Avoin kirje ylläpidolle

kj.mattila

Palstaa häiritsee nettiterroristi joka kirjoittaa palstan aiheisia viestejä päivittäin ja nostaa niitä yön aikana listan kärkeen. Yön aikana viisi VHH:n vastaista viestiketjua on nostettu listan kärkeen. Kyseinen kirjoittaja vaihtaa aina nimimerkkiä mutta tekstistä huomaa että kyseessä on sama kirjoittaja. Henkilö haastaa vain riitaa kaiken päivää ja haukkuu VHH ruokavalion noudattajia ja käy sitten kirjoittamassa joka ketjussa miten paskapalsta tämä VHH on.

Onko ylläpidolla mitään keinoa puuttua tällaiseen toimintaan? Kyseinen henkilö haluaa selvästi tuhota koko palstan ja aiheuttaa vahinkoa ennenkaikkea palstan omistajalle jos kävijä- ja lukijamäärät putoavat. Ketään satunnaista kävijää ei kiinnosta seurata tällaisen VHH-dieettien fanaattisen vastustajan jatkuvaa riidanhaastantaa.

Toivoisin että tekisitte jotain ja selvittäkää jos saman päivän aikana samalta koneelta tulee kymmenittäin palstan aiheen vastaisia törkyviestejä jotka eivät perustu todellisuuteen niin tällaiset viestit tulisi poistaa ja henkilön kirjoittaminen tulisi estää.

Kari J. Mattila
Palstan aiheen mukaisen ruokavalion noudattaja joka kirjoittaa omalla nimellään

85

2013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun...

      kirjoituksistasi ja häiriköinnistäsi tällä palstalla on niin paljon todisteita, että ylläpito tuskin tekee asialle mitään. Itsehän soppaa koko ajan hämmennät.

      • Onko tosiaan niin että VHH-palstalle palstan aiheen mukaan kirjoittava häiriköi palstalla. Kyllä se on ihan päinvastoin ja siksi laitoin Enirolle palautetta suoraan virallisella palautuslomakkeella.


      • Kyllä sinä
        kj.mattila kirjoitti:

        Onko tosiaan niin että VHH-palstalle palstan aiheen mukaan kirjoittava häiriköi palstalla. Kyllä se on ihan päinvastoin ja siksi laitoin Enirolle palautetta suoraan virallisella palautuslomakkeella.

        olet lukemattomia kertoja haukkunut täällä ihmisiä, silloinkin kun se olisi voinut tehdä yksityisviestillä mutta ei, teit sen julkisesti (CS). Haukut jatkuvasti erilaisilla nimityksillä Pekka Puskaa yms yms, onko se sinun mielestäsi asiallista?


      • Kyllä sinä kirjoitti:

        olet lukemattomia kertoja haukkunut täällä ihmisiä, silloinkin kun se olisi voinut tehdä yksityisviestillä mutta ei, teit sen julkisesti (CS). Haukut jatkuvasti erilaisilla nimityksillä Pekka Puskaa yms yms, onko se sinun mielestäsi asiallista?

        ja jos vähääkään tunnet asioita niin esitin kritiikkiä Sundqvistia kohtaan koska hän käsitteli persoonaani omassa blogissaan ala-arvoisesti keksimällä minulle uuden ammatin ja vaati minun poistamista VHH-palstalta.

        Sitä saa mitä tilaa.

        Puska saa arvostelua tekemisistään ja tekemättäjättämisistään. Hän on valtion virkamies, käyttää veronmaksajien rahoja ja häntä voi arvostella julkisuudessa siinä missä pääministeriäkin tai muita ministereitä.

        Älä sotke kritiikkiä ja arvostelua. Asiat riitelee. En koskaan nimittele Puskaa henkilökohtaisella tasolla vaan asiat riitelee.

        Sinä taas et muuhun pysty kuin henkilökohtaiseen solvaamiseen.


      • Anonyymi
        kj.mattila kirjoitti:

        Onko tosiaan niin että VHH-palstalle palstan aiheen mukaan kirjoittava häiriköi palstalla. Kyllä se on ihan päinvastoin ja siksi laitoin Enirolle palautetta suoraan virallisella palautuslomakkeella.

        Minä taas laitoin ELÄINlexurille palautetta Sinusta h.ra Mattila ja sinun trollaamisesta VHH sivuilla..Annat hengenvaarallisia ohjeita caltaisillesi lihaville. Lopeta !


    • Sinä teet ?

      >

      Ahaa, tuo on terrosismia. No, muistatko, miten joulun välipäivinä itse nostit monia kymmeniä vanhoja viestiketjuja etusivulle ? Niin, se peiliin katsominen olisi joskus ihan hyvästä.

      >

      Mutta jos itse haukut muita, niin kuvitteletko, että he käsittelisivät kunnioittavasti Sinua ? VHH-laisia saa haukkua, jos hekin haukkuvat. Ette ole missään suojeltavassa asemassa tällä palstalla vaikka palstan nimi on VHH. Itse korjaatte sitä mitä olette kylväneet. Niin, se peiliin katsominen olisi joskus ihan hyvästä.

      >

      Oletko sitä mieltä, että jotakuta kiinnostaisi seurata fanaattisen VHH-laisen jatkuvaa riidanhaastamista ? Niin, se peiliin katsominen olisi joskus ihan hyvästä.

      >

      Ilmeisesti avoimella VHH-palstalla puhutaan VHH:sta puolesta ja vastaan. Suljetussa selkääntaputtelukerhossa saattekin sitten nuolla toistenne perseitä ihan niin paljon kuin haluttaa. Tosiaan, Sinunkaan viestisi eivät perustu todellisuuteen (esim. tuo hiilihydraatti vs. aldehydi vs. syöpä), joten omakeksimäsi "faktat" hiilihydraattia vastaan on palstan aiheen ohi menevää paskaviestintää ja tämän lisäksi se ei pohjaudu edes todellisuuteen. Täytät siis itse kaikki omat määritelmäsi palstaa häiritsevästä nettiterroristista. Niin, se peiliin katsominen olisi joskus ihan hyvästä.

      Toki ymmärrän, että moni provosoituu kun omia "täysin oikeita kuvitelmiaan" ei hyväksytä ihan tosta vaan. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, että syytät muita sitten siitä, että itse provosoidut ja alat viestittää täyttä kuraa - ihan kuin oikeasti tietäisit jotain hiilihydraateista (ja niiden liitoksista esim. aldehydeihin). Miksi ylipäätään kirjoitat suurimman osan viesteistäsi nimenomaan hiilihydraattivastaisesti ? Sitä minä en ymmärrä, mikä ihme tarve Sinulla on yrittää keksimällä keksiä jotain negatiivista hiilihydraateista. Oikeastihan et edes noudata tuota morkkaamaasi ruokavaliota, joten miksi Sinulla olisi oikeus morkata sitä, jos mielestäsi muilla ei ole oikeutta morkata Sinun ruokavaliotasi, jos he eivät itse noudata sitä ? Huomaatko pientäkään epäloogisuuttaa omassa käytöksessäsi ?

      • peilikauppias:Zorro

        NARSISMIN kaikki tunnusmerkit !

        terveisiä Karille ja osta hyvä peili joka heijastaa takaisin ja on rehellinen .


      • peilillä
        peilikauppias:Zorro kirjoitti:

        NARSISMIN kaikki tunnusmerkit !

        terveisiä Karille ja osta hyvä peili joka heijastaa takaisin ja on rehellinen .

        kun silmillä on hoikentavat VHH-lasit?


      • Veijo

      • peilikauppias:Zorro kirjoitti:

        NARSISMIN kaikki tunnusmerkit !

        terveisiä Karille ja osta hyvä peili joka heijastaa takaisin ja on rehellinen .

        Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.


      • Ky'ykäs

        Hyvä kommentti, hyvin ilmaistu ja niin totta.

        Mutta Kari ei sitä kommentoi vaan jatkaa sitä samaa rataa kuin tähänkin asti: laatii ssäntöjä joita ei itse noudata eikä edes kykene noudattamaan.


      • Ky'ykäs kirjoitti:

        Hyvä kommentti, hyvin ilmaistu ja niin totta.

        Mutta Kari ei sitä kommentoi vaan jatkaa sitä samaa rataa kuin tähänkin asti: laatii ssäntöjä joita ei itse noudata eikä edes kykene noudattamaan.

        tämänpäiväisten trolliviestien joukkoon.


      • yks toinen kp
        kj.mattila kirjoitti:

        tämänpäiväisten trolliviestien joukkoon.

        ilmeiseisti tämä menee trollieihn 1, mutta meneekö myös kj:n edellinen biesti 2.


      • yks toinen kp kirjoitti:

        ilmeiseisti tämä menee trollieihn 1, mutta meneekö myös kj:n edellinen biesti 2.

        trolli- ja mitäänsisältämättömien viestien joukossa 14.1.2010


      • sori ?
        kj.mattila kirjoitti:

        trolli- ja mitäänsisältämättömien viestien joukossa 14.1.2010

        .elämä'stä ? ai niin,,,,,,,,,,,,,,


      • sori ? kirjoitti:

        .elämä'stä ? ai niin,,,,,,,,,,,,,,

        ja nautin elämästä.

        Pääsit trolliviestien listalla numerolle 96


      • Kirgisian
        kj.mattila kirjoitti:

        ja nautin elämästä.

