Sapatti sinetti

kolme-enkeliä

Raamattu ilomoittaa Jumalan korottaneen sapatin luomisen muistomerkiksi. Lisäksi Jumala on tehnyt sapatista liiton merkin hänen ja hänen seuraajiensa välille. Myöskin Jumala on tehnyt sapatista lunastuksen muistomerkin. Sapattikäsky loistaa kirkkaana Jumalan lain sydämessä. Jumala on nähnyt hyväksi tehdä näin ja erotella näin ihmiset niihin joilla on Jeesuksen usko ja jotka pitävät Jumalan käskyt ja niihin joilla ei ole Jeesuksen uskoa ja jotka vastustavat hänen pyhiä asetuksiaan!

11

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 373372371

      Koko kirjoituksesi on täyttä puppua. Väittämiäsi asioita ei löydy Raamatusta muutoin kuin vääntämällä ne väkivalloin Ellen G. Whiten houreisiin ja uniin sopiviksi.

    • Rabbo H.

      Sapattisinetti ja sunnuntaipedonmerkki ovat Ellenin muistomerkkejä ja Ellen taas on 22.10.1844 tapahtumatta jääneen tapahtuman eli Suuren Pettymysen muistomerkki. Näistä muistomerkeistä pitäisi jokaisen kristityn muistaa varoa antautmasta laskemaan päiviä tai aikoja joista ei tiedä edes Poika vaan yksin Isä, joka one valtansa voimalla asettanut.

    • RE:Sapatti sinetti

      - sapatti on vain ja ainoastaan Israelin kansan ja Jumalan välinsen liiton asia, ei pakanoiden. Lue Raamattusi!!!

      • uskova_1'

        Minä en olekaan pakana, vaan olen Jumalan omaisuus kansan jäsen Jeesuksessa ja siten minua koskee myös Jumalan säädökset. Pakanoita ne eivät koske sillä he menevät kadotukseen


      • _,_,
        uskova_1' kirjoitti:

        Minä en olekaan pakana, vaan olen Jumalan omaisuus kansan jäsen Jeesuksessa ja siten minua koskee myös Jumalan säädökset. Pakanoita ne eivät koske sillä he menevät kadotukseen

        Jumalan oman kansan esinahan liha tulee olla ympärileikattu koiraspuolisilta ihmiseltä tai muutoin hänet hävitetään Jumalan omaisuuskansasta kertoo Raamattu.


      • uskova_1'
        _,_, kirjoitti:

        Jumalan oman kansan esinahan liha tulee olla ympärileikattu koiraspuolisilta ihmiseltä tai muutoin hänet hävitetään Jumalan omaisuuskansasta kertoo Raamattu.

        Sellaista käskyä ei ole missään Raamatussa. Paavalihan se juuri sanoo ettei ole väliä onko ympärileikattu vai ei , vaan että on Jeesusken oma ja pitää käskyt.


      • stone83
        uskova_1' kirjoitti:

        Sellaista käskyä ei ole missään Raamatussa. Paavalihan se juuri sanoo ettei ole väliä onko ympärileikattu vai ei , vaan että on Jeesusken oma ja pitää käskyt.

        nyt sekoitat asioita..

        -"sapatti on vain ja ainoastaan Israelin kansan ja Jumalan välinsen liiton asia, ei pakanoiden. Lue Raamattusi!!!"

        "Sellaista käskyä ei ole missään Raamatussa. Paavalihan se juuri sanoo ettei ole väliä onko ympärileikattu vai ei , vaan että on Jeesusken oma ja pitää käskyt."

        Eihän tässä ollut käskystä kysymys,vaan Jumalan valitusta kansasta..
        Se on tottakai totta että jokaisen tulee pitää käskyt,mutta tuossa kun ei ollut kyse käskystä,vaan Jumalan ja Israelilaisten välisestä liitosta.

        Mutta sapatti ei ole sinetti millekkään muulle kuin tälle liitolle,näin on Raamatussa ilmoitettu.


      • rauhassa_1
        stone83 kirjoitti:

        nyt sekoitat asioita..

        -"sapatti on vain ja ainoastaan Israelin kansan ja Jumalan välinsen liiton asia, ei pakanoiden. Lue Raamattusi!!!"

        "Sellaista käskyä ei ole missään Raamatussa. Paavalihan se juuri sanoo ettei ole väliä onko ympärileikattu vai ei , vaan että on Jeesusken oma ja pitää käskyt."

        Eihän tässä ollut käskystä kysymys,vaan Jumalan valitusta kansasta..
        Se on tottakai totta että jokaisen tulee pitää käskyt,mutta tuossa kun ei ollut kyse käskystä,vaan Jumalan ja Israelilaisten välisestä liitosta.

        Mutta sapatti ei ole sinetti millekkään muulle kuin tälle liitolle,näin on Raamatussa ilmoitettu.

        Aivan oikein, sapatti on ikuinen sinetti/merkki Jumalan ja hänen omiensa välillä. Olen samaa mieltä.
        Ympärilleikkaus ei ole Jumalan kansan merkki eikä ehto, kuten aikaisempi inttäjä väitti.


      • _,_,
        rauhassa_1 kirjoitti:

        Aivan oikein, sapatti on ikuinen sinetti/merkki Jumalan ja hänen omiensa välillä. Olen samaa mieltä.
        Ympärilleikkaus ei ole Jumalan kansan merkki eikä ehto, kuten aikaisempi inttäjä väitti.

        jäänyt raamattu lukematta koska väität tuommoisia.


      • viisaampi_1
        _,_, kirjoitti:

        jäänyt raamattu lukematta koska väität tuommoisia.

        Tarkoitat siis itselläsi on lukematta.

        Hes. 20:12

        Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

        Hes. 20:20

        ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.

        Siinä pari jaetta joissa Jumala ilmoittaa mikä on merkkinä hänen ja hänen omiensa välillä!

        Room. 2:28

        Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;

        Room. 2:29

        vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

        1. Kor. 7:19

        Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.

        Jumalan käskyjen pitäminen on merkki kuulumisesta Jumalan omiin, ei ympärileikkaus. Näin uudessa liitossa!


      • _,_,
        viisaampi_1 kirjoitti:

        Tarkoitat siis itselläsi on lukematta.

        Hes. 20:12

        Myöskin sapattini minä annoin heille, olemaan merkkinä minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka pyhitän heidät.

        Hes. 20:20

        ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne.

        Siinä pari jaetta joissa Jumala ilmoittaa mikä on merkkinä hänen ja hänen omiensa välillä!

        Room. 2:28

        Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;

        Room. 2:29

        vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

        1. Kor. 7:19

        Ei ympärileikkaus ole mitään, eikä ympärileikkaamattomuus ole mitään, vaan Jumalan käskyjen pitäminen.

        Jumalan käskyjen pitäminen on merkki kuulumisesta Jumalan omiin, ei ympärileikkaus. Näin uudessa liitossa!

        Meinaatko Sipporankin ympärileikanneen miehensä Mooseksen vain "hengessä"?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe