Vakuutusvelttoilijat taloyhtiön kiusana oli artikkeli uusimmassa Suomen Kiinteistölehdessä 2/2010 (s. 20 - 22).
Suosittelen vuokranantajia tutustumaan näihin vakuutuksen kiemuroihin. Mielenkiintoista oli miten vähän taloyhtiön kiinteistövakuutus korvaa.
Sattuiko muut lukemaan tätä?
Vakuutusvelttoilijat
4
371
Vastaukset
- 1+5
En ole kerennyt vielä täysin lukea, mutta silmäillyt läpi.
Jutussa oli muutamia hyviä huomioita, joita ei heti tule ajatelleeksi.- vat
sai minut vakuuttumaan siitä että vaadin vuokralaiselta laajan kotivakuutuksen jatkossakin.
Onko näin että mikään vakuutusyhtiö ei myönnä vuokranantajalle vakuutusta vuokrakämppään? Näin ainakin minulle kerrottiin. - ei ole pakko ottaa
vat kirjoitti:
sai minut vakuuttumaan siitä että vaadin vuokralaiselta laajan kotivakuutuksen jatkossakin.
Onko näin että mikään vakuutusyhtiö ei myönnä vuokranantajalle vakuutusta vuokrakämppään? Näin ainakin minulle kerrottiin.Vuokralaisen ottama vakuutus korvaa vain hänen vastuulleen jääviä vahinkoja ja hänen omaisuuttaan.
Olisihan se vuokralaiselle melkoinen lottovoitto jos saisi korvaukset vuokranatajan tuhoutuneesta omaisuudesta esimerkiksi tulipalon jälkeen.
Tiedän että kotivakuutusehtoa käytetään, laillisuudesta en oikein tiedä. Ainakaan vuokranantajalla ei ole mitään keinoa valvoa että onko vuokralainen muuttanu vakuutusta tai irtisanonut sen. - vakuutettu
ei ole pakko ottaa kirjoitti:
Vuokralaisen ottama vakuutus korvaa vain hänen vastuulleen jääviä vahinkoja ja hänen omaisuuttaan.
Olisihan se vuokralaiselle melkoinen lottovoitto jos saisi korvaukset vuokranatajan tuhoutuneesta omaisuudesta esimerkiksi tulipalon jälkeen.
Tiedän että kotivakuutusehtoa käytetään, laillisuudesta en oikein tiedä. Ainakaan vuokranantajalla ei ole mitään keinoa valvoa että onko vuokralainen muuttanu vakuutusta tai irtisanonut sen.Vuokranantaja ei voi vakuuttaa vuokraamaansa asuntoa, vuokralainen voi. Laajan kotivakuutuksen voi vuokrasopimuksessa vaatia, se korvaa vuokranantajankin omaisuutta, ei pelkästään vuokralaisen. Ja silloin vuokralainen SITOUTUU SEN OTTAMAAN, jos on allekirjoittanut vuokrasopimuksen. Ja on kyllä keino varmistaa ja tarkistaakin onko voimassa. Jos ei ole niin siitä onkin sitten seuraamuksia.
Ja riskihän on vuokralaisella suuri, jos jotain tapahtuu ja vakuutusta ei ole. Varsinkin kun sen on vuokrasopimuksessa sovittu olevan. Niin moninaiset on vakuutuskiemurat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232269Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561464- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?66915Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9797- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760