        Pääsit trolliviestien listalla numerolle 96

        oikea ja vasen


      • Krimillä sataa
        Kirgisian kirjoitti:

        oikea ja vasen

        mahta olla mukavaa ?

        auttaako vhh vatkaamiseen ?


    • hoh,hoijaa

      pelkästään siellä dojolaissa? Mikä ihme laittaa ihmisen tulemaan tälle palstalle päivä toisensa jälkeen, useita kertoja vuorokaudessa?

      Minä olen kuullut joskus kauan aikaa sitten sellaisen sananparren; ei tupata jos/kun ei tykätä.

      • ja koska noudatan palstan aiheen mukaista ruokavaliota niin miksi en kirjoittaisi täällä. Onko tarkoituksesi ajaa pois kaikki VHH:laiset ja siitä kiinnostuneet palstalta? Mikä saa ihmisen kirjoittamaan VHH vastaisia viestejä 24/7?

        Sinulla ei ole mitään annettavaa palstan aiheesta joten älä tuppaudu jos ei tykätä.

        Kirjoitan myös aktiivisesti Dojolaiset.com:ssa. Minulla on siellä blogi. Miksi pitäisi kirjoittaa vain yhdellä palstalla?


      • Ronskilan Hilkka

        Joten älkää missää nimessä lopettako täällä kirjoittamasta ja ohjeita antamasta meille tolloille ja hölmöille laihduttajille, sillä niissä piilee aina päivän hauskin : pläjäys tahatonta komiikkaa : jota ilman en voi elää.


      • yjmhtfrd
        kj.mattila kirjoitti:

        ja koska noudatan palstan aiheen mukaista ruokavaliota niin miksi en kirjoittaisi täällä. Onko tarkoituksesi ajaa pois kaikki VHH:laiset ja siitä kiinnostuneet palstalta? Mikä saa ihmisen kirjoittamaan VHH vastaisia viestejä 24/7?

        Sinulla ei ole mitään annettavaa palstan aiheesta joten älä tuppaudu jos ei tykätä.

        Kirjoitan myös aktiivisesti Dojolaiset.com:ssa. Minulla on siellä blogi. Miksi pitäisi kirjoittaa vain yhdellä palstalla?

        kun sinulla ei tunnu olevan pienintäkään asiaa.


      • Sinulla ?
        kj.mattila kirjoitti:

        ja koska noudatan palstan aiheen mukaista ruokavaliota niin miksi en kirjoittaisi täällä. Onko tarkoituksesi ajaa pois kaikki VHH:laiset ja siitä kiinnostuneet palstalta? Mikä saa ihmisen kirjoittamaan VHH vastaisia viestejä 24/7?

        Sinulla ei ole mitään annettavaa palstan aiheesta joten älä tuppaudu jos ei tykätä.

        Kirjoitan myös aktiivisesti Dojolaiset.com:ssa. Minulla on siellä blogi. Miksi pitäisi kirjoittaa vain yhdellä palstalla?

        >

        Jos et pidä siitä, mitä tänne kirjoitetaan noin ylipäätään, niin ei tänne ole pakko tunkeutua vaikka olisikin palstan aihetta vastaava ruokavalio. Jos kerran iniset, että tämä on huono palstan, niin ei kai Sinun huonolle palstalle kannata kirjoittaa ?

        >

        Onko Sinulla ? Ihan oikeasti.

        Olemme kyllä lukeneet ihan tarpeeksi jo keksimiäsi kuvitelmia "hiilihydraattien myrkyllisyydestä" ja katkeruudestasi jotain johtavia henkilöitä kohtaan, joten onko Sinulla oikeasti mitään annettavaa tälle palstalle ?


      • Sinulla ? kirjoitti:

        >

        Jos et pidä siitä, mitä tänne kirjoitetaan noin ylipäätään, niin ei tänne ole pakko tunkeutua vaikka olisikin palstan aihetta vastaava ruokavalio. Jos kerran iniset, että tämä on huono palstan, niin ei kai Sinun huonolle palstalle kannata kirjoittaa ?

        >

        Onko Sinulla ? Ihan oikeasti.

        Olemme kyllä lukeneet ihan tarpeeksi jo keksimiäsi kuvitelmia "hiilihydraattien myrkyllisyydestä" ja katkeruudestasi jotain johtavia henkilöitä kohtaan, joten onko Sinulla oikeasti mitään annettavaa tälle palstalle ?

        Palstalle kirjoitetaan jatkuvasti ravitsemuksesta tehtyjä tutkimuksia, tieteellisiä artikkeleita joita ovat olleet laatimassa lukuisat professorit, tutkijat ja lääkärit ympäri maailman. VHH:n terveysvaikutukset ovat kiistattomat.

        Olet täysi hölmö jos kuvittelet minun "keksivän kuvitelmia" ruotsin ja englannin kielellä ja laativan jotain tieteellisiä tutkimuksia. Lisäksi uskallan väittää että esim. kirurgi, ortopedi ja traumatologian erikoislääkäri Antti Heikkilän koulutus ja perhtyneisyys ravitsemus ja terveysasioihin on sinua huomattavasti korkeampi.

        Minun roolini tässä kuviossa on välittää asianmukaista tietoa tutkimuksista ja artikkeleista sekä ennen kaikkea OMISTA KOKEMUKSISTA VHH:sta viiden vuoden ajalta.

        Kerro nyt mitä annettavaa sinulla on annettavaa palstan aiheesta? Esittele VHH-ruokavaliosi?


      • se onkin ?
        kj.mattila kirjoitti:

        Palstalle kirjoitetaan jatkuvasti ravitsemuksesta tehtyjä tutkimuksia, tieteellisiä artikkeleita joita ovat olleet laatimassa lukuisat professorit, tutkijat ja lääkärit ympäri maailman. VHH:n terveysvaikutukset ovat kiistattomat.

        Olet täysi hölmö jos kuvittelet minun "keksivän kuvitelmia" ruotsin ja englannin kielellä ja laativan jotain tieteellisiä tutkimuksia. Lisäksi uskallan väittää että esim. kirurgi, ortopedi ja traumatologian erikoislääkäri Antti Heikkilän koulutus ja perhtyneisyys ravitsemus ja terveysasioihin on sinua huomattavasti korkeampi.

        Minun roolini tässä kuviossa on välittää asianmukaista tietoa tutkimuksista ja artikkeleista sekä ennen kaikkea OMISTA KOKEMUKSISTA VHH:sta viiden vuoden ajalta.

        Kerro nyt mitä annettavaa sinulla on annettavaa palstan aiheesta? Esittele VHH-ruokavaliosi?

        >

        Kuitenkin aloit sepitellä kuvitelmaa, jossa liitit asetaldehydin hiilihydraatteihin vaikka sen syöpävaikutus on tietysti alkoholin syy. Juuri tällaiset täysin kuvitelmatasolla olevat hiilihydraatin demonisoinnit ovat silkkaa perseilyä vai mitä itse tuumaat ? Ne eivät kuulu palstalle.

        >

        Kuten on tyydyttyneen rasvan CHD-riskiä lisäävät vaikutuksetkin. Kuitenkin yrität kiistää tätä tieteelistä faktaa, minkä kerkeät. Tuollainen denialismikaan ei kuulu palstalle.

        >

        Senkö perusteella siis Heikkilää pitää uskoa ?

        Kuitenkin ravitsemusta työkseen tutkivat ihmiset ovat vielä paremmin perillä ruuan terveysasioista. Miksi minun pitäisi luottaa enemmän johonkin ihmisiä leikkavan kaverin mielipiteisiin kuin vaikka WHO:n useiden satojen työkseen ravintoasioita tutkivien tutkijoiden näyttöön asioista ?

        Sinulla on vain uskosi.

        >

        Ei ole aikaakaan kun väitit, että tutkimus ei tuota luotettavaa tietoa.

        >

        No, minkä vitun takia et sitten välitä asianmukaista tietoa ?

        Oikeasti keskityt vain ininään WHO:n ravintosuosituksia vastaan (henkilöimällä sen johonkin hahmoon) ja keksimään omia kuvitelmiasi "hiilihydraattien myrkyllisyydestä" - niin ja piipittämään kun muut ei pysy aiheessa tai ovat vittumaisia Sinulle.


      • se onkin ? kirjoitti:

        >

        Kuitenkin aloit sepitellä kuvitelmaa, jossa liitit asetaldehydin hiilihydraatteihin vaikka sen syöpävaikutus on tietysti alkoholin syy. Juuri tällaiset täysin kuvitelmatasolla olevat hiilihydraatin demonisoinnit ovat silkkaa perseilyä vai mitä itse tuumaat ? Ne eivät kuulu palstalle.

        >

        Kuten on tyydyttyneen rasvan CHD-riskiä lisäävät vaikutuksetkin. Kuitenkin yrität kiistää tätä tieteelistä faktaa, minkä kerkeät. Tuollainen denialismikaan ei kuulu palstalle.

        >

        Senkö perusteella siis Heikkilää pitää uskoa ?

        Kuitenkin ravitsemusta työkseen tutkivat ihmiset ovat vielä paremmin perillä ruuan terveysasioista. Miksi minun pitäisi luottaa enemmän johonkin ihmisiä leikkavan kaverin mielipiteisiin kuin vaikka WHO:n useiden satojen työkseen ravintoasioita tutkivien tutkijoiden näyttöön asioista ?

        Sinulla on vain uskosi.

        >

        Ei ole aikaakaan kun väitit, että tutkimus ei tuota luotettavaa tietoa.

        >

        No, minkä vitun takia et sitten välitä asianmukaista tietoa ?

        Oikeasti keskityt vain ininään WHO:n ravintosuosituksia vastaan (henkilöimällä sen johonkin hahmoon) ja keksimään omia kuvitelmiasi "hiilihydraattien myrkyllisyydestä" - niin ja piipittämään kun muut ei pysy aiheessa tai ovat vittumaisia Sinulle.

        vaan lainasin Maaseudun Tulevaisuutta ja laitoin linkin perään.

        Muilta osin en nyt jaksa itkemiseesi vastailla. Jatka vain piipittämisiäsiä "No, minkä vitun takia"-hengessä.


      • vaan !
        kj.mattila kirjoitti:

        vaan lainasin Maaseudun Tulevaisuutta ja laitoin linkin perään.

        Muilta osin en nyt jaksa itkemiseesi vastailla. Jatka vain piipittämisiäsiä "No, minkä vitun takia"-hengessä.

        >

        Josta linkistä vedit omia "järeitä" päätelmiäsi oman mielikuvituksesi mukaisesti.

        >

        Tärkeintä olikin se, että huomasit, ettet todellakaan tee sitä, mitä lupaat. Et kerro kokemuksiasi VHH:sta asialliseen sävyyn. Teet kyllä kaikkea muuta, itket, pillität, kuolaat, anelet - ei saatana - mutta mitään, siis yhtään mitään, palstan aiheeseen liittyvää ei Sinulta (ainakaan enää) tule.


        Mihinkään muuhun Sinulla ei tosiaan olekaan sanottavaa. Olet jälleen polvillasi argumenttieni edessä !


      • vaan ! kirjoitti:

        >

        Josta linkistä vedit omia "järeitä" päätelmiäsi oman mielikuvituksesi mukaisesti.

        >

        Tärkeintä olikin se, että huomasit, ettet todellakaan tee sitä, mitä lupaat. Et kerro kokemuksiasi VHH:sta asialliseen sävyyn. Teet kyllä kaikkea muuta, itket, pillität, kuolaat, anelet - ei saatana - mutta mitään, siis yhtään mitään, palstan aiheeseen liittyvää ei Sinulta (ainakaan enää) tule.


        Mihinkään muuhun Sinulla ei tosiaan olekaan sanottavaa. Olet jälleen polvillasi argumenttieni edessä !

        mutta jatka vaan valitsemallasi linjalla.

        Anna esimerkki, missä kirjoituksessa en kerro omista kokemuksista asialliseen sävyy. Osaat kai linkittää?


      • linkittää !
        kj.mattila kirjoitti:

        mutta jatka vaan valitsemallasi linjalla.

        Anna esimerkki, missä kirjoituksessa en kerro omista kokemuksista asialliseen sävyy. Osaat kai linkittää?

        Ainakin toivottavasti menee linkitys oikein. Tuolla et kerro mitään kokemuksistasi VHH:sta - asiallisesta sävystä puhumattakaan:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8765376/42028332
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8765376
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8768060
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8753180 (jossa muuten solvaat Puskaa vaikka väitit, että vain asiat riitelee: käytit hänestä alentavaa termiä)
        jne.
        jne.

        Noin. Huomaatko nyt, mihin käytät aikasi täällä ? Sinulta ei ole aikoihin tullut mitään muuta kuin itkua, herjaamista, omia kuvitelmia ja jonkun palstaan liittymättömän ruokavalion vastustamista.


      • linkittää ! kirjoitti:

        Ainakin toivottavasti menee linkitys oikein. Tuolla et kerro mitään kokemuksistasi VHH:sta - asiallisesta sävystä puhumattakaan:
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8765376/42028332
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8765376
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8768060
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8753180 (jossa muuten solvaat Puskaa vaikka väitit, että vain asiat riitelee: käytit hänestä alentavaa termiä)
        jne.
        jne.

        Noin. Huomaatko nyt, mihin käytät aikasi täällä ? Sinulta ei ole aikoihin tullut mitään muuta kuin itkua, herjaamista, omia kuvitelmia ja jonkun palstaan liittymättömän ruokavalion vastustamista.

        Kirjoitin näin:

        "Anna esimerkki, missä kirjoituksessa en kerro omista kokemuksista asialliseen sävyyn."

        Yritän vääntää rautalangasta.

        Minä tarkoitin sellaista viestiä jossa kerron omista kokemuksista asiattomasti. Keskusteluun kuuluu muutakin kuin omista kokemuksista kertominen ja nyt sinä onneton linkität muihin viesteihin jotka ovat joko vastauksia tolloille tai uusia aloituksia joissa on jokin tärkeä informaatio.

        Sinänsä hyviä kirjoituksia olen tehnyt.


      • nyt itseään
        kj.mattila kirjoitti:

        Kirjoitin näin:

        "Anna esimerkki, missä kirjoituksessa en kerro omista kokemuksista asialliseen sävyyn."

        Yritän vääntää rautalangasta.

        Minä tarkoitin sellaista viestiä jossa kerron omista kokemuksista asiattomasti. Keskusteluun kuuluu muutakin kuin omista kokemuksista kertominen ja nyt sinä onneton linkität muihin viesteihin jotka ovat joko vastauksia tolloille tai uusia aloituksia joissa on jokin tärkeä informaatio.

        Sinänsä hyviä kirjoituksia olen tehnyt.

        haukkuisi, mutta tuolla tahdilla sekään ei ole kaukana. Kuinka monta viestiä olet kirjoittanut, joissa ei laisinkaan käsitellä palstan aihetta? Kuinka monta asiatonta aloitusta tehnyt? Ei niitä kukaan jaksa laskea, me kun emme ole nettiriippuvaisia ihmisiä, jotka laskevat viestien määriä.


      • näin:
        kj.mattila kirjoitti:

        Kirjoitin näin:

        "Anna esimerkki, missä kirjoituksessa en kerro omista kokemuksista asialliseen sävyyn."

        Yritän vääntää rautalangasta.

        Minä tarkoitin sellaista viestiä jossa kerron omista kokemuksista asiattomasti. Keskusteluun kuuluu muutakin kuin omista kokemuksista kertominen ja nyt sinä onneton linkität muihin viesteihin jotka ovat joko vastauksia tolloille tai uusia aloituksia joissa on jokin tärkeä informaatio.

        Sinänsä hyviä kirjoituksia olen tehnyt.

        Mattila 13.1.2010 klo 13:50: "Minun roolini tässä kuviossa on välittää asianmukaista tietoa tutkimuksista ja artikkeleista sekä ennen kaikkea OMISTA KOKEMUKSISTA VHH:sta viiden vuoden ajalta".

        Missä kohdassa noita linkkaamiani tekstejä teet tuota, mikä Sinun "roolisi" täällä on ? Onko roolisi siis muuttunut kun ihan kaikki viestisi ovat jotain muuta kuin "roolisi" mukaista kirjoittelua ? Ehkä roolisi onkin nyt inistä, kuvitella ja solvata. Hienoa, että alat tajuta, kenestä tässä nyt on kyse. Joskus se syyllinen löytyy, katsos, peiliäkin lähempää.

        >

        Niin, kuinka kauan siitä on ylipäätään kun viimeksi olet puhunut omista kokemuksistasi ? Riittääkö viikko ? Mitä nuo viestit sen jälkeen tekevät täällä, jos ne eivät kuulu lainkaan "rooliisi" ?


      • näin: kirjoitti:

        Mattila 13.1.2010 klo 13:50: "Minun roolini tässä kuviossa on välittää asianmukaista tietoa tutkimuksista ja artikkeleista sekä ennen kaikkea OMISTA KOKEMUKSISTA VHH:sta viiden vuoden ajalta".

        Missä kohdassa noita linkkaamiani tekstejä teet tuota, mikä Sinun "roolisi" täällä on ? Onko roolisi siis muuttunut kun ihan kaikki viestisi ovat jotain muuta kuin "roolisi" mukaista kirjoittelua ? Ehkä roolisi onkin nyt inistä, kuvitella ja solvata. Hienoa, että alat tajuta, kenestä tässä nyt on kyse. Joskus se syyllinen löytyy, katsos, peiliäkin lähempää.

        >

        Niin, kuinka kauan siitä on ylipäätään kun viimeksi olet puhunut omista kokemuksistasi ? Riittääkö viikko ? Mitä nuo viestit sen jälkeen tekevät täällä, jos ne eivät kuulu lainkaan "rooliisi" ?

        jossa kerron omista kokemuksista.


      • ?
        kj.mattila kirjoitti:

        jossa kerron omista kokemuksista.

        Ohhoh, aiot puhua aiheesta ? Vau !

        Mutta mutta, vastaas kysymykseeni:
        Kuinka kauan on siitä kun viimeksi kirjoitit (tätä tulevaa ennen) palstan aiheesta ?



        Miksi olet kirjoittanut sen jälkeen jotain, jos "roolisi" on kirjoittaa palstan aiheesta ?


    • Kurrpppa

      ...joita ei itse pysty eikä aio noudattaa.

      Kiva se olisi kirjoittaa omalla nimellään mutta kun tällä palstalla VHH:laiset vainoavat vielä vuosiakin sen jälkeen kun on poistunut palstalta, kuten esim. Skäribo´lle kävi.

      Puhumattakaan minkälaista törkypaskaa sai VHH-myönteinen C Sundqvist kun oli hiukan eri mieltä Mattilan kanssa.

      Tässä alla. Eikö todella kannustakin kirjoittamaan omalla nimellä? Tuo ei muuten ollut ainoa herjauskerta. Mattila varmaan tunnistaa tekstin, eiköhän se löydy sieltä Mattilan omaltakin koneelta.

      "Tämä Christer on varsinainen takinkääntäjä. Hän on tyypillinen pyrkyri ja kiipijä joka tekee ja kirjoittaa mitä tahansa saadakseen olla kukkona tunkiolla ja päästäkseen julkisuuteen. Hän kannattaa VHH-ruokavaliota mutta ei kannata muita VHH:laisia ainakaan silloin jos ne eivät sovi hänen taktisiin kuvioihinsa. Mies sopisi hyvin politiikkaan, tiedä vaikka pyrkisikin.

      Tällä tavoin hän vain pyrkii julkisuuden kautta edistämään liiketoimiaan. Hän on valmis koska tahansa rienaamaan toista VHH-ruokavalioon positiivisesti suhtautuvaa blogeissaan ja palstoilla ja sitten syyttää muita rienaajiksi. Jos hänellä ei perustelut riitä toisen VHH-laisen lyömiseen niin ainoastaan hän syyttää sekavista kirjoituksista tai kuten minua itsepintaisesta lääkäri Antti Heikkilän ylistyksestä. Olen myös vihastuttanut Suomi24 palstalla kun niin monta kertaa linkitin Christerin blogiin.

      Kyllä tämän palstan lukijat tietävät että tasapuolisesti olen molempia herroja siteerannut. Autoin jopa Sundqvistia kirjoituksillani, hänen pyynnöstään kun mies oli joutunut törmäyskurssille Diabetesliiton kanssa. Silloin oltiin niin hyviä ystäviä mutta myt kun toisenlainen linja edistää hänen valtapyrkimyksiään, niin sitten lyödään kuin viimeistä sikaa. Varsinainen oman pesän likaaja. "

      • ja kun olen VHH-palstalla niin tietysti annan neuvoja ja asiallista tietoa VHH-ruokavaliosta jota itse noudatan. Näihin ohjeisiin sitten vastataan heittämällä paskaa niskaan. Onneksi se ei ihan konkreettisesti onnistu netissä. Kun minä kirjoitan VHH:sta asiallisesti niin siihen vastataan herjaamalla minua esim. pedofiiliksi.

        Minä olen saanut törkypaskaa niin Sundqvistilta kuin skäri/skäriboltakin ja hänen lukuisilta sivupersooniltaan. Sundqvistin törkypaskat löytyvät täältä ja hänen omasta blogistaan. Skäri taas poisteli paljon viestejään kun oli rekattuna täällä ettei niitä ole täällä saatavana mutta kyllä ne hänen omalta koneelta löytyy.


      • Veijo

        Palstan tarkoitus:

        Kekustella vähähiilihydraattiseen ravintoon liityvistä kysymyksistä.
        Montako asiallista kysymystä tai perustektua väitettä on tullut häiriköiltä?
        Monellekko asiallisen kysymuksen asettajalle ei ole vastattu asiallisesti?


      • yksi:
        Veijo kirjoitti:

        Palstan tarkoitus:

        Kekustella vähähiilihydraattiseen ravintoon liityvistä kysymyksistä.
        Montako asiallista kysymystä tai perustektua väitettä on tullut häiriköiltä?
        Monellekko asiallisen kysymuksen asettajalle ei ole vastattu asiallisesti?

        >

        Kokeillaan, saanko asiallisen vastauksen.
        Millä perusteella näiden artikkeleiden luotettavuus arvioidaan
        Am J Clin Nutr 89: 1425-1432, 2009
        Ann Nutr Metab 2009;55:173–201
        Arch Intern Med. 2009;169(7):659-669 ?
        Millä perusteella kaksi niistä olisi epäluotettavia ?

        Kysymys on mielestäni kuitenkin asiallinen vai mitä.


      • Dir.cant.Piiparinen
        kj.mattila kirjoitti:

        ja kun olen VHH-palstalla niin tietysti annan neuvoja ja asiallista tietoa VHH-ruokavaliosta jota itse noudatan. Näihin ohjeisiin sitten vastataan heittämällä paskaa niskaan. Onneksi se ei ihan konkreettisesti onnistu netissä. Kun minä kirjoitan VHH:sta asiallisesti niin siihen vastataan herjaamalla minua esim. pedofiiliksi.

        Minä olen saanut törkypaskaa niin Sundqvistilta kuin skäri/skäriboltakin ja hänen lukuisilta sivupersooniltaan. Sundqvistin törkypaskat löytyvät täältä ja hänen omasta blogistaan. Skäri taas poisteli paljon viestejään kun oli rekattuna täällä ettei niitä ole täällä saatavana mutta kyllä ne hänen omalta koneelta löytyy.

        Jos vaikuttaa en aijo kokeilla, sillä minulla on halu rauhalliseen yhteiseloon jokaisen kanssa.


      • Sir Harry
        kj.mattila kirjoitti:

        ja kun olen VHH-palstalla niin tietysti annan neuvoja ja asiallista tietoa VHH-ruokavaliosta jota itse noudatan. Näihin ohjeisiin sitten vastataan heittämällä paskaa niskaan. Onneksi se ei ihan konkreettisesti onnistu netissä. Kun minä kirjoitan VHH:sta asiallisesti niin siihen vastataan herjaamalla minua esim. pedofiiliksi.

        Minä olen saanut törkypaskaa niin Sundqvistilta kuin skäri/skäriboltakin ja hänen lukuisilta sivupersooniltaan. Sundqvistin törkypaskat löytyvät täältä ja hänen omasta blogistaan. Skäri taas poisteli paljon viestejään kun oli rekattuna täällä ettei niitä ole täällä saatavana mutta kyllä ne hänen omalta koneelta löytyy.

        En ole huomannut sinun noudattavan ainuttakaan sellaista sääntöä jota vaadit muilta.

        Ja sitten ne "asialliset" neuvot joita annat: ensinnäkään tällä palstalla ei ole ketään joka sinulta neuvoja kyselisi koska ei ole VHH:laisiakaan, jos Veijoa ei lasketa. Toiseksi sinun "asialliset" neuvot ovat useimmiten hiilihydraattivastaista valhepropagandaa ja nimenomaan sellaista mitä et pysty perustelemaan millään.

        Ja jos sinua on haukuttu pedofiiliksi niin väitänpä että olet antanut aihette siihen. Kerropa nyt vaikkapa mitä sille tutkintapyynnölle tapahtui, mitä sellaista poliisit löysivät jonka takia et uskalla sanoa halaistua sanaa koko asiasta? Mikset puhdista mainettasi vaan vaikenemalla pidät pedofiiilin leimaa itsessäsi?


      • Sir Harry kirjoitti:

        En ole huomannut sinun noudattavan ainuttakaan sellaista sääntöä jota vaadit muilta.

        Ja sitten ne "asialliset" neuvot joita annat: ensinnäkään tällä palstalla ei ole ketään joka sinulta neuvoja kyselisi koska ei ole VHH:laisiakaan, jos Veijoa ei lasketa. Toiseksi sinun "asialliset" neuvot ovat useimmiten hiilihydraattivastaista valhepropagandaa ja nimenomaan sellaista mitä et pysty perustelemaan millään.

        Ja jos sinua on haukuttu pedofiiliksi niin väitänpä että olet antanut aihette siihen. Kerropa nyt vaikkapa mitä sille tutkintapyynnölle tapahtui, mitä sellaista poliisit löysivät jonka takia et uskalla sanoa halaistua sanaa koko asiasta? Mikset puhdista mainettasi vaan vaikenemalla pidät pedofiiilin leimaa itsessäsi?

        ja varsinkin aloituksia. Ne ovat täyttä asiaa VHH:sta. Jos joku sitten suutuspäissään tai muuten päissään rupeaa minulle vittuilemaan ja vihjailemaan pedofiiliksi niin voin minä pikkuisen antaa takaisin.

        Kansaiväliset tutkimukset, joita tänne on linkitetty ja siteerattu, eivät ole mitään perustelematonta valhepropakandaa ja varsinkaan ne ei ole minun keksimiäni. Linkeistä löytt aina tekijät.


      • Veijo
        yksi: kirjoitti:

        >

        Kokeillaan, saanko asiallisen vastauksen.
        Millä perusteella näiden artikkeleiden luotettavuus arvioidaan
        Am J Clin Nutr 89: 1425-1432, 2009
        Ann Nutr Metab 2009;55:173–201
        Arch Intern Med. 2009;169(7):659-669 ?
        Millä perusteella kaksi niistä olisi epäluotettavia ?

        Kysymys on mielestäni kuitenkin asiallinen vai mitä.

        "Kokeillaan, saanko asiallisen vastauksen."

        Niiden luotettavuuden ovat arvioineet asiaankuluvan koulutuksen omaavat henkilöt. Saman vastauksen olet saanut useampaan kertaan.

        Jos sinua kiinnostaa todella suuri uusi tutkimus niin voit voimistella lisää sen kanssa.
        Minun kohdallani tutkimus vahvistaa aikaisemmat tukimusraportit riittävän hyvin tai niinkuin asiantuntija sanoo "Elintarvikelaitoksella on vielä enemmän selittämistä suosituksistan".
        Elintarvikelaitos profeesorikaarteineen ei ole pystynyt antamaan pitävää selitystä sen jälkeen kun tutkijaryhmä totesi että "ELintarvikelaitoksen on syytä lopettaa ravintosuositusten antaminen" ja "Ruotsin kansalaisille on tiedotettava että teorioille rasvan vaarallisuudesta ei löydy mitään perusteita".


        http://archinte.ama-assn.org/cgi/content/short/169/7/659

        http://www.kostdoktorn.se/wp-content/2009/04/aim1.jpg

        Tässä luottolääkärini tulkinta tuloksesta (sinulla ehkä on parempi tietäen kykysi)

        http://www.kostdoktorn.se/las-och-grat-bohman

        Ja tässä vähän kääntämisen arvoista asiaa (edellytän suunsoittamisesi perusteella että koulututasosi on sitä luokkaa että ymmärtäminen ei tuota vaikeuksia)

        Pyydän kuitenkin erityisesti kiinnittämään huomiota tulokseen:

        Paras todiste: hiilihydraatti vaarallinen terveydelle.
        Heikoin todiste: Rasva vaarallista.

        Teoria että liha, kananmunat, tai maito olisi vaarallista ei myöskään saa mitään tukea vaan löytyy alimpana taulukon pohjalta.



        Bäst bevis – raffinerade kolhydrater farligt
        Det visar sig finnas starka bevis för att medelhavskost skyddar mot hjärtsjukdom, jämfört med ”vanlig” västerländsk kost. Detta både från observationsstudier och interventionsstudier.

        I observationsstudier finns dessutom starkt stöd för att grönsaker, nötter och enkelomättat fett är bra.

        Däremot innebär intag av mat med transfetter eller högt glykemiskt index/load eller ”västerländsk kost” statistiskt en ökad risk för hjärtsjukdom (observationsstudier).

        Det finns alltså starka bevis på att medelhavskost (där man undviker socker och raffinerade kolhydrater) skyddar. Och bra stöd i observationsstudier för att industriellt framställd mat med mycket raffinerade kolhydrater istället ökar risk för hjärtsjukdom.

        Sämst bevis – ”fett farligt”
        Sen blir det snarast komiskt. Hur många gånger har vi hört Livsmedelsverket och andra påstå att det finns gott om vetenskap som visar att mättat fett är farligt?

        Det stämmer inte.

        Teorin att fett eller mättat fett skulle vara farligt för hjärtat, eller att fleromättat fett skyddar, hamnar mot botten av tabellen. Sämst bevis alltså. Inte ens observationsstudier stöder teorin om man lägger ihop dem! Och när det gäller totala fettintaget finns även interventionsstudier som spiken i kistan för teorin att de skulle vara farligt.

        Teorin att kött, ägg eller mjölk skulle vara farligt finns det inte heller bevis för, de hamnar också underst i tabellen.

        Väittäisin että vastaus on täysin asiallinen. Muussa tapauksesa pyydän ottamaan yhteyttä professori Fredrik Nyströmiin, Linköping tai lääkäri Andreas Eenfeldtiin (kostdoktorn.se)


      • Sir Harry
        kj.mattila kirjoitti:

        ja varsinkin aloituksia. Ne ovat täyttä asiaa VHH:sta. Jos joku sitten suutuspäissään tai muuten päissään rupeaa minulle vittuilemaan ja vihjailemaan pedofiiliksi niin voin minä pikkuisen antaa takaisin.

        Kansaiväliset tutkimukset, joita tänne on linkitetty ja siteerattu, eivät ole mitään perustelematonta valhepropakandaa ja varsinkaan ne ei ole minun keksimiäni. Linkeistä löytt aina tekijät.

        enkä minä löydä sieltä asian poikastakaan, vaikka eihän se sinun syysi sinänsä olet, sinä vain plagioit niitä tekstejä, enimmän osan. Satut vaan lainaileen sellaisia tekstejä jotka ovat silkkaa paskaa. Omia ajatuksia sinulle ie juuri ole. Se mikä tulee sinusta itsestäsi onkin sitten pelkkää herjaamista ja haukkumista, vailla minkäänlaista muuta perustetta kuin salaliitot joista ei kukaan muu ole koskaan kuullutkaan.
        Kertoisitko sitten mitä sille pedofiili-tutkintapyynnölle kuuluu? Miksi sinua yht'äkkiä lakkasi kiinostamasta oman maineesi puhdistaminen? Mitä tutkinnassa onkaan saatu selville?
        Helsingin seudulla oli jälleen joku itsensäpaljastaja, joka paljasteli pikkulapsille. Tiedätkös siitä jotain?


      • apukukko
        Veijo kirjoitti:

        "Kokeillaan, saanko asiallisen vastauksen."

        Niiden luotettavuuden ovat arvioineet asiaankuluvan koulutuksen omaavat henkilöt. Saman vastauksen olet saanut useampaan kertaan.

        Jos sinua kiinnostaa todella suuri uusi tutkimus niin voit voimistella lisää sen kanssa.
        Minun kohdallani tutkimus vahvistaa aikaisemmat tukimusraportit riittävän hyvin tai niinkuin asiantuntija sanoo "Elintarvikelaitoksella on vielä enemmän selittämistä suosituksistan".
        Elintarvikelaitos profeesorikaarteineen ei ole pystynyt antamaan pitävää selitystä sen jälkeen kun tutkijaryhmä totesi että "ELintarvikelaitoksen on syytä lopettaa ravintosuositusten antaminen" ja "Ruotsin kansalaisille on tiedotettava että teorioille rasvan vaarallisuudesta ei löydy mitään perusteita".


        http://archinte.ama-assn.org/cgi/content/short/169/7/659

        http://www.kostdoktorn.se/wp-content/2009/04/aim1.jpg

        Tässä luottolääkärini tulkinta tuloksesta (sinulla ehkä on parempi tietäen kykysi)

        http://www.kostdoktorn.se/las-och-grat-bohman

        Ja tässä vähän kääntämisen arvoista asiaa (edellytän suunsoittamisesi perusteella että koulututasosi on sitä luokkaa että ymmärtäminen ei tuota vaikeuksia)

        Pyydän kuitenkin erityisesti kiinnittämään huomiota tulokseen:

        Paras todiste: hiilihydraatti vaarallinen terveydelle.
        Heikoin todiste: Rasva vaarallista.

        Teoria että liha, kananmunat, tai maito olisi vaarallista ei myöskään saa mitään tukea vaan löytyy alimpana taulukon pohjalta.



        Bäst bevis – raffinerade kolhydrater farligt
        Det visar sig finnas starka bevis för att medelhavskost skyddar mot hjärtsjukdom, jämfört med ”vanlig” västerländsk kost. Detta både från observationsstudier och interventionsstudier.

        I observationsstudier finns dessutom starkt stöd för att grönsaker, nötter och enkelomättat fett är bra.

        Däremot innebär intag av mat med transfetter eller högt glykemiskt index/load eller ”västerländsk kost” statistiskt en ökad risk för hjärtsjukdom (observationsstudier).

        Det finns alltså starka bevis på att medelhavskost (där man undviker socker och raffinerade kolhydrater) skyddar. Och bra stöd i observationsstudier för att industriellt framställd mat med mycket raffinerade kolhydrater istället ökar risk för hjärtsjukdom.

        Sämst bevis – ”fett farligt”
        Sen blir det snarast komiskt. Hur många gånger har vi hört Livsmedelsverket och andra påstå att det finns gott om vetenskap som visar att mättat fett är farligt?

        Det stämmer inte.

        Teorin att fett eller mättat fett skulle vara farligt för hjärtat, eller att fleromättat fett skyddar, hamnar mot botten av tabellen. Sämst bevis alltså. Inte ens observationsstudier stöder teorin om man lägger ihop dem! Och när det gäller totala fettintaget finns även interventionsstudier som spiken i kistan för teorin att de skulle vara farligt.

        Teorin att kött, ägg eller mjölk skulle vara farligt finns det inte heller bevis för, de hamnar också underst i tabellen.

        Väittäisin että vastaus on täysin asiallinen. Muussa tapauksesa pyydän ottamaan yhteyttä professori Fredrik Nyströmiin, Linköping tai lääkäri Andreas Eenfeldtiin (kostdoktorn.se)

        Niiden luotettavuuden ovat arvioineet asiaankuluvan koulutuksen omaavat henkilöt ja ovat todenneet sivujen käsittelevän ravitsemusta subjektiivisesti ja valikoiden. Sivustolta on karsittu pois kaikki sellainen aines ei tue blogin pitäjän näkemystä.


      • ~Hande
        apukukko kirjoitti:

        Niiden luotettavuuden ovat arvioineet asiaankuluvan koulutuksen omaavat henkilöt ja ovat todenneet sivujen käsittelevän ravitsemusta subjektiivisesti ja valikoiden. Sivustolta on karsittu pois kaikki sellainen aines ei tue blogin pitäjän näkemystä.

        kun apukukko on tullut kehiin. Nukkuisit sinäkin yöllä.


      • kysymykseeni ?
        Veijo kirjoitti:

        "Kokeillaan, saanko asiallisen vastauksen."

        Niiden luotettavuuden ovat arvioineet asiaankuluvan koulutuksen omaavat henkilöt. Saman vastauksen olet saanut useampaan kertaan.

        Jos sinua kiinnostaa todella suuri uusi tutkimus niin voit voimistella lisää sen kanssa.
        Minun kohdallani tutkimus vahvistaa aikaisemmat tukimusraportit riittävän hyvin tai niinkuin asiantuntija sanoo "Elintarvikelaitoksella on vielä enemmän selittämistä suosituksistan".
        Elintarvikelaitos profeesorikaarteineen ei ole pystynyt antamaan pitävää selitystä sen jälkeen kun tutkijaryhmä totesi että "ELintarvikelaitoksen on syytä lopettaa ravintosuositusten antaminen" ja "Ruotsin kansalaisille on tiedotettava että teorioille rasvan vaarallisuudesta ei löydy mitään perusteita".


        http://archinte.ama-assn.org/cgi/content/short/169/7/659

        http://www.kostdoktorn.se/wp-content/2009/04/aim1.jpg

        Tässä luottolääkärini tulkinta tuloksesta (sinulla ehkä on parempi tietäen kykysi)

        http://www.kostdoktorn.se/las-och-grat-bohman

        Ja tässä vähän kääntämisen arvoista asiaa (edellytän suunsoittamisesi perusteella että koulututasosi on sitä luokkaa että ymmärtäminen ei tuota vaikeuksia)

        Pyydän kuitenkin erityisesti kiinnittämään huomiota tulokseen:

        Paras todiste: hiilihydraatti vaarallinen terveydelle.
        Heikoin todiste: Rasva vaarallista.

        Teoria että liha, kananmunat, tai maito olisi vaarallista ei myöskään saa mitään tukea vaan löytyy alimpana taulukon pohjalta.



        Bäst bevis – raffinerade kolhydrater farligt
        Det visar sig finnas starka bevis för att medelhavskost skyddar mot hjärtsjukdom, jämfört med ”vanlig” västerländsk kost. Detta både från observationsstudier och interventionsstudier.

        I observationsstudier finns dessutom starkt stöd för att grönsaker, nötter och enkelomättat fett är bra.

        Däremot innebär intag av mat med transfetter eller högt glykemiskt index/load eller ”västerländsk kost” statistiskt en ökad risk för hjärtsjukdom (observationsstudier).

        Det finns alltså starka bevis på att medelhavskost (där man undviker socker och raffinerade kolhydrater) skyddar. Och bra stöd i observationsstudier för att industriellt framställd mat med mycket raffinerade kolhydrater istället ökar risk för hjärtsjukdom.

        Sämst bevis – ”fett farligt”
        Sen blir det snarast komiskt. Hur många gånger har vi hört Livsmedelsverket och andra påstå att det finns gott om vetenskap som visar att mättat fett är farligt?

        Det stämmer inte.

        Teorin att fett eller mättat fett skulle vara farligt för hjärtat, eller att fleromättat fett skyddar, hamnar mot botten av tabellen. Sämst bevis alltså. Inte ens observationsstudier stöder teorin om man lägger ihop dem! Och när det gäller totala fettintaget finns även interventionsstudier som spiken i kistan för teorin att de skulle vara farligt.

        Teorin att kött, ägg eller mjölk skulle vara farligt finns det inte heller bevis för, de hamnar också underst i tabellen.

        Väittäisin että vastaus on täysin asiallinen. Muussa tapauksesa pyydän ottamaan yhteyttä professori Fredrik Nyströmiin, Linköping tai lääkäri Andreas Eenfeldtiin (kostdoktorn.se)

        Et vastannut nyt ollenkaan kysymykseeni. Eikö se ollut mielestäsi asiallinen ?

        Kysyin, millä perusteella näiden artikkeleiden luotettavuus arvioidaan
        Am J Clin Nutr 89: 1425-1432, 2009
        Ann Nutr Metab 2009;55:173–201
        Arch Intern Med. 2009;169(7):659-669 ?

        Sepitit vaan, että "Niiden luotettavuuden ovat arvioineet asiaankuluvan koulutuksen omaavat henkilöt". Tämä on tietysti totta, koska ne ovat vertaisarvioitu. Tosin se tarkoittaa myös sitä, että jokainen noista on luotettava. Myös ne joissa sanotaan tyydyttyneen rasvan nostavan täysin kiistatta CHD-riskiä. Miksi siis emme pitäisi sitä tulosta luotettavana ? Et ainakaan ole esittänyt mitään asiantuntijalausuntoa, jossa osoitettaisiin, millä perustein tulos on epäluotettava. Jos olet sellaisen asiantuntijalausunnon nähnyt, osaat varmasti linkittää sen myös tänne. Mutta olisiko tässä tapauksessa niin, että olet keksinyt tuollaisen lausunnon olemassa olon valehdellaksesi VHH:n puolesta.


      • kysymykseeni ? kirjoitti:

        Et vastannut nyt ollenkaan kysymykseeni. Eikö se ollut mielestäsi asiallinen ?

        Kysyin, millä perusteella näiden artikkeleiden luotettavuus arvioidaan
        Am J Clin Nutr 89: 1425-1432, 2009
        Ann Nutr Metab 2009;55:173–201
        Arch Intern Med. 2009;169(7):659-669 ?

        Sepitit vaan, että "Niiden luotettavuuden ovat arvioineet asiaankuluvan koulutuksen omaavat henkilöt". Tämä on tietysti totta, koska ne ovat vertaisarvioitu. Tosin se tarkoittaa myös sitä, että jokainen noista on luotettava. Myös ne joissa sanotaan tyydyttyneen rasvan nostavan täysin kiistatta CHD-riskiä. Miksi siis emme pitäisi sitä tulosta luotettavana ? Et ainakaan ole esittänyt mitään asiantuntijalausuntoa, jossa osoitettaisiin, millä perustein tulos on epäluotettava. Jos olet sellaisen asiantuntijalausunnon nähnyt, osaat varmasti linkittää sen myös tänne. Mutta olisiko tässä tapauksessa niin, että olet keksinyt tuollaisen lausunnon olemassa olon valehdellaksesi VHH:n puolesta.

        Kyseessä on kohorttitutkimus joka ei itse asiassa kerro vielä mitään asiasta. Tarvitaan ns. tapaus-verrokkitutkimus joka on sairauslähtöinen. Yleensä luotettavaan tutkimukseen valitaan tutkittavaan sairauteen sairastuneita potilaita (tapaukset) ja henkilöitä, jotka eivät ole sairastuneet tähän sairauteen (verrokit).

        Tästä syystä tiedeyhteisö ei voi pitää sitä luotettavana.


      • tuota:
        kj.mattila kirjoitti:

        Kyseessä on kohorttitutkimus joka ei itse asiassa kerro vielä mitään asiasta. Tarvitaan ns. tapaus-verrokkitutkimus joka on sairauslähtöinen. Yleensä luotettavaan tutkimukseen valitaan tutkittavaan sairauteen sairastuneita potilaita (tapaukset) ja henkilöitä, jotka eivät ole sairastuneet tähän sairauteen (verrokit).

        Tästä syystä tiedeyhteisö ei voi pitää sitä luotettavana.

        >

        "During 4–10 y of follow-up, 5249 coronary events and 2155 coronary deaths occurred among 344,696 persons."

        Eikö tuossa ollut siis sairauteen sairastuneita ja sairastumattomia ? Jep, siksi se on täysin kiistaton tieteellinen tulos.

        Päteekö tuo luotettavuusarviosi myös niihin tutkimuksiin, joita esitellään VHH:n puolesta ?


      • Mattilalta
        tuota: kirjoitti:

        >

        "During 4–10 y of follow-up, 5249 coronary events and 2155 coronary deaths occurred among 344,696 persons."

        Eikö tuossa ollut siis sairauteen sairastuneita ja sairastumattomia ? Jep, siksi se on täysin kiistaton tieteellinen tulos.

        Päteekö tuo luotettavuusarviosi myös niihin tutkimuksiin, joita esitellään VHH:n puolesta ?

        polvet alta tai jauhot kurkkuun (juu, tiedän ettei vhh:lla käytetä jauhoja mutta juuri siksi tuo esimerkki) kun vaikenee tämänkin aiheen. Noh, normaalia toimintaa joka on nähty lukemattomia kertoja tällä palstalla ja tullaan näkemään. Kun asiat menee vaikeiksi, ollaan hiljaa. Se siitä uskottavuudesta.


      • Tundra vhh-Kurppa
        Mattilalta kirjoitti:

        polvet alta tai jauhot kurkkuun (juu, tiedän ettei vhh:lla käytetä jauhoja mutta juuri siksi tuo esimerkki) kun vaikenee tämänkin aiheen. Noh, normaalia toimintaa joka on nähty lukemattomia kertoja tällä palstalla ja tullaan näkemään. Kun asiat menee vaikeiksi, ollaan hiljaa. Se siitä uskottavuudesta.

        ei sitä ulkopuolinenkaan voi ja pysty osoittamaan-Sen tämä palsta on osoittanut enemmän kuin loistavasti .


