Köyhäksi Espanjaan

köyhimys

Mielestäni sossun pitäisi kokeilla toimeentulotuen maksamista ulkomaille. Sosiaalitoimen maksettaviksi jäävät vuokrat olisivat kohtuullisempia ja 400 euron ruokarahalla saisi paljon enemmän elämisen välttämättömyyksiä. Köyhät saisivat inhimillisemmän ilmastonkin, kuka täällä kylmässä pohjolassa viihtyy talvella. Onko elämän oltava kurjaa vain siksi, että on köyhä ja tarvitsee sosiaalihuoltoa? Jos joku vastustaa tätä ehdotustani, niin ihmettelen perusteita, koska edullisempi asuminen Espanjassa säästäisi niitä paljon puhuttuja verorahoja muuhun käyttöön sen lisäksi, että toisi ilmastollisia etuja köyhille. Terveydenhuollot ja muut tarpeelliset asiat voitaneen hoitaa kahdenvälisin sopimuksin Suomen ja Espanjan valtioiden välillä.

Jospa Suomen eri kuntien sosiaalihuollot ostaisivat yhdessä ison kerrostalon Espanjasta ja muuttomahdollisuutta tarjottaisiin etenkin suurten kaupunkien köyhille? Asuntoja suurista kaupungeista vapautuisi niitä työn takia tarvitseville ja moni köyhä varmasti ilomielin jättäisi tämän kylmän Pohjolan taakseen.

22

764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdgnfjmhgk

      Ai jaa?
      Siis unohdetaan sievistelevät puheet työttömyydestä (ja siitä miten vaikeaa sitä on yrityksistä huolimatta saada) ja siirrytään ihan reilusti valtion lomailijaelätiksi aurionkorannalle ?

      Asiaa! Kuulostaapa tosi reilulta.Viinakin kun siellä lienee huomattavasti halvempaa.

      • Pnompenn

        Ei missään nimessä Espanjaan. Uros puoleiset Thaimaan yö elämään nauttimaan luonnon antimia, naaras puoleiset Marokkoon tai Algerian uroiden palvottavaksi. Hyvä idea, kannatan. Työttömät on jo tämän älynneet, liiton rahalla elää Thaimaassa ruhtinaan elämää talven ajan. Muut lähti jo marraskuulla, minä juutuin tänne. Kohta menen perään. Liiton hakemukset täytetty neljälle kuukaudelle valmiina, agentti saa niitä postitella ajallaan. Ei muutaku Auf viidelseen!! Tulkaa mukaan kaikki , hauskaa on tiedossa . Tuliaisena tuon aidsin, hoidon maksaa Suomen valtio. Työn iloa teille työlliset Suomalaiset.


      • Esko-Murjaani
        Pnompenn kirjoitti:

        Ei missään nimessä Espanjaan. Uros puoleiset Thaimaan yö elämään nauttimaan luonnon antimia, naaras puoleiset Marokkoon tai Algerian uroiden palvottavaksi. Hyvä idea, kannatan. Työttömät on jo tämän älynneet, liiton rahalla elää Thaimaassa ruhtinaan elämää talven ajan. Muut lähti jo marraskuulla, minä juutuin tänne. Kohta menen perään. Liiton hakemukset täytetty neljälle kuukaudelle valmiina, agentti saa niitä postitella ajallaan. Ei muutaku Auf viidelseen!! Tulkaa mukaan kaikki , hauskaa on tiedossa . Tuliaisena tuon aidsin, hoidon maksaa Suomen valtio. Työn iloa teille työlliset Suomalaiset.

        Tiettävästi (ainakin tämän palstan köyhien puheista päätellen) jälkikasvunkin etua ja loppusijoitusta pitäisi tarkastella?


      • fglohlöihlöiö

        Kun laittaa asunnnon muutamaksi kuukaudeksi pimeästi vuokralle.


    • joonas-marjatta

      Köyhät ja pitkäaikaistyöttömät - niin kantaväestön kuin maahanmuttajien edustajat voitaisiin lähettää johonkin taantuvaan muuttotappiolliseen maalaiskuntaan jossa ne voisivat marjastaa, kalastaa ja viljellä kotitarpeiksi vähän leivänsärvintä.

    • Olet taas kännissä

      Saisit päähäsi joka päivä. Luuletko espanjalaisten katselevan kaltaisiasi pultsareita.

      • toimeentulotuelle

        Espanjalaiset ovat hyvillään ulkkareista.
        Tietävät niiden mukana joka tapauksessa tulevan rahaa, vaikka vähemmänkin.

        Mukavaa porukkaa.

        Ps. Emme paljoakaan rahoittaneet paikallisten ravitsemusliikkeiden toimintaa.
        Kävimme 3kk:n aikana eukon kanssa ulkona syömässä kerran päivän menun, 7,50E / hlö juomineen ja kerran 4E:n kebabit.


    • toimeentulotuelle

      Hyvä, kannatettava ajatus.

      Alle 100:lla löytyy kohtuullisia vaihtoehtoja kahden asuttavista kämpistä.

      Itse valmistaen tulee syöminen halvaksi.
      Meillä eukon kanssa keskikulutus pihistämättä oli alle 7E/pv sisältäen ruokaolutet ja tölkkiviinit, kohtuullisessa määrin.

      Lisäjuopottelukin on siedettävän hintaista.
      Kuppiloihin menee rahaa jos sitä harrastaa.

      Kuntoa voi hoitaa ulkoillen läpi vuoden, harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta.
      Olettaen sijainniksi Andalucian tai Costa Bravan rannikot.

      Alkoholille altistuminen vähentäisi myös odotettavissa olevia eläkekustannuksia.

      Siellä voisivat toimeentulotukiset toteuttaa myös sosiaalisia palveluhalujaan tekemällä pikkupalveluja alueella asuville veteraaneille.
      Ilmaiseksi tai maksusta.

      Työttömien kannattaisi ainakin kokeilla yhtä 3kk:n työnhakujaksoa.
      Kotimainen työkkäri ei vainoa ja Espanjalainen ei ole pätkääkään kiinnostunut.
      Halutessa voisi myös mennä vaikkapa Thaimaahan pariksi kuukaudeksi ilman karenssin palkoa.

      • Tervemenoa

        Joo menkää vain, mutta ei Suomen valtion kustannuksella. Kokeilkaa josko Espanja ottaisi teidät elintasopakolaisiksi, tms.


      • toimeentulotuelle
        Tervemenoa kirjoitti:

        Joo menkää vain, mutta ei Suomen valtion kustannuksella. Kokeilkaa josko Espanja ottaisi teidät elintasopakolaisiksi, tms.

        19.04. lähdemme.

        Onko sillä väliä kuluttaako omia tulojaan täälä vai muualla?


      • Joo-Joo-Joo
        toimeentulotuelle kirjoitti:

        19.04. lähdemme.

        Onko sillä väliä kuluttaako omia tulojaan täälä vai muualla?

        Ans ku mä arvaan.

        Yhdestäkin vähän paheksuvasta kannaotosta tulee kamala älämölö siitä miten eräät luonnehäiriöiset saavat kaameat kicksit vähäosaisten polkemisesta, eivätkä soisi sorretulle ja varattomalle kansanosalle pienintäkään mukavuutta elämäänsä.,


    • fglhlihöö
    • Pohjoiseen...

      Siellä on tyhjillään kokonaisia kerrostaloja. Lisäksi Työttömät tekevät pimeää työtä etelässä isoissa kaupungeissa, ruokkien näin työttömyyttä. Työttömät vievät resurssia töllisiltä pitäen asuntojen hinnat korkealla. Lisäväki auttaa palveluita säilymään pienissä taajamissa. Asuminen on halpaa ja koulut säilyy, työllisyys vaikutus auttaa pientä taajamaa paljon. Lapset voivat paremmin pienissä kouluissa.

      Paljon hyvia vaikutuksia pakkosiirtämisellä. Luulen että moni pimeäätyötä tekevä nostaa kytkintä työttömyysjonosta, jos on uhkana siirto vaikka Puolangalle, tai kolariin.

      • Kannatan

        .. se ikuinen rutina siitä miten ei ole "varaa" matkustaa hyödyntämään luonnon antimia, tai miten ei voi viljellä porkkanoita kerrostalon parvekkeella. Joo, porukka maalle hakkaamaan halkoja lämpimikseen ja pääkaupunkiseudun asunnut vapautuvat niille jotka täällä opiskelevat, tekevät työtä - tai ovat eläkkeellä ikänsä töitä tehtyään.


    • 8+9

      työnhakureissu euroopan rajojen sisällä on mahdollista, kaikki tuet maksetaan tältä ajalta. Tätä "työnhakuahan" voi mukavasti käyttää hyväksi lähtemällä esim. espanjaan puoleksi vuodeksi, suomen tuilla siellä elelis jo ihan mukavasti, toisin kuin täällä siperiassa.

      • toimeentulotuelle

        Minulle suotiin ainoastaan 3kk:n työnhakujaksot!
        Lisäkiusaksi haun uusiminen on edellyttänyt vähintään kuukauden työrupeaman työ- ja palkkatodistuksia!

        Olenko tullut väärin kohdelluksi.

        6kk olisi mukavempi.
        Nyt pitää ilmoittautua viikon sisällä lähtöpäivästä.
        No, perille ajaa halutessaan alle kahden vuorokauden.

        Viimeisen kuukauden korvauksen olen kääntänyt omalle tilille kotimaiseen pankkiin joten perillä olen ehtinyt nostamaan vain 2kk:n korvaukset.
        Ensimmäinen vajaan 2:n viikon viiveellä.

        Olen myös päissäni mielikuvitellut että muualle maksetaan ainoastaan ns. ansiosidonnainen, ei mitään tukia?


    • Terve menoa

      Espanja maksaa pakolaisille kolme kuukautta pientä tukea. Yritä saada sitä. Sen jälkeen voitkin hakea hanttihommia miljoonien mamujen joukossa. Kehoittaisin tulemaan niillä toimeen, sillä sellaista maailmankolkkaa ei olekaan, että joku tuttu ei näkisi, eikä yllättävän katoamisesi selviäminen pysy takuulla salassa, vaan sinusta tulee hetkeksi paikkakuntasi päivän puheenaihe. Espanjalla ja Suomella on luovutussopimus, joten sinut noudetaan maksamaan pettämäsi rahat takaisin korkojen kera, sekä saamaan rangaistuksesi oikeudessa.

    • Vapaa kulku

      Voit vapaasti muuttaa sinne heti. Siellä saat sosiaalipalvelut paikan päältä ja voit rauhassa juoda itsesi kuoliaaksi. Toivottavasti muutat nopeasti.

      • toimeentulotuelle

        On juopotella itsensä sairaseläkekuntoon ja sen jälkeen ryhdistäytyä ja alkaa nauttimaan esimerkiksi Espanjan maksuttomista terveyspalveluista ja reseptilääkkeistä, jos niitä tarvitsee.

        Kokemusta on mutta muuten kuin juopotellen eläkkeelle.

        Kylällämme on kaikille maksuton paikallisliikenne ml. reservatiot.
        Eläkeläisille runsaasti puolihintaisia palveluja, mm. maan sisäisiä lomamatkoja, talvella Kanarialle jos on mantereella jne.


    • oloo

      pässäs pakota. :D

      Raha virtaisi silloin ulkomaille ja jäisi ei köyhien tulo riitä kuin kulutukseen ja ilman kulutusta kaikki pysähtys.

      Jätetään vain ihan suosiksella tuo valuutan siirto ulkomaille noille rikkaille.

      Keskikertaisuus on maailman suurinta köyhyytä johon yhtyy tuo tyhmyys.

    • Pummi

      Olishan siellä viinakin halvempaa !

      • toimeentulotuelle

        Lähi Liddlen 0,7l vodka 3,11E, alle 5E:n jo valikoimaa.

        Oluttölkit alkaen 0,20E/kpl.
        1l:n viinitölkit 0,59E alkaen.
        Juotava kuohkari alle 2E/0,7l
        Jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe