ikäero...

miiahc

ikähän on vain pelkkä numero? varsinkin jos vastapuolet tulevat toimeen keskenään? molemmat tuntevat todella vahvasti toista kohtaan ja ajattelee nyt vihdoin löytäneensä sen oikean..! kertokaa te muut millaisia ikäeroja teillä on? minulla ja miehelläni on 12 vuotta. itse olen 26v ja mies 38v... eikä ikäero edes oikein näy missään

35

815

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jayce

Meillä on ikäeroa vuosi, mutta kokemusta on myös 7- ja 19-vuotta vanhemmista miehistä. Ne suhteet toimi hyvin kunnes loppuivat, mutta syy suhteen kuivumiseen ei ollut iässä. Juuri niin kuten itsekkin sanoit, niin ikä on pelkkä numero ja sehän se on tärkeintä, että kemiat kohtaa. Iän voi unohtaa siinä vaiheessa.

• Mieti...

Mieti sitä tilannetta, että olet itse 50-v ja toinen 62-v.
      Mikä mahtaisi tilanne olla silloin?

• Tilanteita on

Paas ny vaan miettien ihan ittekses. Mitä h-n merkitystä iällä on, jos muuten synkkaa ja on hyvä olla yhdessä. Oli ikäero ihan kummin puolin tahansa; mies nuorempi / nainen vanhempi tai päinvastoin, ei mitään väliä jos sielut sympateeraa ja kemiat kohtaa.

• lioutuuy

lähempä toistaan joka tavoin aasi!

• ¨

No mikäpä siinä jos haluaa 38-vuotiaana nuorena naisena, jolla on parhaat elämän vuodet meneillään katsoa viisikymppistä miestä joka haluaa keskittää elämänsä lähinnä koti-illan tv:n parissa.

• +098iuy

Ei kaikki 5kymppiset kylläkään keskitä elämäänsä vaan tv:n eteen ja toisaalta, aika moni nainen on täysi tv:n edessä möllöttävä tantta jo 3kymppisenä. Ja minun puolestani heillä on siihen oikeus ja jokainen saa valita ihan itse, miten elämänsä elää ja miten vanhenee (molemmissa löytyy molemmin päin vanhenevia). Mutta että ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole, vaikka teininä kaikki vielä on yksinkertaista.

• mie vaan
        +098iuy kirjoitti:

Ei kaikki 5kymppiset kylläkään keskitä elämäänsä vaan tv:n eteen ja toisaalta, aika moni nainen on täysi tv:n edessä möllöttävä tantta jo 3kymppisenä. Ja minun puolestani heillä on siihen oikeus ja jokainen saa valita ihan itse, miten elämänsä elää ja miten vanhenee (molemmissa löytyy molemmin päin vanhenevia). Mutta että ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole, vaikka teininä kaikki vielä on yksinkertaista.

Tällä hetkellä mulla ja mun miesystävällä on ikäeroa vain vuosi mut joskus aikoinaan oli yks semmoinen mies jonka kans ikäeroa oli reilut 8 vuotta. Eikä sekään suhde todellakaan ikäeroon kaatunu, sen kaatoi ihan muut syyt.

Mut kannattaa toki miettiä tuotakin et toimiiko toi teidän suhde sit ku ootte molemmat vaikka jo jokusen vuoden vanhempi..näillä miehillä ku tuppaa vaan herkästi tulemaans se 50 kriisi et ootko siihen sit valmis ku ite oon vasta 38v.? Mut siis jos kemiat kohta aja näistäkin asioista ootte jo puhunu ni mikäs siinä sitte, onnea vaan suhteeseen! =)

• miiach
        mie vaan kirjoitti:

Tällä hetkellä mulla ja mun miesystävällä on ikäeroa vain vuosi mut joskus aikoinaan oli yks semmoinen mies jonka kans ikäeroa oli reilut 8 vuotta. Eikä sekään suhde todellakaan ikäeroon kaatunu, sen kaatoi ihan muut syyt.

