Miten saa EXPORT PEDIGREEN?

viiviwagnerilla

Siis mulla aikoinaan Venäjältä tuotu sakemanni. Nyt vasta kävi ilmi pentueen myötä, että Puppy Card, joka tuli koiran mukana, ei ole vielä se lopullinen paperi, vaan pitäisi hankkia RKF:ltä Export Pedigree. Ongelma on siinä, etten saa sähköposteihini Venäjän kennelliitolta minkäänlaista vastausta.
Tarvitsisin tiedon siitä, millaisen lomakkeen täyttäisin ja mille pankkitilille rekisteröintimaksu pitäisi suorittaa??? Osaako kukaan kokemuksesta antaa näitä kahta tietoa? Enkä pistä pahakseni, vaikka tietoa tulisi enemmältikin.

36

7153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Koska Export pedigree on sama-asia kuin koira rekisteritodistus kyseisen paperin saa kasvattajalta . Kun sinulla on Export niin lähetät sen yhteystietoinesi suomen kennelliittoon ja he lähettävät sinulle laskun . Kun olet maksanut laskun saat exportin takaisin ja siinä on tarra jossa lukee jotakuinkin "tämä koira on rekisteröity suomen kennelliitton jne " .
      Maksu oli muistaakseni 62 e tai sinnepäin .

      • elinamaria

        Hei, minullakin on venäjältä hankittu chihu, tosin ostin sen suomesta. Myyjä sanoi minulle että sillä vihreällä paperilla eli puppy cardilla saa koiran rekisteröityä suomen kennelliittoon, noh soitin sinne ja siellä sanoivat että tuontikoira tarvitsee exportin ilman sitä ei saa kenneliin. Soitin koiran myyjälle ja sanoin tämän mitä kennelistä ne minulle sanoivat. Myyjä sanoi ottavansa selvää asiasta, hän soitti seuraavana päivänä ja sanoi että exportin saa kun koira on 1 vuoden ikäinen. eli sitä odotellessa :) tosin olen paljon palstoilta lukenut että tuontikoirien rekisteröinti voi kestää jopa reilusti yli vuoden, tai että saa sen siis suomeen rekisteröityä Meidän koira on siis venäjällä rekisterissä, mutta haluaisin sen myös suomeen. Vaikka rakas tuo koiruus onkin vaikka ei tulisikaan koskaan rekkariin.. :) ps.tämä myyjä lupasi sen minulle hankkia, eli itse ei tarvii ruveta harjoittelemaan venäjää sen takia :D


      • huru mygge
        elinamaria kirjoitti:

        Hei, minullakin on venäjältä hankittu chihu, tosin ostin sen suomesta. Myyjä sanoi minulle että sillä vihreällä paperilla eli puppy cardilla saa koiran rekisteröityä suomen kennelliittoon, noh soitin sinne ja siellä sanoivat että tuontikoira tarvitsee exportin ilman sitä ei saa kenneliin. Soitin koiran myyjälle ja sanoin tämän mitä kennelistä ne minulle sanoivat. Myyjä sanoi ottavansa selvää asiasta, hän soitti seuraavana päivänä ja sanoi että exportin saa kun koira on 1 vuoden ikäinen. eli sitä odotellessa :) tosin olen paljon palstoilta lukenut että tuontikoirien rekisteröinti voi kestää jopa reilusti yli vuoden, tai että saa sen siis suomeen rekisteröityä Meidän koira on siis venäjällä rekisterissä, mutta haluaisin sen myös suomeen. Vaikka rakas tuo koiruus onkin vaikka ei tulisikaan koskaan rekkariin.. :) ps.tämä myyjä lupasi sen minulle hankkia, eli itse ei tarvii ruveta harjoittelemaan venäjää sen takia :D

        sitten paskaa, kyllä pennulle saa exportin jo sitä noutaessa, ei todellakaan kestä edes venäjällä noin kauan. Eli huijatuksi olet tullut.


      • elinamaria
        huru mygge kirjoitti:

        sitten paskaa, kyllä pennulle saa exportin jo sitä noutaessa, ei todellakaan kestä edes venäjällä noin kauan. Eli huijatuksi olet tullut.

        Odottelen siihen asti kun koira on vuoden ja jos paperia ei tule eikä myyjä sitä hanki, niin olkoo. Koira mulle rakas ilman exporttiakin. Ensimmäiset koirakauppani oli nämä, ja olen siitä aika paljon oppinut. tyhmiä kauppoja en enää tulevaisuudessa tee. Mutta tosiaan kattelin että erää ihmisellä oli menny 1,5vuotta hankkiessaan exporttia RKF kennelistä, jossa myös meidän koira on. Joten en usko että mua nyt totaalisesti on linssii viilattu.


      • jebajei
        elinamaria kirjoitti:

        Odottelen siihen asti kun koira on vuoden ja jos paperia ei tule eikä myyjä sitä hanki, niin olkoo. Koira mulle rakas ilman exporttiakin. Ensimmäiset koirakauppani oli nämä, ja olen siitä aika paljon oppinut. tyhmiä kauppoja en enää tulevaisuudessa tee. Mutta tosiaan kattelin että erää ihmisellä oli menny 1,5vuotta hankkiessaan exporttia RKF kennelistä, jossa myös meidän koira on. Joten en usko että mua nyt totaalisesti on linssii viilattu.

        Minäpä uskon.
        On aivan eri asia että jonkun asian odottelussa kestää vuosi, kuin että sen "paperin saa kun koira on yhden vuoden ikäinen". Ja toihan on täyttä p*skaa että vasta kun koira täyttää vuoden niin silloin annettais koiralle paperit.
        Mutta, jos se omaa oloa helpottaa niin onhan toivossa hyvä elää...


      • elinamaria
        jebajei kirjoitti:

        Minäpä uskon.
        On aivan eri asia että jonkun asian odottelussa kestää vuosi, kuin että sen "paperin saa kun koira on yhden vuoden ikäinen". Ja toihan on täyttä p*skaa että vasta kun koira täyttää vuoden niin silloin annettais koiralle paperit.
        Mutta, jos se omaa oloa helpottaa niin onhan toivossa hyvä elää...

        NIin tottahan se on, toivossa hyvä elää..oishan se kiva saada suomenkin rekkariin, mutta eipä yks paperi koiran ja mun elämää haittaa..Onneksi olen viisaampi seuraavan kerran..


      • elinamaria
        elinamaria kirjoitti:

        NIin tottahan se on, toivossa hyvä elää..oishan se kiva saada suomenkin rekkariin, mutta eipä yks paperi koiran ja mun elämää haittaa..Onneksi olen viisaampi seuraavan kerran..

        ja jos noita jalostutietojärjestelmiä kattoo niin kaikki venäjäntuontikoira on rekattuu suomeen lähes 3vuotta myöhemmin kuin ovat syntyneet. Puppucard pitäs toimittaa RKF kenneliin ja sen jälkeen sitä vasten saa export pedigreen, tossa pentukortissa myös näkyy emä ja isä ja rekisteröintinumerot.


      • höpsistäh
        elinamaria kirjoitti:

        ja jos noita jalostutietojärjestelmiä kattoo niin kaikki venäjäntuontikoira on rekattuu suomeen lähes 3vuotta myöhemmin kuin ovat syntyneet. Puppucard pitäs toimittaa RKF kenneliin ja sen jälkeen sitä vasten saa export pedigreen, tossa pentukortissa myös näkyy emä ja isä ja rekisteröintinumerot.

        En tiedä mitä olet katsonut ja mistä mutta jos myyjä jo valehtelee päin näköä että jollain vihreällä läpyskällä (joka luultavasti itse printattu) saat koirasi rekisteröityä Suomessa, ja sen jälkeen suoltaa lisää potaskaa että paperit saakin vasta kun koira täyttää vuoden, on syytä epäillä että et tule koskaan papereita saamaankaan.
        Tietenkin se on myyjän (=kasvattajan) tehtävä hommata ne paperit sulle, et sinä niitä saisikaan itse. Paperit tulee jo koiran mukana tai yleensä viim. puolen vuoden päästä jos on hidas tyyppi vai kuulostaako kolme vuotta sinusta normaalilta? Joku on mahdollisesti ostanut koiran jonka kanssa haluaisi käydä näyttelyissäkin, niin muka pitäisi odottaa ensin kolme vuotta papereita voidakseen osallistua, tuskin???
        Koiralla oli varmaan myös passi? Ja rokotithan varmuuden vuoksi koirasi uudestaan kun kyseessä epämääräiseltä kuulostava Venäjän tuonti (mahdollisesti salakuljetettu, niillä on mukana ties mitä papereita joilla yleensä voi pyyhkiä vaikka takapuolensa)?


      • elinamaria
        höpsistäh kirjoitti:

        En tiedä mitä olet katsonut ja mistä mutta jos myyjä jo valehtelee päin näköä että jollain vihreällä läpyskällä (joka luultavasti itse printattu) saat koirasi rekisteröityä Suomessa, ja sen jälkeen suoltaa lisää potaskaa että paperit saakin vasta kun koira täyttää vuoden, on syytä epäillä että et tule koskaan papereita saamaankaan.
        Tietenkin se on myyjän (=kasvattajan) tehtävä hommata ne paperit sulle, et sinä niitä saisikaan itse. Paperit tulee jo koiran mukana tai yleensä viim. puolen vuoden päästä jos on hidas tyyppi vai kuulostaako kolme vuotta sinusta normaalilta? Joku on mahdollisesti ostanut koiran jonka kanssa haluaisi käydä näyttelyissäkin, niin muka pitäisi odottaa ensin kolme vuotta papereita voidakseen osallistua, tuskin???
        Koiralla oli varmaan myös passi? Ja rokotithan varmuuden vuoksi koirasi uudestaan kun kyseessä epämääräiseltä kuulostava Venäjän tuonti (mahdollisesti salakuljetettu, niillä on mukana ties mitä papereita joilla yleensä voi pyyhkiä vaikka takapuolensa)?

        Jalostustietojärjestelmässä jos käyt kattomassa venäjäntuontikoiria niin koirat ovat syntyneet 2006vuonna ja rekattu suomeen vasta 2009 niin eikös se tee kolme vuotta?? :DDD


      • näin ...
        elinamaria kirjoitti:

        Jalostustietojärjestelmässä jos käyt kattomassa venäjäntuontikoiria niin koirat ovat syntyneet 2006vuonna ja rekattu suomeen vasta 2009 niin eikös se tee kolme vuotta?? :DDD

        Koiraa ei ole pakko rekisteröidä suomeen missään vaiheessa . Se saa silti osallistua KV näytteyihin . Itse olen reisteröinyt siinä vaiheessa kun koiraa on alettua miettiä jalostukseen . Kun kasvattaja reisteröi pentuetta hän päättää ottaako KO penulle exportin vai normin reisteripaperin . Eli jos pentu on lähdössä ulkomaille niin kasvattaja ottaa sille Exportin jonka ostaja saa sitten mukaansa .

        Miten te luulette että ne ihmiset jotka käyttävät koiraansa näyttelyssä pentuluokista alkaen osallistuvat tuontikoiriensa kanssa näyttelyihin jos heillä ei ole koiralle papereita ? Se vihreä läpyskä ei riitä näyttelyssä .
        Sinulla täytyy olla jo tässävaiheessa tiedossa koiran rekisteröinti numero tai alkaa vahvasti vaikuttaa että koiraasi ei ole rekisteröity mihinkään maahan ...ja jos näin on niin toivottavasti et ole maksanut koirasta "liikaa" .

        Tuontikoiran rekisteröimiseen menee noin 1-4 kk kun olet Exportin sinne lähettänyt .

        Ei se varmasti rakkautta koiraan vähennä mutta minun mielestäni siltikään ei pitäisi hyväksyä minkäänlaista huijaamista. Jos on väitetty että koira on rekisteröity rotukoira ja paljastuu ettei olekkaan niin kyseessä on rikos .


