Sana (syyttäjäryhmästä) viikonvaihteeksi

Capitrolli

Jos yleinen etu sitä vaatii, niin kuin nyt on katsottu vaadittavaksi, syyttäjä hakee syytetylle (tyypillisesti toimeenpanija) rangaistusta sopivaksi katsomastaan rikoksesta. Jotta asia etenisi, rikollinen teko pitää todentaa. Yleinen etu vaatii sekä rangaistusta että toissijaisesti hyödyn konfiskoimista. Nykyisen eurooppalaisen käytännön mukaan hyöty pyritään aina palauttamaan pyynnön esittäneelle osapuolelle - valtion ei edes rahanpesurikoksissa tulisi pyrkiä konfiskoimaan hyötyä itselleen vaan kärsineelle osapuolelle.

Riitaisissa tapauksissa, joissa rikosta ei ole todettu tapahtuneeksi, asianomistajalla on oikeus lähteä ajamaan juttua siviilikanteena (riita-asiana).

Jo alussa monen ulkopuolisen oli vaikea ymmärtää tutkija- ja syyttäjäryhmää. Ryhmä otti käyttöön ns. adheesioperiaatteen, jossa syyttäjä ajaa rikosasian rinnalla toisen asianomistajan eli sponsoroidun siviiliprosessia. Käytäntö on erityisen yleinen Ruotsissa. Syyttäjä ei tietenkään tee tätä adheesiota hyvää hyvyyttään, sillä syyttäjähän saa samalla ryhmän todisteluun "positiivisesti" suhtautuvia ja itselleen merkittävää todistusaineistoa. Syyttäjä kietoo sponsoroidut sivuhaarassa yhteen lupaamalla heille hyötyjen palautusta.

Tapa on fiksu. Syyttäjän voidaan katsoa toimivan moraalisesti väärin ainoastaan siinä tapauksessa, että se hakee hyödyn konfiskoimista valtiolle, mutta jättää toteuttamatta eurooppalaisen suuntauksen toisen vaiheen eli konfiskoidun hyödyn palauttamisen.

Ao. tuomioistuin voi pitää ko. rikosasian ja siviilikanteet yhdessä, mutta se voi myös ne halutessaan erottaa. Tuomioistuin voi lisäksi ottaa halutessaan ko. rikosasiaan mukaan lisää siviilikanteita, jos se katsoo sen tarkoituksenmukaiseksi.

Ellei syyttäjä saa tuomioistuinta vakuutettua rikoksesta, takavarikko pitää purkaa viimeistään tuomion saatua lainvoiman. Ellei takavarikossa ole laillisia varoja, palautuksiakaan ei voida suorittaa. Edelleen asianomistajalle jää mahdollisuus hakea palautusta siviilikanteeseen kautta.

Olisi kuitenkin kummallista, mutta periaatteessa mahdollista, että syytetty vapautettaisiin ja olisi siten syytön, mutta kantajalle määrättäisiin riita-asiassa taloudellinen palautus. Tämä tarkoittaisi sitä, että tuomioistuin toteaisi syytetyn syyttömäksi esitetyissä syytteissä, mutta katsoisi silti kantajan olevan varojen todellinen omistaja. On siis periaatteessa mahdollista, että rangaistusta on haettu petoksesta, vaikka sitä olisi pitänyt hakea markkinointirikoksesta.

Jos kuvitellaan, että syytetty todetaan syylliseksi, hyöty pyritään palauttamaan pyynnön esittäneelle osapuolelle. Edellyttäen tietenkin, että syytetyllä tai takavarikossa on varoja. Tarvittaessa tuomion täytäntöönpanossa voidaan käyttää ulosottoa.

Ellei joku kyseisen sivuhaaran jäsenistä ole vaatinut syyttäjän kautta rahojen palautusta, ko. henkilö voi ennen jutun vanhentumista (esim. laki velan vanhentumisesta 3 vuotta) hakea palautusta siviiliprosessissa. Tällöin on kuitenkin vaarana se, että varoja ei enää ole olemassa.

Jotta sivuhaaran ja päähaaran mahdollisesti konfiskoimat varat voitaisiin jakaa kaikkien vaateita esittäneiden kesken, tuomioistuimen tehtäväksi jää yhdistää toisiinsa sivuhaarat ja päähaara. En ole vakuuttunut siitä, onko syyttäjäryhmällä intressejä ja mahdollisuuksia siihen. Intressi saattaa, päinvastoin, olla puolustuksen puolella.

Haluan painottaa, että jokainen on syytön kunnes muuta todetaan. Olen myös sitä mieltä että päähaara tulisi käsitellä ennen (riitaisia) sivuhaaroja, koska päähaaran käsittely on sivuhaaran käsittelyille tärkeä.

Tiedoksi niille, jotka eivät ole tehneet rikosilmoitusta tai tutkintapyyntöä tai vaatineet taloudellisen hyödyn palauttamista: kannattaa olla nopea. Jos aiotte käynnistää jossakin vaiheessa mahdollisen siviilikanteen sponsorianne vastaan ilman syytettä ja velkapohjaisena, velan normaali vanhentumisaika on kolme vuotta. (Laki velan vanhentumisesta 15.8.2003/728)

16

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Capitrolli

      Kun kirjoittaa tuollaista kuivakkaa asiallista tekstiä, niin kommentit loistavat poissaolollaan.

      Jos on kyse tummelista, vaimon lähtemisestä, pili-palista tai muusta turhanpäiväisestä jankkaamisesta, järjettömiä kommentteja tulee kyllä kymmeniä.

      Missä sinä olet, sinä aikuinen mies, joka sanoit, että täällä ei ole WinCapitan puolelta kuin trollaavia pikku-koululaisia? Miksi sinä et keskustele kanssani?

      Ada, miksi jopa sinä välttelet keskustelua kanssani? Eikö aihe ollut kiinnostava vai eikö se herättänyt sinussa mitään ajatuksia, oliko kaikki jo selvää? Normaalisti jankkaat turhanpäiväisistä asioista vaikka kuinka ja paljon, miksi sinäkään et leiki kanssani? Etkö sinä tykkää avauksistani, ovatko ne niin juuri niin tylsiä kuin kuvittelen niiden olevan? Kai sinä edes löysit siitä joitakin virheitä tai epäloogisuuksia?

      Huhuu kaikki, asiallisia kommentteja kaivataan. Missä kaikki murot ovat nyt, kun teitä kaivataan? Nyt kaikki väittelemään kanssani, olisi hyvä paikka kisata verbaalisesti. Kallispalkkaisen ihmisen kanssa.

      Tähtimies, huhuu?

      Ja sitten lisää olutta koneeseen muutkin!

      • päättelet

        Et ollut saanut neljään tuntiin vastauksia ja vedät siitä jo johtopäätöksiä. Ei täällä kukaan koko päivää palstalla nuoku, itsekään en ollut eilisiltana täällä lainkaan.


      • oppinut jotain

        Olen iloinen, että Tummeli on painunut sinulle ainakin mieleen ja toivottavasti muuallekin. Pitkään ohjasin Akhmedia parantamaan elämäntasoaan Tummelilla, koska odotettavissa oli jo vuosi sitten että vankilan ovet olivat hänelle kolkuttelemassa. Mukava nähdä, että oppi on mennyt perille muillekin.


    • Rikos ilmoitus

      Jos alat ajamaan siviilikannetta, voi kuitenkin syyttäjä ottaa kantaa ja lähteä ajamaan myös rikoskannetta..
      Jos yleinen etu sitä vaatii ja WC:n tapauksessa on pakko !

    • tolloko

      "Ellei syyttäjä saa tuomioistuinta vakuutettua rikoksesta, takavarikko pitää purkaa viimeistään tuomion saatua lainvoiman. Ellei takavarikossa ole laillisia varoja, palautuksiakaan ei voida suorittaa."

      Oletetaan, että takavarikossa on ollut epäillystä rikoksesta rikoshyötynä takavarikoituja varoja.
      Syyttäjän näytöt riittämättömät, siis vapauttava tuomio.
      Ei toteennäytettyä rikosta, ei myöskään rikoshyötyä.
      Takavarikossa on ollut siis laillisesti hankittuja varoja.
      Takavarikko puretaan, varat palautetaan omistajalleen.

      Enkö ymmärrä, vai olenko vain tyhmä?

    • Tropicalli

      siitä luottoekspansiosta ja sitten peräännyit kun et osannut sitä laskea? Ei kannata noin tyhmän näytellä fiksua.

      • Capitrolli

        En ole kysellyt.

        Eikös se ole juuri ihan suurimpia syitä kotitalouksien velkaantumiseen? Luottoja myönnetään ilman kunnon luottokelpoisuutta. Takaisinmaksun ehdot, koron eläminen ja takaisinsaannin turvaava vakuuden määrääminen sekä normaali takaisinmaksukyvyn estimoiminen ovat täysin oleellisia asioita, mutta ne jätetään usein tekemättä. Jenkeissähän se sai täysin absurdit mittasuhteet. Suomessakin mentiin riman alta, ja nytkin mahdollisuus on olemassa.

        Mikäli luottoekspansaatio minimoitaisiin kotitalouksien velkaantuminen tippuisi ja samalla työttömyysprosentti kasvaisi. No, se olisi huono reitti sekin. Silkkaa nuorallatanssia, jossa pitää ottaa huomioon lyhyen ja pitkän ajan tulevat tapahtumat sekä kotimaassa että erityisesti globaalissa taloudessa.

        Itseäni on aina kiinnostunut se, millä tavoin finanssisäädösten tulisi ohjata luottojen ekspansaation määrää ja erityisesti suhdetta ensisijaisesti yksityisiä kotitalouksia ja toissijaisesti kansantaloutta ajatellen. Moni on yrittänyt keksiä siitä ratkaisua Suomen talouden ongelmiin, mutta turhaan. Kukaan ei löytänyt siitä ikiliikkujaa.


    • JUURESTA

      Pääartikkeli: pyramidihuijaus
      Ponzi-huijaus eli Ponzi-järjestelmä on pyramidipelin muoto, jossa joku kerää pääomia kuviteltua tai olemassa olevaa sijoituskohdetta varten luvaten sijoituksille nopeaa ja korkeaa tuottoa: korkeampaa kuin mistään muusta sijoitustoiminnasta on mahdollista saada. Sijoituskohde voi olla kultavaranto, kaivos, öljyesiintymä, lomaosake tai mikä tahansa tuottoisalta kuulostava kohde. Todellisuudessa mitään laillista liiketoimintaa ei harjoiteta tai se on vähäistä.
      Alussa sijoittajille maksetaan luvattua korkoa tai tuottoa sijoituksille niistä varoista, mitä myöhemmät sijoittajat tuovat järjestelmään. Nopeat ja runsaat tuotot saavat monet osallistujat sijoittamaan rahat uudestaan järjestelmään ja houkuttelemaan mukaan uusia sijoittajia. Ideaa markkinoidaan ja levitetään henkilökohtaisen suosittelun periaatteella tutulta toiselle samoin kuin verkostomarkkinointia ja ketjukirjeitä.
      Sisällysluettelo [piilota]

    • *Olen Onnellinen*

      Piti oikein lukea uudestaan tämä puuro ennenkuin sain keskeisen väitteen esiin: Kultasydän pitäisi saada ensin oikeuteen ja vast sitten pikkunilkit.

      Peräät myös tuossa alempana asiallista keskustelua: enkös minä ollut sinun samojesi mukaan ei-heteroseksuaalinen, näen menettänyt vanhus tässä joku aika sitten. Sillon keskustelimme oikeudenkäyntikaaresta. Kannattaa pysyä itse asiassa, jos vaatii samaa muilta.

      Tässä edellinen aihe oli se, etä rahankeräysrikosta ei voi tapahtua jos tekijä ei ole ensin hakenut lupaa.

      Tämä on parasta hoitoa wincapitavenkuloille: tunkiparat joutuvat ensin oikeuteen ja apuna on vain tuulellakäytä Oikeus Terapia Liitto.

      Sitä saa mitä tilaa.

      • Olen Onnellinen

        Muista nillittää kirotusvihreistä.


      • Capitrolli

        Sinä sanot minulle näin:

        * Sinun järki ei riitä. *
        * Et vaan osaa, olen pahoillani puolestasi. *
        * Sinä et vaan osaa - turhaat yrität. *
        * Älä jatka hullun kirveeseen vartta. *
        * Se ehdollinen refleksi on sitä, että tyyppi päivystää omaa kirjoitustaan ja alkaa nillittää heti kun kirjoitukseen vastataan. *
        * Älä ruoki trollia. *
        * Kun osaa ja tietää, tämä on helppoa. Eri asia on näillä kotikutoisilla viran omais rikollisuus juristeilla, tuppaa niin helposti pukkaamaan tuota sekundaakin. *
        * Omituinen vempula nillittää. *

        Minä olen vastannut sinulle näin:

        "Puhutko itsestäsi? Ei kai näin lama-aikaan missään ole niin vajaata instanssia, joka maksaisi teikäläisen kaltaiselle seniilille siviilipalvelushöppänälle "kovaa palkkaa"...? Kysypä esimieheltäsi eli sosiaalitoimiston luukun tädiltä, josko sulle olisi tullut väärän suojatyöpaikan lappu kouraan. Tai jos vaikka höppänän tähtitorvelon silmiklasit tarvitsisivat paksumman ja paremmin hiotun kerroksen muovia...? Vai roikkuuko vanhuksen silmäluomet niin pahasti, ettei tahdo enää pupillit normalisoitua tässä marraskuun kaamoksessa?

        Nämä ihan ystävän neuvona - eli tarkastukseen vaan. Ettet vaan taas törmäisi vastaaviin tilanteisiin, joissa poikaystäväsi saa hävetä silmät päästään edesottamuksiasi. Pistä nyt jo sepalus kiinni."
        --

        Lupasin olla sinulle mahdollisimman hienotunteinen, mutta eihän se voi onnistua, kun sinä edelleen torut minua.

        Mitä sanot itse asiasta: syyttäjän valitsema adheesioperiaatetapa on fiksu; siviiliprosessiasia on edelleen mahdollinen; mahdollisena siviilikanteena ja velka-asiana juttu vanhenee ilman keskeyttämistä jne. Otit vaan kantaa siihen että et hyväksy ehdottamaani pykälää OK 14:4.

        Kannanottosi oli huomattavan köykäinen. Pettymystä. Minulla olisikin ajatus, että sinulla ei ole lainkaan omia ajatuksia, vaan tyydyt korjailemaan muiden ajatuksia.

        JK. Milloin olet tehnyt itse oman avauksen, joka olisi kerännyt enemmän kuin yhden vastauksen - omasi?


      • *Olen Onnellinen*
        Capitrolli kirjoitti:

        Sinä sanot minulle näin:

        * Sinun järki ei riitä. *
        * Et vaan osaa, olen pahoillani puolestasi. *
        * Sinä et vaan osaa - turhaat yrität. *
        * Älä jatka hullun kirveeseen vartta. *
        * Se ehdollinen refleksi on sitä, että tyyppi päivystää omaa kirjoitustaan ja alkaa nillittää heti kun kirjoitukseen vastataan. *
        * Älä ruoki trollia. *
        * Kun osaa ja tietää, tämä on helppoa. Eri asia on näillä kotikutoisilla viran omais rikollisuus juristeilla, tuppaa niin helposti pukkaamaan tuota sekundaakin. *
        * Omituinen vempula nillittää. *

        Minä olen vastannut sinulle näin:

        "Puhutko itsestäsi? Ei kai näin lama-aikaan missään ole niin vajaata instanssia, joka maksaisi teikäläisen kaltaiselle seniilille siviilipalvelushöppänälle "kovaa palkkaa"...? Kysypä esimieheltäsi eli sosiaalitoimiston luukun tädiltä, josko sulle olisi tullut väärän suojatyöpaikan lappu kouraan. Tai jos vaikka höppänän tähtitorvelon silmiklasit tarvitsisivat paksumman ja paremmin hiotun kerroksen muovia...? Vai roikkuuko vanhuksen silmäluomet niin pahasti, ettei tahdo enää pupillit normalisoitua tässä marraskuun kaamoksessa?

        Nämä ihan ystävän neuvona - eli tarkastukseen vaan. Ettet vaan taas törmäisi vastaaviin tilanteisiin, joissa poikaystäväsi saa hävetä silmät päästään edesottamuksiasi. Pistä nyt jo sepalus kiinni."
        --

        Lupasin olla sinulle mahdollisimman hienotunteinen, mutta eihän se voi onnistua, kun sinä edelleen torut minua.

        Mitä sanot itse asiasta: syyttäjän valitsema adheesioperiaatetapa on fiksu; siviiliprosessiasia on edelleen mahdollinen; mahdollisena siviilikanteena ja velka-asiana juttu vanhenee ilman keskeyttämistä jne. Otit vaan kantaa siihen että et hyväksy ehdottamaani pykälää OK 14:4.

        Kannanottosi oli huomattavan köykäinen. Pettymystä. Minulla olisikin ajatus, että sinulla ei ole lainkaan omia ajatuksia, vaan tyydyt korjailemaan muiden ajatuksia.

        JK. Milloin olet tehnyt itse oman avauksen, joka olisi kerännyt enemmän kuin yhden vastauksen - omasi?

        Katoppa trollia - taisi osua. Upposiko?

        Adheesiolla solupinnan molekyyli, joka sitoo solua toisiin soluihin tai sidekudoksen säikeisiin ... Kiva sana. Älä turhaan yritä elvistellä termeillä, ei se tee vaikutusta. Väitteessäsi on kompetessivirhe eikä se annan sinulle saantosuojaa - näitähän kivoja sanojahan löytyy Suomen Lakimiesliiton : Johdatus Suomen Oikeusjärjestelmään Osa I ja II - vaikka kuinka paljon.

        Kysymys kuuluu: Syyttäjän päätös olla syyttämättä ensimmäisenä Handea kalvaa sinua kuin rotta juustoa. Kaikki hienot kommenttisi ovat pyörineet tämän asian ympärillä. Mikä tässä niin kalvaa? Oliko omat rahasi mukana wincapitakusetuksessa?

        Minusta syyttäjän menettely on tehokasta ja kaunista: Tämä on pahinta myrkkyä sponsoreille. Miksi heitä pitäisi paijata?


      • Capitrolli
        *Olen Onnellinen* kirjoitti:

        Katoppa trollia - taisi osua. Upposiko?

        Adheesiolla solupinnan molekyyli, joka sitoo solua toisiin soluihin tai sidekudoksen säikeisiin ... Kiva sana. Älä turhaan yritä elvistellä termeillä, ei se tee vaikutusta. Väitteessäsi on kompetessivirhe eikä se annan sinulle saantosuojaa - näitähän kivoja sanojahan löytyy Suomen Lakimiesliiton : Johdatus Suomen Oikeusjärjestelmään Osa I ja II - vaikka kuinka paljon.

        Kysymys kuuluu: Syyttäjän päätös olla syyttämättä ensimmäisenä Handea kalvaa sinua kuin rotta juustoa. Kaikki hienot kommenttisi ovat pyörineet tämän asian ympärillä. Mikä tässä niin kalvaa? Oliko omat rahasi mukana wincapitakusetuksessa?

        Minusta syyttäjän menettely on tehokasta ja kaunista: Tämä on pahinta myrkkyä sponsoreille. Miksi heitä pitäisi paijata?

        Itse asiaan sinusta ei näköjään ole, mitään muuta sinulla ei ole antaa kuin suuret kuvitelmat ikäsi tuomasta kuvitteellisesta ylivoimasta.

        Sanoin, että syyttäjän tapa on fiksu. Sinä et voi myöntää olevasi samaa mieltä, vaan muotoilet tyttömäisen lauseen: "Minusta syyttäjän menettely on tehokasta ja kaunista." Sinua ilmiselvästi jäi patoamaan OK 14:4.

        Tyydyn toistamaan kysymykseni: Milloin olet tehnyt itse oman avauksen, joka olisi kerännyt enemmän kuin yhden vastauksen - omasi?


      • *Olen Onnellinen*
        Capitrolli kirjoitti:

        Itse asiaan sinusta ei näköjään ole, mitään muuta sinulla ei ole antaa kuin suuret kuvitelmat ikäsi tuomasta kuvitteellisesta ylivoimasta.

        Sanoin, että syyttäjän tapa on fiksu. Sinä et voi myöntää olevasi samaa mieltä, vaan muotoilet tyttömäisen lauseen: "Minusta syyttäjän menettely on tehokasta ja kaunista." Sinua ilmiselvästi jäi patoamaan OK 14:4.

        Tyydyn toistamaan kysymykseni: Milloin olet tehnyt itse oman avauksen, joka olisi kerännyt enemmän kuin yhden vastauksen - omasi?

        Miksi pitäisi tehdä omia juttuja? Seuraan mielenkiinnoilla tätä keskustelua ja pistän joskus kommentin - useinmiten silloin, kun huomaan jonkun yrittävän tahallaan vedättää. Ei minulla ole ambitiota siitä, kuinka moni kommentoi.

        En sinänsä usko sitä, että ikä toisi automaattisesti ylivoimaa väittelyssä. Elämänkokemus tosin auttaa, mutta elämänkokemus ja ikä eivät ole synonyymejä.

        Lauseiden pikamaisuudesta tai tyttömäisyydestä en myöskään ole niin varma. Nuorena oli kovin tärkeää yrittää olla miehekäs. Voin muotoilla väitteeni uudestaan: Mielestäni syyttäjän menettely on söpöä.

        Lainataan nyt, vaikka se onkin rumaa: " päähaara tulisi käsitellä ennen (riitaisia) sivuhaaroja, koska päähaaran käsittely on sivuhaaran käsittelyille tärkeä".
        Tätähän sinä olet tunkuttanut eri muodoissa ja eri lainkohtia lainaten. Minä taas yritän osoittaa, että sinulla voi olla motiivi tähän - muukin kuin pelkkä mielenkiinto jankuttaa lain tulkinnasta.


      • Capitrolli
        *Olen Onnellinen* kirjoitti:

        Miksi pitäisi tehdä omia juttuja? Seuraan mielenkiinnoilla tätä keskustelua ja pistän joskus kommentin - useinmiten silloin, kun huomaan jonkun yrittävän tahallaan vedättää. Ei minulla ole ambitiota siitä, kuinka moni kommentoi.

        En sinänsä usko sitä, että ikä toisi automaattisesti ylivoimaa väittelyssä. Elämänkokemus tosin auttaa, mutta elämänkokemus ja ikä eivät ole synonyymejä.

        Lauseiden pikamaisuudesta tai tyttömäisyydestä en myöskään ole niin varma. Nuorena oli kovin tärkeää yrittää olla miehekäs. Voin muotoilla väitteeni uudestaan: Mielestäni syyttäjän menettely on söpöä.

        Lainataan nyt, vaikka se onkin rumaa: " päähaara tulisi käsitellä ennen (riitaisia) sivuhaaroja, koska päähaaran käsittely on sivuhaaran käsittelyille tärkeä".
        Tätähän sinä olet tunkuttanut eri muodoissa ja eri lainkohtia lainaten. Minä taas yritän osoittaa, että sinulla voi olla motiivi tähän - muukin kuin pelkkä mielenkiinto jankuttaa lain tulkinnasta.

        Kerrotaan nyt, mikä olisi jutussa vaaleanpunaista: Päähaara käsitellään ennen (riitaisia) sivuhaaroja, koska päähaaran käsittely on sivuhaaran käsittelyille tärkeä.

        "Tätähän sinä olet tunkuttanut eri muodoissa ja eri lainkohtia lainaten. Minä taas yritän osoittaa, että sinulla voi olla motiivi tähän - muukin kuin pelkkä mielenkiinto jankuttaa lain tulkinnasta."

        Tunkuttanut? Tumputtanut ehkä, runkannut kenties. Mutta tunkuttanut ja nillittänyt...

        Motiivi. Sanotaanko niin, että minulle käyvät asiassa kaikki vaihtoehdot. Sen selkeämmin en asiassa voi kenellekään vastata.


      • *Olen Onnellinen*
        Capitrolli kirjoitti:

        Kerrotaan nyt, mikä olisi jutussa vaaleanpunaista: Päähaara käsitellään ennen (riitaisia) sivuhaaroja, koska päähaaran käsittely on sivuhaaran käsittelyille tärkeä.

        "Tätähän sinä olet tunkuttanut eri muodoissa ja eri lainkohtia lainaten. Minä taas yritän osoittaa, että sinulla voi olla motiivi tähän - muukin kuin pelkkä mielenkiinto jankuttaa lain tulkinnasta."

        Tunkuttanut? Tumputtanut ehkä, runkannut kenties. Mutta tunkuttanut ja nillittänyt...

        Motiivi. Sanotaanko niin, että minulle käyvät asiassa kaikki vaihtoehdot. Sen selkeämmin en asiassa voi kenellekään vastata.

        " Miten korkealle itse arvostat henkilön, joka valmistelee itse lakia ja antaa sen tulla voimaan, vaikka tietää itse sen sisältävän pahan virheen?" Lueskelin tuossa uudempaa hengentuotettasi. Osastopäällikön retalehan se tässä maassa säätää lait ja on perskohtaisesti vastuussa niiden sisällöstä.

        Olen sitä mieltä vaikka kuinka ihanasti väität muuta: wincapitan sivuhaaroja vaan äkkiä oikeuteen sitä mukaan kun tutkinta valmistuu. Kyllä se kultasydämmen asia keretään myös käsitellä aikanaan. Toisenlainen käsittelyjärjestys toisi sponsoreille aiheetonta etua ja asettaisi hannu-paran kohtuuttomasti yksin syylliseksi kolhoosirikokseen.

        Hyväksyn selityksen, että sinulla ei ole omaa motiivia tässä kysymyksessä. Ymmärretään nyt yhdessä nuorta ja vihaista tunkuttajaakin.

        Lycka till.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe