Ette viittis kertoa,että käytetäänkö kefeksiiniä virtsatieinfektioiden hoitoon ja onko siinä mitään tiettyä infektiotyyppiä laatua,miksi tämä lääke kirjoitetaan??
ihmettelen nyt
8
1753
Vastaukset
- aloittaja
anteeksi kefaleksiini tarkoitin
- ....................
KEFEXIN 250 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 20 fol
KEFEXIN 250 MG KALVOPÄÄLLYSTEINEN TABLETTI 20 fol
Normaalihinta 7,73 € (0,39 €/kpl)
Reseptilääke
Korvattavuus
Lääke on peruskorvattava.
Viitehinta
9,23 €
Myyntiluvan haltija/markkinoija
Orion
Lääkeopas
Lääkemuoto
Tabletti ja rakeet oraalisuspensiota varten. Tableteissa on vaikuttavaa ainetta 250, 500 tai 750 milligrammaa (mg). Lähinnä lapsille tarkoitetussa oraalisuspensiossa on vaikuttavaa ainetta 50 tai 100 mg millilitrassa. Se on makeutettu sakkaroosilla ja sakkariinilla, ja aromiaineet ovat mansikka, omena, vadelma ja hedelmä.
Vaikuttava aine
Kefaleksiini, joka on kefalosporiinien ryhmään kuuluva antibiootti.
Käyttötarkoitus
Kefaleksiinia käytetään monenlaisiin bakteereiden aiheuttamiin tulehduksiin mm. ihossa, nielussa, keuhkoputkissa, välikorvassa ja muualla hengitysteissä, virtsateissä ja muuallakin elimistössä.
Vaikutustapa
Kefaleksiini tappaa bakteereita. Lääke tehoaa parhaiten, kun sitä on elimistössä tarpeeksi suuria pitoisuuksia riittävän pitkään. Tämän vuoksi kuuri kannattaa ottaa loppuun ja noudattaa annostusohjetta muutoinkin tarkkaan.
Annostus
Lääkärin ohjeen mukaan.
Lääkkeen ottaminen
Tabletit niellään runsaan nesteen kera. Oraalisuspensio annostellaan millilitroina mittaruiskun avulla. Lääkkeen voi ottaa tyhjään mahaan tai aterian yhteydessä.
Haittavaikutukset
Muiden antibioottien tavoin kefaleksiini voi aiheuttaa joillekin käyttäjille pahoinvointia, ripulia tai muita vatsavaivoja. Allergisia reaktioita, kuten ihottumaa, ilmenee suhteellisen harvoin. Hiivasieniä voi ilmaantua hoidon aikana limakalvoille eri puolille elimistöä, kun lääke poistaa niiltä haitattomia bakteereita.
Raskaus ja imetys
Lääkäri arvioi käytön raskauden ja imetyksen aikana.
Säilytys
Tabletit säilytetään huoneenlämmössä, alle 30 asteessa, alkuperäispakkauksessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa. Valmis oraalisuspensio säilytetään jääkaappilämpötilassa 2- 8 asteessa, jossa se säilyy 14 vuorokautta.
Päivitetty
3.6.2004
Lääkeoppaan tiedot: ©Lääketietokeskus
Mikä on ristiiriitaista???- vai ni
tota en kysynyt,vaan mikä taajuus on infektiolla oltava,jotta kyseinen valmiste kirjoitetaan?Siis kaikenlaisiin virtsatieinfektioihin sitä ei kirjoiteta.Millainen?Mikä teho?
- ---
vai ni kirjoitti:
tota en kysynyt,vaan mikä taajuus on infektiolla oltava,jotta kyseinen valmiste kirjoitetaan?Siis kaikenlaisiin virtsatieinfektioihin sitä ei kirjoiteta.Millainen?Mikä teho?
"Taajuudesta" en osaa sanoa, mutta virtsanäytteen ja -viljelyn perusteella saadaan herkkyysmääritykset, joiden perusteella varmaan on todettu, että pöpö on mm. kefaleksiinille herkkä ja lääke siksi sopiva. Vai?
- no niin onki
--- kirjoitti:
"Taajuudesta" en osaa sanoa, mutta virtsanäytteen ja -viljelyn perusteella saadaan herkkyysmääritykset, joiden perusteella varmaan on todettu, että pöpö on mm. kefaleksiinille herkkä ja lääke siksi sopiva. Vai?
sitähän minä,mutta miten on mahdollista,että ilman tätä viljelyä ja herkkyysmääritystä lääkäri päätyy tähän valmisteeseen? Ihan tosta vaan lonkalta ja totuushan on,että antibiootille tulee myös resistentiksi ja pieleen meni määritys. Kyseisessä tapauksessa tämä valmiste ei toiminut ts.väärä lääke.Ei minun mielestäni lääkäri voi noin toimia.Riippuu niin infektion laadusta,millaisen antibiootin tarvitsee.Riippuu myös antibiootin ryhmästä eli paljon on erilaisia ja eri taajuuksisiin infektioihin ja eri valmistajien tuotteita.Todettakoon myös,että tätä tapahtuu usein nykyisin myös laitoshoidossa.Miten ilman viljelyä voi määrätä antibioottia? Kyllä minun mielestäni pitäisi noudattaa annettuja ohjeita ja määräyksiä.Että tällästä täältä saumoistaan natisevalta hoitoalalta tällä kertaa.
- ;;;;;;
no niin onki kirjoitti:
sitähän minä,mutta miten on mahdollista,että ilman tätä viljelyä ja herkkyysmääritystä lääkäri päätyy tähän valmisteeseen? Ihan tosta vaan lonkalta ja totuushan on,että antibiootille tulee myös resistentiksi ja pieleen meni määritys. Kyseisessä tapauksessa tämä valmiste ei toiminut ts.väärä lääke.Ei minun mielestäni lääkäri voi noin toimia.Riippuu niin infektion laadusta,millaisen antibiootin tarvitsee.Riippuu myös antibiootin ryhmästä eli paljon on erilaisia ja eri taajuuksisiin infektioihin ja eri valmistajien tuotteita.Todettakoon myös,että tätä tapahtuu usein nykyisin myös laitoshoidossa.Miten ilman viljelyä voi määrätä antibioottia? Kyllä minun mielestäni pitäisi noudattaa annettuja ohjeita ja määräyksiä.Että tällästä täältä saumoistaan natisevalta hoitoalalta tällä kertaa.
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi10050
ok..tässä vielä tämä,että ei tosiaan oo helppoa ilman viljelyä tehdä sitä antibiootin määritystä.Että ihmettelen nyt lääkärin toimintaa todellakin ja vielä yksityinen. - puolipistepuolipiste
;;;;;; kirjoitti:
http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/hoi10050
ok..tässä vielä tämä,että ei tosiaan oo helppoa ilman viljelyä tehdä sitä antibiootin määritystä.Että ihmettelen nyt lääkärin toimintaa todellakin ja vielä yksityinen.Käytännössä virtsatieinfektion hoito aloitetaan ennen viljelyvastauksen tuloa ihan siitä syystä että viljelyvastauksen saaminen kestää joitakin päiviä. Ylivoimaisesti suurin osa virtsatieinfektioista on kuitenkin E-colin aiheuttamia ja edelleen hyvin pieni osa kannoista (selvästi alle 10%) on resistenttejä.
- valivali....
puolipistepuolipiste kirjoitti:
Käytännössä virtsatieinfektion hoito aloitetaan ennen viljelyvastauksen tuloa ihan siitä syystä että viljelyvastauksen saaminen kestää joitakin päiviä. Ylivoimaisesti suurin osa virtsatieinfektioista on kuitenkin E-colin aiheuttamia ja edelleen hyvin pieni osa kannoista (selvästi alle 10%) on resistenttejä.
Vaikee sanoa,mikä tossa tapauksessa olisi tehonnut,kun ei ollut viljelytulosta.Toi kefalosporiini ryhmän lääke ei kuitenkaan tehonnut.Infektio sairastettiin täysimääräisenä kuumeiluineen kaikkineen.Ja olo oli ikävä.Mitä ihmettä mä kysyn?eiei joskus tuntuu,että lääkäri hoitaa jonkun muun tieteen mukaan,kun lääketieteen.Luuliks se,että mä olen raskaana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383555On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342325Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802253Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452121Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.211548Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561494- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?49956Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37823