http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/paino.asp?id=1858013
Aivan älyttömiä päätelmiä koska totuus on liian karvas naistutkijalle.
Totuus on nimittäin se, että parisuhteessa nainen syö enemmän kuin kuluttaa eikä välitä painonsa noususta koska on jo saanut miehen. Sinkkuna nainen tarkkailee painoaan koska tietää, että mahdollisuudet saada mies lihavan on erikoisen vaikeaa.
Parisuhde lihottaa :D
97
4812
Vastaukset
- janet vonta
Mätisäkillä ei mäihä käy.
- lihava ku oo
akka pääsee helpolla kun ukko ei pysty naimaan
- Tämäkö tilanne?
lihava ku oo kirjoitti:
akka pääsee helpolla kun ukko ei pysty naimaan
"Päällä ei pysy, takaa ei yllä eikä alle uskalla mennä"
- sevaan on näin
minulla ollut reilun 2 vuotta kuvankaunis lady himassa, ja mun elämä jotenkin sotkeutunut.. -läheisriippuvainen.ko-? en juuri pääse lenkille, ja salille, kun ei vaan kiinnosta katesella ja iskee uusia siisti-lady.ja niin tulen laiskaksi, kun eioo käynissäpitävää voimaa -naisten iskeminen- asun tropiikissa huomenna lähdemme prinsessani kanssa to Bali viikoksi hmm.. -lomalle- mutta vituttaa tää -mode- että oma paras nainen ja nyt lihoo ja menettää upean vartalonsa, sen vuoksi, että elämäni kulkee autoillen m-pyörälä. ei öitä valvoen ei epäsäännöllisyyttä... nyt 100 kg.. vuosi sitten 85 kg. pituutta 184 cm.. "ihminen on"
- mooooses
Tietty se toimii myös noinpäin mutta miksi sitä ei voi sanoa vaan on sepitettävä mitä sattuu.
- "poddy-ville"
että kirjoituksesi logiikasta päätellen ne ovat psyykelääkkeet jotka sinua lihottaa, ei siisti leidi. Tuo "kuvankaunis lady himassa" on päässäsi olevaa harhaa, ei todellisuutta samoin "Bali viikoksi". Sinun tulisi nyt ehdottomasti pienentää annostustasi, lääkkeet ovat ne kun lihottavat. Viikon kahden kuluttua huomaat että oletkin himassasi yksin. Siis harhat ovat poistuneet ja voit lähteä salille pudottamaan painoasi.
- kyllä se kevät tulee
kuukaudessa hoikkaa siisti ladyyn. joka osaa tanssia himassa minulle ja strippaa... nyt teen hänelle ruokaa wokkipannussa kanaa kookkosmaitoo yms.. ja -kangare kai- hän ajaa kotiin tunninkuluttua... ja on upee.. syömme altaalla puutarhassa...
- Outolainen
Mitä sinä tahdot oikein ilmaista maailmalle sekavalla viestilläsi?
Opettele kirjoittamaan. - sdasda sda sd 324
Outolainen kirjoitti:
Mitä sinä tahdot oikein ilmaista maailmalle sekavalla viestilläsi?
Opettele kirjoittamaan.äadsahdi234w21304 2343
24hj2894 y2904204324 http://www.fatalfailblog.com/ asdasdasda d asdsd a sdasd - oot
seko tyyppi
- pööööh
"poddy-ville" kirjoitti:
että kirjoituksesi logiikasta päätellen ne ovat psyykelääkkeet jotka sinua lihottaa, ei siisti leidi. Tuo "kuvankaunis lady himassa" on päässäsi olevaa harhaa, ei todellisuutta samoin "Bali viikoksi". Sinun tulisi nyt ehdottomasti pienentää annostustasi, lääkkeet ovat ne kun lihottavat. Viikon kahden kuluttua huomaat että oletkin himassasi yksin. Siis harhat ovat poistuneet ja voit lähteä salille pudottamaan painoasi.
kenties olla ulkomaalaistaustaine!!!!
- nainen 37
Näkeehän tuon kaupungilla. Miehet suht koht kunnossa, naiset plösöjä. Toki joillekin miehille käy samoin..
- lihoo...
Olemme /- 40V aviopari joka on ollut tässä suhteessa nyt n.4 vuotta. Yhdessä olemme asuneet reilut kaksi vuotta. Vimoni ei ole tänä aikana saanut lapsia eikä ollut raskaana, vaan kuinka ollakaan viimeisen kahden vuoden aikana painoa on tullut reilut kymmenen kymmenen kiloa lisää. Itselläni paino pysynyt samana.
Vaimon lihomiseen ei tarvitse mitään tieteellisiä tutkimuksia. Hän vaan yksinkertaisesti syö enenmmän kuin minä. Sipsipussista menee hänelle 70% ja minulle 30%. Noutopöydässä hän syö 50% enemmän kuin minä . Minä liikun enemmän ja olen reilun10 cm pidempi kuin hän.
Mutta syököön. Sitä riskiä en ota, että hänen syömisestään menisin mainitsemaan. Tiedän, että se tietäisi maanjäristyksen tyyppistä katastrofia.- nanna44
Minä laihduin,kun aloin seurustelemaan,oli mies "hullu"mustasukkainen,omistushaluinen,epäilevä,vaikka ei ollut aihetta!Eipä siinä juuri ruoka maistunut,kun oli ahdistava,parisuhde!No nyt edelleen hoikka,ja sinkku:)
- oeln syyllinen
Parisuhde ei lihota eikä sinkkuus laihduta. Kitusiin ahdetun muonamäärän ja kulutuksen välinen ero lihottaa tai laihduttaa.
Naisten lihomiseen keksimällä keksitään omituisia syitä joissa ei ole päätä ei häntää ja joiden tarkoitus on viestittää, etteivät naiset voi mitään lihomiselleen.
Vastaava tutkimus miehistä tuo tylyn tuomion: Liikaa kaljaa ja makkaraa liian vähän liikuntaa, miehet on laiskoja sikoja.
Joka kerta "tutkimukset" paljastavat, että suomimiehet ovat useammin lihavia kuin naiset. Katukuvassa tilanne on kokonaan päinvastainen joten kyse on siinäkin hyväksynnän hakemisesta naisten lihomiselle ja sen tueksi pitää todeta varsinaiseksi syypääksi mies, kukas muu kuin ikuinen syntipukki suomalainen mies.- tietoa on ja
alkaa syömään, kun naimahommat vähenee parin kanssa.
- rapamahat tulee
tietoa on ja kirjoitti:
Voipi olla ja onkin sellaisia miehiä ja jonkinmoinen rapamaha on monellakin mutta jos otetaan satunnaisotannalla tuhat naista ja tuhat miestä niin naisista paksuja on 900 ja miehistä 300. Mutta mutta, nuoret naiset, semmoset alle 25v ovat useimmiten normaalipainoisia mutta yli 40v naisista ei juuri normaalipainoista löydy paitsi tietty poikkeus joka vahvistelee sääntöä.
Oma painonikin heijaa jatkuvasti mutta kun paino nousee varoitusrajalle pudotan liiat pois johon kuluu noin 3 viikkoa. Rajana on tiettyjen farkkujen sopivuus, kun joutuu vetämään vatsaa sisään nappia laittaessa on aika aloittaa pudotus. Vaakaa en edes omista.... enkä uusia farkkuja osta :) - Hyvää nam nam
tietoa on ja kirjoitti:
Kun seksi vähenee parisuhteessa eikä halua pettää, ainut vaihtoehto on korvata seksi ruualla jos haluaa jotain hyvää.
- jULMA HENRY
Ja jos mies on SIKA, se on naisen VIKA!
- tuleva läski
Tämhän on ihan tiedetty fakta, parisuhde lihottaa. Itsellä meni sinkkuna kaikki rahat juhlimiseen/ulkona syömiseen, kävin siis ulkona 2-3krt viikossa. Aina en vetänyt viinaa, mutta limsakin on kallista baarissa ja pienet naposteltavat, samoin taksimatkat kotiin, asun 1h kävelymatkan päässä kaupungin keskustasta eikä julkisia kulje enää 22 jälkeen. Ruokaan meni kotona noin 1€/päivä.
Nyt on kivoja koti-iltoja miehen kanssa, eli ulkona käydään kerran viikossa lähes joka viikko. Koti-iltoina mässäillään sohvalla sipsua, jäätelö ja namia. Ulkona käydessä syödään hyvin. Ei mies halua lähteä lenkille, vaan laiskotella sohvalla ja mieluummin näin tuoreessa suhteessa viettää aikaa kullan kanssa kuin lähtee yksin lenkille.
Sitten on vielä ruuanlaitto: yksin, söin jo lounaan, otan vain hedelmän ja leivän. Kaksin, voi onkohan toinen syönyt, kyllä nyt laitan kunnon ruuan ja ehkä jotain kivaa jälkkäriä.- halu loppuu !
En tee talvisin mitää...naiminenkaan ei huvita, ainoa "ilo" on TVn katselu ja salatupakanpoltto autotalissa. Ennen tyylikäs naiseni on nyt lihonut todella komeaksi pullukaksi...ja itse tulen perässä hyvää vauhtia !
- ei-tuleva läski
Minusta väite on ala-arvoista ihmisten aliarvioimista ja yleistämistä. Kyllä monet pitkässä parisuhteessa elävät pitävät itsestään huolta, jos on yhtään järkeä päässä (kuten me mieheni kanssa). Eikä se ole toisen miellyttämistä, vaan omasta terveydestä ja jaksamisesta huolehtimista. Pakkoko niitä sipsejä on siinä sohvalla mässätä, eikö ylipäätään voi opetella katsomaan telkkaria ilman että pitää aina jotain tunkea suuhunsa? Ja eikö tuoreessa suhteessa muutenkin olla niin rakkauden hekumassa, ettei ruoka edes maistu?
- kjhgfteirtc
nykyajan naiset lihoo lihomistaan,ja jos asiasta puhuu saat riidan aikaiseksi. minullakin oli aikoinani paljonkin ylipainoa mutta nyt olen laihduttanut 30kg.joten nyt vartaloni on ihan siedettävän näköinen.on se kumma että naiselle ei muka saa sanoa ylipainosta.mutta ylipainoinen nainen silti haukkui minua läskiksi.
ja mitä tohon seksiin se on parisuhteessa kaikkein surkeinta.jokainen asia on kaavoihin sidottua eikä seksiä voi harrastaa muualla ku sängyssä. tosi minä en enää seksiä vonkaa koska vastaus on aina sama.ettekö te naiset koskaan ajattele minkälaista se olisi omalle kohdalle pyydellä aina seksiä? kyllähän se varmaan hivelee omaa tuntoa kun toinen on aina vonkaamassa,joten voi ylimieliseen tyyliin todeta ei nyt.siinä vaan on se juttu että aikansa mies kyselee ja sit se loppuu kysely tältä naiselta. minunkin emäntäni syö päivän aikana 2,5 kertaa enemmän kun minä 180cm \90kgmies. joten haluja on mutta ne halut on ruoka haluja.- nyt onnellinen
seksiä vonkaava mies ei välttämättä hivele itsetuntoa. Se voi olla todella tukalaa, jos miehen läheisyys ja seksi ei tunnu hyvältä ja toinen vaan roikkuu kiinni ja loukkaantuu verisesti tultuaan torjutuksi. Sairasta, jos jompi kumpi osapuoli kieltäytyy vain nöyryyttääkseen toista.
Minun kohdallani ainakin syy oli siinä, että miehelle oli aivan sama, millaiset välit meillä on kunhan vain saa. Minulta taas (yli-?) tunteellisena meni halut riitelyn vuoksi eikä mies halunnut selvittää asioita puhumalla. Suu kiinni ja jalat levälleen, niin kyllä välit paranee oli hänen reseptinsä.
- Eevelietar
Minulla menee juuri päinvastoin. Haluan pitää itseni kunnossa seurustellessakin, mutta miestäni ei saa millään liikkeelle. Sinänsä ikävää, että itse yrittää parhaansa mutta toinen ei viitsi tehdä samaa. :(
- Harmittaa...
meidän avioliitossa n. 10 kg kahdessa vuodessa ja sanonpa vaan, että kyllä se vaan vaikuttaa parisuhteeseen. Ikävä kyllä.
Myönnän, että nyt tulee katseltua toisia, hoikkia, naisia. Olenko sitten sovinisti, kun pidän urheilullisista naisista? Hhkä sitten jonkun mielestä. En tiedä. Harmittaa itseänikin, mutta lihavat naiset ei vaan sytytä. Aiemmin kun oma kulta oli hoikka, niin ei tullut katseltua koskaan toisia.
Ainiin, kun joku kuitenkin miettii: itse en ole lihonut. Olen urheilullinen ja lihaksikas 30 v akateeminen mies.- nainen37
juttu toisin päin..ex-kumppani oli reilusti ylipainoinen. Ja kun ei halunnut kunnolla painoaan pudottaa, mulla halut meni todella ja ero tuli..yksi osasyy hänen lihavuutensa. Liian pinnallinen? ehkä, mutta jos itse yritän pysyä kunnossa jo terveydenkin vuoksi odotan sitä myös toiselta.
- 171cm/60kg
Aina kun joku sanoo "akateeminen" alkaa hälytyskellot mielessäni soida.
Varmaan siksi, kun aina tullut noita "akateemisia" vastaan ja ovat osoittautuneet kerta toisensa jälkeen itsekkäiksi kusipäiksi :D - ex-twin
Itse menin naimisiin n. 15 vuotta sitten, hoikkana likkana. Sain usein, liiankin usein kuulla, miten laiha olen ja miten lihavat naiset ovat mukavia ja leppoisia; eivät turhista narise. Siitä tuli oikeastaan pakkomielle.. liho niin olet hyvä ja niin myös kävi; nyt olen parikymmentä kiloa lihavampi, inhoan itseäni noin kropallisesti ja sitä myöten ei petipuuhatkaan oikein tunnu sujuvan; kyllähän se niin on, että jos on sinut itsensä kanssa, niin hoikkana kuin vähän tuhdimpanakin, seksikin sujuu, jollei sitten käy niin, että puoliso tykkää vaan yhden sorttisesta. Täytyy myöntää, että kyllähän minäkin katselen mielelläni hyvärunkoisia miehiä, mutta rakkauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
- vain naisten
painosta jauhetaan. Yhtälailla miehet lihoo, vieläpä enemmän lähemmäs keski-ikää. Jos molemmat lihoo, niin mikäs siinä. Surullinen ihminen ei syö (sinkut), joten ihmiset on vaan onnellisempia parisuhteissa, ainakin parisuhteen alussa.
- Ukko aikuisiän hoikk
Oma puoliso lihoi ekan seurusteluvuoden aikana varmaan yli 10 kiloa, ennen tuotakin jo olisi ollut hieman yläkantissa paino. No sitten tuli lapset ja painoa tuli aina vain lisää. Enimmillään paino nousi lähelle 110 kiloa.
Eli oltiin jo noin 50 kiloa ylempänä kuin alussa. Tuohon meni aikaa ehkä maksimissaan 5 vuotta.
Nyt painoa on yrittänyt pudotella , paino vieläkin keikkuu 90 kilon huitteilla.
Pikkuhiljaa paino tippuu, mutta todella hitaasti. Oikeasti ruokahalut on olleet lähes kokoajan isommat kuin minulla treenaavalla miehellä. Usein rouvan nälkä kurnii jo silloin kuin itsellä ihan täysi olo.
Huom oma paino ei ole muuttunut juurikaan 10 vuodessa , vaikka samoja ruokia on syöty.
Eli kyllä se vaan tuo kulutukseen ja kokoon nähden kova syönti on se mikä lihottaa. Hänen sisarella myös hoikka varsi alkoi turvota nopeasti kun alkoi seurustella , eli voi olla jotenkin geeneissäkin tuo pulskistuminen.
Monestikkin ihmetellyt tuota miksi nykyisin naiset syö niin paljon , onko naisille vaikeampi vastustaa ruokaa? - _ _ _
Ukko aikuisiän hoikk kirjoitti:
Oma puoliso lihoi ekan seurusteluvuoden aikana varmaan yli 10 kiloa, ennen tuotakin jo olisi ollut hieman yläkantissa paino. No sitten tuli lapset ja painoa tuli aina vain lisää. Enimmillään paino nousi lähelle 110 kiloa.
Eli oltiin jo noin 50 kiloa ylempänä kuin alussa. Tuohon meni aikaa ehkä maksimissaan 5 vuotta.
Nyt painoa on yrittänyt pudotella , paino vieläkin keikkuu 90 kilon huitteilla.
Pikkuhiljaa paino tippuu, mutta todella hitaasti. Oikeasti ruokahalut on olleet lähes kokoajan isommat kuin minulla treenaavalla miehellä. Usein rouvan nälkä kurnii jo silloin kuin itsellä ihan täysi olo.
Huom oma paino ei ole muuttunut juurikaan 10 vuodessa , vaikka samoja ruokia on syöty.
Eli kyllä se vaan tuo kulutukseen ja kokoon nähden kova syönti on se mikä lihottaa. Hänen sisarella myös hoikka varsi alkoi turvota nopeasti kun alkoi seurustella , eli voi olla jotenkin geeneissäkin tuo pulskistuminen.
Monestikkin ihmetellyt tuota miksi nykyisin naiset syö niin paljon , onko naisille vaikeampi vastustaa ruokaa?pullaa ja vittuilee miesten muutamasta kaljasta. Ovat kuin sinivalaita ja kaiken tietävieä YÖK. ei ihme että perus suomalinen 40 mies joka on hyvässä kunnossa kattelee nuorempia naisia.
- syyssieni
Tämä väite ei kyllä lakkaa ihmetyttämästä minua:
"...parisuhteessa nainen syö enemmän kuin kuluttaa eikä välitä painonsa noususta koska on jo saanut miehen."
Miksi kukaan tarkkailisi painoaan _vain_ parinmuodostusmielessä? Eikö ennen kaikkea kyse ole terveydestä? Voi olla, että tämä väite pitää paikkaansakin, mutta itse olen huomannut tuttavapiirissäni, että naisten (ja miesten) paino kertyy iän myötä olivat he parisuhteessa tai eivät. Tämä alkaa jo teini-iän jälkeen kun pituuskasvu loppuu ja kun kolmeakymppiä kohden aineenvaihdunta alkaa pikkuhiljaa hidastua.
Ehkä suhteessa lihovat ihmiset ovat onnettomia? Se selittäisi vähäisen kiinnostuksen omaa terveyttä kohtaan. Surullisena ja masentuneenahan ihminen ei välttämättä jaksa huolehtia itsestään. Parisuhde on kuitenkin tärkeä asia useimmille ihmisille, joten toimimaton suhde voisi hyvinkin johtaa masentuneisuuteen ja sitä kautta lihomiseen.- Liikkuva mies
Tiedän kyllä monia joilla se paino hyppää kovastikkin 30 iän korvilla , jopa 25 vuotiaana.
Monella nuorehkolla miehelläkin on valtava pullamaha ja ovat kuin isoisät jo nuorena. Kankeita ja huonokuntoisia. Pahimmillaan avioituneet miehet on turvonneet kymmeniä kiloja muutamassa vuodessa.
Huipuimmat tapaukset on jopa tuplanneet painon 10 vuodessa.
Sitä vaan mässätään herkkuja ja ei vaan liikuta. Lopulta aineenvaihdunta tyssää ja tulee oikeen lumivyörymäinen painon kohoaminen. Omalla kohdalla monet luulleet että olen laihtunut vain, vaikka paino on ollut vuosia sama. Monella kun paino on noussut kymmeniä kiloja samassa aikaa. Kyllä painolle voi lyödä stoppia, kun ei napostele ja liikkuu, hommaa riittävästi lihaksia, mikä pitää huolen kulutuksesta. - pömpöke
masennukseenhan sitä mässytetään itse myös tein sitä 10 v. nyt kun eropäätöksen sain tehtyä on niin paljon muuta ajateltavaa ettei jouda jääkaapille kun innolla suunnittelee uutta elämää. kilotkin karisee vauhdilla.
- o.k.
pömpöke kirjoitti:
masennukseenhan sitä mässytetään itse myös tein sitä 10 v. nyt kun eropäätöksen sain tehtyä on niin paljon muuta ajateltavaa ettei jouda jääkaapille kun innolla suunnittelee uutta elämää. kilotkin karisee vauhdilla.
Eli toisin sanottuna kunt tulit sinkuksi, aloit laihtua/laihduttamaan. Kenties alitajunnalla osuutta asiaan?
- ruma ja läski
Kyllä asia pitää paikkansa, ainakin seksittömässä suhteessa niinkuin minulla!
Olen lohtusyöjä.
Olen etäsuhteessa jo viidettätoista vuotta, seksiä en saa kuin kerran pari vuodessa!- Näin miehen näkökulm
Se on tosi että halutkin lakkaa kun tulee älyttömästi läskiä, ei se tosin pieni pyöreys itseä edes haittaa.
Pieni pyöreys sopii monelle , mutta hirveät kylki vanteet ei somista ketään tai housun yli vyöryvä vatsa. Liian laihakaan ei sytytä yhtään. - ruma ja läski
Näin miehen näkökulm kirjoitti:
Se on tosi että halutkin lakkaa kun tulee älyttömästi läskiä, ei se tosin pieni pyöreys itseä edes haittaa.
Pieni pyöreys sopii monelle , mutta hirveät kylki vanteet ei somista ketään tai housun yli vyöryvä vatsa. Liian laihakaan ei sytytä yhtään.En minä läski ollut silloin kun parisuhde alkoi, lihoin vasta kun tulin torjutuksi lähes joka kerta kun lähestyin häntä! ja näen häntä vain viikonloppuisin!!
- Sellast
Kai se on niin.
- noniin!
sanoit kyllä hyvin
- rrröyh
No minä lihoin parisuhteessa siksi, että tuli kilpirauhasen vajaatoiminta, jatkuva uneliaisuus, jota yritin paikata tankkaamalla lisää energiaa. Mies lihoi siinä sivussa. Molemmat läskejä, tosin nyt kun sain hoidon, minä kapenen silmissä, kun ei tarvitse koko ajan nukkua tai syödä. Mies on lihava, mutta ei tulisi mieleenikään jättää.
- Hähähää!
Ja ruma olet vielä laihanakin.
- rrröyh
Hähähää! kirjoitti:
Ja ruma olet vielä laihanakin.
En ole laiha. Olen normaalipainoinen. Siinä on vissi ero. Ja nätti olin läskinäkin.
- naisia olen minä
Muutama huomio ketjussa:
Vastanneet naiset vähättelevät ja selittelevät omaa lihomistaan ja haukkuvat miehensä/miehet lihavuudesta, omituista.
Toinen huomio on se, että ketjusta puuttuvat vielä "miesten" kommentit joissa kehutaan lihavia naisia erityisen viehättäviksi ja "on mistä ottaa kiinni" hypetykset. Todellisuudessa tuskin kukaan pitää läskiä millään tavoin viehättävänä. Helppona nakkina ehkä muttei viehättävänä.
Kannan itse läskini ja ylpeänä kommentit puuttuvat myös. Ehkä kaikki jo tietävätkin, ettei kukaan muu kanna kenenkään läskejä vaan on ne ihan pakko itse mukanaan roudata eikä siinä ole mitään ylpistelyn aihetta.- rrööyh
mukava mies joka huomioi naisia taitaa olla läskeinensä sinkku kun noin kärkkäästi vihjailee selittelyistä.. nooo, eipä tuo ketään haittaa.
Mielenkiintoista, että naisen puutettaan valittavatn ne "mukavat miehet, jotka huomioivat naisia". Jotain vikaa siis täytyy olla. Ettei olisi ne läskit? Vähän turhan kärkkäät sanomiset? Oma paremmuudentunne?
- siksbäkki näkyviin!
Maha on siinä tilassa, että taitaa pian olla aika! Norsu lienee tulossa, koska kärsän tynkä näkyy jo!
Mä jätän ton möhömahan! - massimasa1
Paljon hyviä bonuksia, MYÖS ILMAISTA PELIRAHAA! http://tinyurl.com/free18bonus
- näin se on
kaikki miehet ovat tienneet tämän aina,
ei mikään jättiyllätys! - hotornot;)
huolehtia itsestään niin jaksaa huolehtia muista esim.perheestään......minä olen vielä alle 30 vee parin lapsen äiti , vähän meinasi kilot lisääntyä tuossa kun lapset oli vauvoja, mutta koko ajan rattailla käyn lenkillä, lapsia nostelen ( sama asia kuin puntit) lasten kanssa tanssitaan, yliopistolla käyn salilla vähän jotain huitomassa, tykkään kovasti seksistä, mutta seksi ei oikein maistu jos on pari liika kiloo takamuksessa (olo tuntuu vähän epävarmalta miehen katsellessa, sillä tykkään olla timmi, haluttava ja seksikäs, ja paras pano mun miehen mielestä), mutta huolehdin siis itsestäni siis siksi että paremmin jaksaa hyvässä kunnossa yleensäkin arjessa kun voi hyvin ja muutenkin kun on paljon hommaa, yliopisto-opiskelut kesken, lapsia jne, miestä pitää hoitaa...."pojat" 18-80vee kattelee ja hymyilee mulle , piristää päivää ;)
- Haplo
Itse olen ollut melkein 20v naimisissa ja lihonut avioliiton aikana n. 60 kg. Oma vikani, eikä lihominen takuulla ole johtunut siitä, että en ole perstyrkkysten perässä juoksennellut. Tupakoinnin lopettaminen oli ehkä yksi tekijä (ruoka maistui paremmalle), toinen se, että varallisuus on noussut ja ruokaa on saatavilla jokaiselta nurkalta. Sattun vielä kantamaan sata tuhatta vuotta vanhoja selviytyjien geenejä, niin lopputulos on nähtävissä.
