Kuolemattomuus opista

niin että miks?

Olen lukenut että adventistit eivät usko olevansa kuolemattomia ikuisuusolentoja kuin Jumalansa valtakunnassa. Onko näin? ja onko Raamattu sellaisen opin "takana"? Jos on niin miksi esimerkiksi lutherilaiset uskovat sielun kuolemattomuuteen.

13

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sielun kuolemattomuuteen: He ovat Spiritisti Kristittyjä.

      • e333

        uskoa että on kuolematon kuin Jumala koska Raamattu sanoo että se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava, uskotko sinä että täällä maalimassa olisi ainoatakaan ihmistä joka ei olisi syntiä tehnyt?
        Mutta uskovat saavat kuolemattomuuden kun Jeesus tulee tänne omansa hakemaan taivaaseen, silloin voimme iloita siitä armolahjasta jonka Jeesus antaa omillensa.


      • eremith

        Kuolemattomuusoppi oli alkuseurakunnan yleinen kästitys ja uskomus, muuta se poistettiin jo vuonna 356 Kontanttinopolin kirkolliskokouksessa kerettiläisenä harhaoppina, koska katolinen kirkko halusi päästä määräämään mitä kelpuutetaan kirkon ohjelmaan, ja enemmistö äänesti jälleensyntymisoppia vastaan.Tämä on ihmisten mielivaltainen ratkaisu ja suuri virhe. Mutta se ei silti oppia ja totuutta kaada joka Jälleen syntymisessä on jäljellä. Mutta jotakin sentään on jäänyt kuitenkin raamattuun muistuttamaan Jälleensyntymis opista Matteksen ja Luukkaan evankeliumeihin, tarkka älyinen huomaa sen helposti, kun lukee evankeliumeja.


      • jälkeen !
        eremith kirjoitti:

        Kuolemattomuusoppi oli alkuseurakunnan yleinen kästitys ja uskomus, muuta se poistettiin jo vuonna 356 Kontanttinopolin kirkolliskokouksessa kerettiläisenä harhaoppina, koska katolinen kirkko halusi päästä määräämään mitä kelpuutetaan kirkon ohjelmaan, ja enemmistö äänesti jälleensyntymisoppia vastaan.Tämä on ihmisten mielivaltainen ratkaisu ja suuri virhe. Mutta se ei silti oppia ja totuutta kaada joka Jälleen syntymisessä on jäljellä. Mutta jotakin sentään on jäänyt kuitenkin raamattuun muistuttamaan Jälleensyntymis opista Matteksen ja Luukkaan evankeliumeihin, tarkka älyinen huomaa sen helposti, kun lukee evankeliumeja.

        (oppia ja totuutta kaada joka jälleensyntymisessä on jäljellä.)

        Tässä tulee ilmi tämä tämän henkilön uskonto jälleensyntyminen, joka ei ole Raamatun Jumalan tahdon mukaista, että tälläiset harhaoppineet ne vain täällä meidän kokosydämisesti Raamatun Jumalan tahdon mukaan elävien palstalla tahtovat tehdä työtänsä omaksi vahingokseen, että se on kadotukseen johtava tie, mutta he eivät silti siltä tieltä tahdo poistua, että paljon on vääräuskoisia, että ei usko ole joka miehen eikä naisen, että tämä on myöskin paikkansa pitävää tässä synnin täyttämässä maailmassa, jossa elää pahuuskin lammasten vaatteisiin pukeutuneena, että meidän on eläminen hereillä ollen, eikä nukkuessa toisten uskoon nojautuen.


    • Miksi sinulle on niin kovin tärkeää saada uskotella jumalattomille, että he eivät joudu kärsimään tekojensa
      seurauksista? Ja miksi sinulle on niin hurjan tärleää saada uskotella, että nimi "adventisti" takaa sinulle
      kuolemattomuuden.

      • e333

        sana takaa mitään kuolemattomuutta, se on hyvä sinunkin Antti muistaa, vaan se on Raamattu ja Jumalan sana, ne takaavat uskovalle kuolemattomuuden ja jumalattomille ikuisen kuoleman, synti ja syntinen eivät hallitse eivätkä elä iankaikkisesti, heidät tuhoaa se tuli joka on tulta ja tulikiveä, niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa eloon.


      • ????????

        Tahallasko jätit vastaamatta alotuksen kysymykseen? Jos sulla ei ole vastausta niin miks olenkaan kirjotit mitään?


      • kalamerta.111
        e333 kirjoitti:

        sana takaa mitään kuolemattomuutta, se on hyvä sinunkin Antti muistaa, vaan se on Raamattu ja Jumalan sana, ne takaavat uskovalle kuolemattomuuden ja jumalattomille ikuisen kuoleman, synti ja syntinen eivät hallitse eivätkä elä iankaikkisesti, heidät tuhoaa se tuli joka on tulta ja tulikiveä, niin ettei heistä jää juurta eikä oksaa eloon.

        Kyllä näitä ajattelemattomia adventisti aasinpäitä täällä piisaa, joilla ei näköjään ole omaa järjellistä toimintaa, vaan ne ovat adventismi opin ohajattavina.


      • stone83
        ???????? kirjoitti:

        Tahallasko jätit vastaamatta alotuksen kysymykseen? Jos sulla ei ole vastausta niin miks olenkaan kirjotit mitään?

        ethän sinäkään vastannut... :D eli miksi sinä kirjoitit?


      • e333
        kalamerta.111 kirjoitti:

        Kyllä näitä ajattelemattomia adventisti aasinpäitä täällä piisaa, joilla ei näköjään ole omaa järjellistä toimintaa, vaan ne ovat adventismi opin ohajattavina.

        väittää että tuo on vain adventisti oppia kyllä se on aivan Raamatullista mitä kirjoitin, mutta teillä näyttää olevan niin silmät ummessa siihen teidän helvettiinne että näette kaiken Raamatun opinkin ylösalaisin, no kyllähän sitten silmänne aukenevat kun tulette näkemään ettei Jumala sitä ikuista helvettiä teille antanutkaan, kun hiilihangot kädessä jo odottelitte sinne pääsevänne toisin ajattelevia kääntelemään.
        Oikein iljettää kun aikuiset ihmiset uskovat tuollaista hirmusatua.


      • hahahaa :)
        stone83 kirjoitti:

        ethän sinäkään vastannut... :D eli miksi sinä kirjoitit?

        :)


    • UskoJeesukseen

      Jumalan armosta Jeesuksen kautta! Jokainen joka on syntiä tehnyt, on ansainnut kuoleman, mutta Jumalan armo on suureksi tullut Jeesuksen Kristuksen sovituksen ja ristinkuoleman kautta. Muuta pelastusta ei yhdellekkään ihmiselle ole, kuin Jeesus. Jos joku uskoo itsessään olevansa kuolematon, luterilainen tai ei, niin hän erehtyy, sillä raamatun mukaan synnin palkka on kuolema ja jokainen ihminen on synnin seurauksena ansainnut kuoleman, mutta voi pelastua iankaikkiseen elämään uskosta Kristukseen omana Lunastajanaan.

      • eremith

        Tuosta raqamatussa mainitussa, etenkin Uuden testamentin imoittamasta 2kuoelemsta" et tunnu ymmärtävän yhtään mitään, ja yleensäkään kuolemasta! Syvenny paremmin tekstin sisältöön.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      878
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe