Kotityöt poikaystävän kotona

dhthrh

Eli poikaystäväni asuu vielä vanhempiensa luona, joten siellä tulee vietettyä aikaa suunnilleen joka toinen tai kolmas päivä. Itse asun jo omillani. Olen kuitenkin ihmetellyt, kun poikaystäväni äiti on alkanut teettää kotitöitä minulla :D Tässäkin juuri eilen imuroin heillä, pyyhin pölyt, vein roskat ja vaihdoin lakanat. Ennen olen vain pitänyt yleistä järjestystä yllä poikaystäväni huoneessa ja vienyt pöydästä omat astiani koneeseen ja muuta pientä, mutta kohteliasta. En koe tätä paikkaa omaksi kodikseni, joten en nää syytä, miksi siivoilisin muidenkin sotkuja kuin tietysti omiani. Ja tapa millä minua kehotetaan siivoamaan on tyylillä "imuroipas Kaisa toi Jannen huone!" Outoa vai ihan normaalia? :D

29

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsad

on tuo kyllä vähä kummallista ku orjuutettaa tollai.
      Mutta jos sää siellä syöt nii kai se on vaa kohtuus, että teet osas niistä töistä.
      Tekkeekö poika mittää?
      Ehkä hänen äitiään vituttaa, että ootte siellä ja yrittää saada teitä viettään enemmän aikaa sun kämpillä tai jossain muualla. miksi muuten, ette ole sinun kämpilläsi?

• Roolitus.

Mun mielestäni tässä on nyt oleellinen kysymys: tekeekö se sun poikaystävä mitään kotitöitä?

Jos ei, niin tuossa ollaan sitten siirtymässä sellaisesta mallista jossa äiti tekee kaikki kotityöt sellaiseen malliin jossa tyttöystävä tekee kaikki kotityöt.

Mielestäni on kohtuullista, että sinä teet jotain, mutta et pojan PUOLESTA.

• Järkyttynyt
        Roolitus. kirjoitti:

Mun mielestäni tässä on nyt oleellinen kysymys: tekeekö se sun poikaystävä mitään kotitöitä?

Jos ei, niin tuossa ollaan sitten siirtymässä sellaisesta mallista jossa äiti tekee kaikki kotityöt sellaiseen malliin jossa tyttöystävä tekee kaikki kotityöt.

Mielestäni on kohtuullista, että sinä teet jotain, mutta et pojan PUOLESTA.

Huh huh. Onpas siinä tehokas tuleva anoppi, kun seurusteluvaiheessa pyrkii jo petaamaan pojalleen mahdollisimman täysihoitoelämän, kun kotonaankin jo nakittaa tyttöystävälle pojan työt... Apua apua. On tietenkin ilmiselvää, että poikaystävän kotona ap siivoaa omat jälkensä niin kuin on tehnytkin ja voi jossain pikkujutuissa auttaa, vaikka ruuanlaittohetkissä yhdessä, mutta älä ap suostu tekemään anopin nakituksia, jotka oikeasti olisivat pojan hommia. Miten tuttuja olette anopin kanssa? Ilmeisesti melko tuttuja jo, kun anoppi tuolla tavalla käskyttää. Voisitko siis jotenkin ottaa joskus puheeksi, vaikka edes leikin varjolla, naisten ja miesten "roolituksen" kotona, kun anoppi taas yrittää sinua pojalle kuuluviin hommiin? Ole varovainen, ettet saa äidin paapomaa ja passaamaa poikalasta itsellesi passattavaksi mies-lapseksi :(

• AAAABBBBCCCC

Miksi et kysy poikaystävältäsi, sillä kyllä hän nyt sen tietää miksi hänen äitinsä laittaa sinut tekemään hommia. Epäilen sen kuitenkin liittyvän jotenkin siihen syömiseen (puhuit asitoiden viemisestä) ja ehkä johonkin muuhun. Jos vietät aikaa paljon heillä, niin he eivät ehkä kohtele sinua enää vieraana, jonka ei joudu osallistua talon hommiin. Mitä poikaystäväsi tekee sinä aikana kun sinä huseeraat, ja miksi hän ei imuroi itse omaa huonetta? Jos hänen äitinsä on ennen imuroinnut pojan huoneen, niin kuulostaahan tuo silloin ihan luonnolliselta jatkumolta :D

• aloittajaa

Tottakai syön heillä, mutta miksi se oikein poikaystäväni äitiä haittaisi? Poikaystäväni puolestaan syö aina minun luonani, jossa minä maksan kaikki ruoat. Lisäksi omat vanhempani kutsuvat meidän usein syömään heidän luokseen tai pyytää mukaan ulos syömään ja maksaa kaiken. Joten aika 50-50.

Poikaystäväni sanoi, että ennen minua hänen äitinsä on kyllä siivonnut koko huushollin, myös poikaystäväni huoneen. Kyllä poikaystäväni osallistuu myös hieman siivoamiseen, kun patistelen :D Mutta ilmeisesti hänen äitinsä sitten kai luulee, että nämä hommat kuuluvat naisille.

"miksi muuten, ette ole sinun kämpilläsi?"
        No ollaanhan me! Juuri aloitusviestissä sanoin, että yli puolet ajasta vietetään täällä. Mutta poikaystävä haluaa tietysti olla kotonaankin, kun siellä on hänen kaikki omat juttunsa. Miksei joku haluaisi olla omassa kodissaan vaan mieluummin muualla?

• Roolitus.
        aloittajaa kirjoitti:

Tottakai syön heillä, mutta miksi se oikein poikaystäväni äitiä haittaisi? Poikaystäväni puolestaan syö aina minun luonani, jossa minä maksan kaikki ruoat. Lisäksi omat vanhempani kutsuvat meidän usein syömään heidän luokseen tai pyytää mukaan ulos syömään ja maksaa kaiken. Joten aika 50-50.

Poikaystäväni sanoi, että ennen minua hänen äitinsä on kyllä siivonnut koko huushollin, myös poikaystäväni huoneen. Kyllä poikaystäväni osallistuu myös hieman siivoamiseen, kun patistelen :D Mutta ilmeisesti hänen äitinsä sitten kai luulee, että nämä hommat kuuluvat naisille.

No ollaanhan me! Juuri aloitusviestissä sanoin, että yli puolet ajasta vietetään täällä. Mutta poikaystävä haluaa tietysti olla kotonaankin, kun siellä on hänen kaikki omat juttunsa. Miksei joku haluaisi olla omassa kodissaan vaan mieluummin muualla?

Minusta näyttäisi siltä että poikaystäväsi äiti on opettamassa sinut tekemään kaikki taloustyöt, jotta pojan paapominen jatkuisi. Minusta teidän suhde ei kuulosta tasa-arvoiselta, jos sinä teet kaikki taloustyöt. Sille sun poikaystävällesi tekisi hyvää muuttaa yksin asumaan jotta joutuisi itse tekemään kaikki kotityöt.

• vd<vc<
        Roolitus. kirjoitti:

Minusta näyttäisi siltä että poikaystäväsi äiti on opettamassa sinut tekemään kaikki taloustyöt, jotta pojan paapominen jatkuisi. Minusta teidän suhde ei kuulosta tasa-arvoiselta, jos sinä teet kaikki taloustyöt. Sille sun poikaystävällesi tekisi hyvää muuttaa yksin asumaan jotta joutuisi itse tekemään kaikki kotityöt.

hänen äitinsä kokee elättävänsä sinua kun siellä syöt.
        Tuskin poika menee kotii ja huutaa "ÄITI ARVAA MIS SÖIN TÄNÄÄ"
        EHEI SE MENEE KOTII JA OTTAA TAAS RUOKAA KAAPISTA JA NÄYTTÄä siltä, ettei olis koko päivänä ruokaa nähnykkää.
        Hän ei kehuskele äidilleen miten hyvää ruokaa sinä teet. Ja käske hänen siivota omalla kämpälläsi sitte kans.
        anteeksi tuo caps lock nyt ku huomasin en jaksanu enää kirjotitaa uudelleen.

• AAAABBBBCCCC
        aloittajaa kirjoitti:

Eihän se ehkä haittaakaan häntä, mutta jos vietät heiltä paljon aikaa ja syöt ilmaiseksi, niin eikö silloin ole luonnollista, että osallistut vähäsen talous hommiinkin. Melkein aikuisena ja itsenäisenä ihmisenä sinun pitäisi ymmärtää myös se, ettet voi vedota asiasta poikaystävän sinulla syömiseen tai vanhempiesi tarjoiluun, silloin kun kysymys on siitä, että sinä syöt ja vietät aikaa poikaystävän vanhempien luonna.

Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: En pidä outona tai epänormaalina sitä, että joudut osallistumaan poikaystävän kotona talous hommiin, jos kuitenkin vietät paljon aikaa heillä ja syöt myös ilmaiseksi.

Itselläni ei ole lapsia...

• ioregjeroig
        AAAABBBBCCCC kirjoitti:

Eihän se ehkä haittaakaan häntä, mutta jos vietät heiltä paljon aikaa ja syöt ilmaiseksi, niin eikö silloin ole luonnollista, että osallistut vähäsen talous hommiinkin. Melkein aikuisena ja itsenäisenä ihmisenä sinun pitäisi ymmärtää myös se, ettet voi vedota asiasta poikaystävän sinulla syömiseen tai vanhempiesi tarjoiluun, silloin kun kysymys on siitä, että sinä syöt ja vietät aikaa poikaystävän vanhempien luonna.

Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: En pidä outona tai epänormaalina sitä, että joudut osallistumaan poikaystävän kotona talous hommiin, jos kuitenkin vietät paljon aikaa heillä ja syöt myös ilmaiseksi.

Itselläni ei ole lapsia...

jaa että vieras tyttö joutuu siivoamaan, vaikka oma poikakin syö siellä? eiköhän se kuule pitäisi pojan siivota. kyllä meilläkin on kaikki sukulaiset ja lasten kaverit ja seurustelukumppanit tervetulleita syömään vaikka kissojen ja koirien kanssa, ei niiden kuitenkaan täällä tarvitse siivota tai tehdä yhtään mitään muutakaan!

• bfdg
        ioregjeroig kirjoitti:

jaa että vieras tyttö joutuu siivoamaan, vaikka oma poikakin syö siellä? eiköhän se kuule pitäisi pojan siivota. kyllä meilläkin on kaikki sukulaiset ja lasten kaverit ja seurustelukumppanit tervetulleita syömään vaikka kissojen ja koirien kanssa, ei niiden kuitenkaan täällä tarvitse siivota tai tehdä yhtään mitään muutakaan!

oma poika on oma poika ja tekkee varmasti töitä :'DD
        vanhemmat ku sattuu olemaan elatusvelvollisia.

mut jos joku loisii kotona kauan ja hartaasi nii kyllä määki pyytäsin tekemää töitä !

• AAAABBBBCCCC
        ioregjeroig kirjoitti:

Ihan miten vain annat uskotella ja keksi toki vanhempana parempi selitys asialle. Kaveeratako äiti yrittää, ja luulee naisen/tytön viihtyvän siivouksen ja kotitöiden parissa? Muutoinkin onko kysymys mistään vieraasta tai edes lapsesta, kun kuitenkin kysymys on (nuoresta) henkilöstä joka asuu omillaan, mutta viettää aikaa usein poikaystävän vanhemmilla ja syö myös silloin siellä. Se miksi poika ei osallistu kotitöihin on sitten jo toinen asia erikseen. Olen viettänyt lapsuudessa usein vähän pitempiä aikoja sukulaisten ja tuttavien nurkissa, ja kyllä harvassa olivat ne kerrat jolloin ei olisi joutunut osallistumaan mihinkän talon töihin, vaan olisi selvinnyt pelkällä "oman" huoneen ylläpidolla.

• ...
        ioregjeroig kirjoitti:

Mistä lähtien pojan tyttöystävä on ollut vieras ihminen?

• tiukkapipotäti

Ihan kohtuullista on tehdä silloin tällöin taloustöitä appivanhempien puolesta kun kerran heidän eväitään syötkin ja olet kämppää sotkemassa melko usein.

Se tosin häiritsee että tossa mallissa poikaystäväsi syö ilmaiseksi ilman työvelvollisuutta sinun kämpilläsi, vanhempiesi luona ja omien vanhempiensa luona. Varo äidin hyysämää mammanpoikaa! Niistä ei yleensä miehiä kasva.

• selkärankaa

arvaa tekeeko poikaystäväsi teidän yhteisessä kodissa mitään kun oppii et naiset hoitaa tuollaiset asiat!!!
      Jos on poikaystävän huone hän sen imuroi ei se ole sinun hommaa. Sinulla on oma koti jossa siivoat omat sotkusi. Ymmärtäisin asian jos poikaystäväsi vanhemmat eivät itsekykene siivoomaan ja haluaisit auttaa omasta tahdosta mut sais myös silloinkin poikaystävä auttaa paljon siinä asiassa.

ELä alistu tuollaiseen!

• bvczbvz

vaikkei siellä poikaystävän luona vieraana olekaan, mutta aikaansa viettää ja syö ja varmasti paljon muutakin. Niin onko tuo nyt niin paha, jos anoppi pyytää vähän auttamaan jonku paikan siivoamisessa.
        En usko, että tässä on kyse siitä, että tyttö imuroi pojan huoneen ja muutenkin siivoaa pojan sotkut. Vaan auttaa yhteisissä tiloissa?

• Vihainen ämmä

On aivan kohtuullista vaatia siivoomaan, kun tyttö kerran viettää taloudessa paljon aikaa ja syö talon laskuun. Jos samaa taloa asutaan, osallistutaan taloustöihin. Tyypillistä nykynaisten valitusta, kun joutuvat jotain tekemään eikä kaikkea kanneta valmiina eteen.

Se, jos äiti haluaa poikaansa passata, taas ei kuulu millään tavalla tyttöystävälle. He jakavat työt, kuten parhaaksi näkevät.

Vihainen ämmä kirjoitti:

On aivan kohtuullista vaatia siivoomaan, kun tyttö kerran viettää taloudessa paljon aikaa ja syö talon laskuun. Jos samaa taloa asutaan, osallistutaan taloustöihin. Tyypillistä nykynaisten valitusta, kun joutuvat jotain tekemään eikä kaikkea kanneta valmiina eteen.

Se, jos äiti haluaa poikaansa passata, taas ei kuulu millään tavalla tyttöystävälle. He jakavat työt, kuten parhaaksi näkevät.

Mua ei ole ikinä poikaystävän kotona pyydetty siivoamaan tai auttamaan siivoamisessa. Mutta ihan itsenäisesti kyllä tiskailen jos on likaisia astioita pöydällä (ei ole tiskikonetta), keräilen roskia ja järjestelen tavaroita ympäri huushollia, en siis vain poikaystäväni huoneessa. Melkein kaikki hauskimmat ja mieleenpainuvimmat hetket on olleet noita 'yhteisiä puuhastelu hetkiä'. Eikä oma poikaystävänikään silloin sohvalla makoile tms. vaan osallistuu jollain tavalla vaikka ei siivoaisikaan. Eli voi käydä kaupassa sillä aikaa, kattaa pöytää tms. Kyllä toi mulle ainakin on ihan luonnollinen asia kun aletaan olemaan jo 'samaa perhettä'. Sillä tavoin on muuten välit tulevaan anoppiinkin hyvät kun puolin ja toisin autellaan.

• aloittajaa
        *********** kirjoitti:

Mua ei ole ikinä poikaystävän kotona pyydetty siivoamaan tai auttamaan siivoamisessa. Mutta ihan itsenäisesti kyllä tiskailen jos on likaisia astioita pöydällä (ei ole tiskikonetta), keräilen roskia ja järjestelen tavaroita ympäri huushollia, en siis vain poikaystäväni huoneessa. Melkein kaikki hauskimmat ja mieleenpainuvimmat hetket on olleet noita 'yhteisiä puuhastelu hetkiä'. Eikä oma poikaystävänikään silloin sohvalla makoile tms. vaan osallistuu jollain tavalla vaikka ei siivoaisikaan. Eli voi käydä kaupassa sillä aikaa, kattaa pöytää tms. Kyllä toi mulle ainakin on ihan luonnollinen asia kun aletaan olemaan jo 'samaa perhettä'. Sillä tavoin on muuten välit tulevaan anoppiinkin hyvät kun puolin ja toisin autellaan.

Jep, olette ihan oikeassa, että ehkä minun pitääkin siivota heillä kerta heidän ruokaa syön. Ajattelin asiaa vain siltä kannalta, että poikakin saa syödä minun luonani ja vanhempieni luona ja mummolassakin maksamatta ja tekemättä yhtään mitään. En ole ajatellut olevani mitenkään taakka poikaystäväni perheelle: siivoan tietysti omat jälkeni ja syön juuri sitä, mitä heillä on tarjolla. Heillä kun valmistetaan ruokaa yhteensä kuudelle hengelle, niin poikaystävän äidin mukaan yksi suu lisää ruokittavaksi ei ole mitään. Aina kuulemma jää ruokaa siltikin yli, vaikka koittaisi mitoittaa hyvin.

Eikä tarvitse puhua mistään anopeista ja apeista, ihan oksettaa näin nuorenakin ajatus :D Ei olla seurusteltu kuin pari kk vielä ja kyllä sen poikaystävän vanhemmat aika vieraat on edelleenkin mulle.

• epäs äippä
        aloittajaa kirjoitti:

Jep, olette ihan oikeassa, että ehkä minun pitääkin siivota heillä kerta heidän ruokaa syön. Ajattelin asiaa vain siltä kannalta, että poikakin saa syödä minun luonani ja vanhempieni luona ja mummolassakin maksamatta ja tekemättä yhtään mitään. En ole ajatellut olevani mitenkään taakka poikaystäväni perheelle: siivoan tietysti omat jälkeni ja syön juuri sitä, mitä heillä on tarjolla. Heillä kun valmistetaan ruokaa yhteensä kuudelle hengelle, niin poikaystävän äidin mukaan yksi suu lisää ruokittavaksi ei ole mitään. Aina kuulemma jää ruokaa siltikin yli, vaikka koittaisi mitoittaa hyvin.

Eikä tarvitse puhua mistään anopeista ja apeista, ihan oksettaa näin nuorenakin ajatus :D Ei olla seurusteltu kuin pari kk vielä ja kyllä sen poikaystävän vanhemmat aika vieraat on edelleenkin mulle.

vaarallista ajatella, että kun perhe kokkaa omiksi tarpeikseen, niin kyllä sinä menet siinä samalla! Toki käytännnössä menetkin, ei siitä olekaan kyse vaan siitä, etä jos sinua ei siihen ruokapöytään kutsuttaisi, niin sinun pitäisi itse lähteä jonnekin syömään ja tekemään se ruokasi itse ja maksamaan se itse! Etkö näe, että sinä pääset tosi helpolla istumalla valmiiseen pöytään? Sitä sanotaan hyväksikäytöksi jos ei ole valmis ottamaan osaa perheen muuhun kuvioon, mutta kaikki ilmainen kiva lisä kelpaa kyllä, jos kerta olet siellä paljonkin aikaasi viettämässä! Voisit arvostaa siis sitä ruoka ruokana ja eleenä poikaystäväsi perheeltä sinua kohtaan! Ymmärrät tämän ehkä myöhemmin, jos et nyt.

Ei he ehkä ole sinun tulevia appivanhempia, mutta voivat hyvinkin olla! Jos jo pelkkä ajatus oksettaa, että puhe olisi mahdollisesta tulevasta anopista ja apesta, niin et taida olla kovin vakavalla mielellä seurustelemassa vaan vain aikaasi viettämässä ja napsimassa seurustelun niitä kivoja puolia kuten ilmaisia lounaita.

Minä tutustuin tulevaan anoppiini 17v ikäisenä ja naimisiin menin 22v enkä missään vaiheessa kyseenalaistanut perheen vieraanvaraisuutta eikä ajatus mahdollsista tulevista appivanhemmista saanut voimaan pahoin.

• jatkoa
        epäs äippä kirjoitti:

vaarallista ajatella, että kun perhe kokkaa omiksi tarpeikseen, niin kyllä sinä menet siinä samalla! Toki käytännnössä menetkin, ei siitä olekaan kyse vaan siitä, etä jos sinua ei siihen ruokapöytään kutsuttaisi, niin sinun pitäisi itse lähteä jonnekin syömään ja tekemään se ruokasi itse ja maksamaan se itse! Etkö näe, että sinä pääset tosi helpolla istumalla valmiiseen pöytään? Sitä sanotaan hyväksikäytöksi jos ei ole valmis ottamaan osaa perheen muuhun kuvioon, mutta kaikki ilmainen kiva lisä kelpaa kyllä, jos kerta olet siellä paljonkin aikaasi viettämässä! Voisit arvostaa siis sitä ruoka ruokana ja eleenä poikaystäväsi perheeltä sinua kohtaan! Ymmärrät tämän ehkä myöhemmin, jos et nyt.

Ei he ehkä ole sinun tulevia appivanhempia, mutta voivat hyvinkin olla! Jos jo pelkkä ajatus oksettaa, että puhe olisi mahdollisesta tulevasta anopista ja apesta, niin et taida olla kovin vakavalla mielellä seurustelemassa vaan vain aikaasi viettämässä ja napsimassa seurustelun niitä kivoja puolia kuten ilmaisia lounaita.

Minä tutustuin tulevaan anoppiini 17v ikäisenä ja naimisiin menin 22v enkä missään vaiheessa kyseenalaistanut perheen vieraanvaraisuutta eikä ajatus mahdollsista tulevista appivanhemmista saanut voimaan pahoin.

ja tietty sun pitää pyytää poikaystävääsi tekemään sun luona myös kotihommmia, muuten suhtenne menee todellakin siihen, että sinä teet kaikkialla kaiken ja poikaystäväsi oppii pääsemään helpolla eikä myöhemmin suostu tekemään yhtään mitään.

• mk

Siivoaminen poikaystäväsi kotona ja keksi aina jotain muuta tekemistä ja laitat poikaystäväsi siivoamaan huoneensa ja sanot hänen äidilleen suoraan että en ole mikään piika enkä siivoile toisten kotona olleenkaan niin kunteet asian heti selväksi niin ei tule jälkipuheita. Mahdollinen anoppi voi ottaa herneen nenään mutta se ei mitään haitta kun olet täysi-ikäinen niin teet niinkuin itse haluat ja jos pikaystäväsi on myös täysi-ikäinen niin miksi hän äitiään tottelee vaan tekee niinkuin itse haluaa. Nostat vain kissan pöydälle ja lopetat poikaystäväsi kotona kaikki kotityöt kun ne eivät sinulle kuulu.

• käytökselläsi

Poikaystävän äiti suhtautuu sinuun kuin äiti lapseen. Käskee siivota, ja ehkä kouluttaa sinua muutenkin, mutta varmaan hyvää tarkoittaen. Eihän aikuiset kyläillessään kohtele toisiaan niin. Oletko itse antanut hänelle kuvan että olet vielä niin lapsellinen että sinua pitää käskeä ja komentaa? Tuskin sinusta aiheutuu niin paljon kuluja ja sotkua, että sitä tarvitsisi korvata työllä, mutta kohteliaisuudesta voisit ryhtyä itse aloitteelliseksi ja osallistua kodin kunnossapitoon pyytämättä. Mieluummin pyytämättä kuin pyynnön jälkeen, jolloin osoitat että hoksaat sellaisia asioita itsekin.

Minulle ei tulisi mieleenkään käskeä poikien tyttöystäviä, koska pidän heitä kutsuttuina vieraina ja kunnioitan heitä niin kuin aikuisia ihmisiä kuuluukin. Pidän heitä vertaisinani, ja luotan heidän omaan kykyynsä arvioida mitä haluavat ja tarvitsee tehdä.

• erheroig
        käytökselläsi kirjoitti:

Poikaystävän äiti suhtautuu sinuun kuin äiti lapseen. Käskee siivota, ja ehkä kouluttaa sinua muutenkin, mutta varmaan hyvää tarkoittaen. Eihän aikuiset kyläillessään kohtele toisiaan niin. Oletko itse antanut hänelle kuvan että olet vielä niin lapsellinen että sinua pitää käskeä ja komentaa? Tuskin sinusta aiheutuu niin paljon kuluja ja sotkua, että sitä tarvitsisi korvata työllä, mutta kohteliaisuudesta voisit ryhtyä itse aloitteelliseksi ja osallistua kodin kunnossapitoon pyytämättä. Mieluummin pyytämättä kuin pyynnön jälkeen, jolloin osoitat että hoksaat sellaisia asioita itsekin.

Minulle ei tulisi mieleenkään käskeä poikien tyttöystäviä, koska pidän heitä kutsuttuina vieraina ja kunnioitan heitä niin kuin aikuisia ihmisiä kuuluukin. Pidän heitä vertaisinani, ja luotan heidän omaan kykyynsä arvioida mitä haluavat ja tarvitsee tehdä.

miten paljon sitten kuuluisi siivota oma-aloitteisesti? eikö riitä, että siivoaa omat sotkunsa vaikka vie roskia, luuttuua pöydän ja keittiön työtasot ja muita yhteisiä kotiaskareita? eiköhän jo jotkut perheen pyykinpesut ja muut mene liian pitkälle.

• mamman pojalle

Sanot vain, että eiköhän Janne imuroi täällä ja minä kotonani. Tai voithan sanoa Jannelle, että tulee imuroimaan vastavuoroisesti sinun luoksesi. Jos annat nyt jo pienintäkin signaalia siitä, että olet valmis piikomaan, tulet piikomaan koko suhteenne ajan. Siihen se vain menee.

• oppeliini

Miksi tunget itsesi toisten kotiin?

Tietenkin on hyvä olla kohtelias ja vierailla vanhempien luona mutta eiko teidän uutisten vaihtamiseen riitä tunti tai pari? Miksi sinä tunget sinne ateriointien aikaan ja muutenkin venytät vierailuaikojasi?

Oletko koskaan kuullut että vieras on kuin kala, se alkaa haisemaan ylitettyään normaalin vierailuajan (kalat huoneenlämmossä noin tunnin)

Tottakai poika on kodissaan niinkuin on ollut viimeiset 18 vuotta! Sinä et voi vieraana mitenkään kuulua tuohon kaavaan. Olet ulkopuolinen ja pysyt ulkopuolisena. Käyttäydy siis kohteliaan korrektisti ja pidä huoli ettet koskaan enää rasita muita ihmisiä pitkillä vierailuajoilla.

• kenzaa

Ihmettelen suuresti täällä joidenkin ihmisten vieraanvaraisuutta. En tiedä, johtuuko se siitä, että oma perheeni on islaminuskoinen vai siitä, että heillä on niin suuri sydän, mutta aina läheisimmät ystävät ovat olleet osa perhettä. Äidilleni se on enemmänkin loukkaus, jos vieraalle ei maistu ruoka ja ruokaa suorastaan tuputetaan. Oma miehenikin on heti alusta asti kuulunut perheeseen, eikä vanhemmilleni tulisi mieleenkään kutsua häntä vieraaksi tai ulkopuoliseksi, jonka täytyy tehdä töitä ansaitakseen ruokansa meidän perheessä. Hyvä kun isäni ja mieheni edes kunnolla tunsivatkaan toisiaan, niin hän sanoi tälle, että tästä lähtien mieheni on hänelle kuin oma poikansa ja mitä ikinä mieheni tarvitsee, hän voi pyytää sitä isältäni. Muidenkin sisarusteni osalta on ollut näin, ja kiitos siitä. Meillä on hyvin läheinen perhe kaikkine uusine perheenjäsenineen ja vaikka emme olekaan mitään rikkaita, niin ketään ei ole jätetty sen ulkopuolelle vain sen takia, että isäni on ainut, joka perheeseen tuo rahaa.

• suomityttö123456
        kenzaa kirjoitti:

Ihmettelen suuresti täällä joidenkin ihmisten vieraanvaraisuutta. En tiedä, johtuuko se siitä, että oma perheeni on islaminuskoinen vai siitä, että heillä on niin suuri sydän, mutta aina läheisimmät ystävät ovat olleet osa perhettä. Äidilleni se on enemmänkin loukkaus, jos vieraalle ei maistu ruoka ja ruokaa suorastaan tuputetaan. Oma miehenikin on heti alusta asti kuulunut perheeseen, eikä vanhemmilleni tulisi mieleenkään kutsua häntä vieraaksi tai ulkopuoliseksi, jonka täytyy tehdä töitä ansaitakseen ruokansa meidän perheessä. Hyvä kun isäni ja mieheni edes kunnolla tunsivatkaan toisiaan, niin hän sanoi tälle, että tästä lähtien mieheni on hänelle kuin oma poikansa ja mitä ikinä mieheni tarvitsee, hän voi pyytää sitä isältäni. Muidenkin sisarusteni osalta on ollut näin, ja kiitos siitä. Meillä on hyvin läheinen perhe kaikkine uusine perheenjäsenineen ja vaikka emme olekaan mitään rikkaita, niin ketään ei ole jätetty sen ulkopuolelle vain sen takia, että isäni on ainut, joka perheeseen tuo rahaa.

Isäsi on ainut joka tuo perheeseen rahaa.... ja tietenkin äiti joka nostaa kodinhoidontukea/työttömyysrahaa.

• Tiina-Lyydia
        suomityttö123456 kirjoitti:

Isäsi on ainut joka tuo perheeseen rahaa.... ja tietenkin äiti joka nostaa kodinhoidontukea/työttömyysrahaa.

Omasta mielestäni tuntuu aika uskomattomalta, että perheen äiti alkaa käskyttää poikansa tyttöystävää kotitöiden kimppuun jos poika ei itse kuitenkaan niihin osallistu. Kotityöt ovat sinänsä ok, kun tyttöystävä kuitenkin viettää paljon aikaa poikaystävänsä kotona, jolloin on jo osittain kuin samaa perhettä (vaikka suhde onkin niin uusi, että ei halua kutsua py:n vanhempia vanhahtavasti anopiksi ja apeksi). Toisaalta poikaystävän kuuluisi samalla osallistua myös tyttöystävän kotona ja vanhempien kotona yhtälailla kotitöiden hoitoon.
        Omassa lapsuuden perheessäni ovat ovet olleet aina auki omille ja sisarusteni kavereille siten, että äitini on aina kutsunut heidät ruokapöytään. Jos ruoka ei ole kummoista, niin hän ei ole siitä sen kummemmin stressannut, koska ei ole vieraiden tulosta tiennyt. Erityisesti veljeni kaverit, joita on ollut enemmän vierailulla kuin minun ja sisareni kavereita, ovat osallistuneet kotihommiin (yleensä lumenluontia jne.) samalla, kun veljeni on niitä tehnyt myös. Joissakin tapauksissa on tietysti ollut vähän ärsyttävääkin, kun meillä on ollut sellaista porukkaa, joka ei ole ollut omaa perhettä ja joille ei sen vuoksi ole kehdannut laittaa hommia yhtä paljon. Toisaalta kyse on näin jälkeen päin ajatellen ollut nuorista, jotka eivät jostain syystä ole viihtyneet kotonaan esim. vaikean tilanteen vuoksi. Luulen, että meillä ollessaan he ovat päässeet kokemaan kotiin liittyvää turvallisuutta rajoineen.
        Sanoisin vielä yhteiseen ruokailuun liittyen sen, että mielestäni yhdessä syöminen on tärkeä perhettä yhdistävä tekijä ja ei haittaa jos välillä ydinperheessä on mukana vähän muitakin ihmisiä väriä tuomassa.

• näin on näreet

No kuulostaa kyllä todella oudolta jos poikaystäväsi äiti käskee sinun siivoamaan/imuroimaan. Olette seurustellut muutenkin vasta 2kk, etkä todellakaan asu siellä. Olet pojan ystävänä siellä pari kertaa viikossa. Mielestäni sun ei kuulu siellä alkaa luuttuamaan. Se kuuluu vanhempien ja tän pojan puuhiin. Pitäisi riittää se, että korjaat omat astiat, laitat tavarat jääkaappiin ja kiität ruoasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2470
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2447
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2342
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      25
      1837
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1663
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1098
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      959
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      864
    Aihe