Olemme miettineet vaihtaa alakaappien ovet uusiin, koska pientä (5 ovea ja näkyy selvästi) kolhiintumista on ovien pinnoille siunaantunut. Ylä sekä alakaapeissa on MDF-ovet nyt ja yläkaapit ovat edelleen hyvässä kunnossa. Mites nuo keittiöfirmat toimittaa tai tekee bisnestä pelkästään ovet vaihtamalla? Ainakin Gaala tekee tällaisia remontteja mutta Gaalasta on kuulunut negatiivista (myös positiivsta) palautetta ja mainostaa omaa tuotetta "jopa 50% edullisempi keittiöremontti". Asunnossamme ei asusta pieniä lapsia enään. Onko kenelläkkään eri materiaaleilla olevia alakaappien/yläkaappien ovia ja millaset kokemukset ovat? Onhan näitä materiaalia tietysti MDF, puuviiluovet,puuovet,matalapainelaminaattiovetja kalvo-ovet. Mikähan noista ovista kestää parhaiten kulutusta ja pientä kolhiintumista (esim. imurin kosketus) teidän mielestänne?
Kiitos asiallisista käyttökokemuksista ja kommenteista!
Ovien materiaali
8
788
Vastaukset
- Asentaja Rane
Ovien vaihto vanhaan keittiöön ei kannata. Vain ulkonäkö muuttuu mutta kaikki keittiön ongelmat jäävät.
Ovien vaihdolla ei muutu toimimattomat kulmaratkaisut, huonot jäteratkaisut, ovien vaihdolla ei poistu vanhanaikaiset lattialiedet, laatikot eivät levene eivätkä lisäänny jne.
Ainut oikea keittiöremontti on purkaa kaikki vanhat pois ja aloittaa puhtaalta pöydältä.
Tähän ei apua saa jos itse pyörittelee esitteitä ja yrittää piirrellä paperille tai koneelle. Itse ei voi suunnitella koska vaihtoehtoja on niin paljon ja niistä parhaiten on perillä ammatti keittiösuunnittelija ammatti liikkeessä, ei missään lastulevy nouto kasaus hallissa, vaan merkki myymälässä jossa sunnittelijoita koulutetaan lähes viikoittain ja he ovat parheiten ajantasalla mitä mihinkin voi ja kannattaa laitaa.
Hyväkin keittiö voidaan pilata huonolla suunnitelulla ja varsinkin asennuksella.
Kokonaisuus ratkaisee.- Kokemus-L
"Ovien vaihto vanhaan keittiöön ei kannata. Vain ulkonäkö muuttuu mutta kaikki keittiön ongelmat jäävät.
Ovien vaihdolla ei muutu toimimattomat kulmaratkaisut, huonot jäteratkaisut, ovien vaihdolla ei poistu vanhanaikaiset lattialiedet, laatikot eivät levene eivätkä lisäänny jne."
Ja onko muka aina niin että vanha keittiö on huono ja toimimattomasti suunniteltu? Tuskin sentään. Moni on voinut tehdä edellisenkin remontinihan ajatuksella joten asiat voivat olla jo ihan hyvin paikoillaan. On sitäpaitsi todella paljon taloudellisempaa ja ekologisempaa pidentää vanhan keittiön käyttöikää ulkonäköä kohentamalla. Pelkästään vaikka vanhojen tasojen vaihto voi parantaa keittiön ulkonäköä huomattavasti eikä maksa paljon. Kyllä noita ovien vaihtoja kannattaa ainakin selvittää jos keittiö on muuten ok. - tribone
Jep,pari kommenttia tullut tännekki eli kiitosta vaan. Sen verran lisään alkuperäisee viestiini, että keittiöni on täysin uudistettu (koneet, kalusteet ja katto maalattu) n. 7 vuotta sitten. Mitään muuta ongelmaa tai haittaa ei kettiössä ole kuin nuo alakaappien ovissa olevat pikku kolhut. Ovet ovat MDF-maalatut ei MDF-kalvo-ovet ja tasot ovat erinomaisessa kunnossa. Näyttää siltä että tarjous kierros on tehtävä yrityksiin,eipä siinä mitään, mutta olisin halunnut käyttäjien kommentteja toiminnllisuudesta ovien eri materiaalien väliltä. Gaala vai joku muu?
- M.L.
tribone kirjoitti:
Jep,pari kommenttia tullut tännekki eli kiitosta vaan. Sen verran lisään alkuperäisee viestiini, että keittiöni on täysin uudistettu (koneet, kalusteet ja katto maalattu) n. 7 vuotta sitten. Mitään muuta ongelmaa tai haittaa ei kettiössä ole kuin nuo alakaappien ovissa olevat pikku kolhut. Ovet ovat MDF-maalatut ei MDF-kalvo-ovet ja tasot ovat erinomaisessa kunnossa. Näyttää siltä että tarjous kierros on tehtävä yrityksiin,eipä siinä mitään, mutta olisin halunnut käyttäjien kommentteja toiminnllisuudesta ovien eri materiaalien väliltä. Gaala vai joku muu?
Mikset vain paikkaa nuo pienet kolhut ovissasi ja maalaa uudelleen, jos ovet kerran on MDF-ovia. Taatusti halvempaa ja helpompaa kuin ovien vaihtaminen :)
- BA
On olemassa myös firmoja, jotka pinnoittavat ovet, tulee halvemmaksikin. On olemassa erilaisia vaihtoehtoja sekä väriltään että kuosiltaan. Aikanaan meillä pinnoitettiin ovet koko keittiössä ja hyvin kestivät (15v) ennekuin teetimme koko keittiön uudelleen ja vanhat ovet kaapistoineen lähtivät vielä kaverin kesämökille ja hyvin ovat pelittäneet sielläkin.
- tribone
Kiitti taas vastauksista. Yhen tarjouspyynnön jo tein (alakaappien vaihosta) mutta tuleeha se epäilemättä aika kalliiksi. Aloin jo mielessäni pähkäilemään tuota maalausvaihtoehtoa, koska kyseessä vain 3 leveää ovea ja 2 laatikoston reunaa. Mikäli laittasin pinnotuksen, sekin tulisi selvästi halvemmaksi kuin alakaappien ovien vaihtaminen. Pitää makustella asiaa vielä, mutta luulen kuitenkin, etten vaihda kaikkia ovia uusiin.
- Eveliina''
tribone kirjoitti:
Kiitti taas vastauksista. Yhen tarjouspyynnön jo tein (alakaappien vaihosta) mutta tuleeha se epäilemättä aika kalliiksi. Aloin jo mielessäni pähkäilemään tuota maalausvaihtoehtoa, koska kyseessä vain 3 leveää ovea ja 2 laatikoston reunaa. Mikäli laittasin pinnotuksen, sekin tulisi selvästi halvemmaksi kuin alakaappien ovien vaihtaminen. Pitää makustella asiaa vielä, mutta luulen kuitenkin, etten vaihda kaikkia ovia uusiin.
hyvän kaapin ovien vaihtajafirman,
minulla olisi sama ongelma, pitäisi saada koko keittiöön vain ovet! - Hip-hei-hurraa
Eveliina'' kirjoitti:
hyvän kaapin ovien vaihtajafirman,
minulla olisi sama ongelma, pitäisi saada koko keittiöön vain ovet!kiinnostaisi ensi sijassa ovien ja tasojen uusiminen "meikkaus". On tuhlausta ajaa kaatopaikalle n. 7-8 jm kunnossa olevia runkoja.
Gaalaa olin ajatellut, mutta onko toimitus työ aina huonoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281970Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698