Onko tämä narsisti?

Suhde syvältä

Epäilen että poikaystäväni (tai "miesystävä", koska hänellä on ikää jo yli 40) saattaa olla narsisti. Kaipaan kommentteja joistain hänen kummallisuuksistaan. Kuulostaako narsistilta vai joltain muulta?

Jos minä ehdotan jotain menoa tai tekemistä, miehelle ei sovi ikinä. Aika on huono, hän on väsynyt, häntä ei kiinnosta, hän tiuskaisee että minulla on aina kauhea kiire jonnekin (vaikka ei edes ole, vaan ehdotan vain varovasti jotain joskus),... Hän olettaa, että minua kiinnostaa kaikki sama mikä häntäkin ja samaan aikaan. Minun tapojani viettää aikaa hän halveksii, keksii niistä kritisoitavaa ja nalkuttaa niistä. Minulla on hänen mukaansa oikeus sanoa mielipiteeni mistä tahansa, mutta se ei mene käytännössä niin. Jos ilmaisen eriävän mielipiteen, Hän nostaa lihavan riidan, joka päättyy aina vasta minun yhteydenottooni ja anteeksipyyntööni sekä hänen "saarnaansa". Niin käy varsinkin, jos sanon vähänkin, etten pidä hänen tavastaan kritisoida itseäni. Hän on vähän hitaasti ajatteleva ja näkee kaikissa asioissa vain oman näkökantansa. Hänen näkemyksensä asioista on oikea ja minun väärä. Minun on turha yrittää perustella omia näkemyksiäni, koska hän ei kuuntele tai ei käsitä. Hän vain jankkaa, että "Kyllä asia vaan on näin", eikä siitä pääse mihinkään päin muuten kuin alistumalla ja toteamalla, että "Joo". Monet hänen käsityksistään ovat aivan päivänselvästi puuta heinää, mutta hän pitää niistä järkähtämättömästi kiinni ja yrittää saada minutkin vakuuttumaan niistä. Yksi sellainen älyttömyys on se, ettei ole hyvä syödä illalla klo 20 jälkeen, koska se lihottaa. Itse hän syö vain kerran päivässä ja huomauttelee minulle, että syön useammin ja yhteensä varmasti enemmän kuin hän. Hän heittelee myös, että tulen näyttämään tätä tahtia parin vuoden päästä todella ylipainoiselta ja löysältä.

Tuollainen huomauttelu on hyvin ilkeää ottaen huomioon, että olen entinen anorektikko. Hän tietää taustani. Painoni ei myöskään nouse helposti vaan päinvastoin laskee, jos en pidä nimenomaan huolta siitä, että syön tarpeeksi. Painoindeksini on alipainon rajalla (17-18). Hänen mielestään olen juuri sopiva.

Hän on myös pyrkimyt muuttamaan minua ulkoisesti toisenlaiseksi kuin millaisena itse viihdyn. Esim. pidän mieluiten hameita, mutta hän inhoaa sitä mummomaisuutena. Pitäisi pitää aina mahdollisimman tiukkoja housuja ja hän painostaa siihen. Hän inhoaa kaikkia tapoja laittaa hiukseni kiinni ja enemmän tai vähemmän vaatii, että ne ovat aina auki. Kesällä ei saisi pitää takkia, koska se näyttää kuulemma kummalliselta. Huppari menee mutta takki ei. Hän iskee tällä tarkoituksellisesti siihen, että itsetuntoni ei ole mikään maailman paras. Tarkoituksena on kai saada minut pukeutumaan hänen toivomallaan tavalla (siis farkkuihin ja huppareihin, vaikka se tyyli ei ole ollenkaan minua itseäni) vihjaamalla, että muut katsovat pitkään...

(viesti jatkuu...)

43

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suhde syvältä

Mies näkee itsessään olevat huonot piirteet minussa, mutta ei tunnista niitä itsessään. Hän on erittäin saita, mutta syyttää päinvastoin minua saidaksi. Minä olen työtön, joten ei ole mitä kuluttaa. Se ei ole saituutta vaan köyhyyttä. Minulle hän määrää, etten saa sähkönkulutuksen takia pestä lakanoita tms. kuin kerran kuukaudessa, en saisi käyttää kotona juurikaan tietokonetta jne. Hän tiuskii väsyneenä ja ärsytän häntä silloin pelkällä olemassa olollani, mutta hän pitää vain minua kiukuttelijana ja itseään aina täydellisen hyväntuulisena.

Elämämme menee suhteellisen sujuvasti, jos myönnyn kaikessa hänen tahtoonsa. Otan niskoilleni hänenkin aloittamansa riidat ja pyydän niitä anteeksi. Varsinaista anteeksiantoa ei ikinä tule, vaan hän pitää saarnansa ja varoittaa, että en halua riidellä hänen kanssaan, koska häneltä tulee aina tuplasti takaisin. Hän ei ole fyysisesti väkivaltainen, mutta on varoittanut siitä että hän on sanallisesti aivan hirveä, jos hänelle kiukuttelee. Se näkyy pitävän paikkansa. Hänellä on yleensäkin tapana ilmaista asioita ilkeähköön tyyliin, vaikka hän itse väittää ettei tarkoita sillä mitään. Se on vain hänen tapansa kommunikoida eikä siitä pitäisi kuulemma välittää. Minun korvissani se kyllä kuulostaa sen verran pahalta, että sitä on hyvin vaikea olla ohittaa. Hän toivoo minun tottuvan siihen.

Hän sanoo, että "rakastaa minua joskus". Välillä taas, ettei ole kiukutteluni takia varma, rakastaako enää. Ei tuo sitä paitsi vaikuta minusta kovin rakastavalta hänenkään puoleltaan. Määräävältä vain. Hän kuitenkin haluaa viettää kanssani paljon aikaa ja ärtyy siitä, että minä kaipaan myös omaa tilaa. Hän kuulemma nimenomaan haluaa sitä, että toinen on hänessä henkisesti lujasti kiinni eikä kaipaa erillään oloa.

Meillä ei ole oikeastaan mitään yhteistä mielenkiinnon kohdetta. Hän sanoo minulle usein, jos yritän virittää jotain keskustelua esim. ajankohtaisista tapahtumista, että häntä ei kiinnosta pätkääkään. Hän ei lue mitään eikä ole kiinnostunut mistään älyllisestä. Minä taas olen paljon älyllisemmin suuntautunut. Tuloksena on se, etten tiedä yhtään, mistä voisi edes puhua, koska tuloksena on pahantahtoinen nahistelu, minun jyräämiseni tai tyly "ei voisi vähempää kiinnostaa" tai "ajattelet ihan liikaa ja liian hankalasti". Melkein kaikki hänen tekemänsä on siis hyvää ja minun tekemäni vähemmän hyvää. Hän onkin sanonut monesti, että ajatteluni ja tapani käyttää päätäni on kokonaisuuteni aivan p*****stä, hänen omansa taas oikea tapa. Minä olen abstrakti ajattelija, hänen ajattelukykynsä taas ei riitä siihen. Hän on vahvoilla vain käytännöllisissä asioissa ja kiinnostunut vain niistä.

Melkein kaikki tehdään hänen makunsa mukaan ja hänen haluamassaan aikataulussa. Hän määrää kaikista käytännön asioista eikä minulla ole niihin juurikaan sananvaltaa. Haluaisi määrätä jopa niin, etten käytä julkisia kulkuvälineitä vaan kävelen joka paikkaan, koska bussikortti maksaa. Ei siis olisi valtaa edes omiin rahoihini. Toivoisi minun myös säästävän hänen tililleen eikä omalle toiselle tililleni.

Onko jollain teistä kokemusta tällaisesta erittäin kontrolloivasta miehest

• Suhde syvältä

.. ja miten suhteessa kävi?

Tulipa pitkä viesti, kun se täytyi jakaa kolmeen osaan. Kiitos jos joku jaksoi lukea. Tuntui siltä että on pakko kirjoittaa jonnekin, koska tämä tilanne on todella ahdistava. Hänen mielestään mikään muu ei ole vialla kuin se, että minä kiukuttelen. Erilaisuutemme ei kuulemma haittaa häntä lainkaan. (Ei kai, koska ideana on varmaan yrittää saada minut johonkin tiettyyn muottiin?) Omasta mielestäni en edes "kiukuttele", mutta ilmeisesti eriävän mielipiteen sanominenkin on kiukuttelua.

• Tilastot...
        Suhde syvältä kirjoitti:

Tulipa pitkä viesti, kun se täytyi jakaa kolmeen osaan. Kiitos jos joku jaksoi lukea. Tuntui siltä että on pakko kirjoittaa jonnekin, koska tämä tilanne on todella ahdistava. Hänen mielestään mikään muu ei ole vialla kuin se, että minä kiukuttelen. Erilaisuutemme ei kuulemma haittaa häntä lainkaan. (Ei kai, koska ideana on varmaan yrittää saada minut johonkin tiettyyn muottiin?) Omasta mielestäni en edes "kiukuttele", mutta ilmeisesti eriävän mielipiteen sanominenkin on kiukuttelua.

Muutama vuosi sitten lanseerattiin koko kansan tietoisuuteen koko termi. Siin narsismi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sen jälkeen vähintäänkin joka toinen, joka ei miellytä, on narsisti.

Miksi kiukkuilet? Oletko narsisti?

• Janssonin kiusaus

"Meillä ei ole oikeastaan mitään yhteistä mielenkiinnon kohdetta."

Mikä itse asiassa Sinut pitää suhteessa? Miksi roikut? Pelkäätkö yksin jäämistä?

Katsopa aamulla peiliin pikkaisen tarkemmin ja pidempään. Jos et sen jälkeen pakkaa kamojasi ja kokeile siipiäsi jossain muualla (=jonkun muun kanssa), lopeta säälin kerjääminen ja jatka valitsemallasi tiellä.

Yksinkertaista, eikö totta? Jos et ole samaa mieltä, lue oma tekstisi uudelleen!

• 18+9
        Suhde syvältä kirjoitti:

on.Olen pahoillani.Hän ei ota sinua ja sinun toiveita huomioon .Hän "tyydyttää vain omia tarpeitaan"En tarkoita nyt seksiä. lopulta hän saa sinut näännyksiin.Hyvä ,että tajuat tilanteen.Sinulla on kaksi vaihtoehtoa.Jätä tai jatka.Ai niin.tuskin noi tapahtumat tohon jää,koska saattaa tulla päivä ,kun ilmenee
        pahoinpitelyä fyysistä että henkistä.Et saa tavata sukulaisia,ystäviä,riitaa aiheesta kuin aiheesta ja sinä syypää yleensä kaikkeen jne......Ai ja haluaa hallita sinua taloudellisesti,vie rahasi "muka säästöön".Toi on vasta alkusoittoa.Kauanko olette tunteneet?Kuulostaa vaan tutulta.Etelä-Suomessa?

• Suhde syvältä
        18+9 kirjoitti:

on.Olen pahoillani.Hän ei ota sinua ja sinun toiveita huomioon .Hän "tyydyttää vain omia tarpeitaan"En tarkoita nyt seksiä. lopulta hän saa sinut näännyksiin.Hyvä ,että tajuat tilanteen.Sinulla on kaksi vaihtoehtoa.Jätä tai jatka.Ai niin.tuskin noi tapahtumat tohon jää,koska saattaa tulla päivä ,kun ilmenee
        pahoinpitelyä fyysistä että henkistä.Et saa tavata sukulaisia,ystäviä,riitaa aiheesta kuin aiheesta ja sinä syypää yleensä kaikkeen jne......Ai ja haluaa hallita sinua taloudellisesti,vie rahasi "muka säästöön".Toi on vasta alkusoittoa.Kauanko olette tunteneet?Kuulostaa vaan tutulta.Etelä-Suomessa?

18 9, Etelä-Suomessa eli Helsingissä osa-aikaisesti. Ei asu täällä vaan käy vain viikot töissä. Kuvaus voi tietysti sopia hyvinkin moniin ihmisiin...

Oli suhteen alkuaikoina ihana, mutta muuttui tällaiseksi 2-3 kuukauden kuluttua. Tai oikeammin sanottuna aloin huomata hänessä asteittain tuon kontrollifiriikkiyden jatkuvaa lisääntymistä. Ei asuta vielä yhdessä, mutta hän on toivonut että muuttaisin hänen luokseen.

• Lue...
        Suhde syvältä kirjoitti:

www.narsistienuhrientuki.info
        Kirjoja
        Naimisissa narsistin kanssa
        Sata tapaa tappaa sielu
        Rakastuin narsistiin

• lumiapila
        Tilastot... kirjoitti:

Muutama vuosi sitten lanseerattiin koko kansan tietoisuuteen koko termi. Siin narsismi. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sen jälkeen vähintäänkin joka toinen, joka ei miellytä, on narsisti.

Miksi kiukkuilet? Oletko narsisti?

kirjoittaa ihminen, jolla ei ole kokemusta elämisestä narsistin kanssa. On helppo kuitata toisen puheet suurinpiirtein "luulotaudiksi", sen olen huomannut!
        Oma kokemukseni on yli 15 vuoden takaa, jolloin ko termiä ei edes ollut lanseerattu - ja muistan elämäni loppuun saakka sen kaiken paskan, jota tällainen ihminen niskaani kaatoi! Loppupeleissä vaihtoehdoiksi jäi oman mielenterveyden menettäminen tai lähteminen suhteesta. Onneksi valitsin vm ja elän nyt TERVEESSÄ suhteessa TERVEEN miehen kanssa.

• neontetra XX
        Suhde syvältä kirjoitti:

Omasta mielestäni kuvauksesi ei välttämättä kuvasta narsismia, mutta se taas ei tarkoita, että tuo olisi mitenkään hyvä suhde (näethän itsekin, ettei ole). Hyvä sana, jota käytitkin, oli se kontrollifriikki. Mitä sä enää mietit? Nyt, ulos. Älä enää pelaa hänen "peliään" hänen ehdoillaan vaan pistä stoppi ja ole onnellinen, ettei tarvitse kuunnella moista. :)

• sdfsdfsfsdf

"Minulle hän määrää, etten saa sähkönkulutuksen takia pestä lakanoita tms. kuin kerran kuukaudessa, en saisi käyttää kotona juurikaan tietokonetta jne."

sun miehellä ei ole kyllä mitään suhteellisuudentajua, eli hän on kaheli, kansankielellä hullu.

nimittäin ei kukaan täysijärkinen säästä sähköä tuolla tavalla, säästöt lasketaan kuitenkin senteissä.

• Valitusta vaan.huoh

No ompas kumma kun pitää tuollaisen kanssa sitten väen vänkäen olla yhdessä, vaikka yhtään positiivista kommenttia en löytänyt koko kirjeestä????
        Varmaan älyät nyt lopettaa suhteen?

• oon tavannu, 2x

... narsisti siis tunnetaan myös nimellä vähättelijä. suhtautuu naiseen kuin lapseen. kontrolloi niin kauan kun annat periksi.

luultavasti viihtyy parhaiten äitinsä seurassa. Jätä tai ala vaatia siltä jotain!

• välähti!
        oon tavannu, 2x kirjoitti:

... narsisti siis tunnetaan myös nimellä vähättelijä. suhtautuu naiseen kuin lapseen. kontrolloi niin kauan kun annat periksi.

luultavasti viihtyy parhaiten äitinsä seurassa. Jätä tai ala vaatia siltä jotain!

Näilläkin sivustoilla pyörii se yks ukko ,joka vertaa naisia koko ajan lapsiin ja sen muija on lähteny about 7 vuotta sitten vieraan miehen mukaan ja sitä jälkipyykkii on saanu täällä vuosikaudet kuunnella!
        Sen jutut on kans sitä luokkaa,et oon miettiny, et ihan selvä narsu on!
        Just toi naisten vähättely koko ajan on varma narsistin merkki!

• itsetunto

Ja on löytänyt sinusta hyvän kohteen jota alistaa. Sinun pitäisi huolehtia omasta hyvinvoinnistasi ja pyrkiä eroon syömishäiriöstä ja jättää äijän näkemykset täysin omaanarvoonsa jos et pysty hänestä hankkiutumaan eroon mikä olisi parempi vaihtoehto. Kumppanin syömisen kontrolloiminen on alistamista samoin muuhun ulkoiseen olemukseen puuttuminen. Juuri piti kysyä kuuluuko äijän luonteenpiirteisiin saituus kun luin sen jatkosta. Älä muuta hänen kanssaan yhteen sillä hyväksikäyttösi pahenee ja hän alkaa käyttään fyysistä väkivaltaakin jos saa sinut kokonaan riippuvaiseksi itsestään. Ei missään tapauksessa yhteisiä tilejä, ei yhteistä asuntoa, muuten olet kusessa. Koita pyrkiä eroon sairaasta äijästä. Tiedätkö hänen taustastaan mitään? Onko hän koskaan asunut kenenkään kanssa yhdessä? Sairaan saita ihminen ei parane koskaan ja sellaisen kanssa väittely on täysin turhaa, sama kuin sioille helmiä jakaisi.

• Suhde syvältä

Tiedän miehen taustasta, että hän on asunut yhdessä monenkin naisen kanssa ja useita vuosia kerrallaan. Näin hän ainakin sanoo itse, mutta eihän minulla siitä mitään konkreettisia todisteita ole. Hänen sukunsa on ottanut minut vastaan erittäin ystävällisesti. Toisaalta tiedän senkin, että jos kyseessä on kontrolloiva/sairas persoona, niin sellainen voi esittää toisille muuta kuin toisille.

Yhteen muuttaminen tällaisen ihmisen kanssa tosiaan epäilyttää, koska en oikein usko että asiat tästä paranisivat. Päinvastoin luulen, että minun olisi alistuttava jatkossa entistä enemmän noudattamaan hänen kummallisia oikkujaan ja vastaansanomisesta seuraisi entiseen tapaan riitoja. Hänen sanankäyttönsä on mielestäni jo nyt henkistä väkivaltaa. Hän sanoo, ettei ole naisille koskaan fyysisesti väkivaltainen, mutta voiko sellaiseen sanaan luottaa? En ihan täysin luottaisi...

Hän on huomannut sen, että arastelen hänen seurassaan jonkin verran ja viimeksi yhdessä ollessamme hän kysyikin mielestäni aika erikoisen kysymyksen (joka ei liittynyt siihen tilanteeseen mitenkään, vaan oli jotenkin täysin irrallaan siitä kaikesta): "alkaako paniikki hiipiä ruumiiseen?" Vastasin siihen viileän rauhallisesti että ei, pitäisikö. Ei hän jatkanut siitä enempää. Hän on hyvä lukemaan toisia ihmisiä ja heidän reaktioitaan. Huomaa kaiken ja huomauttelee kaikesta.

Taitaa olla totta, että parasta jättää koko mies, ennen kuin asiat pääsevät pahemmiksi.

• lumiapila
        Suhde syvältä kirjoitti:

Tiedän miehen taustasta, että hän on asunut yhdessä monenkin naisen kanssa ja useita vuosia kerrallaan. Näin hän ainakin sanoo itse, mutta eihän minulla siitä mitään konkreettisia todisteita ole. Hänen sukunsa on ottanut minut vastaan erittäin ystävällisesti. Toisaalta tiedän senkin, että jos kyseessä on kontrolloiva/sairas persoona, niin sellainen voi esittää toisille muuta kuin toisille.

Yhteen muuttaminen tällaisen ihmisen kanssa tosiaan epäilyttää, koska en oikein usko että asiat tästä paranisivat. Päinvastoin luulen, että minun olisi alistuttava jatkossa entistä enemmän noudattamaan hänen kummallisia oikkujaan ja vastaansanomisesta seuraisi entiseen tapaan riitoja. Hänen sanankäyttönsä on mielestäni jo nyt henkistä väkivaltaa. Hän sanoo, ettei ole naisille koskaan fyysisesti väkivaltainen, mutta voiko sellaiseen sanaan luottaa? En ihan täysin luottaisi...

Hän on huomannut sen, että arastelen hänen seurassaan jonkin verran ja viimeksi yhdessä ollessamme hän kysyikin mielestäni aika erikoisen kysymyksen (joka ei liittynyt siihen tilanteeseen mitenkään, vaan oli jotenkin täysin irrallaan siitä kaikesta): "alkaako paniikki hiipiä ruumiiseen?" Vastasin siihen viileän rauhallisesti että ei, pitäisikö. Ei hän jatkanut siitä enempää. Hän on hyvä lukemaan toisia ihmisiä ja heidän reaktioitaan. Huomaa kaiken ja huomauttelee kaikesta.

Taitaa olla totta, että parasta jättää koko mies, ennen kuin asiat pääsevät pahemmiksi.

vuoksi, tee ratkaisu NYT! Nuolet haavasi ja lähdet vielä suht "ehjänä" eteenpäin löytäen hyvän parisuhteen, kun se on tullakseen.

Elin ns nuoruuden liittoni narsistin kanssa, tosin siihen aikaan ei narsismista puhuttu vielä mitään. Ehdimme olla yhdessä viitisen vuotta, mies halusi kihloihin ja naimisiinkin suht nopeasti - ja siitä se jatkuva prässääminen alkoi, juuri samanlaista touhua kuin tuo kertomani, mutta "24/7"... Onneksi heräsin huomaamaan, etteivät asiat olleet niin kuin pitää ja pääsin irti siitä paskasta ennen kuin menetin oman mielenterveyteni.

• lähtisin vetämään
        Suhde syvältä kirjoitti:

tuosta suhteesta kun vielä pystyt. Taustalla voi olla hänellä selvittämättömiä ongelmia kun kohtelee kumppaniaan noin, pelotteleekin jo "alkaako paniikki hiipiä ruumiiseen?". Mieti haluatko olla hänen peilinsä,välineensä, terapeuttinsa, omaisuutensa, joka joutuu vain reagoimaan kaikkeen mieheltä tulevaan. Minuutesi katoaa ja sinusta tulee pelkkä nukkevaimo. Miespolohan hänkin on kun ei osaa erottaa omaa nahkaansa toisesta.

• dägsksld

Tekstistäsi saa käsityksen, ettei miehesi ole välttämättä narsisti, vaan yksinkertaisesti tyhmä. Ei ymmärrä, että muut ihmiset saattavat ajatella erilailla asioista.

• mistäpänäitätietää

Olenko minäkin narsisti? Nykyises tyttöystävän kanssa oltu n. 6 vuotta ja hän ei kiihota minua. Aikaisemmat suhteeni olen ollut hyvin rintavien naisten kanssa(3 pitempää suhdetta) ja nyt tämä nainen, joka miellyttää muuten kaikkein eniten ei vaan saa minua "syttymään". Itseä ottaa oikein päähän kun kaikki muu menee todella hyvin ja kemiat yksiin, mutta seksi vaan ei saa kipinää. Toki niin sanotut "pakolliset" kerrat saadaan hoidettua, mutta tunne/kiihkeys puuttuu...

• 4+2
        mistäpänäitätietää kirjoitti:

Olenko minäkin narsisti? Nykyises tyttöystävän kanssa oltu n. 6 vuotta ja hän ei kiihota minua. Aikaisemmat suhteeni olen ollut hyvin rintavien naisten kanssa(3 pitempää suhdetta) ja nyt tämä nainen, joka miellyttää muuten kaikkein eniten ei vaan saa minua "syttymään". Itseä ottaa oikein päähän kun kaikki muu menee todella hyvin ja kemiat yksiin, mutta seksi vaan ei saa kipinää. Toki niin sanotut "pakolliset" kerrat saadaan hoidettua, mutta tunne/kiihkeys puuttuu...

nyt hakoteillä.Narsismilla ei ole mitään tekemistä ton sun ongelman kanssa.Tiedän tapauksen missä muija
        oli sitä sairastavan miehen kanssa vain siksi koska,mies oli niin hyvä petipuuhissa.Muu elämä oli helvettiä.

• röh röh!
        4+2 kirjoitti:

nyt hakoteillä.Narsismilla ei ole mitään tekemistä ton sun ongelman kanssa.Tiedän tapauksen missä muija
        oli sitä sairastavan miehen kanssa vain siksi koska,mies oli niin hyvä petipuuhissa.Muu elämä oli helvettiä.

Mikähän helvetti se paneekin kahjot keskenään yhteen!!
        AP:N viestistä puuttuu: "Olemme olleet peräti 2 kuukautta yhdessä ja suunnittelemme häitä, koska luulen olevani raskaana.." Hahhahahhahahhahahhahahhahahahah!!!!

• Suhde syvältä
        röh röh! kirjoitti:

Mikähän helvetti se paneekin kahjot keskenään yhteen!!
        AP:N viestistä puuttuu: "Olemme olleet peräti 2 kuukautta yhdessä ja suunnittelemme häitä, koska luulen olevani raskaana.." Hahhahahhahahhahahhahahhahahahah!!!!

Näitä asiallisia kommentoijia riittää tällä palstalla, kuten esim. röh röh...

No tiedoksesi silti, että yhdessä on reilu oltu vuosi eikä kukaan ole ollut (tai luullut olevansa) missään vaiheessa raskaana ;)

Hyvää ja aurinkoista kevättä sinullekin :)

• 27 v aviksessa jo!
        Suhde syvältä kirjoitti:

Näitä asiallisia kommentoijia riittää tällä palstalla, kuten esim. röh röh...

No tiedoksesi silti, että yhdessä on reilu oltu vuosi eikä kukaan ole ollut (tai luullut olevansa) missään vaiheessa raskaana ;)

Hyvää ja aurinkoista kevättä sinullekin :)

Lueppa itse oikein ajatuksella tuo haukkumisesi tuolla alussa ja mietippä, miksi sitten edes yleensä olet kyseisen miehen kanssa yhdessä!! Ei kukaan pakoita! Täällä vaan sivutolkulla haukut ja haukut!
        Eikö ymmärrystä oo vai etkö tajuu, ettei mies rakasta sinua etkä sinä häntä!
        Kaksi ilkeää rakkia siinä vaan toisillensa räkyttää! Parisuhde on aivan muuta, kuin toisen haukkumista!
        Miltäs luulisit miehestäsi tuntuvan tuollaisen kirjoittelun!
        Pakkaa pillit pussiin ja ala mennä!
        Jokainen näköjään haukkuu kumppaninsa nykyään narsuksi, kun ei toinen hypikkään toisen pillin mukaan! Kukahan siinä se narsu sitten oikeesti onkaan!

• akat burkaan!!

Ai mieskö ei sitten saisi ajatella erillälailla?
        Voi teitä tyhmyyden tomppeli akat!
        ...ja tuommoisilla vielä äänioikeuskin! Hoooh!

• mmmmmmmääääää
        27 v aviksessa jo! kirjoitti:

Lueppa itse oikein ajatuksella tuo haukkumisesi tuolla alussa ja mietippä, miksi sitten edes yleensä olet kyseisen miehen kanssa yhdessä!! Ei kukaan pakoita! Täällä vaan sivutolkulla haukut ja haukut!
        Kaksi ilkeää rakkia siinä vaan toisillensa räkyttää! Parisuhde on aivan muuta, kuin toisen haukkumista!
        Jokainen näköjään haukkuu kumppaninsa nykyään narsuksi, kun ei toinen hypikkään toisen pillin mukaan! Kukahan siinä se narsu sitten oikeesti onkaan!

itselläsi on takana ilmeisen onnistunut pitkä avioliitto, ei anna sinulle oikeutta mollata toista! Sinulla on onni olla naimisissa tavallisen ihmisen kanssa, joten mitä hittoa voit tietää elämästä narsistin kanssa?! Helppo on vähätellä toisen tilannetta, kun ei itsellä ole muuta vertailupohjaa asiaan kuin NIIIN pitkä avioliitto. Eipä se ikä näemmä kaikille elämänviisautta tuo, ei... Typerää lätinää! Onko pakko lukea näitä juttuja, jos on kerran niin hiton hyvin asiat itsellä, että toisten päinvastaiset tarinat ottavat aivoon?!

• ja mitä väliä nim.m.
        mmmmmmmääääää kirjoitti:

itselläsi on takana ilmeisen onnistunut pitkä avioliitto, ei anna sinulle oikeutta mollata toista! Sinulla on onni olla naimisissa tavallisen ihmisen kanssa, joten mitä hittoa voit tietää elämästä narsistin kanssa?! Helppo on vähätellä toisen tilannetta, kun ei itsellä ole muuta vertailupohjaa asiaan kuin NIIIN pitkä avioliitto. Eipä se ikä näemmä kaikille elämänviisautta tuo, ei... Typerää lätinää! Onko pakko lukea näitä juttuja, jos on kerran niin hiton hyvin asiat itsellä, että toisten päinvastaiset tarinat ottavat aivoon?!

Enpä tiennytkään, että täällä saa vain "tietynlaiset" tyypit kommentoida! Ja mistäs sinäkin kenenkään liitot tiedät! Vedä vain herne nokkaan, jos noin mustavalkoinen lapsi vielä olet!
        Kenenkään liitto ei ole helppo, että sen ruusunpunaisen luulosi voit jo unohtaa! Se on vain niin, että sen toisen erinlaisuutta pitää oppia hyväksymään, eikä heti ensimmäisen kriisin tultua paeta sinne äidin helmaan kitisemään!
        Kukaan ei ole pakotettu suhteessaan olemaan, aina voi valita itse!
        Tuollaista toisen vähättelyä ja oikein porukalla kivittämistä ei pitäisi kenenkään hyväksyä! Ei sinunkaan!

• akat hulluja!
        mmmmmmmääääää kirjoitti:

mikähän se sinäkin oot täällä muka määräileen kuka saa vastailla ja kelle! Nämä mitään sun saatanan omia sivuja oo! kaikki kommentit on tervetulleita ja painu sinä sen siideris kans vaikka vittuun jos et kärsi toisten mielipiteitä kuulla!!! Saatanan narsu!

• edellinen
        ja mitä väliä nim.m. kirjoitti:

Enpä tiennytkään, että täällä saa vain "tietynlaiset" tyypit kommentoida! Ja mistäs sinäkin kenenkään liitot tiedät! Vedä vain herne nokkaan, jos noin mustavalkoinen lapsi vielä olet!
        Kenenkään liitto ei ole helppo, että sen ruusunpunaisen luulosi voit jo unohtaa! Se on vain niin, että sen toisen erinlaisuutta pitää oppia hyväksymään, eikä heti ensimmäisen kriisin tultua paeta sinne äidin helmaan kitisemään!
        Kukaan ei ole pakotettu suhteessaan olemaan, aina voi valita itse!
        Tuollaista toisen vähättelyä ja oikein porukalla kivittämistä ei pitäisi kenenkään hyväksyä! Ei sinunkaan!

sitä vannetta pääsi ympärillä hieman! Kukaan ei ole kieltänyt sinua kommentoimasta yhtään mitään. Ihmettelen vain perin negatiivista sävyäsi vastata aloittajalle, joka on selvästi aivan hukassa tilanteessaan.
        Onko sinulla henk koht kokemusta elämisestä narsistin kanssa?
        Jokainen, joka on elänyt narsun kanssa, tietää, mitä helvettiä se on. Tämä ns mukava ihminen muuttuu pikkuhiljaa alistajaksi ja toisen itsetunnon maahan lyttääjäkis - niin, että se kohteena oleva alkaa miettiä omaa järjenjuoksuaan ja sitä, onko todella niin kelvoton ihminen kuin mitä toinen antaa ymmärtää.
        Mitä mustavalkoisuuteen tulee, sinä sitä edustat "parhaimmillasi": kun oma liittosi on isommitta natinoitta kestänyt pitkään, kuvittelet tietäväsi kaiken parisuhteista!
        Voisitko selventää tuota viimeistä lausettasi?
        Minä en ainakaan ole aloittajaa ollut kivittämässä, vaan näen tarinassa paljon yhtäläisyyksiä oman tarinani kanssa, josta en olisi näinkään täyspäisenä ilman ystäviä ja terapiaa selvinnyt.

• fck______
        akat hulluja! kirjoitti:

mikähän se sinäkin oot täällä muka määräileen kuka saa vastailla ja kelle! Nämä mitään sun saatanan omia sivuja oo! kaikki kommentit on tervetulleita ja painu sinä sen siideris kans vaikka vittuun jos et kärsi toisten mielipiteitä kuulla!!! Saatanan narsu!

ja säkin tulit sitten taas tänne huutelemaan... No niinpä, viikonloppu lähenee, hyvä aloittaa jo "läträäminen" ja yksinäinen huutelu tänne sekaan...

• :D
        akat hulluja! kirjoitti:

Näyttää nykyaikana olevan oikee muoti-ilmiö tuo narsu-käsite!
        Jos kumppani ei suostu hyppiin oman pillin mukaan, leimataan heti narsuksi!
        Panee tosiaan miettiin, et kuka se loppujen lopuksi on se oikee narsu...

• aaaah! naimaaaaan!
        fck______ kirjoitti:

ja säkin tulit sitten taas tänne huutelemaan... No niinpä, viikonloppu lähenee, hyvä aloittaa jo "läträäminen" ja yksinäinen huutelu tänne sekaan...

Säkin sitten heräsit siitä kaljapöhnästäs ja tulit tänne pilaan ilman tuolla paskan hajuisella hengitykselläs! On näköjään ollu taas pilluvapaa viikko, eikä pikkukalulla käyttöö...taaskaan.. no, mä poistun nyt ainakin naiseni viereen ja saan varmasti pimppaa..sä voit täällä yön vittuilla taas naisille tavalliseen tapaas..runkku...se on MORO!

• vedä handuus!

sulla ei ainakaan oo mitään saumaa koskaan! Hah!

• 3+11
        27 v aviksessa jo! kirjoitti:

aloituksen uudestaan.Onko sulla luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Eihän ap. hauku ketää vaan
        kertoo elämästään tämän miehen kanssa.Narsismi on luonnehäiriö.Kannattaisi sinunkin tutustua aiheeseen.Asiallisia kommetteja kiitos.Vituttaa asiattomat kommentit,kun ei tiedetä mitään.Päätä vaan auotaan.Nykyään puhutaan avoimesti ja ei ole mikään häpeä puhua asioista niiden oikeilla nimillä.Ja apuakin saa.Narsisti ei tunnista/tunnusta olevansa sairas.Hänen kanssaan oleva joutuu hakemaan apuva itselleen,Kun voimia ei ole enään,kun saa elää jatkuvassa pelossa....Eli ap.Jos välität itsestäsi ja omasta elämastäsii jätä se.Ei hän välttämättä ole narsistinen,mutta kontrollifriikki...kaikki ei kyllä ole ok hänen kohdallaan.Ei kukaan tuomitse ketään tuntematta.Hyvää alkavaa kevättä kaikille tasapuolisesti!

• kerro-kerro...
        :D kirjoitti:

Näyttää nykyaikana olevan oikee muoti-ilmiö tuo narsu-käsite!
        Jos kumppani ei suostu hyppiin oman pillin mukaan, leimataan heti narsuksi!
        Panee tosiaan miettiin, et kuka se loppujen lopuksi on se oikee narsu...

kysymyksiini, kiitos..?

Onko mielestäsi laitaa, jos parisuhteen toinen osapuoli alkaa pikkuhiljaa päättää asioita toisen puolesta ; alkaa määrätä asumisen, syömisen, jopa toisen pukeutumisen, meikkaamisen ja korujen käytön - ja jos toinen yrittää pitää puoliaan, alkaa hemmetinmoinen huuto, joka päättyy mykkäkouluun, jonka tarkoitus on alistaa toinen tahtoonsa ja tottelemaan sekä saada pyytämään anteeksi huonouttaan ja typeryyttään?
        Alkaa arvostella toisen käytöstä, estää yhteydenpitoa sukulaisiin ja ystäviin, valvoo tietokoneen ja kännykän käyttöä - ja taaskin, jos toinen pistää vastaan, sama huuto-mykkäkoulukierre jne.

Olenko siis itse narsu, kun minulle tehtiin noin? Mies oli yhteen muuttamiseen saakka kiltti ja ihana, pari-kolme viikkoa muuton jälkeen alkoi pieni painostaminen asiassa kuin asiassa. Kyse oli ensimmäisestä "kunnon" parisuhteestani ja mies 6 vuotta vanhempi, joten lapsellisuuttani kuvittelin, että kaikki on omaksi parhaakseni, mies on huolehtivainen ja suojeleva.
        Kun minulta kiellettiin soitot omille vanhemmilleni, heräsin vasta huomaamaan koko totuuden...

Oliko tämä sinusta ns hyvä parisuhde, jossa minä halusin hypittää toista oman pillini mukaan?

• fck_____
        aaaah! naimaaaaan! kirjoitti:

Säkin sitten heräsit siitä kaljapöhnästäs ja tulit tänne pilaan ilman tuolla paskan hajuisella hengitykselläs! On näköjään ollu taas pilluvapaa viikko, eikä pikkukalulla käyttöö...taaskaan.. no, mä poistun nyt ainakin naiseni viereen ja saan varmasti pimppaa..sä voit täällä yön vittuilla taas naisille tavalliseen tapaas..runkku...se on MORO!

sairas ihminen. Hyvää yötä.

• ___fck

käytä toisen nimimerkkiä, kun et osaa kirjoittaa edes samalla tavalla.

• mikä lie

Onhan tuossa piirteitä sellaisesta, mutta ei minusta ole oleellista onko mies narsisti vai ei (määrittelykysymyshän sekin nimittäin on, sehän on ihan sopimuksenvarainen asia mikä se narsisti on). Oleellisempaa on se, onko teillä hyvä vai huono suhde. Ja todella huonoltahan se vaikuttaa. Minä olen ollut hankalassa suhteessa (onneksi eri paikkakunnilla), enkä tosiaan jaksaisi vaivata itseäni olemalla tuollaisessa suhteessa. Miksi ihmeessä, mitä tarvetta se suhde oikein palvelee, jos siinä pitää olla vaikka se on ilmiselvästi huono? En oikein näe mitään syytä, miksi ei kannattaisi erota.

• Voi noita nykyajan..

Jos toisesta ei mitään hyvää löydä etsimälläkään, miksi jatkaa...???
        Oikein panee ihmetyttään,mikähän on ees yhteen vetäny..?

• ennen oli ennen
        Voi noita nykyajan.. kirjoitti:

Jos toisesta ei mitään hyvää löydä etsimälläkään, miksi jatkaa...???
        Oikein panee ihmetyttään,mikähän on ees yhteen vetäny..?

kirjoitti ,että suhteen alussa mies oli ihana.Todellinen luonne tullut esiin pikku hiljaa.Niin voi noita nykyajan.Mutta tiedätkö ennen vanhaan vaan kärsitttiin hiljaa ja nieltiin kaikki paska.Hymy huulessa kuljettiin ja kaikki oli hyvin ulospäin vaikka helvetti olis ollu irti.Niin oli ennen,entäs nyt?Ajat muuttuu ja ihmiset.

• singersing
        ennen oli ennen kirjoitti:

kirjoitti ,että suhteen alussa mies oli ihana.Todellinen luonne tullut esiin pikku hiljaa.Niin voi noita nykyajan.Mutta tiedätkö ennen vanhaan vaan kärsitttiin hiljaa ja nieltiin kaikki paska.Hymy huulessa kuljettiin ja kaikki oli hyvin ulospäin vaikka helvetti olis ollu irti.Niin oli ennen,entäs nyt?Ajat muuttuu ja ihmiset.

nykyään ei ole pakko, vaan naisillakin on ihmisarvonsa ja vapaus lähteä suhteesta litomaan. Enpä sitten tiedä, kumpi on "hienompaa": mentaliteetti "kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat" vai se, että ymmärtää lähteä kävelemään tuhoon tuomitusta suhteesta..?

• Suhde syvältä
        singersing kirjoitti:

nykyään ei ole pakko, vaan naisillakin on ihmisarvonsa ja vapaus lähteä suhteesta litomaan. Enpä sitten tiedä, kumpi on "hienompaa": mentaliteetti "kärsi, kärsi, niin kirkkaamman kruunun saat" vai se, että ymmärtää lähteä kävelemään tuhoon tuomitusta suhteesta..?

Mikä lie tosiaan, kontrollifriikki on varmaan osuvin ilmaisu, vaikkei määritelmällä sinänsä merkitystä olekaan. Lopetin tämän suhteen ja se oli todella helpottava päätös. Kuten sanottu, mies oli alussa ihana ja tottakai hänessä oli hyviäkin piirteitä loppuun asti. Tuollaista kontrollia vain ei jaksa ja vaikutti siltä, että se tulee vain lisääntymään ja menemään älyttömyyksiin.

Jos olisin aavistanut heti alusta alkaen, millaiseksi hän muuttuu vähitellen (tunnetasolla kylmäksi ja kaikesta päättäväksi riidan haastajaksi), en tietenkään olisi koskaan ryhtynyt mihinkään hänen kanssaan. Itse muutuin suhteen edetessä pelokkaaksi ja varovaiseksi, etten vain olisi ärsyttänyt häntä... ja ärsytin sittenkin teinpä tain sanoinpa mitä tahansa.

Suhteissa käy joskus niin, että sen olemassaoloon tottuu sillä tavalla että siitä lähtemispäätöstä on vaikea tehdä. Onneksi tein sen.

Kiitos asiallisille kommentoijille.

• hyvin tehty.
        Suhde syvältä kirjoitti:

Mikä lie tosiaan, kontrollifriikki on varmaan osuvin ilmaisu, vaikkei määritelmällä sinänsä merkitystä olekaan. Lopetin tämän suhteen ja se oli todella helpottava päätös. Kuten sanottu, mies oli alussa ihana ja tottakai hänessä oli hyviäkin piirteitä loppuun asti. Tuollaista kontrollia vain ei jaksa ja vaikutti siltä, että se tulee vain lisääntymään ja menemään älyttömyyksiin.

Jos olisin aavistanut heti alusta alkaen, millaiseksi hän muuttuu vähitellen (tunnetasolla kylmäksi ja kaikesta päättäväksi riidan haastajaksi), en tietenkään olisi koskaan ryhtynyt mihinkään hänen kanssaan. Itse muutuin suhteen edetessä pelokkaaksi ja varovaiseksi, etten vain olisi ärsyttänyt häntä... ja ärsytin sittenkin teinpä tain sanoinpa mitä tahansa.

Suhteissa käy joskus niin, että sen olemassaoloon tottuu sillä tavalla että siitä lähtemispäätöstä on vaikea tehdä. Onneksi tein sen.

Kiitos asiallisille kommentoijille.

Kontrollifriikki on hyvä käsite. Narsisti on taas jonkin sortin mielisairaus, ja se ei riitä diagnoosin tekoon jos et tykkää jostain.

Hyvä kuitenkin että kysyit olisiko narsisti. Suurin osa eronneista on nimittäin ollut juuri yhdessä "narsistin" kanssa. Vähän myöhemmin huomaa että saattaa itsessäkin olla pientä vikaa.

• Kerran jo kokenut

Onko sillä väliä onko hän narsisti vai ei... Kukaan toinen ei sitä yleensä voi sanoa - vain se kaikkein lähinnä oleva. Sinä itse tiedät voitko huonosti.
      Suhteesi kuulostaa pahasti sinua alistavalta. Tiedät sen itsekin - et muuten kirjottaisi tänne.

Olen elänyt samanlaisen suhteen jokin aika sitten... Koska voin pahoin 24h ja menetin itsearvoni enkä loppujen lopuksi tiennyt mikä on suhteessa normaalia ja mikä ei - ja olenko sellainen kuin miksi hän minua nimitteli, keräsin viimeiset voimani, otin jalat alleni ja karkasin.
      Se oli ainut oikea vaihtoehto. Vaikkakin tilanteessa itse eläneenä, tiedän kuinka vaikea se päätös lähtemisestä on. Tavallaan on vajottava tarpeeksi alas jotta voi myöntää ettei sitä toista voi "parantaa". Vaikka kuinka noudattaisi sääntöjä, tekisi kaikkensa miellyttääkseen ja rakastaisi niin että pakahtuisi - mikään ei riitä...

Nyt olenkin nauttinut siitä ettei kukaan enää vahdi, alista, uhkaa eikä järjettömästi vaihtelevia sääntöjä tarvitse enää noudattaa... Ja olen tapaillut muutamia "normaaleja" miehiäkin jo. Kukaan näistä ei ole kertaakaan kohdellut minua huonosti eikä alistavasti.

Niitä normaaleja miehiäkin onneksi on :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      53
      3682
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2361
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2318
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2208
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      28
      1638
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1564
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1467
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      56
      1012
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      992
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      879
    Aihe