Kieltäytyminen vallankäyttöä?

pöyristynyt

Tohtori Kiiminkinen -ohjelmassa puhuttiin, jotta " Pihtaaminen on vallankäyttöä." Mielestäni oli aika paksua tekstiä tohtorilta. Miesporukka siinä hymisteli. Onneksi joku seurueen nainen kommentoi, että voi se mieskin miettiä, miksi hänestä on tullut parisuhteessa sellainen, ettei häntä haluta vierelle.

Olen pöyristynyt moisesta argumentista, mutta taidan ymmärtää syyn. Miehet eivät tajua, ettei naisen keho toimi yksyhteen mielen kanssa. Tästä tehtiin hiljattain tutkimus, jossa naiset pitivät joitakin näytettyjä kuvia seksikkäinä, mutta eivät silti reagoineet niihin fyysisesti. Naisen mieli ja ruumis voi olla ikäänkuin eri paria.

Nainen ei välttämättä voi fyysiselle haluttomuudelleen mitään, vaikka rakastaisi miestään. Hän ei aina halua, vaikka haluaisi haluta. Siihen voi olla lukuisia syitä. Käsittämätöntä, ettei tohtori sitä tajunnut.

25

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylmissään olen..

Ne ukot..Itse olen ajatellut asian niin, ettei miehiä oikeasti edes kiinnosta, miksi nainen ei anna..
      Meilläkin nuorena mies tykkäs kiihotella ja pusutella vaikka mihin ja sai minut syttymään..no nykyään ei muuta kuin tissin kouraisu ja muna sisään..en siis ole kovin hanakka enään antaankaan..
      Olen sanonut miehelleni, mitä pitäisi tehdä..niinkuin ennenkin teki..mutta ei! Ei kiinnosta ukkoa minun toiveeni.. Aina vaan tissiin kiinni ja päälle, kuin sonni!
      Suudelleet olemme joskus 6 vuotta sitten viimeksi..Senkin mies tietää, että suuteleminen oli yksi kaikista eniten minua kiihottanut asia, mutta ei vaan suutele enään..ei kuulemma kiinnosta!

• mies minäkin olen

Jos ei mikään enää toimi niin miksi olette siinä suhteessa. Anna miehesi mennä panemaan nuorempia.

Ja aloittajalle sanon, että "oli kuulemma tehty joku tutkimuskin jossa oli näytetty kuvia".... Tuollaiset höpinät voi työntää sinne minne valo ei paista. Jos et itsekään tiedä mitä on tutkittu ja milloin ja missä niin jätä mainitsematta ja elä vain nöyrästi ilman tuollaisia höpinöitä. Mene antamaan miehellesi.

• Vamppirella 30
        mies minäkin olen kirjoitti:

Jos ei mikään enää toimi niin miksi olette siinä suhteessa. Anna miehesi mennä panemaan nuorempia.

Ja aloittajalle sanon, että "oli kuulemma tehty joku tutkimuskin jossa oli näytetty kuvia".... Tuollaiset höpinät voi työntää sinne minne valo ei paista. Jos et itsekään tiedä mitä on tutkittu ja milloin ja missä niin jätä mainitsematta ja elä vain nöyrästi ilman tuollaisia höpinöitä. Mene antamaan miehellesi.

Ai jaa..että panemaan nuorempia? Mistäs sinäkin päättelet ,että ne ukot aina jotain nuorempia sais?
        Entäs, jos mies ei halua erota?
        Sinä et tietenkään voi edes niillä palliaivoillasi ajatella, että suhde on muutakin kuin nussimista?
        Itse en ainakaan ottaisi jotakin vanhaa kääkkää sänkyyni, joka ei viitsi edes vaimoaan tyydyttää!
        Hei, jotain rajaa sentään!
        Meille nuorille naisille on kyllä ihan niitä nuoria uroita tarjolla! Vanhat ei kiinnosta!
        Vanhat ukot voi vetää handuun..tai narun kaulaan..
        Sä, mies, voisit opetella nuoleen vitun kunnolla eukoltas..

• Jaaahas.
        Vamppirella 30 kirjoitti:

Ai jaa..että panemaan nuorempia? Mistäs sinäkin päättelet ,että ne ukot aina jotain nuorempia sais?
        Entäs, jos mies ei halua erota?
        Sinä et tietenkään voi edes niillä palliaivoillasi ajatella, että suhde on muutakin kuin nussimista?
        Itse en ainakaan ottaisi jotakin vanhaa kääkkää sänkyyni, joka ei viitsi edes vaimoaan tyydyttää!
        Hei, jotain rajaa sentään!
        Meille nuorille naisille on kyllä ihan niitä nuoria uroita tarjolla! Vanhat ei kiinnosta!
        Vanhat ukot voi vetää handuun..tai narun kaulaan..
        Sä, mies, voisit opetella nuoleen vitun kunnolla eukoltas..

Osui ja upposi :D

• Kylmissään olen
        mies minäkin olen kirjoitti:

Tuolle "mies minäkin olen.."
        Mistä sait sen vaikutelman,että olisin kaivannut neuvojasi?
        Otinhan vain kantaa siihen, miksi vaimot eivät enää lämpene miehilleen..mitään vallankäyttöä kuitenkaan ole..Tuskinpa se nuorempi nainenkaan nyt laiskalle ukolle lämpenis..(lihavakin on..)
        Itse en tosiaankaan ole jäänyt asiaa sen kummemmin murehtimaan, olen pitänyt jo vuosia ex-miestäni vakipanonani, jonka kanssa seksi on ollut aina hyvää!!..
        Mitään eroja nyt tuommoisen asian takia oteta! Pyh! Mieheni pystyy kuitenkin takaamaan minulle mukavan elintason, joten olen kuitenkin tyytyväinen elämääni..
        Sinusta tulee mieleen sanonta, happamia, sano kettu....

• Heppuliheikki
        Jaaahas. kirjoitti:

Osui ja upposi :D

..jos pitää laivanupotusta itsensä kanssa pelailla ja tulla kertoon suomi24 sivuille saavutuksesi! :D
        No..onneksi olkoon! Onko taskubiljardi toinen bravuurisi..? ;D Tasoituksesi..? hih hih..

• Puli SuppoSeppo
        Heppuliheikki kirjoitti:

..jos pitää laivanupotusta itsensä kanssa pelailla ja tulla kertoon suomi24 sivuille saavutuksesi! :D
        No..onneksi olkoon! Onko taskubiljardi toinen bravuurisi..? ;D Tasoituksesi..? hih hih..

Aika hyvin lohkaisit! hah hah haa!..taskubiljardia..? heh heh..

• pulleita löllöjä..
        Kylmissään olen kirjoitti:

Tuolle "mies minäkin olen.."
        Mistä sait sen vaikutelman,että olisin kaivannut neuvojasi?
        Otinhan vain kantaa siihen, miksi vaimot eivät enää lämpene miehilleen..mitään vallankäyttöä kuitenkaan ole..Tuskinpa se nuorempi nainenkaan nyt laiskalle ukolle lämpenis..(lihavakin on..)
        Itse en tosiaankaan ole jäänyt asiaa sen kummemmin murehtimaan, olen pitänyt jo vuosia ex-miestäni vakipanonani, jonka kanssa seksi on ollut aina hyvää!!..
        Mitään eroja nyt tuommoisen asian takia oteta! Pyh! Mieheni pystyy kuitenkin takaamaan minulle mukavan elintason, joten olen kuitenkin tyytyväinen elämääni..
        Sinusta tulee mieleen sanonta, happamia, sano kettu....

Onneksi nykymuijat on honanneet, ettei tartte enää katkeraksi ruveta, jos äijä on täys luuseri!
        Tarpeita vaan muualle tyydyttään, jos ei oma siihen kykene..Käristemakkara vaan pullerolle lähtiessä kouraan,ettei nälkä sillä välin yllätä!..ja kaukosäädin..

• Riitta-täti titityyy
        pulleita löllöjä.. kirjoitti:

Onneksi nykymuijat on honanneet, ettei tartte enää katkeraksi ruveta, jos äijä on täys luuseri!
        Tarpeita vaan muualle tyydyttään, jos ei oma siihen kykene..Käristemakkara vaan pullerolle lähtiessä kouraan,ettei nälkä sillä välin yllätä!..ja kaukosäädin..

Ja taputus kaljulle,"tapu tapu!"

• Oikeesti haluu sinne
        Puli SuppoSeppo kirjoitti:

Aika hyvin lohkaisit! hah hah haa!..taskubiljardia..? heh heh..

..Uusi poikien lempipeli on panna nakki perseeseen, mennä kinoksen taka kyyköttään ja oottaa,kumpi tulee ensin saaliille..koira vai harakka..?
        Toiveissa on tietenkin oikeesti, et naapurin bi-Reiska sieltä tulisi postinhakureissullaan, pistäisi nakin poskeensa ja molon äijän perseeseen..AAAAAH! Tuntupa hyvältä miehisestä miehestäkin..:D

• hrrrrrrrrrrr!!!!1
        Oikeesti haluu sinne kirjoitti:

..Uusi poikien lempipeli on panna nakki perseeseen, mennä kinoksen taka kyyköttään ja oottaa,kumpi tulee ensin saaliille..koira vai harakka..?
        Toiveissa on tietenkin oikeesti, et naapurin bi-Reiska sieltä tulisi postinhakureissullaan, pistäisi nakin poskeensa ja molon äijän perseeseen..AAAAAH! Tuntupa hyvältä miehisestä miehestäkin..:D

hyi kauheeta! haveileeko miehet todella pyllyynsä panosta..!!

• Monimutka

Ei pidä ajatella asioita liian mustavalkoisesti ja henkilökohtaisesti. Ihmisiä ja parisuhteita on niin erilaisia. Joissain parisuhteessa naisen pihtaaminen voi olla vallankäyttöä, toisissa oire mihen käytöksestä naista kohtaan, kolmannessa oire koko suhteen väljähtymisestä. Minusta ei pidä kieltää sitä että seksi voi olla vallankäytön väline parisuhteessa. Sitä voi käyttää suhteessa niin mies kuin nainenkin. Samanlainen väline voi suhteessa olla myös raha, lapset tai jokin muu toiselle tärekä seikka. Mutta pääpointti on se että silloin suhde ei ole kunnossa jos toista halutaan hallita kiristämällä.
      Miehillä on varmaan keskimäärin paljon ymmärrettävää naisten mielen ja kehon toiminnasta. Mutta ihan yhtä paljon on naisillakin oppimista miehistä. Hyvin yleistä on edelleen että naiset pitävät kaikkia miehiä vain vähän yksinkertaisina otuksina joilla on suhteessa mielessä vain seksi. Seksin halu voi kuitenkin olla miehillä myös vain se pinnalta näkyvä osa siitä kaipuusta joka käsittää niin hellyyden kuin arvostuksen ja kuulluksi tulemisen tarpeen. Yleensä kun suhteessa menee huonosti niin se vaatii ihan molempien katsomiseen peillin. Onko tullut unohdettua se toinen ihan oikeana tuntevana ja ajattelevana ihmisenä ja nimenomaan sinä ihanana ihmisenä johon aikanaan rakastui. Harva voi sanoa että ei useimmiten ajattelisi pohjimmiltaan vain sitä omaa napaansa ja näkisi toisessa lähinnä vikoja.

• Iiris Maria

Naiset tosiaan pitää miehiä yksinkertaisina otuksina,joilla mielessä vain seksi..mut ei ihan kaikkia sentään..
        Kymmenien ukkojen kans on tullu oltua..pari on ollut älykästäkin, toisen näistä otin ukoksi itelle..
        Tajus,et naisen saa lämpenemään oikeanlaisella puheella..

• pöyristynyt

Monimutka: Ei pidä ajatella asioita liian mustavalkoisesti ja henkilökohtaisesti. Ihmisiä ja parisuhteita on niin erilaisia. ..
        .. Mutta pääpointti on se että silloin suhde ei ole kunnossa jos toista halutaan hallita kiristämällä.

Niin juuri, tätä minäkin tarkoitin. Kumpi tahansa voi olla kiristävä osapuoli, se joka vonkuu seksiä, tai se joka kieltäytyy.

Inhoan vain tuollaista arvottavaa sanaa "pihtaaminen" tai "pihtaaja", jota yleensä käytetään naisesta joka kieltäytyy, mutta harvoin miehestä. Parisuhteessakin on lähtökohtainen oikeus kieltäytyä, seksi ei ole mikään pakko. MInua pöyristytti lähinnä se, että tuollaista juttua tuli tohtorin suusta, jonka lääkärinä luulisi ymmärtävän haluttomuuteen olevan myös lääketieteellisiä syitä. Ihan turhaan mies voi syyllistää naista tai itseään naisen haluttomuudesta.

Kaikki ei ole kiinni edes suhteen laadusta, halun määrä on geneettinen ominaisuus:

http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=2577

Miksi sitten toisen kieltäytyminen, oli se nainen tai mies, koetaan vallankäyttönä?
        Samoin voi kysyä, miksi toisen esittämät toiveet seksistä koetaan vallankäyttönä?

Ehkä tämä kertoo yleisestä empatiakyvyn puutteesta nykyajan ihmissuhteissa.

• Kaunis Veera

no..Tohtori Kiiminkiselle minäkin antaisin..On se niin saakelin hyvännäkönen ikäisekseen!!
      Ukot tuossa iässä on punkeroita punanaamoja, mut tää on pitkä sutjakka hujoppi!
      Sille ei varmaan akat pihtaile!!
      Siksi se ei varmaan edes ymmärrä,ettei joku pimppaa sais!
      Sen miehen ei tartte olla puutteessa koskaan!
      Ottakaapa suomi siat mallia! Kunnon koulutus, hyvä moottoriturpa, hoikkana pysyminen ja ihgu tukistustupsu niskassa!! Mä rakastan sitä hujoppia! AAAAAH!

• pulleita löllöjä!

Suomiäijät nyt ei muun päälle ymmärrä, ku tuppipotut ja läskisoosi..ja mäyräkoira lisukkeeksi..
        Pitää laittaa toivo tähän nuorempaan sukupolveen..
        Äitit varmaan panostaa tähän..sohvaperunoita ikänsä katelleet! Ei enää lisää!!

• ensin....

Älä sekoita käsitteitä.

Haluttomuus ja pihtaaminen ovat aivan eri asia.

• naiset sen tietää..

Miehet ei vaan sitä käsitä..mieluummin puhuvat vain pihtaamisesta, ettei tarttis sinne peiliin vilkaista..

• väärinpäin....
        naiset sen tietää.. kirjoitti:

Miehet ei vaan sitä käsitä..mieluummin puhuvat vain pihtaamisesta, ettei tarttis sinne peiliin vilkaista..

Nainenhan tuossa nuo käsitteet sekoitti.

Kyllä se peiliin vilkaiseminen olisi hyväksi kummallekin.

Millä konstilla sen vaimon saisi katsomaan joskus peiliinkin?

• Nykyään näin!
        väärinpäin.... kirjoitti:

Panee sen jälkeen vähän ripsarii ja menee Remonttireiskan kanssa ravintolaan! :D

• Tuulia.
        Nykyään näin! kirjoitti:

Panee sen jälkeen vähän ripsarii ja menee Remonttireiskan kanssa ravintolaan! :D

En ole kyseisen tohtorin juttuja kuullut, mutta mielestäni tuollaista sanaa kuin pihtaaminen (jos sillä tarkoitetaan seksillä kiristämistä) ei ole olemassa. Nainen ei vaan halua miestä ja miehen kannattaisi miettiä miksi asia on niin.

Ei nainen voi kiristää miestä millään, ei ainakaan seksillä. Miehet jättävät ja pettävät muutenkin joten enpä usko että kovinkaan moni mies tuollaista joutuu kokemaan.

Voi olla miehille vaan kova pala myöntää, etteivät heidän seksitaitonsa saa naista syttymään. Olen näiltä palstoilta lukenut että jotkut miehet ovat epäsiistejä, joten siinä nyt ihan ensimmäinen syy miksi nainen ei ole kiinnostunut miehestä.

• pimpparella
        Tuulia. kirjoitti:

En ole kyseisen tohtorin juttuja kuullut, mutta mielestäni tuollaista sanaa kuin pihtaaminen (jos sillä tarkoitetaan seksillä kiristämistä) ei ole olemassa. Nainen ei vaan halua miestä ja miehen kannattaisi miettiä miksi asia on niin.

Ei nainen voi kiristää miestä millään, ei ainakaan seksillä. Miehet jättävät ja pettävät muutenkin joten enpä usko että kovinkaan moni mies tuollaista joutuu kokemaan.

Voi olla miehille vaan kova pala myöntää, etteivät heidän seksitaitonsa saa naista syttymään. Olen näiltä palstoilta lukenut että jotkut miehet ovat epäsiistejä, joten siinä nyt ihan ensimmäinen syy miksi nainen ei ole kiinnostunut miehestä.

Todennäköisempää on, että miehet kiristää vaimoiltansa panoja..muuten menevät heti vieraisiin..
        Itsekkin olen sitä mieltä, että hyvästä seksistä ei naisetkaan kieltäydy..harmi vaan,että sitä tarjoo monesti aivan muu, kuin se kotona oleva mölli!

• turn off
        väärinpäin.... kirjoitti:

"Millä konstilla sen vaimon saisi katsomaan joskus peiliinkin?"

Jos miehet katsoisivat useammin peiliin, ihan sitä ulkomuotoaan, niin vaimoa voisi kiinnostaa enemmän. Amerikkalaisissa tv-sarjoissa missin näköisillä naisilla on puolisoinaan lihava ja puolikalju mies, joka ei myöskään älyllään loista. Antaa aika epärealistisen kuvan todellisuudesta. Ei ole liikaa vaadittu, että myös miehet hiukan huolehtisi ulkonäöstään. Normaali, huoliteltu ulkonäkö riittää. Likaiset vaatteet ja paha haju todella turn off.

• Aina haisee paha!
        turn off kirjoitti:

"Millä konstilla sen vaimon saisi katsomaan joskus peiliinkin?"

Jos miehet katsoisivat useammin peiliin, ihan sitä ulkomuotoaan, niin vaimoa voisi kiinnostaa enemmän. Amerikkalaisissa tv-sarjoissa missin näköisillä naisilla on puolisoinaan lihava ja puolikalju mies, joka ei myöskään älyllään loista. Antaa aika epärealistisen kuvan todellisuudesta. Ei ole liikaa vaadittu, että myös miehet hiukan huolehtisi ulkonäöstään. Normaali, huoliteltu ulkonäkö riittää. Likaiset vaatteet ja paha haju todella turn off.

Miksi muuten mies alkaa keski-iässä haiseen niin pahalle?
        Vaikka tulisi just suihkusta,niin kohta jo lemuaa?
        Aamusuukonkin jälkeen naisen pitää pidätellä oksennusta kurkussa..
        Miksei voi tuoksua raikkaalle,niinkuin nuoret miehet?! Onko joku hormonijuttu? Kun tuntuu kaikki vanhemmat ukot haisevan..hyi!

• ...........
        Aina haisee paha! kirjoitti:

Miksi muuten mies alkaa keski-iässä haiseen niin pahalle?
        Vaikka tulisi just suihkusta,niin kohta jo lemuaa?
        Aamusuukonkin jälkeen naisen pitää pidätellä oksennusta kurkussa..
        Miksei voi tuoksua raikkaalle,niinkuin nuoret miehet?! Onko joku hormonijuttu? Kun tuntuu kaikki vanhemmat ukot haisevan..hyi!

Haju muuttuu iän myötä, tämä on tieteellisesti todettu fakta. Naiset haistavat viriilin parittelukumppanin täten paremmin. Hajulla on väliä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      49
      2536
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2529
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2402
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      67
      2200
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1897
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1749
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1221
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1054
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1045
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      59
      955
    Aihe