Pontiac Trans Sport

Lageritsa

Onko noi oikeesti niin paskoja kun kehutaan? Onko yhtään esim 2.3L konetta mikä on säästyn kansivialta ja mittarissa vaikka 300tkm?

Näitä juttuja lukiessa tulee käsitys että jokainen noista hajoaa tyyppilistan mukaisesti ns ketjureaktiona. Kun tuossa olis saatavilla pikkulohkoinen jossa on tehty laaja koneremontti 200tkm kohdalla ja nyt on mittarissa 360 noin, eli iso remppa tehty 160tkm sitten ja muita pikkuremppoja 09 vuonna, kuten askin vaijeri, startti. Vaikka remontteja on tehty niin tulee tunne että ei kannata ostaa vaikka sais 1200 eurolla sen laitteen. Mikä on kaikinpuolin kyllä siistin näköinen mutta onko remontin jälkeen kansi yhtään kestävämpi?

14

1517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i 2.3

      kone...tuota 2.3 l koneella varustettua ponchoa ei kannata ostaa.mieluummin 3.8 vaikkei sekään autuaaksi tee.

      • lageritsa

        tuota onko omakohtaisia kokemuksia, vai mikä näissä isommissa on vikana? varmaan löytyy ketju missä asiaa on jo peuhattu, mutta en jaksa etsiä, mutta tietoa kaivaten....

        monet sanoo että 2.3L on toiminut vuosia ihan ok jopa 6vuotta ja toiset sanoo että isolla lohkolla kone kestää ja kestää,,,, mitkä sen heikkoudet siis on?

        pienessä on kansi vaarassa kokoajan ja on tuuria jos se i mene ilmeisesti, sähkö ja alipaineputkiviat on sitten erikseen ja niitä pikkuvikoja niin sanotusi...


      • joopa joo
        lageritsa kirjoitti:

        tuota onko omakohtaisia kokemuksia, vai mikä näissä isommissa on vikana? varmaan löytyy ketju missä asiaa on jo peuhattu, mutta en jaksa etsiä, mutta tietoa kaivaten....

        monet sanoo että 2.3L on toiminut vuosia ihan ok jopa 6vuotta ja toiset sanoo että isolla lohkolla kone kestää ja kestää,,,, mitkä sen heikkoudet siis on?

        pienessä on kansi vaarassa kokoajan ja on tuuria jos se i mene ilmeisesti, sähkö ja alipaineputkiviat on sitten erikseen ja niitä pikkuvikoja niin sanotusi...

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8429732


    • 18

      Itsellä 230tkm ajettu. Yleensä noi leiponeet koneet on vähän vanhempaa vuosimallia. 95-96 oli jotain pikkumuutoksia tehty joten ehkä siittä on jotain apua (?). Joskus 7v sitten jaksoin perehtyä paremmin kun auton hankin. Nyt olen vaan ajellut ja kone on toiminut, vaikka ei ole mikään eco ajotapa edes aina. Saattaa kyllä mennä myyntiin lähiaikoina lähinnä ilmastoinnin puutteen vuoksi ja vähän iso kaupunkiauto minun tarpeisiini. Suomen hienoin yksilö kuitenkin ;)

    • ponu 70

      meni kannentiiviste 170tkm kohilla, kansi meni koneistukseen. On ainakin velä pelannut (310tkm), jos vika toistuu odotettavissa remppaa 340 kohilla ;)
      Olisikohan ollut niin että alkuperäinen kansipahvi ei ollut hyvä --> korjauksen jälkeen pitäisi kestää paremmin.

    • PonaQ4-2.3

      Mikähän mahtaa olla 2.3:sessa kun kylmäkäynnistys ei oikeen pelitä. Eli starttaamalla pitkään ja polkemalla kaasua niin auton saa kuin saakin aina käyntiin ja sitten toimii hienosti ei mitään ongelmaa. Sitten kun on lämpöinen niin lähtee helpommalla käyntiin.

      Missä siellä on anturi "kylmäkäynnistykselle/ryypylle" ?

    • ihmettelijä...

      Niin mikä vika niissä 2.3 litran koneissa on kun monessa myynnissä olevista kolmossylinterin puristukset on hävinnyt? Onko vika kannessa vaiko ehkä männänrengas poikki.
      Onko kellään siis ihan omakohtaista kokemusta, eikä arvailua?

    • huoltoa vaatii

      Omistan kaksi ja ei kummassakaan ole moottori vikaa.Jos tyhjä käynnillä lämpimänä autossa rämisee ,alkaa rämistä jokin se on katalysaattori ja silloin moottorin arvot eivät ole kohillaan ,paljon ajetuissa on tätä vikaa ollut,ja pakotesti alkaa olla sit siinä jos tarvii katsastaa.Arvot ylittyvät eikä laske sallittuun .
      Komposiitti korihan on luja,mutta ei toki suuria kolhuja kestä eikä sitten naarmuttomanakaan pysy.Alustan poikittais palkit/kotelot heikko kohta ja taka päästä sivut.Moottorituki eli apurunko on monessa lahoamaan päin joissakin ihan kypsä.Vaihteiston narahtelu,pakilla ja jäykkä vaihde vipu muutenkin 1 laitettaessa on myös joissakin malleissa ollut riesana,toki jos autoa huoltaa ja pitää kuin kukkaa kämmenellä varmasti se toimii ,mut suurin osa noilla vaan ajaa ja korjaa huoltoasemalla,jossa he suurin piirtein jotain osaa autolle tehdä.Hyvät maksaa ja halpoja ei kannata ostaa melko työläitä on korjata ,toinen korjauksen alla nyt jo.Joten en suosi ainakaan sellaiselle joka ei sitä meinaa korjata.Kalliiksi tulee sellaiselle auto.Osatkaan ole mitään halpoja.Jokainen auto tarvitsee huoltoa ja huolenpitoa näihin jostain syystä eivät halua kajota vaan ajaa sillä ne hajoaa sitten .Kun ei ole mikään helpoin auto korjaajalle .Talvella jäätyy moottorin öljyt ja särkee moottorin häviää öljyn paineet ,kun ajetaan huonoilla öljyillä liian pitkään ja huohottimet tukossa sekä jakopää on myös vaihdettava hyvissä ajoin vaikka on ketjulla ,ketju joko venyy tai kiristin pettää.Kokemusta siitä on ,kun muuan entinen omistaja ei huolehtinut autosta ennen ,kuin hajosi.

    • huoltoa vaatii

      Vielä lisäisin tuohon että kiristimen jousi heikkenee ja kiristin pettää jakopäässä,sitten kun jako hyppää pykälän auto kyllä toimii mutta sen käyntiin lähtevyys on sit sellasta ettei se tahdo millään käynnistyä ja sitten yksi vika on ilmennyt itselläni ,kolmella rupes käymään ,eli uusittava sytytysyksikkö.Parisen vuotta ajaneena voisin ostaa tollasen vieläkin oli varma työauto,ja tilaa on .Ei pelottais ostaa kun nyt on tutustunut kyseiseen venkeeseen.Tollanen on varaosina vielä moottorin irrotin ja lootan pois ,jos joskus viittii korjata .

      • huoltoa

        Kansissa on yleensä venttiilin välit haljenneet


    • Jätejenkki

      Ei nuo enää mitään kestoihmeitä ole tai verrattavissa niihin "vanhan hyvän ajan"jenkkiautoihin.
      Kertakäyttökoslia Amerikkalaisille perheenäideille jotka eivät siellä maksa juuri mitään uutena,saati vanhana.
      Moiset autot kuuluu jo siihen sarjaan jotka pääosin paalattu aikoja päiviä sitten kotimaassaan kuten lähes muuallakin...paitsi Suomessa.
      Ei niitä ole tarkoitettukaan kuin n10v käyttöön ja kestoiäksikin laskettu max tuonverran.
      Sama juttu myös muunmaalaisilla autoilla,ei tuo mikään poikkeus ole.
      Korjauskustannukset ylittää auton arvon jos pikkuisen isompi vika tulee=Ei niitä nokkahihnoja-kansia-periä tai vaihteistoja ym ole tarkoitettukaan vaihdettaviksi-korjailtaviksi,kestävät tuon ajan ja The End.
      Masatuotettua kertakäyttöroskaa halvimmin mahd kustannuksin tehtyä, kuten kaikki muukin tavara pääosin nykyään!!
      Mikäli et osaa itse korjata etkä omaa kunnon tiloja jopa varaosa-aihiota,unohda!

    • mikonkiska

      Mulla on shervolet matiz ja sen v8 ei paljoa murise...auttaisko jenkkilippu wunderbaumi motonetistä vai hurriganes kasetti

    • Kiville meni

      Kaikki nuo auttaa tai ei auta,riippuu siitä mitä housuissa on ja missä tilassa?

      Tosimiehelle ei ällöt wunderbaumit tai Matizit/Sparkit ym koppimopot kelpaa saati nyt istuisi sisäänkään(jos edes sopii täyskasvuinen).
      Hurriganes kasetti(nimenomaan kunnon C)maistuu aina!!

      Jenkkilippu roikkuu tallin seinällä eli sitä ei tarvi mainostaa senkummemmin eikä motonetistä juurikaan löydy oikeisiin jenkkiautoihin mitään muuta kuin kiillokkeita ja kemikaaleja.

    • suloarmas

      Itellä ollu 4 vuotta 3.8 koneella eikä mitää remppaa kone toimii ja automaatti laatikko vaihtaa hienosti tosin auto oli ennen mua edellisellä omistajalla 8 vuotta ja hän oli ilmeisesti joskus jotain huoltojakin teheny ainakin auto oli suht siisti ostaessakin ajettu nyt 465 tkm siinä 20 tonnin välein vaihtelen öljyt ja on toiminu mulla jo 220 tkm eikä kulutuskaan ole kuin 8-11 litraa satasella ei todellakaan mitään moittimista ja on hyvä ja mukava ajaa ja mahtuu 5 muksua muija ja vielä ittekki kyytiin ja mikä parasta näitä saa kivalla hinnalla kun ihmiset luulee näitä huonoiks tai isoruokasiks itellä on 92 vm enkä meinaa siittä viä vuosiin luopua on meinaan tienannu hintansa moneen kertaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe