Onko yrityksissä aikomusta ulkoistaa myös yritysjohtoaan, kun kaikki muutkin työntekijät yrityksissä ulkoistetaan taloustilanteen nimissä? Jos vastaus on ettei koska yrityksen aivot ja siten tärkein pääoma (?) pitää pitää "omissa hyppysissä", niin miten on mahdollista että uskalletaan luopua yrityksen tuottavasta portaasta joka sisältää myös yrityksen tuotteiden/palveluiden laadukkuuden ja toiminnan jatkuvuuden eväät (=aivot sekä toimintakyky). Kyllä yritykselle tärkeintä on toimiva tuotantoporras, johtoa ja markkinointia voidaan aina ostaa ulkoa tarpeen mukaan.
Ulkoistamisesta
3
195
Vastaukset
- ..............
aina puhutaan muulla ei ole väliä.
- RomahdustaOdotelless
Pankki painaa uutta rahaa jo olemassa olevaa yritysten ja takaajien omaisuutta vastaan ja lainaa sitä yrityksille. Yritykset sitten yrittävät saada lainarahalla mahdollisimman suurta tuottoa, josta osa menee korkomenoina ja lyhennyksinä takaisin pankille. Samaa tekevät sitten yksityiset omaan pussiinsa. Voitontavoittelu on kannattavaa, koska tuotantokustannukset saadaan pidettyä alhaalla ja markkinat ovat suuret. Tuotantokustannukset ovat alhaalla siksi että työttömiä on paljon ja työssäkäyvät pelkäävät työpaikkansa puolesta. Julkisen talouden menoihin kun ei taantumassa riitä rahat, niin valtio ottaa pankilta lisää velkaa ja pitkässä juoksussa pankki hyötyy tästä. Uusi tulonjako tulee voimaan siinä vaiheessa kun kenelläkään ei ole enää varaa maksaa korkomenoja ja lyhennyksiä eikä pankit saa enää takauksia myöntämiinsä lainoihinsa ja pankkien omistamat tuotantolaitokset, kiinteistöt ja yritykset joudutaan realisoimaan korkomenojen katteeksi. Ongelma on vaan siinä että ostajia ei tässä vaiheessa löydy tämän pallon pinnalta ja kupla puhkeaa. Tulee suuri globaali devalvaatio, jossa säästöjen ja osakkeiden arvo romahtaa ja sama rumba alkaa taas alusta, sillä erotuksella että öljyä ei ole enää saatavilla ja että liikenteen vaatima energia pitää tuottaa jotenkin muuten. Myös raaka-aine pula joissakin raaka-aineissa johtaa tuotannossa toisenlaisiin ratkaisuihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231195
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89884- 87757
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18709- 91685
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 31565
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet113502