Kyllä veli.vapaan käsityksissä logiikkaa on, nimittäin että laki ei olisikaan voimassa ja että rangaistuksen paikkaakaan ei ole. Vaan että jumalattomat voivat tehdä mitä lystää ja sitten
Herra lyö heidät tiedottomiksi, kunnes kaiken lopussa herättää heidät viimeiselle tuomiolle,
kuulemaan että heidät vapautetaan välittömästi olemattomuuteen. Mutta se on mieletöntä logiikkaa.Vilkaistaanpa Jumalan moraalilakia, laintauluja:
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/1.html )
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/2.html )
3. Pyhitä lepopäivä.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/3.html )
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/4.html )
5. Älä tapa.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/5.html )
6. Älä tee aviorikosta.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/6.html )
7. Älä varasta.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/7.html )
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/8.html )
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/9.html )
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu. ( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10.html )
(10 käskyn laki Raamatussa:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=5. Moos. 5:1&rnd=1259963378737 )
Ensimmäiseen käskyyn ei tietenkään voi velvoittaa niitä YKSILÖITÄ, jotka eivät tahdo kristittyjen Jumalasta tietää. Mutta Jumalan tarkoitus onkin että kristinusko olisi valtionuskonto, kuten siionismi oli vanhassa ajassa Israelin valtionuskonto.
Ja denmokraattisen valtion tulee ottaa 10 käskyn moraalilaki lainsäädäntönsä perustaksi.
Tosielämässä nousee tärkeimmäksi käskyksi "Älä tapa", sillä sen rikkomsiesta tulee tai ainakin täytyisi tulla suuremmat tunnontuskat kuin minkään muun käskyn rikkomisesta.
Kristitty ymmärtää jo sydämessäänkin ettei tappaa saa, joten tärkein moraalikäsky ei häntä liikuta. Sensijaan hänen tulee tähdätä täydellisyyteen eli antaa rakkauden kaksoiskäskyn olla
kaiken vaikuttimena elämässään. Jeesushan antoi tämän käskyn kokonaan laintaulujen
ulkopuolelta. Viite: 10 käskyn laki Raamatussa:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=5. Moos. 5:1&rnd=1259963378737
Kuitenkin se on ollut aina Jumalan laissa, sillä Jeesuksen päivien muutamat lainoppineet osasivat sen sanasta sanaan. Yhdelle niistä, vilpittömälle, Jeesus sanoi että et ole kaukana Jumalan valtakunnasta. Sensijaan Jeesus lähetti synkkänä pois erään rakkaudenlain tuntijan,
joka oli itsekäs. Tahtoi vain tietää vaan ei tehdä, Luuk.10:27-37
Luuk. 10:26
Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää".
Kenties jossain versiossa 10 ksäkyn laista onkin itse luettavissa tuon 27. jakeen mukaisesti.
Mutta ei ainakaan tuossa mainitsemassani virallisessa, 5.Ms.5.
Moraalilakia tarvitaan suojaamaan jumalattomuudelta, rakkauden lakia tarvitaan evankeliumin tähden.
1. Tim. 1:9
ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
antti
Tarvitsemme moraalilakia - laintauluja
26
352
Vastaukset
Meillä on perustuslaki ja se velvoittaa presidentin johtamaan. Johtamaan sisäpolitiikkaa sikäli että hänhän
eduskunnan säätämät lait allekirjoittaa. Mutta ihan suoraan hänen tulee olla päävastuussa ulkopolitiikasta.
Nyt on merkillinen tilanne äkisti putkahtanut esiin.
Siis meillähän on kansan valitsemat presidentti ja eduskunta (=valtiopäivät), joille hallitus (valtioneuvosto)
on tilivelvollinen. Nyt hallitus toi äkkiarvaamatta pelkkänä ilmoitusasiana eduskunnan tietoon, että
perustuslakia aletaan tulkita uudella tavalla siten että presidentti ei johdakaan ulkopolitiikkaa.
Mutta näin iso asia että presidentti sysätään syrjään päätehtävästään, se ei voi olla mikään rutiini ilmoitus.
Vaan sehän pitäisi edsukunnassa puida ja presidentinkin mielipidettä kuulla. Itse asiassa olen sitä mieltä,
että tässä asiassa olisi kansanäänestys paikallaan. Pidän parempana että ulkopolitiikan ylin päättäjä
on puolueiden ulkopuolella, sillä näyttää siltä että presidenttiämme huonosti informoivat puolsutusministeriö ja ulkoministerkö ovat kovin
kiireisiä lähettämään joukkojamme ulkotöihin ennenkuin asialle on saatu koko kansan siunaus.
Mitä muutoin tulee politiikkaan niin mielestäni aina pitäisi olla hallituksessa kolme suurta puoluetta eikä
kaksi kerrallaan. On murheellista että jo pitkään on ollut vain 2 suurpuoluetta kerrallaan vallan kahvassa
eli jatkuvasti kolmannes kansasta ei saa ääntään kuuluviin.- Diana-ad-rem
että kristityt ovat aina kumoamassa lakia, mutta lahjuksenottokielto löytyy jo Mooseksen laista.
Älä ota lahjusta, löytyy siis Mooseksen laista, pitäisikö sekin naulita ristille, kumota ja kuolettaa. - kut53sus
Diana-ad-rem kirjoitti:
että kristityt ovat aina kumoamassa lakia, mutta lahjuksenottokielto löytyy jo Mooseksen laista.
Älä ota lahjusta, löytyy siis Mooseksen laista, pitäisikö sekin naulita ristille, kumota ja kuolettaa.Käytät nyt naisen logiikkaa!
Mooseksen laki ei ole otettavissa!
Mooseksen laki on annettu Israelille laiksi.
Toki Evankeliunkin mukaan eläminen noudattaa samojen periaatteiden täyttymiseen mutta ei kielloin pahasta vaan kehoituksin hyvään.
Joka noudattaa Moosesta lain täyttäen, on jo vähän matkaa noudattamssa Evnkeliuminkin päämäärää.
Se opinmuoto jota vastaan taistelet, sitä ei ole olemassakaan kuin sinun pienessä päässäsi.
Jos esittelisi mitä kristinusko on sinun mielestäsi apostolisen opin mukaisena, sillä et saisi yhtäkään kääntyjää.
Kukaan ei siitä ole kanssasi samaa mieltä.
- 4. adventti
18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan,
vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra.
Pitääkö adventistin vihata ei-adventistia ihan pedonmerkillä lyömiseen asti?
Sanoohan Jeesus että sellainen käsky pitäisi olla kuultu ....
Matt. 5:43 "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.'- vapaa valinta
Eivät adventistit vihapäissään ketään lyö pedonmerkillä.
Kaikessa rakkaudessa haluavat muistuttaa kumartamaan Häntä, joka on luonut taivaan, maan, meren, ja vesien lähteet. Häntä, joka luomistyönsä päätteeksi pyhitti ja siunasi sapatin.
Samoin haluavat varoittaa kumartamasta petoa, joka on muuttanut ajat ja lain. Senhän jo tiedätkin, mitä pedon kumartamisesta seuraa.
Peloittavalle kai ne pedot ja pedonmerkit voi kuulostaa, mutta eivät ne ole adventistien keksimää, kyllä ne lukee Raamatussa. - Ev.Lut = Oikea
vapaa valinta kirjoitti:
Kaikessa rakkaudessa haluavat muistuttaa kumartamaan Häntä, joka on luonut taivaan, maan, meren, ja vesien lähteet. Häntä, joka luomistyönsä päätteeksi pyhitti ja siunasi sapatin.
Samoin haluavat varoittaa kumartamasta petoa, joka on muuttanut ajat ja lain. Senhän jo tiedätkin, mitä pedon kumartamisesta seuraa.
Peloittavalle kai ne pedot ja pedonmerkit voi kuulostaa, mutta eivät ne ole adventistien keksimää, kyllä ne lukee Raamatussa.Kaikki muut uskonnot kun Ev:luterilaisuus on rangaistuksen nojalla kiellettyjä, kirkkoon kuuluu kaikki pakostakin ja käy sunnuntaina kirkossa.
lain noudattamisen jättäminen seuraa karkokuspäätökseen. - Pitkääpiimää
vapaa valinta kirjoitti:
Peloittavalle kai ne pedot ja pedonmerkit voi kuulostaa, mutta eivät ne ole adventistien keksimää, kyllä ne lukee Raamatussa.Hepr. 8:13
Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut.
Ja se, mikä on vanhentunut ja aikansa elänyt, häviää pian. [Room. 10:4] - Diana-ad-rem
Pitkääpiimää kirjoitti:
Hepr. 8:13
Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut.
Ja se, mikä on vanhentunut ja aikansa elänyt, häviää pian. [Room. 10:4]vanhentunut, puhut palturia.
Jumala on ikuinen ja liitto on ikuinen, siihen juuri perustuu Jumalan uskollisuus.
Ei hän sanojaan peru, kuka muuten voisi luottaa. - ...
Diana-ad-rem kirjoitti:
vanhentunut, puhut palturia.
Jumala on ikuinen ja liitto on ikuinen, siihen juuri perustuu Jumalan uskollisuus.
Ei hän sanojaan peru, kuka muuten voisi luottaa.Lupasi palata ennenkuin ensimmäinen sukupolvi on kuollut pois. eipä ole vieläkään näkynyt.
- 25
... kirjoitti:
Lupasi palata ennenkuin ensimmäinen sukupolvi on kuollut pois. eipä ole vieläkään näkynyt.
Niin, ensimmäinen sukupolvi mistä lähtien? Otapa tarkemmin selville.
- Pettyneet
... kirjoitti:
Lupasi palata ennenkuin ensimmäinen sukupolvi on kuollut pois. eipä ole vieläkään näkynyt.
Kun noin sarkastisesti kirjotat Jeesuksesta. Pettymys v. 1844 ja siitä lähin yhtä pettymystä on ollut adventismi.
- veli.vapaa
kaikille. Sana todistaa, ettei kukaan pelastu lakia noudattamalla, sillä siihen eivät pystyneet edes lainalaiset juutalaiset aikanaan. Siksipä se "täytettiin" Jeesuksessa, koska sen avulla oli mahdottomuus pelastua. Jumala teki uuden liiton, joka on kaikille samanlainen, ja se perustuu vain uskoon ja armoon.
Nyt jokaisella on samanlainen mahdollisuus pelastua, mikäli ihminen valitsee puhtaan evankeliumin uskonsa perustaksi, ja käy kasteella. Mikään muu "evankeliumi" ei pelasta.
Jos tarkastelemme uutta liittoa, niin se perustuu uskoon. Joka ei usko, on automaattisesti pelastuksen ulkopuolella, ja joutuu kadotukseen. Sama on tilanne niillä, jotka orjallisesti yrittävät noudattaa täytettyä lakia. Se ei pelasta, koska lain noudattaminen ei pelastanut edes israelilaisia, joille se aikanaan annettiin.
Mitä siis jää lopputulokseksi. On vain kaksi valintaa, usko ja epäusko. Jos uskot SANAAN ja Jeesukseen sitä mitenkään muuttamatta, on sinulla toivo pelastuksesta. Ellet usko, tai uskot jotakin muuta oppia, niin et pelastu. Eli loppujen lopuksi yksinkertainen asia - eikö olekin ?
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja kadotus on jumalattoman lopullinen hävitys."Ja kadotus on jumalattoman lopullinen hävitys." (veli veli.vapaa)
Ilm. 19:3
Ja he sanoivat toistamiseen: "Halleluja!"
Ja hänen savunsa nousee aina ja iankaikkisesti.
Ilm. 20:10
Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen,
jossa myös peto ja väärä profeetta ovat,
ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät,
toiset iankaikkiseen elämään,
toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Matt. 10:28
Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua;
vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
En minä saa tuosta mielikuvaa, että raahataan kaatopaikalle ja siihen puu maatuu mihin se kaatuu.
Pikemminkin näen jyrisevän tulivuoren, jonka laava valuu laaksoon, muodostaen tulikivijärven,
rikinkatkuisen. Hornan tuutiksi olen aina sanonut sitä pimeyden kuilua, joka vuoren keskellä kohoaa.
Pimeydenkuilut
Ps. 88:6
(88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
2. Piet. 2:4
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen,
pimeyden kuiluihin,
ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.- benedictus=pentti
AnttiVKantola kirjoitti:
"Ja kadotus on jumalattoman lopullinen hävitys." (veli veli.vapaa)
vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
En minä saa tuosta mielikuvaa, että raahataan kaatopaikalle ja siihen puu maatuu mihin se kaatuu.
Pikemminkin näen jyrisevän tulivuoren, jonka laava valuu laaksoon, muodostaen tulikivijärven,
rikinkatkuisen. Hornan tuutiksi olen aina sanonut sitä pimeyden kuilua, joka vuoren keskellä kohoaa.
Pimeydenkuilut
Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen,
pimeyden kuiluihin,
ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.Enkelit eivät ole missään helvetissä, vaan heitä säilytetään syvyydessä!
Missä on syvyys?
Ja opettaako Antti etteivät ko. enkelit pääse enää meitä kiusamaan?
Jos näin on, miksi vähän jokainen kysyy Antilta? " Antti mikä siunua oikein riivaa"???
Ei kait Jumala itse sinua riivaa, kun hän on Taivaassa, no jalathan on tosin täällä, joten kiusaako varpaillaan?
Vai myönnätkö, että sinussa on oma kotiriivaaja, joka riivaa sinua sopivassa määrin?
Miksi häntä ei sitten säilytetä syvyydessä?
Vastailehan ,niin pentti setä kysyy lisää - Tuimasti
benedictus=pentti kirjoitti:
Enkelit eivät ole missään helvetissä, vaan heitä säilytetään syvyydessä!
Missä on syvyys?
Ja opettaako Antti etteivät ko. enkelit pääse enää meitä kiusamaan?
Jos näin on, miksi vähän jokainen kysyy Antilta? " Antti mikä siunua oikein riivaa"???
Ei kait Jumala itse sinua riivaa, kun hän on Taivaassa, no jalathan on tosin täällä, joten kiusaako varpaillaan?
Vai myönnätkö, että sinussa on oma kotiriivaaja, joka riivaa sinua sopivassa määrin?
Miksi häntä ei sitten säilytetä syvyydessä?
Vastailehan ,niin pentti setä kysyy lisää1. Tim. 6:4
niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,
joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
Herra varjele!
2. Tess. 3:2
ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
- Raam.mies
Mutta rangaistuksenuhka sentään jotain tehoaa, että ehtisi Jeesuksen yhteyteen, ennenkuin
hillittömyyden vuoksi aivan turtunut on omatunto.
Hepr. 7:18
Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön
Hepr. 8:13
Puhuessaan uudesta liitosta Jumala osoittaa, että ensimmäinen liitto on vanhentunut. Ja se, mikä on vanhentunut ja aikansa elänyt, häviää pian. [Room. 10:4]
Mutta Jeesuksen antama uusi rakkauden laki on voimallinen siihen sisältyvän uhrautuvaisuuden vuoksi.
Rakkaus ei kysy palveluksen hintaa lihalta.- Diana-ad-rem
Laki on ikuinen.
Jos menet vaatimaan itsellesi oikeuksia, siellä ei Jeesuksen sana paina mitään.
Ihmisen pojalle on annettu valta tuomita eläviä ja joskus jopa kuolleita, se tapahtuu oikeuslaitoksissa.
Aina ei niin ole ollut.
Vaikka muinaiskansoillakin on ollut lakeja, niin tuomareina ovat toimineet kuninkaat ja muut vallanpitäjät.
Nykyisin kuka tahansa ihmisen Poika, voi kouluttautua tuomariksi. Diana-ad-rem kirjoitti:
Laki on ikuinen.
Jos menet vaatimaan itsellesi oikeuksia, siellä ei Jeesuksen sana paina mitään.
Ihmisen pojalle on annettu valta tuomita eläviä ja joskus jopa kuolleita, se tapahtuu oikeuslaitoksissa.
Aina ei niin ole ollut.
Vaikka muinaiskansoillakin on ollut lakeja, niin tuomareina ovat toimineet kuninkaat ja muut vallanpitäjät.
Nykyisin kuka tahansa ihmisen Poika, voi kouluttautua tuomariksi.JOB 19:21-29
21 Armahtakaa minua, armahtakaa, te, minun ystäväni, sillä Jumalan käsi on minuun koskenut.
22 Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani?
23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan,
24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi!
25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
27 Hänet olen minä näkevä apunani;
minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana.
Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.
28 Kun sanotte: 'Kuinka vainoammekaan häntä!' -minusta muka löydetään asian juur i-
29 niin peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava miekanalaisia pahoja töitä, tietääksenne, että tuomari on."
Minä tulen näkemään Jumalan apunani, sinä tulet näkemään Hänet tuomitsijanasi. Näillä näkymin!
antti- Diana-ad-rem
AnttiVKantola kirjoitti:
JOB 19:21-29
21 Armahtakaa minua, armahtakaa, te, minun ystäväni, sillä Jumalan käsi on minuun koskenut.
22 Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani?
23 Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan,
24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi!
25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
27 Hänet olen minä näkevä apunani;
minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana.
Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.
28 Kun sanotte: 'Kuinka vainoammekaan häntä!' -minusta muka löydetään asian juur i-
29 niin peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava miekanalaisia pahoja töitä, tietääksenne, että tuomari on."
Minä tulen näkemään Jumalan apunani, sinä tulet näkemään Hänet tuomitsijanasi. Näillä näkymin!
anttiSiis Jumalan, ei tuossa sanota, että ihmisen poika on sinun apusi.
Miksi vainoamme, olemme aina vainonneet juutalaisia ?
Jobin kirja on kuin juutalaisten kirja, kaikki vainoavat, mutta palkkakin on luvattu.
Psalmista: - alex-kasi
Jeesus piti Jumalan lain (siis Jumalan tahdon) eli siinä.
Siksi hän on arvollinen pelastamaan meidät lainrikkojat lain kirouksesta. Siis Jumalan laki ei ole poistettu vaan lain osoittama rangaistus on Jeesuksen harteilla - niiden jotka haluavat seurata häntä omassa elämässään. Ei se että ihminen ei pysty lakia pitämään poista lakia millään tavalla - Jumalan on ja pysyy - niin myös Jumalan armo Kristuksessa. - veli.vapaa
alex-kasi kirjoitti:
Siksi hän on arvollinen pelastamaan meidät lainrikkojat lain kirouksesta. Siis Jumalan laki ei ole poistettu vaan lain osoittama rangaistus on Jeesuksen harteilla - niiden jotka haluavat seurata häntä omassa elämässään. Ei se että ihminen ei pysty lakia pitämään poista lakia millään tavalla - Jumalan on ja pysyy - niin myös Jumalan armo Kristuksessa.lakia, kun sellaista ei enää ole. On vain kaksi asiaa, usko ja epäusko. Jos uskot siihen evankeliumiin, etkä muuta sitä millään tavalla, ja käyt kasteella, pelastut.
Toinen asia on se, että jollet usko lainkaan Jeesuksen opetuksiin, tai uskot muuta lahkolaisoppia, tai yrität lakia noudattamalla pelastua, menet kadotukseen. Se on jumalattoman lopullinen loppu.
Näin se Alex asia todellisuudessa on, sanotpa sitten mutä hyvänsä. - vaari vaa
alex-kasi kirjoitti:
Siksi hän on arvollinen pelastamaan meidät lainrikkojat lain kirouksesta. Siis Jumalan laki ei ole poistettu vaan lain osoittama rangaistus on Jeesuksen harteilla - niiden jotka haluavat seurata häntä omassa elämässään. Ei se että ihminen ei pysty lakia pitämään poista lakia millään tavalla - Jumalan on ja pysyy - niin myös Jumalan armo Kristuksessa.Jeesus osti koko ihmiskunnan itselleen alamaiseksi.
Näin me olemme Jumalan alamaisuudessä Jeesuksen välityksellä.
Jeesus poisti sen rikkomisen joka tehtiin Paratiisissa, ei yksityisiä ihmisiä vastaan tehtyjä syntejä.
Juutalaisille Jeesus merkitsi lisäksi sen, että Jeesus sovitti Juutalaisten lakienrikkomiset saattaen heidätkin vapaiksi lainalaisuudesta jos he itse näin valitsevat. Muuten he jäävät Vanhan liiton mukaan tuomittavaksi!
Näin sekä juutalaisilla että pakanoilla on yhtäläinen oikeus Uudessa Liitossa .
Sinulla on tästä erilainen näkemys!
Molemmat eivät ole samaa uskontoa. - veli.vapaa
vaari vaa kirjoitti:
Jeesus osti koko ihmiskunnan itselleen alamaiseksi.
Näin me olemme Jumalan alamaisuudessä Jeesuksen välityksellä.
Jeesus poisti sen rikkomisen joka tehtiin Paratiisissa, ei yksityisiä ihmisiä vastaan tehtyjä syntejä.
Juutalaisille Jeesus merkitsi lisäksi sen, että Jeesus sovitti Juutalaisten lakienrikkomiset saattaen heidätkin vapaiksi lainalaisuudesta jos he itse näin valitsevat. Muuten he jäävät Vanhan liiton mukaan tuomittavaksi!
Näin sekä juutalaisilla että pakanoilla on yhtäläinen oikeus Uudessa Liitossa .
Sinulla on tästä erilainen näkemys!
Molemmat eivät ole samaa uskontoa.Jeesus opetti, ei siinä ole mitään uskontoa olemassakaan, vaan Jumalan SANAA.
- onko vai ei?
veli.vapaa kirjoitti:
lakia, kun sellaista ei enää ole. On vain kaksi asiaa, usko ja epäusko. Jos uskot siihen evankeliumiin, etkä muuta sitä millään tavalla, ja käyt kasteella, pelastut.
Toinen asia on se, että jollet usko lainkaan Jeesuksen opetuksiin, tai uskot muuta lahkolaisoppia, tai yrität lakia noudattamalla pelastua, menet kadotukseen. Se on jumalattoman lopullinen loppu.
Näin se Alex asia todellisuudessa on, sanotpa sitten mutä hyvänsä.Onko sinultakin jo taivas ja maa kadonneet?
"Ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin minun laistani yksikään kirjain, sen pieninkään piirto". (Raamatusta)
- advrx
Valittaen joutuu ihan kristittynäkin toteamaan että sinun perustelusi ihmislähtöisestä laillisuuden syystä potkaisee tyhjää jatkuvasti.
Se ei perustu Raamatun kokonaisilmoitukseen vaan oman oppisi pönkitykseesi.
Sitäpaitsi esität asioita niibn, että eri kohdat polkevat caiemmat perustelusi maan rakoihin.
Miksi esiinnyt ollenkaan opettajana?
Etkö tiedä, että oppillaasi tlisivat samanlaisiksi kuin sinäkin?
Roomalaiskirje:
2:21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;- Onnenpotku
* * * * *
Vilkaistaanpa Jumalan moraalilakia, laintauluja:
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/1.html )
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/2.html )
3. Pyhitä lepopäivä.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/3.html )
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/4.html )
5. Älä tapa.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/5.html )
6. Älä tee aviorikosta.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/6.html )
7. Älä varasta.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/7.html )
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/8.html )
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/9.html )
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu. ( http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10.html )
(10 käskyn laki Raamatussa:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=5. Moos. 5:1&rnd=1259963378737 )
Ensimmäiseen käskyyn ei tietenkään voi velvoittaa niitä YKSILÖITÄ, jotka eivät tahdo kristittyjen Jumalasta tietää. Mutta Jumalan tarkoitus onkin että kristinusko olisi valtionuskonto, kuten siionismi oli vanhassa ajassa Israelin valtionuskonto.
Ja denmokraattisen valtion tulee ottaa 10 käskyn moraalilaki lainsäädäntönsä perustaksi.
Tosielämässä nousee tärkeimmäksi käskyksi "Älä tapa", sillä sen rikkomsiesta tulee tai ainakin täytyisi tulla suuremmat tunnontuskat kuin minkään muun käskyn rikkomisesta.
Kristitty ymmärtää jo sydämessäänkin ettei tappaa saa, joten tärkein moraalikäsky ei häntä liikuta. Sensijaan hänen tulee tähdätä täydellisyyteen eli antaa rakkauden kaksoiskäskyn olla
kaiken vaikuttimena elämässään. Jeesushan antoi tämän käskyn kokonaan laintaulujen
ulkopuolelta. Viite: 10 käskyn laki Raamatussa:
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=5. Moos. 5:1&rnd=1259963378737
Kuitenkin se on ollut aina Jumalan laissa, sillä Jeesuksen päivien muutamat lainoppineet osasivat sen sanasta sanaan. Yhdelle niistä, vilpittömälle, Jeesus sanoi että et ole kaukana Jumalan valtakunnasta. Sensijaan Jeesus lähetti synkkänä pois erään rakkaudenlain tuntijan,
joka oli itsekäs. Tahtoi vain tietää vaan ei tehdä, Luuk.10:27-37
Luuk. 10:26
Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää".
Kenties jossain versiossa 10 ksäkyn laista onkin itse luettavissa tuon 27. jakeen mukaisesti.
Mutta ei ainakaan tuossa mainitsemassani virallisessa, 5.Ms.5.
Moraalilakia tarvitaan suojaamaan jumalattomuudelta, rakkauden lakia tarvitaan evankeliumin tähden.
1. Tim. 1:9
ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
* * * * *
Mistä tiedämme ettei seuraavanlaisesti kävisi niille jotka eivät piittaa moraalista ja Jumalan rakkaudesta?
Pimeydenkuilut
pimeyden kuiluihin,
ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.424726- 572436
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2691698Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2601693Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151649Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain521183Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ921176Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331117- 681101
Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2691097