Mut kannattaa toki miettiä tuotakin et toimiiko toi teidän suhde sit ku ootte molemmat vaikka jo jokusen vuoden vanhempi..näillä miehillä ku tuppaa vaan herkästi tulemaans se 50 kriisi et ootko siihen sit valmis ku ite oon vasta 38v.? Mut siis jos kemiat kohta aja näistäkin asioista ootte jo puhunu ni mikäs siinä sitte, onnea vaan suhteeseen! =)

niin mutta eikös taas yleensä viidenkympin kriisissä aleta katteleen hieman nuorempia, niin sillon en itse ole kuitenkaan vielä viis kymppinen vaan vasta kolmenkympin kypsemmällä puolella ;) eli siis melko nuori vielä ;) kiitos vastauksista... meillä menee tosiaan hyvin, eikä ikä asiat paina :) aivan ihana mies :) parempi on kuin aikaisemmat oman ikäiset

• vanha ON vanha
        miiach kirjoitti:

niin mutta eikös taas yleensä viidenkympin kriisissä aleta katteleen hieman nuorempia, niin sillon en itse ole kuitenkaan vielä viis kymppinen vaan vasta kolmenkympin kypsemmällä puolella ;) eli siis melko nuori vielä ;) kiitos vastauksista... meillä menee tosiaan hyvin, eikä ikä asiat paina :) aivan ihana mies :) parempi on kuin aikaisemmat oman ikäiset

Kun ukkos täyttää 40 vuotta,huomaat eron..aika raato jo silloin..
        Alkaa tuleen kaikenmaailman erektio sun muita ylläreitä..no,huomaat sitte!
        Varsinkin 50 vuotta on se viimenen raja..sen jälkeen roskiin viskattavaa kamaa..
        Monet alkaa tekeen ittestään vielä naurettavankin..pukeutua muka nuorekkaasti ja nuorten musiikki alkaa yhtäkkii kiinnostaa kääpää ja muuta noloo..

• Aina ratkaisu löytyy
        vanha ON vanha kirjoitti:

Kun ukkos täyttää 40 vuotta,huomaat eron..aika raato jo silloin..
        Alkaa tuleen kaikenmaailman erektio sun muita ylläreitä..no,huomaat sitte!
        Varsinkin 50 vuotta on se viimenen raja..sen jälkeen roskiin viskattavaa kamaa..
        Monet alkaa tekeen ittestään vielä naurettavankin..pukeutua muka nuorekkaasti ja nuorten musiikki alkaa yhtäkkii kiinnostaa kääpää ja muuta noloo..

Että jos kerran et oo turhan ranttu ja se sulle sopii,niin mikä ettei..
        Ukkos kannaltahan oot lottovoitto..vanha kääpä on saanu itelle vanhuudenturvaksi omaishoitajan..
        Ja ainahan voit sen jättää,jos kyllästyt! Voi nimittäin jossain vaiheessa tulla se ikä rasitteeksi.
        Voithan pukata sen silloin äitilles..

• mies40v.
        Aina ratkaisu löytyy kirjoitti:

Että jos kerran et oo turhan ranttu ja se sulle sopii,niin mikä ettei..
        Ukkos kannaltahan oot lottovoitto..vanha kääpä on saanu itelle vanhuudenturvaksi omaishoitajan..
        Ja ainahan voit sen jättää,jos kyllästyt! Voi nimittäin jossain vaiheessa tulla se ikä rasitteeksi.
        Voithan pukata sen silloin äitilles..

vaimo on 7v nuorempi ja kyllä se alussa tuntui ihan liian suurelta erolta. nyt siihen on jo tottunut, mutta kyllä 10 v ikäeroa on jo ihan hirveästi kun tämäkin alussa tuntui liiallta...

• Henkinen ikä ?
        mies40v. kirjoitti:

vaimo on 7v nuorempi ja kyllä se alussa tuntui ihan liian suurelta erolta. nyt siihen on jo tottunut, mutta kyllä 10 v ikäeroa on jo ihan hirveästi kun tämäkin alussa tuntui liiallta...

Mutku se on vaan sun ongelma, älä opasta muita jos ihtelläs on ahdasta mielen puolella. Lukumääräisillä vuosilla ei ole merkitystä, jos kemiat, sympatiat ja empatiat kohtaa, vai etkö ooo ikinä kuullu etkä nähnyt - elämää.

• edellinen kirjoittaj
        Henkinen ikä ? kirjoitti:

Mutku se on vaan sun ongelma, älä opasta muita jos ihtelläs on ahdasta mielen puolella. Lukumääräisillä vuosilla ei ole merkitystä, jos kemiat, sympatiat ja empatiat kohtaa, vai etkö ooo ikinä kuullu etkä nähnyt - elämää.

"Mutku se on vaan sun ongelma, älä opasta muita jos ihtelläs on ahdasta mielen puolella. Lukumääräisillä vuosilla ei ole merkitystä, jos kemiat, sympatiat ja empatiat kohtaa, vai etkö ooo ikinä kuullu etkä nähnyt - elämää."

no kyllä mun mielestä tuo "ikä on vain numero"-hokema on ihan täyttä paskapuhetta. se ei todellakaan ole vain numero, sillä en yksinkertaisesti pysty kuvittelemaan itselleni 7v vanhempaa vaimoa. joten se ei todellakaan ole pelkkä numero.

jos ikä olis oikeasti vain numero, niin nuori mies-vanhempi nainen-pareja olisi yhtä paljon kuin toisinpäin.

eli taidat itse liihotella punaiset silmälaist nenällä jossain utopistisessa pumpulimaassa, jossa ikä ei merkkaa mitään. todellisuus on kuitenkin aivan toisenlainen.

• Sinun ongelmasi
        edellinen kirjoittaj kirjoitti:

"Mutku se on vaan sun ongelma, älä opasta muita jos ihtelläs on ahdasta mielen puolella. Lukumääräisillä vuosilla ei ole merkitystä, jos kemiat, sympatiat ja empatiat kohtaa, vai etkö ooo ikinä kuullu etkä nähnyt - elämää."

no kyllä mun mielestä tuo "ikä on vain numero"-hokema on ihan täyttä paskapuhetta. se ei todellakaan ole vain numero, sillä en yksinkertaisesti pysty kuvittelemaan itselleni 7v vanhempaa vaimoa. joten se ei todellakaan ole pelkkä numero.

jos ikä olis oikeasti vain numero, niin nuori mies-vanhempi nainen-pareja olisi yhtä paljon kuin toisinpäin.

eli taidat itse liihotella punaiset silmälaist nenällä jossain utopistisessa pumpulimaassa, jossa ikä ei merkkaa mitään. todellisuus on kuitenkin aivan toisenlainen.

Maailmani on hyyyvin realistinen ja lukumääräisiä vuosia on siunaantunut. Ne eivät vain paina mitenkään eikä mitään, henkinen ikä määrittelee sen, että meen, teen, pystyn ja kykenen pajon enempään kuin nuorempana. - Valitan, jos sinun todellisuutesi on tuon näköinen, siis ongelmallinen, mun näyttää paremmalta, ja luultavasti tuntuukin. Ja ma osaan kuvitellakin kaikenlaista.

• Kristeena
        edellinen kirjoittaj kirjoitti:

Mun mies on 7 vuotta nuorempi, eikä kukaan huomaa ikäeroamme. Eikä hänkään tavatessaan ajatellut minun olevan vanhempi. Pitkälti suhteen onnistuminen on kiinni yhteisistä kiinnostuksenkohteista ja samankaltaisesta arvomaailmasta. Jotkut kutsuvat sitä kemiaksi.

