Jumala erittelee ihmisen tarkasti kolmiulotteiseksi:
Hepr. 4:12 :
Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka
ja tunkee lävitse,
kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet,
ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija.
Tässä kartta ihmiskokonaisuudesta:
1. Tess. 5:23 :
Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne,
teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne,
niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.
Timo-taikuri repii hampaat irvessä pari raamatunsivua, puristelee niitä ja
heittää palstalle. Mustekalalta tulos näyttää, eikö v ain?:
[][][] väärin tulkittu
TimoFlink 17.2.2010 08:26
Paavali ei opeta, että ihminen olisi kolmen toisistaan riippumattoman osan kokonaisuus.
Paavali opetti ihan samaa holistista ihmiskuvaa kuin muukin Raamattu.
Asia on niin, että ihminen on ruumis suhteessa luomakuntaan,
sielu suhteessa toiseen ihmiseen eli sieluun ja henki suhteessa Jumalaan,
koska hänellä on mahdollista olla hengellinen elämä. Ruumis,
henki ja sielu katselevat samaa asiaa eri näkökulmista, ei kolmea eri asiaa. [][]
MIKSI Jumalan kuvaus ja erittely ei kelpaa vaan on muka "väärin tulkittu"?
Tohtorismiehen oppi on yhtä möykkyä ?
10
111
Vastaukset
[][][] loogista
TimoFlink 17.2.2010 08:04
mutta väärin.
Jumalattomat ovat kuolleet.
Tämä hallitusvalta tarkoittaa sitä, että pyhät osallistuvat jumalattomien tuomitsemiseen ennenkuin se sitten jumalattomien ylösnousemuksen jälkeen laitetaan täytäntöön.
Timo [][][]
Kirkastetut pyhät hallitsevat pakanoita tuhannen vuotta, lopuksi, yhdessä Herran JA ELOON VIRKOAVIEN PEDONAJAN MARTTYYRIEN kanssa. Vai miten on ...
... ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta"
(Ilm. 20: 4).
"Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan?
(1. Kor. 6: 2).
Ilm. 2:26
Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin,
sille minä annan vallan hallita pakanoita,
Ketkä siis virkosivat eloon ja hallitsivat? Tietysti kaikki pyhät tulevat hallitsemaan, mutta tuossa Ilm.20:4 on kyse vain ja nimenomaan lopunajan
marttyyreista. Tiedämmehän että marttyyrin täytyy herätä henkiin ennenkuin
hän on jälleen elossa. Tuota kohtaa kuitenkin adventismissa käytetään
todistamaan heidän ja jehovalaisten uskomusta ikuiseen maapalloelämään.
Mutta asia on niin että pedon teloittamat virkoavat eloon ja hallitsevat 1000 v.
Ilm.20:4
Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta;
ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä;
ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
Tarkkaan ottaen siinä kerrotaan jopa kahdenlaisesta lopunajan marttyriudesta.
Ja onhan sitten vielä ne kaksi todistajaa ...
Ilm.11:7-11 (1-14)
7
Kun he ovat päättäneet todistajantyönsä, käy syvyydestä nouseva peto taisteluun heitä vastaan, ja se voittaa heidät ja tappaa heidät.
[Dan. 7:21; Ilm. 13:1]
8
Heidän ruumiinsa lojuvat sen suuren kaupungin kadulla, jota profeettojen puheissa kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa heidän Herransa ristiinnaulittiin.
[Jes. 1:9,10 | Mark. 10:33,34; Luuk. 13:33,34]
9
Kolmen ja puolen päivän ajan käy ihmisiä eri kansoista, heimoista, kielistä ja maista katselemassa heidän ruumiitaan, eikä niitä anneta haudata.
[Ps. 79:2,3]
10
Maan asukkaat iloitsevat heidän kohtalostaan, pitävät juhlia ja lähettävät toisilleen lahjoja, sillä nuo kaksi profeettaa olivat pahoin vaivanneet maan asukkaita.
[Est. 9:19,22; Joh. 16:20]
11
Mutta noiden kolmen ja puolen päivän kuluttua tuli profeettoihin elämän henki, jonka Jumala oli lähettänyt, ja he nousivat jaloilleen. Kauhu valtasi kaikki, jotka sen näkivät.
[Hes. 37:5]
Lisävinkkejä ...
Sak.14. luku kokonaan
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. - - - Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
Jes.66.
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu. [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]- ajassamme penkissä
kuunnellut, että puhut Antti nyt pötyä.
Jos näköalasi on jostain muualta ja tuon näköistä, niin lukijana, ei kiitos.
Miksi ei kiitos, on sentähden, että noukit asian sieltä täältä ja sekotat ne näkemystesi tueksi ja leimaat Jumalaan mielettömän leiman.
Koskahan opit?
- It`Facta
Lienee Kantola tehnyt päästessään Möykyksi. Kantola on palstan paras humoristinen möykky. Järjen juoksu on pysähtynyt. Hän kuvitteelee olevansa jokin suuri. Hänellä on vain suuri alemmuus kopleksi. Kuka kissa hännän nostaa ellei kissa itse!!!
- Papinpoika
Joh. 14:2
Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa.
Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille,
että minä menen valmistamaan teille sijaa?
Joh. 14:3
Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa,
tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni,
että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
Emme kai tahdo jäädä iäksi Maan vangeiksi kun koti Isän luona odottaa valmiina?
Olevansa Tohtoria viisaampi. Minä neuvoisin sinua tekemään Tohtorin väitös kirjan vanhoillis les------ Tällä tavalla voisit päästä oman Möykkysi Johtajaksi. Minä en tällä syömisellä vielä usko sitä, että Kantolan Antista voisi koskaan tulla Raamatun tuntevaa Kirjan oppinutta. Hänhän potee valtavaa alemmuus kopxeksisa.
- Koti-ikävää
Fil. 3:20
Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa,
ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
Ilm. 2:7
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
2. Kor. 12:3 (12:3-4)
Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin
ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.
Ei haittaa vaikka adventistit ja jehovalaiset jakaisivat Maan mormonien kanssa. - 23423234
Koti-ikävää kirjoitti:
Fil. 3:20
Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa,
ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
Ilm. 2:7
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
2. Kor. 12:3 (12:3-4)
Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin
ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.
Ei haittaa vaikka adventistit ja jehovalaiset jakaisivat Maan mormonien kanssa.ole lukenut Raamatusta, että Jumalan puutarha tulee olemaan uuden MAAN päällä. (Ilm. 21-22)
- Lue pidempiä ..
23423234 kirjoitti:
ole lukenut Raamatusta, että Jumalan puutarha tulee olemaan uuden MAAN päällä. (Ilm. 21-22)
"lukenut Raamatusta, että Jumalan puutarha tulee olemaan uuden MAAN päällä."
Todellakin uduen ja ikuisen, eikä tämän lahonneen vaikka advarit tahtoiskin täällä
elää kuolemattomina ikuisesti. Etkö ole kokenut adventistien kastelupausta?
"sekä että Jumala sen jälkeen uudistaa maan pelastettujen ikuiseksi kodiksi (Ilm. 20; 1. "
Katsos kun adventistit vetoavat eri raamatunkohtaan kuin sinä. Siksi eri oppikin.
- tietoa janoava
mutta kun et tiedä. Kirjoittelusi osoittaa että olet ihminen joka on täynnä taikauskoa ja ja luuloja.
Kiellät sen tiedon minkä Raamattu tarjoaa ihmiselle ja uskot että ei kukaan muukaan ymmärrä koska sinä et ymmärrä. Apua Haitin luonnonmullistusten uhreille:
http://www.patmos.fi/fi/uutisarkisto/patmos_auttaa_haitilla/patmoksen_haitinavun_strategia/?id=208
Meillä Turussa Mikaelinkirkossa sapattina 27.2. klo 17 Haitille omistettu konsertti.
Mukana mm. laulajaevankelistat Hannu Grönroos ja Asko Tynjälä. Pirkko Säilä ja
kirkkoherra Jouni Lehikoinen ym. puhuvat myös. Tulkaahan kuuleman tuoreimmat
uutiset Haitista ja haitilaisten auttamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003467
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342634- 802423
- 842406
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j412083Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411667