Raspikselle

mies ja vaimo.

Kanssasi hengessä mukana ja tukenasi huomiseen:) Toivomme ettei tulokset ole niin huonoja kuin ehkä pelkäät.

49

852

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ira¤

Sama täällä,jännitän puolestasi huomista.Toivon jotta saisit parempia uutisia,kuin mitä nyt mielessäsi ehkä liikkuu.Toivoa ei kannata luovuttaa,kanssasi olemme varmastikkin ainakin me vanhat parrat,ja varmasti uudemmatkin potilaat.Mene onnella.Kirjoittele mitä ovat sinulle sanoneet.Minulla on edessä 2 viikon kuluttua samanlainen jännitys.Otetaan kaikkia kokeita,tietokonetomografia,mammo,ja ultra,keuhkokuvat,sen keuhkoveritulpan vuoksi.Laboratorio arvot olivat ihan poskellaan,ja tulehdusarvot koholla,jotta ei tässä ihan terve ole.Lääkäri sanoi jotta saan vielä olla Marevaanilääkityksen kanssa aviossa vielä puoli vuotta,ja laukkaa 3 kertaa viikossa labrassa INR arvoa tutkimassa.ellei se tasaannu 2-3 niin tulee ikuinen avioliitto Merevanin kanssa.Yleensä katsotaan puoli vuotta,mutta jollei se tasaannu saa sen elinikäiseksi kumppaniksi.No heh heh siinähän minulle on sopiva sulhanen.Älä unohda ilmapalloja.Minulla olisi kotona valmiina,kunhan tietäisin osoitteesi.Lähetänkä rahtina tulemaan joka värisiä.Kirjoitan päälle Raspikurkku,ja Kokkola tulisikohan perille.

• Raspikurkku

Onneksi tuo kuvaus on taas takanapäin. Se ei ole kovin miellyttävä homma kaikkine suolentyhjentämisineen ja varjoaineen litkimisineen. Minä kerron huomenna tuloksista.

• vm.2010

on kai tehty monta kertaa tuo kuvaus,minulle vain kerran - eikä minunkaan mielestäni ollut ainakaan miellyttävä kokemus.
        Kyllä se siitä:-))

• V

sinulle ja toivon niiden tuloksien olevan mahdollisimman positiivisia kohdallasi. Käyn säännöllisen epäsäännöllisesti lukemassa kuulumisia täällä ja sinun kohtalo koskettaa entistä vilmuskaa syvästi.

• 10
        V kirjoitti:

sinulle ja toivon niiden tuloksien olevan mahdollisimman positiivisia kohdallasi. Käyn säännöllisen epäsäännöllisesti lukemassa kuulumisia täällä ja sinun kohtalo koskettaa entistä vilmuskaa syvästi.

Entiseltä syöpäpotilaalta. Olen silloin tällöin kurkannut tätä palstaa ja muistanut sinut, jokohan olet kirjoittanut. Tapahtumakulkusi rankkoine hoitoineen koskettaa minua. Virtuaalihalit ja tulethan kertomaan.

• Nelly62

• ex.syöpäläinen.
        10 kirjoitti:

Entiseltä syöpäpotilaalta. Olen silloin tällöin kurkannut tätä palstaa ja muistanut sinut, jokohan olet kirjoittanut. Tapahtumakulkusi rankkoine hoitoineen koskettaa minua. Virtuaalihalit ja tulethan kertomaan.

haleja Raspikselle ,voimia sinulle ja vaimollesi.

• ira¤

• S
        V kirjoitti:

turhalta sellainen sanakopu mitä täällä harrastetaan, kun vertaa Raspiksen kohtaloa. Olen lukenut monta vuotta palstaa.

• S
        vm.2010 kirjoitti:

on kai tehty monta kertaa tuo kuvaus,minulle vain kerran - eikä minunkaan mielestäni ollut ainakaan miellyttävä kokemus.
        Kyllä se siitä:-))

oli tuo kuvaus? tarkoititko ct-kuvausta? onko se kivulias, joudun itsekin siihen, pelkään.......................

• Raspikurkku

Eivät kovin hyviäkään. Metareissa kasvua. Sytot alkaa uudelleen ensi viikolla (irinotekaani) kun nyt on ollut pelkkä Avastin. Uusi tukka sitten taas lähtee.

• aamun-virkku

pirskatti :( tuohon on taas vaikee kirjottaa muta kun haleja ja jaksamista... :((((

• Päivi49

jaksamisia sinulle!!!!!

• 16
        aamun-virkku kirjoitti:

pirskatti :( tuohon on taas vaikee kirjottaa muta kun haleja ja jaksamista... :((((

Sytohoitojen alkaessa tiputuksessa ala ajattelemaan "Irinotekaani, hakeudu syöpäsoluihin ja tapa ne kunnolla" toistaen useasti. Ns. itsesuggestio tai mantra.
        Kun tiputus alkaa, niin olen hengessä mukanasi! Lämpimät halit! t. entinen syöpäpotilas v-07 lopulla.

• tuetaan sua.
        16 kirjoitti:

Sytohoitojen alkaessa tiputuksessa ala ajattelemaan "Irinotekaani, hakeudu syöpäsoluihin ja tapa ne kunnolla" toistaen useasti. Ns. itsesuggestio tai mantra.
        Kun tiputus alkaa, niin olen hengessä mukanasi! Lämpimät halit! t. entinen syöpäpotilas v-07 lopulla.

että ne pesäkkeet on suurentuneet:(
        Ja taas alkaa sama rumba mutta koeta kestää kun muutakaan nyt ei varmasti pysty itse tekemään
        eikä vaikuttamaan..
        Täällä on monta olkapäätä joihin nojata jos väsy tulee:))

• ira¤
        Päivi49 kirjoitti:

jaksamisia sinulle!!!!!

Raspis,toivotaan jotta ne sytot purisivat niitä pirulaisia syöpäsoluja..Päivä kerrallaan ne iskevät syöpäsoluihin,noi kun noisin sinua auttaa,Hyvät ajatuksetkin kantavat pitkälle,ja uskon jotta jokainen toivoo sinulle hyvää.Ota vaikka kallesta paukku.

• Raspikurkku
        ira¤ kirjoitti:

Raspis,toivotaan jotta ne sytot purisivat niitä pirulaisia syöpäsoluja..Päivä kerrallaan ne iskevät syöpäsoluihin,noi kun noisin sinua auttaa,Hyvät ajatuksetkin kantavat pitkälle,ja uskon jotta jokainen toivoo sinulle hyvää.Ota vaikka kallesta paukku.

vaan kahviin tai limsaan. Juolahtipa tässä mieleeni erään vanhan marssin sanat, jotka tuntuvat sopivan hyvin tähän hommaan:

"Eespäin, eespäin tiellä syöpien
        rinta rinnan kulkekaamme siskot, veikot"

Tai toinen kohta samaa laulua:
        "Niin monta, niin monta on tielle uupunut.
        Niin monta, niin monta on taistoissa kaatunut"

Minä en aio vielä uupua. Älkää tekään.

• riittää
        Raspikurkku kirjoitti:

vaan kahviin tai limsaan. Juolahtipa tässä mieleeni erään vanhan marssin sanat, jotka tuntuvat sopivan hyvin tähän hommaan:

Oikea asenne!!!

"näitä polkuja tallaan kai viimeiseen asti"

Ei muuta kuin tsemppiä.
        Vielä pitkään painetaan "kynttä ketoon".

• syöpä sisko
        Raspikurkku kirjoitti:

Raspis,jollet olisi rehellinen mies niin alkaisin jo epäillä sairautesi vakavuutta:-))
        Kumpa me kaikki osaisimme suhtautua sairauteemme samalla tavoin kuin sinä..
        Minä rintasyöpineni olen paljon negatiivisempi kuin sinä vaikka tiedän että minun syöpäni on helposti hoidettavissa,kunhan vaan selviän näistä 6.hoitokerrasta niin saan sanoa: 'ohi on,ohi on ,ohi on,nämä hoidot nyt ohi on.'
        Sinulle hyvää jatkoa t.Eija Vantaalta

• Spring

Kuinka paljon noita sytostaatteja oikein voidaan antaa, ottaen huomioon et taudissa tapahtuu etenemistä? Luota Raspis vaan vointiisi ja elä sen mukaisesti. Sinulla on tauti, jonka jo tiedät ja johon väität sopeutuneesi.
        Kyl se siit :-)

• MöKin-MuiJa
        Raspikurkku kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=f0M-_-URiUk Muijan sanavarastosta enää löytynyt mitään lohdullilsa,mutta itseäni lohduttaa tämä laulu,toivottavasti sinuakin.

• Raspikurkku
        Spring kirjoitti:

Kuinka paljon noita sytostaatteja oikein voidaan antaa, ottaen huomioon et taudissa tapahtuu etenemistä? Luota Raspis vaan vointiisi ja elä sen mukaisesti. Sinulla on tauti, jonka jo tiedät ja johon väität sopeutuneesi.
        Kyl se siit :-)

anneta ellei ole mitään hoitovastetta. Näin kait tämä homma menee kuten minulla on mennyt eli kun leviäminen on ollut jonkin aikaa pysähdyksissä niin sytostaatit jätetään tauolle ja jos sitten syöpä taas aktivoituu niin otetaan takaisin. Jos leviämistä ei voida estää sytostaattihoidoilla siirrytään palliatiiviseen hoitoon mutta minullahan ei ole (ainakaan vielä) siitä kysymys.

• Raspikurkku
        syöpä sisko kirjoitti:

Raspis,jollet olisi rehellinen mies niin alkaisin jo epäillä sairautesi vakavuutta:-))
        Kumpa me kaikki osaisimme suhtautua sairauteemme samalla tavoin kuin sinä..
        Minä rintasyöpineni olen paljon negatiivisempi kuin sinä vaikka tiedän että minun syöpäni on helposti hoidettavissa,kunhan vaan selviän näistä 6.hoitokerrasta niin saan sanoa: 'ohi on,ohi on ,ohi on,nämä hoidot nyt ohi on.'
        Sinulle hyvää jatkoa t.Eija Vantaalta

että miehet käsittelevät tällaista asiaa eri tavalla mielessään. Pelko puetaan hirtehishuumoriin tai näennäiseen positiivisuuteen. Kun muistelee palstalla olleita miehiä joiden varmuudella tietää menehtyneen, esim. metastaasi niin eivät hekään mitenkään erityisen negatiivisia olleet edes loppuvaiheessakaan, pikemminkin realisteja. Minullakin on yli vuosi siitä kun lääkäri kertoi sen minkä muutenkin olin arvannut:tästä ei parannuta. On ehtinyt käsitellä asian mielessään ja jollain lailla hyväksyä sen väistämättömänä tulevaisuuden kuvana. Nyt pitää vaan elää siinä uskossa että se tulevaisuus ei ole ihan oven takana. Jos alkaisi synkistellä niin ties mitä tapahtuisi mutta niin kauan kun ei ole mitään vaivoja tai kipuja on vielä helppo olla rohkea. Tuolla cancer.fi-palstoilla on paljon rankempia kohtaloita kuin minun. Kaikkein pahimpina sellaiset joissa uhrina on nuori ihminen tai nuorten lasten vanhempi.

• uusi potilas-10
        Raspikurkku kirjoitti:

että miehet käsittelevät tällaista asiaa eri tavalla mielessään. Pelko puetaan hirtehishuumoriin tai näennäiseen positiivisuuteen. Kun muistelee palstalla olleita miehiä joiden varmuudella tietää menehtyneen, esim. metastaasi niin eivät hekään mitenkään erityisen negatiivisia olleet edes loppuvaiheessakaan, pikemminkin realisteja. Minullakin on yli vuosi siitä kun lääkäri kertoi sen minkä muutenkin olin arvannut:tästä ei parannuta. On ehtinyt käsitellä asian mielessään ja jollain lailla hyväksyä sen väistämättömänä tulevaisuuden kuvana. Nyt pitää vaan elää siinä uskossa että se tulevaisuus ei ole ihan oven takana. Jos alkaisi synkistellä niin ties mitä tapahtuisi mutta niin kauan kun ei ole mitään vaivoja tai kipuja on vielä helppo olla rohkea. Tuolla cancer.fi-palstoilla on paljon rankempia kohtaloita kuin minun. Kaikkein pahimpina sellaiset joissa uhrina on nuori ihminen tai nuorten lasten vanhempi.

taitaa olla..vaikka meillä naisilla on ehkä yleisin tämärintasyöpä,ennusteemme on hyvä verrattuna moniin miehille yleisimpiin syöpiin..
        Niin meillä on ehkä enemmän sitä 2 tämähän uusii,ei se tähän jää ajattelua.

Mistä sekin johtunee?
        Uutena syöpäpotilaana olen tämän havainnut palstan rintasyöpäpotilaitten kirjoituksia lukiessani.

Oikeastaan itse ajattelen positiivisesti,tunnen useita naisia,jotka ovat parantumeet rintasyövästä ja uskon itsekkin kuuluvani heidän joukkonsa.
        Mutta joskus kun luen palstaa,tulee mieleeni kuin pelko tai aavistus,ehkä sittenkään tämä ei jää tähän.

Mutta Raspis sinä annat sitä miehistä voimaa ja tunteen:mitä jos ei jää tähän,sitten hoidetaan.
        Jos ei hoidot tehoa,sitten ei.Joskushan me kaikki kuolemme,jos emme syöpään,niin ainkain vanhuuteen,viimeistään 106.vuotiaina:-))

• riimitellään:)
        Raspikurkku kirjoitti:

mieleen
        Näitä sytoja saan kai viimeiseen asti,jos ne ei ala jo tehoamaan

• Spring
        Raspikurkku kirjoitti:

anneta ellei ole mitään hoitovastetta. Näin kait tämä homma menee kuten minulla on mennyt eli kun leviäminen on ollut jonkin aikaa pysähdyksissä niin sytostaatit jätetään tauolle ja jos sitten syöpä taas aktivoituu niin otetaan takaisin. Jos leviämistä ei voida estää sytostaattihoidoilla siirrytään palliatiiviseen hoitoon mutta minullahan ei ole (ainakaan vielä) siitä kysymys.

tilanteesi on vielä hyvä, kun kerra lääkärietkin uskovat et sytoilla voidaan tautiin vaikuttaa. joissin tapauksissa sytoja annetaan vain tietty määrä tietyn kaavan mukaan ja jos ei tehoa niin sitten ei tehoa. Riippuu varmaan siitä, missä päin elimistöä syöpä ja metastaasit sijaitsevat kai.

Mutta edelleenkin pidä lippu korkealla ja nokka kohti kevättä. Elämä kuitenkin on tässä ja nyt, ei siellä sitten kun.

• lysu
        Raspikurkku kirjoitti:

Raspis, kylläpä elämä sinua koettelee ihan liiankin kanssa. Meidän kaikkien tulisi ottaa oppia sinun asenteestasi. Mitenkäs olisi tällainen biisi:
        Oon lyhytsuolinen,
        oon lyhytsuolinen,
        takana on luja putki syöpähoitojen.
        Oon lyhytsuolinen,
        oon lyhytsuolinen,
        en aio vielä luovuttaa,
        vaik oon lyhytsuolinen.

• omainen....
        Raspikurkku kirjoitti:

sinulle viimeksi annettu aika kauan sytostaatteja ja saatiin vastetta,muistaakseni pesäkkeet saatiin pienemmiksi vai muistanko väärin?
        Kaikesta huolimatta reipasta kevätmieltä sinulle ja perheellesi:)

• omainen.
        lysu kirjoitti:

Raspis, kylläpä elämä sinua koettelee ihan liiankin kanssa. Meidän kaikkien tulisi ottaa oppia sinun asenteestasi. Mitenkäs olisi tällainen biisi:
        Oon lyhytsuolinen,
        oon lyhytsuolinen,
        takana on luja putki syöpähoitojen.
        Oon lyhytsuolinen,
        oon lyhytsuolinen,
        en aio vielä luovuttaa,
        vaik oon lyhytsuolinen.

sinulle lysy kuuluu? Onko helpottanut suolentoiminta ja kuinka töissä jaksaminen?
        Kaikille lyhytsuolisille hyvää kevään odotusta:)

• ira¤
        Raspikurkku kirjoitti:

ei ole.Eilen näin niin huonossa kunnossa olevia potilaita,joita siirrettiin sängyillä,ja kasvot olivat aivan keltaiset.Taistele vaan kuin tinasotamies.älä anna periksi,ja sinut tuntien tiedän ettet annakkaan,Sinulle erityisesti lähetän lämpimän virtuaali halauksen,ellei vaimosi tykkää huonoa.

• lysu
        omainen. kirjoitti:

sinulle lysy kuuluu? Onko helpottanut suolentoiminta ja kuinka töissä jaksaminen?
        Kaikille lyhytsuolisille hyvää kevään odotusta:)

tässä elellään. Maanantaina kävin verikokeissa: PVK ja CEA, tänään mammossa ja 29.3. on sitten se kaikkein pelottavin eli kolonoscopia. Sen jälkeen voi vasta suunnitella elämää eteenpäin. Lakritsijuuriteestä olen saanut vähän apua suolen rauhoittamiseksi. Töissä puhuin jo alustavasti vuorotteluvapaalle jäämisestä, mutta odottelen nyt ensin tutkimustulokset. Päätin kokeilla vuorotteluvapaata ennen kuin kyselen osa-aikaeläkemahdollisuutta.
        Kuinkas sinun omaisesi jakselee?

• omainen.

luuraavat nämä kaikki lyhytsuoliset,te kirjoitatte aina asiallisesti ja pidätte palstaa sellaisena,kuin sen kuuluu olla.
      Tuette toisianne ja ette osallistu mihinkään hömppään.
      Vakavasti sairas haluaa vertaistukea ja kuulla kohtalotovereitten kuulumiset:(

• aamun-virkku

EI TODELLA kehtaa noihin jonnii joutavii kiukkuiluihin ottaa kantaa... Ja ei oikeen oo asiata paljoo kertomista. Huomenna meen kuuntelee mitä se kiva lääkärisetä kertoo siit miu ylimääräsestä ct kuvasta.. mie en oo sil paljoo päätäni vaivannu. Viikolppuna laitettii velipoika hautaan :( Loppukuusta meen reumaosastolle muutamaks päiväks tutkimuksiin. Sen takia eilen otettii 20 putkee verta. auts ;) ja perjantaina on luustokuvaus.. kiirettä pitää ;))) Mut aurinkopaistaa ja kevät tulee... Kivaa kevään odotusta kaikille :)

• syöpäpotilas -07.
        aamun-virkku kirjoitti:

EI TODELLA kehtaa noihin jonnii joutavii kiukkuiluihin ottaa kantaa... Ja ei oikeen oo asiata paljoo kertomista. Huomenna meen kuuntelee mitä se kiva lääkärisetä kertoo siit miu ylimääräsestä ct kuvasta.. mie en oo sil paljoo päätäni vaivannu. Viikolppuna laitettii velipoika hautaan :( Loppukuusta meen reumaosastolle muutamaks päiväks tutkimuksiin. Sen takia eilen otettii 20 putkee verta. auts ;) ja perjantaina on luustokuvaus.. kiirettä pitää ;))) Mut aurinkopaistaa ja kevät tulee... Kivaa kevään odotusta kaikille :)

asenne,turha ottaa kantaa kaikkiin kukutteluihin palstalla,se ei johda mihinkään.Teistä lyhytsuolisista kannattaa kaikkien ottaa oppia:)
        Toivotaan hyviä tuloksia ct.kuvauksesta ja osanottoni veljesi pois menon johdosta.

Aurinko paistaa tällä pääkaupungissakin ,ulkoilun merkeissä hyvää tiistain jatkoa:-)))

• Raspikurkku
        aamun-virkku kirjoitti:

hurmetta heruteltiin oikein urakalla. Et sattunut vilkaisemaan olisiko niillä ollut seuraavana päivänä veriohukaisia ruokalistalla ? Juolahti vaan mieleen.

• sp.2010
        Raspikurkku kirjoitti:

hurmetta heruteltiin oikein urakalla. Et sattunut vilkaisemaan olisiko niillä ollut seuraavana päivänä veriohukaisia ruokalistalla ? Juolahti vaan mieleen.

isoja verimääriä otetaan yleensä verikokeissa?Minä en pysty katsomaan kun sitä verta otetaan ja en ole tietoinen määristä
        Aika pieniä ne putkilot siinä pöydällä on,ettei varmaan litra kaupalla...:-)))

• aamun-virkku
        sp.2010 kirjoitti:

isoja verimääriä otetaan yleensä verikokeissa?Minä en pysty katsomaan kun sitä verta otetaan ja en ole tietoinen määristä
        Aika pieniä ne putkilot siinä pöydällä on,ettei varmaan litra kaupalla...:-)))

niis veriletuis ois maha täyteen tullu ;) eihän siin lopujen lopuks hirvee määrä tullu kun putkiloissa. liekkö es senvertaa kun verenluovutuksessa? en oo ikinä ollu verenluovutuksessa. nuorena ei kelvannu, kun olin ain nii aneminen... ja sit se vaa jäi käymättä.. enkä tiijä oisko tälläsen tumpin imiän veri kelvannukkaan ;)) kiitos osanotosta veljen takia.. tää elämä on aika arvaamatonta terveillekkin :( saatika syöpäläisille tai yleensä jotain sairastaville.. aurinko tääl itäisessä suomessakin paisto. ja se näkyy ikkunoista inhottavasti.. koht ois sekin urakka edessä.. nyyh ;)

• syöpäläinen.
        aamun-virkku kirjoitti:

niis veriletuis ois maha täyteen tullu ;) eihän siin lopujen lopuks hirvee määrä tullu kun putkiloissa. liekkö es senvertaa kun verenluovutuksessa? en oo ikinä ollu verenluovutuksessa. nuorena ei kelvannu, kun olin ain nii aneminen... ja sit se vaa jäi käymättä.. enkä tiijä oisko tälläsen tumpin imiän veri kelvannukkaan ;)) kiitos osanotosta veljen takia.. tää elämä on aika arvaamatonta terveillekkin :( saatika syöpäläisille tai yleensä jotain sairastaville.. aurinko tääl itäisessä suomessakin paisto. ja se näkyy ikkunoista inhottavasti.. koht ois sekin urakka edessä.. nyyh ;)

syöpää sairastavaa tai sairastanutta huolita enää verenluovuttajaksi,onko syy että suonissamme on myrkkyhoidot vai se että on syöpäsoluja ehkä?

• rasitusta
        syöpäläinen. kirjoitti:

syöpää sairastavaa tai sairastanutta huolita enää verenluovuttajaksi,onko syy että suonissamme on myrkkyhoidot vai se että on syöpäsoluja ehkä?

Elimistöllemme ei haluta aiheuttaa yhtään ylimääräistä rasitusta. Näin kauniisti olen jostain lukenut.

• ex-luovuttaja
        rasitusta kirjoitti:

Elimistöllemme ei haluta aiheuttaa yhtään ylimääräistä rasitusta. Näin kauniisti olen jostain lukenut.

vuosien kuluttua kun olemme parantuneet syövästä joko olemme taas sopivia verenluovuttajia,miten lie?

• aamun-virkku
        rasitusta kirjoitti:

jos en kirjottanu ihan kaikkee miten ajattelin.. siis sillon jo kun en es tienny syövästä en luovuttanu verta. kun oon tupakoinu pienen ikäni ;) ni sitä tarkotin oisko sillon kelvannu... no ei se mitään, se on ollutta ja mennyttä aikaa :) kai siin veren luovutuksessa pelätään et menee jotai joka vois aiheuttaa syöpää????? tiijä näit ain kaikkia kommervenkkejä :)))) mut miul joskus tuo maalaisjäriki höpäjää kaikellaista..... miu ois varmaa parempi painuu peitonalle ja lopettaa tää "höpinä" hih...

• sivulta..
        syöpäläinen. kirjoitti:

Näin lukee SPR:n sivuilla:

"Jos sinulla on aiemmin ollut vakava sairaus kuten syöpä tai sydänsairaus, et voi luovuttaa verta vaikka olisit parantunut. Tällä haluamme suojella elimistöäsi liialta rasitukselta ja siltä, että verenluovutus mahdollisesti edesauttaisi sairauden uusiutumista."

• ex-luovuttaja.
        sivulta.. kirjoitti:

Näin lukee SPR:n sivuilla:

"Jos sinulla on aiemmin ollut vakava sairaus kuten syöpä tai sydänsairaus, et voi luovuttaa verta vaikka olisit parantunut. Tällä haluamme suojella elimistöäsi liialta rasitukselta ja siltä, että verenluovutus mahdollisesti edesauttaisi sairauden uusiutumista."

en ole koskaan kuullut,että verenluovutus mahdollisesti edesauttaisi sairauden uusutumisessa..
        Siitä tulee mieleen että mehän luovutamme usein vertamme,jatkuvasti labrassa otetaan verinäytteitä.
        Hoitojen aikaan usein ja sitten vuosien ajan kontrolleissa.
        Tätä mietin.

• aamun-virkku
        ex-luovuttaja. kirjoitti:

en ole koskaan kuullut,että verenluovutus mahdollisesti edesauttaisi sairauden uusutumisessa..
        Siitä tulee mieleen että mehän luovutamme usein vertamme,jatkuvasti labrassa otetaan verinäytteitä.
        Hoitojen aikaan usein ja sitten vuosien ajan kontrolleissa.
        Tätä mietin.

viel tää höpisijä päässy sänkyyn asti ja pakko on sit viel kirjotella. jos oisin säikky ihminen ni voisn jo tuost säikähtää ;) miulla on otettu nyt reilun viikon sisällä yhteensä 24 putkee sitä verta. sit mie oon saanu varjoainetta ja sitä saan taas kuukaudenpääst kun lanneranka kuvataan. sit mie saan perjantaina radioaktiivista ainetta... ja mitenpaljon ne viel ottaavat reumaosastolla verta tai muita kokeita. hupsis... :) muistasinkohan huomen kysyy ongolokin mielipiteen tuohon verenluovutukseen :))) nii ja mitähän kokeita se keksii... mut hymyssäsuin porskutan huomen saikulle...

• ex.luovuttaja
        aamun-virkku kirjoitti:

viel tää höpisijä päässy sänkyyn asti ja pakko on sit viel kirjotella. jos oisin säikky ihminen ni voisn jo tuost säikähtää ;) miulla on otettu nyt reilun viikon sisällä yhteensä 24 putkee sitä verta. sit mie oon saanu varjoainetta ja sitä saan taas kuukaudenpääst kun lanneranka kuvataan. sit mie saan perjantaina radioaktiivista ainetta... ja mitenpaljon ne viel ottaavat reumaosastolla verta tai muita kokeita. hupsis... :) muistasinkohan huomen kysyy ongolokin mielipiteen tuohon verenluovutukseen :))) nii ja mitähän kokeita se keksii... mut hymyssäsuin porskutan huomen saikulle...

jos muistat...että voiko verenluovutus vaikuttaa syövän uusimiseen ja kyllä 24.putkee on aikamoinen määrä veren ottoon
        Minua jo huimaa neljä putkee:))

• aamun-virkku
        ex.luovuttaja kirjoitti:

jos muistat...että voiko verenluovutus vaikuttaa syövän uusimiseen ja kyllä 24.putkee on aikamoinen määrä veren ottoon

yritän muistaa kysyy. miu muisti vaan ei ain oo paras mahdollinen, ja sit se kehveli on viel komee mies, ni menee santki sekasi :)) pitkälee se hoitajatäti miut laitto. mut ei miul missää tuntunu. väsyny olin pikkusen normaalii enemmän..

• 27
        ex.luovuttaja kirjoitti:

Tsemppihalit! Myös hoidoissa oleville!

• hyvä näin:)
        27 kirjoitti:

Tsemppihalit! Myös hoidoissa oleville!

ketju pitkästä aikaa,hyvää juttelua,asiaa ,vaikkain murheellista tämä Raspiksen asia.
        Mutta siitä hyvä ketju ettei mitään epäasiallisuuksia :-))

• ex-luovuttaja.
        aamun-virkku kirjoitti:

yritän muistaa kysyy. miu muisti vaan ei ain oo paras mahdollinen, ja sit se kehveli on viel komee mies, ni menee santki sekasi :)) pitkälee se hoitajatäti miut laitto. mut ei miul missää tuntunu. väsyny olin pikkusen normaalii enemmän..

illaksi mielenkiinnolla mitä lääkäri sanoo tähän verenluovutus asiaan,jos ei se lääkärin ulkonäkö sekoita sanojasi kun kyselet :-)))))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2176
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2075
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      27
      1963
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1376
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1316
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      802
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      721
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      713
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      698
    Aihe