Mielestäni ikään vedoten parisuhteen aloittaminen tai aloittamatta jättäminen on verrattavissa kumppanin valintaan hiusten värin perusteella. Itseäni en luokittele trendikkäästi "puumaksi". Olen rakastunut mieheeni ihmisenä, en tietyn ikäisenä henkilönä. Minulla on ollut myös itseäni 14 vuottakin vanhempi miesystävä. Yksikään suhteeni ei ole kaatunut "ikäeroon", enkä todellakaan koe "yleisesti parhaana pidettävän" mies-pari-vuotta-vanhempi -konseptin antaneen yhtään "oikeampaa" fiilistä parisuhteeseen.

Eli keskittykää olennaisempiin asioihin kuin ikään.

• Nuori mieli
        Kristeena kirjoitti:

Mun mies on 7 vuotta nuorempi, eikä kukaan huomaa ikäeroamme. Eikä hänkään tavatessaan ajatellut minun olevan vanhempi. Pitkälti suhteen onnistuminen on kiinni yhteisistä kiinnostuksenkohteista ja samankaltaisesta arvomaailmasta. Jotkut kutsuvat sitä kemiaksi.

Mielestäni ikään vedoten parisuhteen aloittaminen tai aloittamatta jättäminen on verrattavissa kumppanin valintaan hiusten värin perusteella. Itseäni en luokittele trendikkäästi "puumaksi". Olen rakastunut mieheeni ihmisenä, en tietyn ikäisenä henkilönä. Minulla on ollut myös itseäni 14 vuottakin vanhempi miesystävä. Yksikään suhteeni ei ole kaatunut "ikäeroon", enkä todellakaan koe "yleisesti parhaana pidettävän" mies-pari-vuotta-vanhempi -konseptin antaneen yhtään "oikeampaa" fiilistä parisuhteeseen.

Woi ihkua, kiva että kommentoit. Mutta: puuma on iäkkäämpi naishenkilö, joka hakee nuorempia kavereita, kertaluonteisesti, lyhytaikaiseksi sexypuolen kaveriksi. Se, että on vakiintuneessa parisuhteessa nuoremmen uroon kanssa, ei tee puumaksi. Mutta onnea toivotan sinulle onnelliselle silti, ihan 'vihreänä'.

• ap
        Kristeena kirjoitti:

tuo tekstisi oli hyvä! ihanasti sanottu :)kiva että sai jonkun näköistä keskustelua aikaan. mutta ainahan sen itse parhaiten tietää koska on hyvä olla. minulla ja miehelläni on ainakin. rakastamme toisiamme. löytyyhän niitä ihmisiä ketkä ihmettelee ja voivottelee ikä eroa, mutta se on niiden murhe jos ovat niin ahdas mielisiä. isällä ja äidilläni on 10v ikä eroa ja ovat jo 30v oleet naimisissa :)

• Taiva s

Ja kyllä se ikäero vaikuttaa jos toinen on jotain päälle parikymppinen ja toinen lähestyy neljääkymmentä. Kokemukset elämästä on vaan niin suunnattoman eri tasolla, ettei sen nuoremman hölmöilyjä jaksa pitkään katsella. Tuleepahan nyt vaan aikaa kulutettua. Naimisiin en menisi koskaan noin nuoren kanssa.

• eläkää onnellisina:)

Meillä 14 vuotta ikä-eroa. Minä parikymppinen ja mies päälle kolmenkymmenen. kaikki tuntuu täydelliseltä vielä yli vuodenkin jälkeen... Tuntuu tuo teidänkin ikä-ero ihan mitättömältä, ei ongelmaa tuommoisessa pitäisi olla ainakaan sen iän takia.

• naineeeeeeen

14 vuotta tääläkin ja 1,5 vuotta oltu yhdessä. mies vaan täyttää nyt 40. hyvin meillä ainaki menee. oon paljon jutellut äitini kanssa ikäerosta ja hän on sitä mieltä, että kun ikää tulee, niin sillä ikäerolla ei oo mitään merkitystä...näin hän ajattelee 50v. mieheni on nuorekas, eikä edes uskois ton ikäseksi. olin pitkään ikäiseni miehen kanssa suhteessa, mutta sekin loppui, ilmeisestikin :) tarkoitan sitä, ettei se samanikäisyyskään takaa että suhde kestäis lopun elämän. kun on onnellinen, se riittää, ei kannata liikaa tuijottaa tulevaisuuteen ettei jää elämä elämättä. mulla on hyvä mies jota rakastan, en voisi enempää toivoa. ikäero, no, se on pikkujuttu :) muut asiat on tärkeämpiä.

