Olen 20v ja jalat ja kädet palentuvat

En tiedä mitä tehdä.

Eli mulla on jatkuvasti syksystä kevääseen sellanen ongelma että jalat palelevat nilkoista alaspäin ja kädet ranteista sormiin. Muuten en palele, mutta kädet ja jalat ovat sen verran kylmiä että se on epämielyttävää. Olen 20 vuotias mies ja kun ulkona on mittarissa 5 tai kylmempää, niin tämä ongelma alkaa. Pahinta se on syksyllä, talven mittaan siihen sitten tottuu. Mulla on omasta mielestäni erittäin ohuet kädet, olen ranteenympärykseksi mitannut 17 cm. Yliliikkuvat nivelet mulla on todettu olevan, näiden vuoksi uskon etten saa voimaa kohdistettua ranteisiin ja sormiin. Esimerkiksi peräkärryn sidontaliinojen avaaminen on minulle täysin mahdoton tehtävä, en kykene siihen.

Toinen on mulla että selkä alkaa kutisemaan aina keväisin, ja sitä jatkuu heinäkuun puoliväliin. Nyttenkin on aika epämielyttävä tunne ollut jo monella päivällä kun on ollut lämpimämmät kelit. Tämä rajoittaa siten etten mene ihmisten ilmoille, kun alkaa kutittamaan ja tulee varsin tuskastunut ja epämiellyttävä olo.

Onko muilla kokemuksia vastaavista?

2

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

palelun taustalla voi olla monia asioita mutta yleensä syynä on vain huono verenkierto. Itse joskus kärsinyt samasta ja pakkasella kädet oli ihan hirveen näköiset, sellaiset sinisen, punaisen ja valkoisen sekotusta oli värit.

Avantouinti on yksi joka auttaa mutta liikkeelle kannattaisi lähteä ravinnosta. Tupakka tietysti pahentaa asiaa. Ravinnon puolelta ainakin kala- tai kalanmaksaöljyt ja valkosipuli parantaa verenkiertoa, muuten vaikea tässä alkaa sen enempää neuvomaan, mutta ravintopuolelta todennäköisesti löydät apua jos viitsit etsiä. Liikunta tietysti auttaa, vaikkapa lenkkeily.

Suosittelisin suurempaa kokonaisvaltaista ravintoremonttia. Mahdollisimman vähän lisäaineita ja eineksia ja paljon kasviksia, siitä voi lähteä liikkeelle. Nuorena on helpompi vaikuttaa terveyteensä.

• Kiitos vinkeistä

enkä avanto uintiakaan harrasta, saati uimista ylipäätänsäkään, mutta lenkkeilen kyllä säännöllisesti, ennen oli ratsastustakin ohjelmassa mutta sitten tuttu hevonen olisi pitänyt vaihtaa toiseen, joten se jäi siihen. Ruokavaliossa mulla on kyllä aika paljon margariinin käyttöä, mutta sellaista jossa on noita Omega-3:sia lisättynä. Kalaa täytyy melkein koittaa, yleensä ruoanlaittoni on rajoittunut aina Perunoihin ja lisäksi lihapullia tai kanasuikaleita, kasviksia sekä hedelmiä on aika vähän ollut ruokalistalla, punajuurisalaattia tai muuta vastaavaa pääsääntöisesti.

Saunassa käynti on auttanut kyllä hyvin reilun vuorokauden ajan tähän palelemiseen, mutta jos tuulee kovin niin silloin ei sekään vaikuta pitkälle. Voi olla myös oma osuutensa huonelämmöllä tässä, meinaan tällainen vanha rintamamies talo on aika vilpoinen talvisin. Parhaimmillaan on aamuisin vain 15 astetta, eikä pakkassäillä huonelämpö kohoa edes 20 asteeseen.

Täytyy vähän säätää ostoskorin sisältöä siis, mutta avantoon mua ei kyllä tule saamaan, en aio palentua tämän enempää... (ainakin uskon että jääkalikaksi ei ole kiva muuttua...)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      44
      2494
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      56
      2140
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe