Asun vanhassa pienkerrostalossa maan tasalla ja nyt on viimeiset pari viikkoa vessan oven edustalla pörrännyt pienen pieniä muurahaisia (mauriaisia kenties), aina 1-5 muurahaista kerralla ja olen ne tappanut erikseen. Nyt äskettäin siinä yhtäkkiä olikin sellainen n. 1-1,5 cm pitkä monijalkainen, pitkillä tuntosarvilla varustettu, erittäin ällöttävä öttimönkiäinen!
En tajua mistä näitä oikein tulee, koska vaikka miten koitan seurata muurahaistenkin toimintaa, ne eivät ikinä mihinkään mene.. Pyörivät vaan ympyrää oven edessä vaikka miten pitkään. Tuttava epäili, että ne tulisivat vessan viemäristä, mutta hassua, etten ole niihin siellä vessassa törmännyt - aina vessan oven edessä. Ulkopuolella.
Mitä ihmettä mä noille voin tehdä? Nyt on vasta maaliskuu ja niitä on jo helmikuun puolesta välistä asti ainakin tuossa pörrännyt.. Mitä tämä elämä mahtaa sitten olla kun tulee kunnolla kevät ja kesä? Voiko tämän kaltaiseen, vielä melko pieneen, ongelmaan tilata myrkytyksen? Jos pistän esim. kanelia, sitruunapippuria, suolaa, JOTAIN tuohon vessan oven edustalle ja myrkytän listat joko ihan myrkyllä tai jollain edellämainituista, niin eivät kai ne sitten mene muita viemäreitä pitkin keittiöön tai muualle? Ällöttää! Makkari sijaitsee ihan vessan vieressä eikä siinä ole mitään ovea tai kynnystä millä erottaisi makkarin tästä tilasta.. Ei oikein uni tällä hetkellä ole ensimmäisenä mielessä, kun verkkokalvoille on piirtynyt se kamala juoksujalkainen vai mikä lieneekään! Olen ostanut parit muurahaisrasiat, mutta eivät nuo muurahaiset niiden päälle ole oikein mitään ymmärtäneet, vaikka olen koittanut asetella niitä siihen vessan oven edustalle.. Tähän mennessä olen nyt tyytynyt Raidin muurahaismyrkkyyn jota sitten ruiskuttelen, kun niitä näkyy.. Ja samalla litkulla sen pitkän luikeronkin nitistin. Mutta pitäisi koittaa kai jotain vähän pidempiaikaista, kun ei tuo yksitellen nitistäminen mitään pidemmän päälle auta.. Aina niitä lisää jostain tulee.. Ja tähän aikaan? En tajua, miten tuollaiset öttimönkiäiset on tähän aikaan hereillä.. Varsinkin kun pari viikkoa sitten niiden ilmestyessä oli vielä lähes 15 astetta pakkasta !
Voiko tällaisen perusteella purkaa määräaikaisen vuokrasopimuksen? Onko kokemusta tuosta Bio Kill -nimisestä myrkystä? Saako sillä parempaa tulosta kuin noilla hemmetin rasioilla ja Raidilla?
Please, help me :(
Muurahaisia ja juoksujalkaisia (?) sisällä!
2
611
Vastaukset
- ritge
Ne talvehtii siellä talon suojissa ja alkavat heräillä kevään koettaessa. Etsivät ruokaa sisältä kun eivät voi vielä uloskaan mennä. Meillä kans joka keväinen ongelma mutta kun kesä koittaa ne painuu ulos eikä niitä juuri sisällä näy. Paras myrkky on ollut sellainen sininen neste, jota kaadetaan sellaiseen valkeaan muovikippoon, joka tulee paketissa mukana (en muista merkkiä). Ne lutkuttaa sitä makeaa myrkkynestettä, kantavat pesäänsä ja ruokkivat samalla nesteellä sitten kuningatarta ja jälkeläisiään, jolloin koko pesä kuolee. Raakaa touhua mutta sovitaan, että ulkona saavat rauhassa temmeltää.
- ritge
K-raudasta löytyi tuota ko. myrkkyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392065Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271953Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471376- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56792Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698