• karrooppa

Minä -87 alkuvuosi mies -72 loppuvuosi elin 15-14 v eroa. eikä haittaa.

• Lunnu__

Minä 18 ja mies 30. Kihlauduttiin kesällä 2009 ja lapsi tuloillaan. Ei ikäero näy oikeastaan missään. Ajatusmaailmatkin niin samalla tasolla

• !!!

mitä se kertoo miehestä, jos on 18vuotiaan kanssa ajatusmaailmaltaan samalla tasolla.. Niinpä, sinäpä sen sanoit.

• Kokemus

Meillä on ikäeroa yhdeksän vuotta, mikä oli jokaiselle naapurin mummolle kauhistus, kun tapasimme ollessani kahdeksannella luokalla. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin kukaan ei ole lainkaan kummissaan ikäerostamme.

Kyllä meillä ikäero on näkynyt monessakin asiassa, ei sitä voi kieltää. Vaikka maksoinkin puhelinlaskuni itse 13-vuotiaasta lähtien, kävin töissä ja olin vastuullinen eli tylsä, niin totta kai olin epäkypsä verrattuna mieheen, joka taisteli vuokranmaksun ja työnhaun kanssa. Hän muistaa julkkiksia jotka kuolivat ennen kuin minä opin lukemaan lehtiä :) Mutta mitä sitten? Se, mitä ihmisessä rakastaa... luonne, sydän, sielu, persoona... se on olemassa jo ennen täysi-ikäisyyttä. Ja täysi-ikäisyyden jälkeenkin, sinä olet sinä 22-vuotiaana ja 52-vuotiaana, joten en usko, että iällä itsessään on rakkauden kanssa juurikaan tekemistä. Haaveilla, päämäärillä, arvoilla, elämänrytmillä ja itselle merkityksellisillä asioilla sen sijaan on.

• Toisenlainen

En ma ainakaan ole ollenkaan sama ihminen nyt kuin parikymppisenä. Kyllä elämä on muovannut ajatuksia ja asenteita ja ne vaikuttavat "luonteeseen, sydämeen, sieluun, persoonaan ... ". On oikeastaan aika outoa, jos ihminen ei muutu vuosikymmenten kuluessa, kasva ja kehity, mene eteenpäin. Eihän kaksikymppisenä voi vielä tietää paljon mistään mitään, näkemys ja kokemus puuttuvat ja niitä tulee vain elämällä. - Se on totta: "iällä itsessään ei ole rakkauden kanssa juurikaan tekemistä", 'rakkaus' on sydämen asia ja sydän toimii vaikka ikä olisi mikä.

• Kokemus
        Toisenlainen kirjoitti:

En ma ainakaan ole ollenkaan sama ihminen nyt kuin parikymppisenä. Kyllä elämä on muovannut ajatuksia ja asenteita ja ne vaikuttavat "luonteeseen, sydämeen, sieluun, persoonaan ... ". On oikeastaan aika outoa, jos ihminen ei muutu vuosikymmenten kuluessa, kasva ja kehity, mene eteenpäin. Eihän kaksikymppisenä voi vielä tietää paljon mistään mitään, näkemys ja kokemus puuttuvat ja niitä tulee vain elämällä. - Se on totta: "iällä itsessään ei ole rakkauden kanssa juurikaan tekemistä", 'rakkaus' on sydämen asia ja sydän toimii vaikka ikä olisi mikä.

No tottahan ihminen muuttuu ja kehittyy omissa rajoissaan, mutta harvemmin kenenkään persoonallisuus heittää häränpyllyä ellei jotain todella järisyttävää tapahdu - tai ihminen sairastu persoonallisuushäiriöön. Jos ihminen ei ole lämminsydäminen, hänestä tuskin sellaista tulee, ja jos kunnianhimoa ei ole ripaustakaan, sitä harvemmin ilmaantuu. Useimmiten myös ihmisten arvostukset - perhe, ura, materia - ovat jonkinlaisessa karkeassa järjestyksessä jo aika nuorena, vaikka teininä järjestystä koetellaankin.

Minulla ei tietysti vielä kovin kattavaa elämänkokemusta ole kertynyt, mutta ainakaan tähän mennessä en ole huomannut, että ihmisiin siunaantuisi ominaisuuksia, joiden siementä heissä ei jo nuorena olisi.

• Rohkea rokan syö
        Kokemus kirjoitti:

No tottahan ihminen muuttuu ja kehittyy omissa rajoissaan, mutta harvemmin kenenkään persoonallisuus heittää häränpyllyä ellei jotain todella järisyttävää tapahdu - tai ihminen sairastu persoonallisuushäiriöön. Jos ihminen ei ole lämminsydäminen, hänestä tuskin sellaista tulee, ja jos kunnianhimoa ei ole ripaustakaan, sitä harvemmin ilmaantuu. Useimmiten myös ihmisten arvostukset - perhe, ura, materia - ovat jonkinlaisessa karkeassa järjestyksessä jo aika nuorena, vaikka teininä järjestystä koetellaankin.

Minulla ei tietysti vielä kovin kattavaa elämänkokemusta ole kertynyt, mutta ainakaan tähän mennessä en ole huomannut, että ihmisiin siunaantuisi ominaisuuksia, joiden siementä heissä ei jo nuorena olisi.

Nooo, esim. rohkeus on sellainen ominaisuus, jonka olen saanut elämänkokemuksen myötä. Jos olisin ollut rohkea jo nuorena, en nyt tässä naputtelisi. Tai - tottapuhuen - olin kyllä rohkea lapsi mutta jossain nuoruusvaiheessa, kun elämä kaikkineen alkoi tuntua liian isolta palaselta eikä rohkaisua tarjoavia ollut olemassa, täytyi rajoittaa itseään.

Silloin tytön piti olla nöyrä, hiljainen, kuuliainen, ei saanut "kurkottaa kuuseen, ettei kapsahtaisi katajaan", ja täytyi muistaa "mitkä olivat lähtökohdat". Ym. senkaltaista soopaa, joka rajoittaa ihmistä käyttämästä kaikkea sitä kapasiteettia, lahjakkuutta, voimavaroja ... joita Luoja on suonut.

Totta lienee, että "siemenet" ovat valmiina olemassa jossain. Ja totta on varsinkin se, että useimmiten ne siemenet pannaan ja pidetään piilossa, milloin mistäkin syystä; "perhe-, ura-, materia-" & IKÄ- ! Rajoittuneet käsitykset elämästä, olemisesta, luvasta tehdä ja toimia niin kuin oma sisin määräisi, pelottavat. Ihmiset eivät uskalla toteuttaa unelmiaan arvostelun, kritiikin, häpeän, mokaamisen, muitten puheitten ja luulojen takia. Ja ovat onnettomía ja masentuvat jne ...

• .........

"Meillä on ikäeroa yhdeksän vuotta, mikä oli jokaiselle naapurin mummolle kauhistus, kun tapasimme ollessani kahdeksannella luokalla."

Hyi saatana, sun äijäs on kyllä yksinkertaisesti pervo. 14v ja 23v, ei saatana jos mun tyttö raahais jonku 23-vuotiaan kotia niin katkoisin siltä kädet.

• Edell.
        ......... kirjoitti:

"Meillä on ikäeroa yhdeksän vuotta, mikä oli jokaiselle naapurin mummolle kauhistus, kun tapasimme ollessani kahdeksannella luokalla."

Hyi saatana, sun äijäs on kyllä yksinkertaisesti pervo. 14v ja 23v, ei saatana jos mun tyttö raahais jonku 23-vuotiaan kotia niin katkoisin siltä kädet.

Niinpä. Moni kaikkitietävä vanhempi lähtisi tuolle linjalle. Mikä on sinällään sääli, koska mitenkähän kurjaa minunkin elämäni olisi ilman tätä parisuhdetta... Toista näin hyvää miestä en ole tavannut.

Toki todennäköisyys, että tuollainen suhde on terve ja toimiva, on pieni. Mutta se on olemassa. Vanhemman pitää vahtia, jutella, keskustella ja rajoittaa, mutta ei ratkaista lapsensa tulevaisuutta ehdottoman mustavalkoisella stereotypia-ajattelulla.

• itsellä 10

vuotta eroa mieheeni, eikä tunnu missään.
      mut mut mummolla ja vaarillani on samat 10 vuotta ikäeroa ja mummo sanoo usein (nuorempi) että harmittaa et kun hän olisi halunnut mennä ja käydä paikoissa mies oli jo ukkoontunut eikä menny enää mihinkään. Et kyl se sit loppu päässä näkyy.

• 14-vuotta-ikäeroa

siis tuo ikäero ei ole hullua, vaan se kuinka ihmiset täällä negatiivisina puhuvat vain siitä että "entä sitten kun sinä olet 40 ja hän on 55, entä sitten kun olet 70 ja hän on 85" tyyliin. Ei se elämä aina niin mene, ihmisiä kuolee päivittäin kuka minkäkinlaisiin asioihin, jos nyt tätä kuolemaa haluaa miettiä vain ja kuinka "joutuu toisen omaishoitajaksi". Ihan hyvin se nuorempi osapuoli voi kuolla ennen sitä vanhempaa, voi jäädä auton alle, liukastua loskaan ja lyödä päänsä jalkakäytävään - halvautua pahasti, voi tulla vaikka syöpä tms. tauti joka lyhentää elin-ikää... ja jos vaikka molemmat eläisivät sinne yli 80 vuotiaiksi, niin mitäs sitten? moni yli 80 vuotias kykenee ja pärjää loppuun asti aikas lailla omillaan, voi olla parempikuntoinen kuin se nuorempi. Ja jos joutuukin kaitsemaan sitä vanhempaa, niin entä sitten, jokainen joka on alkanut seurustella itseään huomattavasti(?) vanhemman kanssa, varmasti pohtii tätä asiaa joskus päässään, se on joko hyväksyttävä tai sitten suhteesta ei kovin helposti tule mitään.

Eräs sukulaismies meni naimisiin itseään n. 10 vuotta nuoremman naisen kanssa ja siitä tuli iso halo joskus aikoinaan, mutta naiselle oli iskenyt dementtia tms. sairaus joka lopulta tappoi. Mies jäi yksin, eli paljon paljon pidempään kuin vaimonsa. Huoh... itse seurustelen miehen kanssa, jonka suvussa hyvin moni on kuollut kovin nuorena. Joskus se mietityttää, mutta ei se ole mikään syy läheskään, ei se rakkaus siitä mihinkään katoa. Vaalin sitä niin pitkään kuin vaan mahdollista.

• 29-38

olla ainoa mies joka on ottanut 9v vanhemman naisen. 29v-38v. Ikä oli alkuun ongelma kaikille. Kukaan ei sitä tuntunut hyväksyvän kuin paras kaverini. Naisenhan pitää olla nuorempi kuulemma.
      Olen kavereistani vain huomannut että näiden valitessaan 20-29v naisia ovat he järjestään tossun alla ja saavat elätettäväkseen laiskoja ja sillä haarovälillä elämää hallitsevia diivoja.
      Nämä naiset eivät käy töissä mutta pakottavat miehensä antamaan pankkikorttinsa heidän käyttöönsä. Ja nämähän suostuu. Olen kuullut henkoht sivusta seuranneena tämänkin lauseen 24v diivalta kaverille. "jos et sinä sitä toista lasta halua niin haluaa sen joku muu mies tuolta ulkomaailmasta" Mukavaa.
      Itseäni tosin ei ole koskaan halunnutkaan ikäiseni tai nuoremmat naiset vaan aina ns "puumat" olleet kiinnostuneita. No syykin on helppo kertoa. Nämä naiset ovat asiallisia, iloisia, ymmärtäväisiä ja kuuntelevat. Heidän kanssaan on tosi helppo keskustella.
      Alle 30v ovat olleet 99% aina diivamaisia nenän vartta pitkin katsovia hempukoita joita ei kiinnosta kuin ulkonäkö ja raha. Ja näille pitää varoa joka sanaansa. Se ei sinällään ole mukavaa.
      Näistä syistä kaveripiiriksenikin olen valinnut vain 30 ihmiset.

• nyt jo kääkkä

Voi olla erittäin hyvä ikäero noin.

Ekani kanssa ikäeroa oli neljä kuukautta. Mieheni oli nuorempi.

Hän oli nuorempi kaikella tavalla koko ajan. Ei semmoista nainen tahdo. Kyllä aikuinen nainen tahtoo aikuisen miehen rinnalleen.

Erosimme sittemmin, erinäisten vaiheiden jälkeen. Puoli vuotta myöhemmin kohtasin nykyisen kumppanini. Hän on minua kolmetoista vuotta vanhempi (nyt 60 ja minä 47).

Tämä ikäero olisi ollut ehkä vaikea jossain kohdassa. Yhteinen maailman muistamisemme ei ole sama. Minulle mieleen kiinnittyneet isot asiat ovat erit kuin hänellä, ja joitain hänen maailmansa tärkeitä ja isoja asioita en mitenkään voi tietää saati muistaa (etenkin jos en ole syntynytkään tuolloin tai olen ollut taapero).

Silti elämme erittäin onnelllista elämää yhdessä.

Joskus vaan on niin, että miehen kypsyminen perheen perustamiseen, vastuun ottamiseen ja muuhun sellaiseen mikä liittyy sitoutumiseen ja vakiutumiseen yms tapahtuu vanhempana. Ja tytöt ja naiset ne lisääntyy biologisen tarpeen mukaan vähän nuorempana.

Ikäeronne ei ole paha. Mietiskeltävä mutta ei paha.

• Kataa..

Oon ite 15 ja kundi joka rakastaa minua ja minä olen ihastunut häneen mutta kannattaako aloittaa suhde jos ikä eroa on 5v. kaiken pahin pulma on se että kyseinen kundi ei asu suomessa eikä ole edes sukua suomelle tai mitään kautta tunne suomea..kerran olemme nähneet. pikaisesti. hän on todella mukava. söpö, kundi mutta mitä mieltä olette. ? kannattaako aloittaa suhde 5v vanhemman ja erimaassa asuvan kundin kanssa. ymmärrämme toisiamme hyvin.

• No problem
        Kataa.. kirjoitti:

Oon ite 15 ja kundi joka rakastaa minua ja minä olen ihastunut häneen mutta kannattaako aloittaa suhde jos ikä eroa on 5v. kaiken pahin pulma on se että kyseinen kundi ei asu suomessa eikä ole edes sukua suomelle tai mitään kautta tunne suomea..kerran olemme nähneet. pikaisesti. hän on todella mukava. söpö, kundi mutta mitä mieltä olette. ? kannattaako aloittaa suhde 5v vanhemman ja erimaassa asuvan kundin kanssa. ymmärrämme toisiamme hyvin.

Sinä et ole täysi-ikäinen joten et voi vielä "aloittaa suhteita". Se, joka aloittaa sellaisen sinun kanssasi, joutuu siitä edesvastuuseen lain edessä. Joten onni sinulle, että ihastuksesi asuu jossain kauempana maailmalla. Ihastunut saa olla ja on hyvä, jos ymmärtää toisia ihmisiä, toivottavasti kaikenlaisia. Ennen suhteita sinun pitää kerätä lisää vuosia, ikää, opiskella ja opetella asioita elämää varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe