Jumalan vanhurskas tahto on, että ihminen luopuisi synnistä ja vääryydestä.
"Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee." 2.Tim. 2:19
Jeesus, Jumalan Poika, tuli maan päälle sovittaakseen meidän kaikki syntimme
ja avatakseen seuraajilleen tien vapauteen synnin orjuudesta. Apostoli Pietari
kehottaa meitä: ”ettemme ENÄÄ eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten
himojen mukaan, VAAN Jumalan tahdon mukaan”. 1.Piet. 4:2
Tällä palstalla monet ovat huomanneet sen harhauttavan ja eksyttävän opin,
jossa on tarjoiltu ”synnittömyyttä” Jumalan Sanan vastaisella tavalla näin:
- vanhurskauttaminen uskon kautta Jeesukseen olisi YHTÄ KUIN SYNNITTÖMYYS
- uskova saisi >>AUTOMAATTISESSA VERIHUUHTELUSSA>Jumalan lapsi on synnitön ja taivaaseen kelpuutettu. Hän on sitäpaitsi
puettu Jeesuksen puhtauteen ja viattomuuteen. Vain se merkitsee että meissä
on Jeesuksen vanhurskaus ja olemme olleet Hänen jatkuvassa verihuuhtelussa.
Jumala pukee ihmisen päälle Jeesuksen täysin synnittömän elämän.
VAPAUS synnin orjalle!
21
227
Vastaukset
Luonnolliselle ihmiselle on tuskallista kuulla, että olisi noudatettava Herran käskyjä
tai että olisi pysyttävä Jeesuksen sanoissa ja oltava vaelluksessaan kuuliainen niille.
Ihminen kysyy mieluimmin: eikö kaikki olekaan armoa? Eikö pelastus perustukaan
siihen automaattipesukoneen jatkuvaan ja AUTOMAATTISEEN verihuuhteluun?
Jumalan sana vastaa, että kaikki ON armoa sille, joka uskoo. Mutta jokaisen on
otettava huomioon myös se, mitä Jaakob sanoo: "usko ilman tekoja on kuollut".
Me emme saa polkea jalkoihimme kuin 'siat vatukossa' Jumalan armoa Kristuksessa.
Siitä on suorin sanoin ilmaistuna kysymys, kun pannaan rinnakkain ARMO ja uskon
kuuliaisuus. Meidän on alistettava itsemme ja oma tahtomme Jumalalle, jos olemme
halukkaat uskossa vastaanottamaan pelastuksen ja "Jumalan TOTISEN armon".
1.Piet. 5:6,12 "Nöyrtykää siis Jumalan väkevän
käden alle, että Hän ajallansa teidät korottaisi".
"kehoittaen teitä ja vakuuttaen, että se armo,
jossa te olette, on Jumalan totinen armo."
Heb. 10:36 "Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne
Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on."
´- änksy
Ne Jumalan teot täytyy näkyä ihmisen elämässä, eikä teksteissä teorioina.
- kysymys.
Psalmi50.15 esitti sinulle suoran kysymyksen ja nyt toivomme sinulta suoraa vastausta tuohon tärkeään kysymykseen.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8760340/42203008Ups. Vastaukseni meni oman aloitukseni alle
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8760340/42203008
(siis sen alla)."Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,". Olehan nyt 'Martta' huoleti!
En pidä nimimerkki Psalmi50.15:n kysymystä kovin tärkeänä tämän aloituksen kannalta.
"Sovelletaan" vielä toista hyvää sananpaikkaa: Riittää kullekin aloitukselle oma vaivansa:)
PS.
Riittäisikö sinulle ainakin toistaiseksi se, että kuulun siihen turvalliseen Nasaretilaisen
lahkoon; siihen samaan kuin Paavalikin. Lisäksi voin Paavalin tavoin tunnustaa:
"että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni
Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin
odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin. Sentähden minä myös ahkeroitsen,
että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä."- riitä.
Semper.Fidelis kirjoitti:
"Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,". Olehan nyt 'Martta' huoleti!
En pidä nimimerkki Psalmi50.15:n kysymystä kovin tärkeänä tämän aloituksen kannalta.
"Sovelletaan" vielä toista hyvää sananpaikkaa: Riittää kullekin aloitukselle oma vaivansa:)
PS.
Riittäisikö sinulle ainakin toistaiseksi se, että kuulun siihen turvalliseen Nasaretilaisen
lahkoon; siihen samaan kuin Paavalikin. Lisäksi voin Paavalin tavoin tunnustaa:
"että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni
Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin
odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin. Sentähden minä myös ahkeroitsen,
että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä."Psalmi on kyllä kertonut täällä suoraan ja rehellisesti kuuluvansa helluntaiseurakuntaan. Sinä olet kärkevästi arvostellut helluntaiseurakuntia niiden harhaoppisuudesta ja epäraittiudesta. (mm. "äärikarismaattiset" ilmiöt)
Kerro nyt siis meille mihin raittiiseen ja puhdasoppiseen seurakuntaan tai järjestöön sinä kuulut ? Kuulutko esim. Airueisiin, Navigaattoreihin, Kaarneisiin... vai mihin oikein kuulut ?
Minä arvaan sinun olevan äärikonservatiivinen baptisti. Olet sen melkein eräässä ketjussa paljastanutkin. riitä. kirjoitti:
Psalmi on kyllä kertonut täällä suoraan ja rehellisesti kuuluvansa helluntaiseurakuntaan. Sinä olet kärkevästi arvostellut helluntaiseurakuntia niiden harhaoppisuudesta ja epäraittiudesta. (mm. "äärikarismaattiset" ilmiöt)
Kerro nyt siis meille mihin raittiiseen ja puhdasoppiseen seurakuntaan tai järjestöön sinä kuulut ? Kuulutko esim. Airueisiin, Navigaattoreihin, Kaarneisiin... vai mihin oikein kuulut ?
Minä arvaan sinun olevan äärikonservatiivinen baptisti. Olet sen melkein eräässä ketjussa paljastanutkin.ollenkaan siitä, mihin seurakuntaan itsekukin kuuluu, vaan siitä uskooko sen, mitä Herra sanassaan sanoo.
Seurakunta ei pelastu, vaan se, joka uskoo ja noudattaa raamatun sanaa. Jokainen pelastuu Jumalan armosta ja uskosta Jeesukseen Kristukseen. Jokaisen on selvitettävä henkilökohtaisesti totuus.
Ja mistä se löytyy? Raamatusta, ei kirjanoppineiden johonkin seurakuntaan kuuluvien kursseja käyneiden pastoreiden opetuksesta.
Tutkikaa itse Herran sanaa, joo-joo miehiä on jokainen seurakunta pullollaan. Oli sitten kysymys adventisteista, jehovalaisista, luterilaisista, katolilaisista tai mistä tahansa järjestyneestä seurakunnasta, joka on määritellyt, mikä on oikeaoppista ja mikä ei.
Muuthan ovat tietysti ymmärtäneet väärin Jumalan pelastussanoman. Ja varsinkin me, jotka emme kuulu mihinkään kirkoon emme ole edes uudestisyntyneitä.
Jumalan siunausta itsekullekin raamatuntutkimuksissaan.riitä. kirjoitti:
Psalmi on kyllä kertonut täällä suoraan ja rehellisesti kuuluvansa helluntaiseurakuntaan. Sinä olet kärkevästi arvostellut helluntaiseurakuntia niiden harhaoppisuudesta ja epäraittiudesta. (mm. "äärikarismaattiset" ilmiöt)
Minä arvaan sinun olevan äärikonservatiivinen baptisti. Olet sen melkein eräässä ketjussa paljastanutkin.sen enempää kuin, että voin kertoa tuntevani helluntailaisuutta kohtalaisen hyvin.
Olen kasvanut siihen jo lapsuudessa ja myös aikuistumisvuosinani monin eri tavoin.
Voit olla huoleti, en ole katkera helluntaiherätykselle; kaukana siitä!
Mutta kuten olen jo aiemmin vastannut jossain yhteydessä, Jumala johti minulle
parempaa opetusta ja seurakuntayhteyttäkin kuin mitä helluntailaisuus tarjosi.
Iloitaan yhdessä hyvän Jumalan johdatuksesta. Hän haluaa Pyhän Henkensä kautta
viedä meitä eteenpäin uskon tiellä, Jeesuksessa Kristuksessa, kaikkeen totuuteen.
Älä siitäkään huolestu, että minä olisin "kaikkeen totuuteen" ehtinyt. Mieluummin
myönnän olevani alkutaipaleella. Mutta siitä haluan pitää kiinni, että seuraan veli
Paavalia, joka todistaa filippiläiskirjeessä:
"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi,
vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa
Kristus Jeesus on voittanut minut.
Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen
sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut
taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa."
Filippiläiskirje 3:12-14
PS.
Oletko varma, että olisin "kärkevästi arvostellut helluntaiseurakuntia niiden
harhaoppisuudesta ja epäraittiudesta"? Arvosteluni on kohdistunut siihen
opetukseen, jota lähinnä nimimerkit jaikal ja Psalmi ovat harjoittaneet.
Minulla on palstalla toki oikeus S24-sääntöjen puitteissa arvioida myös
helluntailaisuutta, jos sen koen mielekkääksi. Joten, pidähän varasi ..;)Jonah kirjoitti:
ollenkaan siitä, mihin seurakuntaan itsekukin kuuluu, vaan siitä uskooko sen, mitä Herra sanassaan sanoo.
Seurakunta ei pelastu, vaan se, joka uskoo ja noudattaa raamatun sanaa. Jokainen pelastuu Jumalan armosta ja uskosta Jeesukseen Kristukseen. Jokaisen on selvitettävä henkilökohtaisesti totuus.
Ja mistä se löytyy? Raamatusta, ei kirjanoppineiden johonkin seurakuntaan kuuluvien kursseja käyneiden pastoreiden opetuksesta.
Tutkikaa itse Herran sanaa, joo-joo miehiä on jokainen seurakunta pullollaan. Oli sitten kysymys adventisteista, jehovalaisista, luterilaisista, katolilaisista tai mistä tahansa järjestyneestä seurakunnasta, joka on määritellyt, mikä on oikeaoppista ja mikä ei.
Muuthan ovat tietysti ymmärtäneet väärin Jumalan pelastussanoman. Ja varsinkin me, jotka emme kuulu mihinkään kirkoon emme ole edes uudestisyntyneitä.
Jumalan siunausta itsekullekin raamatuntutkimuksissaan.asian ytimeen, Jonah. Kiitoksia!
- onem negneh
Ompa vahva meininki, jospa joku olisi nyt kertomassa kuinka huutoon on vastattu. Toivoisin vastauksia todellisessa tunnevammassa huutavalle ja helpotusta maallisen helvetin polttoihin.Ihmisten sisimmissä on monen moista tuskaa ja hätää, eikä niitä ole valittu, vaan niihin on jouduttu. Yksi pahojen ihmisten juoruilukohde on alkoholisti. uskikset vapaissa suunnissa helposti perversoi tahdottoman alkoholistin ja saavat narsistimaisen orkasmin siitä hienosta vilpistä.kari knuuttila oli tai on sellainen narsisti sadisti joka valehteli erään vanhan hetero kaverinsa homoksi eräälle liikkeen harjottajalle, joka tyhmyyttään uskoi tarinan .Samoiten eräs vapaakirkon rauno rantahakala valehtelee edelleen samaa valhetta narsistisella vakaumuksellaan.
Toivoisinpa todella, että Jeesuksen tarjoama vapaus
synnin orjuudesta saisi muutaman syntisen ja miksei
"synnittömänkin" kiinnostumaan Jeesuksen sanoista!
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi." Joh.8.
Tässä on tarjolla uusi ja suorastaan vallankumouksellinen (!) näkökulma lihassa
asuvan synnin kohtaamiseen ja voittamiseen uskon kautta Jeesuksen sanoihin.- "Jumala johti
minulle parempaa opetusta ja seurakuntayhteyttäkin kuin mitä helluntailaisuus tarjosi"..?!
Voisitkos selittää tarkemmin,mitä tuolla lauseella tarkoitat,koska olen utelias tietämään,
missä seurakunnassa saa parempaa opetusta?! "Jumala johti kirjoitti:
minulle parempaa opetusta ja seurakuntayhteyttäkin kuin mitä helluntailaisuus tarjosi"..?!
Voisitkos selittää tarkemmin,mitä tuolla lauseella tarkoitat,koska olen utelias tietämään,
missä seurakunnassa saa parempaa opetusta?!ottaa ystävällisesti kantaa tämän aloitukseni aiheeseen, onko mahdollista?
Turistaan sitten taas joskus toisen kerran helluntailaisuutta paremmista
opetuksen lähteistä.
Jos todella tunnet tyytymättömyyttä nykyiseen opetukseen siellä, missä
käyt sanan kuulossa, niin rukoile Jumalalta viisautta oikeisiin ratkaisuihin.
Anokaamme viisautta Jumalalta, "uskossa , ollenkaan epäilemättä"!
Jaakobin kirje 1:5,6
"Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta,
joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee,
on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee."- Omakohtaisessa
ottaa ystävällisesti kantaa tämän aloitukseni aiheeseen, onko mahdollista?
Turistaan sitten taas joskus toisen kerran helluntailaisuutta paremmista
opetuksen lähteistä.
Jos todella tunnet tyytymättömyyttä nykyiseen opetukseen siellä, missä
käyt sanan kuulossa, niin rukoile Jumalalta viisautta oikeisiin ratkaisuihin.
Anokaamme viisautta Jumalalta, "uskossa , ollenkaan epäilemättä"!
Jaakobin kirje 1:5,6
"Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta,
joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee,
on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee."uskonelämässä olen tullut siihen tulokseen,ettei asemani vanhurskautettuna Jumalan edessä muutu,
vaikka lankeaisinkin välillä. Jumalan ei kutsumustansa ja armolahjojansa kadu,vaan kasvattaa,opettaa
kurittaa ja ohjaa kaikesta siitä huolimatta,miten raadollinen ja heikko olen,kunhan vain pysyn Hänessä.
Jumala katsoo minua Poikansa täytetyn työn kautta,mutta se ei vaikuta minussa halua tehdä syntiä,
vaan vapauttaa minut elämään Hänen omanaan ja innoittaa uskossa eteenpäin. - merihukka
Omakohtaisessa kirjoitti:
uskonelämässä olen tullut siihen tulokseen,ettei asemani vanhurskautettuna Jumalan edessä muutu,
vaikka lankeaisinkin välillä. Jumalan ei kutsumustansa ja armolahjojansa kadu,vaan kasvattaa,opettaa
kurittaa ja ohjaa kaikesta siitä huolimatta,miten raadollinen ja heikko olen,kunhan vain pysyn Hänessä.
Jumala katsoo minua Poikansa täytetyn työn kautta,mutta se ei vaikuta minussa halua tehdä syntiä,
vaan vapauttaa minut elämään Hänen omanaan ja innoittaa uskossa eteenpäin.Tekisitkö listan, mitä sinä synnillä käsität! Kuuluuko siihen uskomisen lisäksi jotain muuta?
Omakohtaisessa kirjoitti:
uskonelämässä olen tullut siihen tulokseen,ettei asemani vanhurskautettuna Jumalan edessä muutu,
vaan vapauttaa minut elämään Hänen omanaan ja innoittaa uskossa eteenpäin.Kirjoitat siitä, miten Jumala >>kasvattaa, opettaa, kurittaa ja ohjaa kaikesta
siitä huolimatta, miten raadollinen ja heikko olen, kunhan vain pysyn Hänessä- Synti on
merihukka kirjoitti:
Tekisitkö listan, mitä sinä synnillä käsität! Kuuluuko siihen uskomisen lisäksi jotain muuta?
tottelemattomuutta Jumalan tahtoa vastaan. Jokainen uskova on vastuussa sen ymmärryksen mukaan
mikä hänellä on. Uskova kasvaa Jumalan armossa omaan tahtiinsa ja sitämukaa,kuin Jumala häntä
sanastaan opettaa.Vasta uskoon tulleelta ei voi odottaa samanlaista ymmärrystä kuin siltä,joka on
jo ollut pidempään uskossa. - Uskovassa on sekä
Kirjoitat siitä, miten Jumala >>kasvattaa, opettaa, kurittaa ja ohjaa kaikesta
siitä huolimatta, miten raadollinen ja heikko olen, kunhan vain pysyn Hänessäuusi, että vanha luonto.Nämä ovat toisiaan vastaan.Kuitenkin,jos emme ymmärrä asemaamme
Kristuksessa,sitä,että Hän on lahjoittanut meille vanhurskautensa,voimme lannistua ja antaa
periksi. Kaikille tuo asia ei ole itsestäänselvä ja siksi en katso, että on pahasta tuoda esille
tätä puoltakin erikseen,aivansamoin,kuin mitätahansa hengelliseen elämään liittyvää.
Opetetaanhan seurakunnissakin tiettyjä Raamatun totuuksia erikseen ja sentähden,että
ne ymmärrettäisiin. Mielestäni Jaikalin kirjoitus kuvaa juuri sitä,miten Jumala meidät näkee.
Jumala kyllä näkee ja tietää kaiken,emme voi peittää syntejämme,mutta kyse ei olekaan siitä.
Kyse on siitä,että jos me lankeammekin,niin meillä on mahdollisuus nousta ja saada anteeksi
ja silloin meidän tilanteemme on sama,kuin se oli uskoon tullessa:Jumala ei muista syntejämme.
Eikä se todellakaan tarkoita sitä,että annetaan lupa tehdä syntiä mielinmäärin,vaan koska kukaan
meistä ei pysty elämään täydellisesti,koskaan lankeamatta,niin on hyvä tietää,että Jumala ei hylkää. Jopa lankeaminen opettaa meitä ymmärtämään Jumalan armoa omalla kohdallamme. Uskovassa on sekä kirjoitti:
uusi, että vanha luonto.Nämä ovat toisiaan vastaan.Kuitenkin,jos emme ymmärrä asemaamme
Kristuksessa,sitä,että Hän on lahjoittanut meille vanhurskautensa,voimme lannistua ja antaa
periksi. Kaikille tuo asia ei ole itsestäänselvä ja siksi en katso, että on pahasta tuoda esille
tätä puoltakin erikseen,aivansamoin,kuin mitätahansa hengelliseen elämään liittyvää.
Opetetaanhan seurakunnissakin tiettyjä Raamatun totuuksia erikseen ja sentähden,että
ne ymmärrettäisiin. Mielestäni Jaikalin kirjoitus kuvaa juuri sitä,miten Jumala meidät näkee.
Jumala kyllä näkee ja tietää kaiken,emme voi peittää syntejämme,mutta kyse ei olekaan siitä.
Kyse on siitä,että jos me lankeammekin,niin meillä on mahdollisuus nousta ja saada anteeksi
ja silloin meidän tilanteemme on sama,kuin se oli uskoon tullessa:Jumala ei muista syntejämme.
Eikä se todellakaan tarkoita sitä,että annetaan lupa tehdä syntiä mielinmäärin,vaan koska kukaan
meistä ei pysty elämään täydellisesti,koskaan lankeamatta,niin on hyvä tietää,että Jumala ei hylkää. Jopa lankeaminen opettaa meitä ymmärtämään Jumalan armoa omalla kohdallamme.En ole erityisen hyvä vertauskuvien maalaaja, mutta teen nyt yrityksen siihen suuntaan.
Oletetaan, että järvessä on avanto, joka sijaitsee vaarallisen lähellä talvista kulkureittiä.
Millä tavalla opastamme jäällä liikkuvia kulkijoita?
Jaikalin patentti olisi se, että avantoon putoajille järjestetään hyvä pelastuspalvelu niin,
että heidät saataisiin mahdollisimman nopeasti nostettua ylös jääkylmästä avannosta.
Minun esittämäni raamatullinen malli on se, että ihmisiä varoitetaan joutumasta liian
lähelle tuota avantoa, joka varsinkin pimeällä säällä kuljettaessa on hengenvaarallinen.
Vaarallinen myös siksi, että toistuvasti, useaan kertaan sinne kylmettyminen aiheuttaa
pahimmillaan kuolemaan johtavan hypotermian. "Synnin palkka on kuolema". Room. 6:23
Siis, onko viisaampaa kehua sitä nopeutta ja "varmuutta", jolla synnittömät poimitaan
avannosta, VAI, onko viisaampaa opastaa erehtyväisiä kulkijoita kiertämään jääkylmä
avanto tarpeeksi kaukaa, ettei uudestaan ja uudestaan joutuisi kylmän kouristuksiin?
Mikä on sinun vastauksesi?
.- Room.6:12-23
En ole erityisen hyvä vertauskuvien maalaaja, mutta teen nyt yrityksen siihen suuntaan.
Oletetaan, että järvessä on avanto, joka sijaitsee vaarallisen lähellä talvista kulkureittiä.
Millä tavalla opastamme jäällä liikkuvia kulkijoita?
Jaikalin patentti olisi se, että avantoon putoajille järjestetään hyvä pelastuspalvelu niin,
että heidät saataisiin mahdollisimman nopeasti nostettua ylös jääkylmästä avannosta.
Minun esittämäni raamatullinen malli on se, että ihmisiä varoitetaan joutumasta liian
lähelle tuota avantoa, joka varsinkin pimeällä säällä kuljettaessa on hengenvaarallinen.
Vaarallinen myös siksi, että toistuvasti, useaan kertaan sinne kylmettyminen aiheuttaa
pahimmillaan kuolemaan johtavan hypotermian. "Synnin palkka on kuolema". Room. 6:23
Siis, onko viisaampaa kehua sitä nopeutta ja "varmuutta", jolla synnittömät poimitaan
avannosta, VAI, onko viisaampaa opastaa erehtyväisiä kulkijoita kiertämään jääkylmä
avanto tarpeeksi kaukaa, ettei uudestaan ja uudestaan joutuisi kylmän kouristuksiin?
Mikä on sinun vastauksesi?
.PYHITYS POISTAA LAINALAISUUDEN ONGELMAN
Paavalin julistama armon evankeliumi ei anna lupaa synnissä elämiseen
"Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman,koska ette ole lain alla vaan armon"
Laki sanoo:"Tee, niin saat elää"
Armo sanoo:"Elä, niin saat tehdä"
Armosta elävällä on siunattu voimanlähde, jonka varassa hän tekee
Jumalalle mieluisia tekoja ja kantaa hyvää hedelmää.
Jumala on siis ilmoittanut,ettei uskova ole enää lain alla.
Tämän ajatuksen vääristelijöille Paavali vastaa, että armosta pyhittyminen
ei suinkaan anna lupaa synnin tekemiseen, vaan itse asiassa se vapauttaa
synnin vallasta.
Paavali asettaa vastakkain orjuuden, josta armosta saatava pyhitys vapauttaa
ja vapauden, jonka se antaa: hän puhuu ensin palvelijoista ja isännistä ja
sitten kahden eri elämäntavan seurauksista.
Vastakkain on kaksi isäntää:Henkilöitynyt synti ja Jumala Kristuksessa.
Orjuus johtaa kuolemaan, vapaus sitä vastoin vie elämään.
Ihmiset ovat joko synnin orjia tai vanhurskauden palvelijoita.
Seuraus tästä asiaintilasta on joko "kuolema" ja "hedelmättömyys" tai
"pyhitys" ja "iankaikkinen elämä".
Synnin palkan, kuoleman, vastakohta on Jumalan lahja, ikuinen elämä. Room.6:12-23 kirjoitti:
PYHITYS POISTAA LAINALAISUUDEN ONGELMAN
Paavalin julistama armon evankeliumi ei anna lupaa synnissä elämiseen
"Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman,koska ette ole lain alla vaan armon"
Laki sanoo:"Tee, niin saat elää"
Armo sanoo:"Elä, niin saat tehdä"
Armosta elävällä on siunattu voimanlähde, jonka varassa hän tekee
Jumala on siis ilmoittanut,ettei uskova ole enää lain alla.
Tämän ajatuksen vääristelijöille Paavali vastaa, että armosta pyhittyminen
ei suinkaan anna lupaa synnin tekemiseen, vaan itse asiassa se vapauttaa
synnin vallasta.
Paavali asettaa vastakkain orjuuden, josta armosta saatava pyhitys vapauttaa
ja vapauden, jonka se antaa: hän puhuu ensin palvelijoista ja isännistä ja
sitten kahden eri elämäntavan seurauksista.
Vastakkain on kaksi isäntää:Henkilöitynyt synti ja Jumala Kristuksessa.
Orjuus johtaa kuolemaan, vapaus sitä vastoin vie elämään.
Ihmiset ovat joko synnin orjia tai vanhurskauden palvelijoita.
Seuraus tästä asiaintilasta on joko "kuolema" ja "hedelmättömyys" tai
"pyhitys" ja "iankaikkinen elämä".
Synnin palkan, kuoleman, vastakohta on Jumalan lahja, ikuinen elämä.Olet käsittänyt asian samalla tavalla kuin minäkin olen.
Kiitos Jumalalle, juuri tästä on kysymys:
>>Armosta elävällä on siunattu voimanlähde, jonka varassa hän tekee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663392Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1252771- 442553
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391240