      • Tundra vhh-Kurppa kirjoitti:

        ei sitä ulkopuolinenkaan voi ja pysty osoittamaan-Sen tämä palsta on osoittanut enemmän kuin loistavasti .

        saada palstatrollia ohjattua hoitoon mutta ei hän enää tajuaa omaa tilaansa. Viisi vuotta sitten ei vielä olut niin paha mutta olen tässä matkan varrella huomannut miten tilanne vaan pahenee. Niinhän se menee monien sairauksien kohdalla esim. Altzheimerin taudissa.

        Täytyy kyllä myöntää että ahkerahan tuo 24/7 päivystävä, VHH:ta vastustava trolli on mutta sisältöä palstan aiheesta ei lainkaan. On lähinnä vain Veijon ja minun sättimistä joko nimillä tai ilman.


      • vastaisit
        kj.mattila kirjoitti:

        saada palstatrollia ohjattua hoitoon mutta ei hän enää tajuaa omaa tilaansa. Viisi vuotta sitten ei vielä olut niin paha mutta olen tässä matkan varrella huomannut miten tilanne vaan pahenee. Niinhän se menee monien sairauksien kohdalla esim. Altzheimerin taudissa.

        Täytyy kyllä myöntää että ahkerahan tuo 24/7 päivystävä, VHH:ta vastustava trolli on mutta sisältöä palstan aiheesta ei lainkaan. On lähinnä vain Veijon ja minun sättimistä joko nimillä tai ilman.

        tuohon Kröhm -otsikon kysymyksiin, osaat varmasti, kun olet niin viisas.


      • vastaisit kirjoitti:

        tuohon Kröhm -otsikon kysymyksiin, osaat varmasti, kun olet niin viisas.

        edes kysymyksiä kun ovat niin pihalla palstan aiheesta.


      • kersanttina
        kj.mattila kirjoitti:

        edes kysymyksiä kun ovat niin pihalla palstan aiheesta.

        et osaa siihen vastata, selvä homma.


      • kersanttina kirjoitti:

        et osaa siihen vastata, selvä homma.

        palstan aiheeseen liittyviin kysymyksiin mutta kun niitä ei nyt ole näkynyt ja tollot eivät kykene niin on vaikea vastata.


    • pysypois

      Palstaa ei todellakaa viitsi seurata ja siksi täällä on hyvin, hyvin vähän VHH:laisia. Mutta se on vain etu, ei mikään ole kauheampaa kuin jos aloitteleva VHH:lainen joutuisi sinun propagandasi uhriksi. On erittäin hyvä että jokainen huomaa mikä paskapalsta tämä on ennen kuin imee sinusta vahingollisia vaikutteita ja diabeteksen siementä.

      Vai viisi VHH-vastaista viestiketjua? Aivan, eihän tällä palstalla saisi sanoa ainuttakaan poikittaista sanaa VHH:sta, kaiken pitää olla vain ylitystä ja kehumista, riippumatta siitä onko se totta vai ei ja huonoista puolista ei saa mainita sanaakaan. Ja liikunta - sehän se vasta kirosana on.

      Kuule jos et viihdy tällä palstalla niin voisit ottaa onkeesi sen seuvon että pysy pois tältä palstalta. Ei täällä ole pakko käydä eikä sinua kukaan täällä kaipaa. Miksi ihmeessä pitää silti pakolla tulla tänne suutaan soittamaan kun täällä ei ole ketään VHH:laista kuuntelemassa sitä?

      • Veijo

        Montako järkevää asiaa sait vuodatukseesi. Et yhtään.
        Mitä tuka sinulla on väitöksellesi VHH:n vaaroista. Et mainitse ensimmäistäkään. Olisi mielenkiintoista nähdä LUULOSI SIINÄKIN ASIASSA.


      • mutta on täällä kato tänään käynyt kun turhia häirikköaloituksia ja kirjoituksia on poistettu ja et sinä saa tätä palstaa itsellesi. Tee aloite ylläpidolle että perustakaa VHH:n vastustajille oma palsta jossa saa vain vastustaa ja keskustella VHH:n vastustamisesta. Siellä saisi sitten tehdä vaikka kaikki avausketjut ja tapella itsesi kanssa satojen nimerkkien voimin.

        Ei se ole onnistunut viiteen vuoteen eikä onnistu nytkään että poistuisin palstalta.

        Olet taas viljelemässä tuota tavaramerkkiäsi että liikunta olisi VHH:laisille jokin kirosana. Sellaista viestiä et palstalta löydä että taas tuli osoitettua sinun valhepropagandasi.

        Minulta saa aina asiallista tietoa VHH:sta ja vastaan kaikille kysyjille asiallisesti kun minulla on pitkä kokemus tästä ruokavaliosta.

        Sinä vaan yrität sotkea keskusteluja ja jokainen palstalle tulija huomaa sen koska et omaa kokemusta etkä tietoa palstan aiheesta


      • fgsddfsdfsdf
        kj.mattila kirjoitti:

        mutta on täällä kato tänään käynyt kun turhia häirikköaloituksia ja kirjoituksia on poistettu ja et sinä saa tätä palstaa itsellesi. Tee aloite ylläpidolle että perustakaa VHH:n vastustajille oma palsta jossa saa vain vastustaa ja keskustella VHH:n vastustamisesta. Siellä saisi sitten tehdä vaikka kaikki avausketjut ja tapella itsesi kanssa satojen nimerkkien voimin.

        Ei se ole onnistunut viiteen vuoteen eikä onnistu nytkään että poistuisin palstalta.

        Olet taas viljelemässä tuota tavaramerkkiäsi että liikunta olisi VHH:laisille jokin kirosana. Sellaista viestiä et palstalta löydä että taas tuli osoitettua sinun valhepropagandasi.

        Minulta saa aina asiallista tietoa VHH:sta ja vastaan kaikille kysyjille asiallisesti kun minulla on pitkä kokemus tästä ruokavaliosta.

        Sinä vaan yrität sotkea keskusteluja ja jokainen palstalle tulija huomaa sen koska et omaa kokemusta etkä tietoa palstan aiheesta

        Enpä puoleen vuoteen ole käynyt katsomassa tätä palstaa. Mikään ei näemmä ole muuttunut...

        Kiitos Mattilalle että tämä palsta on tällainen. Loistava elämäntyö.


      • Veijo
        fgsddfsdfsdf kirjoitti:

        Enpä puoleen vuoteen ole käynyt katsomassa tätä palstaa. Mikään ei näemmä ole muuttunut...

        Kiitos Mattilalle että tämä palsta on tällainen. Loistava elämäntyö.

        "Enpä puoleen vuoteen ole käynyt katsomassa tätä palstaa. Mikään ei näemmä ole muuttunut..."

        Minkä nimimerkkisi käyntiä tarkoitat? Vaikea pitää sinunlaisesi erillään kun nimimerkki vaihtuu koko ajan. Jutut vaan pysyvät yhtä tyhminä.


      • Veijo kirjoitti:

        Montako järkevää asiaa sait vuodatukseesi. Et yhtään.
        Mitä tuka sinulla on väitöksellesi VHH:n vaaroista. Et mainitse ensimmäistäkään. Olisi mielenkiintoista nähdä LUULOSI SIINÄKIN ASIASSA.

        järkevää asiaa palstalle ja siksi pysyy tollona.


      • fgsddfsdfsdf kirjoitti:

        Enpä puoleen vuoteen ole käynyt katsomassa tätä palstaa. Mikään ei näemmä ole muuttunut...

        Kiitos Mattilalle että tämä palsta on tällainen. Loistava elämäntyö.

        Palstatrollaattori on sama mikä ennenkin. Samat jutut aina ja mikäs trollin pelastaisi. Ei mikään.


      • Kalypsis
        kj.mattila kirjoitti:

        Palstatrollaattori on sama mikä ennenkin. Samat jutut aina ja mikäs trollin pelastaisi. Ei mikään.

        ...kerrankin sait kehuja elämäntyöstäsi. Parempaan et varmaan pysty.

        Trollaattori ansainnee kiitoksen hänkin mutta sinä ansaitset sellaisen aivan erinomaisesti kun pystyt säilyttämään linjasi siinä että jaarittelet kaikkea muuta kuin sellaista mitä VHH:laiset pitäisivät tarpeellisena.


      • Kalypsis kirjoitti:

        ...kerrankin sait kehuja elämäntyöstäsi. Parempaan et varmaan pysty.

        Trollaattori ansainnee kiitoksen hänkin mutta sinä ansaitset sellaisen aivan erinomaisesti kun pystyt säilyttämään linjasi siinä että jaarittelet kaikkea muuta kuin sellaista mitä VHH:laiset pitäisivät tarpeellisena.

        mistä trollaattoria voisi kiittää. Ainakin viisi vuotta tuo on täällä luurannut ja mitään positiivista ei ole saanut aikaan. Ei edes osaa keskustella.


      • Tah at hon
        kj.mattila kirjoitti:

        mistä trollaattoria voisi kiittää. Ainakin viisi vuotta tuo on täällä luurannut ja mitään positiivista ei ole saanut aikaan. Ei edes osaa keskustella.

        "En kyllä ymmärrä"
        Tuota lausetta voisit käyttää lähes joka kommentissasi. Silloin kukaan ei sanoisi sinua valehtelijaksi.

        Mistä sinun kanssasi sitten pitäisi keskustella? Kun et osaa keskustella edes VHH:laisten kanssa niin miten se voisi onnistua muiden kanssa?

        Mitä positiivista sinä olet saanut aikaan jos ei lasketa sitä tahatonta koomisuutta joka saa väen täällä nauramaan?


      • cuntalainen
        Tah at hon kirjoitti:

        "En kyllä ymmärrä"
        Tuota lausetta voisit käyttää lähes joka kommentissasi. Silloin kukaan ei sanoisi sinua valehtelijaksi.

        Mistä sinun kanssasi sitten pitäisi keskustella? Kun et osaa keskustella edes VHH:laisten kanssa niin miten se voisi onnistua muiden kanssa?

        Mitä positiivista sinä olet saanut aikaan jos ei lasketa sitä tahatonta koomisuutta joka saa väen täällä nauramaan?

        Merkittävän LK-group yrityksen jonka tiedot saa Kauppalehden kotisivulta. Hyvin menee...


      • cuntalainen kirjoitti:

        Merkittävän LK-group yrityksen jonka tiedot saa Kauppalehden kotisivulta. Hyvin menee...

        ja yrityksen nimi kirjoitetaan LK-Group Oy. Tiedot saa tosiaan vaikka Kauppalehden sivuilta mutta en ymmärrä miten johtamani yritys liittyy tämän palstan aiheeseen VHH. Näillä kahdella asialla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.


      • suo kuokka ja V:o
        Tah at hon kirjoitti:

        "En kyllä ymmärrä"
        Tuota lausetta voisit käyttää lähes joka kommentissasi. Silloin kukaan ei sanoisi sinua valehtelijaksi.

        Mistä sinun kanssasi sitten pitäisi keskustella? Kun et osaa keskustella edes VHH:laisten kanssa niin miten se voisi onnistua muiden kanssa?

        Mitä positiivista sinä olet saanut aikaan jos ei lasketa sitä tahatonta koomisuutta joka saa väen täällä nauramaan?

        paitsi ruotsin lahjaa Suomen vhh:lle joka otsa vaolla kylvää jäätyneitä perunalinkkejä vhh peltoon.


      • Uritus
        kj.mattila kirjoitti:

        ja yrityksen nimi kirjoitetaan LK-Group Oy. Tiedot saa tosiaan vaikka Kauppalehden sivuilta mutta en ymmärrä miten johtamani yritys liittyy tämän palstan aiheeseen VHH. Näillä kahdella asialla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

        Yhden lihavan äijän yritys jolla tekee laihaa tiliä. Mikä vitun group sellainen on? Tarkoittaako se ruhosi rasvamäärää vai sinua ja Veijoa? Ja mikä johtaja sinä olet kun et pysty edes yhtä palstaa johtamaan niin että sinne tulisi edes yksi uusi VHH:lainen.


      • suo kuokka ja V:o kirjoitti:

        paitsi ruotsin lahjaa Suomen vhh:lle joka otsa vaolla kylvää jäätyneitä perunalinkkejä vhh peltoon.

        läskiensä keskellä ja puputtavat pullaa välipalaksi. Mattila VHH sen sijaan voi hyvin ja moni on löytänyt minut ja loistavan ruokavalion. Ei kyse ole vain laihduttamisesta vaan kokonaisvaltaisesta terveydenhoidosta ja sairauksien ehkäisystä. Sinunkin kannattaisi liittyä joukkoon.


      • heko-okeh
        kj.mattila kirjoitti:

        läskiensä keskellä ja puputtavat pullaa välipalaksi. Mattila VHH sen sijaan voi hyvin ja moni on löytänyt minut ja loistavan ruokavalion. Ei kyse ole vain laihduttamisesta vaan kokonaisvaltaisesta terveydenhoidosta ja sairauksien ehkäisystä. Sinunkin kannattaisi liittyä joukkoon.

        Mutta missäs ovat palstan VHH:laiset? Taitavat olla hekottamassa jossain muualla, naureskelevat S24:n VHH-palstaa ja Mattilaa. Eivät kehtaa tunnustaa olevansa VHH:lla kun ovat löytäneet sinut.
        Terveyttäsi tiettävästi hoitaa lääkäri jossa yhtenään käyt ja olithan nytkin koko viikonlopun jossain sairaalassa. On siinä kokonaisvaltaista terveydenhoitoa kerrakseen.


      • kj.mattila
        Uritus kirjoitti:

        Yhden lihavan äijän yritys jolla tekee laihaa tiliä. Mikä vitun group sellainen on? Tarkoittaako se ruhosi rasvamäärää vai sinua ja Veijoa? Ja mikä johtaja sinä olet kun et pysty edes yhtä palstaa johtamaan niin että sinne tulisi edes yksi uusi VHH:lainen.

        uusi VHH:lainen. Ainakin olet ahkerasti palstalla ja kiinnostunut muuttamaan elämääsi. Kyllä kun aikasi luet näitä tekstejä niin et huomaakaan kun ruokavaliosi muuttuu vähähiilihydraattiseksi ja terveelliseksi. Sinustakin tulee uusi VHH:lainen.


    • rappari Roomasta

      ei juuri kehumista kestä ?

    • ylläpitäjille

      Täältä kaikkoa jatkuvasti ihmisiä muutamien terroristien toimien seurauksena. Samaa huomasin aikanaan konsoli- ja Linux palstalla. Luulisi ylläpitoa kiinnostavan kävijät sillä heistähän ne tulot tulee.
      Nykyään kirjoitan karpit palstalla ja käyn täällä vain satunaisesti.
      Linux ja konsoliasiat olen lukenut jo usean vuoden ajan muualta kuin täältä.

      Voin vain ihmetellä omistajia jos heitä ei kiinnosta Suomi24:n tulevaisuus. Kävijämäärät saattaa olla nousussa tällä hetkellä, mutta varmaa on että näitä häiriköitä ei kiinnosta muu kuin häiriköinti ja sen mahdollisimman helppo toteuttaminen, tuloja ei tällaisista kävijöistä saa.

      • myös ylläpitäjille

        jos yksi terroristi kirjoittaa sata paskaviestiä joka päivä ymmärtämättä mitään aiheesta kunhan on itsensä tänne parkkeerannut. Onneksi sentään muutama kirjoittaja ymmärtää aiheen kun itse ovat karppeja. Mut onhan se uudelle kävijälle kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.


      • jjkkiiuuy
        myös ylläpitäjille kirjoitti:

        jos yksi terroristi kirjoittaa sata paskaviestiä joka päivä ymmärtämättä mitään aiheesta kunhan on itsensä tänne parkkeerannut. Onneksi sentään muutama kirjoittaja ymmärtää aiheen kun itse ovat karppeja. Mut onhan se uudelle kävijälle kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.

        kun suurin paskanpuhuja, joka sattuu olemaan VHH:lla, bannataan palstalta. Ketään ei kiinnosta lukea kuvitelluista salaliitoista ja jatkuvasta toisten morkkaamisesta.


      • jjkkiiuuy kirjoitti:

        kun suurin paskanpuhuja, joka sattuu olemaan VHH:lla, bannataan palstalta. Ketään ei kiinnosta lukea kuvitelluista salaliitoista ja jatkuvasta toisten morkkaamisesta.

        suurin paskanpuhuja, joka ketjun trollaattori. Sinut pitäisi bannata toisten jatkuvasta morkkaamisesta.


      • mummeli 77 v
        kj.mattila kirjoitti:

        suurin paskanpuhuja, joka ketjun trollaattori. Sinut pitäisi bannata toisten jatkuvasta morkkaamisesta.

        mummi auttaa - ota tikkari.


      • mummeli 77 v kirjoitti:

        mummi auttaa - ota tikkari.

        kun olet tunnetusti hiilihydraattien ja makean perään. Minä taas paistan siankylkeä ja kananmunia. Niistä on ainakin jotain hyötyä terveydelle.


      • kamazutra co
        kj.mattila kirjoitti:

        kun olet tunnetusti hiilihydraattien ja makean perään. Minä taas paistan siankylkeä ja kananmunia. Niistä on ainakin jotain hyötyä terveydelle.

        tuijota ensimmäistä aloitusviestiäsi niin kauan että ymmärrät miksi olet pukeutunut hameeseen ?


      • kamazutra co kirjoitti:

        tuijota ensimmäistä aloitusviestiäsi niin kauan että ymmärrät miksi olet pukeutunut hameeseen ?

        mutta sinä et voi vaihtaa aivojasi vaikka se kyllä olisi nyt tarpeen.


    • Anonyymi

      Taitaa tuo mattila olla todella tuperä kun putinia kannattaa.

    • Anonyymi

      Putin ja Mattila on Stasi VHH- Dietillä !


      terv. Saab-lippis

    • Anonyymi

      Aina vaan pitää näitä vanhoja hölmöilyjä lämmittää kun valvonnan vajakit niitä suosii

    • Anonyymi

      Mattila lämmittää VHH:ta T : saab-lippis

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      297
      2658
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      99
      2085
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      164
      1459
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1020
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe