esiaviolliset suhteet

kajsa

Olemme ystäväni kanssa pohtineet monesti nykyajan ilmiötä, esiaviolliset suhteet hellareiden joukossa.
Onko maailma pyörähtänyt nurin, kun tuntuu että kaikki on luvallista? Meidänkin srk:ssa seurustelevat parit pakkaavat asumaan yhteen ja varsinkin , jos kihlat on ostettu alkaa saman katon alla asuminen. Näin tekevät nuoret ja vanhemmatkin seurustelijat.
Kovin kummeksuttaa tämä, eikä kukaan ole moksiskaan.

19

1056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Spep

Onko yhteenmuuttaminen ennen naimisiin menoa naurettavaa? EI.

Onko jonkun seurakunnan oppien mukaan eläminen naurettavaa? ON.

• 216

hei.. tervetuloa 2000-luvulle.

• "netti pastori"

Oletteko mahdollisesti ottaneet asiaa puheeksi esim vanhemmiston kanssa.

Eihän tuo ihan oikealta kuulosta.

• yks vaan

Siinä ei ole mitään väärää jos muuttaa yhteen,siinä opitaan tuntemaan toisen hyvät ja huonot puolet ja sitten voi mennä naimisiin jos siltä tuntuu.Kyllä sitä on varovainen kun on niin paljon avioeroja Suomessa,kannattaa tutustua toiseen ennen avioliittoa asumalla yhdessä niin ainakin turhilta pettymyksiltä säästytään. Oletpa Kajsa "ahdashenkinen" nyt eletään 2000-lukua.

• Hymmm

Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta kuolemaan vie. (Jostakin sananlaskuista)

Vnheneeko Jumalan Sana?
        Vainko muutamille?

• sydäntä

On kokemusta, ei kannata leikkiä näillä asiolla.

http://www.saunalahti.fi/hapalo/seksi.htm

Allan Bloom, "The Closing of the American Mind:in" kirjoittaja, kuvailee kiinnostavimmiksi oppilaikseen niitä, jotka ovat seksuaalisesti kokemattomia, "jotka kokevat, että edessä on vielä paljon, ja on paljon asioita, joita kohti heidän täytyy vielä kasvaa... [he ovat] jännittyneitä mysteereistä, joista he eivät vielä ole täysin selvillä." Vastakohtana ovat seksuaalisesti kokeneet, joista tuli "miehiä ja naisia 16-vuotiaina", "latteasieluisia", "vailla ihanteita", jotka " eivät enää tule muuttumaan paljoakaan."

• sexman

Kondomi on tarkoitettu peniksen päälle vedettäväksi, ei sydämen!

Vain irtosuhteilla voi päästä nauttimaan seksuaalisesta jännityksestä.
        Kyllähän avioseksikin alussa maistuu hyvälle, mutta sama kumppani, samat tavat alkavat pian kyllästyttämään.

• Batman
        sexman kirjoitti:

Kondomi on tarkoitettu peniksen päälle vedettäväksi, ei sydämen!

Vain irtosuhteilla voi päästä nauttimaan seksuaalisesta jännityksestä.
        Kyllähän avioseksikin alussa maistuu hyvälle, mutta sama kumppani, samat tavat alkavat pian kyllästyttämään.

miestä vie, eikä mies sitä. Surullinen juttu.
        Ketkä lie uhreja.

• kokemus

Enpä ole tehnyt muuta niin isoa erehdystä elämäni aikana kuin sen, että antauduin esiaviollisiin suhteisiin.
      Luulin, että mennään avioon, kun sängyssä meni niin loistavasti. Mutta se on vain yksi osa-alue yhteiselosta. Mitään muuta todella yhteistä ei meillä löytynyt. Ja sydän särkyneenä, unelmat kaatuneina jatkoin elämääni yksin, katuen tehtyjä erehdyksiä.
      Onneksi on armahtava Jumala, mutta paljon mieluummin olisin jättänyt nää polut väliin, jos olisin ymmärtänyt.
      Kerroinpa vaan oman kokemukseni. Ajattele ensin.
      Rukoile ja harkitse, pyydä voimaa Jumalalta!

• kokemat on

Sulla on päin vastaiset kokemukset kun mun vaimolla.
        Vaimoni sanoo ettei kadu esiaviollisia suhteita (harrasti niitä edellisen poikaystävänsä kanssa, ennen kuin aloimme seurustelun ja menimme avioon), vaan ihmisellä täytyy olla kokemuksia ennen parisuhteen virallistamista.
        Vaimoni kuuluu Helluntaiseurakuntaan ja on uskossa.
        Kun sanoin vaimolleni ettei hänen asenteensa ole raamatun ohjeiden mukainen ja ettei raamattu hyväksy avioliiton ulkopuolisia suhteita hän vastasi:
        Sinkkuna saa tehdä ihan niin kuin haluaa, mutta avioliitossa ei saa harrastaa avioliiton ulkopuolisia suhteita, koska vahingoittaa puolisoa!

Minusta aika omituinen näkökulma.

Lisäksi hän on todennut ettei hänen aikaisemmat suhteensa kuulu mulle millään tavalla.
        Mikä on raamatun kanta asiaan?

• Erilainen kokemus
        kokemat on kirjoitti:

Vaimoni sanoo ettei kadu esiaviollisia suhteita (harrasti niitä edellisen poikaystävänsä kanssa, ennen kuin aloimme seurustelun ja menimme avioon), vaan ihmisellä täytyy olla kokemuksia ennen parisuhteen virallistamista.
        Kun sanoin vaimolleni ettei hänen asenteensa ole raamatun ohjeiden mukainen ja ettei raamattu hyväksy avioliiton ulkopuolisia suhteita hän vastasi:
        Sinkkuna saa tehdä ihan niin kuin haluaa, mutta avioliitossa ei saa harrastaa avioliiton ulkopuolisia suhteita, koska vahingoittaa puolisoa!

Lisäksi hän on todennut ettei hänen aikaisemmat suhteensa kuulu mulle millään tavalla.

Tiedän ettei ole muodikasta, mutta minusta esiaviolliset suhteet (seksi) on väärin.

Minulle sattui mies helluntaiperheestä (itse olen läht. lutsu) joka piti kiinni siitä, ettei ole seksiä ennen avioliittoa. Tästä olimme samaa mieltä. Mutta kun olin tullut kuvioon vaimoksi ja kulissiksi hän alkoi innokkasti kokeilla suhteita ja seksiä vaikka kuinka monen kanssa, koska oli jo avioliitossa. Minun piti olla hiljaa ja peittää asiat, koska vaimo ei saa levittää perheen sisäisiä asioita. Arvannet, että emme enää ole pari. Jäi vähän kylmä olo tuon helunamoraalin suhten. Ei mikää läisyys todellakaan pyhitä. Vain Jeesus voi antaa voiman vaeltaa vakaasti.

• Eetu
        Erilainen kokemus kirjoitti:

Tiedän ettei ole muodikasta, mutta minusta esiaviolliset suhteet (seksi) on väärin.

Minulle sattui mies helluntaiperheestä (itse olen läht. lutsu) joka piti kiinni siitä, ettei ole seksiä ennen avioliittoa. Tästä olimme samaa mieltä. Mutta kun olin tullut kuvioon vaimoksi ja kulissiksi hän alkoi innokkasti kokeilla suhteita ja seksiä vaikka kuinka monen kanssa, koska oli jo avioliitossa. Minun piti olla hiljaa ja peittää asiat, koska vaimo ei saa levittää perheen sisäisiä asioita. Arvannet, että emme enää ole pari. Jäi vähän kylmä olo tuon helunamoraalin suhten. Ei mikää läisyys todellakaan pyhitä. Vain Jeesus voi antaa voiman vaeltaa vakaasti.

..meininkiä. Tästäpä näkee sen, ettei mikään seurakunta pyhitä keinoja. On oltava oma henkilökohtainen suhde elävään Jeesukseen.Hänen avullaan voimme elää puhdasta Jumalalle otollista elämää.

• kummastuttaa
        Eetu kirjoitti:

..meininkiä. Tästäpä näkee sen, ettei mikään seurakunta pyhitä keinoja. On oltava oma henkilökohtainen suhde elävään Jeesukseen.Hänen avullaan voimme elää puhdasta Jumalalle otollista elämää.

Näin on maailman henki otettu avosylin vastaan seurakuntiin. Ja vielä närkästytään ja paheksutaan ,jos joku rohkenee sanoa,että seurakunnan toiminta on vain ylläpitävää toimintaa. Eikö tämä kaikki todista sitä,että Jumalan Sana ei ole enää ohje. Pyhä Henki on saatettu murheelliseksi.Jeesus Kristus ei ole hallitsija sydämen valtaistuimella. kummastuttaa.

• kokemusta löytyy
        Erilainen kokemus kirjoitti:

tuollaista just sattuu kun ottaa ns. sian säkissä

• LUOPUKAA TEOISTANNE
        kokemat on kirjoitti:

Voi kuinka kaukana ollaan totuudesta,kun on näin lujasti eksyksissä,voidaan aivan selvistä asioista keskustella.Häpäisette itsenne ja Herranne kun puolustatte riettaita tekojanne jatkakaa vain haureudessa ja hyväksykää toistenne synnit ja näin tulette vikapääksi kaikelle synnille.Miksi kuljette jatkuvasti harhaan,kun ette tunne Herraa,vaan elätte himoisanne.

• .......

Kenenkään seksielämä ei kuulu seurakunnan vanhimmistolle, toisille seurakuntalaisille, netissä riekkuville "opettajille", naapureille, kaupan kassoille, ohikulkijoille jne.

Muut sen ymmärtävätkin ja jättävät toisten seksieläm'n ruotimisen sikseen mutta uskovat näköjään eivät.

• Huom!

Seurakunnan pitäisi olla Kristuksen ruumis. Siellä pitäisi olla pyhien yhteys.

1. Pietarin kirje 1 14-16

Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
      vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
      Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".

• body

Seurakunta koostuu ihan tavallisista ihmisistä, fyysis- psyykkis ja seksuaalisista ihmisistä ja heidänkin liittonsa on lihallinen liitto.

Ja kuten ........ mainitsi, ihmisten seksielämä ei toisille kuulu, ei kuulu , eikä niitä tarvitse kenellekään selitellä, tunnustella tai ripitellä.

Jossain seurakunnassa vanhimmat ( seurakunnan johtomiehet ) ovat uteliaita kuulemaan ja tenttaavat nuorten seksielämästä. Heitä se kiehtoo, sillä he elävät muuten menneisyydessä, mutta seksi kuitenkin heitä kiinnostaa.

• Markku Tampio

Mitenkäs se nyt niin kummallista touhua muka nykyisin on, kun kautta aikojen on valloillaan ollut samanlainen tyyli. Ns. "ennenvanhaan" vaan ihmiset ovat kyenneet salaamaan paremin nuo asiat, ja ne, mitkä on paljastuneet, ne on kiireellä lakaistu sinne maton alle -tyyliin: vihille vaan ja vauhdilla, jos ilman kumia "pässiä nutistaa"..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      76
      2539
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      49
      2536
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2402
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      67
      2200
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1897
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1749
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1221
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1054
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1045
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      59
      965
    Aihe