Ydinkysymys lienee se, miksi lihavuudesta on tehty paha? Jos asialle oikeasti tahdottaisiin tehdä jotain, meidät läskit pitäisi julistaa vammaisiksi. Siis jos läski oikeasti olisi paha. Nythän meitä vain syyllistetään ja tämän kaltaiset tutkimukset tuskin parantaa yhdenkään lihavan itsetuntoa. Päinvastoin, kuka "hullu" nyt naimisiin haluaisi, kun naimisissa lihoo! Vai lasketaanko sen varaan, että masentuneet laihtuu?- rröyh
Totta on, että läski on rumaa, mutta maassa, jossa kivoimmat harrastukset maksavat eniten, köyhillä ei ole varaa. Lenkkeily on ilmaista, mutta useimmille se on juuri pahinta pakkopullaa. Minulle mieluisat liikuntatavat, kuten laskettelu, hiihto ja tanssiminen tulevat kalliiksi ja pienituloisena ei paljoa vuokran ja opintolainan jälkeen jää. Kävelykin on pidemmän päälle tylsää ja jos sitä harrastaa ihan perussiirtymisenä paikasta toiseen, ei minuakaan kiinnosta erikseen lähteä kävelylle. Läskieni aikaan kävelin ihan samalla tavalla portaat, työmatkat ja kauppareissut eikä siitä ollut muuta hyötyä kuin että läskien alla oli suhteellisen hyvä kunto.
Köyhä on suomessa sikäli huonossa asemassa, että sitä ostetaan, millä parhaiten tulee täyteen ja mikä on halvinta. Sipsipussin saa jollain vähän päälle eurolla, siitä saa päiväannoksen kaloreita ja jää vielä seuraavaksikin päiväksi.. Yritäpä saada eurolla kasviksia ja vihanneksia, joista edes tarpeellinen kalorimäärä tulee. Talvella yksi kurkku maksaa helposti sen 80 senttiä. Ei onnistu. Ja vaikka ruuan verotusta säädeltäisiin, kauppiaat joka tapauksessa vetäisivät välistä ja hinnanlasku jäisi todellisuudessä syntymättä.
Yksi tekijä kansan lihavoitumisessa on varmasti arominvahventeiden käyttö. Jos kouluruokaa myöten joka ruuassa on arominvahventeita ja halutaan omassa aineksista tehdyssä kotiruuassa samaa täyttävää, maistuvaa ominaisuutta, niin moni syö maun puutteen vuoksi enemmän. Nythän onkin viimeaikoina tullut uutisia, että ihmiset alkavat palata rasvattomasta maidosta takaisin kevytmaitoon juuri maun vuoksi. On tullut myös hämmentäviä tutkimustuloksia, kuten se, että painonhallinnassa kevytmaito olisikin parempaa kuin rasvaton maito, liekö noilla kauaskantoista kestävyyttä tutkimusviidakossa..
Elämän rauhoittuminen on varmasti myös syynä. Kun päivän askareet on tehty, moni haluaa mieluummin rauhoittua, painua sohvan pohjalle kuin lähteä enää viilettämään harrastuksiin. Elämä on lyhyt ja meille kristinuskopohjaisille sitä on vain yksi tarjolla, joten moni haluaa viettää toisen puolen elämästään rentoutuen.
Sitäpaitsi yhdelle ihmiselle sopiva energisaktiivinen elämäntapa ei ole sitä toiselle - eikä sen toisen tarvitse olla edes läski eikä rauhallisesta elämäntavasta välttämättä seuraa läskiintymistä. Monesti kovaäänisimmät kuntointoilijat pitävät itseään maailman napana ja kuvittelevat, että kaikkien ihmisten tulisi olla kuten he. Toiselle rentoutuminen merkitsee juoksulenkkiä järven ympäri, toiselle vaikka tuntia pleikkarin ääressä.
Parisuhde lihomimstekijänä on varmasti ihan totta, mutta esittäisin vähän toista syytä, ei sitä, että annettaisiin vain rempastaa. Alun huumassa jäädään mieluummin toisen kainaloon ja hylätään ystävät. Sekä mies, että nainen syyllistyvät tähän ihan samalla tavalla. Riippuu siitä, kuinka mustasukkainen toinen tai molemmat osapuolet ovat ensihuuman jälkeen, että jääkö tilanne päälle. Tunnen pari mustasukkaista naista, jotka eivät miestä päästä mihinkään ja sitten kitisevät, kun miehellä kasvaa maha.
Naisella myös parisuhteen mukana tuleva raskaus tuo kilot - ja sen pitääkin tuoda kiloja, myös niitä läskisiä kiloja. Se jälkihoito vaan jää suorittamatta: tunnen muutaman "äipän", joka lastenhoidon ohella ei tee muuta kuin venyy päivät Facebookissa pelaten pelejä ja chattaillen, joten kilot eivät koskaan poistu "elämään palaamisen" yhteydessä paitsi niillä naisilla, jotka 3kk synnytyksestä haluavat olla yhtä timmissä kunnossa kuin supertähdet, jotka syövät ravintoterapeuttien, kokkien ja henkilökohtaisten kunto-ohjaajien suunnitelmien mukaan. Ihan samalla tavalla luonnotonta molemmin päin. Eikös normaali tahti ole, että pois lähtee samaan aikaan kun on tullutkin. Syytetään tuosta vaikka mediaa ja jotenkin kieroutunutta naiskuvaa..
Naisella myös parisuhteen mukana tulevat e-pillerit. Jotkut selviävät niistä mainiosti, mutta minulle eivät kaksi ensimmäistä sopineet lainkaan ja molempien yhteydessä olin pari vuotta oikea justiina. Ystävissä oli noita justiinoja, sitten niitä, joille samaan pakettiin heitettiin vielä ns. tuulisyöminen, eli perse leveni aina kuukauden sykleissä... Yleensä e-pillereiden vaikutusten mitättömäksi huutajia ovat ne, joilla on ollut vähiten ongelmia.
Vielä viimeiseksi ajatukseksi voisi mainita myös ikiaikaisen, tuon luonnon. Kun luolamiehet pariutuivat, parhaiten jälkeläisiä synnyttivät ja pitivät elossa ne, jotka selvisivät talvet ja heikot metsästys- ja keräilyvuodet vararavinnon turvin.
Mieheni puolesta voin vastata lihomisen syyksi sen, että hänellä on henkisesti rankka työ eikä kotiinpäästyään enää halua vaivata itseään. Kun en jaksanut itse liikkua tai patistaa häntä. Hän on myös kotona viihtyvää tyyppiä, eli istuu mieluummin tietokoneella illan kun lähtee ulos vesisateeseen.
- epistäaina
En usko, että itse parisuhde lihottaa. Yksin elävätkin naiset monesti lihoavat kun ikää tulee koksa aineenvaihdunta hidastuu. jos tavat ovat samat kuin nuorempana eikä harrasta liikuntaa paino kertyy pikkuhiljaa tyyliin kilo per vuosi. Se paino tulee juuri pikkuhiljaa.
Mutta se kun tulee lapsia lihottaa kyllä. Pienen lapsen kanssa väsyneenä ei ole oikein muuta stressin purku keinoa kuin syöminen. Monesti on vaikea päästä liikkumaan. Lpapselle/ lapsille täytyy laitta ruokaa ja itsekkin sitten syö enemmän. Itselle ainakin tullut nut lapsen myötä painoa koska koen tämän hirveän yksinäiseksi ajaksi. On raskasta hoitaa rutiineja, syöminen tuo hyvääoloa.
Masennus tietenkin aiheuttaa osittain lihoamisen. En usko, että lihoamista aiheuttaa se, että kokee "saaneensa miehen" vaan päinvastoin masennus käsillä olevaan elämään. Jos menee suhteessa hirveän hyvin antaa se energiaa liikkumiseen ja hyvä mies tietty antaa naiselle mahdollisuuden mennä harrastamaan. Se myös vaikuttaa asiaan, että yksineläessä en ostanut jääkaappiin mitään herkkuja, mutta mies ostaa ...ja niitä napsii sitten itsekkin. Jos eläisin yksin olisin varmasti hoikempi koska kiusauksia on helpompi vältellä kun ei osta kotiin epäterveellistä ruokaa. - 62
kun suhde loppu muutamia vuosia sitten, olen tullut välinpitämättömämmäksi vyötärösenteistä, kun miehen koura ei siellä enää kulje. Mutta aion pitää itteni vastakin normaalipainoisena, eli yksinkertaisen laskukaavan mukaan pituus miinus 100 on paino. Oli sitten suhteessa tai yksin.
- M40kunnossa
Kyllä pitää paikkansa vastaa M 40v. kaikki vanhat murut on laihtunut ja otta nut ryhtiä suhteen päätyttyä. ja niitä on enemmän kuin 10/v. se haku kun alkaa päälle katos,,,lehmä kotona on helppo elätti mut paarissa huono syötti,,,, Sori Naiset mut tiedätte et on tosi. Ja sama pätee myös Miehiin!!!
Jos hyvä parisuhde nii kumpiki pitää itestään huolta ja sitä kautta haluaa miellyttää kumppaniaan ja pirtää parisuhdetta yllä,,,ku haluaisi seksiä tosi paksun läskin kanssa ??? - on ihanaa
Oma mieheni nyt ei lihomallakaan liho, syö kuin hevonen ja ei liho ja kun ei ole ruoka maistunut pariin päivään on paino heti pari kiloa alempana. On hiukkaisen paineita itsellänikin olla yhtä hoikka ja kiinteä kuin hän, joten lihomaan en itseäni päästäisi vaikka maksettaisiin. Muutenkin on läpi elämäni mennyt niin, että kun olen ollut suhteessa, alan pitämään itsestäni enemmän huolta ja panostan varsinkin hoikkuuteen ja vaatteisiin, sinkkuna nyt on melko se ja sama miltä on näyttänyt kun ei ole ketään siinä vieressä ketä varten huoltaa itseään.
Mutta tuo kismittää etten voi syödä yhtä paljon kuin mieheni!:/- suomen läski mammat?
monet marahtonit yms. olen ollut ns. kunnossa koko ikäni viimeisen marahtonin juoksin 03.27 veilä toissa syksynä. nyt eioli puettakaan että vois lähtee juoksee 1 km. pitempään. ikää sentään 58v. ja pituus 184cm. mutta kun löytsin kivan lady.n 2 vutta sitten niin -luulen- kuuluu niinku. etsiä kivoja ravintoloita ja nauttia. tässäkin 6 km. pitkä ranta ja 400 ravintojaa ihan lähellä sea-food kiinnostaa mutta kyllä sekin lihottaa, jos kyllin syöt.. mutta en tule kuitenkaan toimeen itseni kanssa 100 kg. alkoholia en koskaan juo. nään kylliksi olut-mahoja.. -se kertoo holtittomuudesta- Mun Lady sentään tajuu olla hoikka ja sexy. Jumppaa joka aamu esm. tunnin ja treenaa Jooga. -Ps elokuuksi Helsinki Marahtonille ja alle 4 tunnin-- -
vaikuttaa nais/mies puolison valintaan? Tai no ainakin itselläni, radikaalisesti on itselläni naisihanne muuttunut säännöllisen liikunnan/bodauksen jälkeen, lihasmassaa on tullut entisestä 83 kilosta - 115 kiloon ja kyl huomaa ettei ne entiset kauniit naiset enää kiinnosta.
Haluaisin nähdä tällaisen tutkimuksen tulokset, mitenköhän on? Pistäkääs linkkiä jos jossain on tehty tutkimusta... - 13
Kyllähän se tosiasia on että useimmat naiset tukevoituu kun olettavat saaneensa sen oikean miehen. Ehkä keskustelu auttais asiassa. Sama asia se varmaan on meillä miehilläkin. Lenkille siitä sillä jokaisen luulisi tietävän jos syöt kuluta ne kalorit tai lihot.
- mainitsija
Ja mitä älytöntä luonnonvarojen tuhlausta jatkuva ylensyömien onkaan.
- minni46
Ketä lihottaa,ketä Ei!Olen 46v.nainen,aina ollut hoikka,oli parisuhde,tai ei!Liikuntaa harrastanut koko ikäni,en omista autoo,siinä yksi syy,että on pakko liikkuu,hyötyliikuntaa parhaimillaan:)Päivittäin lenkillä käyn,ja miehen saanut myös innostumaan liikkeelle!
- -------------
Kyllähän tuo parisuhde lihottaa. Mä ainakin masennuin niin pahasti, että lihoin yli 40kg kolmessa vuodessa. Ei ollut mitään syytä näyttää hyvältä ja ainoa ilo elämässä oli syödä. Oikeesti sille ylensyövälle puolisolle voi sanoa siitä mussuttamisesta. Olispa mullekin mies sanonut jotain muuta kuin "mä rakastan sua just tollasena", mutta ei seurasi vaan vierestä ja itsekin lihoi samalla 10kg. Nyt on melkein puolet laihdutettu, miehestä erottu ja tuloksena mässäilystä 2 tyypin diabetes.
- yrtyr
Olen aina itseäni varten pitänyt huolta vartalostani liikkumalla ja oikella syömisellä. Parisuhteessa se tosin vaikeutuu, koska haluan tarjota miehelleni hyvää ruokaa. Mieheni kun ei sattumalta pidä jokapäiväisestä liha kasvis- linjastani. Joten teen sitten joka päivä kahta eri ruokaa.
Todella naurettavaa, että nainen ei muka välittäisi painostaan kun on jo saanut miehen! Edes isoäitini ei käyttäydy näin, eikä moni muukaan. Kaikki omahyväiset miehet menkää itseenne ja punttisallille, kiitos!- ????????????????????
miksi miesten pitäisi mennä punttikselle,ku nyt puhuttiin naisten turpoamisesta?. nykyajan naiset turpoaa tosi nopeaa vauhtia.eikä ihme jos käyt vaikka elokuvissa huomaat mikä on homman nimi.elokuvaakin tärkeämpi on se leffa naposteltava.ja jos ynnäät kaiken yhteen vialla on vain ja ainoastaan liiallinen syöminen. jos kysyt lähdetäänkö iltakävelylle löytyy vaivaa jos toistakin.mistäkö tiedän.no minulla on kotona juuri tällaiseksi muuttunut pullahiiri joka ei innostu muusta kun ruuasta. nykyään käyn lenkillä,salilla,uimassa,kalassa yksin koska aina on joku joka on esteenä. joskus on liian kuuma ilma joskus taas vähän koleaa,saataa ukostaakkin yms.
mutta jos kysyn lähetäänkö ulos syömään homma on ok jos paikkaan pääsee autolla ihan ikkunan alle.jos ei pääse, voidaanhan me hakea mäkkärista kotiin sapuskat. ja ku tullaan mäkkiin alkaa vertailu miksi minä otan vaan hampparin ja toinen ottaa 2 ateriaa ja 1 juustohampparin jäätelön kera.(mies maksaa tietenkin)
tunnen paljon naisia joilla on vartalo läskistyny\turvonnu lähi aikoina ja paljon!! ja kun heitä jututtaa vain vihkaa asiasta syyksi paljastuu laiskuus\saamattomuus. ei uskalleta ottaa itseään niskasta kiinni vaan keksitään toinen toistaan naurettavampia selityksiä. miksi ei vaan hyväksytä tosiasiaa ,eli olen tällainen selkärangaton paskatykki joka vaan syö ja keksii selityksiä.no kohta on kesä joten mä pääsen uimaan ja veneilemään merelle.ai kenenkö kanssa no mä olen kyllä suhteessa mut silti olen yksin. - suhde.
???????????????????? kirjoitti:
miksi miesten pitäisi mennä punttikselle,ku nyt puhuttiin naisten turpoamisesta?. nykyajan naiset turpoaa tosi nopeaa vauhtia.eikä ihme jos käyt vaikka elokuvissa huomaat mikä on homman nimi.elokuvaakin tärkeämpi on se leffa naposteltava.ja jos ynnäät kaiken yhteen vialla on vain ja ainoastaan liiallinen syöminen. jos kysyt lähdetäänkö iltakävelylle löytyy vaivaa jos toistakin.mistäkö tiedän.no minulla on kotona juuri tällaiseksi muuttunut pullahiiri joka ei innostu muusta kun ruuasta. nykyään käyn lenkillä,salilla,uimassa,kalassa yksin koska aina on joku joka on esteenä. joskus on liian kuuma ilma joskus taas vähän koleaa,saataa ukostaakkin yms.
mutta jos kysyn lähetäänkö ulos syömään homma on ok jos paikkaan pääsee autolla ihan ikkunan alle.jos ei pääse, voidaanhan me hakea mäkkärista kotiin sapuskat. ja ku tullaan mäkkiin alkaa vertailu miksi minä otan vaan hampparin ja toinen ottaa 2 ateriaa ja 1 juustohampparin jäätelön kera.(mies maksaa tietenkin)
tunnen paljon naisia joilla on vartalo läskistyny\turvonnu lähi aikoina ja paljon!! ja kun heitä jututtaa vain vihkaa asiasta syyksi paljastuu laiskuus\saamattomuus. ei uskalleta ottaa itseään niskasta kiinni vaan keksitään toinen toistaan naurettavampia selityksiä. miksi ei vaan hyväksytä tosiasiaa ,eli olen tällainen selkärangaton paskatykki joka vaan syö ja keksii selityksiä.no kohta on kesä joten mä pääsen uimaan ja veneilemään merelle.ai kenenkö kanssa no mä olen kyllä suhteessa mut silti olen yksin.ei lihota. Kyllä jokainen ihminen vastaa itse siitä,lihooko vai ei. Turha on syyttää lihomisesta muita, tai ympäristöä,tai etsiä syitä parisuhteesta. Markettien kassajonoissa oikein hymyilyttää,kun mätisäkit työntävät täysiä ostoskärryjä ja sitten ihmetellään, kuinka tässä turvotaan? Ja sitten ollaan olevinaan jotain hemaisevia puumia,tsiisus!
- Miutilli
Ette kai te tosissaan luule, että parisuhde lihottaa. Tekosyyt tiskiin todellakin.
- sopevan kokonen
Lasten syntymän jälkeen ruokailu muuttuu pysyvästi epäterveeliseksi jos ette usko niin katsokaa ympärillenne tämän päivän lapset ja nuoret ylipainoisia ja jos suoraan sanoo niin läskiä .
Perheet on pieniä ja ateriat on sitä mitä lapset haluaa ja nehän kyllä jaksaa haluta.
- 11+3
"Totuus on nimittäin se, että parisuhteessa nainen syö enemmän kuin kuluttaa eikä välitä painonsa noususta koska on jo saanut miehen. Sinkkuna nainen tarkkailee painoaan koska tietää, että mahdollisuudet saada mies lihavan on erikoisen vaikeaa."
Nainen joutuu toteamaan suomalainen katkarapu ei tuo iloa elämään ei tyydytystä eikä onnea. Elämä on jatkuvaa puutetta ja vatsakipua pettymystä ja murhattuja unelmia. Ilmaisen piia ole ei tyydytä ja katkis käy vielä ärsyttämässä tuottamatta muuta kuin vatsakivun seuraavaksi päiväksi. Mistä korvaus ilma ainaista riitaa, no syömisestä ja herkuista.
On parempi elää yksin ja olla aidosti puutteessa, kuin piikana ja spermamaljana katkaravulle joka käy sylkemässä sekunnin nylkytyksen jälkeen naiseuttasi. - lahme123
mine liho sato kielo kun mine vaemmo siis se toennen vaemo (orje) tehra minulle joke paevve kebab mine liho mina tappo mine vaemmo (orje)
- hotornot
kyllä pitää itseään ja elämäänsä arvostaa sen verran että huolehtii henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnistaan, mitä tämä nyt sitten jokaisen yksilön kohdalla sitten tarkoittaakaan....kerranhan täällä eletään!
- rolling stone
hotornot kirjoitti:
kyllä pitää itseään ja elämäänsä arvostaa sen verran että huolehtii henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnistaan, mitä tämä nyt sitten jokaisen yksilön kohdalla sitten tarkoittaakaan....kerranhan täällä eletään!
kehiin. Ellei itse pidä omasta kunnosta huolta- johon kuuluu myös pituus/paino-indeksi- niin aika tavalla turha ihmetellä lihomista. Kun katselee, mitä kaikkea ihmiset mättävät ostoskärryihin ja sitä kautta sitten omaan nassuunsa, niin jäljet johtavat suoraan sylttytehtaalle, etten sanoisi. Suklaata, sipsejä, karkkeja, jätskiä, kaljaa, limskaa... Ei niillä eväillä voi muuta kuin lihoa, ellei ole niitä harvoja- jotka voivat syödä mitä vain lihomatta yhtään. Ja saattaa olla kolesterolit tapissa sitten enivei. Toki joskus voi herkutella- mutta ei järin usein mikäli koettaa pysyä kivassa kondiksessa. En tarkoita mitään langanlaihoja mittoja vaan ihan normaalipainoisia ihmisiä.
Niin tahtoo lihoa miehet kuin naisetkin. Elleivät asialle viitsi itse mitään tehdä. Eihän se kivaa ole aina mutta ei tässä maailmassa tarvitse aina kaiken olla niin kivaa. Itse naisimmeinen ja ikää 40. Ja hyvässä kunnossa. Mitä ei voi sanoa monesta samanikäisestä- miehestä tai naisesta. Ylös ulos ja lenkille! Ellei vaikka lastenhoito-ongelmien takia pääse- sisällä voi jumpata tai tanssia. Se ei ole selitys. Se on ihan viitseliäisyydestä kiinni. Toki on hormoniheittoja tämän ikäisillä- tiedetään. Ja mitä sitten: lisää liikuntaa ja entistä tarkemmin katsoo, mitä syö. Se on karu totuus.
- öhöpöttää
Pöööh... ei pitäisi tuollaisten lausuntojen antajan olla tutkija eikä varmaan olekkaan vaan joku työtön sossupummi. Taikka sitten kyseessä on kaikkein ääliöiden äiti ja vielä erityisen paksuihraista lajiketta, varsinainen jokinorsu on se.
Lapsenteko eikä parisuhde aiheuta itsessään yhtään automaattista lihomista, ei yhtään grammaa paino niiden vuoksi nouse, ei fyysisistä eikä psyykkisistä syistä.
Ainoa keino lihoa on syödä ja taas syödä, syödä vielä sen jälkeenkin ja kas kummaa traania alkaa nopeasti kehittyä pintaan.
Miehet lihoo kaljalla, makkaralla ja sipseillä, naiset siiderillä, suklaalla, erilaisilla makeilla kakuilla ja pullilla. Tavanomaista ruokaa syövät eivät juurikaan liho ja jos lihovat on se hyvin hidasta paksuuntumista.
Aatelkaapa, että olette kohtapuolin samanmoisia jätti-mätisäkkejä kuin ovat jenkki reppanat nyt. Katukäytävällä eivät mahdu kunnolla ohittamaan toisiaan, ovet käyvät ahtaiksi, sängyt pitää tehdä teräksestä, hissejä jumittuu jatkuvasti, ostoskärryt ovat puimakoneen kokoisia, kaikein isommat eivät saa asuntoja kuin pohjakerroksesta, normaali lakana ei peitä kuin toisen pakaran, uima-altaisiin laitetaan vain vettä puolilleen... niin miten valtavia paskakasoja semmoset vääntää! Se on tavan tynnyri kerralla täynnä paskaa kun jätti-mätisäkki pikkusen kyykkää ja rusauttaa.
Ryhtykää nyt viimeinkin todelliselle dieetille. Ei mitään maksullisia vouhotuksia taikka taikapillereitä vaan puolet pois nykyisestä päivän annoksesta ja nimenomaan sieltä makeasta päästä eikä tippaakaan mitään alkoholia. Muutaman viikon päästä ette enempää haluakkaan varsinkin kun huomaatte painon lähteneen laskuun ja olo on upeampi kuin pitkiin aikoihin. - 12212221
Niinhän se on että naiset kuvittelevat olevansa kaiken yläpuolella ja että he ansaitsevat automaattisesti rikkaan miehen joka tekee heille kaiken.
Tämä on kaikkien tiedossa, julkisesti siitä ei kuitenkaan uskalleta puhua. - hentosisar,,
En ymmärrä tuota yhtälöä.
Minkä takia ihminen lopettaa itsetä huolehtimisen.
No, mekin lihotaan toisinaan muutma kilo ja sitten kimpassa tsempataan ja mietitään mitä syödään ja yritetään liikkua enempi. Kyllä kiloja tulee, jos en välitä mitä napostelen. Ei mitään panikoimista lihomisista, mutta sillai normitavalla, kun tuntuu, ettei kuteet mahdu samalla tavalla.
Olisikohan taustoilla jokin tympääntyminen elämäntilanteisiin, tai "ei toi tuosta kuitenkaan minnekään lähde" -kuvitelma -välinpitämättömyys syynä.
Jos se puolisoa häiritsee, luulisi ihmisen, jos välittää.... ottavan miehensä/ naisensa toiveet huomioon. Se voi olla jopa suhteen jatkumisen kannalta tärkeää, puhumattakaan terveydestä.
Esim. lääkkeiden aiheuttama lihominen on erikseen, sen ymmärtää. - Sinkkuneiti -79
Kyllä se on kuule just toisinpäin, ainakin minulla !!! Eli sitten kun on se parisuhde, niin pidän itsestäni kaikin puolin parempaa huolta !!! :-) Vaikka kyllä sitä iän myötä tulee lisäkiloja helpommin, oli sitten sinkku tai varattu :-@
- mies minäkin olen
kysykään vaan miehiltä, tämä on todettu ja vanha kuvio.
Näin se vaan menee.
Ja katsokaa tyypillistä 35-40 vuotiasta naista, joka on naimisissa ja pari lasta,
"raskauskiloja" on jäännyt 20kpl päälle.....
nimimerkillä näin meilläkin kotona, valitettavasti - Mimmuliina
Kuka lihoo kuka ei, mutta turha niitä tekosyitä on etsiä jokainen vastatkoon itestään ja lopettakoon miehensä ja parisuhteensa syyttelyn vai väittääkö joku ihan tosissaan että semies sen ruuan naisen kurkkuun tunkee? Ite olen naimisissa ja meillä on pieni lapsi enkä todella ole mikään mäskisäkki! Raskauskilot ne vähät mitkä tulivat ovat myös lähteneet ja mitat ovat nykyisellään 170cm 60kg. Pieni lapsi kyllä tehokkaasti estää salin vielä toistaiseksi mutta vaunulenkillä voi käydä, syömisiään voi katsoa ja kotona voi heilutella punttia, niillä kun saa jalatkin treenattua jos vaan osaa! Näillä pärjätty ja huolen pidän itsestäni jatkossakin.. Sillä ei tosin ole mitään tekemistä rakkaan mieheni kanssa, minä pidän itsestäni huolta itseni takia en miesten.Ja anteeksi nyt vaan mutta en näe edes mitään järkeä muiden miellyttämisessä se ei ole riittävä kannuste, paremmat syyt löytyy kun miettii terveyttään ja itsenään viihtymistä.
- totta töriset
Kas siinäpä soma ja asiallinen kommentti. Itsestä kaikki lähtee, ei miehestä eikä vaimosta eikä edes lapsesta vaan omasta halusta ja tahdonlujuudesta. Palkkiona on terve fiilis, kevyt olo ja sopivalla tasolla pysyvä itsetunto.
- proteiini
totta töriset kirjoitti:
Kas siinäpä soma ja asiallinen kommentti. Itsestä kaikki lähtee, ei miehestä eikä vaimosta eikä edes lapsesta vaan omasta halusta ja tahdonlujuudesta. Palkkiona on terve fiilis, kevyt olo ja sopivalla tasolla pysyvä itsetunto.
mimmuliinan kanssa. Toisille tulee kyllä helpommin kiloja kuin joillekin- mutta omasta viitseliäisyydestä ja elintavoista on aika tavalla kiinni, päästääkö itsensä repsahtamaan vai ei. Eipä ole päästetty vaikka töitä pitääkin tehdä asian eteen enemmän kuin 5 vuotta sitten. Silloin sai vielä vetää ruokaa kaksin käsin alle nelikymppisenä- kiitos geenien. Mutta eipä ole koskaan syöty herkkuja vaan terveellistä, itse tehtyä kotiruokaa. Mitä nyt katselee- ihan pelottaa! Nuoret naiset ja miehet, ikää alle 30- ovat suuri osa ylipainoisia ihan selvästi. Se ei kovin hyvää tiedä jos vähänkään ajattelee nenäänsä pidemmälle... Naisellinen nainen ja ylpeä siitä! Vaan ei tippaakaan ylipainoa.
- joskun
proteiini kirjoitti:
mimmuliinan kanssa. Toisille tulee kyllä helpommin kiloja kuin joillekin- mutta omasta viitseliäisyydestä ja elintavoista on aika tavalla kiinni, päästääkö itsensä repsahtamaan vai ei. Eipä ole päästetty vaikka töitä pitääkin tehdä asian eteen enemmän kuin 5 vuotta sitten. Silloin sai vielä vetää ruokaa kaksin käsin alle nelikymppisenä- kiitos geenien. Mutta eipä ole koskaan syöty herkkuja vaan terveellistä, itse tehtyä kotiruokaa. Mitä nyt katselee- ihan pelottaa! Nuoret naiset ja miehet, ikää alle 30- ovat suuri osa ylipainoisia ihan selvästi. Se ei kovin hyvää tiedä jos vähänkään ajattelee nenäänsä pidemmälle... Naisellinen nainen ja ylpeä siitä! Vaan ei tippaakaan ylipainoa.
olen parisuhteessa ja mieheni ei halua että laihdun? Ylipainoa on n. 20 kg. Haluaisin itse laihduttaa, muuta mies tyyliin kantaa minulle sitä roskaruokaa kotiin, kun tietää että jos suklaalevyn saan niin se pakko syödä. Mutta mies itse sitten laihduttaa, vaikka hänellä ylimääräistä korkeintaan viisi kiloa. Outoa miehen logiikkaa.
- suosittelen silti
joskun kirjoitti:
olen parisuhteessa ja mieheni ei halua että laihdun? Ylipainoa on n. 20 kg. Haluaisin itse laihduttaa, muuta mies tyyliin kantaa minulle sitä roskaruokaa kotiin, kun tietää että jos suklaalevyn saan niin se pakko syödä. Mutta mies itse sitten laihduttaa, vaikka hänellä ylimääräistä korkeintaan viisi kiloa. Outoa miehen logiikkaa.
Jospa se ukkos pelkää, että sinulle tulee vientiä liiaksi jos laihdut edes jonkinverran?
Mutta asia on kuitenkin omasi, ei miehesi sitä puppua suuhusi väkisin tunge, viettelee vain tuomisillaan kun tietää heikkoutesi :)
Eihän nämä nyt niin vakavia asioita ole mutta kokemuksesta tiedän, että 15 kilon pudottaminen oli elämäni paras ratkaisu, vaikein toteuttaa mutta onnistuessani olotila ja tunnelmat olivat aivan mahtavat. Suosittelen lämpimästi.
- kuikelo(m184)
Hitto kun lihoisikin. Parisuhteessa tai ei, ei ole kilot jääneet :P Paino sahaillut koko aikuisiän 58-65 välillä, flunssista ja terveydestä riippuen, liikkui tai löhösi. Olkaa te onnellisia, joilla on laajempi alue käytössä :)
Mun kieltämättä mä leimaan semmosen ylensyömisen ihan samanlaisiin addiktioihin kuin esim. liikapornon katselun (..tupakka, viina etc etc). Naiset tuota lausetta tuskin purematta nielee, mutta molemmilla haetaan mielihyvää ja molempia ilman pärjää.
Tuossa mielenkiintoista pohdintaa kerrankin tästä näkökulmasta.
http://www.youtube.com/watch?v=Q17NZNDjcBs - novski zaip. . ..
Nainen on lihava ja selviää talven yli taudeitta.. ja on keväällä tuhdissa kunnossa , imettää pienokaisia ja lämmittää talon.
- ääh ja kääk
Pian alkaa taas roskalehdissä mekkalointi laihduttamisesta tyyliin ; rantakuntoon viikossa, silavalle stop, näin piilotat läskisi, ota nappi ja laihdu.... ja hinta vain 99.90€
Toisaalla noissa roskalehdissä lukee; hemmottele itseäsi suklaalla, nauti wiinerisi vaivoitta, nappaa siideriä joka päivä ja estä osteoporoosi, olet ansainnut leivoksesi....
Pistä toppi tälle sonnalle, ota itseäsi niskasta kiinne ja ryhdy syömään kuten tarkoitettu on, syödä elääksesi eikä elää syödäksesi.
Tuommonen "tutkija" ei ole minkäänsortin tutkija vaan pelle yltäpäältä ja heikossa älyllisessä kunnossa kaikinpuolin, joutava pökäle mikälie.- laardi boi
Kun tapasin akkani,niin painoin 78kg pituus 185cm.Nyt on painoa 126kg ja kaljaa menee päivittäin.Liitossa oltu 5 vuotta ja hyvin menee,kun harvoin näkee.Eli tutkimushan on täyttä asiaa..
- ellen, minä oon
laardi boi kirjoitti:
Kun tapasin akkani,niin painoin 78kg pituus 185cm.Nyt on painoa 126kg ja kaljaa menee päivittäin.Liitossa oltu 5 vuotta ja hyvin menee,kun harvoin näkee.Eli tutkimushan on täyttä asiaa..
Ollessani 162/62 kokoinen. Nyt neljän vuoden jälkeen olen yhtä pitkä mutta painoa 93kg. Tykkään suklaasta ja siideristä mutta kannan kiloni ylpeästi enkä ole lihava vaan rehevä ja muodokas, on mistä ottaa kiinne.
- korrelaatio
Parisuhde myös vanhantaa. Jos on kymmemen vuotta parisuhteessa niin on vanhentunut 10 vuotta :P
- läskisoossi
Jo murrosiässä kehittyy tytöille rasvakudos ihon alle suojaksi. Pojille ei niinkään läskiä synny vaan lihaksia. Aikuisempana miehen läskit kerääntyy elimien ympärille keskivartalon seutuville ei niin näkyvään paikkaan. Läskit huomaa vasta sitten kun mies on oikeasti lihava. Naisella taas rasva on siinä pinnassa ja varsinkin synnytyksen jälkeen maha ja vatsalihakset löystyvät. Toisilla on vielä hyvä lautavatsa synnytyksen jälkeenkin.
Kannattaa pikkasen katsoa peilistä että minkähän kokoinen se tämäkin pariskunta on. - niinhän se on
kyllä.
- ei parisuhde
Parisuhde ei lihota, vaan ruoka. Eli syödään vähemmän kuin kulutetaan. Mihin on unohtunut ikivanha perussääntö?
- hjalmari
Ihan sama onko läskii vai ei,suomimuijat on muutenki ihan älytömii paskanjauhajii! tosta vaan lahden yli näkee kunnon ellejä tulee halvemmaksi ja ne tyttelit antaa persettä kyselemättä!
- se rakkaus
Jos mies ei näytä tunteitan ,ja koskaan ei sano vaimolle minä rakastan sinua .ei osoita hellyyttä millään tavoin ,elää vaan itelleen ,sänkyhommat kyllä just hoitaa , minua on lihottanu rakkaudettomuus ,olen ollut tosi laiha ,nyt 95kiloo ,ajankuluksi syön ja ei ole mitään mieltä pitää itestään huolta , kun ei ole aihetta .en halua erota olemme olleet aviossa 36 vuotta.mieheni ei ole koskaan sanonut minua kauniiksi ,ne on kuullu toisten miesten ja naisten suusta että olet tosi kaunis,ensin olin laiha ja kun en saanu mieheltäni mitään huomiota ,aloin lihottaa itseäni ja siltikään en kelpaa hänelle kuin taloudenhoitajaksi ,kun tykkään siivoamisesta ja ruuanlaitosta .nuorempana oli yhtä tuskaa kun odotin että hän joskus tulis vaan halaamaan ja rutistas oikein kunnolla ja sanois ne ihanat sanat rakastan sinua ,itse pyrin tähän kaikkeen ja olen ollu häneen tosi rakastunut ,mutta kun metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan ,en saanu mitään hellyyttä häneltä kun me naiset olemme niin hellyyden kipeitä varsinkin nuorena, tänään eei ole mitään tunteita miestäni kohtaan ,rakkaus kuokli ja olen masentunut,mieheni sairastui vuosi sitten ja jännitin hänen parantumistaan ,nyt hän on melkein terve ja minun puolelta ei mitään tunteita jäljellä , ärsyttää hänen läsnäolonsa . . . . . . . .
- Heh Heh!!!
Miksi naimisissa olevat naiset ovat lihavampia kuin sinkut?
-Kun sinkkunainen tulee kotiin, hän katsoo mitä on jääkaapissa ja menee sänkyyn. Kun naimisissa oleva nainen tulee kotiin, hän katsoo mitä on sängyssä ja menee jääkaapille. - adjuvantti
Eli syöt masennukseen ja sitten masennut lisää kun et mahdu enää ovista ja syöt lisää..
Selvitteesi on hyvin tyypillinen ja myös paikkaansa pitämätön. Olet vain löytänyt sopivan syyllisen paksuuntumiseesi ja voit jatkaa lihomista koska se ei ole sinusta kiinne vaan miehestäsi, olet voimaton asian edessä.
Mutta ole huoleti, et ole yksin asian kanssa vaan lähes kaikki ylipainoiset suominaiset kokevat tai ainakin haluavat nähdä puolisonsa syynä sekä lihomiseensa että kaikkeen muuhunkin negatiiviseen.
Palstoilla näkee tuolloin tällöin sepitteitä siitä miten ihku on riski nainen. Nämä kirjoittajat ovat 12-16 vuotiaita poikia jotka sotkevat seksin, romantiikan ja äitinsä vielä keskenään. Tuskin kukaan aikamies kokee reilusti ylipainoista erityisen viehättävänä joten kertomasi itsesi lihottaminen miehesi huomiota saadaksesi oli kokonaan vikatikki.
En puolusta miestäsi, ei varmaan häävi heppu parisuhteen ylläpitoon liittyvissä asioissa mutta ei aivan huonokaan elämänkumppani koska olet noinkin pitkään kanssaan ollut. - naurava mies
adjuvantti kirjoitti:
Eli syöt masennukseen ja sitten masennut lisää kun et mahdu enää ovista ja syöt lisää..
Selvitteesi on hyvin tyypillinen ja myös paikkaansa pitämätön. Olet vain löytänyt sopivan syyllisen paksuuntumiseesi ja voit jatkaa lihomista koska se ei ole sinusta kiinne vaan miehestäsi, olet voimaton asian edessä.
Mutta ole huoleti, et ole yksin asian kanssa vaan lähes kaikki ylipainoiset suominaiset kokevat tai ainakin haluavat nähdä puolisonsa syynä sekä lihomiseensa että kaikkeen muuhunkin negatiiviseen.
Palstoilla näkee tuolloin tällöin sepitteitä siitä miten ihku on riski nainen. Nämä kirjoittajat ovat 12-16 vuotiaita poikia jotka sotkevat seksin, romantiikan ja äitinsä vielä keskenään. Tuskin kukaan aikamies kokee reilusti ylipainoista erityisen viehättävänä joten kertomasi itsesi lihottaminen miehesi huomiota saadaksesi oli kokonaan vikatikki.
En puolusta miestäsi, ei varmaan häävi heppu parisuhteen ylläpitoon liittyvissä asioissa mutta ei aivan huonokaan elämänkumppani koska olet noinkin pitkään kanssaan ollut.Minäpä alkaisin syöttämään akkaa enemmän.. siinä kun alkaa painoa olla pitkälti kolmattasataa kiloa, eikä jalat enää kävelemistä kestä, lähtisin paneskelemaan hoikkia naisia kaupungille ;) kertoisin kotona miten sain hyväkroppaista naista.
Pitääpä kokeilla tuollaista akansyöttöä kauanko mulla kestäisi pokka.
- asklepios
Kyllä taas löytyi tyypillistä paskanjauhamista tyyliin "olen tavallinen suomalainen nainen".
Läski mikä läski, ei itselle ja muille valehtelemalla miksikään muutu.
Seuraavan kerran kun menette läskit kauppaan, niin ostakaa korkeintaan puolet siitä ruokamäärästä mitä normaalisti.
Arkkiatri Arvo Ylppö eli pitkälti yli sata vuotta ja hän totesi kerran jotain tähän tyyliin, että mitä vähemmän mättää kaloreja, sitä vanhemmaksi elää.
Aniharva suomalainen tekee enää niin raskasta työtä, että tarvitsisi siihen erityisen vahvan kropan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462