Citika viat

Amii8

Tällä palstalla päivittäin viitataan toistuvasti Citroenissa esiintyviin vikoihin. Kommentoin niitä väitteitä, joita täällä useimmin näkee. Tiedän, että sillä ei ole provojen kirjoituksiin mitään vaikutusta, mutta asialliset sivustolla vierailevat saavat täällä Citikan vioista väärää tietoa.
Keskityn pääasiassa uudempiin malleihin. N. 15v ja nuoremmat mallit.

1. väite: ranskalaiset ruostuvat helposti.
Väärin! Nykyään yksi parhaiten korroosiota vastustava valmistaja on PSA. Muutos tapahtui 1980. luvun lopussa. Tutkittua tietoa saatavilla.

2. väite: Huohotin jäätyy talvella aiheuttaen öljyn ruiskuamisen moottorista ja moottorivaurion.
Väärin malleissa 2001 jälkeen. Huohottimen sisään asennettu sähkövastus estää jäätymisen, vaikka huohotin onkin sijoitettu arkaan paikkaan. !990- luvun ongelma esim. Xantioissa, eikä niissäkään niin yleinen, kuin täällä väitetään.

3. väite; paljon sähkövikoja.
Osittain väärin! Sähköviat lisääntyivät 1990- luvulla elektroniikan lisäännyttyä ja autot muutenkin monimutkaistuivat. Sähkövikoja esiintyi erityisesti XM- mallin alkupään tuotannossa 1990-luvun alussa ja myöhemmin ensimmäisissä C5- malleissa. Jälkimmäisistä viat jo korjattu. Uudemmissa samanlainen väylätekniikka, kuten esim. saksalaisissa. Sähkölaitteet muutenkin pääasiassa saksalaista valmistetta.

4. väite
Paljon vikoja katsastuksessa.
Osittain väärin. Vaikka vikoja onkin ollut enemmän, kuin japanilaisissa, niin erot hylättyjen määrissä ovat käytännössä pienet. Vikoja ollut esim. etuakselistossa (niveliä, koiranluut). Nämä viat on suhteellisen helppoa ja edullistakorjata. Myös OBD- mittauksessa on ollut jonkin verran ongelmia

5. väite.

Hydrauliikkajärjestelmän viat.
Väärin. Järjestelmä on huollettuna varma ja pitkäikäinen. Putkien katkeamiset erittäin harvinaisia 1990- luvun alun jälkeen, koska materiaali vaihdettu vahvempaan. Luotettavuus nykyään suurinpiirtein samalla tasolla kuin kaikkien autojen jarrujärjestelmä.
Tietenkin hydrauliikka vaatii toimiakseen osia, joita ei rautajousisessa autossa ole, kuten hydrauliikkapumpun. Hydrauliikkaa käytetään kuitenkin paljon esim. lentokoneissa ja raskaassa kalustossa.

6. väite

moottoriongelmat.

Väärin! Ei ole mitään näyttöä siitä, että Citroenin moottorien kestävyydessä olisi ongelmia. Bensiinimoottorit pääasiassa jopa hieman vanhahtavia, mutta kestäviä. Diesel puolella HDI- moottorit nykyaikaisia.

7. väite

muita satunnaisia vikoja.
Oikein. Kyllä Citroeniin saattaa tulla vikaa. Se ei ole 100% varma laite.

83

8339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinkö....

      muuta sitä tosiasiaa, että Citikka on vikaherkkä ja osittain huonosti suunniteltu auto. Kilpailijat on tehtyjen tutkimustenkin mukaan paremman laatuisia. Se on tosiasia. Citikalla huono menestys näissä niin kuin muillakin ranskalaisilla. Minun puolesta tulkoon kukin uskossaan autuaksi. Tosiasiat on sitten asia erikseen.

      • niinkö....

        Niinkuin tuossa sanoin mitä tiedän niin Citikka lienee huono auto. Tosiasiat on sitten asia erikseen.


      • Amii8

        Mitä kilpailijoita pidät korkealaatisempina ja miltä osin? Miten määrittelet laadun? Millainen tuote on mielestäsi laadukas?


      • <<<

        Sinulla varmaan on jotakin faktaakin esitettävänä väitteesi tueksi. Esimerkiksi, miten Citikan vikaherkkyys ilmenee, mitkä viat ovat sellaisia, jotka ovat erityisesti Citikan ongelma? Miten huono suunnittelu ilmenee? Mitä ovat ne tutkimukset, joiden mukaan kilpailijat ovat selvästi parempilaatuisia?

        Jos et mitenkään perustele väitteitäsi, voit yhtä hyvin jättää ne kokonaan esittämättä, koska ei niitä kukaan ota todesta.


      • papparainen
        niinkö.... kirjoitti:

        Niinkuin tuossa sanoin mitä tiedän niin Citikka lienee huono auto. Tosiasiat on sitten asia erikseen.

        niin misksi "lienee" sana.
        Epäuskottava väite tietoihisi.


      • Kotiinpäin kallellaa

        Tämähän ei ... mielipidettäsi omakohtaisiin kokemuksiisi nähden muuta, mutta huono on tuo Citroen minunkin mielestäni.
        Edellinen C4 1,6 Berline kesti ainoastaan neljä vuotta käsittelyäni. Nykyinen C3 1,6 Exclucive tuntuu alkumetreiltä jo niin huonolta, että taidan vaihtaa sen jo kolmen vuoden kuluttua jälleen uuten Citroeniin?
        Nimittäin C4:lla oli ongelmia polttimoiden keston suhteen. Tosin samoja H7 polttimoita kärähtää muissakin merkeissä. Muilla on siitä ihan omakohtaisia kokemuksia.
        Kun näin syksyn lähestyessä ilmatkin jälleen viilenevät, niin huomasin ilokseni, että pikkuruisessa C3:ssa kin on tuo maanmainio viimasuoja, jonka ihan omatoimisesti asennan paikoilleen viimeistään silloin, kun vaihdan talvirenkaatkin.
        Joskus muinoin näin muistaakseni telkkarista Kummeli:a ja siinä eräs tunnettu kitarataiteilija käski korollaa ja kyllä lähti.
        Kyllä lähtee VTI120 C3:nenkin. Sen ovat jo muutamat vokkipannukurvailijat saaneet karvaasti todeta.
        Ps. Ei koskaan Japsia. Se on niinkuin asettuisi vihollisen puolelle sotaan, etenkin näinä aikoina, kun tuo Kreikka ja "muut" pitäisi pelastaa.
        Kun ostat tyylikkään, mukavan ja luotettavan Eurooppalaisen ( esim. Citroen ) niin eurosi saavat silloin oikean osoitteen.


      • grrgrgrgrgrgrggrrggr
        <<< kirjoitti:

        Sinulla varmaan on jotakin faktaakin esitettävänä väitteesi tueksi. Esimerkiksi, miten Citikan vikaherkkyys ilmenee, mitkä viat ovat sellaisia, jotka ovat erityisesti Citikan ongelma? Miten huono suunnittelu ilmenee? Mitä ovat ne tutkimukset, joiden mukaan kilpailijat ovat selvästi parempilaatuisia?

        Jos et mitenkään perustele väitteitäsi, voit yhtä hyvin jättää ne kokonaan esittämättä, koska ei niitä kukaan ota todesta.

        Citroen C3, 1,4 litraisella bensa koneella vuosimallia 2004, on saatanan laiska kiihtymään. Ei oikeen pysty ohittamaan täyspevävaunullista yhdistelmää kasvattamatta nopeutta n. 130-145km/h. Eli ei mene mutkikkailla teillä ohi ellei ole ohituskaistaa erikseen.


      • vali-vali
        grrgrgrgrgrgrggrrggr kirjoitti:

        Citroen C3, 1,4 litraisella bensa koneella vuosimallia 2004, on saatanan laiska kiihtymään. Ei oikeen pysty ohittamaan täyspevävaunullista yhdistelmää kasvattamatta nopeutta n. 130-145km/h. Eli ei mene mutkikkailla teillä ohi ellei ole ohituskaistaa erikseen.

        Jos sulla on niin v i t u n kova kiire, niin osta nopeampi auto, äläkä porää tampio.


    • jupaduu

      on moinille tilastoja tuijottaville ongelma, johtuu mahdollisesti laskutaidon puutteesta mutta se on eduksi joillekkin autokauppiaille(jotkin japsimerkit).
      Eli monessa ns. tuv-raportissa olevat viat ovat prosentteina mitään tekemättömiä.
      Paras, 1000 autosta n.98% ei vikaa ja huonoin, 1000 autosta n. 94% ei vikaa. Paras jokin toy.. merkkinen vs huonoin esim rellu, joka on prosenteissa aika hyvä loppujen lopuksi.

    • jeeeess

      Itse olen miettinyt vakavasti, että mikä Citroenissa herättää semmoista vihaa, mitä tojotistit täällä purkavat. Haluavatko he, että kaikilla muillakin olisi samanlainen auto kuin heillä, koska he eivät uskalla erottua massasta?

      Ajan Citroenilla, auto ei ole ikinä jättänyt välille, eikä rahaa ole uponnut huoltoihinkaan. Varsinkin nyt, kun Citroen jälleen kehittää persoonallisia autoja, olen erittäin tyytyväinen. Olen itse muotitietoinen, Suomessa siten massasta erottuva ja haluan myös auton joka sopii tyyliini.

      Toyotan menestyksen selitän yksinkertaisesti sillä, että suomalaiset ovat muutenkin harmaata ja muodista jälkeenjäänyttä porukkaa, juuri kuten Tojokin. Muualla Euroopan markkinoilla myynti sitten kuseekin, kun tyyliä arvostetaan.

      • truuth

        sanoa totuuden.


      • silleen
        truuth kirjoitti:

        sanoa totuuden.

        Kerro minulle totuus ja kiitos, selitä se myös. (MIksi näin on?)


      • tyyliä tai ei
        silleen kirjoitti:

        Kerro minulle totuus ja kiitos, selitä se myös. (MIksi näin on?)

        että suomalaiset haluavat ajaa mahdollisimman luotettavalla viattomalla autolla. Se selittää juuri toyotan ylivertaisen suosion. Saman jotka tilastotkin kertoo. Korpitaipaleella ei ole varaa jäädä pakkasessa tien päälle. Keski ja eteläeuroopassa pärjää huonommillakin autoisssa jossa on ns. tyyliä mutta se tyylikin on sitten täysin makuasia.


      • Niimpä...niin
        tyyliä tai ei kirjoitti:

        että suomalaiset haluavat ajaa mahdollisimman luotettavalla viattomalla autolla. Se selittää juuri toyotan ylivertaisen suosion. Saman jotka tilastotkin kertoo. Korpitaipaleella ei ole varaa jäädä pakkasessa tien päälle. Keski ja eteläeuroopassa pärjää huonommillakin autoisssa jossa on ns. tyyliä mutta se tyylikin on sitten täysin makuasia.

        Sehän on selvä, tojoa ennen suosituin taisi olla lada sitä ennen Warre, skoda,volga... Ja aina Suomalaiset ovat omastamielessään ajaneet parhaalla.


    • pohjoisenvaativatolo

      kaikkein tärkeintä sitruuna ei mene vaan kaupaksi. Myynti putosi viime vuonna peräti 60%. Ostajat ei vaan luota sitrukseen näköjään. Ei siinä mitkään selitykset auta kun ei myy niin ei myy.

      • Amii8

        Tämä asia olisi pitänyt ottaa mukaan alkuperäiseen kirjoitukseen.

        Väite8.

        Citikan myynti vähäistä;
        Pääosin väärin. PSA- konserni on päämarkkina-alueellaan Euroopassa yksi suurimmista autonvalmistajista. Citroenilla on tehdas myös Kiinassa. Tosin siellä maan omat merkit tosi vahvoilla.
        Myynti putosi Suomessa viime vuonna peräti 60%, mikä tosiaan on suuri luku. Suomi poikkeaa muutenkin muun Euroopan tilastoista suuren japanilaisten autojen menekin takia. Tosin VAG pärjää sekä Suomessa, että Euroopassa. Olisikohan myyntiorganisaatiolla osaa asiaan?


      • näin se etenee
        Amii8 kirjoitti:

        Tämä asia olisi pitänyt ottaa mukaan alkuperäiseen kirjoitukseen.

        Väite8.

        Citikan myynti vähäistä;
        Pääosin väärin. PSA- konserni on päämarkkina-alueellaan Euroopassa yksi suurimmista autonvalmistajista. Citroenilla on tehdas myös Kiinassa. Tosin siellä maan omat merkit tosi vahvoilla.
        Myynti putosi Suomessa viime vuonna peräti 60%, mikä tosiaan on suuri luku. Suomi poikkeaa muutenkin muun Euroopan tilastoista suuren japanilaisten autojen menekin takia. Tosin VAG pärjää sekä Suomessa, että Euroopassa. Olisikohan myyntiorganisaatiolla osaa asiaan?

        ei edes viedä pohjois-amerikkaan kun ne ei olisi myyneet siellä. Oli edes turha yrittää niin laatutietoisille ja kilpailluille markkinoille. Kun taas japanilaiset autonvalmistajat nakertavat usan autoteollisuuden kivijalkaa todella pahasti ja nyt jenkit yrittävät tehdä kaikkensa mustamaalatakseen toyotaa kun saivat siihen herkullisen tilaisuuden. Tuskin tulee auttamaan.


      • Aapelus
        näin se etenee kirjoitti:

        ei edes viedä pohjois-amerikkaan kun ne ei olisi myyneet siellä. Oli edes turha yrittää niin laatutietoisille ja kilpailluille markkinoille. Kun taas japanilaiset autonvalmistajat nakertavat usan autoteollisuuden kivijalkaa todella pahasti ja nyt jenkit yrittävät tehdä kaikkensa mustamaalatakseen toyotaa kun saivat siihen herkullisen tilaisuuden. Tuskin tulee auttamaan.

        autonvalmistaja ja USAn markkinoille pieni. Markkinat ison veden takana muutenkin monimutkaiset. Esim. Nokia, joka on maailman suurin kännykän valmistaja, ei ole saanut kunnolla jalansijaa USAssa, vaikka edelleenkin tosissaan yrittää.
        Toyotan tehtaita on siellä suljettu ja miljardien ryhmäkanteita nostettu Toyotaa vastaan. Ei taida Toyota pärjätä niin laatutietoisilla markkinoilla.


      • niiinn
        Aapelus kirjoitti:

        autonvalmistaja ja USAn markkinoille pieni. Markkinat ison veden takana muutenkin monimutkaiset. Esim. Nokia, joka on maailman suurin kännykän valmistaja, ei ole saanut kunnolla jalansijaa USAssa, vaikka edelleenkin tosissaan yrittää.
        Toyotan tehtaita on siellä suljettu ja miljardien ryhmäkanteita nostettu Toyotaa vastaan. Ei taida Toyota pärjätä niin laatutietoisilla markkinoilla.

        pärjää ja tulee pärjäämään. Myyntihän sen kertoo kaikkein parhaiten. PSA:n laatu ei vain riitä amerikan vaativille kuluttajille.


      • silleen
        niiinn kirjoitti:

        pärjää ja tulee pärjäämään. Myyntihän sen kertoo kaikkein parhaiten. PSA:n laatu ei vain riitä amerikan vaativille kuluttajille.

        kerro ainakaan laadusta. Toyotan pääjohtaja on myöntänyt ongelmien johtuvan hosumisesta. Laadusta ei ehditty huolehtia pyrittäessä maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi.
        PSA satsaa nyt markkinoihin Euroopassa, missä on nyt toisella sijalla ja Toyota viides.

        Myyntimääriä Amerikassa voit Toyotan suhteen seurata tarkasti.

        Uskotko kasvavan?


      • ei tunnu missään
        silleen kirjoitti:

        kerro ainakaan laadusta. Toyotan pääjohtaja on myöntänyt ongelmien johtuvan hosumisesta. Laadusta ei ehditty huolehtia pyrittäessä maailman suurimmaksi autonvalmistajaksi.
        PSA satsaa nyt markkinoihin Euroopassa, missä on nyt toisella sijalla ja Toyota viides.

        Myyntimääriä Amerikassa voit Toyotan suhteen seurata tarkasti.

        Uskotko kasvavan?

        maailman 8:ksi suurin autonvalmistaja ja citroen vain pieni osa siitä. Toyota ylivoimaisesti suurin autonvalmistaja. Laatu tulee toyotassa aina kaupanpäälle. Yksi mitätön kaasupoljinongelma on kärpäsen paska Toyotan resursseissa.


    • Gunnar Nilsån

      Noin asiallista listaa ei kannata tänne sekopäiden palstalle kirjoittaa.
      Jonkun provoilijan on pian keksittävä uusia provoja, kun vanhat jutut kaikki tietävät harhaksi. Citikka toimii tylsän luotettavasti ja tätä näiden tojo-terojen on mahdoton hyväksyä.

    • näin se menee

      hyvällä insinööritaidolla suunnitelluihin autoihin ei tarvitse jälkeenpäin asennella mitään virityksiä eikä korjailla vikojen takia vuodesta toiseen. Joskus virheitä voi sattua parhaillekin valmistajille kuten nyt mm. Toyotalle mutta varsinkin ranskalalaisille autonvalmistajille niitä näkyy sattuvan vuodesta toiseen. Lähipiiristä tästä on omakohtaista kokemusta pösön, renun ja sitikan kanssa. Ilmankos noita saa vuodesta toiseen halvalla käytettynä mutta japsimerkeistä ja varsinkin tuosta toyotasta saa maksaa käytettynä maltaita varsinkin hyväkuntoisista yksilöistä.

      • Amii8

        Mitä virityksiä Citikkaan täytyy asentaa ja mitä automerkkiä ei tarvitse korjata? Mitä virheitä Citroen on tehnyt? Pysytään taas siinä 15v haarukassa.


      • '''
        Amii8 kirjoitti:

        Mitä virityksiä Citikkaan täytyy asentaa ja mitä automerkkiä ei tarvitse korjata? Mitä virheitä Citroen on tehnyt? Pysytään taas siinä 15v haarukassa.

        viriteltu konetilaan jotta huohotin ei jäätyisi. C5:ssä paljon takuukorjauksia kun se tuli markkinoille. Eräs mekaanikko kertoi että näin paljon takuukorjauksia ei ole ennen ollut missään automallissa. Ja tämän tietysti ranskisten ihailijat vierittävät mielellään saksalaisen alihankkijan kontolle. Mutta kuten todettu autonvalmistaja viime kädessä vastaa miten laadukkaita ja kestäviä alihankkijoiden tekemiä osia autoon asennetaan. Tuo alihankkijoiden syyttely on se kortti johon mm. C5:den kohdalla fanit mielellään vetoavat.


      • Amii8
        ''' kirjoitti:

        viriteltu konetilaan jotta huohotin ei jäätyisi. C5:ssä paljon takuukorjauksia kun se tuli markkinoille. Eräs mekaanikko kertoi että näin paljon takuukorjauksia ei ole ennen ollut missään automallissa. Ja tämän tietysti ranskisten ihailijat vierittävät mielellään saksalaisen alihankkijan kontolle. Mutta kuten todettu autonvalmistaja viime kädessä vastaa miten laadukkaita ja kestäviä alihankkijoiden tekemiä osia autoon asennetaan. Tuo alihankkijoiden syyttely on se kortti johon mm. C5:den kohdalla fanit mielellään vetoavat.

        fanit vetoavat esim kaasupoljinasiassa.
        Mutta asiaan: Jos luit aloitukseni kohdan kaksi. C5- mallissa on huohottimen sisällä vastus, joka pitää sen takuuvarmasti sulana. Mekaanikkotuttusi on narrannut sinua niiden retkihuopajuttujen kanssa. Näitä sitten ihmiset täältä lukevat ja uskovat.
        Siinä olet oikeassa, että vuonna 2001 C5- malli tuli keskeneräisenä markkinoille ja siinä oli useampi takaisinkutsu. Joista yksi koski juuri huohottimen korjausta. Toinen koski vanteita. Muistaakseni oli joku kolmaskin juttu, mutta nyt ne kaikki on jo vuosia sitten korjattu. Tylsää tietysti ekoille omistajille.


      • päivään!
        ''' kirjoitti:

        viriteltu konetilaan jotta huohotin ei jäätyisi. C5:ssä paljon takuukorjauksia kun se tuli markkinoille. Eräs mekaanikko kertoi että näin paljon takuukorjauksia ei ole ennen ollut missään automallissa. Ja tämän tietysti ranskisten ihailijat vierittävät mielellään saksalaisen alihankkijan kontolle. Mutta kuten todettu autonvalmistaja viime kädessä vastaa miten laadukkaita ja kestäviä alihankkijoiden tekemiä osia autoon asennetaan. Tuo alihankkijoiden syyttely on se kortti johon mm. C5:den kohdalla fanit mielellään vetoavat.

        "viriteltu konetilaan jotta huohotin ei jäätyisi. C5:ssä paljon takuukorjauksia kun se tuli markkinoille."
        Mites kun muilla (jopa arvostetuilla) merkeillä on tuo huohotin ongelma ihan uusissa autoissa? Mikset ole siellä mesoomassa?
        Kohta 10 vuotta vanhoista asioista jaksat jankuttaa! C5.ssa tuolloin tuotiin markkinoille aivan uusi sähköjärjestelmä,(väyläohjaus) jota muutkin merkit ovat sitten alkaneet käyttää paranneltuna versiona...onkohan toy-autoissa vieläkään? Ei ainakaan turvajörjestelmää joka estää moottorin ryntäämisen jarrua painettaessa, oikeissa autoissa tuo on ollut jo kauan.

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/varo-huohottimen-jaatymista


      • kjdnbhh
        päivään! kirjoitti:

        "viriteltu konetilaan jotta huohotin ei jäätyisi. C5:ssä paljon takuukorjauksia kun se tuli markkinoille."
        Mites kun muilla (jopa arvostetuilla) merkeillä on tuo huohotin ongelma ihan uusissa autoissa? Mikset ole siellä mesoomassa?
        Kohta 10 vuotta vanhoista asioista jaksat jankuttaa! C5.ssa tuolloin tuotiin markkinoille aivan uusi sähköjärjestelmä,(väyläohjaus) jota muutkin merkit ovat sitten alkaneet käyttää paranneltuna versiona...onkohan toy-autoissa vieläkään? Ei ainakaan turvajörjestelmää joka estää moottorin ryntäämisen jarrua painettaessa, oikeissa autoissa tuo on ollut jo kauan.

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/varo-huohottimen-jaatymista

        Ja se on paskapuhetta että ei uudemmat jäädy..Oma -02 Jumperi jäätyi,eli sylkäisi mittatikun reijästä öljyt pihalle,ajettu 67tkm,kone paskaks,ja sillä oli ajettu jo 420km sille aamulle,että varmasti oli lämmin..Ja ihan ekaks mittasivat ne vastukset Citikalla,niitä on kaksi kappaletta ja molemmat toimivat..ja sinä talvena piti jonottaa kun ei ollut tehdaskunnostettuja vaihtomoottoreita kun olivat niin kysyttyjä.Ja hintahan oli 6800e..ilman turboa ja lisälaitteita..puolet piti itse maksaa kun takuu oli loppunut kuukausi aikaisemmin.Että ei ole ihan tuulesta temmattuja nuo jäätymis puheet..
        Nyt on alla uusikorinen Jumper,ajettu 170tkm ja ei ole ollut isoja ongelmia,mitä nyt takaoven saranat
        irtoaa ja ovet meinaa pudota..mutta moottori toimii..


      • Amii 8
        kjdnbhh kirjoitti:

        Ja se on paskapuhetta että ei uudemmat jäädy..Oma -02 Jumperi jäätyi,eli sylkäisi mittatikun reijästä öljyt pihalle,ajettu 67tkm,kone paskaks,ja sillä oli ajettu jo 420km sille aamulle,että varmasti oli lämmin..Ja ihan ekaks mittasivat ne vastukset Citikalla,niitä on kaksi kappaletta ja molemmat toimivat..ja sinä talvena piti jonottaa kun ei ollut tehdaskunnostettuja vaihtomoottoreita kun olivat niin kysyttyjä.Ja hintahan oli 6800e..ilman turboa ja lisälaitteita..puolet piti itse maksaa kun takuu oli loppunut kuukausi aikaisemmin.Että ei ole ihan tuulesta temmattuja nuo jäätymis puheet..
        Nyt on alla uusikorinen Jumper,ajettu 170tkm ja ei ole ollut isoja ongelmia,mitä nyt takaoven saranat
        irtoaa ja ovet meinaa pudota..mutta moottori toimii..

        että vm 2002 Jumperissa jo oli vastukset huohottimen sisällä? Talvi 2002- 2003 oli kylmä talvi ja silloin tehdas heräsi tähän huohotinongelmaan ja lähetti takaisinkutsun. Oma Citikka ni (bensa) on vm 2001, ja siinä ei ollut vastuksia. Asennettiin sitten takuuna.
        Tiedän tehtaan silloin asentaneen uusia koneita, jos huohottimen jäätyminen aiheutti moottorivaurion.

        Milloin ja minkälaisessa lämpötilassa autosi moottori särkyi?
        Eikö öljynpaineen lasku sytyttänyt varoitusvaloa?


      • ihmettelijä.
        kjdnbhh kirjoitti:

        Ja se on paskapuhetta että ei uudemmat jäädy..Oma -02 Jumperi jäätyi,eli sylkäisi mittatikun reijästä öljyt pihalle,ajettu 67tkm,kone paskaks,ja sillä oli ajettu jo 420km sille aamulle,että varmasti oli lämmin..Ja ihan ekaks mittasivat ne vastukset Citikalla,niitä on kaksi kappaletta ja molemmat toimivat..ja sinä talvena piti jonottaa kun ei ollut tehdaskunnostettuja vaihtomoottoreita kun olivat niin kysyttyjä.Ja hintahan oli 6800e..ilman turboa ja lisälaitteita..puolet piti itse maksaa kun takuu oli loppunut kuukausi aikaisemmin.Että ei ole ihan tuulesta temmattuja nuo jäätymis puheet..
        Nyt on alla uusikorinen Jumper,ajettu 170tkm ja ei ole ollut isoja ongelmia,mitä nyt takaoven saranat
        irtoaa ja ovet meinaa pudota..mutta moottori toimii..

        "Ja se on paskapuhetta että ei uudemmat jäädy..Oma -02 Jumperi jäätyi"
        No jos haluat sanoa että -02 on uusi niin siitä vaan...mulle se on vanha, kohta 10 vuotias. Et varmaan sitte noudattanut silloin takaisinkutsua tai huollattanut merkkiliikkeessä.


      • Huohotin vastustaa..
        ihmettelijä. kirjoitti:

        "Ja se on paskapuhetta että ei uudemmat jäädy..Oma -02 Jumperi jäätyi"
        No jos haluat sanoa että -02 on uusi niin siitä vaan...mulle se on vanha, kohta 10 vuotias. Et varmaan sitte noudattanut silloin takaisinkutsua tai huollattanut merkkiliikkeessä.

        kaikki ranskalaiset autot pitäisi "takaisinkutsua" ja lähettää japaniin parsittaviksi


      • C5 HdiA
        Huohotin vastustaa.. kirjoitti:

        kaikki ranskalaiset autot pitäisi "takaisinkutsua" ja lähettää japaniin parsittaviksi

        Minkä ihmeen takia pitäisi takaisinkutsua kun on toiminut moitteetta useita satotuhansia kilometrejä ainakin minun HdiA:ni. Onko sinulla ollut vaikeuksia ?


      • Aapelus
        Huohotin vastustaa.. kirjoitti:

        kaikki ranskalaiset autot pitäisi "takaisinkutsua" ja lähettää japaniin parsittaviksi

        japanilaisilla riitä omankin maan tuotannon parsimisessa puuhaa pitkäksi, pitkäsi aikaa.

        Huvittavaa on se, että Toyotan laatua on täällä perusteltu monesti suurilla myyntimäärillä tyyliin:
        "Citikka on paska. Myyntimäärätkin sen näyttää. Toyota on paras, koska maailman suurin autonvalmistaja"

        Nyt Toyotan pääjohtaja myöntää ongelmien johtuvan juuri siitä, että on keskitytty volyymiin. Ei laatuun.
        Tämähän todistanee tojofanaatikoille sen, mitä olen useasti kirjoittanut: Myyntimäärä ja laatu eivät ole suoraan verrannollisia asioita.


      • kjiahuiqhuv
        ihmettelijä. kirjoitti:

        "Ja se on paskapuhetta että ei uudemmat jäädy..Oma -02 Jumperi jäätyi"
        No jos haluat sanoa että -02 on uusi niin siitä vaan...mulle se on vanha, kohta 10 vuotias. Et varmaan sitte noudattanut silloin takaisinkutsua tai huollattanut merkkiliikkeessä.

        Oma Jumperi oli tuolloin reilu pari vuotta vanha,eli takuu oli mennyt umpeen reilu kuukausi aiemmin,eli ei ole kyseessä mikään melkein kymmenen vuotta vanha peli..Lukisit ja koittasit ymmärtää mitä luet..Ja oli huollettu merkkiliikkeessä huoltoohjelman mukaan,ja vastukset oli ja ne toimivat.Eli ei ollut kyse mistään melkein kymmenen vuotta vanhasta autosta.
        Öljynpaineen valo kun syttyy on jo peli menettety,en tiedä hämääkö tuo jäätymispaine öljykelloa,itse sammutin koneen heti kun se nyt 80 vaudista on mahdollista,öljyt pihalle mittatikun reijästä,hinurilla Citikalle ,jossa käyttivät moottoria ja totesivat kahden tunnin tyhjäkäynnin jälkeen että turbon ja kiertokangen laaakerien vaurioituneen,moottori rupesi kolisemaan..ja näihin ei saanut ainakaan silloin mitään ylikoko laakereita kampuraan ,mutta turbon pystyi laakeroimaan uudestaan.Pakkasta tais olla yli -20 en enää tarkemmin muista..


      • Amii 8
        kjiahuiqhuv kirjoitti:

        Oma Jumperi oli tuolloin reilu pari vuotta vanha,eli takuu oli mennyt umpeen reilu kuukausi aiemmin,eli ei ole kyseessä mikään melkein kymmenen vuotta vanha peli..Lukisit ja koittasit ymmärtää mitä luet..Ja oli huollettu merkkiliikkeessä huoltoohjelman mukaan,ja vastukset oli ja ne toimivat.Eli ei ollut kyse mistään melkein kymmenen vuotta vanhasta autosta.
        Öljynpaineen valo kun syttyy on jo peli menettety,en tiedä hämääkö tuo jäätymispaine öljykelloa,itse sammutin koneen heti kun se nyt 80 vaudista on mahdollista,öljyt pihalle mittatikun reijästä,hinurilla Citikalle ,jossa käyttivät moottoria ja totesivat kahden tunnin tyhjäkäynnin jälkeen että turbon ja kiertokangen laaakerien vaurioituneen,moottori rupesi kolisemaan..ja näihin ei saanut ainakaan silloin mitään ylikoko laakereita kampuraan ,mutta turbon pystyi laakeroimaan uudestaan.Pakkasta tais olla yli -20 en enää tarkemmin muista..

        vissiinkin 2005?

        Itsellä on bensiinikone, enkä ole varma miten se oli dieseleiden kanssa. Vuonna 2003 oli kuitenkin takaisinkutsu, jolloin bensakoneisiin asennettiin ne vastukset ja tehtaalla tietysti uusiin valmiiksi.

        Kai se sitten on uskottava, että lämpövastuksista huolimatta huohotin saattaa jäätyä.

        Viimasuojakin kai sinulla oli paikallaan. Jos oikein muistan, niin tuon ikäisessä Jumperissa oli suoja.


      • tojovälittää
        Amii8 kirjoitti:

        fanit vetoavat esim kaasupoljinasiassa.
        Mutta asiaan: Jos luit aloitukseni kohdan kaksi. C5- mallissa on huohottimen sisällä vastus, joka pitää sen takuuvarmasti sulana. Mekaanikkotuttusi on narrannut sinua niiden retkihuopajuttujen kanssa. Näitä sitten ihmiset täältä lukevat ja uskovat.
        Siinä olet oikeassa, että vuonna 2001 C5- malli tuli keskeneräisenä markkinoille ja siinä oli useampi takaisinkutsu. Joista yksi koski juuri huohottimen korjausta. Toinen koski vanteita. Muistaakseni oli joku kolmaskin juttu, mutta nyt ne kaikki on jo vuosia sitten korjattu. Tylsää tietysti ekoille omistajille.

        löytyy kuvia www.citroen-foorumilta joten voi katsella siellä niitä. Vielä nykyäänkin joutuu sellaisia virittelemään suomen talveen...uskomatonta. Valmistaja vastaa myös alihankkijoiden laadusta ja tojo on nyt osoittanut mahtavaa vastuuntuntoa kun on rehellisesti tunnustanut ongelmat ja korjaa ne mukisematta. Se jos mikä on asiakkaasta välittämistä.


      • vain ranskassa
        Aapelus kirjoitti:

        japanilaisilla riitä omankin maan tuotannon parsimisessa puuhaa pitkäksi, pitkäsi aikaa.

        Huvittavaa on se, että Toyotan laatua on täällä perusteltu monesti suurilla myyntimäärillä tyyliin:
        "Citikka on paska. Myyntimäärätkin sen näyttää. Toyota on paras, koska maailman suurin autonvalmistaja"

        Nyt Toyotan pääjohtaja myöntää ongelmien johtuvan juuri siitä, että on keskitytty volyymiin. Ei laatuun.
        Tämähän todistanee tojofanaatikoille sen, mitä olen useasti kirjoittanut: Myyntimäärä ja laatu eivät ole suoraan verrannollisia asioita.

        sitikankaan kohdalla olevan laatu ja euroopan myynti balanssissa. Euroopassa sitä myydään paljon ja laatu ei ole kohdallaan. Tosin sitikkaa myydään eniten Ranskassa. Peugeot 607:kaan sekä C6 ei myy taksiautoksi muualla kuin Ranskassa eikä niitä käytetä edustusautoina muualla kuin Ranskassa.


      • Aapelus
        vain ranskassa kirjoitti:

        sitikankaan kohdalla olevan laatu ja euroopan myynti balanssissa. Euroopassa sitä myydään paljon ja laatu ei ole kohdallaan. Tosin sitikkaa myydään eniten Ranskassa. Peugeot 607:kaan sekä C6 ei myy taksiautoksi muualla kuin Ranskassa eikä niitä käytetä edustusautoina muualla kuin Ranskassa.

        viestisi. Mitä oikein yrität sanoa? "Ei näytä Sitikankaan kohdalla olevan laatu ja Euroopan myynti balanssissa"

        Toistat, että laatu ei ole kohdallaan?

        Citroen C6 ei ole suunniteltu taksiksi. Sen myyntitavoite ei ole kovin suuri. On realististaymmärtää, että maailmalla Mercedeksellä on vankka asema edustusautona, eikä Citroen vakavissaan kuvittelekaan sen syrjäyttämistä-
        Audi A8 on pitkään yrittänyt, mutta ei oikein ole onnistunut, vaikka VAG on euroopan suurin autonvalmistaja.

        PSA on kuitenkin Euroopassa toiseksi suurin ja Toyoya viides.


      • gfkhull
        Amii 8 kirjoitti:

        vissiinkin 2005?

        Itsellä on bensiinikone, enkä ole varma miten se oli dieseleiden kanssa. Vuonna 2003 oli kuitenkin takaisinkutsu, jolloin bensakoneisiin asennettiin ne vastukset ja tehtaalla tietysti uusiin valmiiksi.

        Kai se sitten on uskottava, että lämpövastuksista huolimatta huohotin saattaa jäätyä.

        Viimasuojakin kai sinulla oli paikallaan. Jos oikein muistan, niin tuon ikäisessä Jumperissa oli suoja.

        Joo,vuosi saattoi olla tuo,kyllä siinä oli maskinsuoja paikallaan.Tämä nykyinen uusikorinen on pelannut hyvin,olen ajanut tolla 170tkm ja vaihtanut olen vasta ylimäärästa takajarrupalat,nyt vähän on alkavaa kolinaa etupäässä,olisko nuo iskarinyläpään laakerit jo vaihdon tarpeessa..Mutta ajettavuudeltaan varmasti parhaita pakuja,tänäänkin 750km ajettu..


      • en ymmärrä
        kjiahuiqhuv kirjoitti:

        Oma Jumperi oli tuolloin reilu pari vuotta vanha,eli takuu oli mennyt umpeen reilu kuukausi aiemmin,eli ei ole kyseessä mikään melkein kymmenen vuotta vanha peli..Lukisit ja koittasit ymmärtää mitä luet..Ja oli huollettu merkkiliikkeessä huoltoohjelman mukaan,ja vastukset oli ja ne toimivat.Eli ei ollut kyse mistään melkein kymmenen vuotta vanhasta autosta.
        Öljynpaineen valo kun syttyy on jo peli menettety,en tiedä hämääkö tuo jäätymispaine öljykelloa,itse sammutin koneen heti kun se nyt 80 vaudista on mahdollista,öljyt pihalle mittatikun reijästä,hinurilla Citikalle ,jossa käyttivät moottoria ja totesivat kahden tunnin tyhjäkäynnin jälkeen että turbon ja kiertokangen laaakerien vaurioituneen,moottori rupesi kolisemaan..ja näihin ei saanut ainakaan silloin mitään ylikoko laakereita kampuraan ,mutta turbon pystyi laakeroimaan uudestaan.Pakkasta tais olla yli -20 en enää tarkemmin muista..

        "Oma -02 Jumperi jäätyi"
        Siis mitä haluat sitten tuolla sanoa? Minä ymmärrän että tuo tarkottaa että vuoden 2002 auto on kyseessä, siis 8 vuotta vanha eli kohta 10 vuotta...???


      • hjdkfl
        en ymmärrä kirjoitti:

        "Oma -02 Jumperi jäätyi"
        Siis mitä haluat sitten tuolla sanoa? Minä ymmärrän että tuo tarkottaa että vuoden 2002 auto on kyseessä, siis 8 vuotta vanha eli kohta 10 vuotta...???

        Joo,ei tarvii ymmärtääkään,lueppa uudelleen ja ihan ajatuksella..koko ketju alusta alkaen.


      • tojovoimaa
        Aapelus kirjoitti:

        viestisi. Mitä oikein yrität sanoa? "Ei näytä Sitikankaan kohdalla olevan laatu ja Euroopan myynti balanssissa"

        Toistat, että laatu ei ole kohdallaan?

        Citroen C6 ei ole suunniteltu taksiksi. Sen myyntitavoite ei ole kovin suuri. On realististaymmärtää, että maailmalla Mercedeksellä on vankka asema edustusautona, eikä Citroen vakavissaan kuvittelekaan sen syrjäyttämistä-
        Audi A8 on pitkään yrittänyt, mutta ei oikein ole onnistunut, vaikka VAG on euroopan suurin autonvalmistaja.

        PSA on kuitenkin Euroopassa toiseksi suurin ja Toyoya viides.

        kunniakkaasti maailman suurin autonvalmistaja ja psa vasta kahdeksas. Josta sitikka vain pieni osa. Että silleen... ei sitikalla ole osaa eikä arpaa tojoon verrattuna.


      • C5 2.2HdiA
        Amii8 kirjoitti:

        fanit vetoavat esim kaasupoljinasiassa.
        Mutta asiaan: Jos luit aloitukseni kohdan kaksi. C5- mallissa on huohottimen sisällä vastus, joka pitää sen takuuvarmasti sulana. Mekaanikkotuttusi on narrannut sinua niiden retkihuopajuttujen kanssa. Näitä sitten ihmiset täältä lukevat ja uskovat.
        Siinä olet oikeassa, että vuonna 2001 C5- malli tuli keskeneräisenä markkinoille ja siinä oli useampi takaisinkutsu. Joista yksi koski juuri huohottimen korjausta. Toinen koski vanteita. Muistaakseni oli joku kolmaskin juttu, mutta nyt ne kaikki on jo vuosia sitten korjattu. Tylsää tietysti ekoille omistajille.

        Minulla on 2001 ostettu 2.2 HdiA eikä siinä ole ollut muuta takaisin kutsua kuin yksi joka koski polttoaineen täyttöputken ilmaletkun kiinnityksen tarkastusta. Eikä se ollut aiheuttanut mitään ääniä. Joten tuo useampi takaisinkutsu on kohdallani sitten liioittelua.


      • miteköhän se oli
        ''' kirjoitti:

        viriteltu konetilaan jotta huohotin ei jäätyisi. C5:ssä paljon takuukorjauksia kun se tuli markkinoille. Eräs mekaanikko kertoi että näin paljon takuukorjauksia ei ole ennen ollut missään automallissa. Ja tämän tietysti ranskisten ihailijat vierittävät mielellään saksalaisen alihankkijan kontolle. Mutta kuten todettu autonvalmistaja viime kädessä vastaa miten laadukkaita ja kestäviä alihankkijoiden tekemiä osia autoon asennetaan. Tuo alihankkijoiden syyttely on se kortti johon mm. C5:den kohdalla fanit mielellään vetoavat.

        Niinhän te terot haukuitte eurooppalaiset alihankkijat, kun tohotat kulutti öljyä, niin männänrengas viat käänsitte alihankkijan syyksi. Että etköhän jo voisi lopettaa tuon p,,,askan jauhamisen, ja pysyä siellä teiniterojen sivuilla.


      • ael
        Huohotin vastustaa.. kirjoitti:

        kaikki ranskalaiset autot pitäisi "takaisinkutsua" ja lähettää japaniin parsittaviksi

        No miksi Toyota ottaa nyt merkikseen PSA:n auton Hiacen tilalle? Merkit vain Toyotasta!


      • Picasso-08
        tojovälittää kirjoitti:

        löytyy kuvia www.citroen-foorumilta joten voi katsella siellä niitä. Vielä nykyäänkin joutuu sellaisia virittelemään suomen talveen...uskomatonta. Valmistaja vastaa myös alihankkijoiden laadusta ja tojo on nyt osoittanut mahtavaa vastuuntuntoa kun on rehellisesti tunnustanut ongelmat ja korjaa ne mukisematta. Se jos mikä on asiakkaasta välittämistä.

        Picasso-0821.1.2013 19:220
        Mistä Xsara Picasso mies tietää talven ? Siitä kun digi lämpömittarista katoaa numerot.Eli on yli -30c astetta kylmyyttä.Näin se on ajateltu Ranskan maalla,-30c rajana näytölle mutta ei käytölle.Tulipahan todettua tämäkin tänä talvena.


    • Kokemuksia.

      Mielenkiinnosta kirjotan kun en omista tojottoo ja sitikkoo mutta kun puhellaan että on halpa niin ei se että on kallis anna mitään takuuta minulla on ollut monta mersua ja ovat hinta laadultaan aivan laaduttomia autoja tänä päivänä. Ajoin c5 farkkua koe mielessä käytettyä siis, voin sanoa että on hieno auto ajaa ei sille pärjää normi mersu lähellekkään, samoten ajoin bmv 530 farkun dieselin , ei voi verrata c5 millään ainoastaan tehot oli hyvät bemussa.Ne tilat bmv ei tule kuuloonkaan ahdas on ei millään voi verrata c5 een.Jos hinta laatua vertaa niin citikka on ylivoimanen ei oikein sanat riitä. Vioista en tiedä mutta mersun viat tiedän enkä osta enään, tyhjästä en maksa.Huvittaa muuten tojotan omistajat ajoin kerran meinasin vaihtaa mesen lexuskseen 4.2 v8 koneella olipa sellanen rännäli ettei mersuu tehny mieli vaihtaa.

      • C5 HdiA

        Vaihdoin Mersunia C5:een ja tyytyväinen olen ollut.


      • laadua
        C5 HdiA kirjoitti:

        Vaihdoin Mersunia C5:een ja tyytyväinen olen ollut.

        Toivoisin tälle tojo-pojallekin sellaista vikapesää, joka minulla oli: CarinaE!! Uutena hankittu, eikä päivääkään täysin kunnossa kolmen vuoden aikana!! Tuntuu noi sinun muiden autojen (ranskalaisten) haukkuminen olevan vaan suurta kateutta! Nyt meillä Peugeot 307, ajettu 90000km, vikoja: jarrupalat, kolme ajovalon polttimoa, parkkipolttimoita. Kaupan päälle on saanut toimivan ja suht.hyvän ajettavan auton.
        PS. toitsun vikoja en jaksa edes luetella, mulla on ollu yhteensä viisi tojotaakin, mutta toimintavarmuus loppui tuohon kaarinaan.


      • Citikka ja mazdamies
        laadua kirjoitti:

        Toivoisin tälle tojo-pojallekin sellaista vikapesää, joka minulla oli: CarinaE!! Uutena hankittu, eikä päivääkään täysin kunnossa kolmen vuoden aikana!! Tuntuu noi sinun muiden autojen (ranskalaisten) haukkuminen olevan vaan suurta kateutta! Nyt meillä Peugeot 307, ajettu 90000km, vikoja: jarrupalat, kolme ajovalon polttimoa, parkkipolttimoita. Kaupan päälle on saanut toimivan ja suht.hyvän ajettavan auton.
        PS. toitsun vikoja en jaksa edes luetella, mulla on ollu yhteensä viisi tojotaakin, mutta toimintavarmuus loppui tuohon kaarinaan.

        Itselläni on vn 2002 C5 Hdi jolla on ajettu nyt huolettomasti jo 310.000 km eipä ole ollut mitään kummempia vikoja koko aikana,normaalit huollot ja kulutusosien vaihtoa jarrupalat ym,ensimmäinen koiranluitten ja alapallonivelten vaihto tuli eteen 265.000 km.Ei jäätymisongelmia tms,ei sähkövikoja tms. Omistan myös jaappanilaisen auton mazda 6 joka yhtä luotettava kuin C5,arvatkaa vaan kummalla lähden maantielle pitemmälle matkalle :)


      • kattavaa faktaa
        laadua kirjoitti:

        Toivoisin tälle tojo-pojallekin sellaista vikapesää, joka minulla oli: CarinaE!! Uutena hankittu, eikä päivääkään täysin kunnossa kolmen vuoden aikana!! Tuntuu noi sinun muiden autojen (ranskalaisten) haukkuminen olevan vaan suurta kateutta! Nyt meillä Peugeot 307, ajettu 90000km, vikoja: jarrupalat, kolme ajovalon polttimoa, parkkipolttimoita. Kaupan päälle on saanut toimivan ja suht.hyvän ajettavan auton.
        PS. toitsun vikoja en jaksa edes luetella, mulla on ollu yhteensä viisi tojotaakin, mutta toimintavarmuus loppui tuohon kaarinaan.

        paljon enemmän kuin johonkin yksittäiseen mielipiteeseen. Otanta on mahtava ja kestotestien pituus todella pitkä.

        http://www.sanomamagazines.fi/yritysinfo/mediamateriaali/ajankohtaista/2008/art674-Auto-Bild-laaturaportti--Toyota-huipulla--Peu...


      • ainainen...

        koskaan ihmetellyt miksi sitikkaa ei arvosteta? Mistä se arvostuksen puute johtuu? Huvikseenko ne vain nuo ranskikset saavat aina kaikki tilastojen ja tutkimusten viimeiset tilat osakseen? Jostainhan se kertoo jos Suomi ei voita Usaa jääkiekossa :) Eli silloin Suomi on ollut huonompi jääkiekkojoukkue kuin Usa. Näin yksinkertaista tämä on.


      • ihmetellä
        ainainen... kirjoitti:

        koskaan ihmetellyt miksi sitikkaa ei arvosteta? Mistä se arvostuksen puute johtuu? Huvikseenko ne vain nuo ranskikset saavat aina kaikki tilastojen ja tutkimusten viimeiset tilat osakseen? Jostainhan se kertoo jos Suomi ei voita Usaa jääkiekossa :) Eli silloin Suomi on ollut huonompi jääkiekkojoukkue kuin Usa. Näin yksinkertaista tämä on.

        Kun omasta kokemuksesta C5 on paljon parempi kuin moni kilpalijansa. Ole tullut siihen johtopäätökseen, että ihminen on laumaeläin, ja valitsee mielummin sellaisen, joka on jo naapurilla. Valtavirrasta poikkeamista ei katsota hyvällä.


      • persoonaton10
        ihmetellä kirjoitti:

        Kun omasta kokemuksesta C5 on paljon parempi kuin moni kilpalijansa. Ole tullut siihen johtopäätökseen, että ihminen on laumaeläin, ja valitsee mielummin sellaisen, joka on jo naapurilla. Valtavirrasta poikkeamista ei katsota hyvällä.

        persoonallinen auto. Kattia kanssa. Samannäköinen peltikottero kuin muutkin. Ainoa erikoisuus siinä on se mehujousitus. Ilman sitä tavallinen persoonaton kottero.


    • Toyo-Tero
      • arzkaaaa

        Pakko oli johonkin laittaa takaisinkutsu kampanjat. tässä esim toy http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallList.aspx?&kohde=0&merkki=Toyota


      • åsmå

    • SHITroen

      kyllä shitikoissa vikoja riittää ja mitä kummallisempiakin vielä. serkkuni osti vuonna 2005 xantian vm:97. mittarissa oli kilometrejä n.100000 joten uudeksihan tota olis voinu vielä sanoa. vuoden auto toimisi niinkuin auton kuuluukin mutta sitten alkoivat ongelmat. kuskinovi siis kirjaimellisesti putosi! ovipelti oli murtunut saranoitten kohdalta ja ovi retkahti sen seurauksena. matkanteko loppui kahteen otteeseen hydrauliikan pettäessä (joku paluuletku oli mennyt poikki ja liemet pihalle. toisella kertaa jarruputki katkesi takapäästä ja taas sai soitella hinuria paikalle. lämmityslaitteen kenno meni tukkoon ja oli tosi kallis laittaa kuntoon! takajarrusatulat hapettuivat pilalle!?!? (ovat alumiiniset) jonka seurauksena takajarrut laahasivat. pyörän laakereita meni 3 vuoden aikana 3 kpl molemmat etulaakerit ja kuskin puolelle taakse. taka-akseliin vaihdettin jotkut tukivarren laakerit kertaalleen kun pyörät "harittivat". sähkövikoja ei siinä shitikassa juurikaan ollut muutakun keskuslukossa. serkkuni myi auton kun kyllästyi jatkuvaan korjaamolla oloon ja kalliisiin remontteihin. shitroen on hyvä auto kun se ei ole oma....

      • Minä itse, ei kaveri

        Kuulostaa aivan siltä, kuin autoa ei olisi ensimmäisen 8 vuoden aikana huollettu ollenkaan. Itsellänikin oli vuotta nuorempi Xantia, jonka vaihdoin pois 2005. Ostin sen hetken mielijohteesta "vuoden autoksi" 3-vuotiaana pikkurahalla. Sillä tulikin sitten ajettua useampi vuosi ilman ongelmia. Yhtä huoleton peli, kuin edellinen japsi. Kyyti oli todella luksusta edelliseen verrattuna, eikä ruosteesta ollut pois vaihdon aikana vielä havaintoa. Ainakaan minä en komppaa näitä Citroenin mollaajia. Autosta jäi hyvä kuva, vaikka merkki taas vaihtuikin, Mutta näinhän minulla on aina käynyt. Kaikkea pitää kokeilla, eikä jämähtää yhteen.


      • Näin on
        Minä itse, ei kaveri kirjoitti:

        Kuulostaa aivan siltä, kuin autoa ei olisi ensimmäisen 8 vuoden aikana huollettu ollenkaan. Itsellänikin oli vuotta nuorempi Xantia, jonka vaihdoin pois 2005. Ostin sen hetken mielijohteesta "vuoden autoksi" 3-vuotiaana pikkurahalla. Sillä tulikin sitten ajettua useampi vuosi ilman ongelmia. Yhtä huoleton peli, kuin edellinen japsi. Kyyti oli todella luksusta edelliseen verrattuna, eikä ruosteesta ollut pois vaihdon aikana vielä havaintoa. Ainakaan minä en komppaa näitä Citroenin mollaajia. Autosta jäi hyvä kuva, vaikka merkki taas vaihtuikin, Mutta näinhän minulla on aina käynyt. Kaikkea pitää kokeilla, eikä jämähtää yhteen.

        Mutta etkös tiedä, että nää terot ym. ovat niitä Breiviikkiläisiä jotka ovat umpihulluja.


      • No kaikihan
        Näin on kirjoitti:

        Mutta etkös tiedä, että nää terot ym. ovat niitä Breiviikkiläisiä jotka ovat umpihulluja.

        sen tietää niitten olevan niitä vähäjärkisiä Reiviikkiläisiä, siinä puljussa on monen pää seonnut. Täällähän niitä lapissa juoksee pitkin jänkhää ja hakevat poronsarvia.


      • jeanPierre kuse...
        No kaikihan kirjoitti:

        sen tietää niitten olevan niitä vähäjärkisiä Reiviikkiläisiä, siinä puljussa on monen pää seonnut. Täällähän niitä lapissa juoksee pitkin jänkhää ja hakevat poronsarvia.

        Ei ranskalaiset autoja suunnittele: ne "oivaltaa" ja lopputulos on kuin arevan voimalaitos: toimimatonta paskaa...ja kunnolla: ei etanan ja sammakonsyönti aivoja kehitä.. siitä johtunee ranskis aútojen maine...johan se jotain kansasta kertoo että mursuviiksi hitleri valloitti koko paskan: gusela ei puollustanut isänmaata vaan antoi valloittaa ja kostoksi alkoivat tekeen paskoja autonromuja...


    • 67219

      alkaa olla jo todella syvältä nuo kommenttisi. Sairasta.

    • tokihan se

      sairas mieli kyhää sairaita kommentteja

    • kauppamies2

      Viestit ovat aika vanhoja, mutta huvitti lukea, koska citruuna perkeles pamahti taas.
      pakkanen teki tepposet käynnistyi ja mykistyi, Hdi kakkaläjä. Olen omistanut yli 60 vaunua, ja luettelenkin muutamia ja niillä ajamani kilometrit ja murheet. Sonatacrdi06, jarrulevyt,, 160tkm, yht 280tkm. Mersu200 cdi 01 100 tkm, kaikki jarruosat, lahkorjausta, maalausta, viikskytkin lähti mittarissa455. Jagge S-type -00,100tkm,, paisuntasäiliö.Lähti mittarissa188tkm, söi kyllä bensaa kuin sika. Golf 04 200 tkm, lämppärin vastus, jarrulevyt, 8 polttimoa lähti ajettuna 200tkm.
      Peugeot 406 srdt 97, jäähdytin, öljynlauhdutin, kopallinen releitä, flektin puhaltimet, releet, anturit, pakoputkisto, taka-akseliston helat ja laakerit, 3 kertaa, käynnistyksen estolaite, vetonivelet kopallinen H7 lamppuja, ajoi 200tkm myin 300 ajettuna, joka viikko pajalla. on ollut 5kpl toyotaa diisseleitä, ilman murheita vain huollot tehty. Carina E diesel söi öljyä, mutta kone laitettiin takuuna kuntoon, Nyt pyllyn alla jäätynyt sitikka alkaa pösöajat muistua mieleen. Nuorena omistin D-super 5 citkan ostin myös mig hitsauslaitteen ja opettelin hitsaamaan lahoa paskaa, Tyyliä oli yllinkyllin, kuin myös ongelmiakin. Jos uuden ostaisin, niin hyundain ostaisin.tai volkkarin. Toyo on hyvä, mutta liian kallis

    • Yrjö Simanen

      Todella törkeää provosointia meitä Citroen omistajia kohtaan !!

    • Turhaa lätinää

      Minulla ollut Berlingo 1,9D, Berlingo 2.0 HDI ja C5 2,0 HDI A farm. Kaikki uusina hankittu. Ja kokemukset niistä:
      Berlingo 1,9D: täysin oireeton, mutta hengenvaarallisen laiska, auto vaihdettu
      63 000km
      Berlingo 2,0 HDI: polttimoita (H4) sai vaihtaa vähän väliä, etupään kierrejouset vaihdettu Auto vaihdettu 220 000 km.
      C5 2,0 HDI: polttimoita (H7 ja H4), pyörän laakereita 1 x etupäät, 2 x takapäät, jarrusatulat eteen ja taakse, naftavuotoa suodattimen kotelosta. Muuten meno kuin pilven päällä. Auto vaihdettu 209 000 km.
      Pomolla saman ikäinen Avensis, kuin C5, mutta paljon enemmän korjattu, kuin C5.

      Nyt alla MB 220 CDI A vm. -10, mutta todella kaipaan Sitikan jousitusta! MB:n ilmajouset eivät ole vertailukelpoisia Sitikan vastaaviin.

      Kaikkia autoja joutuu korjailemaan, se on fakta!

    • vivaro2

      Mä ostan uuden jumperin, sanokaa mitä sanotte

    • seeäksä

      Citikan ongelma on se, että se on vähintäänkin yhtä vikaherkkä kuin ennen, mutta ei enää tarjoa vastapainoksi ylivertaista ajomukavuutta ja persoonallista tyyliä.

      • Picasso-08

        Älä yleistä citikan malleja.Puhut jo poistuneista malleista,kuten iso osa valittajistakin.Picasso (2kpl -02 100000km ja -08 79000km)Ei varsinaisia vikoja ollenkaan.Katsastuskin meni ilman mainintoja suoraan eka kerralla.Missä ne kuuluisat citikka viat on olleet kun ei ole mitään näkynyt?Kutus tavaraa kun ovat kaikki ajo ja muutkin merkkivalot ei vikoja.Samoin normaalit määräaikais huollot ei ole vikoja.


    • EEK69

      Tuohon ruostumiseen kommentoisin sen verran että pihassa on vierekkäin Renu Megane 2000 ja Citroen C5 2001. Renussa on yksi ruostepiste takaluukussa ja alustan tukirauta uusittiin pari vuotta sitten, Citikan kaikki alaspäin näkyvät teräsosat ovat tosi pahoin ruosteessa. Jopa jarrulevyt levittää jotain ruostesontaa vanteisiin, Renun osat ei näin tee. Niin ja Renu on Turkista, C5 käsittääkseni Ranskasta.

    • Corolla vm-97

      Minun käsitykseni mukaan Citroen Xantia oli hyvä malli, jossa ei katastrofaalisia vikoja esiintynyt. Citroenin ongelma ei ole koskaan ollut huono laatu, vaan laadun vaihtelu. Tuotantolinjalta tulleista autoista on saattanut olla esim. 10 kpl täysin viattomia ja toiset 10 kpl täysiä fiaskoja. Japanilaiset ovat sen sijaan olleet tasalaatuisia.

      Minun mielestäni Citroenit ja muut ranskalaiset eivät ole sen huonompia kuin muutkaan euromerkit. Itse asiassa VAG-konsernin laatu on nykyään niin huonoa, ettei sitä viitsi edes ääneen mainita. Siitä huolimatta VAG ratsastaa Golf kakkosen maineella. VAG:n tuotteissa saa olla vaikka mitä vikoja, mutta suomalaiset ostavat niitä periaatteen vuoksi. Sen sijaan ranskalaisia pidetään huonoina 1970-luvulta peräisin olevan maineen takia.

      Olen pannut merkille sen tosiasian, että ranskalaisia autoja moittivat eniten henkilöt, joilla ei ole koskaan ollut yhtään patonkimaan tuotetta. Minä pidän ranskalaisita autoista erittäin paljon, varsinki jo tuotannosta poistuneista malleista. Omia suosikkejani ovat mm. Citroen DS, 2cv, CX, BX, XM , SM ja Xantia. Pösöitä puolestaan, 505, 504, 605, 405 ja 305. Renaulteista hienoimpia ovat: R25, R18, R4 ja Safrane.

      Mikäli haluatte oikeaa tietoa Sitikoista, etsikää sitä jostain muualta kuin täältä suomi24:stä. Täällä on vain mopoikäisten tasoisia väittelyitä.

      Sanon vielä yhden totuuden keventääkseni lukkiutunutta ilmapiiriä:
      Kaikkein paras auto, mitä koskaan on valmistettu on Lada 1200 L. Siinä jää armotta Sitikat, Tojot, Audit, Bemut etc. kakkoseksi!

    • Pablo6

      Voihan rähmä. Olen ajanut 10 vuotta 2L Picassolla tietämättä edellämainitusta vioista .Alatukivarret on vaihdettu ja apparinpuoleisen turvatyynyn lapsikatkaisin myös.Olen hyvin hyvin pahoillani että olen moista paskaa pitänyt perheautona noin kauan. siitäkin huolimtta että silmäni ovat nyt auenneet, aion uhkarohkeasti jatkaa meidän Pablon kanssa. Hoidellaan huollt aikanaan, niin johan pelittää. Pyydän hirveästi anteeksi etten pysty pahemmin haukkumaan kyseistä ajoneuvoa, sillä autohan se ei ole, vaikka tykkäänkin siitä ihan helvetisti.

    • Robinhoodi

      Citikat pelaa hienosti. Ollu C5 2.0 bensa ja Berlingo 2,0 HDi, joista enemmän pidin Berlingosta. Ei jäätymisvaaraa, kun pitää keulan tukossa talvella (tosin eka talvi meni ilman peittoja, mutta ei jäätynyt). Nyt uusin Berlingo, enkä voi moittia. Nykyautoissa on kaikissa merkeissä ongelmia, isoja tai pieniä ja suurin osa elektroniikassa. Autoa pitää huoltaa, myös huoltokirjassa olevien km-lukemien välillä esim. kun vaihtaa renkaat, niin herkistelee jarrut samalla ja kattelee palojen kunnon ja tutkii vähän niveliäkin siinä samalla, kun pyörä on valmiiksi pois. Nykytouhu on mennyt aivan överiksi, kun huollot on pääasiassa tarkistuksia helvetin kalliin öljynvaihdon lisäksi, jonka moni tekee niinkuin huoltokirja sanoo. Itse vaihdan öljyt ja suodattimen 10-15 tkm välein, eikä paljoa maksa, jos vertaa vaikka polttoaineiden hintaan. Ruosteongelmia ei ole ollut ja auto kuin auto kannatta kotelosuojata heti uutena, samoin massauttaa alusta.
      On ollut Volkkaria, Audia, Fordia, Fiatia, Nissania, Renaultia, Volvoa, Roveria, mutta Citikkaan olen nyt ihan tyytyväinen.

    • Shit'itikka

      Tuossa seurassa toki shitikkakin on jo melkein kelvollinen.
      Sinulla on ollut tuuria. Joskus akanoittenkin joukosta
      löytyy jyvä.

      • MON67

        C5:sta ei ole, kuin hyvää sanottavaa. Itsellä 2.0 110 hdi farkku -04. Olen ajellut sillä n.50tkm (nyt mittarissa 265tkm) ja muuta ei ole tarvinnut tehdä, kuin normaalit huollot ja kuluvien osien vaihdot niiden yhteydessä. No täytyyy sanoa, että ehkä startin solenoidi olisi saanut kestää hieman kauemmin, mutta sain kokonaan uuden starttimoottorin asennettuna 100€. Vesipumppu meni vaihtoon 240tkm kohdalla aikaisemman omistajan säästeliäisyyden takia. Ei ollut vaihdattanut vesipumppua jakopäärempan yhteydessä. No ei harmittanut. Se olisi kumminkin tullut kohta eteen ja nyt on sitten vesipumppu vaihdettu jakopäänhuoltosarjoineen. Edessä 120tkm sen suhteen huoltovapaata kilsaa. Nyt tuli ensimmäinen oikea vika esille ja se on lämppärin kennon vuotaminen. Isohko homma, mutta so what. Saman ikäisestä ja kokoisesta valtamerkin autosta olisin joutuniut maksamaan itseni kipeäksi ja sillä välirahalla korjauksineen voin tehdä monta rentouttavaa ulkomaan matkaa. Itse olen aurinko rannikolla silloin, kun autoni on "valohoidossa" korjaamolla.


      • C6+
        MON67 kirjoitti:

        C5:sta ei ole, kuin hyvää sanottavaa. Itsellä 2.0 110 hdi farkku -04. Olen ajellut sillä n.50tkm (nyt mittarissa 265tkm) ja muuta ei ole tarvinnut tehdä, kuin normaalit huollot ja kuluvien osien vaihdot niiden yhteydessä. No täytyyy sanoa, että ehkä startin solenoidi olisi saanut kestää hieman kauemmin, mutta sain kokonaan uuden starttimoottorin asennettuna 100€. Vesipumppu meni vaihtoon 240tkm kohdalla aikaisemman omistajan säästeliäisyyden takia. Ei ollut vaihdattanut vesipumppua jakopäärempan yhteydessä. No ei harmittanut. Se olisi kumminkin tullut kohta eteen ja nyt on sitten vesipumppu vaihdettu jakopäänhuoltosarjoineen. Edessä 120tkm sen suhteen huoltovapaata kilsaa. Nyt tuli ensimmäinen oikea vika esille ja se on lämppärin kennon vuotaminen. Isohko homma, mutta so what. Saman ikäisestä ja kokoisesta valtamerkin autosta olisin joutuniut maksamaan itseni kipeäksi ja sillä välirahalla korjauksineen voin tehdä monta rentouttavaa ulkomaan matkaa. Itse olen aurinko rannikolla silloin, kun autoni on "valohoidossa" korjaamolla.

