Meillä on tapana sanoa, että emme usko ennen kuin näemme - mutta se on vain keino kiemurrella pois hankalasta tilanteesta, joka vaatii meiltä uskomista. Emme nimittäin usko edes silloin kun näemme.
Maailma, jossa elämme, on photoshopattu maailma. Meidät on opetettu ajattelemaan, että jokainen erittäin oudolta näyttävä valokuva on väärennetty, muokattu, photoshopattu. Sellainen kuva ei vain yksinkertaisesti voi olla aito, koska niin ajatteleminen vaatii liikaa uskoa. Emme siis usko silmiämme, vaikka näemme niiden avulla; kuinka sitten voisimme uskoa ilman näkemistä?
Epäily kaiken tuntemattoman edessä on perusominaisuutemme, mutta se on stagnaatiota. Ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe, muuttavat maailmaa. He uskaltavat hylätä kaikki jähmettyneet ajatuskuviot ja ryhtyä johonkin uuteen.
Kuinka Einstein olisi voinut muuttaa maailmaa, jos hän ei olisi uskonut, että hän on löytänyt jotain aikaisemmat teoriat kumoavaa? Kuinka Edison olisi voinut valaista maapallon, ellei hän olisi ensin uskonut, että valoa voidaan tuottaa muullakin tavalla kuin kynttilällä tai öljylampulla? Kuinka Luther olisi voinut avata tien sananvapaudelle, ellei hän olisi vakaasti uskonut, että paavin ei pida antaa puhua meidän puolestamme?
Valokuvia, joita suurin osa ihmisistä ei usko aidoiksi:
http://oddee.com/item_96986.aspx
Elämme photoshopatussa maailmassa.
2
180
Vastaukset
- no jaa
"Kuinka Einstein olisi voinut muuttaa maailmaa, jos hän ei olisi uskonut, että hän on löytänyt jotain aikaisemmat teoriat kumoavaa?"
Einstein ei kumonnut aiempia teorioita vaan täydensi. Eikä se mistään uskosta lähtenyt vaan havainnoista ja niiden perinpohjaisesta ymmärtämisestä.
"Kuinka Edison olisi voinut valaista maapallon, ellei hän olisi ensin uskonut, että valoa voidaan tuottaa muullakin tavalla kuin kynttilällä tai öljylampulla?"
Ei se mikään uskon asia Edisonille ollut. Sähkölamppu oli keksitty jo ja Edison vain teki kovasti töitä sen eteen että saatiin aikaan käytännössä toimiva tuote. - Ja näyttää
siltä että juoruja kyllä innolla kuullaan, ja itse olen huomannut ne perättömiksi, ja uskotaan evoluutiota joka käytännössä on mahdotonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242481Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3492090Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261932Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101763Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581538Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121082Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181059- 55920
- 63905
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2868