netissäkin on sontaluukku

bj

Rakkaat uskovaiset, emmehän me anneta turmella mieltämme internetin sontatarjonnalla?
Tällä tarkoitan kaikkea, mitkä ovat eroittamassa meitä Jumalan valtakunnasta.
Internet on kuin suuri kaupunki, jossa on sekä hyvää, että pahaa. Valitettavasti tässä suuressa kaupungissa on paljon saastaisiakin paikkoja, sekä sontaluukkuja, missä voi seurata tämän ajan viihteellistä ohjelmaa, joka ei ole uskonelämälle rakennukseksi.

Huolestuneena olen pannut merkille, kuinka tämän ajan viihdeohjelmat ja muu ajan meininki ovat tulleet osaksi myös uskovaisten kotien arkea. En voisi sanoa yhtään, että olisin itsekkään aina onnistunut valinnoissa, mitä netissä olen tehnyt. Haluaisinkin muistuttaa teitä rakkaat veljet ja sisaret, että onko kovin hyväksi seurata sketsi-ohjelmia ja erillaisia tv-kisoja yms. netin kautta. Niitä kyllä riittää ja tulee riittämään, mutta valitettavasti nämä eivät sovi edelleenkään uskovaisten elämään.

Viime aikoina on ollut paljon uskon kieltäneitä. Nettiin on jopa perustettu näille omia yhteisöjä, joissa voivat kokoontua herjaamaan entistä uskoaan. Tällaiset sivustot voivat houkutella uskovaisiakin ja houkutella heitäkin jättämään uskonsa. Netissä kaikki pahuus tulee todella lähelle. Haluaisin myös muistuttaa teitä rakkaat uskovaiset, onko tämäkään palsta mikään paras paikka uskonasioiden käsittelyyn?
Täältä saa usein huonoja vastauksia, jotka lähetetään anonyyminä nimimerkin takaa.
Ei ole kivaa, että netissä mietitään uskon asioita ja opillisia asioita, koska siinä voi niin helposti mennä väärään.

Internetissäkin meidän täytyy tehdä oikeita valintoja. Ei voi luoda eräänlaista nettiroolia, jossa syntielämä onkin sallitumpaa. Varokaat turmelemasta itseään kaikella ja muistakaa, ettei nettitelevisiota ole oikein edes katsoa, jos ei ole maksanut tv-maksua. Uskovaisille televisio-ohjelmat eivät sovi tänäkään päivänä!

13

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rafael Gar

Juuri näin, ja olet juuri nyt yhdessä näistä sontaluukusta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Ei kiitos usealle...

Itse uskovaisena käyn asiallisesti vessassa tarpeillani, mutta meillä vc-pöntössä on nappi, ennen se oli ylöspäin nostettava nuppi, ei meillä ainakaan ole mitään sontaluukkua, asutteko te omakotitalossa maaseudulla?

• Merisammakko

Valitat netin turmelemisesta, ja otat nikiksi bj=blow-job.

• mf

Antaa tulla vaan sontaa niskaan. Kyllä minä kestän kritiikkiä vaikkapa loputtomasti. Se vaan vahvistaa uskoani, koska en kuitenkaan ole nähnyt mitään syytä vaihtaa uskovaisesta ateistiksi. Hihuja molemmat. Käännyttää en ole taas ketään halunnutkaan joten siinä muutosta minun ei tarvitse tehdä.

• at

ei jumalista ole mitään todisteita. Raamattu ei kelpaa todisteeksi, se on ihmisten kirjoittama satukirja.

• Hyvä provo!!!
        at kirjoitti:

ei jumalista ole mitään todisteita. Raamattu ei kelpaa todisteeksi, se on ihmisten kirjoittama satukirja.

Taas sait HIHHULI-ATEISTIT Hyppimään seinälle!

• so
        Hyvä provo!!! kirjoitti:

Taas sait HIHHULI-ATEISTIT Hyppimään seinälle!

Todista jumalas.

• raskasta työtähän se

Ennenvanhaan sitä sontaa lapattiin ehkä enemmän kuin nykyajan maaseudulla sikojen, lehmien ja niin edelleen olopaikoista, lehmäkin sontii paljon yhden yön aikana, varsinkin jos niitä sattuu olemaan useampi kappale aamulla odottelemassa hoitajaansa.

• Netistä etsivä löytä
        raskasta työtähän se kirjoitti:

Ennenvanhaan sitä sontaa lapattiin ehkä enemmän kuin nykyajan maaseudulla sikojen, lehmien ja niin edelleen olopaikoista, lehmäkin sontii paljon yhden yön aikana, varsinkin jos niitä sattuu olemaan useampi kappale aamulla odottelemassa hoitajaansa.

Ennemmin etsisin tässä ja nyt todisteita mieluummin sille navetan lehmälle kun sulle, koska eihän en todisteet viimeksikään tässä paikassa kelvanneet, vaan ne "poljettiin jalkoihin kuin sikolätissä".

• Rompix

Niinpä, vapaa tiedon liikkuminen ja kriittinen keskustelu ei sovi aloittajalle ja hänen kannattaa vetää töpselit telkkarista ja tietokoneesta ettei vain vahingossa usko menisi rikki.

• en nyt tässä viitsi

No sitten sinä et kyllä edes tajua uskon alkeistakaan yhtään mitään, jos luulet että usko toimii pistorasiaan laitettavalla johdolla ja sen toisessa päässä olevalla laitteella!

• Kyllähän aloittajan
        en nyt tässä viitsi kirjoitti:

No sitten sinä et kyllä edes tajua uskon alkeistakaan yhtään mitään, jos luulet että usko toimii pistorasiaan laitettavalla johdolla ja sen toisessa päässä olevalla laitteella!

kirjoituksessa ihan asiaakin oli.. enkä vähättele sitäkään, jos tämän palstan vaikutus joihinkin olisi pahasta,
        mutta itse en koe täällä olemistani uhkaksi uskolleni, koska ajattelen asioita niin ateistien, kuin uskovien
        kannalta ja omat kokemukseni ovat sellaiset, että kyllä täällä ihan asiallisiakin asioita käsitellään ja suurin
        osa nimimerkeillä kirjoittavista ateisteista - jotka palstalla ovat useammin olleet - ovat ihan kivanoloisia ja
        mukavia ihmisiä - ja kirjoituksiinikin on suhtauduttu suopeasti..joten ajattelisin, että jollei täällä olisi ollut
        herjaavia ja loukkaavia kirjoituksia nimittelyineen, niin ilmapiiri palstallakin olisi toisenlainen, täällä ei -
        ehkä ? - olisi ollut näin suuressamäärin uskoviakaan pilkkaavia kirjoituksia, mutta en tiedä, miten ennen
        on ollut, kun en kovin kauaa ole täällä ollut..

• Rompix
        en nyt tässä viitsi kirjoitti:

Lue aloitus ja minun kommenttini uudestaan. Aloittaja ei suosittele uskovaisille ateistisia palstoja, sketsiohjelmia, ylipäätäänkään TV-ohjelmia jne.

Epäsuorasti hän haukkuu tämänkin palstan sontalaatikoksi ja toivoo etteivät muut uskovaiset kävisi täällä saamassa "houkutuksia" tai vaikutteita. Epäsuorasti hän rinnastaa tämän palstan "pahaan".

Se mitä minä kirjoitin, on luettavissa tuosta ylhäältä. Ei usko toimi johdon päässä, mutta jos sieltä johdon päästä (TV/PC) saa tietoa, etteivät ateistit ole pahoja tai että Raamatussa on tyhmiä ristiriitoja, niin usko voi tosiaankin mennä rikki. Tieto voi rikkoa uskon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      50
      3658
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2361
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2308
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2198
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      27
      1626
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      65
      1550
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1457
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      1003
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      982
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      869
    Aihe