Mitä sinä olet?

Kyseenalaistaja

Tiede vastaa hyvin moniin käytännön ongelmiin. Ajan hyvin mielelläni siltaa, joka on matemaattisesti ja myös testein todettu turvalliseksi ja käytän mielelläni lääketehtaiden viimeisiä tuloksia, jos satun sairastumaan vakavasti.

Mutta elämässä on myös muutakin: tarvitsen kehikon hyvälle ja pahalle, tarvitsen merkityksen elämälleni, jonka saan esimerkiksi käskystä "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi".
Nautin siitä, että saan kokea olevani tätä tarkoitusta varten luotu. Jumalan rakastama, vaikka olenkin usein paha ja rakkaudeton.
Kuulen musiikin ja näen luonnon kauneuden ja tunnen Jumalan rakkauden. Olen pieni kiitollinen osa Jumalan luomakuntaa.
Ja minua oikeasti kiinnostaa, kuka ja mitä ja miksi Sinä olet?

15

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luettelit uskomuksiasi ja tarpeitasi. Tiede kyllä vastaa noihin mainitsemiisi kysymyksiin tiettyyn rajaan asti.

Minä olen kuitenkin valmis myöntämään, että kaikkiin kysymyksiin meillä ei tällä hetkellä ole vastauksia ja osaan kysymyksistä ei välttämättä edes ole vastauksia (virheelliset kysymykset). Minä en kuitenkaan koe epätietoisuutta niin suureksi ongelmaksi, että yrittäisin väkisin keksiä niille vastaukset vaan mieluummin olen varman tiedon alueella ja jätän epävarmat alueet ilman vastauksia.

• Kyseenalaistaja

Usko ei ole yritys vastata tieteen aukkoihin!

Vaan usko vastaa kysymyksiin, joihin tiede ei koskaan ikinä milloinkaan anna vastauksia, kuten merkityksellisyys, hyvä ja paha, elämän tarkoitus ym...

Tiede ja usko halutaan nähdä usein toistensa vastakohtina. Näin ei ole, vaan ennemminkin päinvastoin. Kristinusko kehottaa jokaista meistä etsimään viisautta ja totuutta. Moni tuttavani on sekä tiedemies että kristitty.
        Mutta kerro Sinä, mitä ja miksi olet? On näet helpompaa repiä alas toisten rakennelmia kuin rakentaa itse.

• Kyseenalaistaja kirjoitti:

Usko ei ole yritys vastata tieteen aukkoihin!

Vaan usko vastaa kysymyksiin, joihin tiede ei koskaan ikinä milloinkaan anna vastauksia, kuten merkityksellisyys, hyvä ja paha, elämän tarkoitus ym...

Tiede ja usko halutaan nähdä usein toistensa vastakohtina. Näin ei ole, vaan ennemminkin päinvastoin. Kristinusko kehottaa jokaista meistä etsimään viisautta ja totuutta. Moni tuttavani on sekä tiedemies että kristitty.
        Mutta kerro Sinä, mitä ja miksi olet? On näet helpompaa repiä alas toisten rakennelmia kuin rakentaa itse.

"Usko ei ole yritys vastata tieteen aukkoihin!"

En ole sitä väittänytkään.

"Vaan usko vastaa kysymyksiin, joihin tiede ei koskaan ikinä milloinkaan anna vastauksia, kuten merkityksellisyys, hyvä ja paha, elämän tarkoitus ym..."

Antaahan se vastauksia. Vastauksia aina löytyy, mutta niiden oikeellisuus on aivan toinen juttu.

"Tiede ja usko halutaan nähdä usein toistensa vastakohtina."

Useimmiten se on joidenkin uskovien ongelma.

"Mutta kerro Sinä, mitä ja miksi olet?"

Kerroin jo. Minulla ei ole varmoja useisiinkaan kysymyksiin (hyvä/paha, elämän tarkoitus), koska ne ovat subjektiivisia totuuksia ja riippuvaisia tilanteesta. Onko oikein varastaa? Kyllä ja ei, riippuu tilanteesta. Mikä on elämän tarkoitus? Jatkaa elämää, elää jne.

• Pääosin ajattelen samaten, mitä sanoit ensimmäisessä kappaleessasi. En tosin hae hyvän/pahan mallia tai merkitystä elämälleni uskonnosta. Niin, mitä olen? Joukko organisoituneita soluja ja osa luontoa aivan kuten muutkin eläimet :) Miksi olen? Miksi en olisi :P En pidä luontoa jumalan luomana ikäänkuin minua varten, vaan koen itseni osaksi luontoa.

• Kyseenalaistaja

Mitä se sitten tarkoittaa, että olet osa luontoa? Niinhän minäkin biologisesti olen.

Koetko merkitykselliseksi olemassolosi, kun kaikki on vain kvarkkien tanssia. Olisiko samantekevää, jos et olisikaan olemassa?

Tunnistatko pahuuden itsessäsi?

Mitä se sitten tarkoittaa, että olet osa luontoa? Niinhän minäkin biologisesti olen.

Koetko merkitykselliseksi olemassolosi, kun kaikki on vain kvarkkien tanssia. Olisiko samantekevää, jos et olisikaan olemassa?

Tunnistatko pahuuden itsessäsi?

Sitä juuri, ettemme eroa luonnosta yhtään. Koen olemassoloni merkitykselliseksi - oikeastaan tämä "kvarkkien tanssi" on ihan mukavaa. Toki elämällä on merkitys vaikkei jumalalle eläisikään, minusta koko jumalahomma on vain ihmisen yritys erottaa itsensä luonnosta jotenkin erityisempänä.

Mitä tarkoitat pahuuden tunnistamisella? Minä olen vain itse minä, eli ole muita minuuksia (ainakaan minussa) :D Jos tarkoitat jotain persoonallista pahuutta/hyvyyttä, en pidä niitä tosina.

• Kössönöm

joka on sattumalta tänne syntynyt. En kysele miksi, koska sillä ei ole mitään merkitystä.

"Mutta elämässä on myös muutakin: tarvitsen kehikon hyvälle ja pahalle, tarvitsen merkityksen elämälleni, jonka saan esimerkiksi käskystä "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi"."

- Tarvitset siis käskyä osataksesi rakastaa. Tuo on muuten valheellista. Et sinä kaikkia ihmisiä rakasta. Kukaan ei sellaiseen pysty.

"Nautin siitä, että saan kokea olevani tätä tarkoitusta varten luotu. Jumalan rakastama, vaikka olenkin usein paha ja rakkaudeton."

- Ei sinua ole luotu (paitsi tietysti äitisi ja isäsi), olet sattuman tulosta. Merkistyksen elämällesi teet itse.

"Kuulen musiikin ja näen luonnon kauneuden ja tunnen Jumalan rakkauden. Olen pieni kiitollinen osa Jumalan luomakuntaa."

- Kuvittele vaan, jos se olosi hyväksi tekee.

"Ja minua oikeasti kiinnostaa, kuka ja mitä ja miksi Sinä olet?"

- Ihminen.

• Kyseenalaistaja

Mutta mikä on ihminen?

Onko hän vain kasa alkuaineita.
        Eikö ole silloin saman tekevää, poltetaanko ihmisiä miljoona kaasukammiossa vai ei????

Mistä saataisiin silloin ihmisarvo???

Ei mistään!!!!

Mutta mikä on ihminen?

Eikö ole silloin saman tekevää, poltetaanko ihmisiä miljoona kaasukammiossa vai ei????

Ei mistään!!!!

Ei raamatusta ainakaan.

• Kyseenalaistaja
        Today kirjoitti:

Ei raamatusta ainakaan.

Raamatun mukaan.

Mutta mistä te löydätte ihmiselle arvon????

• ++++++++++
        Kyseenalaistaja kirjoitti:

Mutta mikä on ihminen?

Ei mistään!!!!

"Mutta mikä on ihminen?"

Ihminen on ihmisapinoiden heimoon kuuluva eläinlaji.

"Onko hän vain kasa alkuaineita."

Ihminen on yksi harvoista eläinlajeista jotka tajuavat, että ovat olemassa.

"Eikö ole silloin saman tekevää, poltetaanko ihmisiä miljoona kaasukammiossa vai ei????"

Ei ole jos olet moraaliton hirviö jolla ei ole aikomustakaan tulla toimeen toisten ihmisten kanssa.

"Mistä saataisiin silloin ihmisarvo???"

Ihminen on sosiaalinen ja laumaeläin jonka on kehitettävä sääntöjä, jotta tulisi toimeen ryhmissä.

Tähän ei jumalaaa tarvita, muutkin eläimet kykenevät yhteistyöhön ja ryhmäeloon.

• ++++++++
        ++++++++++ kirjoitti:

"Mutta mikä on ihminen?"

Ihminen on ihmisapinoiden heimoon kuuluva eläinlaji.

Ihminen on yksi harvoista eläinlajeista jotka tajuavat, että ovat olemassa.

"Eikö ole silloin saman tekevää, poltetaanko ihmisiä miljoona kaasukammiossa vai ei????"

Ei ole jos olet moraaliton hirviö jolla ei ole aikomustakaan tulla toimeen toisten ihmisten kanssa.

Ihminen on sosiaalinen ja laumaeläin jonka on kehitettävä sääntöjä, jotta tulisi toimeen ryhmissä.

Tähän ei jumalaaa tarvita, muutkin eläimet kykenevät yhteistyöhön ja ryhmäeloon.

On saman tekevää jos olet moraaliton hirviö jolla ei ole aikomustakaan tulla toimeen toisten ihmisten kanssa.

Raamatun mukaan.

Mutta mistä te löydätte ihmiselle arvon????

http://www.risicum.fi/vakuutukset/perusturva
        Korvaus tapaturmaisesta kuolemasta ja pysyvästä haitasta jopa 60 000 €

(huom. sarkasmi)

• Kössönöm
        Kyseenalaistaja kirjoitti:

Mutta mikä on ihminen?

Ei mistään!!!!

"Mutta mikä on ihminen?"

- Eläin, homo sapiens.

- Kyllä.

- Ei minun mielestäni.

- Outo kysymys. Olen aina jokseenkin ihmeissäni, kun joku esittää tuollaisen kysymyksen. Etkö näe ihmisessä mitään arvoa, jos häntä ei ole joku jumalolento luonut?

"Ei mistään!!!! "

- Kyllä minä ainakin näen ihmisillä, kuten muillakin eläimillä ja koko luonnolla arvon. Ikävä juttu, jos sinä tarvitset sen näkemiseen jumalakäsityksen.

Mutta mikä on ihminen?

Ei mistään!!!!

"Onko hän vain kasa alkuaineita.
        Eikö ole silloin saman tekevää, poltetaanko ihmisiä miljoona kaasukammiossa vai ei????"

Ei ole. Minulle on ainakin merkitystä, miten ne atomit ovat järjestäytyneet. Yhtä hyvin voisi kysyä, että mitä merkitystä sinulla on, jos olet vain Jumalan pelinappula. Muuta merkitystähän sinulla ei ole, jos sinulla ei ole itseisarvoa.

"Mistä saataisiin silloin ihmisarvo???

Ei mistään!!!! "

Ihmisestä. Miksi sinä yrität tunkea nihilististä asennettasi muille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      48
      2519
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2507
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2382
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      61
      2175
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1887
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      103
      1739
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1185
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1034
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      916
    Aihe