Valehtelu parisuhteessa.

252552

Rehellisyys ja uskollisuus ovat yksi parisuhteen kulmakiviä, se taitaa olla kaikkien tiedossa. Mutta ulottuuko sellainen ihka oikea rehellisyys myös arjen (pieniin) asioihin?

Tarkoitan tällä sitä, että:

jokainen meistä tekee virheitä, ja pääosin vahingossa. Oletetaan, että virheen tekijä on sen tapahtuessa ainoa joka siitä tietää. Jos virhe on sellainen, että toisen saadessa tietää siitä, syttyy hurja taistelu, niin onko pahasti väärin yrittää välttää tämä riita sillä, että ei kerro mitä on tullut tehtyä? Silloinhan on vähän sellainen luikuri joka keplottelee itsensä kuiville, mutta sillä tavalla pääsisi monesti paljon helpommalla...

Tässä minun kohdaltani esimerkki: vaimoni on hyvin tarkka vaatteistaan: hän haluaa hoitaa niitä hyvin jotta ne näyttäisivät hyviltä vielä pitkään. Sen takia hän on myös todella tarkka siitä vaatteet, joiden pesuohjeissa kielletään konepesu, pestään käsin. Pari kertaa olen ajatellut, että ilahdutan vaimoani sillä, että pesen mahdollisimman paljon pyykkiä hänen ollessaan työvuorossa. No, vahingossa on sitten livahtanut joukkoon näitä hänen tarkkaan varjelemiaan vaatteita. Tiedän hänen saavan raivokohtauksen jos hän saisi tuosta tietää (sinällänsä oikein, koska hän on tarkasti varjellut niitä ja minä tulen ja pilaan kaiken jne), mutta en ole hänelle koskaan kertonut. Olen suunnitellut, että myönnän virheeni jos hän sen huomaa, mutta ei hän ole huomannut vaatteissaan mitään eroa, ja olen jättänyt asian kertomatta.

Onko muilla tällaisia vastaavia sattumuksia tai salattuja tekosia?

13

1136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prinsessa222

Mutta opettele semmonen asia,että älä yritä ilahduttaa toista asioilla,joilla LUULET olevan positiivinen vaikutus!! Tuo vaateasiakin..ihan niinku verta kaivaisit nenästäsi..Jos tiedät jonku jutun olevan erityisen tarkkailun alla,niin miksi pitää mennä puuttumaan koko asiaan!! Miksi ottaa tuommoinen tyhmä riski ja ehkä pahoittaa toisen mieli pitkäksi aikaa..oishan ne vaatteetkin voinu mennä pilalle,entäs sitten?

• ---

Minulla on taas ongelmana, että muutaman kerran tullut polteltua pilveä kavereiden kanssa! Mies ei pitäisi jos saisi tietää - olen tunnustanut että sitä tuli nuorempana polteltua mutta ei enää. Silti olen pari kertaa vetänyt savut, ihan vain rentoutuakseni. Olen jättänyt kertomatta, vaikka sisällä on koko ajan tunne että pitäisi kertoa. Mutta olen ajatellut jättää asian omaan tietooni, en halua huolestuttaa miestä enempää enkä muutakaan riitaa tms.

• 303030

Heh, voisin sanoa että opettele sinä sellainen asia että erotat vahingon tietoisesta riskinotosta. Kyseessä oli siis alunperin tietämättä tehty vahinko, ei tietoinen riskinotto.

Kysyt että miksi ottaa tuollainen tyhmä riski. Vastaus on, että mitään riskiä ei otettu, kyseessä oli onneton vahinko. Tottakai sen olisin voinut kertoa heti ja esittää vahinkona, mutta tuo toinen osapuoli sattuu olemaan sellainen että raivostuu, oli kyseessä vahinko tai ei, joten koska oli olemassa vielä mahdollisuus välttää riita, niin jätin kertomatta. Mutta tosiaan, vahinko, ei riskinotto. Luitko tuon kirjoitukseni kunnolla?

• rinsessa787
        303030 kirjoitti:

Heh, voisin sanoa että opettele sinä sellainen asia että erotat vahingon tietoisesta riskinotosta. Kyseessä oli siis alunperin tietämättä tehty vahinko, ei tietoinen riskinotto.

Kysyt että miksi ottaa tuollainen tyhmä riski. Vastaus on, että mitään riskiä ei otettu, kyseessä oli onneton vahinko. Tottakai sen olisin voinut kertoa heti ja esittää vahinkona, mutta tuo toinen osapuoli sattuu olemaan sellainen että raivostuu, oli kyseessä vahinko tai ei, joten koska oli olemassa vielä mahdollisuus välttää riita, niin jätin kertomatta. Mutta tosiaan, vahinko, ei riskinotto. Luitko tuon kirjoitukseni kunnolla?

Jos osaat kerran itsekkin asiat vääntää mielesi mukaan sopiviksi,mikä on ongelmasi?
        Että valehtelevatko kaikki muutkin suhteissaan?
        Jos sä nytkin valehtelet? Jos ne pyykit kuitenkin ihan kiusallas pesit pilalle ja saat kiksin odotellessasi,jäätkö kiinni?
        Vähän niinku kaupassa jännitystä hakeva julkkis,kun se varastaa..ei tarpeeseen vaan jännityksen vuoksi?
        Ja itsekkin tuossa myönsit,ettei kumppanisi siitä välitä,teitkö sen tahallasi vai vahingossa.sama paska niskaan sataa,kun jäät kiinni!
        Ja kyllä,luin kirjoituksesi kunnolla,vaikka ilmanaikuinen kirjoitteluhan tuo olikin..

• '''''''''''''''''
        rinsessa787 kirjoitti:

Jos osaat kerran itsekkin asiat vääntää mielesi mukaan sopiviksi,mikä on ongelmasi?
        Että valehtelevatko kaikki muutkin suhteissaan?
        Jos sä nytkin valehtelet? Jos ne pyykit kuitenkin ihan kiusallas pesit pilalle ja saat kiksin odotellessasi,jäätkö kiinni?
        Vähän niinku kaupassa jännitystä hakeva julkkis,kun se varastaa..ei tarpeeseen vaan jännityksen vuoksi?
        Ja itsekkin tuossa myönsit,ettei kumppanisi siitä välitä,teitkö sen tahallasi vai vahingossa.sama paska niskaan sataa,kun jäät kiinni!
        Ja kyllä,luin kirjoituksesi kunnolla,vaikka ilmanaikuinen kirjoitteluhan tuo olikin..

Itse en ainakaan kertoisi. Turha tehdä toisen elämää vaikeammaksi kuin se on kun mitään vahinkoakaan ei lopulta tapahtunut.

• Pirulle pikku sormi.
        ''''''''''''''''' kirjoitti:

Itse en ainakaan kertoisi. Turha tehdä toisen elämää vaikeammaksi kuin se on kun mitään vahinkoakaan ei lopulta tapahtunut.

Loppujen lopuksi totuuden kiertäminen tulee tavaksi ja lopulta petätkin puolisoasi ja kirkkain silmin kiellät kaiken..

• KylmäNainen

rehellisyys ihmissuhteissa ei toimi. Jo se, että haluaa suojella rakkaimpiaan pakottaa joskus valehtelemaan.

• Tane oikealta

Täydellinen rehellisyys ei toimi IKINÄ parisuhteessa. On vain asioita, joita ei kannata kertoa.

• hyhhhyhyhyhyhyhy

Täydellinen rehellisyys on parisuhteen a ja o. sitten kun jää kiinni valheesta, miten kuvittelet että toinen enää luottaa suhun missään? kysyn mä

• järkevää,eikö totta!
        hyhhhyhyhyhyhyhy kirjoitti:

Täydellinen rehellisyys on parisuhteen a ja o. sitten kun jää kiinni valheesta, miten kuvittelet että toinen enää luottaa suhun missään? kysyn mä

Valkoiset valheet kuuluu hyvään suhteeseen..
        Ei kaikkia asioita vaan kannata kertoo..
        Äitille kerrotaan pienenä asiat oikeesti..aviopuoliso ei ole äiti!
        Naiset nyt vaan on mestareita vääntään viattomistakin juttuista päinvastaisia,joten miksi kertoo ollenkaan?
        Jos jään kiinni,sanon vaan etten muista?

• huumoria kehiin

Itse kuittaisin tuollaiset jutut hurtilla huumorilla. Tuntuu kyllä omituiselta tyypiltä, jos vahingosta suuttuu. Oletko varma, ettet vain oleta hänen suuttuvan? Itse kysymykseen, salailu ei ole ikinä hyvä vaihtoehto, jos haluaa rakentaa luottamuksellista parisuhdetta, mutta harvemmin sitä on kyllä pikkuasioiden kanssa edes tarvitnnut pohtia. Edellisessä suhteessani en esimerkiksi uskaltanut kertoa tavanneeni kavereitani, koska puolisoni olisi tosiaankin raivostunut. Erohan siitä sitten tietty tulikin.

• ...........

jotkut naiset ovat ostaneet monen sadan euron merkkivaatteita joita ei ehdottomasti saa pestä koneessa, koska herkät ja yksityiskohtia täynnä olevat materiaalit menee pilalle. jos minun mies laittaisi versace mekkoni vahingossa pesukoneeseen, haluaisin mieluummin olla tietämättä asiasta.

• ouiouinonnon

- vaikka et kertoisikaan pikku erehdyksestäsi, se ei tee sinusta toivotonta valehtelijaa joka seuraavaksi pettää ja valehtelee siitäkin, kuten joku tuolla väittää
      - mielestäni olisi ikävää vaimon puolelta alkaa huutamaan sinulle, ajatushan on tärkein ja sinähän yritit vain auttaa
      - sinuna olisin kertomatta, mutta tosiaan, kannattaa seuraavaksi ehkä kanavoida tuo auttamisen halu esim imurointiin, lattioiden tai ikkunoiden pesuun ja vastaaviin.

Täällä suomi24:ssa on aika tulehtunu ilmapiiri ja tavallisissakin asioissa apua kaipaavat ihmiset tuntuu saavan pelkkää paskaa niskaansa. Seuraavan kerran kun tarviit apua, niin mee vaikka cosmopolitanin palstoille, siellä saa ystävällisiä ja asiallisia vastauksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2186
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2075
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      28
      1980
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1386
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1326
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      802
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      741
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      723
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      708
    Aihe