Länsimaat sijoittivat kymmeniä miljardeja dollareita Kiinaan saadakseen kiinalaiset kuluttamaan länsimaisia tuotteita. Näin Kiinasta saatiin lännen markkina-aluetta. Länsimaisia tuotteita mene edelleenkin kaupaksi, koska kiinalaiset eivät enään kykene elämään esim. ilman tietokoneita ja Windows käyttöjärjestelmää...
Ulkolinja: Kiinalainen kapitalismi
http://areena.yle.fi/video/730756
Länsimaat saivat Kiinan markkina-alueeseen
6
98
Vastaukset
- hrhrhr
Ilman Windows käyttöjärjestelmää? Kuinkahan suuri osa on piraatteja? :D 100 piraattia yhtä aitoa kohden xD
- Länsi-Suomi
No siitä huolimatta Windows saa myytyä kiinalaisille 13 miljoonaa käyttäjärjestelmää. Parempi 13 miljoonaa myytyä Windowsta kuin ei yhtään. Vitsa sulle, palkka mulle.
- Osta hyvä autoooo
Hölmöjä on helppo huijata ja varsinkin kun nämä kuvittelevat itse hyötyvänsä kaikesta.
- Kiitän,
Kiinalaiset saavat työstään parempaa palkkaa, millä he voivat siten ostaa länsimaisia tuotteita. Joissakin yrityksissä vaaditaan kiinalaisia työtekijöitä ostamaan oman yrityksensä tuotteita. Kiinassa myöskin tuotetaan lännen markkinoille hyviä ja halpoja tuotteita.
- Kuluttaja..
Se on meidän ja muiden teollistuneiden länsimaiden hyvinvoinnin edellytys, että kiinalaiset saatiin meidän tuotteiden kuluttajiksi. Nokiankin suurin myyntivoitto tulee Kiinasta. Kiinalaiset ovat suurimmalta osalta syypäitä siihen, että Euroopan talous on jatkanut kasvamistaan eikä ole pysähtynyt siihen, että Eurooppalaisilla oli jo kaikkea eikä uudenostamiselle olisi ollut enään tarvetta.
- tulikone
Kiina on lännelle kultasuoni 1,3 miljardin ihmisen työ -ja ostovoimana. Länsimaiden talouden kasvu olisi pysähtynyt jo aikaa sitten, jos kiinalaisia ei olisi saatu houkuteltua lännen markkina-alueeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392065Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271963Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471376- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698