      • herätys
        elinamaria kirjoitti:

        Jalostustietojärjestelmässä jos käyt kattomassa venäjäntuontikoiria niin koirat ovat syntyneet 2006vuonna ja rekattu suomeen vasta 2009 niin eikös se tee kolme vuotta?? :DDD

        Hei herää jo.
        Jos joku ei ole heti rekannut koiraansa Suomen rekisteriin, niin ei se tarkoita että papereiden saamisessa olis kestänyt kolme vuotta.
        Mistä keksit väittää että KAIKKI venäjäntuonnit ovat rekattu kolmen vuoden päästä syntymästä? Mistäs tiedät vaikka nuo kyseiset koirat olisi tullut tänne vasta vuonna 2009? Tänne on tuotu vuosien mittaan aika monta chihua (ja muita rotuja) Venäjältä, lähes kaikki ovat saaneet heti pennun mukana-6kk ne paperit (ne joilla semmoiset on oikeasti). Jos et suostu asiaa uskomaan niin käy itse lukemassa Venäjältä chihun hommanneiden tarinoita netistä chihu-forkalta.
        Myönnä jo se mahdollisuus että sinua on hyvinkin todennäköisesti vedätetty . Totta että papereilla ei vaikutusta siihen paljonko koiraa rakastaa mutta sinuna nostaisin älämölön, myyjä kuitenkin on kerran Suomessa?
        Saitko koiran mukana mitään muuta kuin jonkun epämääräisen vihreän liuskan?


      • elinamaria
        herätys kirjoitti:

        Hei herää jo.
        Jos joku ei ole heti rekannut koiraansa Suomen rekisteriin, niin ei se tarkoita että papereiden saamisessa olis kestänyt kolme vuotta.
        Mistä keksit väittää että KAIKKI venäjäntuonnit ovat rekattu kolmen vuoden päästä syntymästä? Mistäs tiedät vaikka nuo kyseiset koirat olisi tullut tänne vasta vuonna 2009? Tänne on tuotu vuosien mittaan aika monta chihua (ja muita rotuja) Venäjältä, lähes kaikki ovat saaneet heti pennun mukana-6kk ne paperit (ne joilla semmoiset on oikeasti). Jos et suostu asiaa uskomaan niin käy itse lukemassa Venäjältä chihun hommanneiden tarinoita netistä chihu-forkalta.
        Myönnä jo se mahdollisuus että sinua on hyvinkin todennäköisesti vedätetty . Totta että papereilla ei vaikutusta siihen paljonko koiraa rakastaa mutta sinuna nostaisin älämölön, myyjä kuitenkin on kerran Suomessa?
        Saitko koiran mukana mitään muuta kuin jonkun epämääräisen vihreän liuskan?

        sain eläinlääkärin todistuksen ja rokotuspassin sekä sen "vihreän läpyskän" eli pentukortin


      • elinamaria
        elinamaria kirjoitti:

        sain eläinlääkärin todistuksen ja rokotuspassin sekä sen "vihreän läpyskän" eli pentukortin

        enkä missäää vaiheessa ole sanonu että KAIKKI tuontikoirat on rekattu vasta 3vuoden päästä, vaan useimmat ovat. Jos mua on kusetettu niin asia on sitten niin, enkä paljoon sitä voi muuttaa..ihminen on erehtyväinen.. ja niin se vaan menee..


      • pilkunn*ssija
        elinamaria kirjoitti:

        enkä missäää vaiheessa ole sanonu että KAIKKI tuontikoirat on rekattu vasta 3vuoden päästä, vaan useimmat ovat. Jos mua on kusetettu niin asia on sitten niin, enkä paljoon sitä voi muuttaa..ihminen on erehtyväinen.. ja niin se vaan menee..

        "elinamaria22.4.2010 15:20
        ja jos noita jalostutietojärjestelmiä kattoo niin kaikki venäjäntuontikoira on rekattuu suomeen lähes 3vuotta myöhemmin kuin ovat syntyneet. "

        Tuossahan se oli...
        Js sielä oli yli sadan joukossa jokunen myöhemmin rekattu, niin sen perusteella tuudittaudut siihen uskoon että sinäkin ne joskus saat? Katsoitko esim. tämän vuoden tietoja? Ei kovin pitkiä viiveitä ollut. Ja noissa useimmissa katsomissasi on varmasti kyse siitä että koira on tullut Suomeen jo-ei-niin-pentuna. Joko sen asian uskot että myyjä huijasi sinua väittäessään et vuoden ikäisenä vasta koira "oikeutettu" saamaan paperit?
        Onko koiralla sirua? Tai edes tatuointia?
        Mitä kautta löysit pennun? Noistakin voi jo jotain ehkä päätellä että onko pentusi mahdollisesti salakuljetettu/sinua on ainakin papereiden suhteen huijattu. Kauan koira on nyt ollut sinulla?
        Ja kyllä sinä voit asialle jotain jos sinua kusetettu, muutakin kuin itkeä hiljaa itseksesi. Yksi: poliisi. Kaksi: pidät joka koirapalstalla kamalaa älämölöä ja toivot että edes joku ottaisi tarinastasi opiksi eikä joutuisi itse kusetetuksi.


      • elinamaria
        pilkunn*ssija kirjoitti:

        "elinamaria22.4.2010 15:20
        ja jos noita jalostutietojärjestelmiä kattoo niin kaikki venäjäntuontikoira on rekattuu suomeen lähes 3vuotta myöhemmin kuin ovat syntyneet. "

        Tuossahan se oli...
        Js sielä oli yli sadan joukossa jokunen myöhemmin rekattu, niin sen perusteella tuudittaudut siihen uskoon että sinäkin ne joskus saat? Katsoitko esim. tämän vuoden tietoja? Ei kovin pitkiä viiveitä ollut. Ja noissa useimmissa katsomissasi on varmasti kyse siitä että koira on tullut Suomeen jo-ei-niin-pentuna. Joko sen asian uskot että myyjä huijasi sinua väittäessään et vuoden ikäisenä vasta koira "oikeutettu" saamaan paperit?
        Onko koiralla sirua? Tai edes tatuointia?
        Mitä kautta löysit pennun? Noistakin voi jo jotain ehkä päätellä että onko pentusi mahdollisesti salakuljetettu/sinua on ainakin papereiden suhteen huijattu. Kauan koira on nyt ollut sinulla?
        Ja kyllä sinä voit asialle jotain jos sinua kusetettu, muutakin kuin itkeä hiljaa itseksesi. Yksi: poliisi. Kaksi: pidät joka koirapalstalla kamalaa älämölöä ja toivot että edes joku ottaisi tarinastasi opiksi eikä joutuisi itse kusetetuksi.

        On koiralla tatuointi tietenkin ja se on nyt ollut minulla 3,5kk..tyhmä koirakauppa tuli tehtyy, vaikka kuinka luin mitä pitää ottaa huomioon koiraa ostaessa, noh mutta eipä itketä, koira terve ja ihana luonne. ei yksi paperi koirasta koiraa tee :P


      • elinamaria
        elinamaria kirjoitti:

        On koiralla tatuointi tietenkin ja se on nyt ollut minulla 3,5kk..tyhmä koirakauppa tuli tehtyy, vaikka kuinka luin mitä pitää ottaa huomioon koiraa ostaessa, noh mutta eipä itketä, koira terve ja ihana luonne. ei yksi paperi koirasta koiraa tee :P

        Koiran ostin ostaa ja myy palstan kautta..tehtiin vielä osamaksukauppasopimus kennelliiton paperilla joten myyjän tiedot ovat kyllä tallella.


      • elinamaria
        elinamaria kirjoitti:

        Koiran ostin ostaa ja myy palstan kautta..tehtiin vielä osamaksukauppasopimus kennelliiton paperilla joten myyjän tiedot ovat kyllä tallella.

        Muilla taitaa olla enemmän ongelmaa ton mun koiran paperi asian kanssa kuin mulla xDDDD


      • OlliL
        elinamaria kirjoitti:

        Koiran ostin ostaa ja myy palstan kautta..tehtiin vielä osamaksukauppasopimus kennelliiton paperilla joten myyjän tiedot ovat kyllä tallella.

        Ole nyt vaan sitkeästi yhteydessä siihen kasvattajaan kun sulla kerran on hänen tietonsa.Kerro vaikka että haluat ehdottomasti viedä koiran näyttelyihin.Tuon venäläisen export pedigreen hinta on muistaakseni noin 50e ja voi olla että kasvattaja on alkanut pihistää. Vastaavissa tapauksissa hyvä käytäntö on että pedigreen hinnan sopii maksettavaksi vasta sen saatuaan, se laittaa kummasti vauhtia asian toimitukseen.


      • ll.
        elinamaria kirjoitti:

        On koiralla tatuointi tietenkin ja se on nyt ollut minulla 3,5kk..tyhmä koirakauppa tuli tehtyy, vaikka kuinka luin mitä pitää ottaa huomioon koiraa ostaessa, noh mutta eipä itketä, koira terve ja ihana luonne. ei yksi paperi koirasta koiraa tee :P

        Sait siis terveen ja ihanaluonteisen koiran. Ei se minusta tyhmältä koirakaupalta kuulosta.


      • ....
        ll. kirjoitti:

        Sait siis terveen ja ihanaluonteisen koiran. Ei se minusta tyhmältä koirakaupalta kuulosta.

        Pointti on kuitenkin se että huijaus on rikos ! Kenenkään ei koskaan pitäisi jättää reagoimatta siihen vaan tehdä rikosilmoitus !


      • 1276
        elinamaria kirjoitti:

        Muilla taitaa olla enemmän ongelmaa ton mun koiran paperi asian kanssa kuin mulla xDDDD

        Ymmärrä jo että ei täällä tehdä ongelmaa siitä että onko tämä kyseinen koira paperillinen rotukoira vai paperiton seropi, tai onko se vähemmän ihqu ilman papereita vai ei, vaan siitä että sua on mahdollisesti kusetettu, etkä tunnu sitä uskovan, tai vaikka uskot niin et halua tehdä asialle mitään!
        Miksi luulet että epämääräiset myynti- ja ostopalstat on täynnä huijareita? Kun aina löytyy huijattavia, ja kukaan ei vaadi näitä huijareita tilille vaan kohautatte olkianne ja annatte heidän jatkaa hämärähommia! Se tässä ottaa päähän!
        Kannattaa muistaa että jos haluaa väkisin ostaa rajan takaa "halvempia" koiria, niin ostaa nekin kunnon kenneleistä, ja varmistelee Suomen päässä mimmoisista kenneleistä on kyse, miltään yksityishenkilöltä ei kannata ostaa.
        Ja nykyään Venäjälläkin kunnon kasvattajat (suurinosa ainakin) taitaa siruttaa koiransa.


      • mjdisopvåä
        elinamaria kirjoitti:

        sain eläinlääkärin todistuksen ja rokotuspassin sekä sen "vihreän läpyskän" eli pentukortin

        Kuules elinamaria, mulle kävi jokunen aika samanlainen juttu että ostin Chihuahuan ja sain eläinlääkärin todistuksen, rokotuspassin ja puppy cardin. Koira oli syntyny venäjällä ja ja myyjä kertoi että puppy cardilla saan suomen kennelliitton pennun rekattua.

        No en saanut. Olihan koira oikein ihana ja suloinen ja paperiasiat oli mulleki vähän se ja sama, kunhan sain ihanan koiran! Olisin kuitenkin halunnu koiraa käyttää näyttelyissä ja saada suomalaiset paperit joten pyysin Export Pedigreetä myyjältä. Siitähän tuli hirvee taistelu ja en millään meinannu saada. Myyjä keksi aina kaikkia mahdollisia syitä miksi ei voi sitä hankkia. Uhkasin jo rikosilmoituksella jne ja kappas vaan Export pedigree tulikin yhdessä päivässä minulle kun myyjä oli henkilökohtaisesti uhrautunut yön pimeinä tunteina venäjälle sitä hakemaan.

        Eipä mennytkään enää kauaa kun selvisi että koira on saanut venäjällä rabies rokotteen ennenkun koira on sirutettu. Sehän taas on väärin laittaa ne niin päin ja tarkoitti sitä että koira häädetään suomesta. Minulla ei ollut enää mitään tehtävissä. Siinä mulle kävi sen verran onnekkaasti että sain koirasta rahat takasin myyjältä ja hän hoiti koiran palautuksen venäjälle. Sen jälkeen en ole koirasta kuullut.

        Olin aivan jumalattoman tyhmä, lapsellinen, tietämätön ja sinisilmäinen kun ostin koiran ja kauppa oli vähintäänkin hämärä. Tein todella todella pahan virheen ja kadun sitä. En voi enää kaiken tuon kokeneena vaan ymmärtää miksi ihmiset eivät ota varoituksia tosissaan? Itse en aikanaan lueskellut keskustelupalstoja ennen koiran ostoa ja minulla ei ollut hirveästi tietoa tälläisistä pimeistä koirakaupoista, pentutehtailusta yms. Astuin ansaan ja menetin koiran.

        Kannattaisiko edes harkita vaihtoehtoa että sinuakin olisi huijattu? Sen venäjälle palautetun koirani sisko on tälläkin hetkellä suomen kennelliiton rekisterissä, vaikka on hyvin todennäköisesti laittomasti maahantuotu ja rokotukset päin persettä.

        Älä ole liian sinisilmäinen ja usko kaikkea mitä myyjä sinulle kertoo!

        Olisi mielenkiintoista jos kertoisit mistä päin suomea ostit koiran ja millainen myyjä oli? Ettei vaan ole sattunut sama henkilö..

        Enkä kaipaa tästä mitään haukkuja minua kohtaan. Halusin kertoa kokemukseni vielä uudestaan varoittavana esimerkkinä. Olen virheestäni oppinut ja kärsinyt. Myyjästä on tehty rikosilmoitus mutta silti on jatkanut toimintaa suomessa.


      • elinamaria
        mjdisopvåä kirjoitti:

        Kuules elinamaria, mulle kävi jokunen aika samanlainen juttu että ostin Chihuahuan ja sain eläinlääkärin todistuksen, rokotuspassin ja puppy cardin. Koira oli syntyny venäjällä ja ja myyjä kertoi että puppy cardilla saan suomen kennelliitton pennun rekattua.

        No en saanut. Olihan koira oikein ihana ja suloinen ja paperiasiat oli mulleki vähän se ja sama, kunhan sain ihanan koiran! Olisin kuitenkin halunnu koiraa käyttää näyttelyissä ja saada suomalaiset paperit joten pyysin Export Pedigreetä myyjältä. Siitähän tuli hirvee taistelu ja en millään meinannu saada. Myyjä keksi aina kaikkia mahdollisia syitä miksi ei voi sitä hankkia. Uhkasin jo rikosilmoituksella jne ja kappas vaan Export pedigree tulikin yhdessä päivässä minulle kun myyjä oli henkilökohtaisesti uhrautunut yön pimeinä tunteina venäjälle sitä hakemaan.

        Eipä mennytkään enää kauaa kun selvisi että koira on saanut venäjällä rabies rokotteen ennenkun koira on sirutettu. Sehän taas on väärin laittaa ne niin päin ja tarkoitti sitä että koira häädetään suomesta. Minulla ei ollut enää mitään tehtävissä. Siinä mulle kävi sen verran onnekkaasti että sain koirasta rahat takasin myyjältä ja hän hoiti koiran palautuksen venäjälle. Sen jälkeen en ole koirasta kuullut.

        Olin aivan jumalattoman tyhmä, lapsellinen, tietämätön ja sinisilmäinen kun ostin koiran ja kauppa oli vähintäänkin hämärä. Tein todella todella pahan virheen ja kadun sitä. En voi enää kaiken tuon kokeneena vaan ymmärtää miksi ihmiset eivät ota varoituksia tosissaan? Itse en aikanaan lueskellut keskustelupalstoja ennen koiran ostoa ja minulla ei ollut hirveästi tietoa tälläisistä pimeistä koirakaupoista, pentutehtailusta yms. Astuin ansaan ja menetin koiran.

        Kannattaisiko edes harkita vaihtoehtoa että sinuakin olisi huijattu? Sen venäjälle palautetun koirani sisko on tälläkin hetkellä suomen kennelliiton rekisterissä, vaikka on hyvin todennäköisesti laittomasti maahantuotu ja rokotukset päin persettä.

        Älä ole liian sinisilmäinen ja usko kaikkea mitä myyjä sinulle kertoo!

        Olisi mielenkiintoista jos kertoisit mistä päin suomea ostit koiran ja millainen myyjä oli? Ettei vaan ole sattunut sama henkilö..

        Enkä kaipaa tästä mitään haukkuja minua kohtaan. Halusin kertoa kokemukseni vielä uudestaan varoittavana esimerkkinä. Olen virheestäni oppinut ja kärsinyt. Myyjästä on tehty rikosilmoitus mutta silti on jatkanut toimintaa suomessa.

        Heippa en oo täällä pitkää aikaan käyny kirjottelemassa. Minä ostin koiran kotkasta eräältä venäläiseltä pariskunnalta. Mies myi koiran minulle ja emäntä ei kertaakaan näyttänyt naamaansa minulle. Vaikka aina laitoin sen naisen tilille rahaa.. Ja ne samaiset tyypit myy edelleen koiria noilla myyntipalstoilla. Sitä ihmettelen että vaikka hieman hämärä koirakauppa olikin niin he myivät koiran mulle osamaksulla kennelliiton kauppasopparilla.
        mut joo, oon laittanu myyjälle s-postii exportista minkä se lupas kun koira täyttää vuoden, no ei oo näkyny ja koira on jo täyttänyt sen vuoden jokin aika sitten..kusetuskauppa oli ja nyt oon taas viisaampi..ja epäilen muutenkin että koira on Chihuahua jack russel mix (painaa 4,4kg) ei ole ihan chihun mittakaavoissa..


      • väärennöskö?
        mjdisopvåä kirjoitti:

        Kuules elinamaria, mulle kävi jokunen aika samanlainen juttu että ostin Chihuahuan ja sain eläinlääkärin todistuksen, rokotuspassin ja puppy cardin. Koira oli syntyny venäjällä ja ja myyjä kertoi että puppy cardilla saan suomen kennelliitton pennun rekattua.

        No en saanut. Olihan koira oikein ihana ja suloinen ja paperiasiat oli mulleki vähän se ja sama, kunhan sain ihanan koiran! Olisin kuitenkin halunnu koiraa käyttää näyttelyissä ja saada suomalaiset paperit joten pyysin Export Pedigreetä myyjältä. Siitähän tuli hirvee taistelu ja en millään meinannu saada. Myyjä keksi aina kaikkia mahdollisia syitä miksi ei voi sitä hankkia. Uhkasin jo rikosilmoituksella jne ja kappas vaan Export pedigree tulikin yhdessä päivässä minulle kun myyjä oli henkilökohtaisesti uhrautunut yön pimeinä tunteina venäjälle sitä hakemaan.

        Eipä mennytkään enää kauaa kun selvisi että koira on saanut venäjällä rabies rokotteen ennenkun koira on sirutettu. Sehän taas on väärin laittaa ne niin päin ja tarkoitti sitä että koira häädetään suomesta. Minulla ei ollut enää mitään tehtävissä. Siinä mulle kävi sen verran onnekkaasti että sain koirasta rahat takasin myyjältä ja hän hoiti koiran palautuksen venäjälle. Sen jälkeen en ole koirasta kuullut.

        Olin aivan jumalattoman tyhmä, lapsellinen, tietämätön ja sinisilmäinen kun ostin koiran ja kauppa oli vähintäänkin hämärä. Tein todella todella pahan virheen ja kadun sitä. En voi enää kaiken tuon kokeneena vaan ymmärtää miksi ihmiset eivät ota varoituksia tosissaan? Itse en aikanaan lueskellut keskustelupalstoja ennen koiran ostoa ja minulla ei ollut hirveästi tietoa tälläisistä pimeistä koirakaupoista, pentutehtailusta yms. Astuin ansaan ja menetin koiran.

        Kannattaisiko edes harkita vaihtoehtoa että sinuakin olisi huijattu? Sen venäjälle palautetun koirani sisko on tälläkin hetkellä suomen kennelliiton rekisterissä, vaikka on hyvin todennäköisesti laittomasti maahantuotu ja rokotukset päin persettä.

        Älä ole liian sinisilmäinen ja usko kaikkea mitä myyjä sinulle kertoo!

        Olisi mielenkiintoista jos kertoisit mistä päin suomea ostit koiran ja millainen myyjä oli? Ettei vaan ole sattunut sama henkilö..

        Enkä kaipaa tästä mitään haukkuja minua kohtaan. Halusin kertoa kokemukseni vielä uudestaan varoittavana esimerkkinä. Olen virheestäni oppinut ja kärsinyt. Myyjästä on tehty rikosilmoitus mutta silti on jatkanut toimintaa suomessa.

        mielenkiinnolla luin alla olevaa keskustelua.
        voisiko joku tarkemmin selvittää minkäläinen se puppy card on?
        tuttavallani on koira tuotu venäjältä.
        rokotukset ja tatuonti asianmukaisesti hoidettu.
        myyjä oli saninut, ettei puppy cardis voi saada ennenkuin pentu täyttää
        6kk. ihmetyttää minua kovasti??
        hänen puppy cardinsa on a4 kokoinen valkoinen jossa tekstiä venäjäksi ja englanniksi, leimoja jne... ja teksti on sinisellä ( yläosassa tosin 2 riviä punaista venäjänkielistä kirjoitusta).
        Kiinnostuin asiast akun täälä kirjoitettiin vihreästä läpyskästä.
        Olen ymmärtänyt että export pedigree on vihreä mutta minkäläinen on aito puppu card/ voiko niitä olla monen erilaisia???
        Jos jollain on kuvaa niin se olisi huippu juttu!!


      • 12+7
        väärennöskö? kirjoitti:

        mielenkiinnolla luin alla olevaa keskustelua.
        voisiko joku tarkemmin selvittää minkäläinen se puppy card on?
        tuttavallani on koira tuotu venäjältä.
        rokotukset ja tatuonti asianmukaisesti hoidettu.
        myyjä oli saninut, ettei puppy cardis voi saada ennenkuin pentu täyttää
        6kk. ihmetyttää minua kovasti??
        hänen puppy cardinsa on a4 kokoinen valkoinen jossa tekstiä venäjäksi ja englanniksi, leimoja jne... ja teksti on sinisellä ( yläosassa tosin 2 riviä punaista venäjänkielistä kirjoitusta).
        Kiinnostuin asiast akun täälä kirjoitettiin vihreästä läpyskästä.
        Olen ymmärtänyt että export pedigree on vihreä mutta minkäläinen on aito puppu card/ voiko niitä olla monen erilaisia???
        Jos jollain on kuvaa niin se olisi huippu juttu!!

        Export pedigree:n tunnistaa kyllä että siinä lukee mikä paperi se on ja siitä pitäisi löytyä ko maan kenneliiton tiedot leimat yms ja koiran sirut yms . Viimeisimmällä tuonnilla(viro) se oli punainen ja taatusti aito koska siinä on nyt myös Suomen kenneliiton tarra .
        Täyttä kusetusta että sen ja sen paperin voi saada vasta sen ja sen ikäisenä ...mitä jollain puppy cardilla edes siinä vaiheessa tekee ? Sehän ei ole koiran rekisteripaperi ja jo pelkkä koiran suomeen tuonti vaatii erillaisia eläinlääkäritodistuksia joten luulisi pennun mukana saavan nämä ja eu passin . Nämä ell paperit ja passit pätevät myös vaikka ostaisi paperittoman tai sekarotuisen pennun jonka tietää olen tuonti jostain muusta maasta . Eli tämä puppy card ei ole miään "virallinen" paperi eikä sen avulla saa koiraa rekisteröityä .


      • elinamaria
        12+7 kirjoitti:

        Export pedigree:n tunnistaa kyllä että siinä lukee mikä paperi se on ja siitä pitäisi löytyä ko maan kenneliiton tiedot leimat yms ja koiran sirut yms . Viimeisimmällä tuonnilla(viro) se oli punainen ja taatusti aito koska siinä on nyt myös Suomen kenneliiton tarra .
        Täyttä kusetusta että sen ja sen paperin voi saada vasta sen ja sen ikäisenä ...mitä jollain puppy cardilla edes siinä vaiheessa tekee ? Sehän ei ole koiran rekisteripaperi ja jo pelkkä koiran suomeen tuonti vaatii erillaisia eläinlääkäritodistuksia joten luulisi pennun mukana saavan nämä ja eu passin . Nämä ell paperit ja passit pätevät myös vaikka ostaisi paperittoman tai sekarotuisen pennun jonka tietää olen tuonti jostain muusta maasta . Eli tämä puppy card ei ole miään "virallinen" paperi eikä sen avulla saa koiraa rekisteröityä .

        Joo tosiaan toi meijän koiran puppucard oli vihreä, missä on venäjän sekä englnninkielellä koiran tietoja sekä emän ja isän venäjän kennelliiton rek.numerot ja siitä löytyy myös koiran tatuointinumero, synt.aika yms. Sain sen silloin mukaani kun hain koiran ja myyjä viilas linssii että sillä saa suomen kennelliittoon rekisteröityä. Voin ottaa siitä kuvan mikäli haluat. Mut tosiaan se puppycard on ihan "haista paska" paperi ja sillä ei tee mitään. Ikinä minä en koiralleni exportia saanu jtn ei tullu rekisteriinkää.


      • Oblako
        väärennöskö? kirjoitti:

        mielenkiinnolla luin alla olevaa keskustelua.
        voisiko joku tarkemmin selvittää minkäläinen se puppy card on?
        tuttavallani on koira tuotu venäjältä.
        rokotukset ja tatuonti asianmukaisesti hoidettu.
        myyjä oli saninut, ettei puppy cardis voi saada ennenkuin pentu täyttää
        6kk. ihmetyttää minua kovasti??
        hänen puppy cardinsa on a4 kokoinen valkoinen jossa tekstiä venäjäksi ja englanniksi, leimoja jne... ja teksti on sinisellä ( yläosassa tosin 2 riviä punaista venäjänkielistä kirjoitusta).
        Kiinnostuin asiast akun täälä kirjoitettiin vihreästä läpyskästä.
        Olen ymmärtänyt että export pedigree on vihreä mutta minkäläinen on aito puppu card/ voiko niitä olla monen erilaisia???
        Jos jollain on kuvaa niin se olisi huippu juttu!!

        anteeksi jos tulee virheitä, olen venäläinen ja hain vuosi sitten itselle koiran venäjältä =)
        Ensimaiseksi mitä haluaisin sanoa on se että kun aiot hankia pennun venäjältä sun pitäisi tasan tarkan tietää mistä haet ja minkäläisesta kasvatajalta ja ei kuka pakotta hankia heti ensimaista pentua mitä naet ilmoituksessa .
        se on aivan totta että Pedigree Export et voi saada heti vaan ensimaisen paperin mitä saat on just se puppy card ...ei ole minkäläistä huijausta myyjän puolesta, mutta ihmettelen vain sitä että puppy cardillä voisi rekistroida suomen kennelliitoon(?)...tää on huijausta.
        esimerkiksi venäläiset pennun ostajat joutuvat itse maksaa sen Export Pedigrin paperin tekoa. Itse jouduin maksamaan sen laskun kun kasvattaja lähetti puppy cardin kirjekuorissa RKF:in ja muistakseni maksoin noin 100 euroa=(
        Odotin noin puoli vuotta kun kasvatajalta sain tietää että paperit ovat valmiit ja lähteneet eteenpäin...ja noin kuukauden päästä kasvattajan tuttuja tuonut mulle ne kotiin asti.
        P.S. jos tulee jotain kysyttävää niin minä voisin auttaa selvittämään =)


      • Angelov31
        elinamaria kirjoitti:

        Jalostustietojärjestelmässä jos käyt kattomassa venäjäntuontikoiria niin koirat ovat syntyneet 2006vuonna ja rekattu suomeen vasta 2009 niin eikös se tee kolme vuotta?? :DDD

        =) Meidän rodussa käytäntö menee näin, lähes poikkeuksetta:
        Koira tuodaan Suomeen, sillä ON mukanaan export pedigree ja kaikki tarpeelliset dokumentit ( passi ,rokotukset, madotukset...jne.) Koiraa ei rekisteröidä Suomen kennelliittoon vielä tässä vaiheessa koska siitä ei ole MITÄÄN hyötyä tai vastaavasti haittaakaan.
        Sitten koira varttuu ja noin 2-3 ikävuoden aikaan tulee eteen luuston kuvautus ja lausunta Suomen kennelliitossa, ja tätä lausuntaa ei saa, jos koira ei ole rekisteröity Suomeen, mutta nyt rekisteröinti hoituu tässä samalla vaivalla kun lähetetään paperit JA kuvat samalla.
        Näin tässäkin rodussa näyttä että koirat rekataan suomeen juurikin tuon maagisen 2-3 vuotiaina, mutta syy on ihan vaan käytännöllisyys.


      • rabiesko
        mjdisopvåä kirjoitti:

        Kuules elinamaria, mulle kävi jokunen aika samanlainen juttu että ostin Chihuahuan ja sain eläinlääkärin todistuksen, rokotuspassin ja puppy cardin. Koira oli syntyny venäjällä ja ja myyjä kertoi että puppy cardilla saan suomen kennelliitton pennun rekattua.

        No en saanut. Olihan koira oikein ihana ja suloinen ja paperiasiat oli mulleki vähän se ja sama, kunhan sain ihanan koiran! Olisin kuitenkin halunnu koiraa käyttää näyttelyissä ja saada suomalaiset paperit joten pyysin Export Pedigreetä myyjältä. Siitähän tuli hirvee taistelu ja en millään meinannu saada. Myyjä keksi aina kaikkia mahdollisia syitä miksi ei voi sitä hankkia. Uhkasin jo rikosilmoituksella jne ja kappas vaan Export pedigree tulikin yhdessä päivässä minulle kun myyjä oli henkilökohtaisesti uhrautunut yön pimeinä tunteina venäjälle sitä hakemaan.

        Eipä mennytkään enää kauaa kun selvisi että koira on saanut venäjällä rabies rokotteen ennenkun koira on sirutettu. Sehän taas on väärin laittaa ne niin päin ja tarkoitti sitä että koira häädetään suomesta. Minulla ei ollut enää mitään tehtävissä. Siinä mulle kävi sen verran onnekkaasti että sain koirasta rahat takasin myyjältä ja hän hoiti koiran palautuksen venäjälle. Sen jälkeen en ole koirasta kuullut.

        Olin aivan jumalattoman tyhmä, lapsellinen, tietämätön ja sinisilmäinen kun ostin koiran ja kauppa oli vähintäänkin hämärä. Tein todella todella pahan virheen ja kadun sitä. En voi enää kaiken tuon kokeneena vaan ymmärtää miksi ihmiset eivät ota varoituksia tosissaan? Itse en aikanaan lueskellut keskustelupalstoja ennen koiran ostoa ja minulla ei ollut hirveästi tietoa tälläisistä pimeistä koirakaupoista, pentutehtailusta yms. Astuin ansaan ja menetin koiran.

        Kannattaisiko edes harkita vaihtoehtoa että sinuakin olisi huijattu? Sen venäjälle palautetun koirani sisko on tälläkin hetkellä suomen kennelliiton rekisterissä, vaikka on hyvin todennäköisesti laittomasti maahantuotu ja rokotukset päin persettä.

        Älä ole liian sinisilmäinen ja usko kaikkea mitä myyjä sinulle kertoo!

        Olisi mielenkiintoista jos kertoisit mistä päin suomea ostit koiran ja millainen myyjä oli? Ettei vaan ole sattunut sama henkilö..

        Enkä kaipaa tästä mitään haukkuja minua kohtaan. Halusin kertoa kokemukseni vielä uudestaan varoittavana esimerkkinä. Olen virheestäni oppinut ja kärsinyt. Myyjästä on tehty rikosilmoitus mutta silti on jatkanut toimintaa suomessa.

        'Eipä mennytkään enää kauaa kun selvisi että koira on saanut venäjällä rabies rokotteen ennenkun koira on sirutettu. Sehän taas on väärin laittaa ne niin päin ja tarkoitti sitä että koira häädetään suomesta. Minulla ei ollut enää mitään tehtävissä. Siinä mulle kävi sen verran onnekkaasti että sain koirasta rahat takasin myyjältä ja hän hoiti koiran palautuksen venäjälle. Sen jälkeen en ole koirasta kuullut. '

        Tiedän kasvattajan joka siruttaa ulkomaantuonti koiransa aina itse, ja rabieshan niillä pitää olla että ne saa tulla suomeen. Eli pitääkö ne kaikki palauttaa nyt?

        niitä on aika paljon....:D


      • Virva0000
        Angelov31 kirjoitti:

        =) Meidän rodussa käytäntö menee näin, lähes poikkeuksetta:
        Koira tuodaan Suomeen, sillä ON mukanaan export pedigree ja kaikki tarpeelliset dokumentit ( passi ,rokotukset, madotukset...jne.) Koiraa ei rekisteröidä Suomen kennelliittoon vielä tässä vaiheessa koska siitä ei ole MITÄÄN hyötyä tai vastaavasti haittaakaan.
        Sitten koira varttuu ja noin 2-3 ikävuoden aikaan tulee eteen luuston kuvautus ja lausunta Suomen kennelliitossa, ja tätä lausuntaa ei saa, jos koira ei ole rekisteröity Suomeen, mutta nyt rekisteröinti hoituu tässä samalla vaivalla kun lähetetään paperit JA kuvat samalla.
        Näin tässäkin rodussa näyttä että koirat rekataan suomeen juurikin tuon maagisen 2-3 vuotiaina, mutta syy on ihan vaan käytännöllisyys.

        Kyllä rekisteröinti onnistuu. Ja minulla on pankkitiedot niitä tarvitsevillle, omalla koirallani juuri kyseinen prosessi on menossa. Ja minä tiedän mikä on aito pentukortti eli osaan auttaa myös siinä.


      • Mitenmeni
        elinamaria kirjoitti:

        Odottelen siihen asti kun koira on vuoden ja jos paperia ei tule eikä myyjä sitä hanki, niin olkoo. Koira mulle rakas ilman exporttiakin. Ensimmäiset koirakauppani oli nämä, ja olen siitä aika paljon oppinut. tyhmiä kauppoja en enää tulevaisuudessa tee. Mutta tosiaan kattelin että erää ihmisellä oli menny 1,5vuotta hankkiessaan exporttia RKF kennelistä, jossa myös meidän koira on. Joten en usko että mua nyt totaalisesti on linssii viilattu.

        Tiedän,tämä on vanha kirjoitus mutta miten kävi sen exportin kanssa? Minullekin sanottiin että pentu pitää olöa vuoden ja sitten saa. Tätä kuullut toiseltakin joka venäjältä aikoinaan pennun ostanut..


    • wiiviwagnerilla
    • chihut

      Hei!

      Olen ostamassa chihuahua pentua virosta viikon päästä. Haluasin tietää minkälainen on aito ns. "vihreä pentukortti", jonka kasvattaja lähetti pennusta ja hänen vanhemmista sähköpostiosoitteeseen ja sanoi, että maksaisin 13 euroa, niin saan export pedigree paperin. Haluan tosiaankin export pedigree paperin pennulle, jotta voin rekisteröidä pennun, Suomen kennelliittoon. Pitääkö pentua hakiessa olla punertavan värinen export pedigree paperi kasvattajalla olla mukana, missä lukee uuden omistajan tiedot.

      • Virva0000

        Mä en tiedä minkänäköinen pentukortti virossa on, mutta käsittääkseni siellä on myös sama systeemi, eli ensin pentukortti vaihdetaan national paperiin eli oman maan rekkariin ja se sitten exporttiin. Mutta toi sun summa 13 euroa on aika vähän, koska venäjällä se maksaa 2100rublaa, eli n.57€


      • 6+11

        Sua huijataan, ei mitään tuommoisia papereita voi lähettää sähköpostitse.
        Osta Suomesta pentu, noilla Viron tuontipennuilla (yleensä salakuljetettuja) ei yleensä ole edes luvatut rokotukset kunnossa vaikka olisi EU-passi ja siinä kaikki merkinnät, ne on niin helppo väärentää.
        Jos kaikesta huolimatta otat sieltä pennun, käy rokotuttamassa pentusi uudestaan.


    • Smartta

      Haettiin nyt Saksasta pentu ja saadaan postitse Export pedigrees plus joku toinen todistus muutaman kk sisällä.
      Eli oletan että pääsemme pentunäyttelyyn tai junnuluokkaan Suomeen rekisteröidyn koiran kanssa.
      Emme olleet halvan pennun perässä vaan kyseistä rotua ei kasvateta Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe