Miksi menisin töihin?

Ei huvita

Paskatöihin ei kannata missään tapauksessa mennä mutta eipä innosta ns. kunnon työtkään, niihin tosin ei noin vain mennä, pitää olla koulutus. Työvoimakoulutuksessa voisi jonkinlaisen ammatin saada, eivät kai kaikki huuhaata ole, vai onko?

Käy koulutuksen ja saa ammatin ja kohtuullista palkkaa. Kun maksaa vuokran 560 euroa kuussa, elatusmaksut 300 kuussa jäisi käteen vaikka tonni. Se on lähes kuusisataa enemmän kuin mitä nyt saa eli aika paljon. Toisaalta hyvin sitä pärjää nytkin niin miksi alkaa moiseen, joutuisi vain aamulla aikaisin heräämään. Nopeasti hotkisi aamupalan ja töihin, koko päivä olisi pilalla. Kotona olisi neljän aikoihin jos seitsämäksi olisi töihin mennyt, eihän siinä enää mitään ehdi tehdä!

Viikonloppuisin olisi aikaa mutta nopeasti ne menevät. Kesäloma on vain kerran vuodessa, ei helvetti, ei työssäkäyvä ehdi mitään tehdä, työ vie liikaa aikaa, ei kiitos! Voisi tietysti ostaa kämpän täyteen kaikenlaista roinaa ja kuvitella että se tekee onnelliseksi. Ei tee, ei ainakaan minua! Minut tekee onnelliseksi se että saan aamulla nukkua pitkään ja heräillä kaikessa rauhassa, ehtii päivällä kaikkea harrastaa, ei kiirettä. Silti tuntuu ettei kaikkea ehdi tehdä, pitää olla netissä, huolehtia kunnosta, lukea kirjoja, lehtiä, pelata shakkia (intohimoni) tavata sukulaisia ja ystäviä, ei aika riitä, miten työssäkäyvät ehtivät mitään tehdä!

31

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hemmetin katkera

Olin työttömänä ja sain kelan rahan ja asumistuen. Koitin sitten pari kk:tta puhelinmyyntiä kun ei muuta ollut tarjolla.
      Työ oli perseestä joten sanoin itseni irti.

Suuri kiitos työkkärille! Annoitte minulle 3.kk karenssia ja asumistuki laski koska sain lomapalkan tammikuussa!

En aio teidä takia ikinä enää hakea töitä loppuelämäni ajan koska rangaistus siitä on liian kova.

Aion tehdä kuten aloittaja. Tyytyä siihen vähään mitä huhtikuusta tulen saamaan ja ilman määräystä en töihin perkele mene.

Odotan tässä nyt kesää ja aurinkoa ja puusikaljahan on halpaa jos kännit haluaa vetää....

• Järkimies75

"Suuri kiitos työkkärille! Annoitte minulle 3.kk karenssia ja asumistuki laski koska sain lomapalkan tammikuussa!

En aio teidä takia ikinä enää hakea töitä loppuelämäni ajan koska rangaistus siitä on liian kova."

Kuka sinua on työn tekemisestä rankaissut? Sinuahan "rankaistaan" siitä että lopetit työn tekemisen ja päätit laiskuuttasi ryhtyä vapaaherraksi.

• Elämäntyönsä tehnyt
        Järkimies75 kirjoitti:

"Suuri kiitos työkkärille! Annoitte minulle 3.kk karenssia ja asumistuki laski koska sain lomapalkan tammikuussa!

En aio teidä takia ikinä enää hakea töitä loppuelämäni ajan koska rangaistus siitä on liian kova."

Kuka sinua on työn tekemisestä rankaissut? Sinuahan "rankaistaan" siitä että lopetit työn tekemisen ja päätit laiskuuttasi ryhtyä vapaaherraksi.

Voi perkele!
        Laiska en ole ollut ikinä. Mene kuule itse puhelimeen väkisin tyrkyttämään osta, osta, osta....

Olen kuule ollut monissa hommissa ja yrittäjänänäkin 8 vuotta melkein 24/7.

Toin tämän esille siitä johtuen että tein virheen ja menin paskatöihin ja menetin edut. Parempi elää hieman köyhempänän ja tyytä vähempään.

Joku tässä palstalla kehuu omakotiasumista ja etelänmatkoja.

Tiedoksi sinulle että olen elänyt täysillä. Etelässä olen ollut n. 10 kertaa ja euroopan olen kiertänyt autolla kaksi kertaa. Itävallassa laskettelemassa 5 kertaa. Enää ei kiinnosta noi etelän jutut eikä kapakat (ikää 46).

Olen omistanut kerrostalo-osakkeen sekä aikoinaan omakotitalon. Mitä helvettiä mä niillä teen kun mukaan hautaani en niitä saa.

Käy sinä vaan töissä ja kertytä sitä omaisuutta vaikka kakaroilles ja ihaile sitä mammonaasi. Pidän vuokraasumisesta ja siististä kämpästäni. Pärjään hyvin kun pääsen taas järjestelmään.

Tyttöystävällä on kesämökki ja pitkät lomat. Kyllä kuule siinä kesä mukavasti kuluu kalastaessa, grillatessa, saunoessa ja sitä pussikaljaa litkiessä. Elämä on ihanaa....

Niin ja kävin eilen sossussa. Lupasi maksaa vuokrat karenssin ajalta niin että minulle jää elämiseen rahaa.

Taidanpa parin työttömän kaverin kanssa mennä istumaan iltaa. Katsella naisten kiekon ja siinä sivussa ottaa muutaman drinkin kun ei ole tota aamuheräämistä.

Olen nykyään tässä iässä todella ihmetellyt sitä että itsekin juoksin aikoinaan sen perässä että saan hienon auton, oman talon ja veneen. No, mulla on ne kaikki ollut mutta enpä ollut siihenkään tyytyväinen kun aina piti saada lisää.

Nyt olen paljon rennonmpi ja tyytyväisempi kun en enää ota niitä paineita että pitää näyttää kuinka hyvin menee....

• fyfgjgkgkjgk
        Elämäntyönsä tehnyt kirjoitti:

Voi perkele!
        Laiska en ole ollut ikinä. Mene kuule itse puhelimeen väkisin tyrkyttämään osta, osta, osta....

Olen kuule ollut monissa hommissa ja yrittäjänänäkin 8 vuotta melkein 24/7.

Toin tämän esille siitä johtuen että tein virheen ja menin paskatöihin ja menetin edut. Parempi elää hieman köyhempänän ja tyytä vähempään.

Joku tässä palstalla kehuu omakotiasumista ja etelänmatkoja.

Tiedoksi sinulle että olen elänyt täysillä. Etelässä olen ollut n. 10 kertaa ja euroopan olen kiertänyt autolla kaksi kertaa. Itävallassa laskettelemassa 5 kertaa. Enää ei kiinnosta noi etelän jutut eikä kapakat (ikää 46).

Olen omistanut kerrostalo-osakkeen sekä aikoinaan omakotitalon. Mitä helvettiä mä niillä teen kun mukaan hautaani en niitä saa.

Käy sinä vaan töissä ja kertytä sitä omaisuutta vaikka kakaroilles ja ihaile sitä mammonaasi. Pidän vuokraasumisesta ja siististä kämpästäni. Pärjään hyvin kun pääsen taas järjestelmään.

Tyttöystävällä on kesämökki ja pitkät lomat. Kyllä kuule siinä kesä mukavasti kuluu kalastaessa, grillatessa, saunoessa ja sitä pussikaljaa litkiessä. Elämä on ihanaa....

Niin ja kävin eilen sossussa. Lupasi maksaa vuokrat karenssin ajalta niin että minulle jää elämiseen rahaa.

Taidanpa parin työttömän kaverin kanssa mennä istumaan iltaa. Katsella naisten kiekon ja siinä sivussa ottaa muutaman drinkin kun ei ole tota aamuheräämistä.

Olen nykyään tässä iässä todella ihmetellyt sitä että itsekin juoksin aikoinaan sen perässä että saan hienon auton, oman talon ja veneen. No, mulla on ne kaikki ollut mutta enpä ollut siihenkään tyytyväinen kun aina piti saada lisää.

Nyt olen paljon rennonmpi ja tyytyväisempi kun en enää ota niitä paineita että pitää näyttää kuinka hyvin menee....

46v, parhaassa työiässä oleva ihminen puhuu kuin elämä olisi ohitse, samalla kuin me työssäkäyvät saamme puurtaa varmaan seitsemänkymppisiksi asti.

I

• otin kantaa
        fyfgjgkgkjgk kirjoitti:

46v, parhaassa työiässä oleva ihminen puhuu kuin elämä olisi ohitse, samalla kuin me työssäkäyvät saamme puurtaa varmaan seitsemänkymppisiksi asti.

I

Senkus puurratte, ittepähän ootte kahmineet kaikki työpaikat itsellenne; mun puolesta puurtakaatte vaikkapa sataan vuoteen asti, jos pysytte tolpillanne ja henki kulkee!

• mk

Tehdä kaikkea vaikka töissä käy kun tulet kotiin klo 16.00 niin sinulla on 8 tuntia aikaa harrastuksiin ka klo 24.00 nukkumaan ja amulla töihin niin hyvää tulee. Jos ei töissä käy niin ei ole eläkekertymää ja eläkkeesi on jotain 300€ niin ei sillä elä ja niin kuin minullakin 50 kymppisenä on 200000€ omaisuus ja se on saatu työtä tekemällä eikä tartte toisille vuokraa maksaa ja kohta on asunto melkein maksettu ja sitten asumiskulut 250€ kuussa niin rahaa jää kulutukseen ja säästöön vieläkin enemmän kuin nyt. Kullä se oleminen ottaa päähän kun kaverit asuvat omakotitaloissa ja sinä jossain vuokrakasarmissa ja elintasosi on mitä on etkä pysty tekemään ulkomaanmatkoja etkä saa asuntolainaa kun ei ole tuloja ja naisetkin karttaa jos olet mies ja jos olet nainen niin eivät miehet rahattomia naisia kovin kauaa kattele.

• Ei huvita

Jos aamulla on oltava seitsämältä töissä ja tahtoo saada 7-8 tunnin yöunet niin ei sitä puoleenyöhön saakka keikuta. Joo-joo, sinä et tarvitse kuin 5-6 tuntia unta, ehkä mutta me muut tarvitsemme enemmän!

Mitä väliä sillä on vaikka ei saisi työeläkettä ollenkaan, vuokraan saa asumistukea ja fatta maksaa loput vuokrasta ja käteen pitää jäädä 417,45 euroa kuussa. Kaikki lääkärin sairauden hoitoon määräämät reseptilääkkeet myös fatta maksaa, samoin sähkön. Eläkeiässä ei tuloni laske eurokaan, työssäkäyvillä tulot laskevat kymmeniä prosentteja!

Elämäni 22 ensimmäistä vuotta asuin omakotitalossa Espoossa, se riitti sitä laatua. Toiset tykkää, minä en, mielummin Helsingissä kerrostalossa palveluiden lähettyvillä, ei tarvitse autoa. Ulkomaanmatkoja, minne, ei kiinnosta. Naisia on ollut ihan riittämiin, ovat syöttäneet ja juottaneet, eivät karttaneet. Rahalla saa huoria, minä en ole naisista ikinä maksanut.

• 34
        Ei huvita kirjoitti:

Jos aamulla on oltava seitsämältä töissä ja tahtoo saada 7-8 tunnin yöunet niin ei sitä puoleenyöhön saakka keikuta. Joo-joo, sinä et tarvitse kuin 5-6 tuntia unta, ehkä mutta me muut tarvitsemme enemmän!

Mitä väliä sillä on vaikka ei saisi työeläkettä ollenkaan, vuokraan saa asumistukea ja fatta maksaa loput vuokrasta ja käteen pitää jäädä 417,45 euroa kuussa. Kaikki lääkärin sairauden hoitoon määräämät reseptilääkkeet myös fatta maksaa, samoin sähkön. Eläkeiässä ei tuloni laske eurokaan, työssäkäyvillä tulot laskevat kymmeniä prosentteja!

Elämäni 22 ensimmäistä vuotta asuin omakotitalossa Espoossa, se riitti sitä laatua. Toiset tykkää, minä en, mielummin Helsingissä kerrostalossa palveluiden lähettyvillä, ei tarvitse autoa. Ulkomaanmatkoja, minne, ei kiinnosta. Naisia on ollut ihan riittämiin, ovat syöttäneet ja juottaneet, eivät karttaneet. Rahalla saa huoria, minä en ole naisista ikinä maksanut.

Ja sitten tuli lama, heräsit ja huomasit ettei sieltä sillanalta tarvitse päästää kissaakaan ulos.

• Fat cat
        Ei huvita kirjoitti:

"Mitä väliä sillä on vaikka ei saisi työeläkettä ollenkaan, vuokraan saa asumistukea ja fatta maksaa loput vuokrasta ja käteen pitää jäädä 417,45 euroa kuussa. Kaikki lääkärin sairauden hoitoon määräämät reseptilääkkeet myös fatta maksaa, samoin sähkön. Eläkeiässä ei tuloni laske eurokaan, työssäkäyvillä tulot laskevat kymmeniä prosentteja!"

Niinhän sä luulet - nyt. Todellisuudessa työnvieroksujien elintaso tulee laskemaan, eikä lopullta niitä vähäisiäkään senttejä saa vastikkeettomasti. Päädyt homeiseen yömajaan viettämään surkeaa ja sairasta vanhuuttasi.

• aina pärjää

Jos työeläke onkin 300 e, saa siihen lisäksi kansaneläkkeen osuuden sekä asumislisän.
        Itselläni työeläke on vajaa 500 e ja saan kansaneläkettä n. 300 e ja siihen päälle asumislisän. Kyllä sillä pärjää!

• lisää!

7-8 töihin valmistautuminen, työmatka
        8-16 työtä lähes tauotta
        16-17 töistä kaupan kautta kotiin, ellei pomo määrää ylitöihin
        17-17.30 ruoan laitto ja syöminen
        17.30-23 vapaa-aikaa, jolloin pitää tehdä myös kaikki kotityöt
        23-7 unta

Käytännössä 8h työpäivä oikeasti harvoin vie vapaa-aikaa vain 8h, vaan useimmiten lähemmäs 10 tuntia.

• että silleen
        Fat cat kirjoitti:

"Mitä väliä sillä on vaikka ei saisi työeläkettä ollenkaan, vuokraan saa asumistukea ja fatta maksaa loput vuokrasta ja käteen pitää jäädä 417,45 euroa kuussa. Kaikki lääkärin sairauden hoitoon määräämät reseptilääkkeet myös fatta maksaa, samoin sähkön. Eläkeiässä ei tuloni laske eurokaan, työssäkäyvillä tulot laskevat kymmeniä prosentteja!"

Niinhän sä luulet - nyt. Todellisuudessa työnvieroksujien elintaso tulee laskemaan, eikä lopullta niitä vähäisiäkään senttejä saa vastikkeettomasti. Päädyt homeiseen yömajaan viettämään surkeaa ja sairasta vanhuuttasi.

Mistä voit tietää, pysyykö aloittaja edes hengissä normieläkepäiviinsä asti? Oletko joku ennustaja vai? Minustakin on järkevämpää viettää jo silloin ns. huilipäiviä, kun vielä jaksaa jotain muutakin tehdä kuin maata sängyssä, kuten niin monet eläköityneet tekevät eläköityään. Useimmilla terveys romahtaa juuri normieläkeajan aloitettuaan, ja siinä sitä sitten ollaan, sairaana ja tulot tipahtaneena kuitenkin palkkansa ansaitsemisensa aikaan verrattuna. Kaikkensa antaneena ja loppua odotellen tuskissasi tai kovien kipulääkkeiden voimin. Suuri osa menee eläkkeestäsi lääkkeisiin ja sairaalareissuihin.

• vain asiakas

parasta olisi opiskella itselle hyvä ammatti ja sitten töihin.työvoima koulutuksena voi saada ihan hyvänkin koulutuksen.kun vaan tietää mitä haluaa.näin ei tarvii tapella työkkärin ylimielisten virkailioiden kanssa. minä olin aikoinani 6kk pakkolomalla jonka jälkeen tuli kutsu työnantajalta että ukko takasin hommiin.no kun soitin työkkäriin sanoi virkailia että koska olen ilmoittanut työn alkamiseta päivän myöhemmin ku työn antajan lapussa lukee joudun 3kk karenssiin. no minä kävin työnvälityksessä ja esitin asiani sillä höysteellä että miten sinä minut karenssiin laitat koska olen töissä.virkailia tuhisi aikansa ja sanoi, vielä sinä tänne palaat jollon sinua odottaa tämä määräämäni 3kk?. minunkin työkkärissäni jossa asioin siellä on 5 virkjailijaa joista 4 on täysiä kusipäitä.ja tämä on todellakin monen ihmisen kokema asia.mutta taas tälle reilulle virkailia naiselle sataa kiitosta joka päivä.pitäähän työnvälityksenkin kuunnella mitä ihminen kullonkin haluaa eikä pelotella jatkuvilla karensseilla. vai onko nämä ns passiiviset työnhakijat pilanneet tämänkin jutun ainaisilla valheillaan.nykyäänhän suurinosa tulee työkkäriin juuri tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia.eli syy työttömyyteen ei ole duunarin vaan firman.luulisi virkailian huomaavan tämän.

• 20

yleensä kannattaa sivistää itseään,
      on kivempi olla, eläkeläisenäkin sivistyneempi osaa ajaa paremmin etujansa,

tietysti kannattaa myös laskea mikä kannattaa.

• Minä itse

Ei fiksu tarvitse oppiakseen tai sivistykseen muita ihmisiä. Fiksu osaa ajatella ja opetella itsenäisesti.

• Kurssejakin käynyt

Työllisyyskursseille ei kannata ainakaan mennä sivistymismielessä; pikemminkin päinvastoin, niillä kursseilla opettajatkin saattavat puhua kuin pahimmat spurkut tai heittojätkät. Jos et ole vielä oppinut kirosanoja, niin viimeistään jollain typerällä työnhakukurssilla opit nekin.

• nuku 40-vuotta

Ketä kiinnostaa sinun tyhjät ajatuksesi, ei ketään.

• efKEWE

Ei taida olla ihan mahdollinen yhtälö, että (kuten nyt enenevässä määrin tapahtuu) osa työkykyistä porukkaa lomailee muitten kustannuksella, ja ne jotka ovat töissä tekevät sitä niska limassa ylitse vielä nykyistenkin eläkerajojen.

Kysymys ei ole roinan määrästä, tai henkilökohtaisen vapaa-ajan määrästä, vaan siitä että oikeudenmukaisuus ei toteudu. Eikä taloudellinen kasvu, joka on perusedellytys yhteiselle hyvinvoinnillemme. Kukaan ei jaksa vuosikymmeniä vetää perässänsä kiviriippana painavaa kasvavaa vapaamatkustajien joukkoa. Ja sitten nämä samat ihmiset vielä kehtaavat puhua siitä miten heitä mukamas riistetään ..

t: tympiintynyt, katkera, köyhille kateellinen homoporvari

• ---.-.-

Lopeta homoilu ja mene hoitoon!

• ahfkj<gngksn
        ---.-.- kirjoitti:

Lopeta homoilu ja mene hoitoon!

..yrittää tuhlata edes alkeellista sarkasmia näihin surkimuksiin ..

• Minä itse

". Eikä taloudellinen kasvu, joka on perusedellytys yhteiselle hyvinvoinnillemme"

Täysin väärin. Taloudellinen kasvu tarkoittaa vain sitä, että ihmiset ostavat huushollinsa täyteen tarpeetonta krääsää. Mitään hyvinvointia se ei tuo, päinvastoin. Kulutuksen on pakko kääntyä laskuun, varsinkin kun kehitysmaiden kulutus kasvaa. Kohta ei ole mitään mitä kuluttaa, kun luonnonvarat on käytetty loppuun. Jo 80-luvulla laskettiin, että jos jokaisella olisi amerikkalaisten elintaso, maapallo kuihtuisi kymmenessä vuodessa. Voi olla, että tämä on täyttä totta ennen kuin meikä (45v) on ehtinut eläkeikään. Te tyypit, jotka ette tajua edes ajatella kasvun haittapuolia, tuhoatte elämän maapallolta.

• Emme pärjää
        Minä itse kirjoitti:

". Eikä taloudellinen kasvu, joka on perusedellytys yhteiselle hyvinvoinnillemme"

Täysin väärin. Taloudellinen kasvu tarkoittaa vain sitä, että ihmiset ostavat huushollinsa täyteen tarpeetonta krääsää. Mitään hyvinvointia se ei tuo, päinvastoin. Kulutuksen on pakko kääntyä laskuun, varsinkin kun kehitysmaiden kulutus kasvaa. Kohta ei ole mitään mitä kuluttaa, kun luonnonvarat on käytetty loppuun. Jo 80-luvulla laskettiin, että jos jokaisella olisi amerikkalaisten elintaso, maapallo kuihtuisi kymmenessä vuodessa. Voi olla, että tämä on täyttä totta ennen kuin meikä (45v) on ehtinut eläkeikään. Te tyypit, jotka ette tajua edes ajatella kasvun haittapuolia, tuhoatte elämän maapallolta.

Taloudellinen kasvu perustuu juuri kulutukseen kuten olet todenut. Ei se perustu työssäkäymiseen vaan siihen että yritetään täälläkin toteuttaa "amerikkalaista unelmaa". Kaikki on saatava ja mahdollisimman pian ja rahaa kulutettava.

Tämä ns. lama on vielä pientä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Yhä enemmissä määrin siirtyy teollisuus ja muut yritykset halvan työvoiman maihin ja asuntojenkin hinnat tulevat romahtamalla alas.

Siihen on yksinkertainen syy. Suomalainen työvoima on kallista ja ostovoima vähenee. On vaikea sitä kämppää ostaa joten se vaikeuttaa pitkällä tähtäimellä kaikkeen.

Itse kun tulen eläkeikään. n. 15 -20 vuotta on suomi pahassa jamassa ja kiina, intia muut kehitysmaat jylläväät markkinoilla.

Olen itse hieman ollut teollisuudessa töissä ja nähnyt suomalisen duunarin asenteen. 8 tunnin työpäivästä tehdään hommia max. puolet ja kaikki pitäisi saada lautasella eteen.

Ei tämä pitkällä välillä vetele.

• Minä itse
        Emme pärjää kirjoitti:

Taloudellinen kasvu perustuu juuri kulutukseen kuten olet todenut. Ei se perustu työssäkäymiseen vaan siihen että yritetään täälläkin toteuttaa "amerikkalaista unelmaa". Kaikki on saatava ja mahdollisimman pian ja rahaa kulutettava.

Tämä ns. lama on vielä pientä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Yhä enemmissä määrin siirtyy teollisuus ja muut yritykset halvan työvoiman maihin ja asuntojenkin hinnat tulevat romahtamalla alas.

Siihen on yksinkertainen syy. Suomalainen työvoima on kallista ja ostovoima vähenee. On vaikea sitä kämppää ostaa joten se vaikeuttaa pitkällä tähtäimellä kaikkeen.

Itse kun tulen eläkeikään. n. 15 -20 vuotta on suomi pahassa jamassa ja kiina, intia muut kehitysmaat jylläväät markkinoilla.

Olen itse hieman ollut teollisuudessa töissä ja nähnyt suomalisen duunarin asenteen. 8 tunnin työpäivästä tehdään hommia max. puolet ja kaikki pitäisi saada lautasella eteen.

Ei tämä pitkällä välillä vetele.

Minä olen ollut teolisuudessa ja kyllä siellä sentään töitä tehtiin verrattuna toimistoihin. Toimistotyössä istuttiin OIKEASTI puolet päivästä valittamassa, kuinka kiire on. Paras tapaus - eikä tämä ole provo, kyllä näitä on muutkin nähneet - oli se, kun yksi naisihminen istui kahviossa puoli tuntia valittamassa, kuinka ei ehdi kunnolla kahvitaukoakaan pitää. Itse olin tuolloin harjoittelija ja minä usein tiskasin ,upit, siivosin pöydät ja kuuntelin noita valituksia töitä tehdessäni.

• Työn ilo

Perustuslain mukaan on valtion ja asuinkunnan turvattava ihmisarvoisen elämän puitteet silloin, kun omat voimavarat eivät riitä. Tarkoittaa että yhteiskunnan on huolehdittava vammaisista, fyysisesti tai henkisesti sairaista. Onhan myös työhaluttomuus ja laiskuus henkinen sairaus ja heillekin yhteiskunta turvaa kohtuullisen toimeentulon.
        Näille vammaisille ei vaan mikään riitä, lisää pitää saada, toisilta.

• luuseripuuseri
        Työn ilo kirjoitti:

Perustuslain mukaan on valtion ja asuinkunnan turvattava ihmisarvoisen elämän puitteet silloin, kun omat voimavarat eivät riitä. Tarkoittaa että yhteiskunnan on huolehdittava vammaisista, fyysisesti tai henkisesti sairaista. Onhan myös työhaluttomuus ja laiskuus henkinen sairaus ja heillekin yhteiskunta turvaa kohtuullisen toimeentulon.
        Näille vammaisille ei vaan mikään riitä, lisää pitää saada, toisilta.

..ihan vaan se työpaikka. Äläkä sano, että siivoojan paikkoja on, ehkä niitä on jossain 600 km päässä 4 tuntia päivä, mutta täällä on työttömiä ammattisiivoojiakin. Puhelinmyyntiä on, juu, minun moraalini ei kestä kotirauhan häirintää.

Mutta ei mulle kukaan mitään anna, puoliso vain, kun puolison tulojen takia en saa mitään muutakaan. En minä niistä tukiloista niin välitäkään, työ riittäisi hyvin.

• Minä itse

Minustakin tuli paljon onnellisempi, kun lopetin stressaamisen työn haun suhteen. Työtä on jos on ollakseen, mutta jos ei saa niin ei sitten, en stressaa. Minulla on kauppoihin matkaa kilometrin verran useimpiin. Minä en juo ollenkaan alkoholia, mutta keräilen aamulenkillä muiden jättämiä pulloja. Niitä löytyy usein, toisinaan taas ei, ihan sama.

En nuku aamuisin pitkään, tykkään nukahtaa aikaisin ja herätä katsomaan auringonnousua. Kovilla pakkasilla voi tehdä käsitöitä, täyttää sanaristikoita ja lukea. Hyvillä keleillä lenkkeily ja kirjastossa käynti ei maksa mitään ja kesällähän harrastuksia riittää, suurin osa ei maksa mitään tai maksaa hyvin vähän.

Se on totta, että suurinta osaa tavaroista, mitä ihmisillä on, ei tarvitse. Näkyy olevan tosi vaikeaa ymmärtää. Itse en ole eläissäni käynyt naapurimaita pitemmällä, en silloinkaan kun oli töitä - en ehtinyt. Miksi sinne pitäisi mennä? Vieraista kulttuureista voi katsoa televisiosta ja lukea kirjoista/netistä.

Eläkkeestä olen paskat välittänyt sen jälkeen, kun ympäripyöreitä päiviä tehnyt yrittäjä-äitini kupsahti ennen kuin oli ollut päivääkään eläkkeellä. Olen tottunut elämään niin pienillä tuloilla, että se ja sama. Kyllä minä voin tehdä töitä vaikka sitten, eikös se ole kohta työvoimapulakin tulossa?

• Kolme kerrosta väkeä

Tulin eilen kotiin taksilla jota ajoi irakilainen kaivosinsinööri, sivistynyt, miellyttävä ja asiallinen kaveri. Maatkaa te luuserit vain vällyjenne välissä vielä niin kauan kuin voitte!

• tj

Joo näin se o! Ei näistä suomi-luusereista oo mihinkään, kalijaa kitataan sätkä suupieles. Onnex on näitä ahkeria maahanmuuttajia, jotka todellakin ovat suomen TULEVAISUUS!!!

• otappa selvää
        tj kirjoitti:

Joo näin se o! Ei näistä suomi-luusereista oo mihinkään, kalijaa kitataan sätkä suupieles. Onnex on näitä ahkeria maahanmuuttajia, jotka todellakin ovat suomen TULEVAISUUS!!!

90% maahanmuuttajista elää toimeentulotuella ja paremmin kuin suomalaiset työttömät! (heillä on ns. erityistarpeita)

Tänne maksetaan lentoliput ja yhdistellään perheitä. Olet ilmeisesti vahingossa tavannut siihen kymmeneen prosenttiin kuuluvan maahanmuuttajan.

Tänne tulllaan etujen takia ei töihin!

• ShakkiÄssä

Hei!

Olet oikesti kuin minun kaksoisolento!

Ihan samoja piirteitä kuin minussa ja olen myös työtön ja nostan sossusta rahaa!

Silmiinpistävintä oli tuo shakki. Pelataanko joskus?
      Mä oon oikeesti aika kova ;)

Mut nukutaan me molemmat huomenna pitkään ja annetaan työssäkäyvien ansaita mammonaa jos ne niin haluaavat =)

• Minä itse

Minä en nuku pitkään. Laitan kohta verkkarit päälle ja menen tyytyväisenä aamulenkille kun muut menevät töihin. No itse mielelläni tekisin töitäkin, mutta en anna sen puutteen masentaa enää, vaikka noilla joillakin onkin kova yritys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      33
      2906
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      133
      2461
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      16
      2134
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1873
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1386
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1327
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1304
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1007
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      144
      985
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      939
    Aihe