Kantolallahan on

ihan ikioma Laetadilainen oma seurakuna: Mitä asiaa Kantolalla olla täällä Helvetin opettajana. Eihän kukaan Älyllä varustettu ihminen koskaan usko Helvetilliseen Helvetti oppiin, Joka on sadistien parhain mielilause!!!

26

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alex-kasi

On todella kummallista että samaan aikaan un sanotaan, että kaiken elämän Luoja on rakastava, kaikkitietävä, oikeudenmukainen Luoja uskotaan että Hän on Luoja joka loi elämää ikuiseen piinaan!!

Ainoa johtopäätös minkä voi vetää sellaisesta uskota on että Jumala loi tahallaan elämää ikuisesti kitumaan - siis aivan päin seiniä koko jattelu. Voimme siis todeta että että sellaiseen uskova ei ajattele mihin oikeastaan uskoo, koska hän ei huomaa siinä olevaa ristiriitaiusuutta.

Raamattu antaa täysin selvän ja pitävän vastauksen miksi synti on mahdollista - olen joskus miettinyt että tajuavatko adventistitkaan sitä miksi synti on mahdollista - miksi kuolemaan vievä synti on sallittua?

Mitä sanot Una-Fortuna2?
      Miksi synti on sallittua - oletko löytänyt siihen selvän vastauksen Raamatusta (se kyllä siellä on) ..

alex

• Joskus toisen ihmisen hengen pelastaja. Olen nähnyt, kuinka Mies juoksee Puukko kädessään ja kysyy, että onko ohitsesi juossut hänen esittämänsä näköinen mies. Olen tässä tilanteessa valehdellut. Syy ettei murhaa syntyisi. Näet minä en usko kenelläkään olevan oikeutta toisen ihmisen hengen riistoon. Valehteleminen on synti, kuitenkin samainen synti voi monessa tilanteessa pelastaa ihmis hengen. Mielipiteeni mukaa Lakituvassa ratkaistaan syyllisyys ja syyttömyys. (kerrohan Alex mielipiteesi tähän kysymykseen) Siunausta sinulle.

• Robotiksi: Tähän Alexsin kysymykseen on mielestäni vain yksi vastaus. meille ihmisille on annettu valinnan vapaus. Tämän tähden meillä on mahdollista käyttää valinnan vapautta väärin. Saatana käytti väärin valinnan vapautta. Tämän hänen valintansa vapauden seurauksethan me tiedämme. Myös me ihmiset voimme käyttää väärin valinnan vapauttamme tehdessämme vääriä valintoja. Näin ymmärrän omalta kohdaltani synnin syyn.

• Adventiitti !
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

Joskus toisen ihmisen hengen pelastaja. Olen nähnyt, kuinka Mies juoksee Puukko kädessään ja kysyy, että onko ohitsesi juossut hänen esittämänsä näköinen mies. Olen tässä tilanteessa valehdellut. Syy ettei murhaa syntyisi. Näet minä en usko kenelläkään olevan oikeutta toisen ihmisen hengen riistoon. Valehteleminen on synti, kuitenkin samainen synti voi monessa tilanteessa pelastaa ihmis hengen. Mielipiteeni mukaa Lakituvassa ratkaistaan syyllisyys ja syyttömyys. (kerrohan Alex mielipiteesi tähän kysymykseen) Siunausta sinulle.

Älä valehtele on yksi Kymmenen Käskyn kohdista, että kaikki valehteleminen on silloin väärin !

Tuommoisessa tilanteessakaan ei saa valehdella, että siinä olisi voinut sanoa, että ei kerro, että kysymyksiin ei ole aina pakko antaa vastausta, että sehän ei ole väärin !

Valkoisia valheitakaan ei pidä luulla oikeiksi, sillä ne ovat vääryyttä, ja eivät muutu oikeiksi vaikka kaikki ihmiset niin väittäisivät !

• alex-kasi
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

Robotiksi: Tähän Alexsin kysymykseen on mielestäni vain yksi vastaus. meille ihmisille on annettu valinnan vapaus. Tämän tähden meillä on mahdollista käyttää valinnan vapautta väärin. Saatana käytti väärin valinnan vapautta. Tämän hänen valintansa vapauden seurauksethan me tiedämme. Myös me ihmiset voimme käyttää väärin valinnan vapauttamme tehdessämme vääriä valintoja. Näin ymmärrän omalta kohdaltani synnin syyn.

tavallaan olet oikeassa. Tosin ajatukseni kysymykseeni oli se että miksi Jumala sallii valinnan vapoauden ja synnin. Kun minä olen tutkinut Raamatusta asiaa olen oppinut että Jumala sallii synnin olemassaolon koska kaikki iankaikkinen elämä mitä on olemassa on mahdollista ainoastaan vapaudessa, iankaikkinen elämä ei tule mahdolliseksi kuin yhdellä ainoalla tavalla ja se on Jumalan tahdossa - mihin kuuluu myös täydellinen vapaus.

Siis - ainoastaan vapaudessa tapahtuva Jumalan tahdon seuraaminen voi johtaa iankaikkiseen elämään.

Ei pakottamalla saa aikaan kuin orjuutta.

Se on anti-kristuksen evankeliumia että uhkaillaan ikuisella piinalla ja pelottamalla saadaan ihmiset tekemään siten kuin haluat kun heille sanotaan : "Jos et tee siten kuin haluan heitän sinut tuliseen pätsiin ja kidutan sinua ikuisesti".

Jumala sen sijaan opettaa, ohjaa ja pelastaa mutta ei koskaan pakota ketään iankaikkiseen elämään - orjuudessa ei kertakaikkiaan ole iankaikkista elämää. Ei syntisen kuolema miellytä Jumalaa, vaan se että syntinen kääntyy synneistään Hänen puoleensa mutta sen täytyy tapahtua vapaaehtoisesti.
        Jumala kertoo Raamatussa miksi synti vie kuolemaan - että muualla kuin Jumalan tahdossa, ei iankaikkinen elämä ole kertakaikkiaan mahdollista.

"Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!"..

Mitä sanot :)

alex

• alex-kasi kirjoitti:

tavallaan olet oikeassa. Tosin ajatukseni kysymykseeni oli se että miksi Jumala sallii valinnan vapoauden ja synnin. Kun minä olen tutkinut Raamatusta asiaa olen oppinut että Jumala sallii synnin olemassaolon koska kaikki iankaikkinen elämä mitä on olemassa on mahdollista ainoastaan vapaudessa, iankaikkinen elämä ei tule mahdolliseksi kuin yhdellä ainoalla tavalla ja se on Jumalan tahdossa - mihin kuuluu myös täydellinen vapaus.

Siis - ainoastaan vapaudessa tapahtuva Jumalan tahdon seuraaminen voi johtaa iankaikkiseen elämään.

Ei pakottamalla saa aikaan kuin orjuutta.

Se on anti-kristuksen evankeliumia että uhkaillaan ikuisella piinalla ja pelottamalla saadaan ihmiset tekemään siten kuin haluat kun heille sanotaan : "Jos et tee siten kuin haluan heitän sinut tuliseen pätsiin ja kidutan sinua ikuisesti".

Jumala sen sijaan opettaa, ohjaa ja pelastaa mutta ei koskaan pakota ketään iankaikkiseen elämään - orjuudessa ei kertakaikkiaan ole iankaikkista elämää. Ei syntisen kuolema miellytä Jumalaa, vaan se että syntinen kääntyy synneistään Hänen puoleensa mutta sen täytyy tapahtua vapaaehtoisesti.
        Jumala kertoo Raamatussa miksi synti vie kuolemaan - että muualla kuin Jumalan tahdossa, ei iankaikkinen elämä ole kertakaikkiaan mahdollista.

"Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!"..

Mitä sanot :)

alex

ketään, ihmisen on aina täytynyt valita Jumalan Sanan ja omienmielijohteitensa välillä. Samoinkuin ensimmäinen ihmispari astettiin valinnan eteen, niin asetetaan jokainen yksilö ja sukupolvi.

Hengensä ja Sanansa välityksellä Jumala koettaa vaikuttaa jokaiseen ihmissydämmeen, mutta ratkaisun Hän jättää ihmiselle itselleen. Hän on antanut Raamatun, joka loistaa kuin majakka maailman pimeässä yössä ja joka selvästi näyttää tien kaikissa kysymyksissä, joiten eteen me ihmiset joudumme.

Ketään ei pakoiteta seuraamaan Raamatun valoa, mutta vilpitön ja ennakkoluuloton pääsee aina selvyyteen ennemmin taikka myöhemmin asioita jotka kertovat totuuden Raamatun Sanasta.

• alex-kasi
        anne-elina kirjoitti:

ketään, ihmisen on aina täytynyt valita Jumalan Sanan ja omienmielijohteitensa välillä. Samoinkuin ensimmäinen ihmispari astettiin valinnan eteen, niin asetetaan jokainen yksilö ja sukupolvi.

Hengensä ja Sanansa välityksellä Jumala koettaa vaikuttaa jokaiseen ihmissydämmeen, mutta ratkaisun Hän jättää ihmiselle itselleen. Hän on antanut Raamatun, joka loistaa kuin majakka maailman pimeässä yössä ja joka selvästi näyttää tien kaikissa kysymyksissä, joiten eteen me ihmiset joudumme.

Ketään ei pakoiteta seuraamaan Raamatun valoa, mutta vilpitön ja ennakkoluuloton pääsee aina selvyyteen ennemmin taikka myöhemmin asioita jotka kertovat totuuden Raamatun Sanasta.

Juuri niin se menee, ei orjuudessa ole iankaikkista elämää vaan ainostaan elettäessä "Jumalan vapaudessa" - siksi Jumalakaan joka itse elää täydellisessä vapaudessa ei pakota ketään luokseen - pakolla.

Ei ole raamatullista jos sanotaan "rakasta minua tai heitän sinut tulkiseen pätsiin".

alex

• alex-kasi
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

Joskus toisen ihmisen hengen pelastaja. Olen nähnyt, kuinka Mies juoksee Puukko kädessään ja kysyy, että onko ohitsesi juossut hänen esittämänsä näköinen mies. Olen tässä tilanteessa valehdellut. Syy ettei murhaa syntyisi. Näet minä en usko kenelläkään olevan oikeutta toisen ihmisen hengen riistoon. Valehteleminen on synti, kuitenkin samainen synti voi monessa tilanteessa pelastaa ihmis hengen. Mielipiteeni mukaa Lakituvassa ratkaistaan syyllisyys ja syyttömyys. (kerrohan Alex mielipiteesi tähän kysymykseen) Siunausta sinulle.

kohtaa missä Jumala hyväksyisi valheen? Mutta en nyt väitä että menettäisit paikkasi Jumalan valtakunnassa tuo kertomasi tähden, mutta asia on aika kiinnostava sillä totuushan on että iankaikkisessa elämässä ei ole valhetta - ei minkään väristä. :)

alex

• alex-kasi kirjoitti:

Juuri niin se menee, ei orjuudessa ole iankaikkista elämää vaan ainostaan elettäessä "Jumalan vapaudessa" - siksi Jumalakaan joka itse elää täydellisessä vapaudessa ei pakota ketään luokseen - pakolla.

Ei ole raamatullista jos sanotaan "rakasta minua tai heitän sinut tulkiseen pätsiin".

alex

Rakkaus ja Hän tahtoo että me palvelemme Häntä rakkaudesta, ei pelosta. Olen kuullut monen sanovan että jos ei ole iankaikkista helvettiä niin ei monikaan tulisi uskoon, mutta on onko se oikeaa uskoa jo täytyy Jumalaa palvella vain pelosta ettei joutuisi iankaikiseen helvetin tuleen.
        Minut veti uskoon Jeesuksen Rakkaus, ja palvelen Jeesusta rakkaudesta en pelosta.

• Adventiitti ! kirjoitti:

Älä valehtele on yksi Kymmenen Käskyn kohdista, että kaikki valehteleminen on silloin väärin !

Tuommoisessa tilanteessakaan ei saa valehdella, että siinä olisi voinut sanoa, että ei kerro, että kysymyksiin ei ole aina pakko antaa vastausta, että sehän ei ole väärin !

Valkoisia valheitakaan ei pidä luulla oikeiksi, sillä ne ovat vääryyttä, ja eivät muutu oikeiksi vaikka kaikki ihmiset niin väittäisivät !

uskonnoille: Oli aika, jolloin työn saanti oli melken lahjonnan varassa. Tapanani ei ollut kasvatukseni mukaan valehdella, Kun oli nälkä tulossa ja rahaa piti saada eniten rehellisin keinoin, Sanoin olevani jotain, Jota en ollut. sain rehellisen työn aikana jolloin työ oli melkein kiven sisässä, Onneksi sain kaverikseni vanhemman miehen, joka neuvoi minut nopeasti näihin työn vaiheisiin ja ahkeruuteni ansiosta Sain olla työn loppumiseen asti, nyt voin jo ihan rehellisesti sanoa osaavani tämän työn. Muistan ajan, kun eräs mies meni töihin toisten kanssa ilman työjön ottoa. Mestari tuli kysymään kuka sinut on palkannut. Tämä mies pyyti Mestaria kuulomatka ulottuville. Mestarin kysyessä kuka on työhön ottaja, Niin mies vastaa se on suurempi herra mitä sinä olet! Koska kyseessä oli ylimestari, niin tämä mestari halusi tietåå kuka oli suuremi kuin hän. Kuka on tämän suuren Herran nimi kysyy Mestari, tähän mies kuiskaa Mestarin korvaan, että tämän suuren Herran nimi on Nälkä! Mestari totesi, että tämä Herra on suurempi kuin hänja mies sa jäädä töihin. Tarina on tosi tapahtumasta vuonna 1930 luvulta.

• alex-kasi
        anne-elina kirjoitti:

Rakkaus ja Hän tahtoo että me palvelemme Häntä rakkaudesta, ei pelosta. Olen kuullut monen sanovan että jos ei ole iankaikkista helvettiä niin ei monikaan tulisi uskoon, mutta on onko se oikeaa uskoa jo täytyy Jumalaa palvella vain pelosta ettei joutuisi iankaikiseen helvetin tuleen.
        Minut veti uskoon Jeesuksen Rakkaus, ja palvelen Jeesusta rakkaudesta en pelosta.

Kuinka kukaan voi uskoa Jumalan sanovan "rakasta minua tai heitän sinut tulijärveen jossa saat kitua iakuisesti" - se on minulle ainakin suuri arvoitus. Mutta sekään ei vielä ole ratkaiseva minun uskossani vaan Jumalan Sana, joka niin selvästi ilmoittaa miten asiat ovat. Sitä minä vain vähän ihmettelen että niin monet sanovat että Jumalan Sanassa sanotaan että Jumala tulee heittämään tuliseen pätsiin ne jotka eivät häntä rakasta.

Minulle Raamattu kertoo minkälainen elämä voi olla ikuista, sillä minä luen Raamatusta kenellä se elämä on. Se ikuinen Elämä on oikeudenmukainen kaikessa, rakastaa kaikkea elämää, mutta vihaa elämää tuhoavaa syntiä, se Elämä on vapaa kaikesta pakkomielteestä, kiusauksista, oman voiton pyyteestä se elää olosuhteissa jotka ovat ikuiset Vanhatestamentti kutsuu sitä elämää nimellä JHVH ja Uusitestamentti kertoo Hänen suuresta rakkaudestaan - niin suuresta että hän otti Pojassaan osakseen meidän syntivelkamme kärsi meidän syntiemme tähden jotta oikeudenmukainen armo tulisi mahdolliseksi.

Raamattu sanoo että ainostaan Hänellä on kuolemattomuus ja siihen minä uskon - vain sellainen elämä on itsessään kuolematon.

