Oletko sinä, tai oletko kuullut että joku muu, olisi saanut apua omaan mustasukkaisuuteen esimerkiksi psykologilta? Olisi mukava kuulla kokemuksia, sillä tunnen tarvitsevani apua.
Apua mustasukkaisuuteen psykologilta?
25
829
Vastaukset
- tri diwarandi
tuohon ongelma ei ole välttämättä ratkaisu. nainen on vain sellaine. ailahteleva ja kränkkä ränkä. kuten sanoitte tätä musta sukasuuta ollut kauan, ehkä vain luulet.
kyllä miehellä saa olla juoksuöitä minä olen varma tästä. psychologit vain nauravaisivat teille!! tuskin tuohon apua löyty.
ehkä jos valittaminen loppuu loppuu musta sukkasuus.
nainen aina valittaa, ain aina aina. kuin lisko.- carrrot
Kuka on puhunut valittamisesta? En valita miehelleni, pidän kaiken sisälläni. Taisi olla virhe tulla tänne taas kyselemään apua, ainahan naiset ovat vaan niitä valittavia ämmiä.
- tri diwarandi
carrrot kirjoitti:
Kuka on puhunut valittamisesta? En valita miehelleni, pidän kaiken sisälläni. Taisi olla virhe tulla tänne taas kyselemään apua, ainahan naiset ovat vaan niitä valittavia ämmiä.
niin ovat
miksi kysyy jos tiedät.
tyypillinen naine! - Hah !
Mikähän h-n vastaus tämäkin on ! Mustasukkaisia on sekä miehissä että naisissa ja "ailahtelevuudella ja kränkkä-ränkällä" ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Miehellä saa olla "juoksuöitä" ihan yhtä lailla kuin naisellakin mutta mustasukkaisuus ei lopu "valittamisen" loppumiseen. Niillä ei ole mitään tekemistä keskenään.
Mustasukkaisuus on mielen sairaus; mustis keksii mielessään toiselle 'fantasiatarinoita' siitä, mitä toinen tekee silloin, kun ei ole silmissä ja näihin tarinoihin liittyy aina toinen sukupuoli ja pettäminen. Joskus mustikset voivat olla mustankipeitä myös harrastuksille yms. menoille, siis sille, että toisella on jotain muutakin elämää kuin parisuhe.
Mustasukkaisuus on aina vain sen ongelma, joka on mustis, toisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Mun mieäs on ollut mustis aina, syytä ei ole ollut - ennen näitä päiviä. Ja sen mustissairaus on syy siihen, että nyt olisi oikeastikin syytä ... - Avoin taju
carrrot kirjoitti:
Tooota kuule, lue rivinvälitkin "tri ..." vastauksesta, ne kertovat paljon; ei kannata ottaa vakavasti eikä yhtään mitenkään. Tosi hienoa, että ymmärrät, osaat ajatella, että mustasukkaisuus ei ole normaalia käytöstä ja siihen voi hakea ja saada apua.
Tiedän kyllä miltä se 'piikki' tuntuu, että oma kulta voisi mieliä muitakin, mutta eihän toisella, kenelläkään ole sellaista valtaa, että voisi estää, jos niin on. Oikeaa 'rakkautta' on se, että annat partnerillesi kaiken sen vapauden tehdä ja elää omaa elämäänsä, jonka hän halajaa ja tahtoo.
Jos et pääse ajatuksen herraksi yksinäsi, itseksesi, niin hae ihmeessä ammattiapua. Itsekseen voi yrittää lukemalla kirjallisuutta, tutkimalla erilaisia parisuhteesta / aiheesta tehtyjä tutkimuksia, katselemalla ja kuuntelemalla avoimin silmin ja mielin parisuhde-elämiä ja -sotkuja ...
Ja sori vaan; se on virhe, että "pidät kaiken sisälläsi". Älä patoa asioita mieleesi, siitä ei hyvää seuraa. Mielen 'patit' aiheuttavat myös somaattisia sairauksia. - gfhfghgf
Hah ! kirjoitti:
Mikähän h-n vastaus tämäkin on ! Mustasukkaisia on sekä miehissä että naisissa ja "ailahtelevuudella ja kränkkä-ränkällä" ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Miehellä saa olla "juoksuöitä" ihan yhtä lailla kuin naisellakin mutta mustasukkaisuus ei lopu "valittamisen" loppumiseen. Niillä ei ole mitään tekemistä keskenään.
Mustasukkaisuus on mielen sairaus; mustis keksii mielessään toiselle 'fantasiatarinoita' siitä, mitä toinen tekee silloin, kun ei ole silmissä ja näihin tarinoihin liittyy aina toinen sukupuoli ja pettäminen. Joskus mustikset voivat olla mustankipeitä myös harrastuksille yms. menoille, siis sille, että toisella on jotain muutakin elämää kuin parisuhe.
Mustasukkaisuus on aina vain sen ongelma, joka on mustis, toisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Mun mieäs on ollut mustis aina, syytä ei ole ollut - ennen näitä päiviä. Ja sen mustissairaus on syy siihen, että nyt olisi oikeastikin syytä ...Ei syy ole aina ihmisessä joka on mustasukkainen, usein syy on myös siinä toisessa!!
- Hah !
gfhfghgf kirjoitti:
Ei syy ole aina ihmisessä joka on mustasukkainen, usein syy on myös siinä toisessa!!
Syy on AINA siinä, joka on mustis sillä se asuu syyllisen päässä, ei missään muualla.
- liian idiootti oot
tri diwarandi kirjoitti:
niin ovat
miksi kysyy jos tiedät.
tyypillinen naine!Tolla äijällä ei kyllä oo niin paljon kysyntää, että kukaan viittis mustasukkainen tuollaisesta idiootista olla!
- oot tosi tyhmä!
Hah ! kirjoitti:
Syy on AINA siinä, joka on mustis sillä se asuu syyllisen päässä, ei missään muualla.
että mustis ei saa olla vaikka ukon käsi on toisen akan housuissa!
Hahhahahhah! Varmaan sopii joo ukoille!
Kyllä sen mustasukkaisuuden syy on tuollaiset kusipää ukot, jotka pelaa monen akan kanssa.
Taitais tuollakin ukolla kuohahtaa, kun eukkonsa löytäis suutelemassa työkaverinsa kanssa!
Mutta ei..se syyhän on sen omassa päässään! Hahhahahhahah!! - kohta sammuu...
liian idiootti oot kirjoitti:
Tolla äijällä ei kyllä oo niin paljon kysyntää, että kukaan viittis mustasukkainen tuollaisesta idiootista olla!
Kirjoitusvirheistä päätellen kännissäkin kuin sika!
- dsfsdffs
mielestäni mustasukkaisuuden hoito lähtee itsestä. sinun pitää alkaa ajattelemaan, että jo miehesi pettää ja siitä tulee ero, tai jos hän löytää jonkun toisen, niin mitä sitten?
yksinelämistä ei pidä pelätä, kumppaniin ei pidä takertua. se ei ole maailmanloppu, jos tulee ero.
muutenkin, eikö olisi aika myös ruveta luottamaan kumppaniisi? mustasukkaisuus tarkottaa kahta asiaa, ei luota kumppaniinsa ja on huono itsetunto.. myös siihen saattaa kuulua suurta kontrollin halua. - heidiiiiiiz
Psykologin kanssa voi kuitenkin jutella asiasta, se jo helpottaa. Ja selvittää mistä mustasukkaisuus johtuu...huonosta itsetunnosta?Ja sitten taas selvittää yhdessä mistä huono itsetunto johtuu yms..
- reqterqt
ketään täällä kukaa ei tiedä mistäänm mitää ei yhtää mitään! kaikki vastaukset täyttä skeida paskaa joka vaan pahentaa sun mieltä, mut lue tämä!
mä oon parantunu sairaalloisesta siis SAIRAALLOISESTA mustasukkasuudesta ja vieläki oon vähä liian epäilevä ja nyt aijon hakea tähän loppuun apua psygologilta.
SYY EI OLE SUSSA !
sulla on joko huono itse-tunto tai lapsuuden traumoja tai luen liikaa "10 faktaa miehistä" juttuja.
tai sit nää yleiset stereotypiat "miehet kattelee ja haluaa muita" ne ei yleensä pidä paikkaansa sairaalloisen mustasukkasten ihmisten puolisoilla, koska puoliso on kouluttanu nii, ettei se toinen edes vilkase. Eli jos oot mustis nii voin tasan sanoa, ettei sun miehes edes uskalla ajatella ja tuskin tulee edes koskaa mieleen haluta ketää muuta.
Sulla voi myös olla paljon ystäviä ja tuttujen perheitä jotka on hajonnu pettämisen takia ja koska et tiedä näitä tavallisia perheitä joissa ollaan onnellisia niin elät niinku ne sun ystävät joita on petetty. Ja luulet mielessäs, että se on väistämättä edessä se pettäminen ja ero. EI OLE ! unoha kaikki tollanen. älä lue kirjoja tai kato elokuvia mis kerrotaa pettämisestä!
mulla autto tosi paljon ku rupesin itsesuggestoimaa ja kävin hypnoositerapiassa (en tiedä uskotko alitajunnan muokkaus juttuihin)
Sit rupesin harrastaa juoksua, koska siinä voi kehittyö ja mitä paremmaks tulin sitä parempi oli itsetuntoki enkä kokenu muita naisia enää uhkana!
ja mee sinne psykologille jos siltä tuntuu ! mut muista tehä kaikki tehtävät täysillä ! mut jos et heti uskalla psykologille mennä (sinne menoo viivyttää tällasis tapauksissa häpeä yleensä tosi paljon) nii koita kaikkee mitä netistä löytää mut ei "miten pääsen mustasukkasuudesta eroon" ei niitä palstoja ne on ihan paskaa ja täynä kommentteja "kyl se kattoo mut älä välitä" paskaa joka ei välttis ees oo totta sun kohdalla !
tee enemmän "hyvä olo" harjotuksia ja sellasia mil kohotat omaa itseluottamusta ja syvennä myös omaa itsetuntemusta,
On vaikee parantua jos ei tiedä miten, mut muista et hyvä olo on jos on hyvä paikka asua ja paikka mis asut on sun keho ja sun kehosta pitää tehä paras paikka asua. Älä ajattele, et "etin tietoo miten pääsen mustasukkasuudesta eroon" vaa eti tietoo siitä miten teet itelle paremman olon henkisesti ja sfyysisesti ! Mitää ei tapahu hetkes, mut yllättävän nopeeta jos siihen vaa paneutuu !
voi tsemppiä sulle kyllä sä pärjäät - Toopeko
reqterqt kirjoitti:
ketään täällä kukaa ei tiedä mistäänm mitää ei yhtää mitään! kaikki vastaukset täyttä skeida paskaa joka vaan pahentaa sun mieltä, mut lue tämä!
mä oon parantunu sairaalloisesta siis SAIRAALLOISESTA mustasukkasuudesta ja vieläki oon vähä liian epäilevä ja nyt aijon hakea tähän loppuun apua psygologilta.
SYY EI OLE SUSSA !
sulla on joko huono itse-tunto tai lapsuuden traumoja tai luen liikaa "10 faktaa miehistä" juttuja.
tai sit nää yleiset stereotypiat "miehet kattelee ja haluaa muita" ne ei yleensä pidä paikkaansa sairaalloisen mustasukkasten ihmisten puolisoilla, koska puoliso on kouluttanu nii, ettei se toinen edes vilkase. Eli jos oot mustis nii voin tasan sanoa, ettei sun miehes edes uskalla ajatella ja tuskin tulee edes koskaa mieleen haluta ketää muuta.
Sulla voi myös olla paljon ystäviä ja tuttujen perheitä jotka on hajonnu pettämisen takia ja koska et tiedä näitä tavallisia perheitä joissa ollaan onnellisia niin elät niinku ne sun ystävät joita on petetty. Ja luulet mielessäs, että se on väistämättä edessä se pettäminen ja ero. EI OLE ! unoha kaikki tollanen. älä lue kirjoja tai kato elokuvia mis kerrotaa pettämisestä!
mulla autto tosi paljon ku rupesin itsesuggestoimaa ja kävin hypnoositerapiassa (en tiedä uskotko alitajunnan muokkaus juttuihin)
Sit rupesin harrastaa juoksua, koska siinä voi kehittyö ja mitä paremmaks tulin sitä parempi oli itsetuntoki enkä kokenu muita naisia enää uhkana!
ja mee sinne psykologille jos siltä tuntuu ! mut muista tehä kaikki tehtävät täysillä ! mut jos et heti uskalla psykologille mennä (sinne menoo viivyttää tällasis tapauksissa häpeä yleensä tosi paljon) nii koita kaikkee mitä netistä löytää mut ei "miten pääsen mustasukkasuudesta eroon" ei niitä palstoja ne on ihan paskaa ja täynä kommentteja "kyl se kattoo mut älä välitä" paskaa joka ei välttis ees oo totta sun kohdalla !
tee enemmän "hyvä olo" harjotuksia ja sellasia mil kohotat omaa itseluottamusta ja syvennä myös omaa itsetuntemusta,
On vaikee parantua jos ei tiedä miten, mut muista et hyvä olo on jos on hyvä paikka asua ja paikka mis asut on sun keho ja sun kehosta pitää tehä paras paikka asua. Älä ajattele, et "etin tietoo miten pääsen mustasukkasuudesta eroon" vaa eti tietoo siitä miten teet itelle paremman olon henkisesti ja sfyysisesti ! Mitää ei tapahu hetkes, mut yllättävän nopeeta jos siihen vaa paneutuu !
voi tsemppiä sulle kyllä sä pärjäätKantsisko lukea ne edelliset vatsaukset ensin, ennen kuin keuhkoo tollasen määrän tekstiä.
- ngfncxv
Toopeko kirjoitti:
Kantsisko lukea ne edelliset vatsaukset ensin, ennen kuin keuhkoo tollasen määrän tekstiä.
mun teksti oli ainoota asiaa jossa ihminen joka on ollu samas tilanteessa kertoo kokemuksia ja tapoja mitköä oikeesti AUTTAA:
- Tajuutsä ?
ngfncxv kirjoitti:
mun teksti oli ainoota asiaa jossa ihminen joka on ollu samas tilanteessa kertoo kokemuksia ja tapoja mitköä oikeesti AUTTAA:
Nooo, jos olet niin hyvä, niin sitten kannattaa kohdistaa katse ja ajatus myös kirjoittamasi tekstin oikeinkirjoitus- ja kielioppiasuun. Selviää paremmin, mistä kerrot ja mitä mieltä olet.
- heidiiiz
ngfncxv kirjoitti:
Mäkin oon kyllä ollut samanlaisessa tilanteessa ja mielestäni mun vastaus ei kyllä skeidaa ollut!
- jo parantunut
Mulle hirveään mustasukkaisuuteen auttoi ongelman tiedostaminen ja ymmärtäminen ja se, että itse halusin muuttua ja tein sen eteen hirveästi töitä.
Myös hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen auttoi paljon, kun ei ole enää pää ihan sekaisin sen takia.
Tsemppiä :)- ei rakkautta enää!
Lakkasin pikkuhiljaa välittämästä miehestäni niin paljon, kuin välitin..
Mietin asioita yksin päässäni ja pikkuhiljaa päästin miehestäni irti...ja kannatti!
Nykyään en välitä vaikka tulee vasta aamuyöstä kotiin...jatkan vain uniani..
Vain yksi huono homma asiassa...seksi ei tunnu enään niin hyvältä, kun hän ei ole enää sydämmeni valittu..
Mutta mustasukkaisuutta ei enää ole ollenkaan! ja se on hyvä asia! - Hah !
ei rakkautta enää! kirjoitti:
Mietin asioita yksin päässäni ja pikkuhiljaa päästin miehestäni irti...ja kannatti!
Vain yksi huono homma asiassa...seksi ei tunnu enään niin hyvältä, kun hän ei ole enää sydämmeni valittu..
Mutta mustasukkaisuutta ei enää ole ollenkaan! ja se on hyvä asia!Mitä h-n tekemistä "sydämellä" ja "seksillä" on keskenään ?
- tyhmiä äijiä hereill
Hah ! kirjoitti:
Mitä h-n tekemistä "sydämellä" ja "seksillä" on keskenään ?
Miehethän ei oo sitä asiaa vielä tälläkään vuosituhannella ymmärtäneet..siksi ovatkin jatkuvassa puutteessa.. no sullekkin apina tiedoksi:ei mitään! Unohda koko edellisen kommentti!
Rinnasta säkin seksi vaan siihen paskalla käyntiin, niinkuin eräskin tyypillinen mies.. HUOH! - Muna päässä!
ei rakkautta enää! kirjoitti:
Mutta mustasukkaisuutta ei enää ole ollenkaan! ja se on hyvä asia!Kaikki miehet ei ole välittämisen arvoisia...joutais sellaiset siat maksamaan seksistä kaikille naisille!
Rakkaudesta ei älyä höläyksen pöläystä!
Panevat vaikka pientä oravaa, jos kiinni saavat. Yök!
Ukkoista nyt ei kannata olla mustiksia! Paskahousuja suurin osa! - :D
Hah ! kirjoitti:
Mitä h-n tekemistä "sydämellä" ja "seksillä" on keskenään ?
Siinä se onkin se syy, miksi toiset naiset ei enää oo kiinnostuneita seksistä liiton jatkuessa..kun se rakkaus loppuu, ei enää seksikään maistu! Miehethän eivät tarvitse tällaisia tunteita naimiseen..
Mutta miehet ei tätä asiaa oikein tunnu kässäävän...koskaan. - Yksi elämä...
Muna päässä! kirjoitti:
Kaikki miehet ei ole välittämisen arvoisia...joutais sellaiset siat maksamaan seksistä kaikille naisille!
Rakkaudesta ei älyä höläyksen pöläystä!
Panevat vaikka pientä oravaa, jos kiinni saavat. Yök!
Ukkoista nyt ei kannata olla mustiksia! Paskahousuja suurin osa!Jos ei tunne ollenkaan mustasukkaisuutta kumppanistaan, ei kyllä siitä silloin välitäkkään..
Kyllä terveeseen suhteeseen kuuluu hieman mustasukkaisuuttakin..mutta vain hieman.
Jos kumppani on luottamuksen pettänyt,epäilys seuraa koko suhteen ajan...mustasukkaisuus voi silloin saada sairaalloiset piirteet. Kannattaa silloin lopettaa koko suhde. - Eri tarina
Yksi elämä... kirjoitti:
Jos ei tunne ollenkaan mustasukkaisuutta kumppanistaan, ei kyllä siitä silloin välitäkkään..
Kyllä terveeseen suhteeseen kuuluu hieman mustasukkaisuuttakin..mutta vain hieman.
Jos kumppani on luottamuksen pettänyt,epäilys seuraa koko suhteen ajan...mustasukkaisuus voi silloin saada sairaalloiset piirteet. Kannattaa silloin lopettaa koko suhde.Aijaaaa ... Miten selität sen, että 'se mieäs' on ollut "sairaalloisen" mustasukkainen aina, vaikka minkäänlaista pettämistä ei ole ollut olemassakaan ?
Mustasukkaisuus on luonteen sairaus, ei joku välittämisen muoto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k503658On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382361Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712308Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602198Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.271626Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma651550- 761457
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?551003Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?68982Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40869