OP taisi nostaa maksuja jokin aika sitten, vaatimattomat 100%. Tuntuu typerältä maksaa 10 e tilinylitys huomautusmaksusta, kun ylitys on joulun aikaan muutama kymppi ja muutaman päivän kestävä. Oma vikahan se on, mutta silti aika kova korko. Miten muissa pankeissa?
OP:n maksut, joku kohtuus sentään
22
3522
Vastaukset
- 100000000000 $
Eikö tilillä kannattaisi pitää sen verran rahaa ettei tule ylitystä? Vaikka muutaman tonnin puskuri.
- Lypsylehmä
Olihan sitä puskuria vaan kun ei riittänyt. ei tuossa ollut kuin pienestä ylityksestä kysymys. Välillä on katevarausta ja välillä se ei vaan toimi. Kyllähän sitä laiittaisi vaikka muutaman millin puskuria jos olisi mistä laittaa.
- Muiden rahoja
Tulee tuollainen omavaltainen luotonotto lähes pikavipin hintoihin. Todella typerää käyttää enemmän rahaa kuin tilillä on. Et kai kuitenkaan halua maksattaa näiden sekoilujesi kustannuksia muilla asiakkailla?
- Lypsylehmä
Kyllä joku luonnollinen korko riittäisi huomautusmaksun sijaan. Nytkin huomasin ihan itse ylityksen ja se on jo korjattu. Eikä edes pankin huomautusta ole näkynyt, näin sen vain tilitapahtumista. Eli joudun maksamaan tyhjänpäivisestä huomautusmaksusta, jota ei koskaan tullut. Nimen voisi muuttaa rangaistusmaksuksi tai sakoksi paremmin.
- Lypsylehmä
Lypsylehmä kirjoitti:
Kyllä joku luonnollinen korko riittäisi huomautusmaksun sijaan. Nytkin huomasin ihan itse ylityksen ja se on jo korjattu. Eikä edes pankin huomautusta ole näkynyt, näin sen vain tilitapahtumista. Eli joudun maksamaan tyhjänpäivisestä huomautusmaksusta, jota ei koskaan tullut. Nimen voisi muuttaa rangaistusmaksuksi tai sakoksi paremmin.
Piti sanoman tyhjänpäiväisestä huomautuksesta. Sori vaan. Pointti on kuitenkin maksujen suuruudet. Onko olemassa pankkia, jossa ei asiakasta olla heti rankaisemassa kohtuuttomilla maksuilla.
- Lypsylehmä
Muuten osuit tuossa pikavippivertailussa naulan kantaan. Se oli mitä itsekin ajattelin. Pikavippifirmat tuomitaan, mutta pankit saa harrastaa samanlaista koronkiskontaa huomautusmaksun nimellä.
- 19 + 3
Kannattaa lukea allekirjoittamasi sopimukset esim. käyttämääsi debitkorttia (tai mitä korttia sitten käytätkin) koskien. Tilillä pitää olla katetta korttiostoksia varten, joten tilinylitys on sopimusrikkomus ja tällöin pankilla on tuon huomautusmaksun perintään oikeus.
Mikäli tilinylitys johtuu pankin perimistä palvelumaksuista, huomautusmaksua ei peritä.- Lypsylehmä
Turha on höpistä itsestäänselvyyksiä sopimuksista. Kysymys oli muiden pankkien perimistä maksuista? Turhaa höpistä tuollaisia itsestään selvyyksiä sopimuksista.
Löytyykö Suomesta "hyvän" asiakkaan suuntaan joustavaa pankkia? Asiakashan saa joustaa lähes kaikessa. Pankkiautomaatista ei saa aina käteistä, verkkopalvelut jumissa, tililtä maksettu vieraita laskuja vahingossa yms. Yksityisasiakas ei voi periä tuollaisella "huomautusautomaatilla" korvauksia, jotka ovat asiakkaalle häiriötapauksessa erittäin merkityksellisiä.
Perään kuulutan uuden ajan pankkia. Haluan tehdä sopimuksen joustavan pankin kanssa. Esim. asiakkaan luottotietoihin perustuva "palkitsemisjärjestelmä". Joustavuutta sitä korostetaan joka paikassa nykyään. - 4 + 12
Lypsylehmä kirjoitti:
Turha on höpistä itsestäänselvyyksiä sopimuksista. Kysymys oli muiden pankkien perimistä maksuista? Turhaa höpistä tuollaisia itsestään selvyyksiä sopimuksista.
Löytyykö Suomesta "hyvän" asiakkaan suuntaan joustavaa pankkia? Asiakashan saa joustaa lähes kaikessa. Pankkiautomaatista ei saa aina käteistä, verkkopalvelut jumissa, tililtä maksettu vieraita laskuja vahingossa yms. Yksityisasiakas ei voi periä tuollaisella "huomautusautomaatilla" korvauksia, jotka ovat asiakkaalle häiriötapauksessa erittäin merkityksellisiä.
Perään kuulutan uuden ajan pankkia. Haluan tehdä sopimuksen joustavan pankin kanssa. Esim. asiakkaan luottotietoihin perustuva "palkitsemisjärjestelmä". Joustavuutta sitä korostetaan joka paikassa nykyään.Turhaa höpinää itseltäsi. Pidä huoli, ettei tilinylityksiä tule!!!
- vitsi?
Lypsylehmä kirjoitti:
Turha on höpistä itsestäänselvyyksiä sopimuksista. Kysymys oli muiden pankkien perimistä maksuista? Turhaa höpistä tuollaisia itsestään selvyyksiä sopimuksista.
Löytyykö Suomesta "hyvän" asiakkaan suuntaan joustavaa pankkia? Asiakashan saa joustaa lähes kaikessa. Pankkiautomaatista ei saa aina käteistä, verkkopalvelut jumissa, tililtä maksettu vieraita laskuja vahingossa yms. Yksityisasiakas ei voi periä tuollaisella "huomautusautomaatilla" korvauksia, jotka ovat asiakkaalle häiriötapauksessa erittäin merkityksellisiä.
Perään kuulutan uuden ajan pankkia. Haluan tehdä sopimuksen joustavan pankin kanssa. Esim. asiakkaan luottotietoihin perustuva "palkitsemisjärjestelmä". Joustavuutta sitä korostetaan joka paikassa nykyään."Haluan tehdä sopimuksen joustavan pankin kanssa" eli pankin joka hyväksyy sakottamatta tilinylitykseni - just joo :D
- Lypsylehmä
vitsi? kirjoitti:
"Haluan tehdä sopimuksen joustavan pankin kanssa" eli pankin joka hyväksyy sakottamatta tilinylitykseni - just joo :D
No niin nyt puhutaankun jo oikeata asiaa eli sakottamisesta. Pankin ja asiakkaan välillä tulisi olla olla joustava suhde, jossa ei rokoteta yksipuolisesti. Toivottavasti edellinen, todennäköisesti yksi ja sama vastaaja, ei kuulu OP-leiriin. Olisin kyllä pettynyt.
Kehitysehdotus: Tilin ylityksen huomaa kyllä Internetin kautta melko pian, jos on aktiivinen verkkopankin käyttäjä. Ei luulisi olevan vaikeaa järjestää sähköistä kuittausmahdollisuutta, sopivalla korolla vaikka viikon ajaksi. Ei tarvitsisi lähettää postin kautta täysin turhaa huomautusta, josta aiheutuu kuluja. Viikon kuluttua voisi sitten lähettää postihuomautuksen, kaikilla ei varmaan vielä ole verkkopankkia tai ei halua käyttää. Varmaan säästäisi monet asiakkaat turhalta "kiukulta". Ei luulisi olevan vaikeaa ja uskon, että pankit haluavat kehittää itseään jo kilpailun takia. - 9+16
Lypsylehmä kirjoitti:
No niin nyt puhutaankun jo oikeata asiaa eli sakottamisesta. Pankin ja asiakkaan välillä tulisi olla olla joustava suhde, jossa ei rokoteta yksipuolisesti. Toivottavasti edellinen, todennäköisesti yksi ja sama vastaaja, ei kuulu OP-leiriin. Olisin kyllä pettynyt.
Kehitysehdotus: Tilin ylityksen huomaa kyllä Internetin kautta melko pian, jos on aktiivinen verkkopankin käyttäjä. Ei luulisi olevan vaikeaa järjestää sähköistä kuittausmahdollisuutta, sopivalla korolla vaikka viikon ajaksi. Ei tarvitsisi lähettää postin kautta täysin turhaa huomautusta, josta aiheutuu kuluja. Viikon kuluttua voisi sitten lähettää postihuomautuksen, kaikilla ei varmaan vielä ole verkkopankkia tai ei halua käyttää. Varmaan säästäisi monet asiakkaat turhalta "kiukulta". Ei luulisi olevan vaikeaa ja uskon, että pankit haluavat kehittää itseään jo kilpailun takia.Aktiivinen verkkopankin käyttäjä seuraa tilannetta eikä tilinylitystä pääse tapahtumaan!
- hö?
Lypsylehmä kirjoitti:
No niin nyt puhutaankun jo oikeata asiaa eli sakottamisesta. Pankin ja asiakkaan välillä tulisi olla olla joustava suhde, jossa ei rokoteta yksipuolisesti. Toivottavasti edellinen, todennäköisesti yksi ja sama vastaaja, ei kuulu OP-leiriin. Olisin kyllä pettynyt.
Kehitysehdotus: Tilin ylityksen huomaa kyllä Internetin kautta melko pian, jos on aktiivinen verkkopankin käyttäjä. Ei luulisi olevan vaikeaa järjestää sähköistä kuittausmahdollisuutta, sopivalla korolla vaikka viikon ajaksi. Ei tarvitsisi lähettää postin kautta täysin turhaa huomautusta, josta aiheutuu kuluja. Viikon kuluttua voisi sitten lähettää postihuomautuksen, kaikilla ei varmaan vielä ole verkkopankkia tai ei halua käyttää. Varmaan säästäisi monet asiakkaat turhalta "kiukulta". Ei luulisi olevan vaikeaa ja uskon, että pankit haluavat kehittää itseään jo kilpailun takia.Tämmöisen "joustavan" asiakkaan jokainen pankki varmasti tahtookin...
- dfgdgdfgshf
Lypsylehmä kirjoitti:
Turha on höpistä itsestäänselvyyksiä sopimuksista. Kysymys oli muiden pankkien perimistä maksuista? Turhaa höpistä tuollaisia itsestään selvyyksiä sopimuksista.
Löytyykö Suomesta "hyvän" asiakkaan suuntaan joustavaa pankkia? Asiakashan saa joustaa lähes kaikessa. Pankkiautomaatista ei saa aina käteistä, verkkopalvelut jumissa, tililtä maksettu vieraita laskuja vahingossa yms. Yksityisasiakas ei voi periä tuollaisella "huomautusautomaatilla" korvauksia, jotka ovat asiakkaalle häiriötapauksessa erittäin merkityksellisiä.
Perään kuulutan uuden ajan pankkia. Haluan tehdä sopimuksen joustavan pankin kanssa. Esim. asiakkaan luottotietoihin perustuva "palkitsemisjärjestelmä". Joustavuutta sitä korostetaan joka paikassa nykyään.Hyvä idea sinulta, lypsylehmä. Tarvitsemme tosiaan pankkeja, jotka palvelevat meitä. Liian kauan olemme me palvelleet niitä.
William Black kertoo, millaisia pankit ovat USA:ssa. Onkohan Suomessa toimivat pankit yhtä epärehellisiä, tai tulemassa sellaisiksi: https://www.youtube.com/watch?v=oUHS7TVVgww
Minulla lähin ottomaatti on 30 kilometrin päässä. Siitäkään ei aina saa rahaa. Tulee kalliiksi ajella turhaan. Ja laskuja netissä maksaessa (eihän niitä muualla voi enää maksaakaan ilman valtavia kuluja) ei voi laittaa eri eräpäivää kuin haluaa maksun lähtevän tililtä, eli pankki haluaa meidän maksavan viimeisenä eräpäivänä. Ja kun heidän sivunsa ei toimi juuri silloin, lasku erääntyy. Se näkyy asiakkaan tiedoissa, saa helposti luottotietoihinsa merkinnän, ja jotkut suurfirmat pistävät erääntyneet laskut heti perintään uskomattominen 'perintäkuluineen'. Nämä meistä verta imevät loiset keskittyvät tahkoamaan rahaa meistä, keinolla millä hyvänsä, sen sijaan, että auttaisivat luonmaan parempaa yhteiskuntaa. Ahneudelle on tultava loppu.
Tuo samainen William Black oli yksi puhujista taannoisessa Riminin kokouksessa, jossa he puhuivat suurelle joukolle italialaisia, antaen neuvoja mm eurosta eroamiseen.
- _Jv
Hyvä, nimimerkki "Lypsylehmä". Oikeeta asiaa. Ihan kohtuuton tuo 10 euroa esim. opiskelijalle tai työttömälle. Mahtaa Op tienata kivat summat huomautusmaksuilla. Kaipa niitä korotetaan tulevaisuudessa kun on hyvä bisnes.
- kanta^asiakas
kannattaa pitää tilillä sen verran rahaa ettei tule tilinylityksiä.
Turhaa maksaa 10€ sellaisesta. - raharaha raha
Pankit ovat todella menneet yli näissä maksuissaan, olisiko siellä asian osaamattomia työntekijöitä jotka vain viilaavat kynsiään, kun ennen pankit maksoivat kaikille korkoa kun sinne vei rahansa nyt on toisinpäin pitää maksaa säilytyksestä, pankit omistavat mielestään tallettajien rahat, voivat niitä jemmata miten haluavat.
Koron kiskonta on kielletty ei muuta kuin valitus EU:n tuomioistuimeen.
Tai jos vaihdetaan s- PANKKIIN
vai pitäisikö perustaa oikea osuuskunta niin kuin esimerkiksi OP oli ennen,
miten ne käyttävät voittonsa??? - 16+1
raharaha raha kirjoitti:
Pankit ovat todella menneet yli näissä maksuissaan, olisiko siellä asian osaamattomia työntekijöitä jotka vain viilaavat kynsiään, kun ennen pankit maksoivat kaikille korkoa kun sinne vei rahansa nyt on toisinpäin pitää maksaa säilytyksestä, pankit omistavat mielestään tallettajien rahat, voivat niitä jemmata miten haluavat.
Koron kiskonta on kielletty ei muuta kuin valitus EU:n tuomioistuimeen.
Tai jos vaihdetaan s- PANKKIIN
vai pitäisikö perustaa oikea osuuskunta niin kuin esimerkiksi OP oli ennen,
miten ne käyttävät voittonsa???Juu vaihtakaa vaan. Ei jää pankki kaipaamaan tilinylittäjiä!
- Oma vikasi todella
Näköjään Nordeassa myös 10 e, säästöpankissa 5 e korkolain muk. viivästyskorko. Nettisivuilta löytyy. Aikuinen ihminen normaalisti ymmärtää, että kun sopimuksen allekirjoittaa, se ei ole pellkä muodollisuus vaan sen rikkomisesta koituu seuraamuksia. Aika vähällä pääsit, jos ja kun nyt otat opiksesi.
- HUOMAUTUSmaksu OP
OP-pankin huomatusmaksusta ei tuo asiakkaalle mitään palvelua, jos nyt veloittaa 12euroa (palvelusta joka tietokone tekee) niin voishan sitä saada huomautuksen edes tekstarina että nyt tili ei ole kunnossa ja kannattaisi tarkistaa oma tili.
Nyt sitä tulee sakko heti mutta ei mitään palvelua, vaikka tuotteen nimikin HUOMAUTUSmaksu.- dsgh s rthrth
Asuin Australiassa useita vuosia ja minulla oli tietysti pankkitilejä siellä. Yhdessä pankissa oli automaattinen sakkomaksu (en muista, millä nimellä se kulki, mutta ei se ollut 'huomautusmaksu') $30, jos saldo oli hetkenkin negatiivinen. Vaikka olin harvinaisen huolellinen raha-asioissani (koska rahaa oli niin vähän), ja vaikka pidin jatkuvaa kirjaa joka menosta ja tulosta, kerran pääsi käymään niin, että joku laittoi shekkini tililleen vasta monen kuukauden jälkeen, jolloin olin jo kuvitellut heidän päättäneen olla tallettamatta sitä. Vaikka se oli pienehkö summa, se riitti viemään saldon miinukselle, ja siitä perittiin tuo maksu. Siellä kyllä pystyi menemään ja valittamaan maksusta; en muista, sainko rahojani takaisin vai en. Valituksia noiden sakkomaksujen suuruudesta oli, tietysti, ja ne alkoivat pudota, kilpailusyistä. Eri asia sitten, jos on kartelli, jossa kusetukset sovitaan yhdessä.
Muuten, oletteko kuulleet ilmiöstä nimeltä 'liars loan'? Australiassa kyseltiin tarkkaan tulot ja yrittäjältä tai ammatinharjoittajalta tositteet voitoistaan, eikä lainaa saanut, ellei pankki uskonut takaisinmaksukykyä olevan. Toisin Suomessa. En tuntenut systeemiä, joten kumppanini 'avuliaasti' täytti ja lähetti asuntolainan esihakemuksen netissä ilman lupaani, ja 'kaunisteli' tulojani, eli kertoi tulot, jotka minulla oli ollut ennen Suomeen palaamistani, mutta joista Suomen yritysvastaisessa työttömyyden maassa voi vain haaveilla. En halunnut 'tehdä' hänestä valehtelijaa, joten en kertonut pankille. Saimmekin lainan. Laina on pienehkö, ja varmaan saammekin sen hoidettua, mutta riitelemme vieläkin asiasta silloin tällöin.
Siis se, että pankki on uskovinaan lainanottajan vakuutukset tuloistaan, eikä tarkista niitä, vaan läimäisee vain korkeamman koron ja odottaa, kunnes asiakas joutuu maksuvaikeuksiin ja pankki vie asunnon - sille on tuo nimi 'liars loan'. Pankki tietää, että lainanottaja valehtelee tai puhuu ainakin liian optimistisesti. USA:ssa näitä lainoja myytiin sitten sijoittajille AAA-luokiteltuina 'turvallisina' sijoituksina. Pankki oli saanut mainion koron, sai huonot sijoitukset myytyä, ja johtajat saivat isot bonukset, koska olivat lyhyellä tähtäimellä tuottaneet oivan tuloksen pankille. Talousasiat eivät ole minun alaani, joten jätän kunkin kuuntelemaan itse vaikkapa William Blackiä. Tilanne EU:ssa ei taida jäädä paljon jälkeen USA:n pankkien rikollisuudesta. Seuraava talouden romahdus on vain ajan kysymys.
- ..........
Olettaen että tietokoneelle ei pääse, ja pankilla on asiakkaalle joku viesti, otetaanko asiakkaaseen yhteyttä kirjeitse?
Melkein kaikki laskuni ovat suoraveloituksessa. Neuvokaa kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 636183
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap253966Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?
Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei2552349Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti
Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei261920MAKEN REMPAT
Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna261383- 951306
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille
Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel3041077Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan
5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee541040Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.77986Mulla on kyllä
Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..39951