Miksi uusille kuskeille

Navi G. Aattori

ei asenneta autoihin satelliittipaikanninta tai navigaattoria, jonka tietosuojaa vain muokataan laille sopivaksi?

Navigaattorilla tai paikantimella saadaan helposti tietoon nopeudet tietyillä tien pätkillä. Kaupunkialueella jos nopeus ylittää 60 km/h niin "punavalo" (= sähköinen yhteys poliisiin) palamaan suoraan tai lokiin kirjaustieto. Yleisrajoitusalueille maanteillä kesäaikaan 110 km ja talviaikaan 90 km tunnissa ja punavalo palamaan. Moottoriteillä sama periaate rajanopeuksista.

Tietosuojan vuoksi punavalo kirjautuisi lokiin ainoastaan, kun säädetty rajanopeus ylitetään.

Kolmesta punavalosta eli poliisille ilmoituksesta tai lokin tulkinnasta kortti hyllylle. Onhan raskaassa kalustossakin ajopiirturi, tämä olisi vähän samanlainen mutta kevyempi versio. Loppuisi kilpa-ajo ja muu paha töppäily.

10

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fknafdkö

      maksat?

      • kolareiden,

        yli- ja ulosajojen aiheuttamat vammautumiset, työkyvyttömyydet ja kuolematkin. Niitä maksetaan me kaikki ja aina vaan lisääntyvässä määrin, jos jotain radikaalia ei tehdä.

        Nuorten ja nuorten aikuisten ajo- ja liikenneasenteet eivät ole yksin heidän oma vikansa. Syytä niihin on vähintäänkin yhtä paljon meissä vanhemmissa. Meiltä ne mallit ja asenteet on opittu.

        Tuo GPS:ään perustuva systeemi ei ole lainkaan huono idea. Pitää tylysti vaan tehdä niin, että jos ei ole varaa hankkia laitteita, niin sitten ei ajeta. Ei autolla-ajo ole mikään kansalaisvelvollisuus tai oikeus, joka pitää kaikille taata varallisuudesta riippumatta. Elämä vaan on - ei tasapuolista, eikä oikeudenmukaista. Ja tuskin laiteen hinta olisi kynnyskysymys jos esim. valtio olisi mukana jättämällä siitä verot perimättä ja myös vakuutusyhtiöt saataisiin mukaan. Viime kädessä maksakoon vanhemmat laitteen. Monet vanhemmat sen bemarinkin jälkikasvulleen ostavat ja vielä bensatkin. Monet vanhemmat varmasti makaisivat mielelläänkin pienen maksun, jos sillä saa edes hiukan paremman mielenrauhan lasten ollessa tien päällä.

        Jatkuvasti rytisee, invalideja ja kuolleita tulee liukuhihnalta. Pakkohan jotain on tehdä ja se ikävä puoli siinä on, että kaikki maskaa. eteenkin se, jos ei tehdä mitään.


      • pnbpnfa
        kolareiden, kirjoitti:

        yli- ja ulosajojen aiheuttamat vammautumiset, työkyvyttömyydet ja kuolematkin. Niitä maksetaan me kaikki ja aina vaan lisääntyvässä määrin, jos jotain radikaalia ei tehdä.

        Nuorten ja nuorten aikuisten ajo- ja liikenneasenteet eivät ole yksin heidän oma vikansa. Syytä niihin on vähintäänkin yhtä paljon meissä vanhemmissa. Meiltä ne mallit ja asenteet on opittu.

        Tuo GPS:ään perustuva systeemi ei ole lainkaan huono idea. Pitää tylysti vaan tehdä niin, että jos ei ole varaa hankkia laitteita, niin sitten ei ajeta. Ei autolla-ajo ole mikään kansalaisvelvollisuus tai oikeus, joka pitää kaikille taata varallisuudesta riippumatta. Elämä vaan on - ei tasapuolista, eikä oikeudenmukaista. Ja tuskin laiteen hinta olisi kynnyskysymys jos esim. valtio olisi mukana jättämällä siitä verot perimättä ja myös vakuutusyhtiöt saataisiin mukaan. Viime kädessä maksakoon vanhemmat laitteen. Monet vanhemmat sen bemarinkin jälkikasvulleen ostavat ja vielä bensatkin. Monet vanhemmat varmasti makaisivat mielelläänkin pienen maksun, jos sillä saa edes hiukan paremman mielenrauhan lasten ollessa tien päällä.

        Jatkuvasti rytisee, invalideja ja kuolleita tulee liukuhihnalta. Pakkohan jotain on tehdä ja se ikävä puoli siinä on, että kaikki maskaa. eteenkin se, jos ei tehdä mitään.

        tosissasi että tuo HIENO systeemi jäisi vain nuorison riesaksi? Jos mielestäsi Isoveli VALVOO systeemi on oikeudenmukaista niin ei muuta kun siru nahan alle jokaiselle. Saadaan reaaliaikainen tieto kauanko Jaska istui baarissa ja montako kaljaa maksoi itse sillä siruun liitetyllä maksukortilla. Tiedetään myös kenen kämpäsä Lissu oli yötä ja ehtikö ajoissa töihin


      • kolareiden,
        pnbpnfa kirjoitti:

        tosissasi että tuo HIENO systeemi jäisi vain nuorison riesaksi? Jos mielestäsi Isoveli VALVOO systeemi on oikeudenmukaista niin ei muuta kun siru nahan alle jokaiselle. Saadaan reaaliaikainen tieto kauanko Jaska istui baarissa ja montako kaljaa maksoi itse sillä siruun liitetyllä maksukortilla. Tiedetään myös kenen kämpäsä Lissu oli yötä ja ehtikö ajoissa töihin

        oli käsitääkseni se, että laite on auton varuste, ei kuljettajan.

        En kannata kuvailemaasi isoveli valvoo systeemiä, en missään tapauksessa, ja jos tarkkaan luet viestini, niin huomaat, että itse laajensit idean kyttämään kuka Lissun peittoa heiluttaa. Siis ei mitään siruja ihon alle systeemejä. Ajoneuvokohtainen laite, jonka tieto on luottamuksellinen ja jonka tallentaman LIIKENNETIEDON vain viranomainen pystyy purkamaan.

        Tuohan on vain idea ja siitä saa olla sitä mieltä mitä kukin haluaa, mutta ainakin minun mielestäni idea on keskustelun arvoinen. Jos ja KUN sulla on muita ja parempia ideoita, joilla tuota ongelmaa saataisiin pienennettyä, niin kerro ihmeessä. Mielellään niitä lukisi varmasti muutkin.


    • inssi´´

      Kuskin airbagin tilalle katkaistu haulikko. Nopeusmittaus gps:stä ja jos ylinopeutta 10kmh, haulikko laukeaa. Lupaan että kaahaaminen loppuu.

      • mut takuulla

        toimiva. Yleinen asenneilmapiiri ei vaan taida olla valmis tuohon - vielä.


    • Jokke1957

      Tämänhän olisi hyvä idea, mutta toteutunee vasta tulevaisuudessa. Näissä kolareissa joita nuoret ajaa on suurimmaksi osaksi syynä väärä asenne ja siinä vieressä istuva ja örisevä humalainen kaveri. Autojen nopeuksia voisi rajoittaa myös niin, että puututaan konehuoneenpuolelle laittamalla nopeuden rajoitin. Ja sitten vaikka niin, että kolmesta ylinopeudesta kortti kuivumaan määrä ajaksi, ja inssikoe siihen päälle . Se on kaikkein parasta se menee perille se käsky: elä aja ylinopeutta ja ennenkaikkea elä aja kilpaa toisten kanssa yleisillä teillä. Kun kortti otetaan pois niin silloin vasta nuori tietää ja tiedostaa, että jotain tuli tehtyä päin mäntyä. Olen asunut Ruotsissa tovin aikaa ja ajokulttuurilla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Tämänhän toki kaikki varmaankin tietävät, mutta silti ollaan tuolla liikenteessä kuin muita ei olisi laisinkaan. Suomalaisilla on yksi vakava puute ajamisessa. Itsepäisyys ja turha kiire. Oikealta tullaan ja ei väistetä vaikka olisi mahdollista, kunhan kerkiää vain eteen kääntyä niin perään ajaja maksaa viulut. Vaikka henki menisi niin eteen tullaan. Kukaan ei kuitenkaan myönnä tätä, sanotaan vain, että enhän minä niin tee ne on ne Mersu kuskit jotka niin tekevät. Mutta kyllä niin moni tekee. Ja se on typerää. Ollaan niin pollevia ja ammattitaitoisia kuskeja kun jutellaan kesken näistä, mutta kun tielle päästään niin jokin ihme tulee kun heti ollaan niinkuin tuli olisi takalistossa ja periksi ei anneta, huono itsetuntokin varmaan vaivaa Suomalaisia autoilijoita. Suomihan on suhteellisen nuori autoilu maa ja voi johtua siitäkin osittain tämä hullun lailla ajo. On kuin pikku lapsi olisi saanut lelun ja sitten ollaan niin siitä innoissaan. Toivottavasti nyt tämän kirjoituksen jälkeen ajelette kunnolla. Keinoja on monia ehkäisemään kolareita. Yksi olisi myös, että nostettaisiin sakkoja roimasti. Ja auto valtiolle ja samantien prässättäväksi. Loppuise se hurjastelu kyllä sitten.

      • Asennevammaiset ...!

        kortti POIS aina,kun jää kiinni ja merkintä rekisteriin samalla tyylillä,kuin luottotiedoilla menettäneillä!!!.Myös A-GPS sateliitti paikannus 2.keino!.
        Muu ei auta.Ja jos ajaa siitä huolimatta ilman ajokorttia,niin toisen kerran kiinni jäämisellä vankilaan -TAI jopa linnaan!!!.
        On se ihme,jollei tieliikenne laki ja viranomaiset saa tällaiset kuskit "OJENNUKSEEN"!.


      • joku ihmeen

        itsetuhoisuusbugi. Ilman sitä puhuttais venäjää ja maksettas ruplilla.

        Missä urheilulajeissa suomalaiset pärjää? Mäkihyppy, moottoriurheilu: ralli, formula muut rata-autoluokat, eri moottoripyöräilylajit, ylipäänsä lajeissa, joissa mennään isoilla riskeillä. Jos ei urheilla, niin sitten ryypätään hengenlähtörajoille. Joku ihmeen vimma meillä on jatkuvasti testata, että joko napsahtaa.

        Vaatii aika tiukkaa asennekasvatusta, että kehittyy niin hyvä itsehillintäkyky, ettei päästä tuota bugia sotkemaan joka hommaa.

        Aina on ruotsalaisia kadehdittu - ja syystäkin. Syyn tähän meidän tonttuiluun kirkastaa oivallisesti Alangon Ismo kappaleessaan Kun Suomi putos puusta.

        Tuli autotkin meille liian äkkiä.


    • Järjestelmä

      ohjaamaan polttoaineensyöttöä silleen että vaikka esmerkiks viiden ylinopeuden jälkeen syöttö loppuu. Poliisin olis helppo poimia hyytyvät ja hyytyneet autot sakotettavaks ja kuskeilta kortit pois. Loppus samalla pakenemisyrityksetkin.

      Toi on ehottomasti kehittelemisen arvoinen idea.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe