Adventistit vihaavat sydämestään kristittyjä petomerkkimäiseen adventistiseen tapaansa.
Adventismissa opetetaan vihaamaan kristittyjä
40
200
Vastaukset
- tietoinen..
vaan he tietävät mikä on pedon merkki ja he varoittaa ihmisiä ottamasta pedonmerkkiä sillä Ilmestyskirjassa varoitetaan siitä, ja koska he rakastavat kaikkia ihmisiä sillä he antaa tietää teidänkin mikä seuraa jokaista joka sen merkin ottaa otsaansa tai kätteensä. Ilm.kirjan 14: 9.10.11,12. sanoo: Ja heitä seurasi viellä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä
niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä
Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat,eikä kenelläkään. joka ottaa sen merkin.
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Tässä huomasit ettei tämä ole adventistien peloittelua, vaan Jumalan tuomion, minkä jokainen saa jos kumartaa petoa ja sen kuvaa, ja se viittaa Jumalan käskyihin, kaikkiin, ei vaan yhdeksään.- mikkis777
Sapattikäsky on yksi Jumalan lain käskyistä.Synti on laittomuus(Johanneksen eka kirje).Synnistä tulee luopua,jos mielii taivaaseen ja ikuiseen elämään.Juutalaiset viettää pyhänä sapattia,lauantaita eli VT:n aikaan sapatti oli lauantai.UT:issa taas ei ole pienintäkään mainintaa että pyhäpäivä olisi muutettu toiselle päivälle.Mieluummin Jeesus vuorisaarnassaan(Matt.5)opetti ettei laista katoa pieninkään kirjain tai piirto.ELI EI MYÖSKÄÄN SAPATINPÄIVÄ VAIHDU TOISELLE PÄIVÄLLE.Eli kristittyjen tulee nykyäänkin pyhittää sapatti-lauantai,joka alkaa perjantain auringonlaskusta ja päättyy lauantain auringonlaskuun.
Jotka ei näin tee,vaikka uskovatkin Jeesukseen,elävät synnissä,tämä on fakta asia Raamatun mukaan.Jos toista väittää niin valehtelee.Sunnuntaioppi on ristiriidassa Raamatun ja Jeesuksen opetuksen kanssa.Jeeus sanoi:laista ei katoa yksikään kirjain tai piirto.Sunnuntaioppi taas sanoo päinvastaista:eipäs,vaan 4:stä käskystä katoaa sanat 7s päivä ja se vaihtuu 1ksi päiväksi.
Eli kaikki sunnuntainviettäjät ja sapatinrikkojat,jos haluutte ikuiseen elämään,tehkää parannus tässä asiassa ja ruvetkaa pyhittään sapatinpäivää.JOS ETTE HALUA NÄIN TEHDÄ,NIIN SYYTTÄKÄÄ VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ VAIN ITSEÄNNE.Jeesushan sanoi että viimeisenä päivänä useat tulevat koputtelemaan taivaan porteille:Herra,Herra avaa meille.Kertovat puolustuksekseen että ovat tehneet suuria ihmeitäkin Jeesuksen nimessä ja julistaneet evankeliumiakin.Mutta mitä vastaa Herra heille......menkää pois minun tyköäni te LAITTOMUUDEN(eli synnin eli Jumalan käskyjen,lain rikkojat),minä en tunne teitä.Tämä joukko muodostuu useista muistakin mutta suuren joukon tästä muodostavat sapatinrikkojat(jotka haluavat valita oman pyhäpäivänsä tai viettävät sunnuntaita sapatin asemesta).Adventistit ja muut sapatinviettäjät haluavat tästä varoittaa ei-sapatisteja,ettei tulis viimeisenä päivänä pettymystä.Ikuinen elämä on arvokas,ihana lahja,sitä ei kannata menettää mistään hinnasta.Siis tee parannus jos mielit taivaaseen.
Tosiasiahan on,kirkkohistorian(tosi tutkimuksen)mukaan että sunnuntai on vain Rooman kirkon,paavin kirkon asettama pyhäpäivä 400-luvun alussa Laodikean kirkolliskokouksen päätöksellä..Roomanvaltakun- nassahan vietettiin yleisenä vapaa-ja juhlapäivänä viikon ensimmäistä päivää,nyk.sunnuntai(sun-day=aurinkopäivä),auringonjumalan kunniaksi.Todennäköisesti kirkon johtajat päättelivät että jos kirkon pyhäpäivä muutetaan juutalais-kristilliseltä sapatilta Rooman valtakunnan yleiselle vapaapäivälle sunnuntaille,niin kirkko tulee entistä suositummaksi Rooman valtakunnassa ja näin saadaan roomalaiset helpommin vasta perustetun uuden kirkon jäseniksi ja samalla myös heidän omaisuutensa.Rooman kirkon monet johtavat myöntävät tämän muutoksen ja kerskuvat sen olevan oman kirkkonsa vallan merkki.(huom!ilmestyskirjan oppi pedon merkistä).He myös ihmettelevät että miksi protestantit viettävät pyhänään heidän kirkkonsa säätämää pyhäpäivää,kun muutoin eivät halua liittyä Rooman kirkkoon.Eli sunnuntaioppi on roomalaiskatolisuutta. - Pölhö-Kustaa
Kieltäydyn ottamasta vastaan adventistien Sunnuntaipäivää lepopäivänä viettämiseni vuoksi tarjoamaa Pedonmerkkiä. En ota vastaan vaikka kuinka tyrkyttäisitte!
- Huolestunut..
kuin että adventistit vihaisivat kristittyjä ... tai yleensä ketään ihmistä. Adventistit ovat samanlaisia ihmisiä kuin sinä ja me jokainen.. sillä erotuksella moniin että he uskovat Jumalaan ja pelastukseen Jumalan Pojassa, ei muuta. Mutta kun keskustellaan siitä mihin kukin uskoo on rehellistä sanoa mihin uskoo ja miksi. En ole adventisti koska adventismissa on sellaista johon on vaikea uskoa (ja johon en siis usko) mutta jos joku uskoo niin hänellä on täysi oikeus kerto uskostaan niin paljon kuin haluaa. Adventismissa on sellaista johon minäkin uskon ja sellaista johon minä en usko, aivan samalla tavalla kuin kaikissa muissakin lahkoissa.
Ole itse varovainen tuollaisista kirjoituksista - sillä minä olen lukenut Raamatusta että ihminen joutuu vastaamaan jokaisesta vääräsätä sanasta. Ajattele näin - seisot yksin alastomana kirkkaassa kaiken paljastavassa valossa - ympärilläsi on pimeää mutta sinut on täysin paljastettu - jokainen katumaton tekosi on kuin ryppy ruumiissasi .. kuinka ruma olet?
Sinulla on aikaa katua ja pyytää anteeksi ja LOPETTAA parjaamisesi NYT.
Tee se itsesi tähden - ole tarkkanan että todella tiedät mitä puhut..
Ystävällisyydellä sanottua.- ,.-
Olet ilmeisesti väärässä siksi, että et itse adventistina ollen kohtaa samaa kielenkäyttöä luonnonoloissa jota adventistit ympäristössään käyttävät työpaikoilla ja keskinäisissä tapaamisissa.
Ja täällä sama adventistien eläimellinen meno on kaikkien näkösällä.
Sinäkö et sitäkään näe? Valikoiva korva? - Niin.......
,.- kirjoitti:
Olet ilmeisesti väärässä siksi, että et itse adventistina ollen kohtaa samaa kielenkäyttöä luonnonoloissa jota adventistit ympäristössään käyttävät työpaikoilla ja keskinäisissä tapaamisissa.
Ja täällä sama adventistien eläimellinen meno on kaikkien näkösällä.
Sinäkö et sitäkään näe? Valikoiva korva?syyttävä sormesi taipuu osoittamaan sinua itseäsi!
Se joka on Jumalan armosta saanut tulla totuuden tuntemaan ei voi vihata ketään, sillä Kristuksenhenki asuu hänen sydämessään. Adventistit ovat uudestisyntyneitä Kristuksen armahtamia syntisiä.
Se syntiensä tunnustaminen ja anteeksipyytäminen Jumalalta, sekä lähimäisiltään, joita vastaan on rikkonut on edellytys uudestisyntymiseen. Adventtikirkon jäsenyys edellyttää sitä, että olet uudestisyntynyt uskosta Kristukseen. Vain siten ihminen voi päästä siitä turhamaisesta itsekeskeisyydestä, joka on esteenä uskolle - ,.-
Niin....... kirjoitti:
syyttävä sormesi taipuu osoittamaan sinua itseäsi!
Se joka on Jumalan armosta saanut tulla totuuden tuntemaan ei voi vihata ketään, sillä Kristuksenhenki asuu hänen sydämessään. Adventistit ovat uudestisyntyneitä Kristuksen armahtamia syntisiä.
Se syntiensä tunnustaminen ja anteeksipyytäminen Jumalalta, sekä lähimäisiltään, joita vastaan on rikkonut on edellytys uudestisyntymiseen. Adventtikirkon jäsenyys edellyttää sitä, että olet uudestisyntynyt uskosta Kristukseen. Vain siten ihminen voi päästä siitä turhamaisesta itsekeskeisyydestä, joka on esteenä uskolleSiitäkö se vihanpito sitten teillä johtuukin?
Oletko lukenut viestejänne? - 14
,.- kirjoitti:
Siitäkö se vihanpito sitten teillä johtuukin?
Oletko lukenut viestejänne?Eivät kaikki tällä palstalla ole adventisteja saatikka sitten edes uudestisyntyneitä, vaikka itseään uskovaksi ja kristityksi nimittävätkin.
- '
14 kirjoitti:
Eivät kaikki tällä palstalla ole adventisteja saatikka sitten edes uudestisyntyneitä, vaikka itseään uskovaksi ja kristityksi nimittävätkin.
Opistannehan se väärä tunnetaan.
Väärän puolustajat ovat sitten teillä keitä lienevätkin.
Ja kaikkia adventistejahan te itse viesteissänne nimeätte könttinä.
Voitta jopa keskenänne sanoa miten kaikki adventistit uskovat kaikki adventisminne opin koukerot. - totuuden etsijä
Niin....... kirjoitti:
syyttävä sormesi taipuu osoittamaan sinua itseäsi!
Se syntiensä tunnustaminen ja anteeksipyytäminen Jumalalta, sekä lähimäisiltään, joita vastaan on rikkonut on edellytys uudestisyntymiseen. Adventtikirkon jäsenyys edellyttää sitä, että olet uudestisyntynyt uskosta Kristukseen. Vain siten ihminen voi päästä siitä turhamaisesta itsekeskeisyydestä, joka on esteenä uskolleitsekkään mitä todella "Uudestisyntyminen" merkitsee? Lue Paavalin Damaskon tapahtuma joka antaa esimerkin siitä, mitä uudestisyntyminen todella tarkoittaa, se nyt ei tietenkään tarkoita sitä, että konkreettisesti tapahtuu samanlailla kuin Paavalille, mutta, että se muuttaa ihmiswen elämän, asenteen täydellisesti niin, että hänen elämänsä käytännössä muuttuu aivan oleellisesti Jeesuksen Kristuksen elämän antamia ohjeita seuramaan, uhraten omat persoonalliset pyyteensä "ristille" ja seuraten vain Kristuksen rakkauden lähimmäisen palveluun uhrautuvaa tietä. J"okainen joka tahtoo olla "Minun" opetuslapseni ja seurata minua, ottakoon ikeensä ja srurakoon Minua" eli Kristusta.
Sanoisin niin, että meillä taitaa olla hyvin heikko käsitys Uudesti-syntymisestä. Sillä se ei suinkaan ole jonkin dogmin tai jonkin opin hyväksymistä ja ymmärtämistä joita kirkolliset oppisuunnat tarjoilevat uskon pelastukseen johtavina arvoina ihmisille, vaan se on sitoutumista seuraamaan ihmisten omia laatimiaan dogmaattisia oppisääntöjä joilla ei ole mitään tekemistä ikuisen elämän pelastuksen kannalta, vaan päinvastoin, he orjuutava teidät omilla opeillaan, valitsemalla raamatun kophtia tukemaan rakennelmia joilla ovelasti pettävät teitä, jos ette ole itse syventyneet tutkimaan usonnon syvempää merkitystä. Älkää antako uskonnollisten järjestöjen pettää itseänne.
Efes. 6:2
"Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus -
3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".
4 Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.
http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/4.html- olla....
kiihoitamatta lapsiasi!
- Vai tulisiko
itsesikin opetella ensin se tärkein, rakkauden kaksoiskäsky?
"Rakasta Jumalaa YLIKAIKEN ja lähimäistäsi, niinkuin itseäsi."
Niin ehkäpä tuo katkeruus ja viha sielussasi lauhtuu, kun armo saa vallan?
Mutta niin se on, ei ihminen omasta voimastaan voi mitään: "Jos ei Jumala huonetta rakenna, niin TURHAAN sen rakentajat vaivaa näkevät."
On kysymys myöskin meistä, sillä me itse olemme Pyhän Hengen temppeli.
Rukoile siis, että Jeesus voisi muuttaa sydämesi vastaanottamaan todellisen uskon, joka on Kristuksen rakkaus meissä. - benedi=siunattu
tuo ei ole IV.s käsky...Neljäs on sapattikäsky
- 24
benedi=siunattu kirjoitti:
Anttihan onkin luterilainen. Hänelle katekismus on suurempi auktoriteetti kuin Raamattu.
Vai tulisiko kirjoitti:
itsesikin opetella ensin se tärkein, rakkauden kaksoiskäsky?
"Rakasta Jumalaa YLIKAIKEN ja lähimäistäsi, niinkuin itseäsi."
Niin ehkäpä tuo katkeruus ja viha sielussasi lauhtuu, kun armo saa vallan?
Mutta niin se on, ei ihminen omasta voimastaan voi mitään: "Jos ei Jumala huonetta rakenna, niin TURHAAN sen rakentajat vaivaa näkevät."
On kysymys myöskin meistä, sillä me itse olemme Pyhän Hengen temppeli.
Rukoile siis, että Jeesus voisi muuttaa sydämesi vastaanottamaan todellisen uskon, joka on Kristuksen rakkaus meissä.Piikittelyssä ehkä olen hyvä, sitten en tiedä muuta missä olisin hyvä ihminen.
Varsinkin käskyjen täyttämisessä tein paavalit.
Room. 7:10
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Gal. 2:19
Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle.
Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
anTTi- Raam.mies
24 kirjoitti:
Anttihan onkin luterilainen. Hänelle katekismus on suurempi auktoriteetti kuin Raamattu.
Jaejakoa ei alunalkaen oel edes ollut. Ellenistien kiusashenki näkyy siinäkin, että käskyjen numerointi on
eri kuin kristityillä. Raamattu ei sano missään että se ja se käsky on niin aj niin mones.
Johtuu siitä että yhden ainoankin kohdan rikkova särkee koko lain, eikä vain sitä tiettyä pykälää. benedi=siunattu kirjoitti:
Originaali 10 käskyn laki - "kymmenen sanaa" kirjoitettiin tauluihin ja Mooses kävi alhaalla vuoren juurella
sanelemassa kansalle ja 70 kirjurille, mitä niistä pitää kirjoittaa selitykseksi, 10 käskyksi.
Kymmenen käskyn laki
_1.käsky_
1 Niin Jumala puhui kaiken tämän:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
3 "Sinulla ei saa olla muita jumalia.
4 "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla.
5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.
6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
_2.käsky_
7 "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.* [Sananmukaisesti: »Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.» Osassa myöhempää perinnettä käskyn on katsottu kieltävän Jumalan nimen turhan tai halventavan käytön. Alun perin kielto koski kuitenkin väärää valaa
(vrt. Matt. 5:33).]
_3.käsky_
8 "Muista pyhittää lepopäivä. [5. Moos. 5:12-15]
9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi,
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
_4.käsky_
12 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että saisit elää kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa. [Sir. 3:1,2; Mark. 7:10; Ef. 6:2,3!]
13 "Älä tapa.
14 "Älä tee aviorikosta.
15 "Älä varasta.
16 "Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan.
17 "Älä tavoittele toisen taloa.
Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen."
18 Koko kansa oli todistamassa jylinää ja leimahtelua. Se kuuli, miten torvi soi, ja näki, miten vuori savusi. Ihmiset vapisivat tämän nähdessään ja pysyttelivät loitolla.
19 He sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meille, me kuuntelemme.
Mutta Jumala älköön puhuko meidän kanssamme, se on meille kuolemaksi."
Näin se homma etenee ...
2. Moos. 34:28
Mooses viipyi vuorella Herran luona neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta.
Ja hän kirjoitti tauluihin liiton ehdot, nuo kymmenen käskyä.
.....................................
KANSA SITOUTUI IHAN TOSISSAAN KONKREETTISIIN ARKIPÄIVÄISIIN KÄSKYIHIN ...
Tässä kansa julistautuu lainnoudattajiksi! :
5.Ms.27:1 Mooses ja Israelin vanhimmat sanoivat kansalle: "Noudattakaa tarkoin tätä käskyä, jonka nyt saatte.
--
5.Ms.27:15
"'Kirottu on jokainen, joka
veistämällä tai valamalla valmistaa jumalankuvan tai teettää itselleen sellaisen kuvan ja palvoo sitä salassa, sillä se on Herralle iljetys.' Ja koko kansa vastatkoon: 'Aamen.'*
[27:15--26: amen 'varma', 'luotettava' on sana, jota käytetään varmennussanana, kun yhdytään toisen lausumaan rukoukseen, ylistykseen tai kiroukseen.]
16 "'Kirottu on jokainen, joka ei kunnioita isäänsä ja äitiänsä.' Ja koko kansa sanokoon: 'Aamen.'
17 "'Kirottu on jokainen, joka siirtää rajamerkkejä.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
18 "'Kirottu on jokainen, joka johtaa sokean harhaan.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
19 "'Kirottu on jokainen, joka riistää muukalaiselta, orvolta tai leskeltä hänen oikeutensa.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
20 "'Kirottu on jokainen, joka makaa isänsä vaimon kanssa, sillä hän häpäisee isänsä.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
21 "'Kirottu on jokainen, joka sekaantuu eläimeen.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
22 "'Kirottu on jokainen, joka makaa sisarensa tai sisarpuolensa kanssa.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
23 "'Kirottu on jokainen, joka makaa anoppinsa kanssa.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
24 "'Kirottu on jokainen, joka murhaa toisen ihmisen, vaikka teko ei tulisikaan ilmi.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
25 "'Kirottu on jokainen, joka maksusta surmaa syyttömän ihmisen.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
26 "'Kirottu on jokainen, joka ei tunnusta tämän lain käskyjä eikä elä niiden mukaisesti.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
TÄSSÄ KOROSTUU 4. KÄSKY - KUNNIOITTMINEN - MUTTA SAPATTIA EI EDES MAINITA !!!
Eli ei sapatinrikkomisesta joudu kirouksen alle paitsi tietysti SDA pääkonferenssi kiroaa sellaiset.- Toim.huom.
olla.... kirjoitti:
kiihoitamatta lapsiasi!
Kuka mielestäsi on kiihottanut lapsiaan vihaamaan toiseen kirkkoon kuuluvia? Leimaamaan heidät tuomituiksi.
Keskustelun alkuun voidaan päästä vasta kun esität faktaa ja kerrot ketkä ovat vihjailusi kohteena.
Kukaan ei voi puolustautuakaan ennenkuin tietää että häntä kohtaan hyökätään. - Toim.huom.
Toim.huom. kirjoitti:
Kuka mielestäsi on kiihottanut lapsiaan vihaamaan toiseen kirkkoon kuuluvia? Leimaamaan heidät tuomituiksi.
Keskustelun alkuun voidaan päästä vasta kun esität faktaa ja kerrot ketkä ovat vihjailusi kohteena.
Kukaan ei voi puolustautuakaan ennenkuin tietää että häntä kohtaan hyökätään.Mikä pönttö!!!
- Toim. huom.
Toim.huom. kirjoitti:
Mikä pönttö!!!
Oletko adventisti vai oletko uskossa?
- sinun lisasi elää..
AnttiVKantola kirjoitti:
Piikittelyssä ehkä olen hyvä, sitten en tiedä muuta missä olisin hyvä ihminen.
Varsinkin käskyjen täyttämisessä tein paavalit.
Room. 7:10
ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman.
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]
Gal. 2:19
Lain vaikutuksesta minä kuolin, mutta kuolin vapaaksi laista elääkseni Jumalalle.
Minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu.
anTTiLihasi ja vihasi elää täysillä, näinollen Sana tulee tuomitsemaan sinut tuomiolla.
Etkö pelkää, Pyhä Jumalaa et mene raamatunjakeisiin pakoon syntisi takia.
Pidät epäpyhänä liiton verta Kristukessa eläessäsi lihallisesti hosuen päivästä toiseen.
Eli Kristuksen kanssa ristiinnaulistemista ei näe kohdallasi muutenkuin naulitset itse Kristusta päivittäin syntisi takia ristille, tekemättä parannusta. Koska paatunut omatuntosi lopulta herää parannukseen, mene ja tiedä?" - 283490324
Raam.mies kirjoitti:
Jaejakoa ei alunalkaen oel edes ollut. Ellenistien kiusashenki näkyy siinäkin, että käskyjen numerointi on
eri kuin kristityillä. Raamattu ei sano missään että se ja se käsky on niin aj niin mones.
Johtuu siitä että yhden ainoankin kohdan rikkova särkee koko lain, eikä vain sitä tiettyä pykälää.adventistit seuraavat samaa käskyjakoa kuin muut protestantit. vain luterilaiset seuraavat katolisten jakoa.
- 09328490238490
AnttiVKantola kirjoitti:
Originaali 10 käskyn laki - "kymmenen sanaa" kirjoitettiin tauluihin ja Mooses kävi alhaalla vuoren juurella
sanelemassa kansalle ja 70 kirjurille, mitä niistä pitää kirjoittaa selitykseksi, 10 käskyksi.
Kymmenen käskyn laki
_1.käsky_
1 Niin Jumala puhui kaiken tämän:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
3 "Sinulla ei saa olla muita jumalia.
4 "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla.
5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.
6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
_2.käsky_
7 "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.* [Sananmukaisesti: »Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.» Osassa myöhempää perinnettä käskyn on katsottu kieltävän Jumalan nimen turhan tai halventavan käytön. Alun perin kielto koski kuitenkin väärää valaa
(vrt. Matt. 5:33).]
_3.käsky_
8 "Muista pyhittää lepopäivä. [5. Moos. 5:12-15]
9 Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi,
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti. Silloin et saa tehdä mitään työtä, et sinä eikä sinun poikasi eikä tyttäresi, orjasi eikä orjattaresi, ei juhtasi eikä yksikään muukalainen, joka asuu kaupungissasi.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, mutta seitsemännen päivän hän lepäsi. Sen vuoksi Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
_4.käsky_
12 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että saisit elää kauan siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa. [Sir. 3:1,2; Mark. 7:10; Ef. 6:2,3!]
13 "Älä tapa.
14 "Älä tee aviorikosta.
15 "Älä varasta.
16 "Älä todista valheellisesti toista ihmistä vastaan.
17 "Älä tavoittele toisen taloa.
Älä tavoittele hänen vaimoaan, älä orjaa tai orjatarta, älä hänen härkäänsä, älä hänen aasiaan äläkä mitään, mikä on hänen."
18 Koko kansa oli todistamassa jylinää ja leimahtelua. Se kuuli, miten torvi soi, ja näki, miten vuori savusi. Ihmiset vapisivat tämän nähdessään ja pysyttelivät loitolla.
19 He sanoivat Moosekselle: "Puhu sinä meille, me kuuntelemme.
Mutta Jumala älköön puhuko meidän kanssamme, se on meille kuolemaksi."
Näin se homma etenee ...
2. Moos. 34:28
Mooses viipyi vuorella Herran luona neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta.
Ja hän kirjoitti tauluihin liiton ehdot, nuo kymmenen käskyä.
.....................................
KANSA SITOUTUI IHAN TOSISSAAN KONKREETTISIIN ARKIPÄIVÄISIIN KÄSKYIHIN ...
Tässä kansa julistautuu lainnoudattajiksi! :
5.Ms.27:1 Mooses ja Israelin vanhimmat sanoivat kansalle: "Noudattakaa tarkoin tätä käskyä, jonka nyt saatte.
--
5.Ms.27:15
"'Kirottu on jokainen, joka
veistämällä tai valamalla valmistaa jumalankuvan tai teettää itselleen sellaisen kuvan ja palvoo sitä salassa, sillä se on Herralle iljetys.' Ja koko kansa vastatkoon: 'Aamen.'*
[27:15--26: amen 'varma', 'luotettava' on sana, jota käytetään varmennussanana, kun yhdytään toisen lausumaan rukoukseen, ylistykseen tai kiroukseen.]
16 "'Kirottu on jokainen, joka ei kunnioita isäänsä ja äitiänsä.' Ja koko kansa sanokoon: 'Aamen.'
17 "'Kirottu on jokainen, joka siirtää rajamerkkejä.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
18 "'Kirottu on jokainen, joka johtaa sokean harhaan.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
19 "'Kirottu on jokainen, joka riistää muukalaiselta, orvolta tai leskeltä hänen oikeutensa.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
20 "'Kirottu on jokainen, joka makaa isänsä vaimon kanssa, sillä hän häpäisee isänsä.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
21 "'Kirottu on jokainen, joka sekaantuu eläimeen.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
22 "'Kirottu on jokainen, joka makaa sisarensa tai sisarpuolensa kanssa.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
23 "'Kirottu on jokainen, joka makaa anoppinsa kanssa.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
24 "'Kirottu on jokainen, joka murhaa toisen ihmisen, vaikka teko ei tulisikaan ilmi.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
25 "'Kirottu on jokainen, joka maksusta surmaa syyttömän ihmisen.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
26 "'Kirottu on jokainen, joka ei tunnusta tämän lain käskyjä eikä elä niiden mukaisesti.' Ja kansa sanokoon: 'Aamen.'
TÄSSÄ KOROSTUU 4. KÄSKY - KUNNIOITTMINEN - MUTTA SAPATTIA EI EDES MAINITA !!!
Eli ei sapatinrikkomisesta joudu kirouksen alle paitsi tietysti SDA pääkonferenssi kiroaa sellaiset.sinun käskyjakosi on luterilaisen katekismuksen hapatusta. Ei se noin oikeasti mene eikä muut protestantit sun jakoas hyväksy.
- Kristuksen rakkaus.
sinuakin kohtaan. Se joka on Jumalan armosta saanut tulla totuuden tuntemaan ei voi vihata ketään, sillä Kristuksenhenki asuu hänen sydämessään. Adventistit ovat uudestisyntyneitä Kristuksen armahtamia syntisiä.
Se syntiensä tunnustaminen ja anteeksipyytäminen Jumalalta, sekä lähimäisiltään, joita vastaan on rikkonut on edellytys uudestisyntymiseen. Adventtikirkon jäsenyys edellyttää sitä, että olet uudestisyntynyt uskosta Kristukseen. Vain siten ihminen voi päästä siitä turhamaisesta itsekeskeisyydestä, joka on esteenä uskolle.- Ganger84
"uudestisyntymättömälle" sitten voi tehdä vääryyttä oikein adventistien johtavalta puolelta. Jos et kuulu heidän puljuunsa, niin sellaista voi aivan omaa tuntoa soimaamatta käyttää hyväkseen, teettämällä työtä lahkon hyväksi, vaikka suullinen sopimus palkasta ja töyajasta oli, oli työntekijä vain suullisesti/sanallisesti tehty, ja asanomainen työntekijä tietysti uskoi ja luotti uskonnollisen järjestön rehellisyyteen ja täsmällisyyteen. Mutta sai kokea kylmän totuuden siitä, että ei pidä luottaa ainakaan adventtilaqhkon lupauksiin ja rehellisyyteen, sinne jäivät pennoset, mitähän tämä kertoo uudestisyntymisestä. Onko se sitä? Vastatkaa olkaa joskus edes rehellisiä puyhdistakaa vaikka hetkeksi omaatuntoanne, älkää menkö vakuuttelemaan sellaista josta teillä ei ole mitään tietoa. Kas minulla on kokemusta teidän puljustanne. Miksi teidän pitää puolustaa kieroutta, valhetta ja jopa vilppiä??
- kirjoittelija
minkäänlaista perää. Kaikkia ovat rakastaneet, jos viha / rakkaus käsitteitä suhteisiin tarkastelee.
- vai muistanko väärin
Entäs se yksi mamma MOT ohjelmassa?
Rahat vietiin ja jäi ilman adventistisisarien ja veljien tukea!
Leipäkyrsä kyllä kelpasi köyhän varoilla!
Entä se Salosen säätiö? - 824523409
vai muistanko väärin kirjoitti:
Entä se Salosen säätiö?testamenttasi rahansa kirkolle, ja omaiset eivät siitä tykänneet. so what????
vai muistanko väärin kirjoitti:
Entä se Salosen säätiö?Entä se yksi - miksi Saara armas ei Aabrahamille riittänyt?
Itse asiassa Saaralla ei riittänyt kärsivällisyys eikä Aabrahamilla meinannut riittää usko.
Piti orjattaren tehdä Saaralle lapsi jonka Herra oli luvannut.
Niinkuin mukamas se olisi kelvannut Herralle, sellainen ratkaisu.
Mark. 10:4
He sanoivat: "Mooses antoi meille luvan kirjoittaa erokirjan ja hylätä vaimon."
Mark. 10:11
Jeesus sanoi heille: "Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa,
on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan.
1.Moos.16:3
3 Abram oli asunut kymmenen vuotta Kanaaninmaassa, kun hänen vaimonsa Sarai antoi egyp- tiläisen orjattarensa Hagarin miehelleen Abramille sivuvaimoksi.
4 Ja hän yhtyi Haagariin, ja Haagar tuli raskaaksi. Kun hän huomasi olevansa raskaana, tuli hänen emäntänsä halvaksi hänen silmissään.
Antoi orjattarensa Aabrahamille VAIMOKSI. Ei lainaksi vaan vaimoksi. Aabraham ei eronnut Saaransta silti.
(Ei suositus)- Raam.mies
Lopunaika on tosiaan vihanaikaa - adventistit yllyttää vihaamaan kristittyjä!
http://www.endtime.net/kinfof.htm ___ http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm
Matt. 5:43
"Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.'
[3. Moos. 19:8; 5. Moos. 23:6; Matt. 19:19]
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta,
[2. Moos. 23:4,5; Luuk. 23:34; Ap. t. 7:60; Room. 12:14; 1. Piet. 3:9]
45 jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille
ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. [Ef. 5:1] - Toim.huom.
AnttiVKantola kirjoitti:
Entä se yksi - miksi Saara armas ei Aabrahamille riittänyt?
Itse asiassa Saaralla ei riittänyt kärsivällisyys eikä Aabrahamilla meinannut riittää usko.
Piti orjattaren tehdä Saaralle lapsi jonka Herra oli luvannut.
Niinkuin mukamas se olisi kelvannut Herralle, sellainen ratkaisu.
Mark. 10:4
He sanoivat: "Mooses antoi meille luvan kirjoittaa erokirjan ja hylätä vaimon."
Mark. 10:11
Jeesus sanoi heille: "Se, joka hylkää vaimonsa ja menee naimisiin toisen kanssa,
on avionrikkoja ja tekee väärin vaimoaan kohtaan.
1.Moos.16:3
3 Abram oli asunut kymmenen vuotta Kanaaninmaassa, kun hänen vaimonsa Sarai antoi egyp- tiläisen orjattarensa Hagarin miehelleen Abramille sivuvaimoksi.
4 Ja hän yhtyi Haagariin, ja Haagar tuli raskaaksi. Kun hän huomasi olevansa raskaana, tuli hänen emäntänsä halvaksi hänen silmissään.
Antoi orjattarensa Aabrahamille VAIMOKSI. Ei lainaksi vaan vaimoksi. Aabraham ei eronnut Saaransta silti.
(Ei suositus)Miten kirjoittamasi liittyy ketjun aiheeseen?
Toim.huom. kirjoitti:
Miten kirjoittamasi liittyy ketjun aiheeseen?
Sösiit joskus lihaakin, niin hahmottamiskyky palaisi ja ymmärtäisit, miten tämä tapaus Saara ja Hagar liityy
ALOITUKSEEN eli siihen, että adventistit vihaavat kristittyjä ja opettavat lapsensakin vihaamaan uskovaisia.
Lakikiihkoisilla on monta syytä kartuttaa vihaansa kristittyjen päälle ja uskovaisuuden isän, Aabrahamin päälle.
Saara antoi orjattarensa Aabrahamille. (benedikin kertoi antaneensa vaimonsa jollekin vanhimmsitoveljelle,
kun tämä rakasti enemmän). Aabraham kiittäen suostui. Haagar kuitenkin tuli ylpeäksi Aabrahamin kanssa
tekemästään lapsesta, vaikka sen piti olal ikäänkuin Saaran lapsi ja se Jumalan lupaama. Sitten orjatar
poikinensa ajettiin pois ja Paavali kuvaa tapausta niin, että siinä lain alla olevat ajettiin pois. (Gal. 4:30)
- saku888
Älä puhu valheita "pastorit vastuuseen".Se että väität adventistien vihaavan toisia kristtyjä sydämestään....on täysin valhetta.Ei perustu lainkaan todellisuuteen.Ettet vaan itse ois joku satanisti,ateisti yms.joka levittelee näillä palstoilla valheita uskovista.Ei kannata levitellä vääriä todistuksia,koska siitä joutuu kerran vastuuseen.
- ,,..-2
Joka ei rakasta , hän vihaa. Eikä adventistit todellakaan rakasta sitä, joka kuuluu eri kirkkokuntaan kuin adventistit.
Voi sitä silmänluontia alta kulmien, sillä ei ole määrää ..... - 283490324
,,..-2 kirjoitti:
Joka ei rakasta , hän vihaa. Eikä adventistit todellakaan rakasta sitä, joka kuuluu eri kirkkokuntaan kuin adventistit.
Voi sitä silmänluontia alta kulmien, sillä ei ole määrää .....pälyilet adventisteja raivon vallassa.. puhut koko ajan itsestäsi.
- benedi=siunattu
,,..-2 kirjoitti:
Voi sitä silmänluontia alta kulmien, sillä ei ole määrää .....niin miksi he opettavat evankeliumia, kastavat heitä, ja pesevät heiltä jalkojakin ehtoollisella, että
he pelastuisivat eivätkä kuolisi?
Sehän tuoksuu rakkaudelta!!
Hehän vihaavat syntiä eli laittomuutta, etenkin itsessään,...ja myös tässä maailmassa, ei kait sitä kukaan
kokouksia ryhdy ihmisvihan takia pystyyn kyhäämään, onhan siinä iso työ, vuokrata huoneistot,
asentaa terkniikka, etsiä laulajat, soittajat, saarnaajat jne..
Johtopäätös näytöstä: On todennäköistä että adventistit rakastavat maailmassa olevia ihmisiä, ja etsivät
heitä Kristukselle, joka puolestaan kirjoittaa lakinsa heidän sydämeensä ja mieleensä!
- te joita
Minun nimeni tähden vainotaan sanoo Jeesus. Sinä olet kitisijä jolla ei ole kenellekään mitään sanomista.
Matt. 5:9
Autuaita rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen.
[Sananl. 12:20; Room. 12:18; Jaak. 3:18]
Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.- benedi=siunattu
AnttiVKantola kirjoitti:
Matt. 5:9
Autuaita rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen.
[Sananl. 12:20; Room. 12:18; Jaak. 3:18]
Jaak. 3:1
Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.Katsotko että jos sinä pyrit opettajaksi, ja herraksi, niin se on ikäänkuin tuomio sinulle
" Jos minä teidän opettajanne ja Herranne olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat"
Haisevien ja likaistenkin jalkojen pesu on etupäässä opettajan tehtävä!
Siihenkö Anttikin haluaa katsahtaa ja nenänsä työntää....sillä: " Olette autuaita ,jos sen tiedätte, ja niin teette" Kristus
" Jo Antiokiassa opetuslapsia alettiin kutsumaan kristityiksi"
Eikös opetuslapsen tule kyetä opettamaan, eihän hän aina voi lapsi olla?
Jos , ja kun hän ei ole lapsi, niin silloinhan hän on opettaja, jos kerran opetuslapsi oli aiemmin!
Ymmärtääkö hän, Antti, nyt näitä asioita ollenkaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64175Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952313Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61999Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38871Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186870- 47854
- 34831
- 36786
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119785Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35782