Kristus on portti JUMALAN VALTAKUNTAAN

eepu*

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon SINULLE: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi (”ymmärtää”) nähdä JUMALAN VALTAKUNTAA." (Joh.3:1-3)

”Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin JUMALAN VALTAKUNTA oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei JUMALAN VALTAKUNTA tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, JUMALAN VALTAKUNTA on sisällisesti teissä." (Luuk.17:20,21)

"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on JUMALAN VALTAKUNTA. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan JUMALAN VALTAKUNTAA niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja SIUNASI heitä (Hän ei siis kastattanut pieniä lapsia vaan Hän Siunasi heitä). (Mark.10:14-16)

Vapahtaja ei julistanut lapsille Evankeliumia/parannusta, eikä puhu lasten kastamisesta mitään, vaan Hän Siunasi lapsia!
Kristus puhui aikuisille vertauksin; ”Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään;” miten sitten tuo Mark.10:15 jae on ymmärrettävä, tässä Vapahtajan vertauksessa, mietitään,
sillä kysymys; Ei niinkään ollut pienten lasten uskosta, vaan aikuisten asenteesta oli kysymys, Vapahtajan vastaanottamisesta, kun Hän Julisti; "Aika on täyttynyt, ja JUMALAN VALTAKUNTA on tullut lähelle; tehkää parannus ja USKOKAA EVANKELIUMI."!
*
"Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on JUMALAN VALTAKUNTA.
Totisesti minä sanon teille (aikuisille): joka ei ota vastaan Jumalan (Minua/Vapahtajaa) valtakuntaa niinkuin lapsi (vert. lapsi, joka juoksee isän syliin), se ei pääse sinne sisälle."
Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.”

Kristus on itse se portti JUMALAN VALTAKUNTAAN, Vapahtaja sanoo, ”joka ei ota vastaan JUMALAN (Minua/Vapahtajaa) VALTAKUNTAA niinkuin lapsi (vert. lapsi, joka juoksee isän syliin), se ei pääse sinne sisälle.”!
*
Vapahtaja puhuu kasteesta/uudestisyntymisestä ymmärtäville/aikuisille/Nikodeemukselle:
”Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon SINULLE: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi (”ymmärtää”) nähdä JUMALAN VALTAKUNTAA." (Joh.3:1-3)

”Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon SINULLE: jos joku ei synny (Apt.2:38) vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle JUMALAN VALTAKUNTAAN. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on HENKI. Älä ihmettele, että minä sanoin SINULLE: teidän täytyy syntyä uudesti, YLHÄÄLTÄ.
Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen USKOO, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka USKOO häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan Nimeen.” (Joh.3:4-7, 14-18)

”Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.

Joka USKOO Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh.3:33,36)
"Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA kaikille luoduille -- EVANKELIUMIA,
joka (sen) USKOO ja (ja myös) KASTETAAN, se pelastuu; mutta joka ei usko (kasteenevankeliumia), se tuomitaan kadotukseen." (Mark.16:15,16)
*
Katso:
KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=41b8e6731949e10ec978f73e07621aea
*
– HALLELUJA, AAMEN!

*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
*
♥ MARANATA! ♥

0

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
        Maailman menoa
        183
        6490
      2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
        Maailman menoa
        93
        5392
      3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
        Maailman menoa
        14
        3745
      4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
        Maailman menoa
        123
        3387
      5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
        Maailman menoa
        198
        3104
      6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
        Maailman menoa
        74
        2345
      7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
        Maailman menoa
        1
        2098
      8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
        Maailman menoa
        45
        1684
      9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
        Ikävä
        19
        1656
      10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
        Ikävä
        98
        1356
      Aihe