Vaikka palstalla on nyt sheriffi, kirjoittelu on latteaa ja laimeaa. Näyttää että kirjoittelu ateismista ei enää ketään innosta. No, eipä kyllä minuakaan ja enkä ole koskaan ollut ateisti.
On ihanaa olla uskossa: on selvä elämätarkoitus ajallisessa mielessä ja kun kerran täältä lähden tiedän eläväni iankaikkisesti Jumalan suunnitelmissa. On valtava asia, kun on saanut armon tulla uskoon. En todellakan ymmärrä ateismin mielettömyyttä ja järjellisyyttä. Eihän siinä ole kertakaikkiaan mitään mieltä elää ja ajelehtia päivästä päivään ja vuodesta toiseen ja sitten sammua olemattomiin.
Aika harmaata!
25
241
Vastaukset
- juu
niin sinullakin. Sullakaan ei kertakaikkiaan ole näkemystä todellisuudesta.
- ei-agno
Todellakin on ihanampaa elää kultaisessa harhassa kuin harmaassa todellisuudessa. Mutta on siitä maksettavakin. Hyvähän kuitenkin, kun voi olla kaikkeen tyytyväinen.
Miksi sinä haluaisit elää ikuisesti??
- Tämä onnellinen!
sellaiseksi luotu. Ei siinä ole kysytty vaan se on kyllä korkeimmalta taholta päätetty. Ja miksi en sitten eläisi - elämä on ihanaa jo ajallisesti puhumattakaan sitten iankaikkisesti taivaallisissa. Ja sinäkin olet ikuinen, halusit tai et!
- missäxä
Tämä onnellinen! kirjoitti:
sellaiseksi luotu. Ei siinä ole kysytty vaan se on kyllä korkeimmalta taholta päätetty. Ja miksi en sitten eläisi - elämä on ihanaa jo ajallisesti puhumattakaan sitten iankaikkisesti taivaallisissa. Ja sinäkin olet ikuinen, halusit tai et!
Saahan sitä sanoa ja kuvitella ja uskoa kukin mitä haluaa. Kukaan ei ole kuolemansa jälkeen tullut kertomaan yhtään mitään. Minä väitän että kuoleman jälkeen olen delfiini. Se on korkeimmalta taholta päätetty. Itse suuri Spagettihirviö on sen päättänyt. Ja sinä olet myös delfiini. Näin on. Halusit tai et.
- Olen onnellinen!
Tämä onnellinen! kirjoitti:
Älähin kirjoittele toisen nimimerkillä,
- Suistokrokotiili
"Eihän siinä ole kertakaikkiaan mitään mieltä elää ja ajelehtia päivästä päivään ja vuodesta toiseen ja sitten sammua olemattomiin. "
Sinä voit kokea elämän omillasi pelkäksi ajelehtimiseksi, mutta ymmärrä nyt hyvä ihminen, että' kaikki eivät koe elämäänsä sellaiseksi. Ilmeisesti olet taipuvainen masentuneisuuteen, mikä heijastuu näkemykseesi ympäröivästä maailmasta. On ilmeisesti niin, että tietyt ihmiset virittävät harmaata elämäänsä uskolla. Kaikilla ei ole tarvetta virittää. Jotkut nauttivat askeesista, ja joillakin sukset luistaa oli keli kun keli.
Minulle kerrottiin sähköpostilla, että Whitewash on nyt palstan seriffinä. Ateismipalstan seriffiksi on lopultakin valittu asiaan kuuluvasti ateisti, ja vielä ateisti kaikkein fiksuimmasta päästä porukkaa. Palstan valvonta oli aikaisemmin kai jollain uskispalstan seriffillä. Vie aikansa, että palstan imago nousee siitä alennustilasta, johon todellisuuden tajunsa menettäneet uskovaiset ovat sen rappeuttaneet.- huonoa käytöstä oli
Itsehän ne ateistit vimmasivat ja pilkkasivat kaikkea muuta mikä edes liikkui paitasi ateistia. Alennustilan tähän paikkaan tekivät ateistit itse.
- Suistokrokotiili
huonoa käytöstä oli kirjoitti:
Itsehän ne ateistit vimmasivat ja pilkkasivat kaikkea muuta mikä edes liikkui paitasi ateistia. Alennustilan tähän paikkaan tekivät ateistit itse.
Uskovaisten yritys valjastaa ateismipalstaa omien tarkoitusperien palvelijaksi kuten myös silkka sabotaasi on herättänyt ihan ymmmärrettävästi vihastusta useimmissa ateisteissa, mm. minussa. Kenen hyvänsä mitta tulee täysi, kun toistuva muistutus siitä, että ollaan ateismipalstalla, kaikuu tyhjille korville ja aivoille, ja uskovaiset senkun paasaavat ja häiriköivät muiden uskonnonvapaudesta piittaamatta. Röyhkeiden uskovaisten rökitys on toisinaan ihan tarpeellista. On tietenkin huono homma, jos hyökkäävyydestä tulee pysyvä tapa suhtautua toisella tavalla ajatteleviin ihmisiin.
Olen oppinut ateismipalstan uskovaisista sen verran, että kohteliaisuutta ei todellakaan kannata tuhlailla uskovaisiin. Toki uskovaisissakin on miellyttäviä ja hyvätapaisia ihmisiä, mutta täällä ateismipalstalla sellaisia uskovaisia tapaa harvoin. - Todella vakuuttavaa
Kirjoitellaan toisten nimimerkkien takana törkeyksiä ja rivi kielenkäyttö, K, h öD; -aloitukset. Sekavaa humalaisten hourailua tämä pasta on ollut.
- Olen onnellinen!
huonoa käytöstä oli kirjoitti:
LOL ,sanoo nimimerkki "huonoa käytöstä oli" SOPII hycin feikaavalle Jeesustelijalle "huonoa käytöstä"
kuvaavaa!!!!
Olen onnellinen!
Siksihän ihmiset huumeita ja viinaakin vetää... Kun on niin harmaata ja halutaan jotain niin ihanaa. Ja ihan niinkuin huumeet ja viina, myös uskonto tuhoaa ihmisen.
- Olen onnellinen!
Jumalakin sallii huumeet..ja niiden luomiseen järjestää aurinkoisia kelejä, ja vesisateita.
Onhokan Jumalan mielikanava Radiossa K-Jah? - näin se menee
Uskonto pelkkänä käyttäytymisenä voi jonkun toisten tallattavaksi suostuvan jo melkein tuhotakkin. mutta sydämmen uskovainen saa uskosta voimia.
- Olen onnellinen!
uNOHDIN MAINITA Jumalani on JEPO! iHANA ´JEPO, JURMON POIKA
- beenthere
Nythän palsta on sen tasoinen ja sen verran mielenkiintoinen, että täällä viitsii käydä vilkuilemassa. Olen hyvin iloinen siitä, että palsta sai uuden hyvän sheriffin.
Jaksaa jopa lukea tuollaisia latteuksia, jota sinäkin tuon viestisi viimeisessä kappaleessa kirjoitat. Helppo tuo on ymmärtää että elämällä on alku ja loppu. Siinä välissä on elettävä ja toteutettava itseään, kuolemalta ei kukaan ole tähän mennessä välttynyt. Turha kuvitella mitä kuoleman jälkeen on, mutta vaikkei olisikaan mitään niin _mitä väliä_?
Jumalan olemassaoloa ei voi tietää, eikä voi tietää elävänsä iankaikkisuudessa - toki voi _uskoa_ niin tai olla uskomatta. Haluan avartaa, että loppu on kaikille sama; joko jumala on olemassa tai se ei ole olemassa. Ja mikä/mitkä jumala(t) sadoista jumalista ovat todellisia, olemassaolevia, onkin toinen kysymys.
-Jos ei ole mitään jumalia, on meidän kaikkien loppupiste siinä kun elämänlanka loppuu. Jos on jumala, silloin loppu vaihtelee sen mukaan mikä jumala se on ja mihin uskontoon kuulut. Olisi aika absurdia, jos olisi olemassa yhtäaikaa kymmeniä/satoja jumalia, vaikka tälläkin hetkellä uskotaan useisiin jumaliin. Toki useat jumalatkaan eivät ole poissuljettuja (oikeastaan mahdoton poissulkea, muttei niitä ole sen paremmin todistettukaan).
>>>Toivottavasti artikkelini oli riittävän vaikeaselkoinen :P"Vaikka palstalla on nyt sheriffi, kirjoittelu on latteaa ja laimeaa."
Kaikki olikin niin ihanaa, kun trollit sotkivat paikan kamelinpersejutuillaan ja hihhulit saarnasit vailla mitään pyrkimystä keskusteluun.
"Näyttää että kirjoittelu ateismista ei enää ketään innosta."
Älä peilaa omaa angstiasi muihin.
"No, eipä kyllä minuakaan ja enkä ole koskaan ollut ateisti."
Sitten sinä voitkin olla kirjoittamatta tänne. Kukaan ei täällä pakota. Pakottaako joku seurakunnassasi evankelioimaan ateistipalstalla? Miksi sinä teet sitä? Kuvitteletko häiriköinnin johtavan jonkun kohti uskoa?- siinä sulle syy
Itse tulin tänne puolustamaan uskonasioista törkeiltä valheilta, joita huomasin kun olin menossa tästä ohi. Ei sellaisia voi jättää puolustamatta ihmisten luettaviksi. Pilkkaatte uskonasioista niin paljon, että se tuo tänne uskovaisia kertomaan oikean totuuden.
- K & V
siinä sulle syy kirjoitti:
Itse tulin tänne puolustamaan uskonasioista törkeiltä valheilta, joita huomasin kun olin menossa tästä ohi. Ei sellaisia voi jättää puolustamatta ihmisten luettaviksi. Pilkkaatte uskonasioista niin paljon, että se tuo tänne uskovaisia kertomaan oikean totuuden.
Annatko esimerkkiä joistain uskonasioista mitä palstalla on valehdeltu joka on totuuden vastainen.
"sinä et päätä toisen puolesta "
En ole sellaista väittänytkään.
"Pilkkaatte uskonasioista niin paljon, että se tuo tänne uskovaisia kertomaan oikean totuuden. "
Sana totuus on kirosana kaltaistesi uskisten suussa. Sillä ei ole mitään painoarvoa.- Tango_Delirium
"Itse tulin tänne puolustamaan uskonasioista törkeiltä valheilta, joita huomasin kun olin menossa tästä ohi."
Ei jumalauta mikä selitys... Faktahan on, ettei näitä viestejä näe, ellei sitten varta vasten niitä tule lukemaan. - ei-agno
Mikä on keskustelemista ateismista ja mikä silkkaa evankelioimista, sen saavat palstan vastuuhenkilöt ratkaista. Mutta tosiasia on, että tämä ei ole ateistien ikioma palsta, jossa he voisivat häiritsemättä puida keskinäisiä ajatuksiaan. Täällä saa myös vastustaa ateismia. Tästä voi kysyä sheriffiltä tai Ylläpidolta, jos ei usko.
Eri asia on, jos jotkut ajattelevat, että on epäkohteliasta tulla "häiriköimään", vaikka se olisi sallittuakin. - Olen onnellinen!
Uskonasiasi ovat törkeiltä valheilta, kun et uskalla valita edes samaa NIMIMERKKIÄ valheidesi tueksi hyvä.siinä sulle syy
- ...
noin vihainen ja katkera?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192206Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392085Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä301989Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471396- 741336
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46883Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56812Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8751- 52733
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32708