Netti fennot ärhäköityneet?

Tapio.Rautalapio

Sanokaapa, ovatko palstan netti fennot viime aikoina ärhäköityneet ja löytäneet taas sen oikea 'kielipolitiikan' hengen? Hengen, joka saa uskomaan, että RKP johtaa maata, kaksikielisyyden kustannukset ovat 32 miljardia euroa vuodessa, kaikkien poliittisten salamurhien tekijät ovat suomenruotsalaisia ja että Mannerheim halusi oikeasti olla Mannerheimo.

Mielestäni sellaista on ilmassa (jotain omituista siis, sanoisi joku kuninkaallinen).

76

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rdfhgjgjgh

      pakkoruotsille perusteita, mutta puolustaa sitä.

      Mitkä ne perustelut siis ovat.

    • laaaaapio

      Lapio näyttää ärhäköityneen ja piristyneen lääkehumalastaan, joten pistetäänpä sen kunniaksi hiukan rallia:

      1)
      Pikku tapsan nimipäivää eilen vietettiin,
      vierahiksi folkting sekä ankdam kutsuttiin.
      Tapsan "tikkukaramelli" esiin kaivettiin,
      sitten vielä anustakin hierottiin,
      ja siellä kaikilla oli niin mukavaa,
      oi jospa salmen huutais kurkku suoraana.

      Rautalapiolle sitten puhe pidettiin.
      Puhe oli ruotsiksi ja sille naurettiin.
      Tyhmä tapsa vastas suokmeks ensin hämillään,
      sitten röhkäs ruotsiksi mielissään,
      ja siellä kaikilla ........

      Pervot leikit leikittiin ja pilii vatkattiin,
      pili peppuun kätkettiin ja tapsa raiskattiin.
      Viimein sentään toimistolle kaikki matkattiin,
      siellä tapsan palkka sitten laskettiin,
      ja siellä kaikilla......

      2)
      On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
      kun setä tulee saitille on sensuur mahoton/
      kas näin lähtee viesti, ja viesti lähtee näin/ kas näin lähtee viesti, ja viesti lähtee näin

      On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
      kun setä tulee saitille me paskaa jauhamme/
      kas näin suolla paskaa ja paskaa suollan näin/ kas näin suolla paskaa ja paskaa suollan näin

      On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
      kun setä tulee saitille on palkka valmis je/
      kas näin maksaa rkpee, ja säätiötkin myös/
      kas näin maksaa rkpee, ja säätiötkin myös

      On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
      kun setä tulee saitille me toiset nauramme/
      kas näin kaikki nauraa ja kaikki nauraa näin/
      kas näin kaikki nauraa ja kaikki nauraa näin

      3)
      Pikajuna ruotsiin jo
      Halki kiitää, yö jo on,
      Valokeilat lakaisevat rataa kiiltävää.
      Haukku kuuluu tapion,
      Häipyy meluun veturin,
      Ruotsin maan takaa kuu kuin juusto möllöttää.
      Pedofiili vaunussa
      Uninen on tunnelma,
      Matkustajat – sotalapset- kaikki torkkuvat.
      Silloin vauhti hiljenee
      Ja melkein pysähtyy
      Missä lienee pysähdyksen syy?
      Tapsahan se irstailee,
      sotalapset merkkailee,
      Sisään syöksyy kaksi miestä mustanpuhuvaa:
      Pikku-tapsa, Iso mats-,
      Ruottalaisii molemmat,
      Kumpainenkin suurta pistintänsä heiluttaa.
      "housut alas,lapset kans!",
      Huutaa käskyn terävän
      pikku -tapsa ja pari kertaa kiihkos huokaisee.
      "Viisainta, kun jokainen nyt pepun aukaisee,
      knulla sille, joka kenkkuilee."
      Vastustaa ei kukaan voi, Pikku-tapsa vartioi,
      Iso-mats kun koplailee sormin tottunein,
      Lasten lelut, kukkarot, pikkupöksyt tutitkin,
      lastenvaunut tapsa myöskin tutkii yksintein.
      Mitään lapsille ei jää, saalis tapsan ylittää.
      Pikku-tapsa hohottelee kohti kurkkuaan:
      "finskit lyödään tainnoksiin, mutt' lapset viedään pois
      Lempimättä nyt en olla vois."

    • Fanisi

      'Fitti-setä' nimimerkilläsi todennut, että 'Palsta hiljenee - hyvää kehitystä' tai jotain sinne päin.
      Kuinkas sinä nyt taas näin sekoilet ja sähellät?

    • sanoa yhtään

      mitään?
      Miksi ei suomalaiset saisi ärhäköityä netti svekojen törkeyksille?

      "Sanokaapa, ovatko palstan netti fennot viime aikoina ärhäköityneet ja löytäneet taas sen oikea 'kielipolitiikan' hengen?"

      • Tapio.Rautalapio

        " Miksi sinulle pitäisi sanoa yhtään mitään?"

        No, sanopa sinä se kun kerran sanoit.

        Minkälaiset törkeydet ovat ärhäköittäneet sinua?


    • t.a.p.

      "Sanokaapa, ovatko palstan netti fennot viime aikoina ärhäköityneet ja löytäneet taas sen oikea 'kielipolitiikan' hengen? Hengen, joka saa uskomaan, että RKP johtaa maata, kaksikielisyyden kustannukset ovat 32 miljardia euroa vuodessa, kaikkien poliittisten salamurhien tekijät ovat suomenruotsalaisia ja että Mannerheim halusi oikeasti olla Mannerheimo."

      Se vain tuntuu sinusta siltä. Sinulta alkaa loppua usko propagandasi tehoon. Hyvillä perusteluilla pakkoruotsin oikeutukselle voisit parantaa asemiasi ;)

      • Tapio.Rautalapio

        Mutta eihän tuo liity mitenkään aloitukseeni, tappi hyvä (ja tähän voitte kuvitella virnuhymiön)


      • jävlare
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Mutta eihän tuo liity mitenkään aloitukseeni, tappi hyvä (ja tähän voitte kuvitella virnuhymiön)

        Tästä on puhuttu ennenkin. Kun alat kuulemaan ääniä ja näkemään pikku- heikkejä nurkissa, niin ota yhteyttä lääkäriin. Älä koita itse muuttaa lääkeannostusta ja ennen muuta: Älä ota alkoholia sekaisin lääkkeiden kanssa.


      • Tapio.Rautalapio
        jävlare kirjoitti:

        Tästä on puhuttu ennenkin. Kun alat kuulemaan ääniä ja näkemään pikku- heikkejä nurkissa, niin ota yhteyttä lääkäriin. Älä koita itse muuttaa lääkeannostusta ja ennen muuta: Älä ota alkoholia sekaisin lääkkeiden kanssa.

        Nimimerkki jävlare onkin ensimmäinen, joka mainitsee heikin ketjussa. Samalla hän heikkejä näkevien terveydentilasta :D

        "Älä ota alkoholia sekaisin lääkkeiden kanssa. "

        Tuo tuli selvästi kokemuksen rintaäänellä.


      • Hys-hys hymylään
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Mutta eihän tuo liity mitenkään aloitukseeni, tappi hyvä (ja tähän voitte kuvitella virnuhymiön)

        "Mutta eihän tuo liity mitenkään aloitukseeni, tappi hyvä (ja tähän voitte kuvitella virnuhymiön) "

        Milloinka sinä, Rautalapio. olet pysynyt asiassa? Tapanasi on takertua merkityksettömiin yksityiskohtiin, viedä keskustelu asiasta sivuun ja lopulta hyökätä Heikki Talaa vastaan. Tapansi on myös vaatia todisteita, jos sinua arvostellaan, joten katso itse omia kirjoituksiasi.

        Virnuhymiöitä on kaikkialla ympärilläsi.


      • kielipolitiikka?
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Nimimerkki jävlare onkin ensimmäinen, joka mainitsee heikin ketjussa. Samalla hän heikkejä näkevien terveydentilasta :D

        "Älä ota alkoholia sekaisin lääkkeiden kanssa. "

        Tuo tuli selvästi kokemuksen rintaäänellä.

        "löytäneet taas sen oikea 'kielipolitiikan' hengen? Hengen, joka saa uskomaan, että RKP johtaa maata, kaksikielisyyden kustannukset ovat 32 miljardia euroa vuodessa, kaikkien poliittisten salamurhien tekijät ovat suomenruotsalaisia ja että Mannerheim halusi oikeasti olla Mannerheimo."

        Onpas Rautalapiolla outo käsitys kielipolitiikasta. Mistä sinä olet saanut päähäsi, että termi kielipolitiikka pitäisi sisällään tuollaisia asioita? Itse en ainakaan ymmärrä asiaa noin. Miksi näet tuollaisen juuri oikeaksi kielipolitiikaksi Tapio? Voisitko hieman perustella?


      • Tapio.Rautalapio
        kielipolitiikka? kirjoitti:

        "löytäneet taas sen oikea 'kielipolitiikan' hengen? Hengen, joka saa uskomaan, että RKP johtaa maata, kaksikielisyyden kustannukset ovat 32 miljardia euroa vuodessa, kaikkien poliittisten salamurhien tekijät ovat suomenruotsalaisia ja että Mannerheim halusi oikeasti olla Mannerheimo."

        Onpas Rautalapiolla outo käsitys kielipolitiikasta. Mistä sinä olet saanut päähäsi, että termi kielipolitiikka pitäisi sisällään tuollaisia asioita? Itse en ainakaan ymmärrä asiaa noin. Miksi näet tuollaisen juuri oikeaksi kielipolitiikaksi Tapio? Voisitko hieman perustella?

        "Mistä sinä olet saanut päähäsi, että termi kielipolitiikka pitäisi sisällään tuollaisia asioita?"

        Tuollaisista asioista ainakin kielipolitiikan kuninkaaksi itsensä kruunannut ja eduskuntaankin kielipoliittisilla teemoilla pyrkinyt johtava netti fenno ja suomalaisuudenliiton entinen puhis on palstalle kirjoitellut ja häntyrinsä ovat häntä innokkaasti kompanneet.


      • Tapio.Rautalapio
        Hys-hys hymylään kirjoitti:

        "Mutta eihän tuo liity mitenkään aloitukseeni, tappi hyvä (ja tähän voitte kuvitella virnuhymiön) "

        Milloinka sinä, Rautalapio. olet pysynyt asiassa? Tapanasi on takertua merkityksettömiin yksityiskohtiin, viedä keskustelu asiasta sivuun ja lopulta hyökätä Heikki Talaa vastaan. Tapansi on myös vaatia todisteita, jos sinua arvostellaan, joten katso itse omia kirjoituksiasi.

        Virnuhymiöitä on kaikkialla ympärilläsi.

        Minähän pysyn aina asiassa vaikka jotkut yrittävätkin sumuttaa kuvittelemaan, että keskustelun aiheena olisi jokin muu kuin yleinen ja erityinen ruotsin- ja Ruotsinvastaisuus.


      • Hys-hys hymylään
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Minähän pysyn aina asiassa vaikka jotkut yrittävätkin sumuttaa kuvittelemaan, että keskustelun aiheena olisi jokin muu kuin yleinen ja erityinen ruotsin- ja Ruotsinvastaisuus.

        Tuo vahvisti epäilyt. Et siis tietoisesti vie keskusteluja harhapolulle, vaan noudatat ikiomaa logiikkaasi.


      • Tapio.Rautalapio
        Hys-hys hymylään kirjoitti:

        Tuo vahvisti epäilyt. Et siis tietoisesti vie keskusteluja harhapolulle, vaan noudatat ikiomaa logiikkaasi.

        Vahvistit Heikki Talan aiemmin kertoman: netti fennon mielestä harhapoluille viemistä on se, että pyytää perusteluja tai korjaa virheellisen tiedon. Tai keskustelee keskustelun aiheesta eikä väännä sitä väkisin koulujen opetussuunnitelmaan.


      • O tempora...
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Vahvistit Heikki Talan aiemmin kertoman: netti fennon mielestä harhapoluille viemistä on se, että pyytää perusteluja tai korjaa virheellisen tiedon. Tai keskustelee keskustelun aiheesta eikä väännä sitä väkisin koulujen opetussuunnitelmaan.

        Mihin tarvitaan korjausta? Pakkoruotsinvastaisuus on oikeasti nostanut päätään. Vai oletko eri mieltä? Sitä paitsi harmittaa tuo kirjoituksissasi esiintyvä virhe: netti fenno ei kirjoiteta erikseen, vaan vakiintuneena yhteen tai säännönmukaisesti väliviivalla.


      • Tapio.Rautalapio
        O tempora... kirjoitti:

        Mihin tarvitaan korjausta? Pakkoruotsinvastaisuus on oikeasti nostanut päätään. Vai oletko eri mieltä? Sitä paitsi harmittaa tuo kirjoituksissasi esiintyvä virhe: netti fenno ei kirjoiteta erikseen, vaan vakiintuneena yhteen tai säännönmukaisesti väliviivalla.

        "Sitä paitsi harmittaa tuo kirjoituksissasi esiintyvä virhe: netti fenno ei kirjoiteta erikseen, vaan vakiintuneena yhteen tai säännönmukaisesti väliviivalla."

        Kirjoitusasulle on syynsä ja perustelunsa. Minulta on usein tiedusteltu, miksi oikein kirjoitetaan 'netti fenno' eikä 'nettifenno' kuten normaali kielentaju sanoisi. Tässä yhteydessä tosin ehkä olisi sopivampaa kirjoittaa 'kielen taju'.

        Tässä siihen viisi vastausta:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8873760/42873270
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8408815/39567498
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8660064/41336444
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8481093/40039276
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8471748/40004060


      • Nettisuomalainen
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "Sitä paitsi harmittaa tuo kirjoituksissasi esiintyvä virhe: netti fenno ei kirjoiteta erikseen, vaan vakiintuneena yhteen tai säännönmukaisesti väliviivalla."

        Kirjoitusasulle on syynsä ja perustelunsa. Minulta on usein tiedusteltu, miksi oikein kirjoitetaan 'netti fenno' eikä 'nettifenno' kuten normaali kielentaju sanoisi. Tässä yhteydessä tosin ehkä olisi sopivampaa kirjoittaa 'kielen taju'.

        Tässä siihen viisi vastausta:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8873760/42873270
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8408815/39567498
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8660064/41336444
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8481093/40039276
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8471748/40004060

        Rautalapio: "Kirjoitusasulle [netti fenno] on syynsä ja perustelunsa."

        Rautalapio perustelee virheellistä oikeinkirjoitustaan virheellisellä oikeinkirjoituksella, omaa virhettään toisten virheillä. Kysymyksessä on hyvin erikoinen argumentointivirhe: argumentointi rautalapiolaiseen tapaan.


      • Tapio.Rautalapio
        Nettisuomalainen kirjoitti:

        Rautalapio: "Kirjoitusasulle [netti fenno] on syynsä ja perustelunsa."

        Rautalapio perustelee virheellistä oikeinkirjoitustaan virheellisellä oikeinkirjoituksella, omaa virhettään toisten virheillä. Kysymyksessä on hyvin erikoinen argumentointivirhe: argumentointi rautalapiolaiseen tapaan.

        Syynä tuohon totutusta poikkeavaan kirjoitusasuun 'netti fenno' on tosiaankin mainittujen netti fennojen vapaamielinen suhtautuminen yhdyssanojen kirjoittamiseen.

        Toinen netti fennoja yhdistävä seikka on tietysti hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. He harrastavat myös itsekeksittyjä 'faktoja', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti puolustaa mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.


      • Nettisuomalainen
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Syynä tuohon totutusta poikkeavaan kirjoitusasuun 'netti fenno' on tosiaankin mainittujen netti fennojen vapaamielinen suhtautuminen yhdyssanojen kirjoittamiseen.

        Toinen netti fennoja yhdistävä seikka on tietysti hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. He harrastavat myös itsekeksittyjä 'faktoja', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti puolustaa mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.

        Rautalapio: "Syynä tuohon poikkeavaan kirjoitusasuun 'nettifenno' on tosiaankin mainittujen netti fennojen vapaamielinen suhtautuminen yhdyssaojen kirjoittamiseen."

        Siis tuhansien lauseenosanimimerkkien Rautalapio perustelee omaa vapaamielistä suhtautumistaan yhdyssanan nettifenno yhdysosien kirjoittamisessa erilleen toisten vastaavalla vapaamielisellä suhtautumisella yhdyssanojen kirjoittamiseen: omaa virhettään perustelee toisten virheillä. Perustelu pysyy edelleen omalaatuisena argumentointivirheenä.


      • Tapio.Rautalapio
        Nettisuomalainen kirjoitti:

        Rautalapio: "Syynä tuohon poikkeavaan kirjoitusasuun 'nettifenno' on tosiaankin mainittujen netti fennojen vapaamielinen suhtautuminen yhdyssaojen kirjoittamiseen."

        Siis tuhansien lauseenosanimimerkkien Rautalapio perustelee omaa vapaamielistä suhtautumistaan yhdyssanan nettifenno yhdysosien kirjoittamisessa erilleen toisten vastaavalla vapaamielisellä suhtautumisella yhdyssanojen kirjoittamiseen: omaa virhettään perustelee toisten virheillä. Perustelu pysyy edelleen omalaatuisena argumentointivirheenä.

        "Perustelu pysyy edelleen omalaatuisena argumentointivirheenä. "

        Tuhansien nikkien nettiaarnoltin väite pysyy varsin erikoislaatuisena. Nettiaarnoltilla ei ilmeisesti ole mitään käsitystä siitä, mitä argumentaatiovirheellä tarkoitetaan.

        Arvelen, että netti fennot eivät varsinaisesti kirjoita suomea, vaan sen erästä varianttia, nimittäin netti fennoa. Eräs variantin keskeisiä ominaisuuksia on suomesta poikkeava yhdyssanojen kirjoitusasu. Netti fennoksi: 'yhdys sanojen kirjoitus asu'.

        Toinen netti fennoja yhdistävä seikka on tietysti hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. He harrastavat myös itsekeksittyjä 'faktoja', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti on puolustanut mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.


      • Nettisuomalainen
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "Perustelu pysyy edelleen omalaatuisena argumentointivirheenä. "

        Tuhansien nikkien nettiaarnoltin väite pysyy varsin erikoislaatuisena. Nettiaarnoltilla ei ilmeisesti ole mitään käsitystä siitä, mitä argumentaatiovirheellä tarkoitetaan.

        Arvelen, että netti fennot eivät varsinaisesti kirjoita suomea, vaan sen erästä varianttia, nimittäin netti fennoa. Eräs variantin keskeisiä ominaisuuksia on suomesta poikkeava yhdyssanojen kirjoitusasu. Netti fennoksi: 'yhdys sanojen kirjoitus asu'.

        Toinen netti fennoja yhdistävä seikka on tietysti hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. He harrastavat myös itsekeksittyjä 'faktoja', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti on puolustanut mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.

        Tuhansien lauseenosanimimerkkien Rautalapion perustelu sanan nettifenno oikeinkirjoitusohjeeksi näyttää pysyvä omalaatuisena perusteluvirheenä: omaa virhettään ja suositustaan perustelee toisten virheillä.


      • Tapio.Rautalapio
        Nettisuomalainen kirjoitti:

        Tuhansien lauseenosanimimerkkien Rautalapion perustelu sanan nettifenno oikeinkirjoitusohjeeksi näyttää pysyvä omalaatuisena perusteluvirheenä: omaa virhettään ja suositustaan perustelee toisten virheillä.

        Tuhansiennikkienaarnolttivaimikänytlieneekään jankkaa jankkaamasta päästyään, vaikka tietääkin, ettei netti fennojen kirjoitusta sido kielioppi tai vakiintuneet käytännöt sen kummemmin kuin heidän 'faktansakaan' korreloivat todellisen maailman faktojen kanssa.

        Eräs toinen netti fennoja yhdistävä seikka on tietysti hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. He harrastavat myös itsekeksittyjä 'faktoja', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti on puolustanut mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.


      • Nettisuomalainen
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Tuhansiennikkienaarnolttivaimikänytlieneekään jankkaa jankkaamasta päästyään, vaikka tietääkin, ettei netti fennojen kirjoitusta sido kielioppi tai vakiintuneet käytännöt sen kummemmin kuin heidän 'faktansakaan' korreloivat todellisen maailman faktojen kanssa.

        Eräs toinen netti fennoja yhdistävä seikka on tietysti hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. He harrastavat myös itsekeksittyjä 'faktoja', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti on puolustanut mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.

        Edelleen tuhansien lauseenosanimimerkkien Rautalapio jaksaa jankaten puolustella, perustella ja suositella omaa oikeinkirjoitusvirhettään toisten oikeinkirjoitusvirheillä. Hyvin erikoislaatuista perustelua.


      • Tapio.Rautalapio
        Nettisuomalainen kirjoitti:

        Edelleen tuhansien lauseenosanimimerkkien Rautalapio jaksaa jankaten puolustella, perustella ja suositella omaa oikeinkirjoitusvirhettään toisten oikeinkirjoitusvirheillä. Hyvin erikoislaatuista perustelua.

        Vanhan sanonnan mukaanhan ”on tunnettava säännöt voidakseen rikkoa niitä.” Minun ja netti fennon ero on siinä, että minä rikon tuntemaani sääntöä kertoakseni sillä jotakin hyvin olennaista aiheesta. Netti fennot sen sijaan vain kirjoittavat väärin osaamattomuuttaan.

        Haluaakohan tuhansiennikkiennilkkinettiaarnoltti kajota erääseen toiseen netti fennoja yhdistävään seikkaan, joka on tietystikin hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. Se ilmenee mm. itsekeksittyinä 'faktoina', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti sitten kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti on puolustanut mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.


      • Tapio.Rautalapio
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Vanhan sanonnan mukaanhan ”on tunnettava säännöt voidakseen rikkoa niitä.” Minun ja netti fennon ero on siinä, että minä rikon tuntemaani sääntöä kertoakseni sillä jotakin hyvin olennaista aiheesta. Netti fennot sen sijaan vain kirjoittavat väärin osaamattomuuttaan.

        Haluaakohan tuhansiennikkiennilkkinettiaarnoltti kajota erääseen toiseen netti fennoja yhdistävään seikkaan, joka on tietystikin hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. Se ilmenee mm. itsekeksittyinä 'faktoina', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti sitten kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti on puolustanut mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.

        Haluaakohan tuhansiennikkiennilkkinettiaarnoltti kajota erääseen netti fennoja yhdistävään seikkaan, joka on tietystikin hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. Se ilmenee mm. itsekeksittyinä 'faktoina', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti sitten kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti on puolustanut mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.

        Odotellaanko maailman tappiin?


      • Surkea yksinpuhelu
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "Sitä paitsi harmittaa tuo kirjoituksissasi esiintyvä virhe: netti fenno ei kirjoiteta erikseen, vaan vakiintuneena yhteen tai säännönmukaisesti väliviivalla."

        Kirjoitusasulle on syynsä ja perustelunsa. Minulta on usein tiedusteltu, miksi oikein kirjoitetaan 'netti fenno' eikä 'nettifenno' kuten normaali kielentaju sanoisi. Tässä yhteydessä tosin ehkä olisi sopivampaa kirjoittaa 'kielen taju'.

        Tässä siihen viisi vastausta:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8873760/42873270
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8408815/39567498
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8660064/41336444
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8481093/40039276
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8471748/40004060

        Kommenttisi ei selvittänyt yhtään mitään.
        Itse olen huolissani siitä, että suomenkielen rappeutumiseen vaikuttaa tuollainen netti sveko (vai pitäisikö sanoa netti seko). Ja vielä tarkoituksellisesti.


      • Tapio.Rautalapio
        Surkea yksinpuhelu kirjoitti:

        Kommenttisi ei selvittänyt yhtään mitään.
        Itse olen huolissani siitä, että suomenkielen rappeutumiseen vaikuttaa tuollainen netti sveko (vai pitäisikö sanoa netti seko). Ja vielä tarkoituksellisesti.

        "Kommenttisi ei selvittänyt yhtään mitään."

        Eikö? Arvelen, ettei vika kuitenkaan ollut kommentissani...


      • Tapio.Rautalapio
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Haluaakohan tuhansiennikkiennilkkinettiaarnoltti kajota erääseen netti fennoja yhdistävään seikkaan, joka on tietystikin hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. Se ilmenee mm. itsekeksittyinä 'faktoina', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti sitten kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti on puolustanut mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.

        Odotellaanko maailman tappiin?

        "Odotellaanko maailman tappiin? "

        mitä ilmeisimmin odotellaan. Eikä mikään ihme.


      • Tapio.Rautalapio
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Haluaakohan tuhansiennikkiennilkkinettiaarnoltti kajota erääseen netti fennoja yhdistävään seikkaan, joka on tietystikin hyvin vapaamielinen ja joustava suhtautuminen todellisuuteen. Se ilmenee mm. itsekeksittyinä 'faktoina', joita sitten mm. tuhansien-nikkien-nettiaarnoltti sitten kiivaasti puolustaa. Aivan erityisellä kiihkolla nettiaarnoltti on puolustanut mestarinsa Talan esittämiä torso"sitaatteja", joissa alkuperäinen teksti on korvattu toisella asian vääristävällä tekstillä.

        Odotellaanko maailman tappiin?

        Aika kuluu ja maailman tappi lähestyy, mutta netti fennoille onnekkaasti sitä ei koskaan saavuteta...


    • Rautavasara

      Katsos kun Suomen kansa on jo herätetty kielivapauden asialle. Nyt asiat alkavat edetä jo lähes omalla painollaan.

      Riittää kun me aktivistit hieman chillailemme mukana. Nyt alkaa näyttää jo todella hyvältä.

      Pakkoruotsitus murenee vauhdilla!

      • Pappas fitta

        Olin puoli vuotta poissa tältä palstalta enkä kuullut sinä aikana mitään pakkoruotsin poistamisesta. Täällä eletään näköjään aivan omassa todellisuudessa, ja Rautalapiokin vain jaksaa.


      • Rautavasara
        Pappas fitta kirjoitti:

        Olin puoli vuotta poissa tältä palstalta enkä kuullut sinä aikana mitään pakkoruotsin poistamisesta. Täällä eletään näköjään aivan omassa todellisuudessa, ja Rautalapiokin vain jaksaa.

        Missä maassa olet asustellut puoli vuotta, kun et ole kuullut vellovasta pakkoruotsi-keskustelusta?

        Etkö ole lukenut suomalaisia lehtiä tai seurannut sähköistä mediaa?

        Asuitko jossain erämökissä ilman nettiyhteyttä?

        Tai sitten olet vain kuuro.


      • Tapio.Rautalapio
        Rautavasara kirjoitti:

        Missä maassa olet asustellut puoli vuotta, kun et ole kuullut vellovasta pakkoruotsi-keskustelusta?

        Etkö ole lukenut suomalaisia lehtiä tai seurannut sähköistä mediaa?

        Asuitko jossain erämökissä ilman nettiyhteyttä?

        Tai sitten olet vain kuuro.

        "Missä maassa olet asustellut puoli vuotta, kun et ole kuullut vellovasta pakkoruotsi-keskustelusta?"

        Arvelisin, että Suomessa muutaman nettipalstan ulkopuolella.

        Missä maassa nimimerkki rautavasara mahtaa elää kun kuvittelee Suomessa 'vellovan pakkoruotsikeskustelun'?

        Norjassa?


    • Tapio.Rautalapio

      "Netti fennot ärhäköityneet?"

      Ei sittenkään. Ihan samaa puolivillaista hölpätystä näkyy olevan edelleen.

      • Jååååå

        sä olet harrastanut täällä siitälähtien kun isänties käskystä tänne rantauduit heiluttamaan häntääsi, toope.


      • Tapio.Rautalapio
        Jååååå kirjoitti:

        sä olet harrastanut täällä siitälähtien kun isänties käskystä tänne rantauduit heiluttamaan häntääsi, toope.

        Ja kiireesti riensikin netti fenno tänne osoittamaan sanomani todeksi: samaa puolivillaista räksytystä kuin aina ennenkin, yksilöimättömiä ja perusteettomia syytöksiä, löysää heittelyä - kertakaikkiaan tyhjää louskutusta.


    • Hys-hys Hymylään

      Tapio on kirjoittanut aloituksen ja 16 viestiä sen jälkeen pelkästään tähän sarjaan.

      • Tapio.Rautalapio

        No, minähän pyrin tällaisella keskustelupalstalla keskustelemaan enkä kirjoita pelkkiä julistuksia.

        Netti fennosta on ilmeisesti jotenkin erikoista, että keskustelupalstalla keskustellaan ja vielä samalla nikillä.


      • Hys-hys Hymylään
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        No, minähän pyrin tällaisella keskustelupalstalla keskustelemaan enkä kirjoita pelkkiä julistuksia.

        Netti fennosta on ilmeisesti jotenkin erikoista, että keskustelupalstalla keskustellaan ja vielä samalla nikillä.

        Käytät puheenvuoroja mutta et keskustele.


      • Tapio.Rautalapio
        Hys-hys Hymylään kirjoitti:

        Käytät puheenvuoroja mutta et keskustele.

        Ilmeisesti lasket keskusteluksi vain sen, että Heikin julistusten perään örähdellään "Hyvähyvä!" ja "Juuri niin!", mutta eihän asia niin ole. Keskustelu on erilaisten näkemysten esilletuomista ja niiden argumentointia.


      • t.a.p.
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Ilmeisesti lasket keskusteluksi vain sen, että Heikin julistusten perään örähdellään "Hyvähyvä!" ja "Juuri niin!", mutta eihän asia niin ole. Keskustelu on erilaisten näkemysten esilletuomista ja niiden argumentointia.

        Tuo nyt esille näkemyksiä pakkoruotsista ja argumentoi.


      • Tapio.Rautalapio
        t.a.p. kirjoitti:

        Tuo nyt esille näkemyksiä pakkoruotsista ja argumentoi.

        Tapille se ei sitten koskaan passaa keskustella siitä aiheesta, josta keskustellaan, vaan aina se haluaisi puhua jostakin muusta :D


      • t.a.p.
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Tapille se ei sitten koskaan passaa keskustella siitä aiheesta, josta keskustellaan, vaan aina se haluaisi puhua jostakin muusta :D

        Koetas nyt selitellä pakkoruotsia, niin katsotaan haluanko puhua jostakin muusta. Sinulle tosin pakkoruotsi on AINA "jostakin muusta".


      • Tapio.Rautalapio
        t.a.p. kirjoitti:

        Koetas nyt selitellä pakkoruotsia, niin katsotaan haluanko puhua jostakin muusta. Sinulle tosin pakkoruotsi on AINA "jostakin muusta".

        Miksi ihmeessä tapille on mahdotonta puhua siitä, mikä on puheen aiheena? No, vastaus on tietysti ilmiselvä: netti fennojen räyhäkästä yleistä ruotsin, ruotsalaisuuden, ruotsinkielisen suomalaisuuden ja Ruotsin vastaisuutta on täysin mahdotonta puolustella, jos vähänkään täyspäisen ihmisen kirjoissa haluaa kulkea.


      • Hys-Hys Hymylään
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tapille on mahdotonta puhua siitä, mikä on puheen aiheena? No, vastaus on tietysti ilmiselvä: netti fennojen räyhäkästä yleistä ruotsin, ruotsalaisuuden, ruotsinkielisen suomalaisuuden ja Ruotsin vastaisuutta on täysin mahdotonta puolustella, jos vähänkään täyspäisen ihmisen kirjoissa haluaa kulkea.

        Tapio kysyy aloituksessaan:
        "Sanokaapa, ovatko palstan netti fennot viime aikoina ärhäköityneet ja löytäneet taas sen oikea 'kielipolitiikan' hengen? Hengen, joka saa uskomaan, että RKP johtaa maata, kaksikielisyyden kustannukset ovat 32 miljardia euroa vuodessa, kaikkien poliittisten salamurhien tekijät ovat suomenruotsalaisia ja että Mannerheim halusi oikeasti olla Mannerheimo.

        Mielestäni sellaista on ilmassa (jotain omituista siis, sanoisi joku kuninkaallinen)."

        Ja Tapio vastaa omaan kysymykseensä: "No, vastaus on tietysti ilmiselvä: netti fennojen räyhäkästä yleistä ruotsin, ruotsalaisuuden, ruotsinkielisen suomalaisuuden ja Ruotsin vastaisuutta on täysin mahdotonta puolustella, jos vähänkään täyspäisen ihmisen kirjoissa haluaa kulkea. "

        Mielipiteesi tuli selväksi.


      • t.a.p.
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tapille on mahdotonta puhua siitä, mikä on puheen aiheena? No, vastaus on tietysti ilmiselvä: netti fennojen räyhäkästä yleistä ruotsin, ruotsalaisuuden, ruotsinkielisen suomalaisuuden ja Ruotsin vastaisuutta on täysin mahdotonta puolustella, jos vähänkään täyspäisen ihmisen kirjoissa haluaa kulkea.

        "Miksi ihmeessä tapille on mahdotonta puhua siitä, mikä on puheen aiheena? No, vastaus on tietysti ilmiselvä: netti fennojen räyhäkästä yleistä ruotsin, ruotsalaisuuden, ruotsinkielisen suomalaisuuden ja Ruotsin vastaisuutta on täysin mahdotonta puolustella, jos vähänkään täyspäisen ihmisen kirjoissa haluaa kulkea."

        En ole moisia asioita täällä puolustelemassa, eikä niitä täällä puolustele yleisesti juuri kukaan muukaan, edes Heikki Tala. Puolustan Suomea, suomea ja vastustan ihailemaasi pakkoruotsia.


      • muuan fenno
        t.a.p. kirjoitti:

        "Miksi ihmeessä tapille on mahdotonta puhua siitä, mikä on puheen aiheena? No, vastaus on tietysti ilmiselvä: netti fennojen räyhäkästä yleistä ruotsin, ruotsalaisuuden, ruotsinkielisen suomalaisuuden ja Ruotsin vastaisuutta on täysin mahdotonta puolustella, jos vähänkään täyspäisen ihmisen kirjoissa haluaa kulkea."

        En ole moisia asioita täällä puolustelemassa, eikä niitä täällä puolustele yleisesti juuri kukaan muukaan, edes Heikki Tala. Puolustan Suomea, suomea ja vastustan ihailemaasi pakkoruotsia.

        Huomatkaa paino sanalla "räyhäkästä". Siis ei-räyhäkästä mainittujen asioiden vastustusta ei tarvitsekaan puolustella.


      • Tapio.Rautalapio
        muuan fenno kirjoitti:

        Huomatkaa paino sanalla "räyhäkästä". Siis ei-räyhäkästä mainittujen asioiden vastustusta ei tarvitsekaan puolustella.

        "Huomatkaa paino sanalla "räyhäkästä""

        Mikä paino?


      • Tapio.Rautalapio
        t.a.p. kirjoitti:

        "Miksi ihmeessä tapille on mahdotonta puhua siitä, mikä on puheen aiheena? No, vastaus on tietysti ilmiselvä: netti fennojen räyhäkästä yleistä ruotsin, ruotsalaisuuden, ruotsinkielisen suomalaisuuden ja Ruotsin vastaisuutta on täysin mahdotonta puolustella, jos vähänkään täyspäisen ihmisen kirjoissa haluaa kulkea."

        En ole moisia asioita täällä puolustelemassa, eikä niitä täällä puolustele yleisesti juuri kukaan muukaan, edes Heikki Tala. Puolustan Suomea, suomea ja vastustan ihailemaasi pakkoruotsia.

        "En ole moisia asioita täällä puolustelemassa, eikä niitä täällä puolustele yleisesti juuri kukaan muukaan, edes Heikki Tala."

        Tuo ei kyllä nyt ihan pitänyt paikkaansa. Heikki nimittäin julisti tuossa uudenvuoden vaiheilla tällä palstalla hyvin selvästi, että hurrivihan lietsomiseen pitäisi nyt lisätä vauhtia.


      • andersson-göran
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "En ole moisia asioita täällä puolustelemassa, eikä niitä täällä puolustele yleisesti juuri kukaan muukaan, edes Heikki Tala."

        Tuo ei kyllä nyt ihan pitänyt paikkaansa. Heikki nimittäin julisti tuossa uudenvuoden vaiheilla tällä palstalla hyvin selvästi, että hurrivihan lietsomiseen pitäisi nyt lisätä vauhtia.

        Mistä tuo pakkomielteesi Heikkiä kohtaan johtuu Tapio Rautalapio? Tuntuu, että Heikki on vallannut ajatuksesi ja mielesi. Elät vain Heikille ja Heikistä, oletko ehkä rakastunut mies Tapio? Onko Heikki Tala unelmiesi mies ja fantasiointisi kohde? Kun makaat yöllä sängyssäsi ja näet unia onko niissä Heikki? ja sitten kun sinä Rautalapio heräät heiluu peitto kovaa vauhtia ja huuliltasi purkautuu laukeamisen hetkellä kiihkeä huuto: " Heikkiiiiiiih!!!"


      • Tapio.Rautalapio
        andersson-göran kirjoitti:

        Mistä tuo pakkomielteesi Heikkiä kohtaan johtuu Tapio Rautalapio? Tuntuu, että Heikki on vallannut ajatuksesi ja mielesi. Elät vain Heikille ja Heikistä, oletko ehkä rakastunut mies Tapio? Onko Heikki Tala unelmiesi mies ja fantasiointisi kohde? Kun makaat yöllä sängyssäsi ja näet unia onko niissä Heikki? ja sitten kun sinä Rautalapio heräät heiluu peitto kovaa vauhtia ja huuliltasi purkautuu laukeamisen hetkellä kiihkeä huuto: " Heikkiiiiiiih!!!"

        Hyvä agentti Göran Andersson, mistä tuo pakkomielteesi Heikkiä kohtaan johtuu? Tuntuu, että Heikki on vallannut ajatuksesi ja mielesi. Elät vain Heikille ja Heikistä, oletko ehkä rakastunut mies, Andersson? Onko Heikki Tala unelmiesi mies ja fantasiointisi kohde?


      • Tapio.Rautalapio
        Hys-Hys Hymylään kirjoitti:

        Tapio kysyy aloituksessaan:
        "Sanokaapa, ovatko palstan netti fennot viime aikoina ärhäköityneet ja löytäneet taas sen oikea 'kielipolitiikan' hengen? Hengen, joka saa uskomaan, että RKP johtaa maata, kaksikielisyyden kustannukset ovat 32 miljardia euroa vuodessa, kaikkien poliittisten salamurhien tekijät ovat suomenruotsalaisia ja että Mannerheim halusi oikeasti olla Mannerheimo.

        Mielestäni sellaista on ilmassa (jotain omituista siis, sanoisi joku kuninkaallinen)."

        Ja Tapio vastaa omaan kysymykseensä: "No, vastaus on tietysti ilmiselvä: netti fennojen räyhäkästä yleistä ruotsin, ruotsalaisuuden, ruotsinkielisen suomalaisuuden ja Ruotsin vastaisuutta on täysin mahdotonta puolustella, jos vähänkään täyspäisen ihmisen kirjoissa haluaa kulkea. "

        Mielipiteesi tuli selväksi.

        Esitin kysymyksen ja oman näkökantani. Sinulla on tilaisuus esittää omasi. Tämä on keskustelupalsta.


      • Juuri niin
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Hyvä agentti Göran Andersson, mistä tuo pakkomielteesi Heikkiä kohtaan johtuu? Tuntuu, että Heikki on vallannut ajatuksesi ja mielesi. Elät vain Heikille ja Heikistä, oletko ehkä rakastunut mies, Andersson? Onko Heikki Tala unelmiesi mies ja fantasiointisi kohde?

        tavan "keskustella " näkee hyvin.
        Hurrille esitetään kysymys, eikä hurri kykene vastaamaan.

        Mutta selkeästi Heikki Tala nimellään on pakkomielle tälle sveko HÖRHÖLLE.

        Lierossa ei ole edes miestä vastamaan tähän asiaan.
        Pakkoruotsista nyt puhumattakaan.


      • Tapio.Rautalapio
        Juuri niin kirjoitti:

        tavan "keskustella " näkee hyvin.
        Hurrille esitetään kysymys, eikä hurri kykene vastaamaan.

        Mutta selkeästi Heikki Tala nimellään on pakkomielle tälle sveko HÖRHÖLLE.

        Lierossa ei ole edes miestä vastamaan tähän asiaan.
        Pakkoruotsista nyt puhumattakaan.

        Taas nähtiin tämän antti-örin tapa keskustella: nimittelyä ja haukkumista tulee, mutta eipä netti fenno pysty kertomaan, miksi pistää omia sanojaan toisten suuhun. Ehkäpä ei osaakaan.


      • Hys-hys Hymylään
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Esitin kysymyksen ja oman näkökantani. Sinulla on tilaisuus esittää omasi. Tämä on keskustelupalsta.

        Et sinä halua kuulla muiden mielipiteitä, vaan väität vastaan, jos ajattelevat eri tavalla kuin sinä.


      • muuan fenno
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "Huomatkaa paino sanalla "räyhäkästä""

        Mikä paino?

        Minun nähdäkseni siihen kuuluu paino, muuten ilmaisu ei ole mielekäs.


      • Joonas..
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Taas nähtiin tämän antti-örin tapa keskustella: nimittelyä ja haukkumista tulee, mutta eipä netti fenno pysty kertomaan, miksi pistää omia sanojaan toisten suuhun. Ehkäpä ei osaakaan.

        selkeästi kysyttiin pakkomielteestäsi Heikki Talan persoonaan kohtaan.
        Mitä teit?
        Muutit kysymyksen vain vastakysymykseksi.
        Etkö dorka kyekene ymmärtämään suomea?
        Etkö kykene vastaaamaan kysymykseen, miksi Tala on sinulle nimettömälle hiirelle pakkomielle?

        Pakkoruotsi kaikkine inhottavine lisukkeineen, kuten ylimitoitetut ja oikeustajua vasten olevat kielikiintiöt, tätä keskusteluahan välttelet kuin ruttoa.

        Sehän on sinun sveko lapioijan ja kierolijan puumerkkisi.

        Kykenetkö dorka tajuamaan, että suurimmalle osalle suomenkielisistä pakkoruotsi on vain inhoke ja taakka?
        K/ E ?


      • Tapio.Rautalapio
        Hys-hys Hymylään kirjoitti:

        Et sinä halua kuulla muiden mielipiteitä, vaan väität vastaan, jos ajattelevat eri tavalla kuin sinä.

        Hei. kuule, se on sitä keskustelua.


      • muuan fenno
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "En ole moisia asioita täällä puolustelemassa, eikä niitä täällä puolustele yleisesti juuri kukaan muukaan, edes Heikki Tala."

        Tuo ei kyllä nyt ihan pitänyt paikkaansa. Heikki nimittäin julisti tuossa uudenvuoden vaiheilla tällä palstalla hyvin selvästi, että hurrivihan lietsomiseen pitäisi nyt lisätä vauhtia.

        Puolustelu on puolustuskannalle heittäytymistä. Asialliset poliittiset pyrkimykset, kuten ruotsalaisuuden vallan vastustaminen ovat pikemminkin hyökkäävyyttä, eikä niitä tarvitse erikseen perustella eli puolustella. Yhteiskunnassahan saa ajaa kaikenlaista, esimerkiksi lainsäädännön muuttamista tietyisssä rajoissa.
        Eri asia on, että tuonkaltaiset sanonnat lähestyvät jo ilmaisuvapauden rajoja.


      • muuan fenno
        muuan fenno kirjoitti:

        Puolustelu on puolustuskannalle heittäytymistä. Asialliset poliittiset pyrkimykset, kuten ruotsalaisuuden vallan vastustaminen ovat pikemminkin hyökkäävyyttä, eikä niitä tarvitse erikseen perustella eli puolustella. Yhteiskunnassahan saa ajaa kaikenlaista, esimerkiksi lainsäädännön muuttamista tietyisssä rajoissa.
        Eri asia on, että tuonkaltaiset sanonnat lähestyvät jo ilmaisuvapauden rajoja.

        Edellinen on tarkoitettu vastaukseksi Tapio.Rautalapion viestiin "ei pidä paikkaansa".


      • Keskustelija?
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Hei. kuule, se on sitä keskustelua.

        Miksi sitten kieltäydyt keskustelemasta/ näkemästä pakkoruotsin kielteisiä vaikutuksia meille suomenkielisille? ??

        Kiellät nämä kielikiintiöt.
        Kiellät sen tosiasian että suomenkielinen enemmistö haluaa irti pakkoruotsista ja suomenruotsalaisten yliöetuoikeuksista.

        Miksi meidän suomenkielisten tulee rahoittaan n 16-20 % YLEN FST:n budjetista?
        Osuus on järjetön kun muistetaan että teitä ruotsinkielisiä on vain 5% ,joista osa vain leikkisellaisia.

        Miksi ylipäätänsä vähättelet suomenkielisten halua päästä irti pakkoruotsista?

        Suomenkielisen identiteettin kun ei mitenkään kuulu teidän suomenruotsalaisten identiteetti.
        Olkaa mitä haluatte.

        Tiedätkö jonkun toisen maan jossa marginaalinen kielivähemmistö esim alle 10 % katsoo oikeudekseen terrorisoida suurta kielienemmistöä vaatien näitä opiskelemaan marginaalista kieltään pakolla?
        Mikä se maa on?


      • Tapio.Rautalapio
        muuan fenno kirjoitti:

        Puolustelu on puolustuskannalle heittäytymistä. Asialliset poliittiset pyrkimykset, kuten ruotsalaisuuden vallan vastustaminen ovat pikemminkin hyökkäävyyttä, eikä niitä tarvitse erikseen perustella eli puolustella. Yhteiskunnassahan saa ajaa kaikenlaista, esimerkiksi lainsäädännön muuttamista tietyisssä rajoissa.
        Eri asia on, että tuonkaltaiset sanonnat lähestyvät jo ilmaisuvapauden rajoja.

        Myös hyökkäävyyttä voi puolustella.


      • Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "En ole moisia asioita täällä puolustelemassa, eikä niitä täällä puolustele yleisesti juuri kukaan muukaan, edes Heikki Tala."

        Tuo ei kyllä nyt ihan pitänyt paikkaansa. Heikki nimittäin julisti tuossa uudenvuoden vaiheilla tällä palstalla hyvin selvästi, että hurrivihan lietsomiseen pitäisi nyt lisätä vauhtia.

        Heikki Talan suomenruotsalaisia "niljakkeita" vastaan masinoiman populistisen vihakampanjan perimmäiset syyt:

        "Rkp:n puoluesihteeri aloitti kampanjan
        Kirjoittanut: heikki_tala 24.4.2007 klo 23.51

        pienen pienen valtionavun poistattamiseksi Suomalaisuuden Liitolta. Ja sehän heiltä onnistui kokoomuksen avustuksella. Nimenomaan Rkp oli itseään valtavasti pienemmän järjestön kimpussa. Silloin vannoin käyttäväni loppuelämäni Suomen kielipolitiikan saattamiseksi kestävän kehityksen malliin. Silloin vielä meillä ei ollut kunnon mediaa, vaan sen saimme vasta muutama vuosi sitten täällä internetissä.

        Suomi24 palstalla näkyy menneen 4000 puheenvuoron raja rikki - olen siis melko aktiivinen. Ja se puree ehdottomalla varmuudella pakkoruotsiin, keinotekoiseen kaksikielisyyteen ja paljastaa millainen niljake on suomenruotsalaisuus pohjimmiltaan. "Sivistyneisyys" siitä on kaukana kuin yö päivästä.

        Rkp on ainoa puolue, joka aktiivisesti ajaa vieläpä Ruotsin avulla pakkoruotsia. Hanasaaren "svenska nu" tilaisuudessakin ruotsalaisten lisäksi olivat vain Astrid Thors ja Stefan Wallin (Paavo Lipponen oli siellä jo yksityishenkilönä). Ruotsista eivät tulleetkaan sikäläiset uusnatsit, vaikka Svenska Dagbladet yritti niitä innostaa. Sieltä tulivat Hanasaareen suurlähettiläs Eva Brundin-Walder, erityisselvitysmies Erland Ringborg, osastopäällikkö Monika Wirkkala ja kirjalija Johanna Nilsson.

        Kaikki muut hallituspuolueet kuin Rkp edellisessä hallituksessa olivat yo-pakkoruotsin poistamisen puolesta 15.4.2004 ja eduskunnassa 28.6.2004. Juuri se antaa meille toivoa paremmasta. Rkp:tä ei vielä uskallettu jättää hallituksesta, mutta siitäkin oli jo suurten puolueitten keskuudessa keskustelua vaalien alla.

        Sekä Enestam että Wallin ovat yrittäneet raivokkaasti saada pakkoruotsia takaisin yo-tutkintoon. Saapa nähdä, miten käy. Jos alkuperäisestä suunnitelmasta pidetään kiinni, niin yo-pakkoruotsin poistamisen vaikutuksia arvioidaan vasta 2011 eli juuri seuraavien eduskuntavaalien alla."


      • Keskustelija? kirjoitti:

        Miksi sitten kieltäydyt keskustelemasta/ näkemästä pakkoruotsin kielteisiä vaikutuksia meille suomenkielisille? ??

        Kiellät nämä kielikiintiöt.
        Kiellät sen tosiasian että suomenkielinen enemmistö haluaa irti pakkoruotsista ja suomenruotsalaisten yliöetuoikeuksista.

        Miksi meidän suomenkielisten tulee rahoittaan n 16-20 % YLEN FST:n budjetista?
        Osuus on järjetön kun muistetaan että teitä ruotsinkielisiä on vain 5% ,joista osa vain leikkisellaisia.

        Miksi ylipäätänsä vähättelet suomenkielisten halua päästä irti pakkoruotsista?

        Suomenkielisen identiteettin kun ei mitenkään kuulu teidän suomenruotsalaisten identiteetti.
        Olkaa mitä haluatte.

        Tiedätkö jonkun toisen maan jossa marginaalinen kielivähemmistö esim alle 10 % katsoo oikeudekseen terrorisoida suurta kielienemmistöä vaatien näitä opiskelemaan marginaalista kieltään pakolla?
        Mikä se maa on?

        "...ja suomenruotsalaisten yliöetuoikeuksista."

        Kertoisitko miten sinun itsestään selvät oikeutesi kuten koulun käyminen omalla äidinkielelläsi, poliisin kanssa asioiminen omalla äidinkielelläsi, suomenkielinen veroilmoituslomake, suomenkieliset viranomaistiedotteet, lääkärin kanssa asioiminen ja sairaalassa hoidon saaminen omalla äidinkielelläsi ja vaikkapa oikeus ottaa viranomaisiin yhteys suomeksi olisivat minulle "yltiöetuoikeuksia" jos minä saan vastaavat palvelut omalla äidinkielelläni?

        Miksi me emme Suomen kansalaisina ole mielestäsi tasa-arvoisia ja tulisi olla oikeutettuja yhtäläiseen kohteluun yhteiskunnan taholta? Miten perustelet sen että minun tulisi saada yhteiskunnalta huonompaa palvelua kuin sinun?

        P.S.
        Pakkoruotsi ei ole meidän ruotsinkielisten etu lainkaan saati sitten yltiöetuoikeus joten älä sekoita sitä tähän.


      • Hys-hys Hymylään
        Ankdam kirjoitti:

        Heikki Talan suomenruotsalaisia "niljakkeita" vastaan masinoiman populistisen vihakampanjan perimmäiset syyt:

        "Rkp:n puoluesihteeri aloitti kampanjan
        Kirjoittanut: heikki_tala 24.4.2007 klo 23.51

        pienen pienen valtionavun poistattamiseksi Suomalaisuuden Liitolta. Ja sehän heiltä onnistui kokoomuksen avustuksella. Nimenomaan Rkp oli itseään valtavasti pienemmän järjestön kimpussa. Silloin vannoin käyttäväni loppuelämäni Suomen kielipolitiikan saattamiseksi kestävän kehityksen malliin. Silloin vielä meillä ei ollut kunnon mediaa, vaan sen saimme vasta muutama vuosi sitten täällä internetissä.

        Suomi24 palstalla näkyy menneen 4000 puheenvuoron raja rikki - olen siis melko aktiivinen. Ja se puree ehdottomalla varmuudella pakkoruotsiin, keinotekoiseen kaksikielisyyteen ja paljastaa millainen niljake on suomenruotsalaisuus pohjimmiltaan. "Sivistyneisyys" siitä on kaukana kuin yö päivästä.

        Rkp on ainoa puolue, joka aktiivisesti ajaa vieläpä Ruotsin avulla pakkoruotsia. Hanasaaren "svenska nu" tilaisuudessakin ruotsalaisten lisäksi olivat vain Astrid Thors ja Stefan Wallin (Paavo Lipponen oli siellä jo yksityishenkilönä). Ruotsista eivät tulleetkaan sikäläiset uusnatsit, vaikka Svenska Dagbladet yritti niitä innostaa. Sieltä tulivat Hanasaareen suurlähettiläs Eva Brundin-Walder, erityisselvitysmies Erland Ringborg, osastopäällikkö Monika Wirkkala ja kirjalija Johanna Nilsson.

        Kaikki muut hallituspuolueet kuin Rkp edellisessä hallituksessa olivat yo-pakkoruotsin poistamisen puolesta 15.4.2004 ja eduskunnassa 28.6.2004. Juuri se antaa meille toivoa paremmasta. Rkp:tä ei vielä uskallettu jättää hallituksesta, mutta siitäkin oli jo suurten puolueitten keskuudessa keskustelua vaalien alla.

        Sekä Enestam että Wallin ovat yrittäneet raivokkaasti saada pakkoruotsia takaisin yo-tutkintoon. Saapa nähdä, miten käy. Jos alkuperäisestä suunnitelmasta pidetään kiinni, niin yo-pakkoruotsin poistamisen vaikutuksia arvioidaan vasta 2011 eli juuri seuraavien eduskuntavaalien alla."

        Olet viitannut Heikki Talan motiiveihin, olkoonkin että hän ei ole siihen osallistunut.

        Mielestäni on turhaa sanoa ketään ”niljakkeeksi”, ei suomenkielisiä eikä ruotsinkielisiä. Ei myöskään Heikki Talaa, vaikka hänen kohdallaan monet käyttävät sellaisia haukkumasanoja, jotka kertovat käyttäjästään paljon. Jotkut suomenruotsalaiset poliitikot ovat sanoneet tänne kirjoittavia henkilöitä jopa henkisesti häiriytyneeksi.

        Mutta asiaan: Heikki Talalla on oikeus mielipiteisiinsä niin kuin kaikilla muillakin, ja sinulla on oikeus vastustaa niitä. Jos Suomalaisuuden liitolta on poistettu valtionavut, niin kaiketi liiton piirissä ollaan äkäisiä ja yritetään maksaa potut pottuina. Siihenkin heillä on oikeus lain puitteissa. Jos ruotsinkielen pakollisuuden vastustaja arvostelee projektia, jonka tarkoituksena on tehostaa ruotsin kielen opetusta, niin kannattaako sitäkään ihmetellä?

        Jos ruotsin kieli on tullut valinnanvaraiseksi aineeksi ylioppilaskirjoituksissa ja se perustuu valtioneuvoston päätökseen, niin mitä ihmettelemistä siinä on, että tunnettu ruotsalaisuuden vastustaja iloitsee päätöksestä?

        Politiikassa eri puolueet toivovat pääsevänsä hallitukseen ja toivovat samalla, että joku toinen ei pääsisi. Tätä esiintyy kaikissa puolueissa.

        Enestamilla ja Wallinilla on tietysti oikeus haluta ruotsia takaisin pakolliseksi aineeksi, ja Talalla on oikeus olla tätä vastaan.

        Kielipoliittisessa keskustelussa osapuolet eivät tunnu kuuntelevan toisiaan. Suomenruotsalaisia vaivaa heille ominainen katkeruus ja tyytymättömyys eivätkä he osaa iloita siitä, mikä heillä on hyvin. Suomenkielisetkin käsittävät väärin monia asioita – esimerkiksi tuo herja, että kansalaiskeskusteluun osallistuvat ovat henkisesti häiriytyneitä, ei ole ylimielistä epädemokraattisuutta vaan osoitus puhujan sivistymättömyydestä.


      • Hys-hys Hymylään kirjoitti:

        Olet viitannut Heikki Talan motiiveihin, olkoonkin että hän ei ole siihen osallistunut.

        Mielestäni on turhaa sanoa ketään ”niljakkeeksi”, ei suomenkielisiä eikä ruotsinkielisiä. Ei myöskään Heikki Talaa, vaikka hänen kohdallaan monet käyttävät sellaisia haukkumasanoja, jotka kertovat käyttäjästään paljon. Jotkut suomenruotsalaiset poliitikot ovat sanoneet tänne kirjoittavia henkilöitä jopa henkisesti häiriytyneeksi.

        Mutta asiaan: Heikki Talalla on oikeus mielipiteisiinsä niin kuin kaikilla muillakin, ja sinulla on oikeus vastustaa niitä. Jos Suomalaisuuden liitolta on poistettu valtionavut, niin kaiketi liiton piirissä ollaan äkäisiä ja yritetään maksaa potut pottuina. Siihenkin heillä on oikeus lain puitteissa. Jos ruotsinkielen pakollisuuden vastustaja arvostelee projektia, jonka tarkoituksena on tehostaa ruotsin kielen opetusta, niin kannattaako sitäkään ihmetellä?

        Jos ruotsin kieli on tullut valinnanvaraiseksi aineeksi ylioppilaskirjoituksissa ja se perustuu valtioneuvoston päätökseen, niin mitä ihmettelemistä siinä on, että tunnettu ruotsalaisuuden vastustaja iloitsee päätöksestä?

        Politiikassa eri puolueet toivovat pääsevänsä hallitukseen ja toivovat samalla, että joku toinen ei pääsisi. Tätä esiintyy kaikissa puolueissa.

        Enestamilla ja Wallinilla on tietysti oikeus haluta ruotsia takaisin pakolliseksi aineeksi, ja Talalla on oikeus olla tätä vastaan.

        Kielipoliittisessa keskustelussa osapuolet eivät tunnu kuuntelevan toisiaan. Suomenruotsalaisia vaivaa heille ominainen katkeruus ja tyytymättömyys eivätkä he osaa iloita siitä, mikä heillä on hyvin. Suomenkielisetkin käsittävät väärin monia asioita – esimerkiksi tuo herja, että kansalaiskeskusteluun osallistuvat ovat henkisesti häiriytyneitä, ei ole ylimielistä epädemokraattisuutta vaan osoitus puhujan sivistymättömyydestä.

        "Olet viitannut Heikki Talan motiiveihin, olkoonkin että hän ei ole siihen osallistunut."
        Miten niin ei "hän ei siihen osallistunut"?? Peistasin viestiini sanasta sanaan HT:n oman vanhan viestin, ei viestissäni ollut minun tekstiä muuta kuin otsikko.

        Omat motiivinsa vihakampanjaansa meitä suomenruotsalaisia maanmiehiään vastaanhan Heikki Tala viestissään ilmaisee hyvin yksiselitteisesti - eli kosto!
        Kun kuitenkin ottaa huomion kaiken sen mitä hän meistä maanmiehistään kirjoittelee ja kampanjaansa käy niin ihmetyttää se hänen niin usein kuultu väittämä että hänen ainoa motiivinsa on kielivapaus (?) pakkoruotsin poistaminen. Aika raskaalla tykistöllä, suurella hajonnalla ja huonolla osumatarkkudella hän mielestäni kostoretkeään ammuskelee, oikeassa sodassa tuolla taktiikalla tulisi suunnattomat määrät siviiliuhreja.

        "Mielestäni on turhaa sanoa ketään ”niljakkeeksi”, ei suomenkielisiä eikä ruotsinkielisiä. Ei myöskään Heikki Talaa, vaikka hänen kohdallaan monet käyttävät sellaisia haukkumasanoja, jotka kertovat käyttäjästään paljon."

        Olen samaa mieltä ettei ketään ei saisi sanoa "niljakkeeksi", varsinkaan kokonaista kansallista kielellistä vähemmistöä, mutta sitä sanaa se Heikki Tala, joka tuon viestin kirjoittaessaan vielä oli kunnianarvoisan Suomalaisuuden Liiton pj, meistä maanmiehistään käytti. Olen samaa mieltä että tuon kaltaisen solvaavan ilmaisun käyttäminen kertoo enemmän siitä joka sitä käyttää kuin siitä josta hän sitä käyttää.

        Jotkut suomenruotsalaiset poliitikot ovat sanoneet tänne kirjoittavia henkilöitä jopa henkisesti häiriytyneeksi.

        Voin vakuuttaa sinulle että tällä palstalla on aiemmin esiintynyt erittäin henkisesti häiriytyneitä kirjoittajia onneksi ne häiriintyneimmät / se häiriintynein näyttäisi lakanneen käymästä täällä tai hänelle on jotenkin onnistuttu saamaan suitset näppikseen.


      • Tapio.Rautalapio
        muuan fenno kirjoitti:

        Minun nähdäkseni siihen kuuluu paino, muuten ilmaisu ei ole mielekäs.

        En kyllä hahmota tätä asiaa ihan samoin... Ilmaisu kun olisi mielekäs ja ymmärrettävä myös ilman tuota 'räyhäkäs'-adjektiiviakin. Olipahan siinä nyt kuvailemassa millaisena netti fennojen yleinen ruotsin, ruotsalaisuuden, ruotsinkielisen suomalaisuuden ja Ruotsin vastaisuus nettipalstoilla ilmenee: hyökkäävänä, meluisena, rääväsuisena jopa törkyturpaisena jne. Sanalla sanoen: räyhäkkäänä.


    • muuan fenno

      Hurrivihasta ja pakkomielteistä puhuminen vie keskustelun aina hakoteille. Mutta ehkä sillä ei ole kaikille väliäkään.

      • Tapio.Rautalapio

        "Hurrivihasta ja pakkomielteistä puhuminen vie keskustelun aina hakoteille. "

        Voi olla. Tosin johtavan netti fennon mielestä keskustelun vie sivupoluille se, että joku kysyy perusteluja esitetyille väitteille. Sen sijaan hurrivihan lietsontaan hän yllyttää.


      • EN usko
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "Hurrivihasta ja pakkomielteistä puhuminen vie keskustelun aina hakoteille. "

        Voi olla. Tosin johtavan netti fennon mielestä keskustelun vie sivupoluille se, että joku kysyy perusteluja esitetyille väitteille. Sen sijaan hurrivihan lietsontaan hän yllyttää.

        "kysyy perusteluja esitetyille väitteille"

        Mitä muuta sä pelle täällä teet kuin auot vain typerää hurrin turpaasi?

        Kyselet itsestäänselvyyksiä, jankutat, esität typeriä vastakysymyksiä, jotka eivät liity aiheisiin.

        Lennä hurri jorpakkoon, minne kuulutkiin, lakeija narri


      • Tapio.Rautalapio
        EN usko kirjoitti:

        "kysyy perusteluja esitetyille väitteille"

        Mitä muuta sä pelle täällä teet kuin auot vain typerää hurrin turpaasi?

        Kyselet itsestäänselvyyksiä, jankutat, esität typeriä vastakysymyksiä, jotka eivät liity aiheisiin.

        Lennä hurri jorpakkoon, minne kuulutkiin, lakeija narri

        "Kyselet itsestäänselvyyksiä"

        Heikki esitti kaksikielisyyden vuotuisiksi kustannuksiksi 32 miljardia euroa vuodessa. Olen kysynyt, millaisista kulueristä summa koostuisi. Kukaan ei ole osannut vastata. Onneksi nyt löytyi mestari, jolle asia on itsestäänselvyys. Osoitatko, mihin kohtiin valtion ja kuntien menoarviossa tuo 32 miljardia euroa kohdentuu?
        Etukäteen kiittäen.


      • Ioni¤
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "Kyselet itsestäänselvyyksiä"

        Heikki esitti kaksikielisyyden vuotuisiksi kustannuksiksi 32 miljardia euroa vuodessa. Olen kysynyt, millaisista kulueristä summa koostuisi. Kukaan ei ole osannut vastata. Onneksi nyt löytyi mestari, jolle asia on itsestäänselvyys. Osoitatko, mihin kohtiin valtion ja kuntien menoarviossa tuo 32 miljardia euroa kohdentuu?
        Etukäteen kiittäen.

        Kyllä se 32 miljardia euroa taitaa olla osoitettavaksi sellainen savotta, ettei siihen pysty edes kreikkalainen tilastotietelijä! Muttta onnea yritykselle!


      • Tapio.Rautalapio
        Ioni¤ kirjoitti:

        Kyllä se 32 miljardia euroa taitaa olla osoitettavaksi sellainen savotta, ettei siihen pysty edes kreikkalainen tilastotietelijä! Muttta onnea yritykselle!

        Arvelen, että tätä saamme edelleenkin odottaa ns. maailman tappiin.

        Ilmaisu on tullut erittäin tutuksi näissä keskusteluissa.


      • voivoilapio
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Arvelen, että tätä saamme edelleenkin odottaa ns. maailman tappiin.

        Ilmaisu on tullut erittäin tutuksi näissä keskusteluissa.

        lapiolle rallia:

        1)
        Pikku tapsan nimipäivää eilen vietettiin,
        vierahiksi folkting sekä ankdam kutsuttiin.
        Tapsan "tikkukaramelli" esiin kaivettiin,
        sitten vielä anustakin hierottiin,
        ja siellä kaikilla oli niin mukavaa,
        oi jospa salmen huutais kurkku suoraana.

        Rautalapiolle sitten puhe pidettiin.
        Puhe oli ruotsiksi ja sille naurettiin.
        Tyhmä tapsa vastas suokmeks ensin hämillään,
        sitten röhkäs ruotsiksi mielissään,
        ja siellä kaikilla ........

        Pervot leikit leikittiin ja pilii vatkattiin,
        pili peppuun kätkettiin ja tapsa raiskattiin.
        Viimein sentään toimistolle kaikki matkattiin,
        siellä tapsan palkka sitten laskettiin,
        ja siellä kaikilla......

        2)
        On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
        kun setä tulee saitille on sensuur mahoton/
        kas näin lähtee viesti, ja viesti lähtee näin/ kas näin lähtee viesti, ja viesti lähtee näin

        On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
        kun setä tulee saitille me paskaa jauhamme/
        kas näin suolla paskaa ja paskaa suollan näin/ kas näin suolla paskaa ja paskaa suollan näin

        On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
        kun setä tulee saitille on palkka valmis je/
        kas näin maksaa rkpee, ja säätiötkin myös/
        kas näin maksaa rkpee, ja säätiötkin myös

        On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
        kun setä tulee saitille me toiset nauramme/
        kas näin kaikki nauraa ja kaikki nauraa näin/
        kas näin kaikki nauraa ja kaikki nauraa näin

        3)
        Pikajuna ruotsiin jo
        Halki kiitää, yö jo on,
        Valokeilat lakaisevat rataa kiiltävää.
        Haukku kuuluu tapion,
        Häipyy meluun veturin,
        Ruotsin maan takaa kuu kuin juusto möllöttää.
        Pedofiili vaunussa
        Uninen on tunnelma,
        Matkustajat – sotalapset- kaikki torkkuvat.
        Silloin vauhti hiljenee
        Ja melkein pysähtyy
        Missä lienee pysähdyksen syy?
        Tapsahan se irstailee,
        sotalapset merkkailee,
        Sisään syöksyy kaksi miestä mustanpuhuvaa:
        Pikku-tapsa, Iso mats-,
        Ruottalaisii molemmat,
        Kumpainenkin suurta pistintänsä heiluttaa.
        "housut alas,lapset kans!",
        Huutaa käskyn terävän
        pikku -tapsa ja pari kertaa kiihkos huokaisee.
        "Viisainta, kun jokainen nyt pepun aukaisee,
        knulla sille, joka kenkkuilee."
        Vastustaa ei kukaan voi, Pikku-tapsa vartioi,
        Iso-mats kun koplailee sormin tottunein,
        Lasten lelut, kukkarot, pikkupöksyt tutitkin,
        lastenvaunut tapsa myöskin tutkii yksintein.
        Mitään lapsille ei jää, saalis tapsan ylittää.
        Pikku-tapsa hohottelee kohti kurkkuaan:
        "finskit lyödään tainnoksiin, mutt' lapset viedään pois
        Lempimättä nyt en olla vois."


      • Tapio.Rautalapio
        voivoilapio kirjoitti:

        lapiolle rallia:

        1)
        Pikku tapsan nimipäivää eilen vietettiin,
        vierahiksi folkting sekä ankdam kutsuttiin.
        Tapsan "tikkukaramelli" esiin kaivettiin,
        sitten vielä anustakin hierottiin,
        ja siellä kaikilla oli niin mukavaa,
        oi jospa salmen huutais kurkku suoraana.

        Rautalapiolle sitten puhe pidettiin.
        Puhe oli ruotsiksi ja sille naurettiin.
        Tyhmä tapsa vastas suokmeks ensin hämillään,
        sitten röhkäs ruotsiksi mielissään,
        ja siellä kaikilla ........

        Pervot leikit leikittiin ja pilii vatkattiin,
        pili peppuun kätkettiin ja tapsa raiskattiin.
        Viimein sentään toimistolle kaikki matkattiin,
        siellä tapsan palkka sitten laskettiin,
        ja siellä kaikilla......

        2)
        On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
        kun setä tulee saitille on sensuur mahoton/
        kas näin lähtee viesti, ja viesti lähtee näin/ kas näin lähtee viesti, ja viesti lähtee näin

        On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
        kun setä tulee saitille me paskaa jauhamme/
        kas näin suolla paskaa ja paskaa suollan näin/ kas näin suolla paskaa ja paskaa suollan näin

        On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
        kun setä tulee saitille on palkka valmis je/
        kas näin maksaa rkpee, ja säätiötkin myös/
        kas näin maksaa rkpee, ja säätiötkin myös

        On meillä sairas setä, tuo setä tapio/
        kun setä tulee saitille me toiset nauramme/
        kas näin kaikki nauraa ja kaikki nauraa näin/
        kas näin kaikki nauraa ja kaikki nauraa näin

        3)
        Pikajuna ruotsiin jo
        Halki kiitää, yö jo on,
        Valokeilat lakaisevat rataa kiiltävää.
        Haukku kuuluu tapion,
        Häipyy meluun veturin,
        Ruotsin maan takaa kuu kuin juusto möllöttää.
        Pedofiili vaunussa
        Uninen on tunnelma,
        Matkustajat – sotalapset- kaikki torkkuvat.
        Silloin vauhti hiljenee
        Ja melkein pysähtyy
        Missä lienee pysähdyksen syy?
        Tapsahan se irstailee,
        sotalapset merkkailee,
        Sisään syöksyy kaksi miestä mustanpuhuvaa:
        Pikku-tapsa, Iso mats-,
        Ruottalaisii molemmat,
        Kumpainenkin suurta pistintänsä heiluttaa.
        "housut alas,lapset kans!",
        Huutaa käskyn terävän
        pikku -tapsa ja pari kertaa kiihkos huokaisee.
        "Viisainta, kun jokainen nyt pepun aukaisee,
        knulla sille, joka kenkkuilee."
        Vastustaa ei kukaan voi, Pikku-tapsa vartioi,
        Iso-mats kun koplailee sormin tottunein,
        Lasten lelut, kukkarot, pikkupöksyt tutitkin,
        lastenvaunut tapsa myöskin tutkii yksintein.
        Mitään lapsille ei jää, saalis tapsan ylittää.
        Pikku-tapsa hohottelee kohti kurkkuaan:
        "finskit lyödään tainnoksiin, mutt' lapset viedään pois
        Lempimättä nyt en olla vois."

        Eivät netti fennot pysty vastaamaan huutoonsa. Mutta tykkäävät levitellä hieman hmm... vinoutuneen mielikuvituksensa tuotoksia.

        M.o.t.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe