http://www.ort.fi/fi/uutispalvelu/Arkkipiispan_paastokirje_14.2.2010.pdf
Valvooko Leo Makkonen että tämä edellinen - sinänsä hieno ajatus - on todella tarkoitettu noudatettavaksi myös Ortodoksisen kirkon hierarkiassa. Tai onko seuraavalla mitään merkitystä käytäntöjen kanssa?
"Pyhän Efraim Syyrialaisen paastorukous (Ortodoksinen rukouskirja 1977)
Minun elämäni Herra ja Valtias, varjele minut toimettomuuden, velttouden , vallanhimon ja turhanpuhumisen hengestä.
Anna minulle, Sinun palvelijallesi, kohtuuden, nöyryyden , kärsivällisyyden ja rakkauden henki.
Herra ja Kuningas, salli minun nähdä rikokseni ja olla veljeäni tuomitsematta, sillä kiitetty olet Sinä iankaikkisesta iankaikkiseen . Amen"
Papit paaston kurimuksessa
3
364
Vastaukset
- onhan noita makkosia
Leo Makkonen? Miksi hänen pitäisi valvoa sitä miten arkkipiispan paastokirjeen ajatuksia noudatetaan?
Arkkipiispa lienee se jonka pitäisi valvoa näitä asioita. Ai ni, onhan hänenkin nimensä muuten Leo Makkonen. Lienetköhän nyt puhunut samasta henkilöstä? Jälkimmäinen Makkonen kun tunnteaan nimellä arkkipiispa Leo - ei siis Leo Makkonen.- hyi häpeä!
Korkeasti pyhitetty Isä Esipaimen Leo!
Jotkut voisivat osoittaa vähän kunnioitusta... ovat olevinansa niiiiiin nokkelia niiiiin nokkelia! - riittää...
hyi häpeä! kirjoitti:
Korkeasti pyhitetty Isä Esipaimen Leo!
Jotkut voisivat osoittaa vähän kunnioitusta... ovat olevinansa niiiiiin nokkelia niiiiin nokkelia!näitä nokkelia. On Pantsea, Pantsua, Serkkua, Arskaa, Jussia, Timppaa, Leksaa....
Kunnioitusta ei osoita se että keksii mahdollisimman tuttavallisen ilmaisun.
Jos taas kunnioitusta ei halua osoittaa niin vaikeneminen on silloin kultaa. Paljolta vaivalta säästyy kun ei tarvii julkisesti nolata itseään.
No, mitäpä sitä tampioille rautalankaa taas vääntämään. KUkin puhuu mitä puhuu. MInä hymyilen vain vinosti näille "sanasepoille", jotka kuvittelevat olevansa hassunhauskoja huumorihenkilöitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462