Niin, elikkäs minkälaista kielenkäyttöä puolisonne harrastaa riitatilanteissa? Meillä 3vuotta yhteistä elämää takana uusioperheenä ja ihana 2kk vaavi, MUTTA itsetuntoni on jo ihan pohjalukemissa...Ehkä vaan olen tyhmä ja lapsellinen, mutta tosiaankin muistan kaikki nimittelyt mitä mieheni on suutuspäissään mulle huutanut. Tilanne on jo nyt siinä että läheisyys kaikinpuolin tuntuu jo pahalta. On mullakin paha sananen arkku, mutta nimittelyä en ole ikinä hyväksynyt enkä sitä ole harrastanutkaan.
Viime yönä oli riitaa kun mies tuli kotiin ja tokas että olen vain kärpäsenpaska hänen elämässään ja näin rumalla kropalla (80kg/172cm) kannattas pitää pää kiinni...Synnytyksen jälkeisistä hormooneista ei seksi oikein ole maistunut ja ajattelinpa nyt sit ihan tosissaan et hakekoon tästedes sitten jonkun parempi vartaloisen panopuun itselleen. (Olen joka kerta silti tyydyttänyt hänet suuseksillä, koska ajattelen et jos tilanne olisi toisinpäin niin olisi huomaavaista jos hän tyydyttäisi minut.)
Niin että tällaista meillä. Mitenkäs teillä?
T: Lehmä, idiootti, huora, tyhmä, läskii, v*kusipää
Gallup: Kielenkäyttö riitatilanteissa?
10
304
Vastaukset
- untuvainen..
olla joku keskenkasvuinen räävasuukakara..??? Itsekeskeisen ja kypsymättömän ihmisen kielenkäytöltä vaikuttaa. Ja sinä olet tuollaiselle pennulle aivan liian fiksu kumppani! Mitään neuvoa en ikävä kyllä osaa antaa... Miehen pitäisi itse tajuta, miten ala-arvoisesti käyttäytyy.
Minä ja mieheni olemme hyvinkin räiskyviä ja kielenkäytöltämme vähintäänkin "värikkäitä" eli riitatilanteissa kyllä sanan säilää ja kirosanoja tulee käytettyä - mutta enpä muista, että kumpikaan meistä olisi toista kuuden yhteisen vuoden aikana nimitellyt tolloa kummemmaksi. Vaikken lapsemme syntymän jälkeen mikään himokas seireeni sängyssä ollutkaan ensimmäiseen puoleen vuoteen ja vatsakin oli raskausarpia täynnä oleva ryppyinen reppu, en siitä huutoa saanut.
Voimia sinulle, sinä ja ihana vauvasi olette toisillenne ne ykkösasiat maailmassa, öykkäröivä mies pärjätköön itsekseen!- Yksi tarina.
Mies härnäsi ja kiusasi ja haastoi riitaa milloin mistäkin. Haukkui mielisairaaksi jollen mielistellyt. Nykyisin on siis ex. Mies kiusasi minua koska en suostunut koko ajan seksiin ja kosti seksistä kieltäytymisen haukkumalla minua mielisairaaksi. Lisäksi hän aina uhosi menevänsä vieraisiin ja kehui vieraita naisia kauniiksi. Alkuun en ymmärtänyt että miehen käytös johtui seksistä kieltäytymisestä. Eli häntä piti mielistellä kaikessa.
Lisäksi mies määräsi aivan kaikesta. Sai raivokohtauksen jos yritin sanoa mielipidettäni. Hänen mielestään minä olen niin tylsä ja virikkeetön ettei kukaan mies voi viihtyä seurassani. Hän viettikin pääosan vapaa-ajastaan harrastusten parissa. Sanakaan en saanut sanoa, olin nalkuttava ja mielisairas. Hän aina nälvi ja alisti minua. Paiskoi esineitä ja oli lievästi väkivaltainen jollen totellut. Hänen mielestään hän sanoi sanoa ja tehdä minulle mitä huvittaa, koska hän tekee niin paljon asioita vuokseni. Hän kävi kaupassa ja hoiti paljon kodin teknisiä töitä yms. Miehen ammattia, harrastuksia ja kaikkea muutakin piti aina ihailla.
Miehen äiti oli kasvattanut miehestä tuollaisen. Anopin mielestä poika on täydellinen.
Onneksi pääsin eroon.
- ilkeä on..:(
Ja siinä pitää vauvan kanssa jaksaa.. voi sinua..
Äänitäppä niitä ukkos haukkumisia ja anna sen ite kuulla, miltä tuntuu!!
Onko miehesi se jolla entinenkin perhe..onkohan käyttäytynyt exääkin kohtaan noin rumasti...?
Kyllä sinuna sanoisin tuosta neuvolassa ja kysyisin sieltä apua! Ei kannata kulissiliittoon piiloutua..
Onko sinulla yhtään ystävää, jolle voisit asiasta kertoa..? Hän voisi sitten puhua siitä miehesi kanssa..miehesi voisi sen jälkeen lopettaa nimittelyt, kun tietäisi sen menevän muittenkin korviin..- tytteli 76
...Sinulle, joka hoitaa pientä vauvaa...ja jolla on paska mies. Vaikeaa sinulla varmasti on, muuta kannatan eroamista...elämässäsi olisi rauha ja onni kolkuttaa jonakin päivänä viellä ovellasi...Harmi, että miehesi on noin keskenkasvuinen..
- jablalalalala
Olipas tekstisi surullista ja karua luettavaa. Täytyy näin miehenä sanoa, että tuollainen "mies" tai lähinnä poikanen tuo on, kaipaa melkoista koulutusta! Eihän parisuhteesta tule mitään jos "mies" elää miten sattuu ja komentelee vain toista. Parisuhde kun perustuu yhdessä tekemiseen ja toisen arvostamiseen, eikä siitä saa muodostua mitään "Isäntä / orja" suhdetta. Silloin kun parisuhdetta lähtee perustamaan on tärkeää muistaa, ettei kukaan ole täydellinen, eikä näytä joka päivä kuin olisi juhlille lähdössä. Myös on muistettava, että kumppani tulisi huomioida, eikä elää enää sitä vapaan sinkun elämää. Mikäli sitä ei voi hyväksyä, niin on parempi kerätä kamat kasaan ja jatkaa yksin eloa!
Toivotaan, että se elämä vielä tuotakin "miestä" opettaa, sillä kaikkea ei tarvitse sietää, eikä varsinkaan pidä sietää!
Voimia sinulle! - Ässädaami
Tässä saattaa olla kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta että mies on tottunut tuollaiseen käytökseen, eikä näin ollen tiedosta ollenkaan kuinka pahalta sinusta tuntuu. Voi mies toki olla puhtaasti ääliökin, mutta jo yhteisen lapsennekin takia on hyvä jos tuota ensimmäistä vaihtoehtoa käy miettimään tarkemmin. Omassa lapsuudenkodissani taistelin sisaruksieni kanssa niin että oksat pois, vasta aikuisiällä oppinut riitelemään "sivistyneemmin" ja painun pihalle sadattelemaan jos tulee yliannos. Joku antoikin erinomaisen neuvon: nauhoita miehesi puhetta ja anna hänen sitä kuunnella. Veikkaan että ääni muuttuu kellossa nopeasti ellei todellakin ole ääliö. Jos on vain immuuni omalle puheelleen, tuollainen herätys toimii.
Onnea pienokaisesta muuten.- hilloliisa
Haluaako kukaan nimitellä ihmistä, jota rakastaa? Loukata ja satuttaa. Tarkoituksella aiheuttaa pahaa mieltä. Riidellä voi, mutta ei saa hyökätä toiseen henkilökohtaisella tasolla. Sanat ovat kova ase, sekä hyvät että pahat. Ne jäävät aina mieleen.
Sinä olet kantanut yhteistä lastanne ja synnyttänyt ja ansaitset arvostuksen ja kaiken tuen mieheltäsi. Hän tekee sinulle ja sitä kautta myös lapsellenne väärin. Tuosta tilanteesta on hyvin vaikeata saada enää toimivaa, hyvinvoivaa parisuhdetta ja iloista perhettä. Mieti miksi miehesi on sinulle niin kiukkuinen, että hänen tekee mieli satuttaa sinua? Suosittelen myös kertomaan asiasta neuvolassa, vaikka se ei ole välttämättä helppoa. Silloin he huomaavat jos sinulla alkaa olla jo tosi paha olo, ja voivat auttaa. - toinen onneton
hilloliisa kirjoitti:
Haluaako kukaan nimitellä ihmistä, jota rakastaa? Loukata ja satuttaa. Tarkoituksella aiheuttaa pahaa mieltä. Riidellä voi, mutta ei saa hyökätä toiseen henkilökohtaisella tasolla. Sanat ovat kova ase, sekä hyvät että pahat. Ne jäävät aina mieleen.
Sinä olet kantanut yhteistä lastanne ja synnyttänyt ja ansaitset arvostuksen ja kaiken tuen mieheltäsi. Hän tekee sinulle ja sitä kautta myös lapsellenne väärin. Tuosta tilanteesta on hyvin vaikeata saada enää toimivaa, hyvinvoivaa parisuhdetta ja iloista perhettä. Mieti miksi miehesi on sinulle niin kiukkuinen, että hänen tekee mieli satuttaa sinua? Suosittelen myös kertomaan asiasta neuvolassa, vaikka se ei ole välttämättä helppoa. Silloin he huomaavat jos sinulla alkaa olla jo tosi paha olo, ja voivat auttaa.Täällä yksi kohtalotoveri. Ollaan uusperhe, jossa on yksi lapsi edellisestä liitosta. Yhdessä ollaan oltu reilut 3 vuotta. Suhde on riitaisa ja mies kontrolloi kaikkia tekemisiäni. Saan kuulla päivittäin olevani vanha huora, lutka, kyrpä, vitun kusipää, läskiperse, vanha rupinen akka jne. Mies on itse pettänyt minua ja hän ei ole ollenkaan kiinnostunut seksistä minun kanssani. Ollaan molemmat jo reilut 3-kymmpisiä korkeasti koulutettuja ihmisiä, joten tuntuu ihan käsittämättömältä tämä suhteen vuorovaikutuskuvio. Läheisyys on luonnollisesti kaikonnut ajat sitten, vain vihaa on jäljellä... surullista!
Voimia alkuperäiselle kirjoittajalle! Ehkä pariterapia voisi kannattaa, kun teillä kuitenkin yhteinen lapsi...?
- Näin meillä
Meillä vain on nainen pahempi suustaan. Minä olen omituinen, saamaton yms koska pahoitan mieleni riitojen aikana sanotuista hyvinkin ikävistä asioista. Pari kertaa olen itsekkin suuttunut niin, että olen kiroillut ja korottanut ääntäni. Ikävyyksiä en ammu enkä hauku kumppania. Tuloksena on syyttäminen siitä, että kiroilu pelottaa ja mies ei saa kiivastua ja huutaa koska se on pelottavaa. Minun ei pitäisi kuin kuunnella syyttämistä ja sättimistä mutta vastaan ei saa sanoa eikä hiljaakaan olla.
Loppujen lopuksi olen alkanut vältellä puhumista. En halua keskustella kun aina saa pelätä sitä, että mitähän tällä kertaa en ole tehnyt tai mitä olisi pitänyt tehdä. Elämä on mennyt pelkäksi selviytymiseksi ja tuntuu, että kaikki halukin yrittää tehdä mitään on mennyt. - järkyttynyt
Ei ei ei, naisen ei kuulu hyväksyä tommosta käytöstä! Tommonen mies mäkeen ja lujaa! Sun täytyy arvostaa itteäs sen verran ettet anna miehen käydä sun päälle ja haukkua!
Meillä kanssa riidellään, mut ei todellakaan käytetä tollasia voimasanoja jotka loukkaa toista noin paljon. Jos mua kutsuttais läskiks/huoraks, vetäisin miestä naamalle ja sanoisin että painuu mun elämästä.
Luonnollisesti nainen lihoaa raskauden jäljiltä ja muutenkin jos on ylipainoinen niin ei siitä saa huomauttaa tolla tavalla! Varmaan haluatkaan enää seksiä tommosen kanssa joka sua haukkuu. Hauku takasin!!
Ymmärrän täysin että itsetunto on alhaalla, mut sun täytyy nyt keskittyä ihanaan vauvaasi ja usko pois, parempia miehiä löytyy! Semmosia jotka rakastaa sua sellaisena kun olet ja tekee kaikkensa sun eteen.
Harmi että olet kyseiselle ihmiselle lapsen tehnyt... Liekö hyvä isä ollenkaan. Toivotan kuitenkin jaksamista ja ihan lapsen hyvinvoinninkin puolesta eroa tästä miehestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202252Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma551458- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?65908Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8791- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760