Mutta sitä ei tule ,ei koskaan.
Itseasiassa ateismi on kovassa nousussa,Suomessakin jopa 40% on ateisteja,no ei ehkä täysiä ateisteja kuten en itsekkään ole,jätän 0,1% Jumalan varaan.
Olisihan täysin typerää olla jättämättä pelivaraa kuten uskovaiset tekevät;)
Tuli tuossa mieleen että me ateistit olisimme varmasti kovimpia uskovaisia jos vain joku voisi todistaa Jumalan olemassaolon,mehän uskomme siihen mikä on järkevää ja olemassa,minä ainakin näen asian tälläisessä valossa.
Ois aika hirveetä olla uskossa vailla mitään konkreettista todistetta,sehän olisi kuin zombiena kävelisi psykoottisessasumussa ohikuljijoiden yrittäessä herätellä sinua todellisuuteen.
Mutta ihanaa olla selvänä oman itsensä herra,ei tarvitse kenellekkään kumarrella,ei ole helvettiä ,ei taivasta,saa nauttia elämästä kuin se olisi viimeinen;)
Ei itsensä orjuuttamista,omalla pihallakin voi kusta mekkaa kohti,ei tuomiota;)
Elämä ateistina on ihanaa,niinkauan kun Jumala puuttuu peliin,mutta siitä ei ole pelkoa,onhan 99,9% järjestäni tallella.
Ateismille tultava loppu!
42
602
Vastaukset
- Uskonnotonmies.
olet.
annat hyvin kyytiä muuten hihhuleilla ,kiitoskisa - jv
"Tuli tuossa mieleen että me ateistit olisimme varmasti kovimpia uskovaisia jos vain joku voisi todistaa Jumalan olemassaolon,mehän uskomme siihen mikä on järkevää ja olemassa,minä ainakin näen asian tälläisessä valossa."
Enpä sanoisi olevani kovimpia uskovaisia, toteaisin vaan että tulipahan vaan uutta tietoa tuostakin asiasta, hieno juttu.
"Ois aika hirveetä olla uskossa vailla mitään konkreettista todistetta,sehän olisi kuin zombiena kävelisi psykoottisessasumussa ohikuljijoiden yrittäessä herätellä sinua todellisuuteen."
???- totuus esiin
totuuden mainitakseni ateisteja on Suomessa 3-4%
Loput agnostikkoja ja uskovia - Eipäs,
totuus esiin kirjoitti:
Loput agnostikkoja ja uskoviavaan suurin osa suomalaisista on tapakristittyjä. Ateistit ja uskovaiset ovat vähemmistönä.
- totuus esiin
Eipäs, kirjoitti:
vaan suurin osa suomalaisista on tapakristittyjä. Ateistit ja uskovaiset ovat vähemmistönä.
"Ateistit ja uskovaiset ovat vähemmistönä."
Uskovaisia n. 10-kertainen määrä ateisteihin verrattuna totuus esiin kirjoitti:
Uskovaisia n. 10-kertainen määrä ateisteihin verrattunaNäytä tilasto
- jv
Eipäs, kirjoitti:
vaan suurin osa suomalaisista on tapakristittyjä. Ateistit ja uskovaiset ovat vähemmistönä.
Suurin osa suomalaisista on tapakristittyjä. Sitä taas ei tiedä vanha Erkkikään, kuinka moni heistä todellisuudessa uskoo julleen, varsinkin perinteisessä kristinuskon merkityksessä.
Monikin tapakristitty on itselleni sanonut uskovansa ehkä periaatteessa johonkin korkeampaan voimaan, määrittelemättä sitä sen tarkemmin. - Puke_Skywanker
totuus esiin kirjoitti:
Uskovaisia n. 10-kertainen määrä ateisteihin verrattunaEikö ne oikeat uskovat olekaan pienin vähemmistö, 0.05-0,001%??
- Aatteleppaite2.0
kuten en itsekkään.
Mutta jos Jumala olisikin yhtäkkiä totta me kaikki ateistit olisimme ns himouskovaisia,mutta ei hätää siitä ei ole pelkoa;) - Aatteleppaite2.0
jv kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista on tapakristittyjä. Sitä taas ei tiedä vanha Erkkikään, kuinka moni heistä todellisuudessa uskoo julleen, varsinkin perinteisessä kristinuskon merkityksessä.
Monikin tapakristitty on itselleni sanonut uskovansa ehkä periaatteessa johonkin korkeampaan voimaan, määrittelemättä sitä sen tarkemmin.piintynyt kulttuuriin,mutta moniko todella uskoisi raamattuakun heille sitä lukisi,tuskin kukaan ellaista paskaa edes haluaa uskoa.
On vaan niin cool pitää raamattua hyllyssä vaikka oikee paikka on pyllyssä;) - Aatteleppaite2.0
Puke_Skywanker kirjoitti:
Eikö ne oikeat uskovat olekaan pienin vähemmistö, 0.05-0,001%??
uskovat siis ne jotka ottavat raamatun kirjaimellisesti,kukaan eii halua heitä edes olevan,kivitettäköön heidät.
- jv
Aatteleppaite2.0 kirjoitti:
piintynyt kulttuuriin,mutta moniko todella uskoisi raamattuakun heille sitä lukisi,tuskin kukaan ellaista paskaa edes haluaa uskoa.
On vaan niin cool pitää raamattua hyllyssä vaikka oikee paikka on pyllyssä;)Meikäläisellä on yks kaveri, jolla on raamattu ja tuntematon sotilas kirjahyllyssä vierekkäin kunniapaikalla. Tuntemattoman se on lukenut 5-6 kertaa ja katsonut elokuvan (sen Laineen version) aina, kun se tulee itsenäisyyspäivänä. Raamatusta sanoi: En oo viittiny lukee:)
- Puke_Skywanker
uskovat siis ne jotka ottavat raamatun kirjaimellisesti,kukaan eii halua heitä edes olevan,kivitettäköön heidät.
on joskus ollut puhetta palstan oikeista uskovista, melkein jokainen on ymmärtänyt raamatun täsmälleen oikein, mutta seuraava hihhuli joka kertoo olevansa oikeassa on asiasta eri mieltä kuin edellinen, siitä päättelin (vedin hatusta) oikeiden kristittyjen määrän.
- Aatteleppaite2.0
on joskus ollut puhetta palstan oikeista uskovista, melkein jokainen on ymmärtänyt raamatun täsmälleen oikein, mutta seuraava hihhuli joka kertoo olevansa oikeassa on asiasta eri mieltä kuin edellinen, siitä päättelin (vedin hatusta) oikeiden kristittyjen määrän.
näin se menee kukaan niistä ei ota raamattua niinkuin sen sivuilla lukee vaan kuten itse haluaa,ottaen ns parhaat palat.
Mikäs sellainen uskovainen on?
Minun mielestäni hyvin epäluotettava ihminen ja paskanpuhuja. - Aatteleppaite2.0
jv kirjoitti:
Meikäläisellä on yks kaveri, jolla on raamattu ja tuntematon sotilas kirjahyllyssä vierekkäin kunniapaikalla. Tuntemattoman se on lukenut 5-6 kertaa ja katsonut elokuvan (sen Laineen version) aina, kun se tulee itsenäisyyspäivänä. Raamatusta sanoi: En oo viittiny lukee:)
on vitriinissä,ja olen kovasti lukenutkin vaan on niin perseestä ettei kukaan selvä voi sellaista uskoa,ei kukaan.
- Eri mieltä emme ole
jos uskomme Jeesukseen, mutta joidenkin Raamatun kohtien suhteen voimme olla hieman erimieltä, mutta varsinkin silloin, jos kyse on siitä, että toinen vesittää Raamatun totuutta muuttamalla sitä niin, että se sopii sellaisille, jotka mieluummin kuuntelevat niitä, jotka heille puhuvat korvasyyhyyn eli mieluisasti - tai juuri noin, kun tuossa alla olevassa kirjoituksessa: "ottamalla ne parhaat palat" taikka sitten kun on kyse harhaoppiseen lahkoon kuuluvasta.
- Rukoustykki
Olen ollut vuosikymmeniä uskossa ja tiedät, että kaikista fanaattisimmat ja ahkerimmat todistajat tulevat juuri entisistä ateisteista. Teihin kanaattaa todelllakin panostaa. On suuri menetys saatanalle, kun ateisit tulee uskoon!
- Gagarin
Rukoustykki kirjoitti:
Olen ollut vuosikymmeniä uskossa ja tiedät, että kaikista fanaattisimmat ja ahkerimmat todistajat tulevat juuri entisistä ateisteista. Teihin kanaattaa todelllakin panostaa. On suuri menetys saatanalle, kun ateisit tulee uskoon!
Älä sekoita ateistia jumalan kieltäjään. Jumalan kieltäjästä tulee helposti fanaattinen uskovainen. Mutta, kuten ketjun aloittaja totesi: Minustakin tulee heti uskovainen, kun joku toteen näyttää, että Zeus on totta, vai oliko se Allah, eikäkö Teutates... vai miten se nyt oli...? ...Tai Lucifer. Minä pelkään ihmisten herkkäuskoisuutta ja tyhmyyttä huomattavasti enemmän, kuin mörköjä.
Valitettavasti havaintoihin nojautuen on perusteltua olettaa, että jumala/jumalien olemassa olo on äärimmäisen epätodennäköistä. - Mikael R
"uskovat siis ne jotka ottavat raamatun kirjaimellisesti,kukaan eii halua heitä edes olevan,kivitettäköön heidät. "
Siitä vaan jos se ahdistunutta oloanne auttaa, minä muuten iloitsen ja iloitsen ei ahdista elämä on upeaa...ps siitä kivityksestä voi tulla lisää ahdistusta, tulee linnaa nääs... - Puke_Skywanker
Eri mieltä emme ole kirjoitti:
jos uskomme Jeesukseen, mutta joidenkin Raamatun kohtien suhteen voimme olla hieman erimieltä, mutta varsinkin silloin, jos kyse on siitä, että toinen vesittää Raamatun totuutta muuttamalla sitä niin, että se sopii sellaisille, jotka mieluummin kuuntelevat niitä, jotka heille puhuvat korvasyyhyyn eli mieluisasti - tai juuri noin, kun tuossa alla olevassa kirjoituksessa: "ottamalla ne parhaat palat" taikka sitten kun on kyse harhaoppiseen lahkoon kuuluvasta.
"kun on kyse harhaoppiseen lahkoon kuuluvasta."
montakohan miljoonaa oikeaoppista kristittyä pitää sinua harhaoppisena lahkolaisena? - Ikuisesti Ateisti
näin se menee kukaan niistä ei ota raamattua niinkuin sen sivuilla lukee vaan kuten itse haluaa,ottaen ns parhaat palat.
Minun mielestäni hyvin epäluotettava ihminen ja paskanpuhuja.Joo joo Aatteleppaite2.0Käyttäjän viestit
10.3.2010 01:57
Minun mielestäni hyvin epäluotettava ihminen ja paskanpuhuja.
Tuota minä just sanon että lukee kuin piru raamattua
eli ymmärtää mitä tahtoo ja siten paljolti vääristelee epämääräisiä lauseita.
Raamattu on muutenkin kirjoitettu näemmä todella epämääräisesti kun kaikki papitkin tulkitsee sitä eritavalla. Homot vai ei homot naiset vai ei naiset Kääk lopettakaa koko uskonto niin päästään kaikki niin paljon helpommalla.
On se sitten niin elämän tuhlaamista ettei mikään muu ole elämän tuhlaamista kuin uskonto.
On niin ihanaa olla VAPAA kaikesta pakosta.
Oli pakko kopioida kun en tiedä mihin helvettiin tää heittää taas mun textini. totuus esiin kirjoitti:
Uskovaisia n. 10-kertainen määrä ateisteihin verrattunaOnko tiede liian vaikeaa? Kokeile uskontoa:)
- pepe57
totuus esiin kirjoitti:
Loput agnostikkoja ja uskoviaHyvin monille nuorille ja keski-ikäisille suuri syy kuulua esim ev.lut. kirkkoon on oma äiti/mummu. Nehän saa kauhean hepulin, jos eroaa kirkosta. Katsokaa kirkkoa sunnuntaina. Vanhoja mummuja ja pappoja. Seurakunnassa tuhansia ihmisiä ja kirkossa parikymmentä. Tosiuskovia (jotka elää edes suht "kristillisesti") on ilmeisesti häviävän vähän. Valtaosa ihmisistä ei normielämässä edes ajattele koko asiaa. Uskonto on ihmisille vain yksi osa yhteiskunnan kulttuuria. Eli kuuluu olla kirkkohäät, kasteet, riparit lapsille ym ja sitten lopuksi papin toimittamat hautajaiset.
- SamiA
”Tuli tuossa mieleen että me ateistit olisimme varmasti kovimpia uskovaisia”
Niinhän te olettekin. Kukaan muu ei yritä kaataa Kristinuskoa, niin hanakasti kuin ateisti. Teillä on suuri usko siihen, että Jumalaa ei ole.
”mehän uskomme siihen mikä on järkevää ja olemassa”
Se, että joku on järkevää ei todistaa mitään siitä, että se joku olisi totta tai olemassa. Järki rajoittaa ihmistä olemaan vain luonnollinen ihminen. Tunteakseen Jumalan, ihmisen täytyy tulla yliluonnolliseksi eli syntyä Jumalasta. Järjen avulla et voi löytää Jumalaa.
”Ois aika hirveetä olla uskossa vailla mitään konkreettista todistetta”
Kun Jeesus asuu ihmisen sydämessä, niin siinä on riittäväsi todistetta. Sinulle se ei tietenkään riitä, koska sinun sydämessä ei Jeesus asu.
”saa nauttia elämästä kuin se olisi viimeinen”
Miten voit nauttia elämästä, jos et elä.
Raamatun mukaan se joka ei ole syntynyt Jumalasta on kuollut.
Jos sinulla ei ole Jumalaa, niin olet vain kävelevä kuolema, joka on matkalla toiseen kuolemaan eli Helvettiin.- Valdevainaa
Kaan tu na gaaneha, so me ceera tukke, bi panna tu leha te douva.
- "Autuas ja pyhä se
jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa, häneen ei toisella kuolemalla ole valtaa" - Ilmestyskirja.
- ldrguh
sinä taas ryömit tänne paskaasi levittämään? Kammottavaa että sinunlaisiasi ihmisvihaajia saa liikkua vapaana. Olet jollain mömmöillä sekottanut pääsi ja pullistelet muka heterona ja ihan taatusti epävarmana seksuaalisesta identiteetistäsi ja siksi palstoilla hyökkäät niin inhottavalla tavalla homoja vastaan.
"Jos sinulla ei ole Jumalaa, niin olet vain kävelevä kuolema, joka on matkalla toiseen kuolemaan eli Helvettiin."
Helvettiä ei ole, mutta sinun kaltaisten takia toivoisin että olisi. Se paikka olisi ihan omiaan sinulle. Kylvät vihaa ympärillesi jokaisella viestilläsi. Ehkä paras juttu olisi, että tappaisit itsesi, jotta kenenkään ei enää tarvitsisi noista sairaista jutuistasi kärsiä. - Minäkö ???
ldrguh kirjoitti:
sinä taas ryömit tänne paskaasi levittämään? Kammottavaa että sinunlaisiasi ihmisvihaajia saa liikkua vapaana. Olet jollain mömmöillä sekottanut pääsi ja pullistelet muka heterona ja ihan taatusti epävarmana seksuaalisesta identiteetistäsi ja siksi palstoilla hyökkäät niin inhottavalla tavalla homoja vastaan.
"Jos sinulla ei ole Jumalaa, niin olet vain kävelevä kuolema, joka on matkalla toiseen kuolemaan eli Helvettiin."
Helvettiä ei ole, mutta sinun kaltaisten takia toivoisin että olisi. Se paikka olisi ihan omiaan sinulle. Kylvät vihaa ympärillesi jokaisella viestilläsi. Ehkä paras juttu olisi, että tappaisit itsesi, jotta kenenkään ei enää tarvitsisi noista sairaista jutuistasi kärsiä...en levittele kakkaa, enkä vihaa ihmisiä, enkä sekoittele mitään mömmöjä,
en myöskään pullistele seksu..hm..olen varma, että olen nainen ! - valitettavasti
Minäkö ??? kirjoitti:
..en levittele kakkaa, enkä vihaa ihmisiä, enkä sekoittele mitään mömmöjä,
en myöskään pullistele seksu..hm..olen varma, että olen nainen !.
- +++++++++++
"Niinhän te olettekin. Kukaan muu ei yritä kaataa Kristinuskoa, niin hanakasti kuin ateisti. Teillä on suuri usko siihen, että Jumalaa ei ole."
Kristinusko kaatuu, kun ihmiset tajuavat miten epäinhimillinen se on.
"Se, että joku on järkevää ei todistaa mitään siitä, että se joku olisi totta tai olemassa. Järki rajoittaa ihmistä olemaan vain luonnollinen ihminen."
Järki on silti ainoa mikä ihmisellä on.
"Tunteakseen Jumalan, ihmisen täytyy tulla yliluonnolliseksi eli syntyä Jumalasta. Järjen avulla et voi löytää Jumalaa."
Kuka oikeasti haluaa löytöää jumalan? Sehän on mulkku.
"Kun Jeesus asuu ihmisen sydämessä, niin siinä on riittäväsi todistetta. Sinulle se ei tietenkään riitä, koska sinun sydämessä ei Jeesus asu."
Tämä kohta pysyy edelleen voimassa kun et todisteita tarjonnut ”Ois aika hirveetä olla uskossa vailla mitään konkreettista todistetta”
"Raamatun mukaan se joka ei ole syntynyt Jumalasta on kuollut."
Raamattu on vain kirja.
Miksi huomioisin tai palvoisin jumalaa joka lähettää minut helvettiin kun se ei pystynyt uskomaan siihen todisteiden puuttuessa?
Jumalasi on edelleen mulkku. - 31
toisen sanoja.... ehkä toinen tarvitsee tueksi sen Jumalan että uskaltaa elää, ehkä on vahvempikin sitä kautta ja niitä jotka kokevat asiat toisellalailla.
Ne vain ovat asioita joita jokainen kokee yksilöllisesti...
Vapaus tuntea, elää elämänsä parhaansa mukaan ei ole keltään pois.
Erinlaisuus ihmisissä on rikkaus jota toivottavasti jokainen osaisi myös kunnioittaa.
Olen käsittänyt että uskonto opettaisi myös suvaitsevaisuutta toista ihmistä kohtaan...
sitä käytetään ihmisten karsinointiin ja tuomitsemiseen.... Joten onko raamatun tulkitseminenkin sitä miten meistä itse kukin sen käsittää ja kokee.... - Aatteleppaite2.0
vain ihmisesten kirjoittama surkea kirja.
Ja minä ELÄN,en orjuuta itseäni kenellekkään kummituksille. - ++++++++++
31 kirjoitti:
toisen sanoja.... ehkä toinen tarvitsee tueksi sen Jumalan että uskaltaa elää, ehkä on vahvempikin sitä kautta ja niitä jotka kokevat asiat toisellalailla.
Ne vain ovat asioita joita jokainen kokee yksilöllisesti...
Vapaus tuntea, elää elämänsä parhaansa mukaan ei ole keltään pois.
Erinlaisuus ihmisissä on rikkaus jota toivottavasti jokainen osaisi myös kunnioittaa.
Olen käsittänyt että uskonto opettaisi myös suvaitsevaisuutta toista ihmistä kohtaan...
sitä käytetään ihmisten karsinointiin ja tuomitsemiseen.... Joten onko raamatun tulkitseminenkin sitä miten meistä itse kukin sen käsittää ja kokee...."Olen käsittänyt että uskonto opettaisi myös suvaitsevaisuutta toista ihmistä kohtaan...
sitä käytetään ihmisten karsinointiin ja tuomitsemiseen.... Joten onko raamatun tulkitseminenkin sitä miten meistä itse kukin sen käsittää ja kokee...."
Uskonto opettaisi suvaitsevaisuutta, ainakin Islam, Juutalaisuus ja Kristinusko, jos ei otettaisi pyhiä kirjoja huomioon.
Pidettäisiin näiden "pyhien kirjojen" tarinoita vain sieniä syöneiden barbaarien harhoina.
- !00 % uskovainen>!
99,9 % ateismisi, silloin ateismisi on tuhansia kertoja epävarmemmalla pohjalla kuin lottovoitto. Tarkoittaa - tuhansia kertoja varmemmin vietät iankaikkisuutesi helvetissä kuin voitat elämäsi aikana kerran täyden potin lotossa. Olet kuitenkin rehellinenateisiti, kun tunnustat epäileväsi!
Hanna!- eadtippurilpö
Sä kasvoit neito kaunainen isäsi ...
Olet 00% uskovainen?
Miksi olet niin katkera ja vihainen? - Aatteleppaite2.0
pa,inottaa että en epäile vaan annan mahdollisuuden ja helvettiin tuskin kelpaan;)
- 13
Iso halaus... sanoit sen kaikista tärkeimmän... ; )
Näin... se menee..- Aatteleppaite2.0
,)
- seko-esko
_kiiresti pelastettavien_ listalta seko-eskon jengi luopui toivosta:D
__pitäkööt sielunsa-- - M.M.
Järkeen perustuva uskonto ei ole uskontoa, vaan alastonta rationalismia, sillä uskonto on järjen ja logiikan ulkopuolella.
- Huh, huh!
Asiasta vakuuttuu parissa mitnuutissa kun tulee tälle palstalle. Jutut ovatkuin psykiatrian suljetulta osastolta, vaikka en ole kyllä paikassa vieraillut pariin kymmeneen vuoteen.
Hävettää teidän puolestanne!- Aatteleppaite2.0
koittanut taas vierailla psykiatrin osastolla poikani;)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192136Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi352016Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161899Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461347- 731277
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46853Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?51721Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8711- 49661
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32658