Meikkivoide ei pysy :(

ongelmaiho

Olen kokeillut vaikka mikä merkkisiä meikkivoiteita ja ei vaan pysy :(
Vinkatkaa jotain hyvää meikkivoidetta

16

1061

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan...

Itse käytän LR:n meikinpohjustusvoidetta ja meikkivoidetta. Sen lisäksi, että meikkivoide pysyy, niin se näyttää tasaisemmalta. Luulen, että muillakin merkeillä on pohjustusvoiteta. LR:n meikkejä ja ihonhoitotuotteita saa vain jälleenmyyjiltä ja voi olla siksi hankalasti saatavilla.

• Vaativa

Dior Forever makeup, peittää hyvin ja kestää koko päivän. Testattu on jos jonkinlaisia, mutta tämä ainoa joka todella toimii.

• yks vaan

Grimas: Cake Make-up. Ollut minulle ja monelle muulle mainio löytö - ja edullinenkin. :)

• ap...

onko tämä joku kiinteä meikkivoide? Vai miksi nimessä on "cake". Minulla nimittäin on posket kamalan kuivat ja välillä hilseilevät, niin en voi käyttää kiinteitä. Sitten taas t-alue on kamalan rasvainen ja siinä ei pysy meikkivoide hyvänä.

• yks vaan
        ap... kirjoitti:

onko tämä joku kiinteä meikkivoide? Vai miksi nimessä on "cake". Minulla nimittäin on posket kamalan kuivat ja välillä hilseilevät, niin en voi käyttää kiinteitä. Sitten taas t-alue on kamalan rasvainen ja siinä ei pysy meikkivoide hyvänä.

Joo, on kiinteä, laitetaan kostealla sienellä ( alle kosteusvoide kuten yleensäkin). Sarjassa on myös muita meikkivoiteita, mutta en ole niitä kokeillut, koska tämä on ollut mulle hyvä - jo vuosien ajan! Itselläni on sekaiho ja olen tykännyt, koska se peittää hyvin olematta paksu, enkä ole tarvinnut erikseen puuteria. Minun ihoani se ei ole kuivattanut, mutta jokaisen iho on tietenkin erilainen, joten sopivuuden voi vain testata. :)

• Ihotyyppi
        ap... kirjoitti:

on minulla kestänyt parhaiten. Minun ihotyyppi on samanlainen, mutta nenänpielistä jopa Blascokin tahtoo hävitä. Se on kuitenkin paras. Joskus aikaisemmin käytin Maxfactorin eri meikkivoieita, mutta nykyisistä en osaa sanoa.

• ijihh
        ap... kirjoitti:

Onhan sulla ihonhoito kondiksessa? Jos käytät vääränlaista rasvaa alla niin sekin voi aiheuttaa meikkivoiteen valumista. Kannattaa myös kokeilla laittaa kuiviin poskiin ainakin yöksi jotain rasvaisempaa voidetta, mutta t-alueelle riittä kevyempikin. Kenenkään naama ei syövy vaikka käyttäsikin kahta eri voidetta ;) Apteekin humektan on ainakin minulle ollut just sopivan kevyt ja kosteuttava t-alueelle mut poskiin joudun käyttämään vähän rasvaisempia tuotteita, esim Aqualan L ja luontaistuotteiden kasvovoiteet ovat myös usein aika rasvaisia runsaan öljypitoisuuden vuoksi.

• zn se
        ijihh kirjoitti:

Onhan sulla ihonhoito kondiksessa? Jos käytät vääränlaista rasvaa alla niin sekin voi aiheuttaa meikkivoiteen valumista. Kannattaa myös kokeilla laittaa kuiviin poskiin ainakin yöksi jotain rasvaisempaa voidetta, mutta t-alueelle riittä kevyempikin. Kenenkään naama ei syövy vaikka käyttäsikin kahta eri voidetta ;) Apteekin humektan on ainakin minulle ollut just sopivan kevyt ja kosteuttava t-alueelle mut poskiin joudun käyttämään vähän rasvaisempia tuotteita, esim Aqualan L ja luontaistuotteiden kasvovoiteet ovat myös usein aika rasvaisia runsaan öljypitoisuuden vuoksi.

Humektan jää ainakin minulla tahmeaksi iholle ja tuntui tukkivan. Suosittelisin Basan-geeliä apteekista.

Meikkivoiteista Clarinsin Truly matte pysyy ok, tosin kesällä sekin lähtee vähän nenästä. Estee Lauderin Double Wear on kuulemma hyvä, mutta en itse löytänyt siitä sopivaa sävyä, enkä myöskään Revlonin meikkivoiteesta jota myös kehutaan, oletko kokeillut?

• ApuaApua
        zn se kirjoitti:

Humektan jää ainakin minulla tahmeaksi iholle ja tuntui tukkivan. Suosittelisin Basan-geeliä apteekista.

Meikkivoiteista Clarinsin Truly matte pysyy ok, tosin kesällä sekin lähtee vähän nenästä. Estee Lauderin Double Wear on kuulemma hyvä, mutta en itse löytänyt siitä sopivaa sävyä, enkä myöskään Revlonin meikkivoiteesta jota myös kehutaan, oletko kokeillut?

Olen käyttänyt Humektania varmaan parikymmentä vuotta (olen 40v), tosin välillä joku kosmetologi myy jonkun kalliin sarjan, josta ei mitään hyötyä kuitenkaan aikuisakneeni ja palaan taas Humektaniin. Mutta mistä sen huomaa, mikä rasva tukkii ja mikä ei, mikä on hyvä ja mikä ei? Minulla mikään ei ole tehnyt iholleni mitään, aina on musta- ja valkopäitä, kuukautisten aikaan isoja finnejä, ja aina pinta on kuiva ja naaman pohjaväri punainen ja kirvelevä. Mikään pesuaine tai rasva ei ole tuntunut toistaan paremmalta. Ja nyt pitäis jo ryppyjäkin hoitaa :(

• zn se
        ApuaApua kirjoitti:

Olen käyttänyt Humektania varmaan parikymmentä vuotta (olen 40v), tosin välillä joku kosmetologi myy jonkun kalliin sarjan, josta ei mitään hyötyä kuitenkaan aikuisakneeni ja palaan taas Humektaniin. Mutta mistä sen huomaa, mikä rasva tukkii ja mikä ei, mikä on hyvä ja mikä ei? Minulla mikään ei ole tehnyt iholleni mitään, aina on musta- ja valkopäitä, kuukautisten aikaan isoja finnejä, ja aina pinta on kuiva ja naaman pohjaväri punainen ja kirvelevä. Mikään pesuaine tai rasva ei ole tuntunut toistaan paremmalta. Ja nyt pitäis jo ryppyjäkin hoitaa :(

Minulla ovat auttaneet näppyihin ja mustapäihin retinolia sisältävät tuotteet öisin ja ne auttavat samalla myös ryppyihin. Basan-geeli on Humektanin lailla vain viitisen euroa ja sitä laitan meikin/aurinkosuojan alle

• ApuaApua
        zn se kirjoitti:

Minulla ovat auttaneet näppyihin ja mustapäihin retinolia sisältävät tuotteet öisin ja ne auttavat samalla myös ryppyihin. Basan-geeli on Humektanin lailla vain viitisen euroa ja sitä laitan meikin/aurinkosuojan alle

Kiitos vinkeistä, noita retinolivoiteita en tunnekaan. Osaatko vinkata, mikä olisi hyvä? Saako niitä apteekista? Voisinpa vielä sellaistakin koittaa...

• zn se
        ApuaApua kirjoitti:

Kiitos vinkeistä, noita retinolivoiteita en tunnekaan. Osaatko vinkata, mikä olisi hyvä? Saako niitä apteekista? Voisinpa vielä sellaistakin koittaa...

Minulla on käytössä Avenen Eluage ja silmänympäryksille Ystheal eye-countour, noita saa apteekista, mutta tilasin omani kreikkalaisesta apteekista Pharmazon.gr, koska sieltä saa halvemmalla. Tuo Eluage on aika vahvaa ja kannattaa aloittaa niin, että käyttää ensin joka kolmas yö jonkin aikaa ja sitten joka toinen jne. Muista retinolivoiteista ei ole omaa kokemusta, mutta ihoni on herkkä eivätkä nämä ole ärsyttäneet. Retinoli voi herkistää auringolle, joten kannattaa muistaa suoja.

• fjdgopdg

Siis minulla ei ainakaan pelkkä meikkivoide pysy ollenkaan, että kyllä se puuteroinnin tarvitsee päälle pysyäkseen hyvänä esim. koko päivän. Ja mielummin vielä meikkipuuterin, ei pelkkää kivi- tai irtopuuteria. Eikä minulla ole edes kaikista rasvaisin iho...

• kulkuneeen

ällöttävältä kuulostaa mutta ihoni on rasvainen, se kiiltää eikä auta puuteroinnit eikä mömmöt´ja sain ekan finnini 7-vuotiaana ; s . En oikeen tiedä mitä tehä tälle iholle ?

• pooooh

Kokeile pohjustusvoidetta alle. Esim. Lumenelta löytyy kohtuuhintainen ja ihan hyvä tuote. On myös riittoisaa tavaraa. Pienempään tarpeeseen mattakosteusvoide voi auttaa. Meikkivoiteeksi tietysti mattapinnan jättävä ja pitkäkestoinen tuote.

• emoooh

Dream matte mousse on ihan hyvää mut mul on aika pitkälti sama ongelma..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      38
      3575
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      34
      2325
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2253
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      54
      2150
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1575
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      59
      1508
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1417
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      983
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      38
      837
    Aihe