Rikos, Ryöstö, Valohoito ?

Ryöstön uhrit

Ei voida antaa pakkomaksua markkinoiden vapaasti hinnoiteltavaksi. Markkinoiden ahneudella ei ole mitään rajaa. Touhu menee rikolliseksi ryöstelyksi. Ei ketään voida pakottaa maksamaan jonkun mielivaltaisesti haluama summa rahaa. Jos määrätään jokin maksu pakolliseksi pitää myös hinnalle määrätä kohtuullinen raja.

Katsastuksessa irstainta on kuitenkin se, ettei sillä ole AKE:n selvitysten mukaan mitään yhteyttä liikenneturvallisuuteen. Autokatsastus on tutkitusti valohoitokusetusta ja pelkkää rahan ryöstöä tyhjästä. Liikenneturvallisuuden kannalta katsottuna katsastusvalohoito voidaan tutkimusten mukaan suorittaa pelkkänä tyhjän hallin läpiajona. Katsastajia ei tutkimusten mukaan tarvita turhaan taputtelemaan autoa, valohoito ajaa tutkitusti katsastajien asian.

Miksi on pakko ostaa autolle joka vuosi sadalla eurolla turhaa valohoitoa ?

92

2183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Hanki elämä!!!! Jos sulla ei ole muuta tekemistä kello 05:21 ku kirjotella paskaa tänne niin osta elämä ja lakkaa itkemästä!! Vitun idiootti!!!

      • vedä h---uun

        kun kuulee totuuden itsestään! Vitun ryöstäjät ja kusettajat, eikö edes hävetä, ROSVOT?


      • tiedetiedetiede

        Mitä vitun idiootti?!!! Harmittaako idioottia tutkimustulokset jotka todistavat että katsastus on turhaa paskaa. Vain idiootti hyväksyy järjen vastaisen todistetusti turhan paskan.


      • kaikki otsikossa
        tiedetiedetiede kirjoitti:

        Mitä vitun idiootti?!!! Harmittaako idioottia tutkimustulokset jotka todistavat että katsastus on turhaa paskaa. Vain idiootti hyväksyy järjen vastaisen todistetusti turhan paskan.

        kaikki hyvin.


      • #Suikkapää#
        kaikki otsikossa kirjoitti:

        kaikki hyvin.

        Mitkä vitun utkimustulokset?? Kerro neropatti!! Niinpä, ei ole mitään tutkimuksia!

        Mutta minä voin ihan oman kokemuksen kautta antaa tutkimustuloksen: 24-27 %. Tämä on se prosentti, joka kaikista autoista ensimmäisellä kerralla hylätään VAKAVAN vian/puutteen takia. Ja kaikki viisastelijat, niitä ei ole paljon, että pelkästään korjauskehotusten takia hylätään. Saa olla todella typerä kuski, jos leimalla tulee lähes kaikki valot pimeänä. Silloin on aivan oikein että hylätään kun kehotuksia tulee yli 3..


      • Autotekniikan pro
        #Suikkapää# kirjoitti:

        Mitkä vitun utkimustulokset?? Kerro neropatti!! Niinpä, ei ole mitään tutkimuksia!

        Mutta minä voin ihan oman kokemuksen kautta antaa tutkimustuloksen: 24-27 %. Tämä on se prosentti, joka kaikista autoista ensimmäisellä kerralla hylätään VAKAVAN vian/puutteen takia. Ja kaikki viisastelijat, niitä ei ole paljon, että pelkästään korjauskehotusten takia hylätään. Saa olla todella typerä kuski, jos leimalla tulee lähes kaikki valot pimeänä. Silloin on aivan oikein että hylätään kun kehotuksia tulee yli 3..

        Älä jauha paskaa!


      • Puuteita suikassa
        #Suikkapää# kirjoitti:

        Mitkä vitun utkimustulokset?? Kerro neropatti!! Niinpä, ei ole mitään tutkimuksia!

        Mutta minä voin ihan oman kokemuksen kautta antaa tutkimustuloksen: 24-27 %. Tämä on se prosentti, joka kaikista autoista ensimmäisellä kerralla hylätään VAKAVAN vian/puutteen takia. Ja kaikki viisastelijat, niitä ei ole paljon, että pelkästään korjauskehotusten takia hylätään. Saa olla todella typerä kuski, jos leimalla tulee lähes kaikki valot pimeänä. Silloin on aivan oikein että hylätään kun kehotuksia tulee yli 3..

        "24-27 %. Tämä on se prosentti, joka kaikista autoista ensimmäisellä kerralla hylätään VAKAVAN vian/puutteen takia"

        NÄMÄ AUTOT ON TULLEET KONTTORILLE AJAMALLA SUORAAN LIIKENTEESTÄ! MIKSI NÄMÄ VAKAVAT VIAT/PUUTTEET EIVÄT NÄY MISSÄÄN ONNETTOMUUSTILASTOISSA?

        Voisikohan nyt kuitenkin olla niin, että vakavat viat/puutteet on suikan sisällä?


      • tietovuoro

        Siellä on näköjään elämä vielä ostamatta kun pitää olla 08:31 tyhjää kirjoittamassa.

        Miten onnistuu tutkimustulosten kumoaminen? Menikö taas sormi suuhun kuten aina.


      • Ei helevetti..

        Sinä et tee viimetingassa yhtään mitään ja ne vakavat puutteet ovat todellakin suikassa. Venäläiset rekat, tai raskas kalusto muutenkaan eivät liity tähän keskusteluun mitenkään, joten koita pysyä aiheessa.

        Maalailet kuvia "afrikkalaisen/venäläisen liikennekulttuurin" muodossa, vaikka itse edustat afrikkalaisen/venäläistä ryöstöbisnestä. Eihän tuollaista pakkorahastusta missään sivistysmaissa sallittaisikaan.

        Väität siis, että koska sinä hylkäät nämä vialliset autot juuri "räjähdyspisteessä", ei yksikään auto hajoa? Miten voit väittää tuollaista paskaa? Katsastusaikaa on nykyään puolisen vuotta ja viallisilla autoilla ajetaan miljoonia kilometrejä teillämme vuodesta toiseen mutta juuri katsastuksen aikaan on vika hengenvaarallinen! Tietää kuka puhuu..

        Noh kaikkihan tietää, ettei nykytilanne voi jatkua enää kovin pitkää, joten paukuttele sinä pelle vaan henkseleitäs, vielä kun on aihetta. Kohta todennäköisesti saat ryömiä samalla viivalla muiden rasvareiden kanssa.


      • REAL suikkapää
        Ei helevetti.. kirjoitti:

        Sinä et tee viimetingassa yhtään mitään ja ne vakavat puutteet ovat todellakin suikassa. Venäläiset rekat, tai raskas kalusto muutenkaan eivät liity tähän keskusteluun mitenkään, joten koita pysyä aiheessa.

        Maalailet kuvia "afrikkalaisen/venäläisen liikennekulttuurin" muodossa, vaikka itse edustat afrikkalaisen/venäläistä ryöstöbisnestä. Eihän tuollaista pakkorahastusta missään sivistysmaissa sallittaisikaan.

        Väität siis, että koska sinä hylkäät nämä vialliset autot juuri "räjähdyspisteessä", ei yksikään auto hajoa? Miten voit väittää tuollaista paskaa? Katsastusaikaa on nykyään puolisen vuotta ja viallisilla autoilla ajetaan miljoonia kilometrejä teillämme vuodesta toiseen mutta juuri katsastuksen aikaan on vika hengenvaarallinen! Tietää kuka puhuu..

        Noh kaikkihan tietää, ettei nykytilanne voi jatkua enää kovin pitkää, joten paukuttele sinä pelle vaan henkseleitäs, vielä kun on aihetta. Kohta todennäköisesti saat ryömiä samalla viivalla muiden rasvareiden kanssa.

        Rekat liittyvät autokatsastukseen. Etkö sitä tiennyt ?

        Myös pienempien ajoneuvojen jarru- ja alustaviat liittyvät aiheeseen.
        Älä erottele katsastettavia ajoneuvoja koon mukaan.
        Juurikin oli kyse katsastuksessa havaittavista vioista. MIssä ne havaittaisiin ellei katsastuksessa ?
        Pitäisikö ne havaita mielestäsi vasta kolarin tai tieltäsuistumisen jälkeen?
        Vastaa paskapää !

        Autojen katsastustoiminta ei tästä maasta lopu, päinvastoin :D :D :D

        Kärsimyksesi on suorastaan mukavaa seurattavaa.


      • Hajoa..
        REAL suikkapää kirjoitti:

        Rekat liittyvät autokatsastukseen. Etkö sitä tiennyt ?

        Myös pienempien ajoneuvojen jarru- ja alustaviat liittyvät aiheeseen.
        Älä erottele katsastettavia ajoneuvoja koon mukaan.
        Juurikin oli kyse katsastuksessa havaittavista vioista. MIssä ne havaittaisiin ellei katsastuksessa ?
        Pitäisikö ne havaita mielestäsi vasta kolarin tai tieltäsuistumisen jälkeen?
        Vastaa paskapää !

        Autojen katsastustoiminta ei tästä maasta lopu, päinvastoin :D :D :D

        Kärsimyksesi on suorastaan mukavaa seurattavaa.

        Sullahan noita tuskia tuntuu olevan. Saattaa alalla palkat tippua, kun tulee amispojat renkaanravistajiksi. Hähähähähääääääää. Ahneella kun on tunnetusti paskanen loppu.


      • katsastajamulkero
        Hajoa.. kirjoitti:

        Sullahan noita tuskia tuntuu olevan. Saattaa alalla palkat tippua, kun tulee amispojat renkaanravistajiksi. Hähähähähääääääää. Ahneella kun on tunnetusti paskanen loppu.

        Ne liki kirjoitustaidottomat amispojatko hoitavat ne maahantuonnit, rekisteröinnit ja muutoskatsastukset ja raskaanpuolen jarrusovitukset ?
        Sen kaaoksen haluan nähdä.

        Sinulta on tainnut amiskin käymättä ja autotekniikasta et havainnoi muuta kuin oman autosi selittämättömät viat !


      • Paskat.
        katsastajamulkero kirjoitti:

        Ne liki kirjoitustaidottomat amispojatko hoitavat ne maahantuonnit, rekisteröinnit ja muutoskatsastukset ja raskaanpuolen jarrusovitukset ?
        Sen kaaoksen haluan nähdä.

        Sinulta on tainnut amiskin käymättä ja autotekniikasta et havainnoi muuta kuin oman autosi selittämättömät viat !

        Olen 12vuotta autoalalla toiminut autoteknikko, joten olisi tuo renkaanravistajan ammattipätevyys kurssitusta vailla, ei tosin voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä sinä sen ymmärrät (vaikket halua), että ahneella on paskanen loppu, vaikka sitä ei tekussa opetettukaan.

        Ei niitä maahantuonteja, rekisteröintejä ja muutoskatsastuksia siellä tekussa opetettu sen enempää kun raskaan kaluston jarrusovituksiakaan, vaan nuo opetetaan katsastajan kurssilla, jonne kyllä sopii kirjoitustaidottomat amispojat ihan yhtälailla kun sivistymätön päätään aukova suikkapää itse.

        Omassa autossani on itseasiassa on vika, joka ei ole tosin selittämätön mutta ei toisaalta mitään haittaa. Eipä ole nämä "rakettitiede-katsastajakurssin" käyneet katsastajat sitä kahteen vuoteen huomannut, vaikkakin viasta tulisi korjauskehotus määrätä.

        Mitä näihin katsastusmiesten yleiseen pätevyyteen tulee, niin merkille pantavaa on se, ettei edes mittanauhan käyttö onnistunut oman autoni kohdalla vaan tuontiautoni pituus on vituiksi mitattu ja siten otteeseen väärin kirjattu. Oli auton alkuperäiset paperit kyllä mukana mutta piti katsastaja päteä ja näyttää, että rullamittaakin osataan käyttää, kun ei tainnut tuo Lontoo oikein sujua niistä Ameriikan papereista. No eihän siitä sitten mitään tullutkaan vaan ajan itseasiassa autolla, joka ei vastaa otteen tietoja, joten kilvet lähtisi, jos poliisi sattuisi mittaamaan auton pituuden.

        Kyllä tämä katsastustyö onnistuu monessa EU-maassa ihan amispohjalta, joten kyllä se yleiseurooppalainen käytäntö ryöstökatsastuksen aisoihin saamiseksi varmasti rantautuu tännekin.


      • mulukkukatsastaja
        Paskat. kirjoitti:

        Olen 12vuotta autoalalla toiminut autoteknikko, joten olisi tuo renkaanravistajan ammattipätevyys kurssitusta vailla, ei tosin voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä sinä sen ymmärrät (vaikket halua), että ahneella on paskanen loppu, vaikka sitä ei tekussa opetettukaan.

        Ei niitä maahantuonteja, rekisteröintejä ja muutoskatsastuksia siellä tekussa opetettu sen enempää kun raskaan kaluston jarrusovituksiakaan, vaan nuo opetetaan katsastajan kurssilla, jonne kyllä sopii kirjoitustaidottomat amispojat ihan yhtälailla kun sivistymätön päätään aukova suikkapää itse.

        Omassa autossani on itseasiassa on vika, joka ei ole tosin selittämätön mutta ei toisaalta mitään haittaa. Eipä ole nämä "rakettitiede-katsastajakurssin" käyneet katsastajat sitä kahteen vuoteen huomannut, vaikkakin viasta tulisi korjauskehotus määrätä.

        Mitä näihin katsastusmiesten yleiseen pätevyyteen tulee, niin merkille pantavaa on se, ettei edes mittanauhan käyttö onnistunut oman autoni kohdalla vaan tuontiautoni pituus on vituiksi mitattu ja siten otteeseen väärin kirjattu. Oli auton alkuperäiset paperit kyllä mukana mutta piti katsastaja päteä ja näyttää, että rullamittaakin osataan käyttää, kun ei tainnut tuo Lontoo oikein sujua niistä Ameriikan papereista. No eihän siitä sitten mitään tullutkaan vaan ajan itseasiassa autolla, joka ei vastaa otteen tietoja, joten kilvet lähtisi, jos poliisi sattuisi mittaamaan auton pituuden.

        Kyllä tämä katsastustyö onnistuu monessa EU-maassa ihan amispohjalta, joten kyllä se yleiseurooppalainen käytäntö ryöstökatsastuksen aisoihin saamiseksi varmasti rantautuu tännekin.

        Oletko niin naivi, että luulet pienipalkkaisten amispoikien tultua katsastajiksi katsastusmaksujen alenevan???

        Päinvastoin, näin omistajat saavat vain muhkeammat voitot.
        Siksipä niitä kirjoitustaidottomia amispoikia sinne halutaan.

        Ja vielä, et tiedä käytännön katsastustoiminnasta mitään etkä ymmärrä miten laajaa pykälä -ja säädösviidakon osaamista tarvitaan.

        Sinulle katsastaminen on vain renkaan ravistusta kuten suurimmalle osalle palstan aivopieruille.


      • Naivia.....
        mulukkukatsastaja kirjoitti:

        Oletko niin naivi, että luulet pienipalkkaisten amispoikien tultua katsastajiksi katsastusmaksujen alenevan???

        Päinvastoin, näin omistajat saavat vain muhkeammat voitot.
        Siksipä niitä kirjoitustaidottomia amispoikia sinne halutaan.

        Ja vielä, et tiedä käytännön katsastustoiminnasta mitään etkä ymmärrä miten laajaa pykälä -ja säädösviidakon osaamista tarvitaan.

        Sinulle katsastaminen on vain renkaan ravistusta kuten suurimmalle osalle palstan aivopieruille.

        Amiksesta on moni teknikko lähtöisin. Kyllä nämä tekun käyneet amispojat sinne renkaanravistajaksi kelpaa. Kun kerran omistajien voitoista ei voida tinki, niin tingitään sitten vaikka teidän liksasta. No tottapuhuen kyllä nämä ryöstäjät vaihtaisi apajia, jos katsastus vapautuisi korjaamoille, eikä koulutustaso olisi niin korkea. Hommaa voisi täysin ammattitaitoisesti hoitaa tietyn työkokemuksen omaava asentaja, kurssituksen jälkeen.

        Pykäläviidakkoakaan emme tarvitse. Sekin tulisi uudistaa samalla kertaa, kuin AKE lakkautetaan. Homman voisi toimittaa yleiseurooppalaiseen tyyliin. Se voipi olla, ettei ranskalainen lukutaidoton "amiskatsastaja" ole kiinnostunut niistä pykäläviidakoista, vaan keskittyy olennaiseen, eli siihen onko ajoneuvo turvallinen. Olemme EU:ssa, joten kansalaisten kohtelun, MYÖS AUTOILIJAN, tulisi olla samanlainen joka maassa.

        Emme tarvitse autoilijoiden pykäläkidutusta, emmekä ryöstökatsastusta. Täällä vaan auto otetaan niin vitun vakavasti. Olemme EU:n "Itä-Saksa".


      • reppanaa
        Paskat. kirjoitti:

        Olen 12vuotta autoalalla toiminut autoteknikko, joten olisi tuo renkaanravistajan ammattipätevyys kurssitusta vailla, ei tosin voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä sinä sen ymmärrät (vaikket halua), että ahneella on paskanen loppu, vaikka sitä ei tekussa opetettukaan.

        Ei niitä maahantuonteja, rekisteröintejä ja muutoskatsastuksia siellä tekussa opetettu sen enempää kun raskaan kaluston jarrusovituksiakaan, vaan nuo opetetaan katsastajan kurssilla, jonne kyllä sopii kirjoitustaidottomat amispojat ihan yhtälailla kun sivistymätön päätään aukova suikkapää itse.

        Omassa autossani on itseasiassa on vika, joka ei ole tosin selittämätön mutta ei toisaalta mitään haittaa. Eipä ole nämä "rakettitiede-katsastajakurssin" käyneet katsastajat sitä kahteen vuoteen huomannut, vaikkakin viasta tulisi korjauskehotus määrätä.

        Mitä näihin katsastusmiesten yleiseen pätevyyteen tulee, niin merkille pantavaa on se, ettei edes mittanauhan käyttö onnistunut oman autoni kohdalla vaan tuontiautoni pituus on vituiksi mitattu ja siten otteeseen väärin kirjattu. Oli auton alkuperäiset paperit kyllä mukana mutta piti katsastaja päteä ja näyttää, että rullamittaakin osataan käyttää, kun ei tainnut tuo Lontoo oikein sujua niistä Ameriikan papereista. No eihän siitä sitten mitään tullutkaan vaan ajan itseasiassa autolla, joka ei vastaa otteen tietoja, joten kilvet lähtisi, jos poliisi sattuisi mittaamaan auton pituuden.

        Kyllä tämä katsastustyö onnistuu monessa EU-maassa ihan amispohjalta, joten kyllä se yleiseurooppalainen käytäntö ryöstökatsastuksen aisoihin saamiseksi varmasti rantautuu tännekin.

        Onko ilkeä katsastajasetä hylännyt autosi, vai vituttaako, kun et ole ymmärtänyt lähteä katsastusalalle kultaaa vuolemaan?


      • paskaakaan
        Naivia..... kirjoitti:

        Amiksesta on moni teknikko lähtöisin. Kyllä nämä tekun käyneet amispojat sinne renkaanravistajaksi kelpaa. Kun kerran omistajien voitoista ei voida tinki, niin tingitään sitten vaikka teidän liksasta. No tottapuhuen kyllä nämä ryöstäjät vaihtaisi apajia, jos katsastus vapautuisi korjaamoille, eikä koulutustaso olisi niin korkea. Hommaa voisi täysin ammattitaitoisesti hoitaa tietyn työkokemuksen omaava asentaja, kurssituksen jälkeen.

        Pykäläviidakkoakaan emme tarvitse. Sekin tulisi uudistaa samalla kertaa, kuin AKE lakkautetaan. Homman voisi toimittaa yleiseurooppalaiseen tyyliin. Se voipi olla, ettei ranskalainen lukutaidoton "amiskatsastaja" ole kiinnostunut niistä pykäläviidakoista, vaan keskittyy olennaiseen, eli siihen onko ajoneuvo turvallinen. Olemme EU:ssa, joten kansalaisten kohtelun, MYÖS AUTOILIJAN, tulisi olla samanlainen joka maassa.

        Emme tarvitse autoilijoiden pykäläkidutusta, emmekä ryöstökatsastusta. Täällä vaan auto otetaan niin vitun vakavasti. Olemme EU:n "Itä-Saksa".

        Suomen laki ja sitä kautta Aken tulkinnat ovat erittäin selviä, mutta EU:sta tullut direktiivisotku aiheuttaa päänvaivaa. Siitä vaan karvanoppaelvikset lukemaan ja tulkitsemaan direktiivejä, onnistuuko edes oman nimen kirjoittaminen?


      • paskaakaan kirjoitti:

        Suomen laki ja sitä kautta Aken tulkinnat ovat erittäin selviä, mutta EU:sta tullut direktiivisotku aiheuttaa päänvaivaa. Siitä vaan karvanoppaelvikset lukemaan ja tulkitsemaan direktiivejä, onnistuuko edes oman nimen kirjoittaminen?

        Oleellisinta on pystyä tulkitsemaan ja lukemaan tutkimukset autokatsastuksen vaikuttavuudesta.

        Tutkimustulosten tulkinnat autokatsastuksen vaikuttavuudesta ovat selkeät. Ne ymmärtää jokainen. Vaikuttavuutta ei ole.

        On aika ajaa alas valheellisiin kuvitelmiin perustuva turha vaikuttamaton autokatsastus.


      • AKE turha.
        paskaakaan kirjoitti:

        Suomen laki ja sitä kautta Aken tulkinnat ovat erittäin selviä, mutta EU:sta tullut direktiivisotku aiheuttaa päänvaivaa. Siitä vaan karvanoppaelvikset lukemaan ja tulkitsemaan direktiivejä, onnistuuko edes oman nimen kirjoittaminen?

        Alalle saatava yhtenäinen käytäntö maasta riippumatta. Esim Ranskassa direktiivejä tulkitsee "amispellet".


      • Sama mies..
        reppanaa kirjoitti:

        Onko ilkeä katsastajasetä hylännyt autosi, vai vituttaako, kun et ole ymmärtänyt lähteä katsastusalalle kultaaa vuolemaan?

        Etkö osaa, vai etkö ymmärrä?


      • -97 suzukin raaato
        katsastajamulkero kirjoitti:

        Ne liki kirjoitustaidottomat amispojatko hoitavat ne maahantuonnit, rekisteröinnit ja muutoskatsastukset ja raskaanpuolen jarrusovitukset ?
        Sen kaaoksen haluan nähdä.

        Sinulta on tainnut amiskin käymättä ja autotekniikasta et havainnoi muuta kuin oman autosi selittämättömät viat !

        Onko sillä muuta virkaa autonomistajalle kuin hieman hintavampi katsastushinta?Siis elikkö laillista rosvousta kun viet merkkihuollosta takaisin jälkitarkastukseen jossa mittarit/anturit ei huomannut vikaa mutta aken/saukin konttorin testianalysaattori oli vieläkin toista mieltä.69e.26e 26e 26e 26e......jne?Muutenkin koko pakollinen paska on niin ylihinnoiteltua vaikka ns.kilpailetettu että mulla ei enää suikkapäisille ronkkijoille sympatioita jotka mitään edes puhu koko 15min toimituksen aikana jota odottelet sen puolipäivää.Täällä(suomessa)vinguttas siitä huolimatta tän enempää vaikka maksaisi sen 499e pakokaasumittaus..repikää nyt ihmeessä irti kaiken minkä vaan voitte!Boonuksia hikipäissään touhuuville katsastajille,enempi hylkyjä,mieluummin se 89% vanhalle paskalle kalustolle mikä täällä liikkuu ja jonka alla se suikka kastuu öljystä ja kurasta.


      • :D :D :D
        REAL suikkapää kirjoitti:

        Rekat liittyvät autokatsastukseen. Etkö sitä tiennyt ?

        Myös pienempien ajoneuvojen jarru- ja alustaviat liittyvät aiheeseen.
        Älä erottele katsastettavia ajoneuvoja koon mukaan.
        Juurikin oli kyse katsastuksessa havaittavista vioista. MIssä ne havaittaisiin ellei katsastuksessa ?
        Pitäisikö ne havaita mielestäsi vasta kolarin tai tieltäsuistumisen jälkeen?
        Vastaa paskapää !

        Autojen katsastustoiminta ei tästä maasta lopu, päinvastoin :D :D :D

        Kärsimyksesi on suorastaan mukavaa seurattavaa.

        "Pitäisikö ne havaita mielestäsi vasta kolarin tai tieltäsuistumisen jälkeen?"...

        Ei ole tutkimusten mukaan väliä missä vaiheessa ne havaitaan. Miltä paskapäästä maistui tutkimustotuus?


      • FWINNER

        Suikkabääää, elämä on kovaa ja katkeraa.


      • totuus10+

        Ei ole paskaa niin kuin siellä on housuissa.


      • lätkämaila
        REAL suikkapää kirjoitti:

        Rekat liittyvät autokatsastukseen. Etkö sitä tiennyt ?

        Myös pienempien ajoneuvojen jarru- ja alustaviat liittyvät aiheeseen.
        Älä erottele katsastettavia ajoneuvoja koon mukaan.
        Juurikin oli kyse katsastuksessa havaittavista vioista. MIssä ne havaittaisiin ellei katsastuksessa ?
        Pitäisikö ne havaita mielestäsi vasta kolarin tai tieltäsuistumisen jälkeen?
        Vastaa paskapää !

        Autojen katsastustoiminta ei tästä maasta lopu, päinvastoin :D :D :D

        Kärsimyksesi on suorastaan mukavaa seurattavaa.

        Voi sitä kuittailua s.uikkapää sitten kun katsastus loppuu.


      • yhtään
        vedä h---uun kirjoitti:

        kun kuulee totuuden itsestään! Vitun ryöstäjät ja kusettajat, eikö edes hävetä, ROSVOT?

        hävetä


      • ordinaryx

        Åian .... s.uikkapää pääset eroon turhasta autokatsastusta. Ei tarvitse konttorilla enään pyöriä päivät pitkät.


      • Autoilija vai?
        ordinaryx kirjoitti:

        Åian .... s.uikkapää pääset eroon turhasta autokatsastusta. Ei tarvitse konttorilla enään pyöriä päivät pitkät.

        Lopettaisitko jo tuon jatkuvan nimimerkin vaihtamisen ja useita kuukausia vanhojen mielipiteiden kommentoimisen. vai tykkäätkö spämmätä? vaikuttaa aika vahvalti siltä.


      • weserc
        Autotekniikan pro kirjoitti:

        Älä jauha paskaa!

        Suikkapään uusi nimi on Jaska Pauhe. Kuskasta se pakkanenkin kasvaa.


      • Ei ehkä
        yhtään kirjoitti:

        hävetä

        hävetä, mutta harmittaa kun pakkokatsastus lopetetaan.


      • sinä homo
        vedä h---uun kirjoitti:

        kun kuulee totuuden itsestään! Vitun ryöstäjät ja kusettajat, eikö edes hävetä, ROSVOT?

        vittuun täältä, kun et omista edes ajokorttia. Tuskin tulet sitä koskaan saamaankaan!


      • sinä olet tyhmä!
        Ei helevetti.. kirjoitti:

        Sinä et tee viimetingassa yhtään mitään ja ne vakavat puutteet ovat todellakin suikassa. Venäläiset rekat, tai raskas kalusto muutenkaan eivät liity tähän keskusteluun mitenkään, joten koita pysyä aiheessa.

        Maalailet kuvia "afrikkalaisen/venäläisen liikennekulttuurin" muodossa, vaikka itse edustat afrikkalaisen/venäläistä ryöstöbisnestä. Eihän tuollaista pakkorahastusta missään sivistysmaissa sallittaisikaan.

        Väität siis, että koska sinä hylkäät nämä vialliset autot juuri "räjähdyspisteessä", ei yksikään auto hajoa? Miten voit väittää tuollaista paskaa? Katsastusaikaa on nykyään puolisen vuotta ja viallisilla autoilla ajetaan miljoonia kilometrejä teillämme vuodesta toiseen mutta juuri katsastuksen aikaan on vika hengenvaarallinen! Tietää kuka puhuu..

        Noh kaikkihan tietää, ettei nykytilanne voi jatkua enää kovin pitkää, joten paukuttele sinä pelle vaan henkseleitäs, vielä kun on aihetta. Kohta todennäköisesti saat ryömiä samalla viivalla muiden rasvareiden kanssa.

        Mitä jos ei sitä sinun paskakasaa kerran vuodessa läpikäytäis, missähän kunnossa se olisi. Älä vaan ala väittämään, että korjaisit sen muutenkin. Sulta pitäis ajolupa ottaa pois, jos sitä edes olet saanut, räkänokka!


      • VanCover
        sinä olet tyhmä! kirjoitti:

        Mitä jos ei sitä sinun paskakasaa kerran vuodessa läpikäytäis, missähän kunnossa se olisi. Älä vaan ala väittämään, että korjaisit sen muutenkin. Sulta pitäis ajolupa ottaa pois, jos sitä edes olet saanut, räkänokka!

        Ajokunnossa tietenkin. Jokainen ajokortin saanut tietää kulkeeko auto eteenpäin. Ei tarvita katsastusmiestä kertomaan sitä onko auto kunnossa.


      • hauskAAA+

        on osunut ja uponnut, hyvää tekee lukea


      • Armanni
        reppanaa kirjoitti:

        Onko ilkeä katsastajasetä hylännyt autosi, vai vituttaako, kun et ole ymmärtänyt lähteä katsastusalalle kultaaa vuolemaan?

        Kaikkia autoilijoita pitää harmittaa nykymeno.


      • mallimaali
        sinä olet tyhmä! kirjoitti:

        Mitä jos ei sitä sinun paskakasaa kerran vuodessa läpikäytäis, missähän kunnossa se olisi. Älä vaan ala väittämään, että korjaisit sen muutenkin. Sulta pitäis ajolupa ottaa pois, jos sitä edes olet saanut, räkänokka!

        Mene itse ensi alkuun älykkyystestiin. Katsastuksen kannattajilta ei tule muuta kuin pelkkää puutaheinää ilman kättä pitempää.


      • #Suikkapää#
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Lopettaisitko jo tuon jatkuvan nimimerkin vaihtamisen ja useita kuukausia vanhojen mielipiteiden kommentoimisen. vai tykkäätkö spämmätä? vaikuttaa aika vahvalti siltä.

        Mitkä ***** utkimustulokset?? Kerro neropatti!! Niinpä, ei ole mitään tutkimuksia!


      • älä mollaa amista
        Paskat. kirjoitti:

        Olen 12vuotta autoalalla toiminut autoteknikko, joten olisi tuo renkaanravistajan ammattipätevyys kurssitusta vailla, ei tosin voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä sinä sen ymmärrät (vaikket halua), että ahneella on paskanen loppu, vaikka sitä ei tekussa opetettukaan.

        Ei niitä maahantuonteja, rekisteröintejä ja muutoskatsastuksia siellä tekussa opetettu sen enempää kun raskaan kaluston jarrusovituksiakaan, vaan nuo opetetaan katsastajan kurssilla, jonne kyllä sopii kirjoitustaidottomat amispojat ihan yhtälailla kun sivistymätön päätään aukova suikkapää itse.

        Omassa autossani on itseasiassa on vika, joka ei ole tosin selittämätön mutta ei toisaalta mitään haittaa. Eipä ole nämä "rakettitiede-katsastajakurssin" käyneet katsastajat sitä kahteen vuoteen huomannut, vaikkakin viasta tulisi korjauskehotus määrätä.

        Mitä näihin katsastusmiesten yleiseen pätevyyteen tulee, niin merkille pantavaa on se, ettei edes mittanauhan käyttö onnistunut oman autoni kohdalla vaan tuontiautoni pituus on vituiksi mitattu ja siten otteeseen väärin kirjattu. Oli auton alkuperäiset paperit kyllä mukana mutta piti katsastaja päteä ja näyttää, että rullamittaakin osataan käyttää, kun ei tainnut tuo Lontoo oikein sujua niistä Ameriikan papereista. No eihän siitä sitten mitään tullutkaan vaan ajan itseasiassa autolla, joka ei vastaa otteen tietoja, joten kilvet lähtisi, jos poliisi sattuisi mittaamaan auton pituuden.

        Kyllä tämä katsastustyö onnistuu monessa EU-maassa ihan amispohjalta, joten kyllä se yleiseurooppalainen käytäntö ryöstökatsastuksen aisoihin saamiseksi varmasti rantautuu tännekin.

        Vapaasti voit katsastuttaa autosi euroopassa joten anna pelle mennä ja kun ne kreikan pellet pääsee tänne meikäläisiä rahastaan vielä katsastuksen muodossa niin ravistavat viimeisetkin kolehtit sun housunpunteistas, kääntävät ukon oikein ylösalaisin ellei muuten tipu, sitruunan puristavat kuivemmaksi kuin verovirkailija joten heiluttele vaan lippuasi ja toivottele ne tervetulleeksi kun tuovat Troijan hevosensa tänne


      • kilvet irti
        VanCover kirjoitti:

        Ajokunnossa tietenkin. Jokainen ajokortin saanut tietää kulkeeko auto eteenpäin. Ei tarvita katsastusmiestä kertomaan sitä onko auto kunnossa.

        Ei tarvita katsastusmiestä ei, kyllä ne pollaritkin osaa rekisterikilvet irti ruuvata tarpeen vaatiessa

        Muutaman tapauksen olen tienpäällä nähnyt


    • Zawasa kebab auto.

      takuta kuitti minä ei anta sinule,ei mutakaan kuitia.

      • Kotiritsa

        höytelyille kebabeille valo hoitoo.


      • 24-27%
        Kotiritsa kirjoitti:

        höytelyille kebabeille valo hoitoo.

        "NÄMÄ AUTOT ON TULLEET KONTTORILLE AJAMALLA SUORAAN LIIKENTEESTÄ! MIKSI NÄMÄ VAKAVAT VIAT/PUUTTEET EIVÄT NÄY MISSÄÄN ONNETTOMUUSTILASTOISSA?"

        Autot katsastetaan vuoden välein, jolloin ne ovat yleensä kunnossa. Tämän takia tekninen vika on harvoin onnettomuuksien syy, kiitos hyvän katsastusjärjestelmän. Monestikaan esim. alapallonivel ei ole niin väljä katsastuksessa, että se pullahtaisi ulos, mutta on kuitenkin väljä jolloin se pitää vaihtaa. Jos se jätettäisiin vaihtamatta, jossain kohtaa se jokatapauksessa tulee ulos. Niin vaan ne nivelet jäisi vaihtamatta ehjiin, jos ei katsastusta olisi vuoden välein. Eihän se jarrujenkaan puoltaminen pienissä nopeuksissa haittaa, mutta moottoritienopeuksissa siitä on haittaa jarrutustilanteessa, voitte aivan itse päätellä..

        Tuohon 24 - 27 % kuuluu luonnollisesti raskaskalusto. Haluaisitko ajaa liikenteen seassa, jossa liikkuu raskaita yhdistelmiä, joille ei ole tehty jarrusovituksia moneen aikaan? Tuskimpa haluaisit, kun yhdistelmä tulee sinua vastaan liukkaalla ja jarruttaa, etkä tiedä yhtään miten se käyttäytyy. Todennäköisesti 44 tonnin perävaunu osuu sinuun. Entäpä haluaisitko päästää lapsesi koulukuljetus linja-autoon, josta saattaa hetkenä minä hyvänsä irrota vetovarsi? Tuskin, lopputulos esim. 80 km/h nopeudessa ei ole mukavaa katseltavaa.. Tai linja-auton jarruista ei ole tietoakaan, kun ei hidastuvuutta ole mitattu vuosiin..

        Kiitos hyvän katsastusjärjestelmän, ei tekninen vika yleensä ole syy onnettomuuksiin, koska katsastuksen ansiosta viat korjataan. Katsastus on ja pysyy, mihinkään sitä ei lopeteta. Ja se on hyvä.


      • jerpo
        24-27% kirjoitti:

        "NÄMÄ AUTOT ON TULLEET KONTTORILLE AJAMALLA SUORAAN LIIKENTEESTÄ! MIKSI NÄMÄ VAKAVAT VIAT/PUUTTEET EIVÄT NÄY MISSÄÄN ONNETTOMUUSTILASTOISSA?"

        Autot katsastetaan vuoden välein, jolloin ne ovat yleensä kunnossa. Tämän takia tekninen vika on harvoin onnettomuuksien syy, kiitos hyvän katsastusjärjestelmän. Monestikaan esim. alapallonivel ei ole niin väljä katsastuksessa, että se pullahtaisi ulos, mutta on kuitenkin väljä jolloin se pitää vaihtaa. Jos se jätettäisiin vaihtamatta, jossain kohtaa se jokatapauksessa tulee ulos. Niin vaan ne nivelet jäisi vaihtamatta ehjiin, jos ei katsastusta olisi vuoden välein. Eihän se jarrujenkaan puoltaminen pienissä nopeuksissa haittaa, mutta moottoritienopeuksissa siitä on haittaa jarrutustilanteessa, voitte aivan itse päätellä..

        Tuohon 24 - 27 % kuuluu luonnollisesti raskaskalusto. Haluaisitko ajaa liikenteen seassa, jossa liikkuu raskaita yhdistelmiä, joille ei ole tehty jarrusovituksia moneen aikaan? Tuskimpa haluaisit, kun yhdistelmä tulee sinua vastaan liukkaalla ja jarruttaa, etkä tiedä yhtään miten se käyttäytyy. Todennäköisesti 44 tonnin perävaunu osuu sinuun. Entäpä haluaisitko päästää lapsesi koulukuljetus linja-autoon, josta saattaa hetkenä minä hyvänsä irrota vetovarsi? Tuskin, lopputulos esim. 80 km/h nopeudessa ei ole mukavaa katseltavaa.. Tai linja-auton jarruista ei ole tietoakaan, kun ei hidastuvuutta ole mitattu vuosiin..

        Kiitos hyvän katsastusjärjestelmän, ei tekninen vika yleensä ole syy onnettomuuksiin, koska katsastuksen ansiosta viat korjataan. Katsastus on ja pysyy, mihinkään sitä ei lopeteta. Ja se on hyvä.

        "...linja-autoon, josta saattaa hetkenä minä hyvänsä irrota vetovarsi?..."

        Mikä ihmeen vetovarsi???, sivuoven sulkijako?

        ..."hidastuvuutta ei ole mitattu vuosiin."..

        aijaa... tämä olikin tällainen :D


      • Kitkavetolaite
        jerpo kirjoitti:

        "...linja-autoon, josta saattaa hetkenä minä hyvänsä irrota vetovarsi?..."

        Mikä ihmeen vetovarsi???, sivuoven sulkijako?

        ..."hidastuvuutta ei ole mitattu vuosiin."..

        aijaa... tämä olikin tällainen :D

        Vetovarsi on raskaan ajoneuvon ohjauslaitteen osa. Irrotessaan se aiheuttaa yhteyden katkeamisen ratista ohjaaviin pyöriin. Hidastuvuus tarkoittaa jarrujen suorituskykyä. Se lasketaan tietokoneavusteisesti. Jarrujen testaus pelkästään dynamometriajolla, ilman hidastuvuuden laskentaa, ei ole riittävä tarkastus suorituskyvyn määrittämiseksi. Vain täydellinen tietämättömyys voi antaa tuollaisen itsevarmuuden esittää mielipiteitä asiasta josta ei näemmä ymmärrä tarpeeksi, arvoisa nimimerkki jerpo. Autotekniikassa on monia termejä kuten millä tahansa muullakin alalla joita asiaan perehtymätön ei välttämättä ymmärrä. Ajokortti ei väistämättä tee jokaisesta autoalan asiantuntijaa.


      • jerpo
        Kitkavetolaite kirjoitti:

        Vetovarsi on raskaan ajoneuvon ohjauslaitteen osa. Irrotessaan se aiheuttaa yhteyden katkeamisen ratista ohjaaviin pyöriin. Hidastuvuus tarkoittaa jarrujen suorituskykyä. Se lasketaan tietokoneavusteisesti. Jarrujen testaus pelkästään dynamometriajolla, ilman hidastuvuuden laskentaa, ei ole riittävä tarkastus suorituskyvyn määrittämiseksi. Vain täydellinen tietämättömyys voi antaa tuollaisen itsevarmuuden esittää mielipiteitä asiasta josta ei näemmä ymmärrä tarpeeksi, arvoisa nimimerkki jerpo. Autotekniikassa on monia termejä kuten millä tahansa muullakin alalla joita asiaan perehtymätön ei välttämättä ymmärrä. Ajokortti ei väistämättä tee jokaisesta autoalan asiantuntijaa.

        keskustellaan vaikkapa pässinsarvipulteista raskaan ajoneuvon ohjauksen osana.

        Mutta vetovarsi on miltei jokaisessa traktorissa kaksin kappalein, se on juuri se osa
        johon työkone kiinnitetään.

        Linja-auton ohjausjärjestelmän akselistossa raidetanko on yhdistetty raidetangon
        nivelellä etupyörännavan laippaan kiinnitettyyn ohjaustankoon. Raidetangon simpukan
        puoleinen osa on liitetty simpukan työntötankoon ja ohjaustehostimeen, simpukasta
        lähtee ohjauspyörän akseli kuljettajan istuimen etupuolelle ja sen akselitunneli on
        kiinnitetty rintapeltiin, tähän akseliin on kiinnitetty kuljettajan käyttämä ohjauspyörä.
        Ja vasen puoli autosta on samanlainen.

        Onko tuossa vetovarsi ja missä se on? Auta nyt tietämätöntä!

        Puhutaan hidastuvuudesta myöhemmin, vaikka mun mielestä keskustelu lähti jo menemään
        "raiteiltaan" ensimmäisellä kommentoijalla. :DDDDD


      • +-0
        24-27% kirjoitti:

        "NÄMÄ AUTOT ON TULLEET KONTTORILLE AJAMALLA SUORAAN LIIKENTEESTÄ! MIKSI NÄMÄ VAKAVAT VIAT/PUUTTEET EIVÄT NÄY MISSÄÄN ONNETTOMUUSTILASTOISSA?"

        Autot katsastetaan vuoden välein, jolloin ne ovat yleensä kunnossa. Tämän takia tekninen vika on harvoin onnettomuuksien syy, kiitos hyvän katsastusjärjestelmän. Monestikaan esim. alapallonivel ei ole niin väljä katsastuksessa, että se pullahtaisi ulos, mutta on kuitenkin väljä jolloin se pitää vaihtaa. Jos se jätettäisiin vaihtamatta, jossain kohtaa se jokatapauksessa tulee ulos. Niin vaan ne nivelet jäisi vaihtamatta ehjiin, jos ei katsastusta olisi vuoden välein. Eihän se jarrujenkaan puoltaminen pienissä nopeuksissa haittaa, mutta moottoritienopeuksissa siitä on haittaa jarrutustilanteessa, voitte aivan itse päätellä..

        Tuohon 24 - 27 % kuuluu luonnollisesti raskaskalusto. Haluaisitko ajaa liikenteen seassa, jossa liikkuu raskaita yhdistelmiä, joille ei ole tehty jarrusovituksia moneen aikaan? Tuskimpa haluaisit, kun yhdistelmä tulee sinua vastaan liukkaalla ja jarruttaa, etkä tiedä yhtään miten se käyttäytyy. Todennäköisesti 44 tonnin perävaunu osuu sinuun. Entäpä haluaisitko päästää lapsesi koulukuljetus linja-autoon, josta saattaa hetkenä minä hyvänsä irrota vetovarsi? Tuskin, lopputulos esim. 80 km/h nopeudessa ei ole mukavaa katseltavaa.. Tai linja-auton jarruista ei ole tietoakaan, kun ei hidastuvuutta ole mitattu vuosiin..

        Kiitos hyvän katsastusjärjestelmän, ei tekninen vika yleensä ole syy onnettomuuksiin, koska katsastuksen ansiosta viat korjataan. Katsastus on ja pysyy, mihinkään sitä ei lopeteta. Ja se on hyvä.

        Väärät prosentit nuo 24-27. Täällä on kysymys katsastuksesta.


      • ??????????????
        jerpo kirjoitti:

        keskustellaan vaikkapa pässinsarvipulteista raskaan ajoneuvon ohjauksen osana.

        Mutta vetovarsi on miltei jokaisessa traktorissa kaksin kappalein, se on juuri se osa
        johon työkone kiinnitetään.

        Linja-auton ohjausjärjestelmän akselistossa raidetanko on yhdistetty raidetangon
        nivelellä etupyörännavan laippaan kiinnitettyyn ohjaustankoon. Raidetangon simpukan
        puoleinen osa on liitetty simpukan työntötankoon ja ohjaustehostimeen, simpukasta
        lähtee ohjauspyörän akseli kuljettajan istuimen etupuolelle ja sen akselitunneli on
        kiinnitetty rintapeltiin, tähän akseliin on kiinnitetty kuljettajan käyttämä ohjauspyörä.
        Ja vasen puoli autosta on samanlainen.

        Onko tuossa vetovarsi ja missä se on? Auta nyt tietämätöntä!

        Puhutaan hidastuvuudesta myöhemmin, vaikka mun mielestä keskustelu lähti jo menemään
        "raiteiltaan" ensimmäisellä kommentoijalla. :DDDDD

        Siis mistähän tässä nyt puhutaan?

        Älä nyt sotke traktorin nostovarsia vetovarsiin.

        Ja raskaalla ohjausvaihteelta pyörille menee nimenomaan vetovarsi.

        Ja mitä jarrusovituksessa sitten tehdään, jos ei mitata jarruvoimia ja lasketa hidastuvuutta???????


      • jerpo
        ?????????????? kirjoitti:

        Siis mistähän tässä nyt puhutaan?

        Älä nyt sotke traktorin nostovarsia vetovarsiin.

        Ja raskaalla ohjausvaihteelta pyörille menee nimenomaan vetovarsi.

        Ja mitä jarrusovituksessa sitten tehdään, jos ei mitata jarruvoimia ja lasketa hidastuvuutta???????

        katsastuksesta puhutaan, mutta tekniikan termit ovat sullakin sekaisin.

        Tuossa traktorin osia:

        http://www.edu.fi/oppimateriaalit/puutarhakoneteknologia/rakennus/maansiir/rm24.htm

        Jarrusovitus tehdään katsastuksessa täysperävaunullisille rekoille, eli siinä tarkastetaan
        vetoauton jarrujen ja perävaunun jarrujen yhteinen synkronosoitu jarrutusteho laskennallisella
        menetelmällä, jossa hidastuvuus-termi ilmenee.

        Koko keskustelu on perus-amis tavaraa, mistään kukkaan keskustelija ei mittään tiedä,
        mutta ketju pitää saada fleimeihin!


      • kiitos järjestelmä
        24-27% kirjoitti:

        "NÄMÄ AUTOT ON TULLEET KONTTORILLE AJAMALLA SUORAAN LIIKENTEESTÄ! MIKSI NÄMÄ VAKAVAT VIAT/PUUTTEET EIVÄT NÄY MISSÄÄN ONNETTOMUUSTILASTOISSA?"

        Autot katsastetaan vuoden välein, jolloin ne ovat yleensä kunnossa. Tämän takia tekninen vika on harvoin onnettomuuksien syy, kiitos hyvän katsastusjärjestelmän. Monestikaan esim. alapallonivel ei ole niin väljä katsastuksessa, että se pullahtaisi ulos, mutta on kuitenkin väljä jolloin se pitää vaihtaa. Jos se jätettäisiin vaihtamatta, jossain kohtaa se jokatapauksessa tulee ulos. Niin vaan ne nivelet jäisi vaihtamatta ehjiin, jos ei katsastusta olisi vuoden välein. Eihän se jarrujenkaan puoltaminen pienissä nopeuksissa haittaa, mutta moottoritienopeuksissa siitä on haittaa jarrutustilanteessa, voitte aivan itse päätellä..

        Tuohon 24 - 27 % kuuluu luonnollisesti raskaskalusto. Haluaisitko ajaa liikenteen seassa, jossa liikkuu raskaita yhdistelmiä, joille ei ole tehty jarrusovituksia moneen aikaan? Tuskimpa haluaisit, kun yhdistelmä tulee sinua vastaan liukkaalla ja jarruttaa, etkä tiedä yhtään miten se käyttäytyy. Todennäköisesti 44 tonnin perävaunu osuu sinuun. Entäpä haluaisitko päästää lapsesi koulukuljetus linja-autoon, josta saattaa hetkenä minä hyvänsä irrota vetovarsi? Tuskin, lopputulos esim. 80 km/h nopeudessa ei ole mukavaa katseltavaa.. Tai linja-auton jarruista ei ole tietoakaan, kun ei hidastuvuutta ole mitattu vuosiin..

        Kiitos hyvän katsastusjärjestelmän, ei tekninen vika yleensä ole syy onnettomuuksiin, koska katsastuksen ansiosta viat korjataan. Katsastus on ja pysyy, mihinkään sitä ei lopeteta. Ja se on hyvä.

        Katsastushinta vaan kova n.400e työttömälle joka tarvii sitä autoa pysyäkseen työttömänä.Auton pitäny siinä liikenteellisessä kunnossa verot,vakuutukset maksettuina.Mieltä ja kukkaroa ei lämmitä tuulilasi joka on kelvannut vuodesta toiseen vähillä kilometreillä jota"uusi"suippopää ihmettelee mielessänsä mikropisteitä lasissa..-86 sunnyyn maksaa se tuulilasi enemmän katsastuksineen mitä autonarvo.Mutta syyllinenhän olen minä joka en voi ostaa/omistaa -09/10 vähäpäästöistä kulkupeliä jonka maksamiseen ei riittäisi loppuelämä..


      • Älykäs
        24-27% kirjoitti:

        "NÄMÄ AUTOT ON TULLEET KONTTORILLE AJAMALLA SUORAAN LIIKENTEESTÄ! MIKSI NÄMÄ VAKAVAT VIAT/PUUTTEET EIVÄT NÄY MISSÄÄN ONNETTOMUUSTILASTOISSA?"

        Autot katsastetaan vuoden välein, jolloin ne ovat yleensä kunnossa. Tämän takia tekninen vika on harvoin onnettomuuksien syy, kiitos hyvän katsastusjärjestelmän. Monestikaan esim. alapallonivel ei ole niin väljä katsastuksessa, että se pullahtaisi ulos, mutta on kuitenkin väljä jolloin se pitää vaihtaa. Jos se jätettäisiin vaihtamatta, jossain kohtaa se jokatapauksessa tulee ulos. Niin vaan ne nivelet jäisi vaihtamatta ehjiin, jos ei katsastusta olisi vuoden välein. Eihän se jarrujenkaan puoltaminen pienissä nopeuksissa haittaa, mutta moottoritienopeuksissa siitä on haittaa jarrutustilanteessa, voitte aivan itse päätellä..

        Tuohon 24 - 27 % kuuluu luonnollisesti raskaskalusto. Haluaisitko ajaa liikenteen seassa, jossa liikkuu raskaita yhdistelmiä, joille ei ole tehty jarrusovituksia moneen aikaan? Tuskimpa haluaisit, kun yhdistelmä tulee sinua vastaan liukkaalla ja jarruttaa, etkä tiedä yhtään miten se käyttäytyy. Todennäköisesti 44 tonnin perävaunu osuu sinuun. Entäpä haluaisitko päästää lapsesi koulukuljetus linja-autoon, josta saattaa hetkenä minä hyvänsä irrota vetovarsi? Tuskin, lopputulos esim. 80 km/h nopeudessa ei ole mukavaa katseltavaa.. Tai linja-auton jarruista ei ole tietoakaan, kun ei hidastuvuutta ole mitattu vuosiin..

        Kiitos hyvän katsastusjärjestelmän, ei tekninen vika yleensä ole syy onnettomuuksiin, koska katsastuksen ansiosta viat korjataan. Katsastus on ja pysyy, mihinkään sitä ei lopeteta. Ja se on hyvä.

        Ei auttanut jarrusovitusten yms paskan syynäys konginkankaan turmassa yhtään.

        Iso vasara tiellä. Sananmukaisesti oli se.


      • Zanses
        Älykäs kirjoitti:

        Ei auttanut jarrusovitusten yms paskan syynäys konginkankaan turmassa yhtään.

        Iso vasara tiellä. Sananmukaisesti oli se.

        Näin se oikeasti on. Kaikki onnettomuudet johtuvat aina vain ja ainoastaan kuljettajan toiminnasta.


      • totuuseipala
        24-27% kirjoitti:

        "NÄMÄ AUTOT ON TULLEET KONTTORILLE AJAMALLA SUORAAN LIIKENTEESTÄ! MIKSI NÄMÄ VAKAVAT VIAT/PUUTTEET EIVÄT NÄY MISSÄÄN ONNETTOMUUSTILASTOISSA?"

        Autot katsastetaan vuoden välein, jolloin ne ovat yleensä kunnossa. Tämän takia tekninen vika on harvoin onnettomuuksien syy, kiitos hyvän katsastusjärjestelmän. Monestikaan esim. alapallonivel ei ole niin väljä katsastuksessa, että se pullahtaisi ulos, mutta on kuitenkin väljä jolloin se pitää vaihtaa. Jos se jätettäisiin vaihtamatta, jossain kohtaa se jokatapauksessa tulee ulos. Niin vaan ne nivelet jäisi vaihtamatta ehjiin, jos ei katsastusta olisi vuoden välein. Eihän se jarrujenkaan puoltaminen pienissä nopeuksissa haittaa, mutta moottoritienopeuksissa siitä on haittaa jarrutustilanteessa, voitte aivan itse päätellä..

        Tuohon 24 - 27 % kuuluu luonnollisesti raskaskalusto. Haluaisitko ajaa liikenteen seassa, jossa liikkuu raskaita yhdistelmiä, joille ei ole tehty jarrusovituksia moneen aikaan? Tuskimpa haluaisit, kun yhdistelmä tulee sinua vastaan liukkaalla ja jarruttaa, etkä tiedä yhtään miten se käyttäytyy. Todennäköisesti 44 tonnin perävaunu osuu sinuun. Entäpä haluaisitko päästää lapsesi koulukuljetus linja-autoon, josta saattaa hetkenä minä hyvänsä irrota vetovarsi? Tuskin, lopputulos esim. 80 km/h nopeudessa ei ole mukavaa katseltavaa.. Tai linja-auton jarruista ei ole tietoakaan, kun ei hidastuvuutta ole mitattu vuosiin..

        Kiitos hyvän katsastusjärjestelmän, ei tekninen vika yleensä ole syy onnettomuuksiin, koska katsastuksen ansiosta viat korjataan. Katsastus on ja pysyy, mihinkään sitä ei lopeteta. Ja se on hyvä.

        "Tämän takia tekninen vika on harvoin onnettomuuksien syy, kiitos hyvän katsastusjärjestelmän."

        Tästä on tehty selvitys ja asia ei ole noin. Katsastusjärjestelmää ei pidä kiittää vaan autoilijoiden järkeä. Näin kertoo tutkimusfakta.


      • Autoilija vai?
        totuuseipala kirjoitti:

        "Tämän takia tekninen vika on harvoin onnettomuuksien syy, kiitos hyvän katsastusjärjestelmän."

        Tästä on tehty selvitys ja asia ei ole noin. Katsastusjärjestelmää ei pidä kiittää vaan autoilijoiden järkeä. Näin kertoo tutkimusfakta.

        Mikä ei ole fakta vaan kieroutuneen mielesi vääristämä muunnelma tutkimuksen (joka on jo 20 vuotta vanha) taustoista ja tuloksista.

        Lopeta jo tukeutumasta vanhaan materiaaliin. Varsinkaan kun sieltä ei löydy niitä sinun väittämäsiä faktoja.

        Taas vaihtui nimimerkki. Totuus palaa näemmä paskanpuhujan suussa.


      • Voittamaton!
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Mikä ei ole fakta vaan kieroutuneen mielesi vääristämä muunnelma tutkimuksen (joka on jo 20 vuotta vanha) taustoista ja tuloksista.

        Lopeta jo tukeutumasta vanhaan materiaaliin. Varsinkaan kun sieltä ei löydy niitä sinun väittämäsiä faktoja.

        Taas vaihtui nimimerkki. Totuus palaa näemmä paskanpuhujan suussa.

        Uppopallo, mene katsomaan peiliin. Sinut on perusteltu jo kauan sitten vajakkien kirjoihin.


      • Autoilija vai?
        Voittamaton! kirjoitti:

        Uppopallo, mene katsomaan peiliin. Sinut on perusteltu jo kauan sitten vajakkien kirjoihin.

        Samoin sinut, oi vajaavista vajaavin. Hauska juttu muuten että sinun täytyy haukkua muita vajakeiksi jotta voit perustella näkemyksesi. Hmm, mielenkiintoista, ettei vaan taida olla että omat muumit puuttuvat laaksosta?

        Olen pistänyt tuon viestin kolme kuukautta sitten tähän ketjuun ja nyt sinä pistät siihen vastauksen. Mietitkö vastausta näin kauan. Voinen lainata sinun sanomaasi
        `Uppopallo, mene katsomaan peiliin. Sinut on perusteltu jo kauan sitten vajakkien kirjoihin.`


      • Voittamaton!
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Samoin sinut, oi vajaavista vajaavin. Hauska juttu muuten että sinun täytyy haukkua muita vajakeiksi jotta voit perustella näkemyksesi. Hmm, mielenkiintoista, ettei vaan taida olla että omat muumit puuttuvat laaksosta?

        Olen pistänyt tuon viestin kolme kuukautta sitten tähän ketjuun ja nyt sinä pistät siihen vastauksen. Mietitkö vastausta näin kauan. Voinen lainata sinun sanomaasi
        `Uppopallo, mene katsomaan peiliin. Sinut on perusteltu jo kauan sitten vajakkien kirjoihin.`

        Vajakki on sinun tänne suoltama termi. Heitetään suosikkitermisi takaisin.

        Muistat hyvin miten jäi aiemmin hopealusikka käteen. Et pysytynyt perustelemaan autokatsastuksen tarpeellisuutta. Siitä huolimatta vajakki jauhaa täällä samaa katsastusroskaa vaikka vajakki hyvin tietää ettei autokatsastusta tarvita mihinkään.


      • kaaharit ojoon
        Älykäs kirjoitti:

        Ei auttanut jarrusovitusten yms paskan syynäys konginkankaan turmassa yhtään.

        Iso vasara tiellä. Sananmukaisesti oli se.

        Tästä sen näkee että kuljettajien korvien välikin pitäisi katsastaa. Kannatan pakkokorvienväli katsastusta vuosittain kaikille autoilijoille, saataisiin kortit pois kaikenmaailman kaahareilta


      • kaskats
        kaaharit ojoon kirjoitti:

        Tästä sen näkee että kuljettajien korvien välikin pitäisi katsastaa. Kannatan pakkokorvienväli katsastusta vuosittain kaikille autoilijoille, saataisiin kortit pois kaikenmaailman kaahareilta

        Korvienvälikatsastus tarvitaan lainlaatijoille.


    • 91209

      Samat tarinat hieman eri muodossa tuhannen kerran... Eiköhän tänkin palstan voisi sulkea kun ei oo mitään uutta/järkevää keskustelua!

      • preesnevinjäänne

        Eduskunnalta kaikki vaatimaan tutkitusti joutavaksi osoitetun katsastuksen sulkemista.

        etunimi.sukunimi[at]eduskunta.fi


      • viestejä
        preesnevinjäänne kirjoitti:

        Eduskunnalta kaikki vaatimaan tutkitusti joutavaksi osoitetun katsastuksen sulkemista.

        etunimi.sukunimi[at]eduskunta.fi

        eduskuntaan? Onko tullut vastauksia??


      • pöljää on
        viestejä kirjoitti:

        eduskuntaan? Onko tullut vastauksia??

        lukee ainoat katsatuksen kannattajat ovat katsurit ja nekin vaan että sais pitää paskaduuninsa.


      • innanen ite
        pöljää on kirjoitti:

        lukee ainoat katsatuksen kannattajat ovat katsurit ja nekin vaan että sais pitää paskaduuninsa.

        montako % autoilijoista tarvitsee katsastusta.ite epälen noin paria .


      • SHELL-apusimpukka
        innanen ite kirjoitti:

        montako % autoilijoista tarvitsee katsastusta.ite epälen noin paria .

        Jotka olemme töissä korjaamolla, tarvitsemme hylkäyksiä että saamme pitää korjaamomme. Jos ei olisi katsastusta niin suomalaiset välittäisivät yhtä paljon autostaan kun maahanmuuttajat.


      • volga velka...
        SHELL-apusimpukka kirjoitti:

        Jotka olemme töissä korjaamolla, tarvitsemme hylkäyksiä että saamme pitää korjaamomme. Jos ei olisi katsastusta niin suomalaiset välittäisivät yhtä paljon autostaan kun maahanmuuttajat.

        ruvetkaamme maahanmuuttajiksi


      • Ciho
        innanen ite kirjoitti:

        montako % autoilijoista tarvitsee katsastusta.ite epälen noin paria .

        Asia on tutkittu. 0 prosenttia autoilijoista tarvitsee kaikille pakollista autokatsastusta.


      • Podec
        Ciho kirjoitti:

        Asia on tutkittu. 0 prosenttia autoilijoista tarvitsee kaikille pakollista autokatsastusta.

        Laitahan tutkimus näkyville tai linkki siihen.


      • mpukka
        SHELL-apusimpukka kirjoitti:

        Jotka olemme töissä korjaamolla, tarvitsemme hylkäyksiä että saamme pitää korjaamomme. Jos ei olisi katsastusta niin suomalaiset välittäisivät yhtä paljon autostaan kun maahanmuuttajat.

        Miten maahanmuuttajat sitten pitävät huolta autoistaan. Ainakin kantasuomalaiset pitävät liikenneturvallisuutta ajatellen yhtä hyvää huolta autoistaan ilman pakollista katsastusta kuin nyt jos pakkokatsastusta ei olisi. Asia on tutkittu.

        Valitettava tosiasia katsastususkovaisille.


      • Code red
        Podec kirjoitti:

        Laitahan tutkimus näkyville tai linkki siihen.

        Joko taas unohtui ikävä totuus.


      • Code Red
        Podec kirjoitti:

        Laitahan tutkimus näkyville tai linkki siihen.

        Joko taas unohtui ikävä totuus.


      • Wedi
        Code Red kirjoitti:

        Joko taas unohtui ikävä totuus.

        Unohdit, että et ole sellaista tutkimusta vielä esittänyt, joka olisi esittänyt mielestäni ikävän totuuden. Olet esittänyt vain sellaisia tutkimuksia, jotka ovat osoittaneen totuuden olevan päinvastaisen siihen verrattuna, mitä sinä väität tutkimusten osoittavan. Sitä Fosserin tutkimusta et kyllä ole vieläkään esittänyt tai linkittänyt. Itse olen sen lukenut ja jutellut Steinin kanssa siitä, ja hän on aivan eri mieltä tutkimuksensa tuloksista ja niiden soveltuvuudesta Suomeen kuin sinä.


      • kusipäiden kuningas
        preesnevinjäänne kirjoitti:

        Eduskunnalta kaikki vaatimaan tutkitusti joutavaksi osoitetun katsastuksen sulkemista.

        etunimi.sukunimi[at]eduskunta.fi

        Samalla voit suljetuttaa pääsi jotta saamme olla palstalla rauhassa ja saamme oikeita vastauksia kysymyksiin eikä mitään kusipäiden provoja. Kyllä kaikki haluaa että auto on kunnossa.

        Ite kannat alkoon ja lottoon varmasti saman summan viikossa mitä katsastukseen vuodessa.


      • autosi romuttamolle
        preesnevinjäänne kirjoitti:

        Eduskunnalta kaikki vaatimaan tutkitusti joutavaksi osoitetun katsastuksen sulkemista.

        etunimi.sukunimi[at]eduskunta.fi

        Vaadi samalla kaikki vangit vapaiksi ja mummot hoitolaitoksista vapaiksi vaikkeivät edes lusikkaa suuhunsa omin käsin saisi, ei kun hankeen vaan


      • ählämit kotiinsa
        volga velka... kirjoitti:

        ruvetkaamme maahanmuuttajiksi

        Kannattaisi muuttaa perheineen uudelleen maahan, kättelyssä saisi 800 E/nuppi eli 5 henkinen perhe nettoaisi 4000 puhtaana käteen. Monenkos suomalaisen perheen nettotulot/kk yltävät tähän vaikka kävisi molemmat vanhemmat niskalimassa töissä? Sitten saisi vielä taskurahat että voisi ostaa jokaikiselle nokian 800 mallin puhelimet, auton, autovakuutukset, vaatteet, maksaa vuokran jne.

        Kyllä kohta se älähtää johon kalikka kalahtaa


      • sääli eres akkaasi
        viestejä kirjoitti:

        eduskuntaan? Onko tullut vastauksia??

        Joo on se lähettänyt ja postittamassa viidestuhanneskuudessadakolmaskymmeneskahta kirjettä, huhkii ilmatteeks kirjeitä oikein olantakaa, jos se sais tuntipalkan olis jo satatonnii takataskus ja kaikki vain sen surkean saturaisen tähren

        siis anna mun kaikki kuulla ja kestää, sääli sen akkaa


      • huomautan
        ählämit kotiinsa kirjoitti:

        Kannattaisi muuttaa perheineen uudelleen maahan, kättelyssä saisi 800 E/nuppi eli 5 henkinen perhe nettoaisi 4000 puhtaana käteen. Monenkos suomalaisen perheen nettotulot/kk yltävät tähän vaikka kävisi molemmat vanhemmat niskalimassa töissä? Sitten saisi vielä taskurahat että voisi ostaa jokaikiselle nokian 800 mallin puhelimet, auton, autovakuutukset, vaatteet, maksaa vuokran jne.

        Kyllä kohta se älähtää johon kalikka kalahtaa

        Tuo summa tulee siis joka kuukausi maahanmuuttajaperheelle, sitä et maininnut mutta se on faktaa, ei siis mikään kertasumma vaan joka kk puhtaana käteen


    • ei liene

      kovin kallista;)

      • kivaa29

        päälle 9e


      • Autoilija vai?
        kivaa29 kirjoitti:

        päälle 9e

        Luin juuri kuitista mitä katsastus saksassa maksaa. Diesel käyttöiselle henkilöautolle 84.35 € (katsastus savutusmittaus), suomessa vastaava on 84.00 €. Eli onko muka katsastus suomessa kallista?


      • Jiirimö
        Autoilija vai? kirjoitti:

        Luin juuri kuitista mitä katsastus saksassa maksaa. Diesel käyttöiselle henkilöautolle 84.35 € (katsastus savutusmittaus), suomessa vastaava on 84.00 €. Eli onko muka katsastus suomessa kallista?

        Katsastus on todella kallis sekä Suomessa että Saksassa.


      • rikryval
        Jiirimö kirjoitti:

        Katsastus on todella kallis sekä Suomessa että Saksassa.

        Kallista on. Tyhmyyttä voisi jatkaa antamalla tutkitusti turhan ja vaikuttamattoman katsastuksen lisäksi myös tiestö kermankuorijoille ja rahankiristäjille. Ranskassa on osin siihen menty. Ranskan läpiajo Saksasta Espanjaan maksaa 70 euroa.


      • Masa...
        rikryval kirjoitti:

        Kallista on. Tyhmyyttä voisi jatkaa antamalla tutkitusti turhan ja vaikuttamattoman katsastuksen lisäksi myös tiestö kermankuorijoille ja rahankiristäjille. Ranskassa on osin siihen menty. Ranskan läpiajo Saksasta Espanjaan maksaa 70 euroa.

        Katsastus tulee mukavasti jatkumaan suomessa, sille ei aivoinvalidi voi yhtään mitään ja sekös se naurattaa :)))
        Hiukan vaan hintaa lisää niin saa köyhät kitistä, muuttakaa afrikkaan ;)


      • Katsastin autoni
        Jiirimö kirjoitti:

        Katsastus on todella kallis sekä Suomessa että Saksassa.

        BeNeLuxissa ja toimenpide maksoi 23€ pakokaasumittauksineen. Kun eivät mitään oikeaa vikaa vanhasta Volvosta löytäneet niin puuttuivat eturekisterikilven pieneen ja aivan merkityksettömään kolhuun ja lisäksi siihen että autossa on öljyvuotoja. Kysyin että missä ja sain vastauksen että joka paikassa. Olin ruiskuttanut alustaan lomallani heinäkuussa puhdasta öljyä ja sitä oli vieläkin sen verran että onnettomat katsurit eivät tajunneet koko juttua. Selvisin merkinnällä katsastuspaperiin enkä viitsinyt kertoa asian todellista laitaa koska olisivat saattaneet käsittää sen naljailuksi ja pyytää uusintakatsastukseen.


      • Nippari
        Katsastin autoni kirjoitti:

        BeNeLuxissa ja toimenpide maksoi 23€ pakokaasumittauksineen. Kun eivät mitään oikeaa vikaa vanhasta Volvosta löytäneet niin puuttuivat eturekisterikilven pieneen ja aivan merkityksettömään kolhuun ja lisäksi siihen että autossa on öljyvuotoja. Kysyin että missä ja sain vastauksen että joka paikassa. Olin ruiskuttanut alustaan lomallani heinäkuussa puhdasta öljyä ja sitä oli vieläkin sen verran että onnettomat katsurit eivät tajunneet koko juttua. Selvisin merkinnällä katsastuspaperiin enkä viitsinyt kertoa asian todellista laitaa koska olisivat saattaneet käsittää sen naljailuksi ja pyytää uusintakatsastukseen.

        Ite katsastutin autoni oikein ulkomailla ja oli vieläkin halvempaa ja kaikki oli paremmin.


      • Varaa aika sinne
        Katsastin autoni kirjoitti:

        BeNeLuxissa ja toimenpide maksoi 23€ pakokaasumittauksineen. Kun eivät mitään oikeaa vikaa vanhasta Volvosta löytäneet niin puuttuivat eturekisterikilven pieneen ja aivan merkityksettömään kolhuun ja lisäksi siihen että autossa on öljyvuotoja. Kysyin että missä ja sain vastauksen että joka paikassa. Olin ruiskuttanut alustaan lomallani heinäkuussa puhdasta öljyä ja sitä oli vieläkin sen verran että onnettomat katsurit eivät tajunneet koko juttua. Selvisin merkinnällä katsastuspaperiin enkä viitsinyt kertoa asian todellista laitaa koska olisivat saattaneet käsittää sen naljailuksi ja pyytää uusintakatsastukseen.

        Kandee mennä sinne seuraavaankin katsastukseen kun on noin halpaa ;)


    • kusipäätä kuin

      noin otti herneen nenään, kun piti oikein oma keskustelu avata, tasonhan me jo tunnemmekin!

    • vanhasuikkapää

      EI OO PAKKO , JOS EI TAHO

      • joukahainen

        Katsastuspakko Suomessa pohjautuu nykyisin EU-direktiiviin. Eli emme voisi sitä noin vain jättää yksipuolisesti pois. Tietenkin jos eroaisimme EU:sta, sittenhän meitä ei paskaakaan kiinnostaisi heidän juttunsa eikä rahan lapioiminen Kreikkaan. Ja markka takaisin. Kaikki tämä olisi varmaan keskustelun arvoista.


      • rahantuho
        joukahainen kirjoitti:

        Katsastuspakko Suomessa pohjautuu nykyisin EU-direktiiviin. Eli emme voisi sitä noin vain jättää yksipuolisesti pois. Tietenkin jos eroaisimme EU:sta, sittenhän meitä ei paskaakaan kiinnostaisi heidän juttunsa eikä rahan lapioiminen Kreikkaan. Ja markka takaisin. Kaikki tämä olisi varmaan keskustelun arvoista.

        Rahalle uusi nimi merkku. Eli eurosta eronnut markka.


    • ufot toimii

      Tyhjä halliko tarkistaa sun autosi nivelet ja renkaiden urat?

      Ufotko ne autot tulevaisuudessa katsastaa?

      Jos ei olisi katsastusta, kaikenmaailman Gaddafit ajais täällä mitävälii autoilla että sais henkensä edestä pelätä milloin lentää jokin osa ohtaan puhumattakaan kuormauton renkaiden vanteiden lukitusrenkaista jotka irrotessaan irroittavat vaikka pään. No tyhmät päät saavat irrotakin mutta kun ne ei osaa valita mihin päähän osuvat.

      Samoin tukivarren poikkimentyä auto voipi olla ohjauskelvoton, haluaisitko sen rikkoutuneen auton vastaasi 100 km tuntinopeudessa? Vai haluaisitko kenties istua siinä ohjuksessa itse perheinesi?

      Tsemppiä vaan puuhapetelle !

    • Lai Thong

      "markkinoiden"... kartelli haisee

    • konstikkaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe