PÖRRÖKIHARAT! ;(

apua kiitos!

Mul on luonnonkiharat hiukset ja ne on aivan HIRVEE pörröpesä! Ongelma paheni vain sen jälkeen, kun aloin käyttää suoristusrautaa. Mietin, että MITEN ne saisi siedettävän näköisiks??? Noit ei kestä kattoo; ne on iha hirveet! Olen kokeillu scvartzkopf gliss shampoota ja hoitoaineita, jotka lupaa suoristaa hiuksia, mutta ei MITÄÄÄN apua; ne on huijausta!
Onks tääl KETÄÄN, jolla on/on ollut sama ongelma?? Millä olet saanut käkkäräs siedettävän näkösiks?? Onko jotai ainetta joka iha OIKEEST auttaa??! Olisin NIIIIIIIIIIIIIIN onnellinen, jos kertosit mulle!! Näit ei kestä, eikä näit voi every day suoristaa, ne menee Vieläkin pahemmaks! :(

13

953

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivoton.

Mä inhoon tätä suoraa tukkaa.Saisinpa jostain kunnon pörrökiharat jotka kestäis!

• bttlfld

kokeile vaihtaa shampoota. kiharuus suoristajan jälkeen johtuu luultavasti siitä et sun hiukset on kuivat ku sahara. luonnokiharat on luonnostaan hieman kuivemmat ja suoristaja vaa pahentaa asiaa. mä käytän tre semmen shampoita, hyviä on :D osta sellanen korjaava shampoo, hoitoaine ja naamio, niin johan pitäs korjaantua.
      lisäksi on kampaamokaupasta (hairlekiini tmv.) ostettua goldwellin hoitavaa tököttiä, en osaa oikee kuvailla sitä.
      http://erez.multiprint.fi/KPSS/277372_GW_kuvasto.htm -> dualsenses ja rich repair

ja toinen vinkki: jätä se suoristaja vähäksi aikaa nurkkaan. multa meinas lähtee kaikki hiukset ku käytin sitä liikaa. nyt oon ollu 6 kk ilman ja hiukset voi paljon paremmin.

• apua kiitos!

hyvii neuvoi bttlfld, kiitti!! unohdan suoristimen jokski aikaa ja ostan niit korjaavii tuotteit. :) mut hei mist näit tre semme -tuotteit oikeen saa? :)

ja Toivoton, vaihtasin enemmän kun mielellään, kiharat voi olla aiva uskomattoman hankalat; ole onnellinen suorist hiuksistas! =D

• bttlfld
        apua kiitos! kirjoitti:

hyvii neuvoi bttlfld, kiitti!! unohdan suoristimen jokski aikaa ja ostan niit korjaavii tuotteit. :) mut hei mist näit tre semme -tuotteit oikeen saa? :)

ja Toivoton, vaihtasin enemmän kun mielellään, kiharat voi olla aiva uskomattoman hankalat; ole onnellinen suorist hiuksistas! =D

niitä pitäs löytyä ihan tavallisista marketeista, eli prisma, citymarket, sokos... lahdessa päin ne oli prismassa ainakin halvimmat, hinta n. 6e, mut sokoksessa jo päälle 8e (;
        suuremmissa kaupoissa voi olla vähän parempi valikoima :D

• bttlfld
        bttlfld kirjoitti:

niitä pitäs löytyä ihan tavallisista marketeista, eli prisma, citymarket, sokos... lahdessa päin ne oli prismassa ainakin halvimmat, hinta n. 6e, mut sokoksessa jo päälle 8e (;
        suuremmissa kaupoissa voi olla vähän parempi valikoima :D

... tai saman tien ku marssit kampaajalle ja kysyt parempia shampoita, kun eivät ainakaan tällä kehu noita shampoita:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8505838 (;

• apua kiitos
        bttlfld kirjoitti:

... tai saman tien ku marssit kampaajalle ja kysyt parempia shampoita, kun eivät ainakaan tällä kehu noita shampoita:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8505838 (;

ok kiitti =)

• ...on...

...kanssa iha karseet hiukset -3-

• voimakas kihara

Kuten jo aikasemminkin joku mainitsi, luonnonkihara on usein jo luonnostaan kuiva ja karhea (ei siis huonokuntoinen, mutta hyvin kosteushakuinen)
      Pääperiaate on, että hiukset joko föönataan ja suoristetaan superhuplellisesti (muista lämpösuojatuotteet!) tai jätetään "luonnontilaan" korostaen kiharaa entisestään. Keskitytään nyt siis kiharakampaukseen :))

Varsinaisia suoristavia shampoita ei ole, mutta siloittavat tuotteet ovat ihan paikallaan. Pese ja hoida normaaliin tapaan, jos tukka on paksu ja voimakkaan kihara, on varaa käyttää kuinka hoitavia tuotteita tahansa, loivemmassa tai ohuemmassa tukassa on syytä varoa liian raskaita hoitoaineita, jotka ehkä veltostuttavat kiharaa. Nyt alkaa se tärkein osa;

Sevitä tukka hyvin, puristele pyyhkeellä liikaa vettä pois (kampaa uudelleen ja purista vielä pyyhkeeseen) Levitä hiuksiin joku voimakaspitoinen muotoilutuote, vaahto, geeli tai mikä omaan käteen parhaalta tuntuu. Mikään kevytversio ei tähän kelpaa. Kampaa läpi, jotta tuote levittyy tasaisesti. (ja tässä kohtaa sitten kammat ja harjat laatikkoon, niitä ei enää tarvita, ei saa käyttää)
      Roikota päätä alaspäin ja puristele latvoista kiharaa esiin kämmenillä jokapuolelta. Työnnä sormet tyveen ja hiukkasen ravistele sieltäkin, että hiukset nousevat päänahasta. Nosta pää ylös, ja asettele peilin edessä vielä s o r m i n hiuksia paikoilleen. Jätä tukka kuivumaan itsekseen, välillä puristelle latvoja lisää. Älä kuitenkaan kuivumisvaiheessa enää liikaa räplää, kaunein tulee, kun saa kuivua rauhassa!
      Kun hiukset ovat kunnolla kuivuneet, haro varovasti läpi sormin peilin edessä. Älä siis kampaa/harjaa ja sillä enää riko pyöreää kiharuutta söhröiseksi pörröksi. Hiero käsissäsi hiusvahaa, ja levitä suortuva kerrallaa kiharan latvoihin, pidemmissä hiuksissa myös pituuksiin. (taltuttaa pörröisyyttä ja pitää kiharat aisoissa pyöreinä ja paikoillaan) Lopuksi voi vielä suihkauttaa jotain kiiltosuihkettakin, hiuslakkaakin lisäpitoa antamaan.

Kammat ja harjat on pidettävä kaukana, ja päivän mittaan hiuksia "lisämuotoillaan" vain sormin, vettä voi suihkaista sekaan, jos tarpeen.

Jos et seuraavana aamuna pese hiuksia, selvitä varovasti ja kastele vähän reilummin, ja asettele uudelleen kiharat sormin.

Tuotemerkkejä en siis ala mainostaa (mutta muistutan vielä raudan käytön kanssa siitä lämpösuojasuihkeesta/voiteesta) Muotoilutuotteissa, valitse strong, extra strong... Ota ilo irti kiharoistasi, niin minäkin teen :)) t.pörröpäinen kampaaja

• vamma

mullakin on kauheat kiharat, mutta vaan tosta edestä ja sivuilta, ei ole takana kiharaa, mä toivon et nää suoristuis ku kasvatan pituutta, kun takana on pitempää ja ne on suorat, kun ei suoristusraudat munkaan hiuksiin auta

• apua kiitos

sinulle kampaaja, olen Todella kiitollinen erinomaisista ohjeistasi, miten voin hiukseni laittaa !!! :)

• apua kiitos
        apua kiitos kirjoitti:

sinulle kampaaja, olen Todella kiitollinen erinomaisista ohjeistasi, miten voin hiukseni laittaa !!! :)

laitoin hiukseni juuri noi. Muuten hyvä; eivät menneet ollenkaan pörröisiks, mut ne näyttivät hiukkaase liianki kiiltävilt, itse asiassa MÄRILTÄ/likaisilta! :( mitähän tein väärin? pitäisköhän niit aineit vähentää? Jättää toi muotoilutuotteen levittäminen pois ja laittaa pelkästään vahaa? taitaisivat mennä niiks pörrröiks taas? :sss
        No, kokeilamalla kai opin, miten on paras, mut opin kuitenkin sult ton ettei niit kiharoit kannata rikkoo siks rumaks pörröks harjaamalla! :)

Mut jos jollai on viel jotai ideoit tai ohjeita tms. niin otan mielelläni vastaan! =)

• voimakas kihara
        apua kiitos kirjoitti:

laitoin hiukseni juuri noi. Muuten hyvä; eivät menneet ollenkaan pörröisiks, mut ne näyttivät hiukkaase liianki kiiltävilt, itse asiassa MÄRILTÄ/likaisilta! :( mitähän tein väärin? pitäisköhän niit aineit vähentää? Jättää toi muotoilutuotteen levittäminen pois ja laittaa pelkästään vahaa? taitaisivat mennä niiks pörrröiks taas? :sss
        No, kokeilamalla kai opin, miten on paras, mut opin kuitenkin sult ton ettei niit kiharoit kannata rikkoo siks rumaks pörröks harjaamalla! :)

Mut jos jollai on viel jotai ideoit tai ohjeita tms. niin otan mielelläni vastaan! =)

kokeile ihmeessä edelleen eri vaihtoehtoja muotoilutuotteiden kanssa! Tällaisella keskustelupalstalla on vaikea hiuksia näkemättä antaa tarkempia ohjeita, mutta luulen, että nyt tuli nimenomaan vahaa liikaa... Muistathan myös, että hiusvaha on "lämmitettävä" hieromalla sitä kämmenien välissä hetken aikaa. Näin näkemättä suosittelen seuraavaan kokeiluun kuitenkin sitä vaahtoa/geeliä, ja ole maltillinen ja varovaisempi vahan kanssa :))
        ...kyllä se oikea juttu sieltä löytyy kokeilemalla, nyt kun tajusit olla pörröttämättä kiharoita harjalla :))
        Mukavaa joulunodotusta Sinulle! t. pörröpää kampaaja

• otan vastaan neuvoja
        voimakas kihara kirjoitti:

kokeile ihmeessä edelleen eri vaihtoehtoja muotoilutuotteiden kanssa! Tällaisella keskustelupalstalla on vaikea hiuksia näkemättä antaa tarkempia ohjeita, mutta luulen, että nyt tuli nimenomaan vahaa liikaa... Muistathan myös, että hiusvaha on "lämmitettävä" hieromalla sitä kämmenien välissä hetken aikaa. Näin näkemättä suosittelen seuraavaan kokeiluun kuitenkin sitä vaahtoa/geeliä, ja ole maltillinen ja varovaisempi vahan kanssa :))
        ...kyllä se oikea juttu sieltä löytyy kokeilemalla, nyt kun tajusit olla pörröttämättä kiharoita harjalla :))
        Mukavaa joulunodotusta Sinulle! t. pörröpää kampaaja

Olen itsekkin aivan kyllästynyt kiharoihin ja nämä vain aina kihartuvat lisää ja lisää. ( minulla myös todellla pörröiset! ) Suoristan hiuksia joka aamu ja se pitää hiuksia ainakin vähemmän pörröisinä.( käytän suoristaessa Osiksen suoristus suihketta.) Mutta kun lähen aamulla ulos hiukset kihartuvat heti: S, olisiko jollain apua miten saisin pysymään suorassa suoristuksen jälkee? onko jotain hyvää suoristusainetta? Kosteus suoja lakkaa?? onko kellään mitään hyviä neuvoja? :)
        Jos luonnonkiharat hiukset, niin miten olet värjännyt? Toiset sanovat että jos blondaa niin luonninkiharat vahingoittuvat. Itselläni on ruskeat ja haluaisin kokeilla jotain uutta:) Ideoita??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      95
      4771
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      34
      3364
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      171
      2791
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      2388
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1532
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1406
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1190
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      75
      1040
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      980
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      912
    Aihe