Tällä palstallakin on näitä ku-olemattomia jotka luulevat omaavansa kuolemattomuuden ihan omasta takaa, vaikka heillä ei siihen minkäänlaisia edellytyksiä.

Rukoillaan että tulisivat järkiinsä ja että heidän helvetinpelkonsa hellittäisi otteensa .. näistä ihmis poloisista.

Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä.

alex :)

• uteljas
        Adventiitti ! kirjoitti:

1. Piet. 3:15

vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

• alex-kasi kirjoitti:

Kuinka kukaan voi uskoa Jumalan sanovan "rakasta minua tai heitän sinut tulijärveen jossa saat kitua iakuisesti" - se on minulle ainakin suuri arvoitus. Mutta sekään ei vielä ole ratkaiseva minun uskossani vaan Jumalan Sana, joka niin selvästi ilmoittaa miten asiat ovat. Sitä minä vain vähän ihmettelen että niin monet sanovat että Jumalan Sanassa sanotaan että Jumala tulee heittämään tuliseen pätsiin ne jotka eivät häntä rakasta.

Minulle Raamattu kertoo minkälainen elämä voi olla ikuista, sillä minä luen Raamatusta kenellä se elämä on. Se ikuinen Elämä on oikeudenmukainen kaikessa, rakastaa kaikkea elämää, mutta vihaa elämää tuhoavaa syntiä, se Elämä on vapaa kaikesta pakkomielteestä, kiusauksista, oman voiton pyyteestä se elää olosuhteissa jotka ovat ikuiset Vanhatestamentti kutsuu sitä elämää nimellä JHVH ja Uusitestamentti kertoo Hänen suuresta rakkaudestaan - niin suuresta että hän otti Pojassaan osakseen meidän syntivelkamme kärsi meidän syntiemme tähden jotta oikeudenmukainen armo tulisi mahdolliseksi.

Raamattu sanoo että ainostaan Hänellä on kuolemattomuus ja siihen minä uskon - vain sellainen elämä on itsessään kuolematon.

Tällä palstallakin on näitä ku-olemattomia jotka luulevat omaavansa kuolemattomuuden ihan omasta takaa, vaikka heillä ei siihen minkäänlaisia edellytyksiä.

Rukoillaan että tulisivat järkiinsä ja että heidän helvetinpelkonsa hellittäisi otteensa .. näistä ihmis poloisista.

Jumala vihaa syntiä mutta rakastaa syntistä.

alex :)

Näet Palstan nimi on Adventismi: Hirvas on jotkuvasti oppia ottamassa, mutta kuitenkaan hän ei voi koskaan tulla totuuden tuntoon. Kantola koettaa levittää surperheen Evankeliumia naapureilleen. Kantolan palsta on vanhoillis Laes---- Hän ei ole onnellinen omalla palstallaan siksi hän on täällä Advetti totuutaa oppimassa.

• alex-kasi
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

Näet Palstan nimi on Adventismi: Hirvas on jotkuvasti oppia ottamassa, mutta kuitenkaan hän ei voi koskaan tulla totuuden tuntoon. Kantola koettaa levittää surperheen Evankeliumia naapureilleen. Kantolan palsta on vanhoillis Laes---- Hän ei ole onnellinen omalla palstallaan siksi hän on täällä Advetti totuutaa oppimassa.

Joo kyllä Antti on paljon täällä oppinut - ja tunnustaa sen varmaan itsekin.. ja olen minäkin, sillä vaikka nämä keskustelut aina silloin tällöin menevätkin päin honkia - on täällä myös opettavia kirjoituksia joissa puhutaan Raamatun sanomasta - kaiken pimeyden keskelläkin. On selvää että parjaajia löytyy, mutta mitäpä muuta voisi odottaaakaan? Ei kannata edes odottaa että internetti olisi kuin oma seurakunta jossa on rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto, tämä on kuva tämänpäivän maailmasta. Kuva siitä suuresta Babylonista missä evankeliumia on vietävä eteenpäin - täällä on jos jonkinlaista uskoa ja ihmistä - mutta samalla täällä oppii myös olemaan oma itsensä, vahvistumaan uskossa ja ymmärtämään kuinka suppeata parjaajien oma elämä useimmiten on. Heissä on ateisteja ja uskovia, rehellisempiä ja epärehellisempiä - kaikenklaisia, hengen hedelmät ovat sen mukaisia..
        Ei todellakaan kannata ottaa itseensä siitä, että joku purkaa omia tuskiaan tälläkin palstalla, kun katsoo esimerkiksi Antin ja Antin suuren idolin uskova_1:den kirjoituksia niin minun ainakin käy enemmänkin sääliksi kuin mitään muuta. En voi uskoa että ihmiset joiden usko perustuu luotujaan ikuisesti piinaavaan jumalan pelkoon voivat olla onnellisia uskossaan. En usko että he edes tietävät mitä usko ilman ikuisen piinan uhkaa niskan takana tarkoittaa.. heollä ei ole siitä kokemusta.

Kummallisinta on mielestäni että vaikka heille suoraan Raamatusta osoittaa, että Jumala ei todellakaan tule piinaamaan ketään - he eivät pääse eroon ikuisen piinan kauhustaan.. tuntuu että se pitää heitä rautaisessa otteessaan.. sääli sääli.

• Kuin silloin ennen
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

Mutta meillä kristityillä odottaa koti taivaassa, emmekä saa yhtäkään unohtaa
        kutsumatta sinne mukaan.

En sano ketä miestä minä tarkoitan mutta en myöskään sano ketä en tarkottaisi ..

2. Kor. 12:3 (12:3-4)
        Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin
        ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.

Hes. 39:28
        Ja israelilaiset tietävät, että minä olen Herra, heidän Jumalansa,
        sillä niin kuin minä vein heidät pakkosiirtolaisuuteen vieraiden kansojen keskelle,
        niin minä myös kokoan heidät taas omaan maahansa, yhtäkään unohtamatta.

Fil. 3:20
        Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa,
        ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,

Ilm. 2:7
        "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
        Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.

Saamme jättää tämän Maan armottomine luonnonoikkuineen tulivuorineen ..

• uteljas

"Kyllä ihmisen oma sisin pitää huolen, mitä teet, tai mitä et saa tehdä. Ja se kontrolli on paljon laajempi, kuin mitä yksikään maallinen laki maailmassa määrää. Ja se kontrolli toimii myös niissä, jotka eivät ole edes uskossa." X-hirvas

Miksi hirvas ja kantola ovat alati hampaissanne? Vaikka he eivät kiellä omaatuntoa.

• Meidän tulee ymmärtää näitä heikkoja: He ovat eläneet elämänsä pakanuudessa ilman mitään kunnon Kristillistä valaistusta. Heillä kun on vakiintunut mieleen vain, Suomen vanhan kulttuurin juurista jäänyt Väinämöis Legendan ja kristillisyyden tarinioiden sekoitus perimä tiedon pohja uskomuksina. Kristillisyyshän on saanut kauhean paljon Hellenististä perintöä näiltä Kuolleiden Apostolien kirjoitusten väärennöksistä.

Meidän ei tarvitse tehdä muuta, kuin verrata Vanhan Teastamentin sanomaa Hellenistiseen sanomaan, niin älykäs lukia huomaa helposti eroavisuuden. Sinä voit viedä Hevosen veden ääreen, mutta et voi pakoittaa Hevosta Juomaan. Tämä tapahtuu näille henkilöille jotka ammentavat tietonsa roska laatikosta. Tuleehan meidän Ymmärttää Vanhoilis Les tausta. Näet tämä ajattelu on pysähtynyt 1800 luvulle. Hirvaskin kertoo puhtaista aivoistaan. Eikä mikään älykäs opetus mahdu Kantolankaan korvien väliin. Suosittelisin sen tähden heitä palaamaan omien ystäviensä pariin. Fiksut ihmiset eivät hyväksy V L opetusta. Heidän pitäisi pysyä Jumalan sanan mukaisessa opetuksessa. He tulevat tänne pitämään puhdasta Kristillisyyttä oman roskansa kaatopaikkana. He eivä tunnu olevan kovinkaan onnellisia omiensa parissa. He tuntuvat olevan hyvin levottomia, koska heillä ei ole varmuutta mihin he ovat menossa. Rauhaton on heidän luontonsa. Heidän Helvettinsä pelon takia. Surku lukea heidän sanomaansa, joka on surun ja katkeruuden kyllästämää. Olisi hyvä asia jos he löytäisivät tasapainon elämäänsä!!!!!

• Sanahelinää

Vaan todellisista asioista.

1.Tim.6.
      3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
      4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
      5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen

• Kaikki...

hänen opetuksensa ovat vain oman kumisevan pään tuotosta joka kumpuaa vihasta ja kadeudesta tosi uskovia kohtaan.

• Kaikki... kirjoitti:

hänen opetuksensa ovat vain oman kumisevan pään tuotosta joka kumpuaa vihasta ja kadeudesta tosi uskovia kohtaan.

Näköjään keskustelu minusta sujuu hyvin kun en itse siihen osallistu. Valitettavasti
        nyt kuitenkin kommentoin hiukan ja tähän juttelu sitten varmaan tyrehtyykin?

"opetuksensa ovat vain oman kumisevan pään tuotosta joka kumpuaa vihasta ja kadeudesta tosi uskovia kohtaan."
        Jos luet adventistien itsensä kirjoittamat opetussivut endtime.net niin toteat
        sinäkin että juuri tuollainen käyttövoima on ollut niiden sivustojen rakentajilla.

http://www.endtime.net/kinfof.htm

• Käkriäinen
        AnttiVKantola kirjoitti:

Näköjään keskustelu minusta sujuu hyvin kun en itse siihen osallistu. Valitettavasti
        nyt kuitenkin kommentoin hiukan ja tähän juttelu sitten varmaan tyrehtyykin?

"opetuksensa ovat vain oman kumisevan pään tuotosta joka kumpuaa vihasta ja kadeudesta tosi uskovia kohtaan."
        Jos luet adventistien itsensä kirjoittamat opetussivut endtime.net niin toteat
        sinäkin että juuri tuollainen käyttövoima on ollut niiden sivustojen rakentajilla.

http://www.endtime.net/kinfof.htm

Erittäin hyvän totuuden mukaisen sivuston: Tästä pitää kiittää oikein kovasti Anttia. Suurkiitokset Tästä sivustosta mahtavalle vierailevalle Ruhtinaalle. Nämä sivustot valaisevat kovasti tätä lopun aikaa. Näin auttavaa laatua voi löytyä Jumalan lapsia vihaavasta joukosta. Nyt voimme varautua tähän end aikaan.

• Käkriäinen kirjoitti:

Erittäin hyvän totuuden mukaisen sivuston: Tästä pitää kiittää oikein kovasti Anttia. Suurkiitokset Tästä sivustosta mahtavalle vierailevalle Ruhtinaalle. Nämä sivustot valaisevat kovasti tätä lopun aikaa. Näin auttavaa laatua voi löytyä Jumalan lapsia vihaavasta joukosta. Nyt voimme varautua tähän end aikaan.

"" Suurkiitokset Tästä sivustosta mahtavalle vierailevalle Ruhtinaalle. ""

Niin, RauhanRuhtinaamme pääsee vierailemaan palstalla kristittyjen kautta.
        Rukoilemme että Herramme saisi täältä pysyväisen majapaikan. Kiitos kun
        käänsit ajatukset Kristukseen!

"Nämä sivustot valaisevat kovasti tätä lopun aikaa."

Kyllä vaan. Sitä aihetta olemme koettaneet ylläitää vaikka te nostatatte
        alati sapattihuumaa, helvettiä ja terveys-oppianne esiin. Ja tuon Timon
        ylistämistä.

• Käkriäinen kirjoitti:

Te: anne-elina, alex-kasi ja Una-Fortuna2 pilkkaatte pilkkaamisen ilosta.
        Taaskaan e ollut mitään asiaa viestissäsi, ei edes irtojakeita. Olette häpeäksi
        ihmiskunnalle ja ihmiskunnan vihollisia. Palkkanne tulette saamaan jos
        ei teatterinne lopu, sillä Jumala on oikeamielinen niin että katsoo kurjien
        palstakiusattujen puoleen lopulta joskus.
        Vasta kun pilkattu itse astuu näyttämölle, peljästytte ja vaikenette.
        Hyvä sentään, että edes silloin ymmärrätte tukkia suuren suunne.

1. Kor. 5:5
        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

1. Tim. 1:20
        Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

• AnttiVKantola kirjoitti:

Te: anne-elina, alex-kasi ja Una-Fortuna2 pilkkaatte pilkkaamisen ilosta.
        Taaskaan e ollut mitään asiaa viestissäsi, ei edes irtojakeita. Olette häpeäksi
        ihmiskunnalle ja ihmiskunnan vihollisia. Palkkanne tulette saamaan jos
        ei teatterinne lopu, sillä Jumala on oikeamielinen niin että katsoo kurjien
        palstakiusattujen puoleen lopulta joskus.
        Vasta kun pilkattu itse astuu näyttämölle, peljästytte ja vaikenette.
        Hyvä sentään, että edes silloin ymmärrätte tukkia suuren suunne.

1. Kor. 5:5
        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

1. Tim. 1:20
        Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

Pahin vihollinen: Totuutta hänestä ei löydy edes sinapin siemenen vertaa. Hän on tullut palstan turmeliaksi. Spiritisti Julistus ei ole Jumalan sanaa. Endoorin noita ei kuulu Kristin uskoon. ota tämä julistuksesi huomioitavaksi.

• Una-Fortuna2 kirjoitti:

Pahin vihollinen: Totuutta hänestä ei löydy edes sinapin siemenen vertaa. Hän on tullut palstan turmeliaksi. Spiritisti Julistus ei ole Jumalan sanaa. Endoorin noita ei kuulu Kristin uskoon. ota tämä julistuksesi huomioitavaksi.

"ei ole Jumalan sanaa" ... "ota tämä julistuksesi huomioitavaksi"

Olet, Una-Fortuna - Endoorin noita leminimeltäsi - vuosia harhaillut palstoilla ja nyt lupaat sitten vihdoin
        seuraavassa viestissäsi julistaa Herran Sanaa?
        Syytä onkin koskapa väität ettei minun julistukseni ole ollut Herran Sanaa.

• AnttiVKantola kirjoitti:

"ei ole Jumalan sanaa" ... "ota tämä julistuksesi huomioitavaksi"

Olet, Una-Fortuna - Endoorin noita leminimeltäsi - vuosia harhaillut palstoilla ja nyt lupaat sitten vihdoin
        seuraavassa viestissäsi julistaa Herran Sanaa?
        Syytä onkin koskapa väität ettei minun julistukseni ole ollut Herran Sanaa.

ukko on Antti: Spiritististisen aurinkojumalan Evankeliumin julistaja. Tämä sielujen kuolemattomuus on todisteena, siitä että Spiritismi elää vaikuttaa Antin uskossa. Sitä minä en vaan käsitä miksi yrität myrkyttää kaikkein pyhimmän kristillisyyden. Todennäköisesti sinulla on mahdoyon alemmuus komplexsi. Tunnut olevan nousukas tyyppiä edustava. En pysty uskomaan sitä. että Jeesus haluaa häntä halventavaa pakana sekoitusta seurakuntaansa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      65
      4918
    2. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      65
      2906
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      190
      2751
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      2715
    5. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      23
      2296
    6. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      7
      2196
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2093
    8. Hei olen tulossa Ajoihin

Imatralle ja olen kiinnostunut lainaamaan jonkun vaimoa viikonlopuksi.
      Imatra
      30
      2046
    9. 2
      1212
    10. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      207
      1108
    Aihe