        3x - xantia, 2x - C5 ja nyt C6 viisi vuotta. Kaikki bensakoneella. Eniten vikoja C6:ssa. Puolat, kuskin puolen lasin nostin, jarrulevyt eteen, tukivarret eteen molemmin puolin ja uusi akku. Normihuollot jarrupaloja, polttimoita, renkaita, pyöränmutterisarjoja yms. Pisimmälle ajoin 2.0l xantia farmarin 230t. Mutta nyt on iso huoli! Mihin C6:n voisi vaihtaa? Olen tutkaillut läjäpäin kaikenmallisia kulkuvälineitä. Jokaisen koeajon jälkeen lähtenyt pettyneenä kotiin murjottamaan. Viimeisimpinä koitettu maastureita, kun ei muutakaan keksi. Bemarin X5 ei, Mersun ML ei, Land Rover DISCOVERY ei, Jeep Crand Cherokee ei, Audi Q7 ehkä, ei tiedä vielä. Toinen vaihtoehto on se, että ajaa C6:n loppuun ja kehrää tyytyväisenä, kuten tähänkin asti.


      • C6 on oma juttunsa.
        C6+ kirjoitti:

        3x - xantia, 2x - C5 ja nyt C6 viisi vuotta. Kaikki bensakoneella. Eniten vikoja C6:ssa. Puolat, kuskin puolen lasin nostin, jarrulevyt eteen, tukivarret eteen molemmin puolin ja uusi akku. Normihuollot jarrupaloja, polttimoita, renkaita, pyöränmutterisarjoja yms. Pisimmälle ajoin 2.0l xantia farmarin 230t. Mutta nyt on iso huoli! Mihin C6:n voisi vaihtaa? Olen tutkaillut läjäpäin kaikenmallisia kulkuvälineitä. Jokaisen koeajon jälkeen lähtenyt pettyneenä kotiin murjottamaan. Viimeisimpinä koitettu maastureita, kun ei muutakaan keksi. Bemarin X5 ei, Mersun ML ei, Land Rover DISCOVERY ei, Jeep Crand Cherokee ei, Audi Q7 ehkä, ei tiedä vielä. Toinen vaihtoehto on se, että ajaa C6:n loppuun ja kehrää tyytyväisenä, kuten tähänkin asti.

        Citroen C6 on todella upea, persoonallinen ja täynnä edityksellistä tekniikkaa oleva Citikan lippulaiva-malli, joka tekee kunniaa vanhoille "isoille kissoille". Valitettavasti auto jäi aliarvostetuksi, vaikka kotimaassaan sitä käyttävät korkea-arvoiset johtajat ja valtion päämiehet.
        Hinnat käytettynä ovat paljon matalammat kuin monien vastaavien saman luokan autojen ja C6:sen hankinta vaatiikin hieman "siviilirohkeutta", eikä varmaan ylläpitokuluiltaan ole halvin mahdollinen. Mutta se palkitsee omistajansa hienoilla ominaisuuksillaan.
        Sen juttu ei ole todellakaan myyntitilastoissa tai siinä, että naapurilta löytyy samanlainen ja samanvärinen. Se on auto jota moni ei ikinä ostaisi, vaikkei siinä ole ikinä istunutkaan, mutta se on auto, jonka ominaisuuksista moni haaveilee.


      • steve fox
        C6 on oma juttunsa. kirjoitti:

        Citroen C6 on todella upea, persoonallinen ja täynnä edityksellistä tekniikkaa oleva Citikan lippulaiva-malli, joka tekee kunniaa vanhoille "isoille kissoille". Valitettavasti auto jäi aliarvostetuksi, vaikka kotimaassaan sitä käyttävät korkea-arvoiset johtajat ja valtion päämiehet.
        Hinnat käytettynä ovat paljon matalammat kuin monien vastaavien saman luokan autojen ja C6:sen hankinta vaatiikin hieman "siviilirohkeutta", eikä varmaan ylläpitokuluiltaan ole halvin mahdollinen. Mutta se palkitsee omistajansa hienoilla ominaisuuksillaan.
        Sen juttu ei ole todellakaan myyntitilastoissa tai siinä, että naapurilta löytyy samanlainen ja samanvärinen. Se on auto jota moni ei ikinä ostaisi, vaikkei siinä ole ikinä istunutkaan, mutta se on auto, jonka ominaisuuksista moni haaveilee.

        Mulla jumper vm.2009 311tkm takana, öljynvaihdot huolto-ohjelman mukaisesti tehty ja kuluvua osia tietty vaihdettu mm.jarrupalat etuiskarit ja jouset.Sitten niihin vikoihin joita on todellakin ollut, sivuliukuoven osiin käytetty rahaa n.1500e ja aikaa hermoja on syöny, isoimpana yksittäisenä remonttina kaksoismassavauhtipyörä hajosi 250tkm hintaa korjaukselle 2600e.On menny tärinänvaimenninta, turboa korjailtu kolmesti, puhallinmoottori kahdesti, aurauskulmia tutkittu monet kerrat, kun auto ei kulje suoraan, sähkövinoja järkyttävät määrät, vilkut ei toimi, etuvalot ja parkit vaihdettava kerran kuussa, sulakkeita saa vaihdella usein, vikakoodeja koko ajan on kaasupolkimen asentotunnistemesta ilmamassamittariin ja kaikkea siltä väliltä.Egr venttiilin jouduin just vaihtaa merkkiliikkeessä 600e töineen. Syylärin letkuja korjailtu kun vuotaneet, vikavaloja syttyy tämän tästä aiheuttaen mm.vakionopeudensäätimen, jarrutehostimen sekä luistoneston poiskytkeytymisen.Ilmastointi rikki tietysti.Penkin ristiseläntuki hajosi heti alussa sekä monia ärsyttäviä pikkuvikoja tämän kaiken lisäksi.Korjaus ja huoltolustannukset 2009 ajettu 120 tkm - 2014 310 tkm arviolta 15-20 t euroa, että semmonen sitikka mulla.


      • kakkaa on
        steve fox kirjoitti:

        Mulla jumper vm.2009 311tkm takana, öljynvaihdot huolto-ohjelman mukaisesti tehty ja kuluvua osia tietty vaihdettu mm.jarrupalat etuiskarit ja jouset.Sitten niihin vikoihin joita on todellakin ollut, sivuliukuoven osiin käytetty rahaa n.1500e ja aikaa hermoja on syöny, isoimpana yksittäisenä remonttina kaksoismassavauhtipyörä hajosi 250tkm hintaa korjaukselle 2600e.On menny tärinänvaimenninta, turboa korjailtu kolmesti, puhallinmoottori kahdesti, aurauskulmia tutkittu monet kerrat, kun auto ei kulje suoraan, sähkövinoja järkyttävät määrät, vilkut ei toimi, etuvalot ja parkit vaihdettava kerran kuussa, sulakkeita saa vaihdella usein, vikakoodeja koko ajan on kaasupolkimen asentotunnistemesta ilmamassamittariin ja kaikkea siltä väliltä.Egr venttiilin jouduin just vaihtaa merkkiliikkeessä 600e töineen. Syylärin letkuja korjailtu kun vuotaneet, vikavaloja syttyy tämän tästä aiheuttaen mm.vakionopeudensäätimen, jarrutehostimen sekä luistoneston poiskytkeytymisen.Ilmastointi rikki tietysti.Penkin ristiseläntuki hajosi heti alussa sekä monia ärsyttäviä pikkuvikoja tämän kaiken lisäksi.Korjaus ja huoltolustannukset 2009 ajettu 120 tkm - 2014 310 tkm arviolta 15-20 t euroa, että semmonen sitikka mulla.

        Tyypillistä ranskan pazkoille.


      • paku.
        steve fox kirjoitti:

        Mulla jumper vm.2009 311tkm takana, öljynvaihdot huolto-ohjelman mukaisesti tehty ja kuluvua osia tietty vaihdettu mm.jarrupalat etuiskarit ja jouset.Sitten niihin vikoihin joita on todellakin ollut, sivuliukuoven osiin käytetty rahaa n.1500e ja aikaa hermoja on syöny, isoimpana yksittäisenä remonttina kaksoismassavauhtipyörä hajosi 250tkm hintaa korjaukselle 2600e.On menny tärinänvaimenninta, turboa korjailtu kolmesti, puhallinmoottori kahdesti, aurauskulmia tutkittu monet kerrat, kun auto ei kulje suoraan, sähkövinoja järkyttävät määrät, vilkut ei toimi, etuvalot ja parkit vaihdettava kerran kuussa, sulakkeita saa vaihdella usein, vikakoodeja koko ajan on kaasupolkimen asentotunnistemesta ilmamassamittariin ja kaikkea siltä väliltä.Egr venttiilin jouduin just vaihtaa merkkiliikkeessä 600e töineen. Syylärin letkuja korjailtu kun vuotaneet, vikavaloja syttyy tämän tästä aiheuttaen mm.vakionopeudensäätimen, jarrutehostimen sekä luistoneston poiskytkeytymisen.Ilmastointi rikki tietysti.Penkin ristiseläntuki hajosi heti alussa sekä monia ärsyttäviä pikkuvikoja tämän kaiken lisäksi.Korjaus ja huoltolustannukset 2009 ajettu 120 tkm - 2014 310 tkm arviolta 15-20 t euroa, että semmonen sitikka mulla.

        Eikös tuo jumper ole fiiatti, siis sama auto ja italialais-valmiste.


    • kotiruoka

      Minulla on yhä 1990 XM ajossa.Syön vain joskus sushia.

    • Liian paljon vikoja

      Koko palsta kaatuisi jos latelisi kaikki shitikan viat kerralla !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5118
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      928
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe