Olen ekaa kertaa törmännyt mieheen (siis poikaystäväni), joka sanoo, ettei oikein osaa yhdistää rakkautta ja seksiä toisiinsa. Hän on 24-vuotias. Onko tämä yleistä eli onko miehillä tämä juttu jotenkin erilailla rakentunut kuin naisilla? Itsellä ainakin nuo kaksi ovat tiiviisti yhteydessä, vaikka voinki kyllä ymmärtää, että seksiä voi harrastaa ilman rakkauttakin sellainen, jolle se on ok. Yhteys on kuitenkin aina olemassa, vähintäänkin toiveena jossain sydänalassa.
Sitten, kun joku osaa tuohon jotain vastata niin vastaisiko myös siihen, mitä minun pitäisi tuosta ajatella. Joudunko luopumaan haaveista sellaisesta ihanasta kiihkeästä rakkaudentäyteisestä seksuaalielämästä, jollaisesta haaveilen? Seksi välillämme on ihanaa ja kyllä siinä tunnemylläkässä rakkauttakin ON, mikä on vähän hämmentävää, kun mies sitten kuitenkin keskustelussa sanoo noin. Noh, kiitos vastauksista jo etukäteen niille, jotka näitä asioita enemmän ymmärtävät.
Rakkaus ja seksi miehillä?
13
744
Vastaukset
- niin,no,joo
Varmaan kannattaisi jutella poikaystäväsi kanssa tuosta aiheesta mitä hän ajattelee/tuntee? Kieltämättä mikään ei ole hienompaa kuin seksi jossa on raju tunne lataus. Molemmat tietää mitä toinen haluaa. Tosin seksi ja rakkaus ovat täysin eri asia...
Voihan poikaystäväsi haluta sinua todella kiihkeästi vaikka ei sinua rakastaisikaan. Tunteita on yhtä monia kun on "tuntijoitakin". Puhumalla asiat selviää- ap
Korjaus alkuperäiseen viestiin. Siis poikaystäväni kyllä rakastaa, siitä ei ole kyse. Ainoastaan siitä, että seksiin hän ei osaa tuota rakkauttaan soveltaa tai sinnepäin.
- niin,no,joo
ap kirjoitti:
Korjaus alkuperäiseen viestiin. Siis poikaystäväni kyllä rakastaa, siitä ei ole kyse. Ainoastaan siitä, että seksiin hän ei osaa tuota rakkauttaan soveltaa tai sinnepäin.
Miten seksiin tuodaan rakkautta? Pitäiskö sen kaverisi hokea samalla, että hän rakastaa sinua? Jos seksi on kiihkeää ja tulette hyvin "juttuun" keskenään en näe mitään ongelmaa välillänne?
- ap
niin,no,joo kirjoitti:
Miten seksiin tuodaan rakkautta? Pitäiskö sen kaverisi hokea samalla, että hän rakastaa sinua? Jos seksi on kiihkeää ja tulette hyvin "juttuun" keskenään en näe mitään ongelmaa välillänne?
Niin, ehkä tässä ei ole ongelmaa. :)
Nuo sanat vaan häiritsivät keskusteluissa, mutta eiköhän ne ole teot, jotka mittaa. tänks - dkfjdl
ap kirjoitti:
olen huomannut jotain sellaista, että tunteet ja hyvä yhteys naiseen on enemmän pinnassa esim. jossain hyvässä keskustelussa. Kyllä tunneside seksinkin aikana näkyy ja vaikuttaa, mutta silloin toimitaan enemmän eläimellisellä puolella...
Miehet voivat varmaan harrastaa seksiä naisen kanssa vähemmillä tunteilla kuin naiset miesten kanssa. - niin,no,joo
dkfjdl kirjoitti:
olen huomannut jotain sellaista, että tunteet ja hyvä yhteys naiseen on enemmän pinnassa esim. jossain hyvässä keskustelussa. Kyllä tunneside seksinkin aikana näkyy ja vaikuttaa, mutta silloin toimitaan enemmän eläimellisellä puolella...
Miehet voivat varmaan harrastaa seksiä naisen kanssa vähemmillä tunteilla kuin naiset miesten kanssa.Tottakai seksiin liittyy myös tunneside poislukien "kännisekoilut". Nyt kun tuota asiaa tarkemmin ajattelee niin kyllähän seksissä liikkuu suuret tunteet, mutta ovatko rakkautta vai eläimellistä tuntemusta????? Tuohon en ota kantaa et kannattaako erotella et miehet pystyy sitä ja naiset tätä, kyllähän se on ihmisestä kiinni kuka pystyy ja kuka ei. Omasta mielestäni seksi on kyllä parempaa kun tuntee toisen kunnolla.
- pipatti
dkfjdl kirjoitti:
Miehet voivat varmaan harrastaa seksiä naisen kanssa vähemmillä tunteilla kuin naiset miesten kanssa.Juuri näin. Syvälliset keskustelut ovat itsessäni aiheuttaneet sen, että tunneside tyttöystävääni on vahvistunut, mutta samalla jotenkin vaimentanut tuota seksipuolta. Olemme ikään kuin ystävystyneet enemmän ja se tuntuu häiritsevän seksipuolta, ainakin minulla. Seksi on juurikin tuota eläimellistä puolta, jossa haluan toista enemmänkin hänen ulkoisten ulottuvuuksien takia, enkä hänen kultaisen sisältönsä. En ole koskaan osannut syttyä sisäisestä kauneudesta seksuaalisessa mielessä, enkä usko olevani ainoa.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,
Olen huomannut, että tunnetila syttyy Miehellä ensin alapäässä ja sitten vasta päässä, kun taas Naisilla asia on päinvastoin. Naiset pitää saattaa oikeaan tilaan, jotta hän voi Rakastella (ei siis pelkästään Sekstailla) ja kyllä mieskin saa yhdessäolosta silloin enemmän irti. Nuorehko miehesi ei vain ole vielä oppinut asiaa... Uskoisin, että miehesi on parhaassa "rakkauden tilassa" juuri laukeamisen jälkeen eli se herkkä hetki miehelle ei ole aktin aikana vaan sen jälkeen.
- 00
Oma ex väitti,ettei tunne ollut mukana kun paneskeli salarakastaan. Väitti etteivät tunteet minua kohtaan olleet laimenneet vaikka piti salasuhdetta yllä joitakin vuosia.
Salarakas kertoi myös ettei tunteet olleet mukamas mukana, pelkkä lihan himo, ainakin hänen puoleltaan. Herää vain kysymys miksi sitten sama nainen monta vuotta? Kyllä varmasti siinä tunnetta oli mukana eikä pelkkä seksin himo.
Itse en psyty rakastelemaan ihan kenen kanssa tahansa. Kyllä siinä jotakin "syvempää" on pakko olla mukana. - ap
Kiitti kaikille vastauksista, kuulostatte hyvinkin samantapaiselta kuin mitä poikaystäväni, joten olen huoleti.
,,,,,,,,,,,,,:lle => Toivon, että mies ajan myötä oppiikin tuota lisää. Pitänee olla viisas, ettei käy niin kuin pipatti kirjoitti, että syvällisempi ystävystyminen rakkauden syventymisen ohella laimentaisi kiihkeyttä. Molempia tarvitaan. Ja tuo laukeamisen jälkeinen hetki....kyllä, näin on...se on niin herkkä, etten tohdi edes kirjoittaa siitä.
Hyvä keskustelu ollut tähän saakka :)
- kuuluu yhteen
sanoisin että voi olla seksiä ilman rakkautta, mutta ei rakkauttä ilman seksiä.....Vanhempana tuo seksi ilman rakkautta kinnostaa aina vaan vähemmän. En voisi elää seksittömässä suhteessa( ainakaan niin kauan kuin laitteet toimii....). Tästä varmaan tulee jupinaa mutta näin minä ajattelen.
- niin,no,joo
Joku tuolla aikaisemmin kirjoitti, että himot ei herää hänen kultaista sisintään kohtaan ja tämä kyllä pitää todellakin paikkansa, ainakin minun kohdallani. Ei kai kukaan halua rakastella hänen herttaista luonnettaan? Toki seksi on myös sitä läheisyyden hakemista, mutta toisinaan on päästävä purkamaan "paineita" ja tällöinhän sitä kaipaa sitä kiihkoa kumppania kohtaan?
- ap
Ei ainakaan multa tule jupinaa tuohon.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että seksi rakastetun kanssa on aina parempaa kuin muutoin. Enkä tarkoita nyt kiihkon kustannuksella. Kyllähän rakkautensa kohdetta voi myös haluta, eikö vain?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k333512On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole242287Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792229Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422091Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69947Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi36791