Olen kuullut liikaakin ihmisten sanovan, että monet roolipelit ovat matkittu wowista. Mutta tiesittetkö, että wowi itsessään on kopio? Alunperin se oli DDO(Dungeons and dragons online):n testiservu. Wowi on nyysinyt kaikki parhaat osat aijemmista roolipeleistä, eikä välitä pelinautinnosta. Joten joka väittää, että roolipelit ovat matkittja wowista, hypätkää kaivoon. :)
World of Warcraft
4
381
Vastaukset
- uuurhh
Dungeons and Dragons online tuli itseasiassa vasta wowin jälkeen markkinoille. Mutta sitä ennen oli Everquest (1999) ja Ultima Online (1997), jotka olleet aikalailla pohjana jokaisen uudemman mmo:n peruskaavaan.
Kaikki kopion kopion kopioita, yritäpä keksiä tänä päivänä mitään uutta ja innovatiivista, hitto eivät nuo edellä mainitutkaan olleet mitään alan keksijöitä.- Ihan vain heitto?
Kyseisiä pelimuotoja löytyy jopa varhaimmiltakin ajoilta ja ihan tekstipohjaisia. Kyseiset pelit taas on vedetty suurin osa lautapeleistä jne. Kuka koskaan löytää aikaisimman version on legenda jo minun mielestäni. Oli kyseessä shakki, nopanheitto tai vastaava jo mahdollisesti vuosituhat ennen aikamme alkua, ei se kuitenkaan ole vastaus mihinkään. Tilanne on, että pelejä löytyy ja jokaiselle mahdollisesti sellainen minkä kanssa tyydytämme luppoaikaa. Jokainen tavallaan, lukien kirjaa tai mahdollisesti pelaamalla tietokoneella. Oli vastaus mikä tahansa, on hyvin mahdollisesti vastaus monella viestin lukijalla world of warcraft. Ihan vain siksi, että otsikko on nimetty sillä. Kuten uskonnollisissakin asioissa, jokainen valitsee polkunsa itse ja kulkee tietä mitä itse haluaa. Niin vapaa-ajallakin.
Ihan vain heitto? kirjoitti:
Kyseisiä pelimuotoja löytyy jopa varhaimmiltakin ajoilta ja ihan tekstipohjaisia. Kyseiset pelit taas on vedetty suurin osa lautapeleistä jne. Kuka koskaan löytää aikaisimman version on legenda jo minun mielestäni. Oli kyseessä shakki, nopanheitto tai vastaava jo mahdollisesti vuosituhat ennen aikamme alkua, ei se kuitenkaan ole vastaus mihinkään. Tilanne on, että pelejä löytyy ja jokaiselle mahdollisesti sellainen minkä kanssa tyydytämme luppoaikaa. Jokainen tavallaan, lukien kirjaa tai mahdollisesti pelaamalla tietokoneella. Oli vastaus mikä tahansa, on hyvin mahdollisesti vastaus monella viestin lukijalla world of warcraft. Ihan vain siksi, että otsikko on nimetty sillä. Kuten uskonnollisissakin asioissa, jokainen valitsee polkunsa itse ja kulkee tietä mitä itse haluaa. Niin vapaa-ajallakin.
Ja lisätään vielä!
Ja ennen kuin oli edes everguestia tai ultima online oli diablo 1! (96 marraskuu)
Eli eiköhän se siitä saanut alkunsa.sfinski80 kirjoitti:
Ja lisätään vielä!
Ja ennen kuin oli edes everguestia tai ultima online oli diablo 1! (96 marraskuu)
Eli eiköhän se siitä saanut alkunsa.Joka myös oli blizzardin kehittämä kuten wowikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k683751On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712338Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.321675Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711584- 761487
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581061Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681012Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40929