Benny Hinnin seuraajat haparoivat pimeässä, kun heidän suurin tähtensä ja elämänsä valo, heidän oppi-isänsä ja hengellisen johtajansa on kärsinyt hengellisen haaksirikon.
Avioero on aina ikävä ja murheellinen asia, vaikka se tapahtuisi tunnetulle harhaopettajalle.
Mutta yllätys se ei ole, vaan luonnollinen seuraus siitä, koska hän opetti harhaoppia, menestysteologiaa. Eksyttäjien elämässä ei ole Jumalan siunausta, vaan he ovat raamatun opetuksen mukaan jopa kirottuja.
Toivottavasti uskovat ja varsinkin helluntailaiset muistavat ketkä ovat ylistäneet Benny Hinniä ja ketkä ovat vannoneet hänen nimeensä, jotta osaisivat nyt tosiasioiden tultua ilmi ja kaiken tultua paljastettua, ottaa inhoten etäisyyttä niihin kaikkiin ihmisiin jotka tarjoavat Benny Hinniä ja muuta sen kaltaista arvotonta opetusta ja toimintaa seurakunnissa ja kaikkialla muuallakin uskovien keskuudessa.
Saarnaaja Benny Hinnin avioero tyrmistyttää
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ulkomaat/144/saarnaaja_benny_hinnin_avioero_tyrmistyttaa
Saarnaaja Benny Hinnin avioero tyrmistyttää
http://www.sana.fi/etusivu/uutiset/saarnaaja_benny_hinnin_avioero_tyrmistyttaa_/
Benny Hinnin seuraajat haparoivat
57
1185
Vastaukset
- ei hellari
Kavahtakaa näitä pilalle leikattuja! Heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman! Pitkän aikaa olen seuraillut Hinnin toimintaa. Vaikka häntä on paljon ylistetty ja kiitelty vapaissa suunnissa Suomessakin, niin minun täytyy sanoa omalta kohdaltani, että olen kokenut kuin vastenmielisen lemun aina kun jossain tulee vastaan Hinnin opetusta ja saarnoja. Mielestäni ovat olleet kovasti menestysteologisia. Ja sehän ei ole Raamatun hengen mukaista opetusta. Ei saarnaajan toki tarvitse olla nälkä kurjen näköinen ja rutiköyhä, mutta on kumma, että elää äveriäästi ja korskeasti. Jos ylimääräistä varallisuutta on kertynyt laillisesti, niin sitä pitäisi panna kiertoon ja auttaa köyhiä maita ja ihmisiä siellä. Tarpeet siellä ovat huutavat. Tietenkään en tuomitse Benny Hinniä, sillä se oikeus on vain Jumalalla, mutta kyllä teot puhuvat omaa kieltään!
- merihukka
Nyt en käsitä viestejä. Avioero ja maailmankatsomus sotketaan keskenään. Mitä niillä on tekemistä toistensa kanssa?
Avioeron myötä maailmakatsomus on romahtanut! Onpa aikoihin eletty.
Kaksi ihmistä ovat ehkä rakastaneet toisiaan. Rakkaus on lopulta sammunut. Elääkö loppuelämä riutuneessa suhteessa (jatkuvat riidat yms.) tai ero. Uskova eroaa siinä missä muutkin tai rakastuu.
Hinnin arvostelu on hänen oppinsa sisällössä eikä suinkaan hänen aviosuhteensa kestävyydessä. Mielestäni. - 1.Tim. 3:2
merihukka kirjoitti:
Nyt en käsitä viestejä. Avioero ja maailmankatsomus sotketaan keskenään. Mitä niillä on tekemistä toistensa kanssa?
Avioeron myötä maailmakatsomus on romahtanut! Onpa aikoihin eletty.
Kaksi ihmistä ovat ehkä rakastaneet toisiaan. Rakkaus on lopulta sammunut. Elääkö loppuelämä riutuneessa suhteessa (jatkuvat riidat yms.) tai ero. Uskova eroaa siinä missä muutkin tai rakastuu.
Hinnin arvostelu on hänen oppinsa sisällössä eikä suinkaan hänen aviosuhteensa kestävyydessä. Mielestäni.merihukka "Hinnin arvostelu on hänen oppinsa sisällössä eikä suinkaan hänen aviosuhteensa kestävyydessä. Mielestäni. "
Tuossa olet oikeassa, enemmän on syytä katsoa siihen mitä hän opettaa. Mutta voi myös katsoa miten hän elää ja toimii.
Avioero voidaan ehkä ajatella hänen väärän opetuksensa ja toimintansa hedelmänä.
Tästä voi olla eri mieltä, mutta jos hän pelkäisi ja kunnioittaisi Jumalaa, olisi oikein ja raamatun mukaista, että hän tässä tilanteessa lopettaisi opettamisensa ja luopuisi kaikista tehtävistään seurakunnassaan.
Matteus 7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Benny Hinn ei ole "nuhteeton".
Benny Hinn ei ole "yhden vaimon mies", avioeronsa jälkeen.
Benny Hinn ei ole "raitis" eikä edes "taitava opettamaan", sillä hän on harhaopettaja.
Benny Hinn on rahanahne, sekin on väärin.
Moni muukin asia on väärin 1 Tim 3:2-7 mukaan.
1.Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3:3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
3:4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
3:6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
3:7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan. - merihukka
1.Tim. 3:2 kirjoitti:
merihukka "Hinnin arvostelu on hänen oppinsa sisällössä eikä suinkaan hänen aviosuhteensa kestävyydessä. Mielestäni. "
Tuossa olet oikeassa, enemmän on syytä katsoa siihen mitä hän opettaa. Mutta voi myös katsoa miten hän elää ja toimii.
Avioero voidaan ehkä ajatella hänen väärän opetuksensa ja toimintansa hedelmänä.
Tästä voi olla eri mieltä, mutta jos hän pelkäisi ja kunnioittaisi Jumalaa, olisi oikein ja raamatun mukaista, että hän tässä tilanteessa lopettaisi opettamisensa ja luopuisi kaikista tehtävistään seurakunnassaan.
Matteus 7:16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
7:18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Benny Hinn ei ole "raitis" eikä edes "taitava opettamaan", sillä hän on harhaopettaja.
1.Tim. 3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3:4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
3:5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
3:6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
3:7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.Löytyykö sellaista. Mikä on nuhteettomuus?
En tunne Hinnin oppeja, joten niitä en voi kommentoida. Nuhteettomuudesta voin arvella.
Uskovalla olettaisin olevan rakkaus- ja avioelämän ongelmia kuten muillakin. Ongelmat voivat johtaa eroon ja se voi olla usein oikea ratkaisu. En syyttäisi ongelmista välttämättä uskontoa tai muutakaan aattetta. Siis välttämättä. Kaikki kun vaikuttaa kaikkeen.
Uskovakin saa mielestäni tanssia, haaveilla, napsia alkoholia (kohtuuden rajoissa), seurustella vapaana ollessaan eikä ole pakko hyväksyä ensimmäistä kohdetta aviopuolisoksi, tavata toisin ajattelevia ja olla heidän kanssaan kavereita jos juttu luistaa. Uskovat voivat halutessaan asua avopareina. Uskova saa suuttua häneen kohdistuvista loukauksista. Sovun syntyminen on riitapuolten molemminpuolinen asia.
Helluntailainen, ateisti, mormoni, islamilainen tai puoluepoliittinen henkilö ylipäätänsä voivat tehdä kaikkea mikä sopii vallitsevaan moraaliin.
Moraali mielestäni ei ole yksioikoinen. Mikä on oikein ja mikä väärin. Oikea jollekin voi tuottaa toiselle tuskaa ja miten vain.
Hinn saattaa käyttää hajatietojeni mukaan uskovaisten tunteita hyväkseen ja toimintansa etusijalla on henkilökohtainen rahastus.
Kaikissa aatteissa tai järjestöissä kannatuksesta joutuu maksamaan ja se on vapaaehtoista ja luonnollista. Uskonnon nimissä on aika helppo esiintyä ja käyttää toimintaa henkilökohtaisen edun edesauttamiseen. - Betsy67
samaa monen muunkin "kiertolaisen" kohdalla.
Emme tuomitse ihmisiä, mutta teot, jotka ovat ristiriidassa
Jumalan sanan/tahdon kanssa
tuleekin tuomita, eikä sen tarvitse olla ylimielisyyttä.
Ei yli sen mitä on kirjoitettu.
Jotkut julistavat sellaista sanomaa, jota ei löydy Raamatun Sanasta, eikä ole
Raamatun Hengen mukaista.
Monet tulevat vain hajottamaan ja riistämään.
Kol.2:23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun(huom.itsevalittu)
jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä;
(ei säästä seurakuntaruumista vaan revitään ja hajotetaan tyhjillä lupauksilla)
mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
Olen muutenkin juntti ja uppiniskainen kaiken sellaisen suhteen, jolle
en löydä selkeää perustusta Raamatusta,
siksi olen saanut syytöksiä liiallisesta Raamatullisuudesta.
Jumala on armollinen parannuksen tekijöille. - Betsy67
1.Tim. 3:2 kirjoitti:
merihukka "Hinnin arvostelu on hänen oppinsa sisällössä eikä suinkaan hänen aviosuhteensa kestävyydessä. Mielestäni. "
3:7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.Onko vaimo pettänyt toisen miehen kanssa?
Silloin Raamattu sallii eron, jos ei päästä parannuksen,
anteeksiantamuksen ja sopimisen kautta jatkamaan yhteiselämää. - Betsy67
merihukka kirjoitti:
Löytyykö sellaista. Mikä on nuhteettomuus?
En tunne Hinnin oppeja, joten niitä en voi kommentoida. Nuhteettomuudesta voin arvella.
Uskovalla olettaisin olevan rakkaus- ja avioelämän ongelmia kuten muillakin. Ongelmat voivat johtaa eroon ja se voi olla usein oikea ratkaisu. En syyttäisi ongelmista välttämättä uskontoa tai muutakaan aattetta. Siis välttämättä. Kaikki kun vaikuttaa kaikkeen.
Uskovakin saa mielestäni tanssia, haaveilla, napsia alkoholia (kohtuuden rajoissa), seurustella vapaana ollessaan eikä ole pakko hyväksyä ensimmäistä kohdetta aviopuolisoksi, tavata toisin ajattelevia ja olla heidän kanssaan kavereita jos juttu luistaa. Uskovat voivat halutessaan asua avopareina. Uskova saa suuttua häneen kohdistuvista loukauksista. Sovun syntyminen on riitapuolten molemminpuolinen asia.
Helluntailainen, ateisti, mormoni, islamilainen tai puoluepoliittinen henkilö ylipäätänsä voivat tehdä kaikkea mikä sopii vallitsevaan moraaliin.
Moraali mielestäni ei ole yksioikoinen. Mikä on oikein ja mikä väärin. Oikea jollekin voi tuottaa toiselle tuskaa ja miten vain.
Hinn saattaa käyttää hajatietojeni mukaan uskovaisten tunteita hyväkseen ja toimintansa etusijalla on henkilökohtainen rahastus.
Kaikissa aatteissa tai järjestöissä kannatuksesta joutuu maksamaan ja se on vapaaehtoista ja luonnollista. Uskonnon nimissä on aika helppo esiintyä ja käyttää toimintaa henkilökohtaisen edun edesauttamiseen.on erilainen "mittari" kuin mitä luettelet omaksesi.
Elämän arvot, moraali ja asenteet perustuvat Raamattuun.
Käytäntöön soveltaminen on mahdollista, koska Jumala antaa voiman oikein toimimiseen.
Tarvitsemme silti jatkuvasti Jumalan armoa, koska olemme hengellisessä
kasvussamme keskeneräisiä.
Elämme nyt uskon varassa, jonka Jeesus on meille lahjoittanut, ja joka
tarvitsee ravinnokseen Jumalan Sanaa.
Hinnin tapauksessa on ilmennyt selvää menestysteologista opetusta,
joka menee yli sen mitä on kirjoitettu.
uskossa julistaminen on oikein.
julistajan elämän odotetaan ja tulisi Raamatun mukaankin kelvata seurattavaksi ja
julistuksen sisällön tulisi olla sellaista, että se pelastaa hänet itsensä ja myös ne jotka kuulevat.
On siis kysymyksessä suuri vastuu ja Jumala on asettanut rajat ja ehdot ja merkit joita
meidän tulee tämänlaatuisissakin tapauksissa tarkata.
Ilman Jumalan armoa Kristuksessa ei kenelläkään ole toivoa. - Valonlapsi79
Betsy67 kirjoitti:
Onko vaimo pettänyt toisen miehen kanssa?
Silloin Raamattu sallii eron, jos ei päästä parannuksen,
anteeksiantamuksen ja sopimisen kautta jatkamaan yhteiselämää.Tai mies toisen naisen kanssa... Voihan näinkin käydä...
- ei hellari
Betsy67 kirjoitti:
samaa monen muunkin "kiertolaisen" kohdalla.
Emme tuomitse ihmisiä, mutta teot, jotka ovat ristiriidassa
Jumalan sanan/tahdon kanssa
tuleekin tuomita, eikä sen tarvitse olla ylimielisyyttä.
Ei yli sen mitä on kirjoitettu.
Jotkut julistavat sellaista sanomaa, jota ei löydy Raamatun Sanasta, eikä ole
Raamatun Hengen mukaista.
Monet tulevat vain hajottamaan ja riistämään.
Kol.2:23. Tällä kaikella tosin on viisauden maine itsevalitun(huom.itsevalittu)
jumalanpalveluksen ja nöyryyden vuoksi ja sentähden, ettei se ruumista säästä;
(ei säästä seurakuntaruumista vaan revitään ja hajotetaan tyhjillä lupauksilla)
mutta se on ilman mitään arvoa, ja se tapahtuu lihan tyydyttämiseksi.
Olen muutenkin juntti ja uppiniskainen kaiken sellaisen suhteen, jolle
en löydä selkeää perustusta Raamatusta,
siksi olen saanut syytöksiä liiallisesta Raamatullisuudesta.
Jumala on armollinen parannuksen tekijöille.En ole lukenur aiemmin viestejäsi, kun tuo nimimerkkisi on minusta outo uskovalle ihmiselle. Luulin, että joku ilotyttö provoilee palstalla. Tulee mieleen lähinnä julkisuudesta julkkis Madonna tuosta nimimerkistäsi. Anteeksi, että tämän sanon, mutta voisitko vaihtaa nimimerkkisi vaikka Saaraksi tai Mirjamiksi, jotka ovat Raamatullisia nimiä! Kiitos!
- pilvin pimein
En ihmettele, vaikka tämän Benny Hinnin elämästä paljastui ihan vaikka mitä törkyä. Ei tarvitse kuin You Tubesta pikkasen vilkasta hänen tilaisuuksistaan kuvaa, niin ei nyt tarvitse olla kovinkaan fiksu huomatakseen millainen ihminen on kyseessä. Hän ajaa täysi omia intressejään kaikessa toiminnassaan.
- Betsy67
Onneksi Jumalan armosta olen niin juntti, että en juoksentele
ihmisten perässä vaikka minkalaisia juttuja heistä kerrottaisi.
Olen omaksunut Raamatusta
Ef.4:10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös,
kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi,
toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön,
Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan
Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään
kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme
häneen, joka on pää, Kristus,
16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla,
kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
17. Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako,
niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
18. nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina
Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä
paatumuksen tähden,
19. ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan,
harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.
20. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
21. jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet,
niinkuin totuus on Jeesuksessa:
22. että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen
vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
23. ja uudistua mielenne hengeltä
24. ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu
totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
25. Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, s
illä me olemme toinen toisemme jäseniä.
26. "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
27. älkääkä antako perkeleelle sijaa.
28. Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin
työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
29. Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen,
mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille
annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
31. Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus
olkoon kaukana teistä.
32. Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä,
anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.
1. Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
2. ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä
meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."
3. Mutta haureutta ja minkäänlaista saastaisuutta tai ahneutta älköön
edes mainittako teidän keskuudessanne - niinkuin pyhien sopii -
4. älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia,
vaan paremmin kiitosta.
5. Sillä sen te tiedätte ja tunnette, ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella
eikä ahneella - sillä hän on epäjumalanpalvelija - ole perintöosaa Kristuksen ja
Jumalan valtakunnassa.
6. Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
7. älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
8. Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa.
Vaeltakaa valkeuden lapsina
9. - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
10. ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
11. älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin,
vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12. Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
13. mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki,
mikä tulee ilmi, on valkeutta.
14. Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista,
niin Kristus sinua valaisee!"
15. Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
16. ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17. Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
18. Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19. puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla,
veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20. kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä. - frihet
Eiks sulla ole juuri menestys teoloogien tyyli, kun syytät kuin Jobin ystävät Jobia hänen syntisestä elämästä, kun koetuksen valtaiat ryntäykset kolhivat Jobin elämää.
Tiedätkö edes syitä, mistä tuo avio-ero johtui, jos tiedät niin ehkä Jeesus neuvoo sinuakin laskemaan turhat kivet maahan.
En puutu kyseisen saarnaajan opetuksiin, koska en ole häntä kuullut (luultavasti en).- Betsy67
Kirjoitatko minulle?
En kivittänyt Hinniä vaan kyselin nimenomaan eron syytä.
Jos se on aviovaimon uskottomuus niin silloin se on
ymmärrettävämpi, etenkin jos yrityksistä huolimatta
sopua ei löydy.
On vaikea mennä tuomitsemaan muuten, mutta Raamatun valossa
meidän on tuomio annettava omienkin väärien tekojen yli,
mikäli/silloin jos niitä tehdään.
Ihmiselle ei kadotustuomiota lausuta, muuta kuin se mitä
Jumala on Raamattuun kirjoittanut, siihen voimme nojata,
mutta muistuttaa silti aina, että armon aikaa nyt elämme
joten mahdollisuus tehdä parannus ja tulla uskoon on
olemassa ihan jokaiselle.
Siunausta elämääsi.
Toivottavasti kaikki on hyvin. >>En puutu kyseisen saarnaajan opetuksiin, koska en ole häntä kuullut (luultavasti en).
- frihet
Semper.Fidelis kirjoitti:
>>En puutu kyseisen saarnaajan opetuksiin, koska en ole häntä kuullut (luultavasti en).
On mielestäni melko tyhmää helluntalaisuutta jonkun saarnaajan avio-ero murheisiin sotkea, sitä aloituksen kivittäjälle "julistin."
Onko sinun mielestä oikea paikka räpeltää ihmisten avio-erolla, jos vielä ei tiedä syytä eroon (ei ainakaan factaa tullut).
Opetus on sit jo eri asia,minä en etsi ketään lännen super saarnaajaa, en ole kertaakaan heidän peräänsä juossut, et siksi en tiedä tästäkään kyseisestä saarnaajasta.
Sinä näyt huolehtivan ja juoksevan korvasyyhyyn, kun muiden asiat tunnet noin hyvin.
Huom. en palstalla avaa linkkeja, joten tutkikoon toiset ne linkitykset. - frihet
http://www.youtube.com/watch?v=c9U_lWmAsYM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI&feature=relatedEi ole tapanani tällä palstalla lukea linkityksiä.
Herra on neuvonut, että ota se mikä on hyvää ja rakentavaista ja mikä tulee Herraltamme opetukseksi, Henki ilmoittaa mikä on Pyhästä Hengestä. - Valonlapsi79
Betsy67 kirjoitti:
Kirjoitatko minulle?
sopua ei löydy.
Siunausta elämääsi.
Toivottavasti kaikki on hyvin.No, ensimmäisenä sinulle tuli uskoton VAIMO mieleen. Voisikohan olla toisinpäin? Ei, eihän Benny nyt, vaimohan se on.
Mistä sitä tietää, miten paljon kärsimystä noidenkin kulissien takana on. frihet kirjoitti:
On mielestäni melko tyhmää helluntalaisuutta jonkun saarnaajan avio-ero murheisiin sotkea, sitä aloituksen kivittäjälle "julistin."
Onko sinun mielestä oikea paikka räpeltää ihmisten avio-erolla, jos vielä ei tiedä syytä eroon (ei ainakaan factaa tullut).
Opetus on sit jo eri asia,minä en etsi ketään lännen super saarnaajaa, en ole kertaakaan heidän peräänsä juossut, et siksi en tiedä tästäkään kyseisestä saarnaajasta.
Sinä näyt huolehtivan ja juoksevan korvasyyhyyn, kun muiden asiat tunnet noin hyvin.
Huom. en palstalla avaa linkkeja, joten tutkikoon toiset ne linkitykset.Kuten sinulle selvästi kirjoitin, pointti Hinn-asiassa ei varsinaisesti ole avioero,
vaan hänen opetuksensa ja hänen toimintansa. Niistä sinulla todennäköisesti
on paljonkin havaintoa; ethän ole voinut niin perusteellisesti aistejasi sulkea.
Varttuneena uskovana sinulla ei mielestäni pitäisi olla ainakaan moraalista oikeutta
vetäytyä sivuun ottamasta kantaa Hinn`in kaltaisiin ilmiöihin. Tai itse asiassa sinähän
jo otit kantaa Hinn`in puolesta vertaamalla tuota huijaria Jumalan mieheen Jobiin!
Niin, jos oma lehmä on ojassa, niin silloin kyllä on ymmärrettävää, että se vaikuttaa
suhtautumiseen vastaavissa tapahtumissa. Todd Bentleyn tapaus kuitenkin todistaa,
että paijaamalla asiat eivät parantuneet - vielä vähemmän mukana ylistämällä.
.- Betsy67
Valonlapsi79 kirjoitti:
No, ensimmäisenä sinulle tuli uskoton VAIMO mieleen. Voisikohan olla toisinpäin? Ei, eihän Benny nyt, vaimohan se on.
Mistä sitä tietää, miten paljon kärsimystä noidenkin kulissien takana on.kun mies on paljon matkoilla ja siksi laiminlyö vaimoaan.
Voihan se olla toisinkin päin.(tai jotkut muut syyt)
Valitettavaa tällainen ihmiselämän repiminen.
Tässä taas näkyy kuinka saatana tuli varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.
Yksityiselämän kuvioita ei ulospäin näytetä, mutta raskasta varmasti on.
On rankkaa pettyä. - frihet
>>En puutu kyseisen saarnaajan opetuksiin, koska en ole häntä kuullut (luultavasti en).
kuulehan, kuka on Todd Bentleyn ja missä päin vaikuttaa?
En kuule ihmis nimien mukaan korviani heluta, eli en kulje tai juokse super saarnaajien perässä.
Yksi syy muuten tämän hetken tilanne tasoon on, etten elä enää Ruotsissa ja netin kauttakaan en tutki saarnaajien henkilöllisyyksiä, koska minulla ei ole siihen aikaa.
Olet huomannu ehkä, etten enää palstallakaan osallisti , kun en toisinaan viikkoihin avaa koko nettiä, et sil viisiin tänään, nyt koiraa ulkoiluttamaan ja tutkimaan Herran sanaa, siihen olen tänä vuona päättänyt panostaa hiukan enemmän, eli siunausta teille, jos avio-erot toisten juoruamisen puitteissa kiinnostaa.
.
PS. Minäkin olen käynyt tuon hylkäämisen, kun vaimoni löysi minua paremman muutama vuosi sitten, tosin se suhde heilläkin kesti vain muutaman kuukauden, että minäkin tiedän mitä on kun ero tulee omiin liiveihin. - frihet
Kuten sinulle selvästi kirjoitin, pointti Hinn-asiassa ei varsinaisesti ole avioero,
vaan hänen opetuksensa ja hänen toimintansa. Niistä sinulla todennäköisesti
on paljonkin havaintoa; ethän ole voinut niin perusteellisesti aistejasi sulkea.
Varttuneena uskovana sinulla ei mielestäni pitäisi olla ainakaan moraalista oikeutta
vetäytyä sivuun ottamasta kantaa Hinn`in kaltaisiin ilmiöihin. Tai itse asiassa sinähän
jo otit kantaa Hinn`in puolesta vertaamalla tuota huijaria Jumalan mieheen Jobiin!
Niin, jos oma lehmä on ojassa, niin silloin kyllä on ymmärrettävää, että se vaikuttaa
suhtautumiseen vastaavissa tapahtumissa. Todd Bentleyn tapaus kuitenkin todistaa,
että paijaamalla asiat eivät parantuneet - vielä vähemmän mukana ylistämällä.
.Mielestäni en puolustanut Hinniä, vaan otin kantaa siihen, kuinka mieluista on kivittää ilman että panee factaa miksi ero on tullut kyseisten ihmisten osalle ja se et joku super saarnaaja on kuuluisa ja hänen opetuksensa, niin minua ei ole koskaan kiinnostanut lännen saarnaajat, paria lukuun ottamatta, yksi on Wilkersson ja toinen Bill G.
Jobin laitoin vertailuksi, kuinka Jobin ystävät tuomitsivat.
Minä tosin olen kokenut avio eron ja se oli ja on karmea kokemus, ei vain minulle vaan jokaiselle joka sen kokee, jopa minun ex. vaimoni on saanut murehtia tekosiaan, niin on ainakin jälkeen päin itkenyt.
Jeesus tosin on paras auttaja ja haavojen puhdistaja, jotta elämä Kristuksessa saisi kulkea Hänen tahdossaan. - frihet
Betsy67 kirjoitti:
Kirjoitatko minulle?
sopua ei löydy.
Siunausta elämääsi.
Toivottavasti kaikki on hyvin.Anteeksi jos avasin väärän linkin, kun kirjoitin tuon edellisen.
En sinua ole kivittäjäksi tuuminut, tuskin sellainen oletkaan.
Minä saatan tosin heitellä isoillakin kivillä, mutta Herra armossaan varjelkoon, etten siihen enää kovin syyllistyisi.
Siunattua viikon loppua sinulle Jeesuksessa Kristuksessa. frihet kirjoitti:
Mielestäni en puolustanut Hinniä, vaan otin kantaa siihen, kuinka mieluista on kivittää ilman että panee factaa miksi ero on tullut kyseisten ihmisten osalle ja se et joku super saarnaaja on kuuluisa ja hänen opetuksensa, niin minua ei ole koskaan kiinnostanut lännen saarnaajat, paria lukuun ottamatta, yksi on Wilkersson ja toinen Bill G.
Jobin laitoin vertailuksi, kuinka Jobin ystävät tuomitsivat.
Minä tosin olen kokenut avio eron ja se oli ja on karmea kokemus, ei vain minulle vaan jokaiselle joka sen kokee, jopa minun ex. vaimoni on saanut murehtia tekosiaan, niin on ainakin jälkeen päin itkenyt.
Jeesus tosin on paras auttaja ja haavojen puhdistaja, jotta elämä Kristuksessa saisi kulkea Hänen tahdossaan.1.Tess. 5:21 "mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;"
En halua minäkään kuulua kivittäjiin - en todellakaan halua.
Mutta tällaisena aikana, jolloin myös uskonnollisella rintamalla rynnii
monenlaista superjulkkista ja -evankelistaa ym. "sanan palvelijaa", on
pakko pitää silmänsä, korvansa ja sydämensä avoimina erottaakseen
edes pahimmat huijarit siitä rokasta, jota aikamme ihmiset särpivät
omaan henkiseen viluunsa ja totuuden nälkäänsä.
Siinä mottoa minun mielenkiinnolleni "kaiken koettelemiseen" aikamme
uskonnollisella kentällä. Toivottavasti saamme kumpikin tulla varjelluksi
pahimmilta eksytyksen tuulilta. Mutta korostan vielä: en ole kivittäjä.
Hyvää viikonloppua sinulle!
.- frihet
1.Tess. 5:21 "mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;"
En halua minäkään kuulua kivittäjiin - en todellakaan halua.
Mutta tällaisena aikana, jolloin myös uskonnollisella rintamalla rynnii
monenlaista superjulkkista ja -evankelistaa ym. "sanan palvelijaa", on
pakko pitää silmänsä, korvansa ja sydämensä avoimina erottaakseen
edes pahimmat huijarit siitä rokasta, jota aikamme ihmiset särpivät
omaan henkiseen viluunsa ja totuuden nälkäänsä.
Siinä mottoa minun mielenkiinnolleni "kaiken koettelemiseen" aikamme
uskonnollisella kentällä. Toivottavasti saamme kumpikin tulla varjelluksi
pahimmilta eksytyksen tuulilta. Mutta korostan vielä: en ole kivittäjä.
Hyvää viikonloppua sinulle!
.Olen itsekin kriittinen ja ehkä on hyvä etten ota osaa sellaiseen kritiikkiin jota en tunne.
Mieleeni tuli kuitenkin, onko tuo kyseinen Hinn myös opettanut TV7?, sillä aiemmin joskus katsoin sieltä jonkun amerikkalaisen ohjlmaa, vaan en muista varmaksi kuka oli kyseinen mies nimeltään.
Minä muuten olen pitänyt kantani, siltä osin, että hengellisen kodin asiat olisi parempi puida ensin kotona ja sit vasta torilla lörpötellä, jos vielä on jotakin murheita, eli kyllä kotona pitäs pystyä monet asiat hoitamaan, eikä mennä puoli tietoa kylmään maailmaan tyrkyttämään.
Jeesus kanssasi ja voi hyvin. - Valonlapsi79
Betsy67 kirjoitti:
kun mies on paljon matkoilla ja siksi laiminlyö vaimoaan.
Voihan se olla toisinkin päin.(tai jotkut muut syyt)
Valitettavaa tällainen ihmiselämän repiminen.
Tässä taas näkyy kuinka saatana tuli varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.
Yksityiselämän kuvioita ei ulospäin näytetä, mutta raskasta varmasti on.
On rankkaa pettyä.Niin, mies kun on paljon matkoilla, niin mistä sitä vaimo tietää, mitä se siellä maailmalla tekee. (Paitsi saarnaa.) Pointtini oli, että ei varmaan aina ole kyseessä naisen uskottomuus avioeron tullessa.
Noh, Hinnien avioliittohan ei minulle kuulu pätkääkään ja eikä minua edes oikeasti kiinnosta, miksi eroavat. frihet kirjoitti:
Ei ole tapanani tällä palstalla lukea linkityksiä.
Herra on neuvonut, että ota se mikä on hyvää ja rakentavaista ja mikä tulee Herraltamme opetukseksi, Henki ilmoittaa mikä on Pyhästä Hengestä.Minä en liioin juurikaan avaa linkkejä, ei tämä palsta ole ielestäni mikään linkki palsta, mitä keskustelua on linkittäminen? Pe.kulle se on suorastaan pakkomille, ja jos joku lainaa suoraa tekstiä, niin eiköhän Pe.ku ole tuomarin kirves käsdessään oitis?
* Mitä eroa muuten on, mahduttaa sivukaupalla tekstiä linkiin, ja sitten sen avaamiseen menee monta sivua, kuin jos kopioi suoraa tekstiä muutaman kappaleen verran, kokosivuja ei ollenkaan? Pe.kulle se on suuri rikos, mutta kokonaisia palstoja kyllä voi linkittää?- linkki-pehmis
frihet kirjoitti:
Ei ole tapanani tällä palstalla lukea linkityksiä.
Herra on neuvonut, että ota se mikä on hyvää ja rakentavaista ja mikä tulee Herraltamme opetukseksi, Henki ilmoittaa mikä on Pyhästä Hengestä.Samaa mieltä olen kanssasi frihet. En availe linkkejä tällä palstalla. Ne saavat vain aikaan ärtymystä ja sekoittavat uskovatkin, jos mahdollista. Joskus alku aikaan niitä avasin, mutta ne eivät aiheuttaneet muuta kuin pahaa mieltä ja ärtymystä minussa. Siksipä niitten avaamisen lopetin. Tällä palstalla on noita vakiolinkittäjiä ja linkkitehtailijoita (mm. pehmo pappa). Niin uskonnollisuuden kaapuun kun ne ovatkin laitettu, niin eipä niistä hengen ravintoa heru. Päin vastoin! Minulle riittää Jumalan Pyhä Sana, jota Pyhä Henki kirkastaa. Totta on, Mohikaani, ettei tämä palsta ole mikään linkki palsta, vaan täällä tulisi korottaa Jeesusta Kristusta!
Mohikaani_27 kirjoitti:
Minä en liioin juurikaan avaa linkkejä, ei tämä palsta ole ielestäni mikään linkki palsta, mitä keskustelua on linkittäminen? Pe.kulle se on suorastaan pakkomille, ja jos joku lainaa suoraa tekstiä, niin eiköhän Pe.ku ole tuomarin kirves käsdessään oitis?
* Mitä eroa muuten on, mahduttaa sivukaupalla tekstiä linkiin, ja sitten sen avaamiseen menee monta sivua, kuin jos kopioi suoraa tekstiä muutaman kappaleen verran, kokosivuja ei ollenkaan? Pe.kulle se on suuri rikos, mutta kokonaisia palstoja kyllä voi linkittää?Past. Matti Pyykkönen, 2004 KARISMAATTINEN vs. HENGELLINEN
Oheismateriaali luentoon Keski-Suomen Helluntai-
seurakuntien työntekijäpäivillä Toivakassa, lokakuu 2004
_ _ _ _ _
Benny Hinn - "Sielunkarismaa" vaiko jotain muuta?
Benny Hinn on amerikkalainen, syntyperältään palestiinalainen arabi. Hän kertoo kirjoissaan hänen isänsä olleen 1950 loppupuolella Jaffan kaupungin pormestarina. Tutkimukset osoittavat, että tämä ei pidä paikkaansa. Tel Aviv-Jaffan kaupungin arkistoissa on luettelo kaikista siellä olleista pormestareista, mutta Constandin Hinnin nimeä ei sieltä löydy. Kysyttäessä asiaa Benny Hinniltä hänen veljensä esitti kolme hepreankielistä dokumenttia asian vahvistamiseksi. Kuitenkin näistä dokumenteista käy ilmi ainoastaan isä Hinnin olleen työssä mm. Jaffan postitoimistossa ja Tel Avivin työvoiman välityksessä. Benny Hinnin väittämä ei pidä paikkaansa.
Benny Hinnin perheen uskonto oli kreikkalaisortodoksinen. Bennyn kertoman mukaan hänen syntymänsä jälkeen "Jerusalemin patriarkka Benedictus" kastoi hänet. Hän kirjoittaa saaneensa nimensä "Benedictus" (Benny) tältä patriarkalta. Kuitenkin tämä kyseinen patriarkka valittiin tähän virkaan vasta vuosia Benny Hinnin syntymän jälkeen! 90-luvulla hän kertoi nimekseen Benny Jumala. "Olen superolento", "mikä on sinun sukunimesi?" Hinn vastaa itse: "Jumala (Jehova), joten olen Benny Jumala". Totuuden vierestä puhuminen on aina ollut Bennylle ominaista.
Benny Hinn ja raha
Nykyisin parantaja-karismaatikkona toimiva Hinn sanoo, ettei maallinen merkitse hänelle mitään. Aivan oikein, sillä hän käyttää rahaa tuhlailevasti. Hän asuu luksustalossa (arvo yli 700.000 USD) vartioidulla hienostoalueella. Hän matkustaa ensimmäisessä luokassa. Hänen autoinaan ovat olleet huippukalliit Mercedes-Benz 500, Jaguar, BMW (hinta 80.000 dollaria), Lexus, Range Rover SUV (hinta 55.000 US dollaria), Lincoln jne. Tavalliset keskiluokan autot US:ssa ovat n. puolta halvempia. Hän ei salaa sitä, että hän pitää jalokivistä, kultaisista rannerenkaista; hänen kellonsa on timantein koristeltu Rolex jne. jne.
Benny Hinn alkoi suunnitella 30 miljoonaa USD maksavaa "Parantumisen puutarhaa". Dallasissa pidetyssä tilaisuudessa jaettiin kortteja, joissa oli valmiiksi painetut lahjoitussummat tälle hankkeelle. Rahat voitiin lähettää Bennyn tilille:
* 150.000 USD ja saat nimesi rakennettavan katedraalin kulmakiveen.
* 30.000 USD ja saat nimesi Uskonsalin seinälle.
* 15.000 USD ja saat nimesi Parantumisen Puiston muureihin.
* 4.000 - 8.000 USD ja nimesi kaiverretaan Parantumisen lähteeseen.
* 2.000 USD ja saat nimesi Parantavan Virran kiviin.
* 1.500 USD ja pääset nimeksi Ikuiseen Parantavaan liekkiin.
Hinn on kertonut, että hän on joutunut perumaan tuon hankkeen. Niitä jotka lahjoittivat erisuuruisia summia saadakseen nimensä mainittuihin paikkoihin, varmaan kiinnostaa, minne jo lahjoitetut varat on käytetty.
- - -
David Wilkerson kertoo kuinka eräs tällainen Suomessakin hyvin tunnettu "karismaatikko" opetti rahasta ja sen käytöstä: "Köyhä, toimeentulon rajalla oleva leski antaa sinulle viisi dollaria. Ota se. Sinä olet voideltu. Ansaitset sen. Ota se…" Ja sama puhuja jatkoi: "Asun 800 neliömetrin talossa ja rakennan isompaa. Sellaista, josta kuningas Salomokin olisi ylpeä. Maksoin juuri 15.000 dollaria tästä koirasta (n.14.000 euroa). Näetkö tämän loisteliaan sormuksen? Ostin sen Jamaikalla käydessäni ja maksoin siitä 32.000 dollaria. (n. 30.000 euroa) Haluan teidän tietävän, että kun ihmiset kulkevat taloni ohitse ja näkevät Rolls Royce -autoni ajotiellä, silloin he tietävät, että on Jumala taivaassa". Samassa konferenssissa julistettiin, "Pyhä Henki ei voi tulla yllemme ennen kuin olemme rahavirrassa. Ennen kuin rikastumme Pyhä Henki ei voi tehdä työtään".
- - -
Ollessani USA:ssa 6.11.2003 seurasin varhain aamulla Benny Hinnin TV-ohjelmaa. Hinn keskusteli avustajansa kanssa siitä, kuinka pitalinen mies sai avun Jeesukselta. Jeesus kosketti miestä ja hän parani. Sen jälkeen Jeesus käski miestä näyttämään itsensä papeille ja uhraamaan niin kuin Mooses oli säätänyt. Tämän kertomuksen sovellutus tähän TV-ohjelmaan oli seuraava: Veli Hinn on nyt rukoillut puolestasi. Kuitenkaan parantumisesi ei vielä ole täydellinen ("Your healing will not be complete before...") ennen kuin teet niin kuin Jeesus käski pitaalista tekemään. Me olemme tässä tilanteessa niitä pappeja, joille uhri tulee antaa. He mainitsivat huomattavia rahasummia uhriksi: 70-700 USD. Hinnin avustaja sanoi, että tämä heidän esittämänsä asia saattaa kuulostaa oudolta, mutta näin on Jumala itse sen Bennylle ilmoittanut.
.....jatkuu....Mohikaani_27 kirjoitti:
Minä en liioin juurikaan avaa linkkejä, ei tämä palsta ole ielestäni mikään linkki palsta, mitä keskustelua on linkittäminen? Pe.kulle se on suorastaan pakkomille, ja jos joku lainaa suoraa tekstiä, niin eiköhän Pe.ku ole tuomarin kirves käsdessään oitis?
* Mitä eroa muuten on, mahduttaa sivukaupalla tekstiä linkiin, ja sitten sen avaamiseen menee monta sivua, kuin jos kopioi suoraa tekstiä muutaman kappaleen verran, kokosivuja ei ollenkaan? Pe.kulle se on suuri rikos, mutta kokonaisia palstoja kyllä voi linkittää?Benny Hinn ja totuus
Benny Hinn kertoo mielikuvituksellisia asioita tapahtumista, jotka eivät ole totta. Muutama esimerkki (tutkimukset ovat paljastaneet niitä hyvin paljon). Hän kertoo, kuinka Herra käski häntä pitämään kokouksen Miami-Areenalla pitkäperjantaina 10.4.1998. Hän kertoo, kuinka NHL-jääkiekkojoukkue, Miami Panthers, tästä johtuen joutui perumaan ottelunsa. Totuus on toinen. 10.4.1998 ei oltu suunniteltu, eikä pelattu mitään jääkiekko-ottelua kyseisellä areenalla. Areenan johto nauroi tällaiselle väitteelle!
Toinen tapaus. Hinnin kertoman mukaan Ghanan suurkokouksessa mies nousi kuolleista. Hän kertoo: "...kokouksessamme oli puoli miljoonaa ihmistä ja kuollut mies herätettiin henkiin yleisön edessä. Tämä on totta, ihmiset. Mies herätettiin kuolleista puhujalavalla. Meillä on se video." Kun Hinn otettiin kiinni sanoistaan, hän selitti, etteivät kamerat käyneet tapauksen aikana. Hän perui aikaisemman väitteensä ja selitti: "Jumala voi herättää kuolleen. Ehdottomasti. En ole nähnyt sitä. Tässä tapauksessa me kuulimme siitä." (CNN, Time Impact) - Keniassa ilmestyvä "Kenya Times" 3.5.2000 kertoo neljästä vakavasti sairaasta, jotka olivat tulleet paikallisesta sairaalasta Benny Hinnin kokoukseen rukoiltavaksi. Kuolema niitti satoaan ennen kuin Hinn ennätti rukoilla. Kaksi neljästä, jotka kuolivat, olivat lapsia. Toistakymmentä loukkaantui ryntäyksessä Bennyn parannettavaksi. Näin siis "Kenya Times".
Benny Hinn lupasi Paul ja Jan Crouch 'in omistamalle nk. kristilliselle TV-asemalle ja ohjelmille niin suurta Jumalan voitelua, että kuolleet heräävät sen ohjelman aikana. TV-ohjelmassa Hinn todistaa, kuinka Jumalan voima tulee ilmenemään TBN TV-aseman kautta niin, että kuolleiden omaiset tuovat ruumiit TV:n eteen ja he heräävät henkiin. Hinn on Crouch'ien TV ohjelmien suosikkivieras. Muutama sana tästä TBN:stä. Kysymyksessä on amerikkalaisesta nk. kristillinen Trinity Broadcasting Network. ("trinity", kolminaisuus) Jan ja Paul Crouch edustavat äärimmilleen vietyä "sielunkarismaa". Jos vertaamme Crouchien ja Benny Hinnin omaisuutta, rahoja ja niiden käyttöä, jää Hinn "kerjäläisen" tasolle. TBN:n edustamien harhaoppien arvostelijoille Crouch sanoo: "Menkää pois Jumalan tieltä... tai Jumala ampuu teidät." "uskon, että he (arvostelijat) ovat kirottuja matkalla helvettiin, enkä luule, että on mitään lunastusta heille".
Kolmas tapahtuma, josta Benny Hinn kertoo, liittyy hänen vierailuunsa Sault Ste Marien kaupungin sairaalan kappelissa. Tästä hän kertoo kirjassaan "Good Morning Holy Spirit" (Hyvää huomenta, Pyhä Henki). Hän sanoo, että "tuossa kokouksessa kaikki paranivat välittömästi". Kyseisen sairaalan johto on antanut lausunnon: "Mitään tällaista ei ole koskaan tapahtunut sairaalassa... Herra Hinnin väitteet ovat outoja ja paikkansa pitämättömiä".
"Sielunkarisma" ja oudot ilmiöt
Ihmisten sielua, mieltä, manipuloivalla "karismalla" on hämmästyttävä ja lumoava vaikutus. Yksi uusimmista (monista) "ihmeistä" liittyy siihen, jotka "Toronton herätyksen" "historioitsija" Richard Riss 'in mukaan johtuvat siitä, että herätys on nyt saanut uuden ulottuvuuden ja kohonnut uudelle tasolle (Riss kokoaa aineistoa tämän herätyksen tueksi). Kysymyksessä on "kultatomun", "kultapölyn", "kultahippujen" esiintyminen kokoustilanteissa. Rissin mukaan kultahiput todistavat, että "olemme tulleet osallisiksi Hänen jumalallisesta luonnostaan". Pensacolan pastorin, Kilpatrick 'in, vaimo kutsuu tätä Pyhän Hengen aikaansaamaksi "eläväksi kultatomuksi", joka leviää ihmisten ylle. Tätä Pyhän Hengen toimintaa verrataan mehiläisen suorittamaan kukan pölytykseen. Ne, jotka ovat "pölyttyneet", voivat "pölyttää" muita.
John Arnott :in, Steve Clark :in ja monien muiden kokouksissa eripuolilla maailmaa materialisoituu kultahippuja. Nämä ''ihmeet'' liittyvät oleellisesti nk. nauruherätykseen, jonka "isäksi" mainitaan Suomessakin toimintansa aloittanut Rodney Howard Browne.
_ _ _ _
Hinn kiroaa arvostelijat
Uskollaparantajien kohdalla tämä on yleistä. He uhkaavat arvostelijoita. He kertovat tapauksista, kuinka arvostelijat ovat kuolleet. "Eräs arvostelija kuoli saarnatessaan". Hinn on samalla linjalla: "Asetan kirouksen jokaisen miehen ja naisen ylle, jotka nousevat tätä voitelua vastaan. Kiroan sen miehen, joka uskaltaa puhua tätä (hänen) palvelutehtäväänsä vastaan...". "Joku hyökkää minua vastaan opetukseni takia. Kerronpa sinulle jotakin veli, varo!... tiedäthän olen etsinyt Raamatusta yhtä jaetta, en nyt näytä löytävän sitä, yksi jae, jossa sanotaan, jos et pidä heistä, tapa heidät". Hinn kertoo kuinka ne, jotka hyökkäävät hänen toimintaansa vastaan, "putoavat kuolleina maahan. Älä koske Jumalan voideltuihin, se on kuolettavaa...". "Olette nousseet minua vastaan, teidän lapsenne saavat maksaa siitä...".
_ _ _ _ _ _
* * *
Tätä tekstiä saa kopioida ja tekstiä muuttamatta jakaa ilmaiseksi.
Tämän nettisivun korostukset: Petri Malk. Julkaistu tekijän luvalla.
.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mitä eroa muuten on, mahduttaa sivukaupalla tekstiä linkiin, ja sitten sen avaamiseen menee monta sivua, kuin jos kopioi suoraa tekstiä muutaman kappaleen verran, kokosivuja ei ollenkaan? Pe.kulle se on suuri rikos, mutta kokonaisia palstoja kyllä voi linkittää?Mohikaan_27 niistä karismaattisista eksytyksistä, joilla on erittäin vahvaa jalansijaa
helluntaiherätyksen piirissä?
Oletko tutustunut esimerkiksi Matti Pyykkösen varoittaviin kirjoituksiin ja kirjoihin,
joilla hän yrittää kiinnittää helluntaiseurakuntien huomiota eksytyksen vaaroihin?
Tuskinpa voit kieltää tuntevasi Matti Pyykköstä!
Toivottavasti kommentoit Matti Pyykkösen tekstiä, jonka toin luettavaksi - onko tuttua?
.- merihukka
linkki-pehmis kirjoitti:
Samaa mieltä olen kanssasi frihet. En availe linkkejä tällä palstalla. Ne saavat vain aikaan ärtymystä ja sekoittavat uskovatkin, jos mahdollista. Joskus alku aikaan niitä avasin, mutta ne eivät aiheuttaneet muuta kuin pahaa mieltä ja ärtymystä minussa. Siksipä niitten avaamisen lopetin. Tällä palstalla on noita vakiolinkittäjiä ja linkkitehtailijoita (mm. pehmo pappa). Niin uskonnollisuuden kaapuun kun ne ovatkin laitettu, niin eipä niistä hengen ravintoa heru. Päin vastoin! Minulle riittää Jumalan Pyhä Sana, jota Pyhä Henki kirkastaa. Totta on, Mohikaani, ettei tämä palsta ole mikään linkki palsta, vaan täällä tulisi korottaa Jeesusta Kristusta!
Matti Pyykkösen esitys oli valaiseva. Mitä syytä hänellä olisi valehdella! Juuri noin kuvatulla tavalla todellinen uskova tai uskolla uskovia rahastava toimii.
Huijaus ei käy kaikilta. Täytyy olla hyvät näyttelijän lahjat ja naama pokassa osata valehdella. Kiinni jääminen ei vaikuta, kun naama peruslukemilla selitetään sitä sun tätä.
Uskovat ovat hyvä petosten kohde. Usko ylipäänsä perustuu ihmeisiin ja järjenvastaisiin ilmiöihin. Yleensä uskon mittari on ollut "kurjuuden filosofia". Luopuminen maallisesta on ollut hurskauden ehto. Yhtä hyvin HInnin kaltaiset voivat onnistua vetomalla menestykseen selittämällä sen Jumalan lahjaksi. Erilaiset palkkiouskomukset näyttävät olevan menestyslahkojen vetonaula.
Hinnn rahankeräys uskontokeskukseen näyttäisi olevan "puhdas" rikos. Sääliksi käy niitä rosvottuja, jotka ovat antaneet vilpittömästi. - Ved.2
Mohikaan_27 niistä karismaattisista eksytyksistä, joilla on erittäin vahvaa jalansijaa
Oletko tutustunut esimerkiksi Matti Pyykkösen varoittaviin kirjoituksiin ja kirjoihin,
joilla hän yrittää kiinnittää helluntaiseurakuntien huomiota eksytyksen vaaroihin?
Toivottavasti kommentoit Matti Pyykkösen tekstiä, jonka toin luettavaksi - onko tuttua?
.ihan mielenkiinnolla, koska olen käynyt Matilla kylässä. Matti, näin tuttavallisesti on juuri itse asunut ja toiminut Kanadassa noilla Torontoeksytysten juurilla. Näitä aivan samoja juuria Vinyardseurakunta Torontossa edustaa Hinnin lailla aika muhkeaa eksytystä. Sain kuvan, että Matti on juuri Suomessa eräs kärkiasiantuntija tuon eksytysten juurien tiimoilta. Sinänsä kun edustaa helluntailaisuutta, hänellä on erittäin vankat perustat todistaa näistä seikoista. Itseasiassa koko helluntaillaisuus sijoittuu olemukseltaan kritiikin kohteeksi. Niinkuin kaikki muukin ihmisrakennus, suuntineen ja kapea-alaisine tulkintoineen kristinopista.
Mohikaan_27 niistä karismaattisista eksytyksistä, joilla on erittäin vahvaa jalansijaa
.Jos ei ole tuttuja niin toivomme niitä hinnin valheet tultava valoon? ja mitä Raamattu sanoi näistä lähteeistä jotka tällaista likavettä antaa juotava kuin hinn ja kumppanit? Mutta ei ole ihme että synti pidetään niin hyvä ystävänä kun tällainen vieras oppi ja hengenkosketus on kylvetty jo vuosia? Pientä ripaus sieltä sun täältä tekee kokonaan uuden armollinen ´vanhurskausoppi jossa on uskovia joka elää niinkuin sika pellossa ja hokee ollaan syntisiä vanhurskautettuja armahdettuja syntisiä jajotkut kehtaa opetaa ei meitä jumala näkee vaan poika (Onko Jumala tullut sokeaxi olen alkanut kysyä heiltä?) joka sopii tähän ekumeeninen kirkkon johon hinn ja kumppanit haali rahojensa..
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Mitä eroa muuten on, mahduttaa sivukaupalla tekstiä linkiin, ja sitten sen avaamiseen menee monta sivua, kuin jos kopioi suoraa tekstiä muutaman kappaleen verran, kokosivuja ei ollenkaan? Pe.kulle se on suuri rikos, mutta kokonaisia palstoja kyllä voi linkittää?Pyysin kommenttiasi tämän aloituksen varsinaiseen aiheeseen, joka on:
- tunnettu mega-saarnaaja B. HINN ja hänen eksyttävä "opetuksensa".
Esitin kysymykseni sinulle ilman häiritseviä (!) linkkejä, joten nyt voit
perehtyä aiheeseen suoraan S24-viestini kautta ja mikä parasta: voit
luottaa Matti Pyykkösen asiantuntemukseen tässä tärkeässä aiheessa.
Otsikoksi viestiini laitoin "Tuttua tohinaa". Otsikko viittaa siihen, että
helluntaiherätyksen piiristä ei yleensä löydy rehellisen avointa kantaa
BennyHinn´iin tai vastaaviin ilmiselviin eksyttäjiin. Varoituksen ääniä ei
juuri ole kuultu latter-rain, torontolais- tms. "-siunausten" tiimoilta.
Ethän sinä Mohikaani halua kuulua helluntai-enemmistöön tai -johtoon,
joka pelkää ottaa kantaa aikamme järkyttävimpiin eksyttäviin oppeihin?
.Ved.2 kirjoitti:
ihan mielenkiinnolla, koska olen käynyt Matilla kylässä. Matti, näin tuttavallisesti on juuri itse asunut ja toiminut Kanadassa noilla Torontoeksytysten juurilla. Näitä aivan samoja juuria Vinyardseurakunta Torontossa edustaa Hinnin lailla aika muhkeaa eksytystä. Sain kuvan, että Matti on juuri Suomessa eräs kärkiasiantuntija tuon eksytysten juurien tiimoilta. Sinänsä kun edustaa helluntailaisuutta, hänellä on erittäin vankat perustat todistaa näistä seikoista. Itseasiassa koko helluntaillaisuus sijoittuu olemukseltaan kritiikin kohteeksi. Niinkuin kaikki muukin ihmisrakennus, suuntineen ja kapea-alaisine tulkintoineen kristinopista.
Toivottavasti tarkoitamme samaa Matti Pyykköstä. Minun tarkoittamani MP
on muuttanut vanhempiensa kanssa v. 1953 Kanadaan, ollut siellä "lokarina
metsäkämpillä" ja opiskellut sittemmin Kanadan helluntaiseurakuntien
raamattuopistossa. Samainen Matti Pyykkönen on kirjoittanut kirjan mm.
menestysteologian mukanaan tuomista eksyttävistä suuntauksista.
Itse olen vuosia sitten tavannut kyseisen Matin Helsingin Saalemissa.
Arvostan Matti Pyykköstä rohkeana ja vilpittömänä Hengen miehenä, jolle
Jumalan tahto on korkeampi auktoriteetti kuin ihmisten miellyttäminen.
M.Pyykkönen taitaakin edustaa nyt jo häviämässä olevaa Jumalan sanalle
uskollista ja rehellistä helluntaiuskoa.
Kun kirjoitit
>>Itseasiassa koko helluntaillaisuus sijoittuu olemukseltaan kritiikin kohteeksiVed.2 kirjoitti:
ihan mielenkiinnolla, koska olen käynyt Matilla kylässä. Matti, näin tuttavallisesti on juuri itse asunut ja toiminut Kanadassa noilla Torontoeksytysten juurilla. Näitä aivan samoja juuria Vinyardseurakunta Torontossa edustaa Hinnin lailla aika muhkeaa eksytystä. Sain kuvan, että Matti on juuri Suomessa eräs kärkiasiantuntija tuon eksytysten juurien tiimoilta. Sinänsä kun edustaa helluntailaisuutta, hänellä on erittäin vankat perustat todistaa näistä seikoista. Itseasiassa koko helluntaillaisuus sijoittuu olemukseltaan kritiikin kohteeksi. Niinkuin kaikki muukin ihmisrakennus, suuntineen ja kapea-alaisine tulkintoineen kristinopista.
Suurelle osalle palstan lukijoista - vaikka paljolti helluntaiherätyksen piiristä ovatkin -
Matti Pyykkönen on mitä todennäköisimmin jäänyt kokonaan tuntemattomaksi.
Tuo tuntemattomuus on ymmärtääkseni seurausta siitä, että Pyykkönen EI kuulu
siihen suureen helluntaienemmistöön, jolle on mieluisempaa pokkuroida "hinnien"
ja lukemattomien muiden nykyajan mennarien ym. "konnarien" suosion nimissä.
Juuri SIITÄ syystä Matti Pyykkönen on niin virkistävä poikkeus hengellisellä kentällä.
Täydennettäköön MP:n "curriculum"ia vielä sen verran, että hän veteraanijulistaja,
jolla on "vankka kokemus sekä seurakuntatyöstä Suomessa että lähetystyöstä monissa
eri maissa". (Lainaus MP:n uusimman kirjan takakannesta, kirjasta johon V.Manninen
on kirjoittanut esipuheen).
.- Betsy67
frihet kirjoitti:
Anteeksi jos avasin väärän linkin, kun kirjoitin tuon edellisen.
En sinua ole kivittäjäksi tuuminut, tuskin sellainen oletkaan.
Minä saatan tosin heitellä isoillakin kivillä, mutta Herra armossaan varjelkoon, etten siihen enää kovin syyllistyisi.
Siunattua viikon loppua sinulle Jeesuksessa Kristuksessa.Tällaisten väärinkäsitysten poistamiseksi kannattaisi laittaa sen
nimimerkki kenelle vastaa.
Frihet, en koskaan ole halunnut kivittää ketään,
koska en ole itsekään synnitön.
Joskus saatetaan ymmärtää tekstin sisältö väärin, jos ei ymmärretä ilmaisujani,
eikä välttämättä Raamatun ilmoituksiakaan.
Tahtoisin olla Jumalan armon ja totuuden välittäjä, sen armon mukaan, jonka
Hän on antanut.
Onneksi saa rukoille Jeesukselta viisautta.
Hän tahtoo varmasti auttaa tällaista vielä kovin keskenkasvuistakin lastaan.
Muistetaan rukouksin, Jeesus auttaa meitä ja ohjaa oikeaan.
Kiitos samoin sinulle. Betsy67 kirjoitti:
Tällaisten väärinkäsitysten poistamiseksi kannattaisi laittaa sen
nimimerkki kenelle vastaa.
Frihet, en koskaan ole halunnut kivittää ketään,
koska en ole itsekään synnitön.
Joskus saatetaan ymmärtää tekstin sisältö väärin, jos ei ymmärretä ilmaisujani,
eikä välttämättä Raamatun ilmoituksiakaan.
Tahtoisin olla Jumalan armon ja totuuden välittäjä, sen armon mukaan, jonka
Hän on antanut.
Onneksi saa rukoille Jeesukselta viisautta.
Hän tahtoo varmasti auttaa tällaista vielä kovin keskenkasvuistakin lastaan.
Muistetaan rukouksin, Jeesus auttaa meitä ja ohjaa oikeaan.
Kiitos samoin sinulle.frihet nyt kivittänytkin niitä jotka ihmettelivät Hinnin avioeroa.
Frihetillä kun on itellä käynyt samoin ja siten oma lehmä ojassa.- Ved.2
Toivottavasti tarkoitamme samaa Matti Pyykköstä. Minun tarkoittamani MP
on muuttanut vanhempiensa kanssa v. 1953 Kanadaan, ollut siellä "lokarina
metsäkämpillä" ja opiskellut sittemmin Kanadan helluntaiseurakuntien
raamattuopistossa. Samainen Matti Pyykkönen on kirjoittanut kirjan mm.
menestysteologian mukanaan tuomista eksyttävistä suuntauksista.
Itse olen vuosia sitten tavannut kyseisen Matin Helsingin Saalemissa.
Arvostan Matti Pyykköstä rohkeana ja vilpittömänä Hengen miehenä, jolle
Jumalan tahto on korkeampi auktoriteetti kuin ihmisten miellyttäminen.
M.Pyykkönen taitaakin edustaa nyt jo häviämässä olevaa Jumalan sanalle
uskollista ja rehellistä helluntaiuskoa.
Kun kirjoitit
>>Itseasiassa koko helluntaillaisuus sijoittuu olemukseltaan kritiikin kohteeksiKeki-Suomessa suurinpiirtein samaan kristilliskriittiseen yhteisöön kuuluvia, myös muista, vapaakirkollisia, luterilaisia, sun muita. Mutta se ei ole oleellista. Kävin Matin luona kylässä, asui rivitalossa. Ilmeisesti aika lähellä, missä Simo Salminen asuu. En nyt haluaisi tuoda tässä esille muita nimiä, kun ovat varmaan aika varovaisia ja haluavat säilyttää uskonrauhansa. Varmaan tuolta kristityn foorumista löydät suunnilleen samaa porukkaa..
Keskustella vaan haluan sen verran, että varmistuakseni siitä, että miten lähellä ollaan kristillisen raittiuden suhteen. Selventääkseni positiotani, olen tullut uskoon vapaaseurakunnan edesmenneen Villiam Kuusisen kotitalossa syksyllä -78 Konginkankaalla. Koin siellä aidosti Jumalan hengen läsnäolon ilman opillisia reposteluita. Halusin ulos akateemisestakin yliopistouskovaisuudesta, koska opiskelijat silloin evankelioivat minua. Koin tarvitsevani ainoastaan sydämenuskoa, sellaista aitoa oikeaa maalaisleipää. Siis riisuttua ihmisviisauden kuorrutuksilta. Vaikka olin tullun uskoon vapaaseurakunnallisestikin pätevällä tavalla, helluntaillaiset eivät hyväksyneet, kun ei ollut "kieliä ja kastetta".
Luterilaisuus on ehkä lähinnä kirjoilla olemista. Mutta osaan kunnioittaa traditiota ja sen tärkeää osaa kristillisessä kulttuurissa. Vaikkakin sieltä on myös savustettu ulos, mutta se on aina kiinni paikallisista kirkkoherroista. Olen seurannutkin sitten näitä eksytyksiä, missä luterilaisuuteenkin on nämä kaatohenget päässeet. Suo siellä vetelä täällä. Varsinkin 80-luvulla eksyin armolahjoissa ja profetioissa seuraamaan vääriä profeettoja. Kantapään kautta oppineena vaan ihmettelen miten jotkut voivat uskoa johonkin Hinnin kaltaiseen eksyttäjään. Minulle on kyllä tuttua uskonnollisuuden harhat, mutta myös hurmahengen eksyttävät kavalat juonet.
Olen siinä mkielessä ulkopuolella leirin, että missään uskonnollisessa suunnassa en ole tullut hyväksytyksi.
vapaakirkko, mikä oli lähinnä sydäntäni aikoinaan lähti juuri tähän Pohjois-Amerikasta tulleeseen eksytykseen, mm. Juhani Kaukisen johdolla, Äänekoskelta. Onneksi sieltäkin tunsin erään kriittisen rohveetan, joka pitikin kiinni Raamatusta, tuntien sen varmaan parhaiten, mitä koskaan kenenkään maalllikon olen kuullut. Tämä Teuvo-kytkentä juontuukin juuri noihin aikoihin, koska hän oli niitä ainoita kriittisiä noihin kaatohenkiin, mitä tuli 90-luvun vaihteessa. Siitä ei nyt sen koomin kannata keskustella ja juttua rääpiä.
Sitten myöhemmin vasta itse kissojen ja koirien kanssa löysin näitä seurakunnista riippumattimiia ajattelijoita, lähinnä Jyväskylän seudulta. Niitä on kaikista suuntauksista. Lähinnä ehkä KF:ssä on se kritiikin kärki. Mutta nyt on jo pitkään oltu uudessa tillanteessa, miten se raitis Jumalan henki ja ne armolahjat toimii? Joiltakin sain Suomesta postia aidosta, oikeasta hengellisestä kokemuksesta. Itsellä niitä mielestäni on lähipiirissä, mutta olisi oltava yhtä laajemmin, niinkuin sanakin sanoo. Tässä se suurin ongelma on. En haluaisi, että jokin kasteteologia nyt olisi sitten se este sen yhteiselle kokemiselle. Mutta aina sieltä jokin pirun sarvi kuikuilee. Seurailen sen vuoksi nyt Semperiäkin, koska kuitenkin olet lähinnä sitä kristillistä valveutuneisuutta, mitä itsekin etsin. Olen sinulle ehkä liikaakin leimautunut tuon Raamattupalstan suhteen. Mutta siellä on omat saatanan punoksensa, mitkä voivat vääristää aitoa Kristuksen yhteistä ystävällisrakkaudellista kohtaamista. Suuntaukseltanin olen vapaakristitty ulkopuolella leirin, hengen yhteyttän etsien. Juttua voisi jatkaa, mutta olkoon nyt tarpeeksi tällä kertaa. savonarola kirjoitti:
Jos ei ole tuttuja niin toivomme niitä hinnin valheet tultava valoon? ja mitä Raamattu sanoi näistä lähteeistä jotka tällaista likavettä antaa juotava kuin hinn ja kumppanit? Mutta ei ole ihme että synti pidetään niin hyvä ystävänä kun tällainen vieras oppi ja hengenkosketus on kylvetty jo vuosia? Pientä ripaus sieltä sun täältä tekee kokonaan uuden armollinen ´vanhurskausoppi jossa on uskovia joka elää niinkuin sika pellossa ja hokee ollaan syntisiä vanhurskautettuja armahdettuja syntisiä jajotkut kehtaa opetaa ei meitä jumala näkee vaan poika (Onko Jumala tullut sokeaxi olen alkanut kysyä heiltä?) joka sopii tähän ekumeeninen kirkkon johon hinn ja kumppanit haali rahojensa..
Sinun mainitsemasi >>tällainen vieras oppi ja hengenkosketus
- suurin osa
merihukka kirjoitti:
Matti Pyykkösen esitys oli valaiseva. Mitä syytä hänellä olisi valehdella! Juuri noin kuvatulla tavalla todellinen uskova tai uskolla uskovia rahastava toimii.
Huijaus ei käy kaikilta. Täytyy olla hyvät näyttelijän lahjat ja naama pokassa osata valehdella. Kiinni jääminen ei vaikuta, kun naama peruslukemilla selitetään sitä sun tätä.
Uskovat ovat hyvä petosten kohde. Usko ylipäänsä perustuu ihmeisiin ja järjenvastaisiin ilmiöihin. Yleensä uskon mittari on ollut "kurjuuden filosofia". Luopuminen maallisesta on ollut hurskauden ehto. Yhtä hyvin HInnin kaltaiset voivat onnistua vetomalla menestykseen selittämällä sen Jumalan lahjaksi. Erilaiset palkkiouskomukset näyttävät olevan menestyslahkojen vetonaula.
Hinnn rahankeräys uskontokeskukseen näyttäisi olevan "puhdas" rikos. Sääliksi käy niitä rosvottuja, jotka ovat antaneet vilpittömästi.tuntuu liittyvän helluntalaisuuteen, sama meno on suomessakin yllä, pienemmässä mittakaavassa kylläkin, väkevät puheet ja kolehtikuppi kiertää.. Mihin rahat menee? Hyväntekeväisyyten ja kärsivien auttamiseksi? No ei taatusti!
Sinun mainitsemasi >>tällainen vieras oppi ja hengenkosketus
Juuri joku viiko sitten oli meillä taas into päällä vaimoni kanssa saada ihmisiä uskomaan keskustassa vikonloppuna ja törmäsimme nuoren parin joka oli lähtenyt kaupunkiin juhlimaan. Mutta oli jäänyt ilman yösija ja matkarahoja kotiin !
No otettin heitä meille ja siinä sitten selvisi että raskaana oleva kaxkymppisenä neitokainen oli ollut uskossa. muta oli kyllästynyt siihen,, joskuhän tiesi paljon Raamatusta ja selvitti minulle ettei uskovaisetkaan ole täydellisiä ja sitten hän jossain vaiheessa hyökkäsi että meitä ei nähdään,,,, koska Jumala vaan näkee Poikansa eikä hänen syntiä. Hyvin oli harhaopetus mennyt perille,, ja ammuttu ison väliseinän hänen ja jeesuxen edessä ja hän ei tarvittu Jumala eikä Jeesus.
Huusin melkein hänelle että ei Jumala sokeaxi ole tullut vaan kyllä hän sun syntiä näkee joka vie sut helvettiin jos ei Jeesus alkaa kelvata sulle pelastuxena ja antexiantona. Mutta hänen seuralaisena nuori mies 22v otti vastaan Jeesus kahden päivän päästä juuri ennenkuin ne lähti junalla kotiin : )
Sekin oli jännä kun en meinattu tajua kun hän alkoi kysyä miten tuntuu olla uskossa ,,, ja ,, sitten hetken päästä että miten tullaan uskoon ja lopulta hän tokasi tehdään se sitten! : ) Halleluuja Kunnia Herralle !!!
Mutta olen surullinen sen neitokaisen puolesta ja vihainen sille menestysteologiselle opetuxelle että kaikki on kunnossa vaikka teot kieltä Jumala !!! Ja kaikki synnit pitäis heitä johonkin ihmeen järveen vaikka heillä on syntiä sydämessä ja teossa että he ovat kauhistus Jumalle. Kyllä Pyhä Henki kalastaa ihan missä vaan vaikka olis minkänlaisia ihmisistä tehtyjä kalastuskieltoilmoituxia järvessä... ei ihminen pääsee pakoon Jumalan röntgensilmiä,,, vähän niinkuin teräsmiehen silmiä ; )Ved.2 kirjoitti:
Keki-Suomessa suurinpiirtein samaan kristilliskriittiseen yhteisöön kuuluvia, myös muista, vapaakirkollisia, luterilaisia, sun muita. Mutta se ei ole oleellista. Kävin Matin luona kylässä, asui rivitalossa. Ilmeisesti aika lähellä, missä Simo Salminen asuu. En nyt haluaisi tuoda tässä esille muita nimiä, kun ovat varmaan aika varovaisia ja haluavat säilyttää uskonrauhansa. Varmaan tuolta kristityn foorumista löydät suunnilleen samaa porukkaa..
Keskustella vaan haluan sen verran, että varmistuakseni siitä, että miten lähellä ollaan kristillisen raittiuden suhteen. Selventääkseni positiotani, olen tullut uskoon vapaaseurakunnan edesmenneen Villiam Kuusisen kotitalossa syksyllä -78 Konginkankaalla. Koin siellä aidosti Jumalan hengen läsnäolon ilman opillisia reposteluita. Halusin ulos akateemisestakin yliopistouskovaisuudesta, koska opiskelijat silloin evankelioivat minua. Koin tarvitsevani ainoastaan sydämenuskoa, sellaista aitoa oikeaa maalaisleipää. Siis riisuttua ihmisviisauden kuorrutuksilta. Vaikka olin tullun uskoon vapaaseurakunnallisestikin pätevällä tavalla, helluntaillaiset eivät hyväksyneet, kun ei ollut "kieliä ja kastetta".
Luterilaisuus on ehkä lähinnä kirjoilla olemista. Mutta osaan kunnioittaa traditiota ja sen tärkeää osaa kristillisessä kulttuurissa. Vaikkakin sieltä on myös savustettu ulos, mutta se on aina kiinni paikallisista kirkkoherroista. Olen seurannutkin sitten näitä eksytyksiä, missä luterilaisuuteenkin on nämä kaatohenget päässeet. Suo siellä vetelä täällä. Varsinkin 80-luvulla eksyin armolahjoissa ja profetioissa seuraamaan vääriä profeettoja. Kantapään kautta oppineena vaan ihmettelen miten jotkut voivat uskoa johonkin Hinnin kaltaiseen eksyttäjään. Minulle on kyllä tuttua uskonnollisuuden harhat, mutta myös hurmahengen eksyttävät kavalat juonet.
Olen siinä mkielessä ulkopuolella leirin, että missään uskonnollisessa suunnassa en ole tullut hyväksytyksi.
vapaakirkko, mikä oli lähinnä sydäntäni aikoinaan lähti juuri tähän Pohjois-Amerikasta tulleeseen eksytykseen, mm. Juhani Kaukisen johdolla, Äänekoskelta. Onneksi sieltäkin tunsin erään kriittisen rohveetan, joka pitikin kiinni Raamatusta, tuntien sen varmaan parhaiten, mitä koskaan kenenkään maalllikon olen kuullut. Tämä Teuvo-kytkentä juontuukin juuri noihin aikoihin, koska hän oli niitä ainoita kriittisiä noihin kaatohenkiin, mitä tuli 90-luvun vaihteessa. Siitä ei nyt sen koomin kannata keskustella ja juttua rääpiä.
Sitten myöhemmin vasta itse kissojen ja koirien kanssa löysin näitä seurakunnista riippumattimiia ajattelijoita, lähinnä Jyväskylän seudulta. Niitä on kaikista suuntauksista. Lähinnä ehkä KF:ssä on se kritiikin kärki. Mutta nyt on jo pitkään oltu uudessa tillanteessa, miten se raitis Jumalan henki ja ne armolahjat toimii? Joiltakin sain Suomesta postia aidosta, oikeasta hengellisestä kokemuksesta. Itsellä niitä mielestäni on lähipiirissä, mutta olisi oltava yhtä laajemmin, niinkuin sanakin sanoo. Tässä se suurin ongelma on. En haluaisi, että jokin kasteteologia nyt olisi sitten se este sen yhteiselle kokemiselle. Mutta aina sieltä jokin pirun sarvi kuikuilee. Seurailen sen vuoksi nyt Semperiäkin, koska kuitenkin olet lähinnä sitä kristillistä valveutuneisuutta, mitä itsekin etsin. Olen sinulle ehkä liikaakin leimautunut tuon Raamattupalstan suhteen. Mutta siellä on omat saatanan punoksensa, mitkä voivat vääristää aitoa Kristuksen yhteistä ystävällisrakkaudellista kohtaamista. Suuntaukseltanin olen vapaakristitty ulkopuolella leirin, hengen yhteyttän etsien. Juttua voisi jatkaa, mutta olkoon nyt tarpeeksi tällä kertaa.- kuten viestissäsi kirjoitit - voin minäkin sanoa oppineeni paljon elämässäni.
Henkilökohtaiseen uskoon liittyvissä asioissa on minun kohdallani kuitenkin
oleellisempaa puhua Jumalan johdatuksesta, vaikka en tietenkään voi millään
matemaattisilla tai muilla kaavoilla todistaa tuota johdatusta tapahtuneeksi.
Omaa kehitystä ja uskon vaellusta kuvatessaan tarttuu helposti fraseologisiin
termeihin, jollaisena voi pitää esim. juuri tuota ´johdatusta´. Mutta usko on
uskoa ja minulla on vahva usko, että Jumala on armossaan ja rakkaudessaan
johdattanut minua tähän päivään saakka parhaalla mahdollisella tavalla.
En lähde kuvaamaan seurakunnallisia vaiheitani, mutta sen kerron, että tulin
uskoon palatessani kesätöistä Saksasta (BRD) muutama vuosi ennen kuin sinä
kerroit tulleesi uskoon. Minun uskoontuloni tapahtui niin voimallisella tavalla,
ettei epätietoisuutta jäänyt ainakaan tapahtuman todellisuudesta.
Minut kastettiin Helsingin Saalem-seurakunnassa, josta tuli kotiseurakuntani.
Sieltä sain löytää elämänkumppanin, jonka kanssa edelleen vaellamme yhdessä.
Olen Jumalalle äärettömän kiitollinen kaikesta johdatuksesta (!), jonka olen
saanut elämässäni. Ilman Hänen johdatustaan olisin joutunut täysin eksyksiin.
Kerroit hyvin mielenkiintoisella tavalla omista vaiheistasi. Sydäntäni kyllä hieman
"vihlaisee", jos ajattelen sinun joutuneen etsijän paikalla tavalla tai toisella TS:n
kynsiin. Sellaisilta raatelevilta susilta Jumala on minut kokonaan varjellut.
Matti Pyykköstä en voi sanoa tuntevani "man-to-man" tasolla, mutta sen joudun
myöntämään, että hänessä vaikuttaa joku turvallisuutta luova henki. Uskon, että
se henki on meidän hyvän Jumalamme Pyhä Henki. Eräällä tavalla MP on meidän
"yhteinen nimittäjämme", koska tunnemme hänet. Sanon silti, että me olemme
jokainen, ihan jokainen, parhaimmillaankin vajavaisia ja raadollisia kilvoittelijoita.
Henkilöihin tulee aina suhtautua varauksella. Vain Jumalaan voi luottaa "täysillä".
Hmm, niin ja TS:n kaltaisiin metsästäjiin on reagoitava "väistä! -refleksillä" :)
Aika perusteellinen viesti; jatketaan "ruotimista" taas sopivan tilaisuuden tullen.
.- ei hellari
.Kiitos S lainauksestasi Matti Pyykkösen kirjasta. Itse sain tuon samaisen kirjan käsiini ja totesin, että todella asinatuntevasti kirjoittaa harhaoppisesta Hinnistä. Olen kuullut Matin nimen, mutta en muista kuulleeni häntä koskaan livenä. Raitista opetusta kuitenkin hänellä. Uskaltaa seisoa totuuden puolesta, vaikka kaikki ympärillä olevat kumartaisivat valheopettajalle.
Että Suomalaiset karisma on näin sokea että ovat seuranneet tällainen avioero ilmiö Jumalasta?
Niin Raamattu kuvaa avioeron ja kertoo että avioliitto on vertauskuvallisesti avioliitto Jumalan kanssa!
Pelastus ja Pojan työ Ristillä on kuva siitä miehen ja vaimon välinen suhde ja avioliitto,,, kun Kristus= mies menee naimisiin Vaimo= seurakunnan kanssa! Sentähden Jumala vihaa erityisesti hylkäminen avioliitossa kun se kuvaa Hänen Pojan ja Ristintyön hylkäämistä,,,, elikä Pelastuxsen hylkämistä!- lukihäiriö iski
jaa jaa... minä luulin ensin, että puhutte Benny Hillistä kun en tunne noita uskovaisten merkkimiehiä. Mutta jospa ero ei olekaan suuren suuri.
lukihäiriö iski kirjoitti:
jaa jaa... minä luulin ensin, että puhutte Benny Hillistä kun en tunne noita uskovaisten merkkimiehiä. Mutta jospa ero ei olekaan suuren suuri.
ainakin olla kuliijakunnassa mun mielestä ! Ja toinen kiinostus ja mieli heissä.
- merihukka
savonarola kirjoitti:
ainakin olla kuliijakunnassa mun mielestä ! Ja toinen kiinostus ja mieli heissä.
Palstan helluntaiopettajat ovat vaienneet visusti Hinnistä ja hänen kaltaisista liikkeistä!
Todella kummallista. - kummaa on
merihukka kirjoitti:
Palstan helluntaiopettajat ovat vaienneet visusti Hinnistä ja hänen kaltaisista liikkeistä!
Todella kummallista.Helluntaipalstalta löytyy 1619 kirjoitusta jotka käsittelevät Benny Hinniä, niin on se kummallista kun palstan helluntaiopettajat ovat vaiennet hänestä ja hänen kaltaistensa liikkeistä. Vai mitä?
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/benny hinn?term_keywords=benny hinn - kummaa on
kummaa on kirjoitti:
Helluntaipalstalta löytyy 1619 kirjoitusta jotka käsittelevät Benny Hinniä, niin on se kummallista kun palstan helluntaiopettajat ovat vaiennet hänestä ja hänen kaltaistensa liikkeistä. Vai mitä?
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/benny hinn?term_keywords=benny hinnHelluntaipalstalla on herra hinnistä keskusteltu 819 kertaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/benny hinn tid:3899?term_keywords=benny hinn
Mutta onhan se kummaa kun hinnin edesottamuksista halutaan vaieta. - frihet
kummaa on kirjoitti:
Helluntaipalstalla on herra hinnistä keskusteltu 819 kertaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/benny hinn tid:3899?term_keywords=benny hinn
Mutta onhan se kummaa kun hinnin edesottamuksista halutaan vaieta.Eiks yks vastuu ole vanhimmistolla, jos kutsuvat valhe-opettajia seurakuntaansa, meillä ei ole kyseinen mies käyny, onko sit tiedossa Hinnin epäraamatullisuus, vai mistä johtunee.
Eiköhän pohjoismaitten tulisi kyetä omilla julistajillakin pärjäävän, ettei tarvitse maailman ääristä opettajia haalata.
Meinaan vaan, että kyllä Jumala voi suomalaisiakin käyttää, kun sanakin opettaa, että Jumala voi vaikka kivet panna puhumaan, niin miksei sit ihmistä, jonka on armossaan pelastanut ja ottanut lapsekseen.
- tähtipöllö,
kuulut häntä livenä tai edes nähnyt sitä miestä, eikä kaikki se outo koohotus ei ole vakuuttanut minua. Pikemminkin juuri kartan kaikkea sitä sekoilua, mitä häpäisee Jumalan pyhyyden ja hän käsittääkseni lukeutuu menestysteologeihin ja hän sanoi jopa, että etsii voimaa kuolleiden haudalta. ("Uusi viini juovuttaa"- kirja) Yleensä ihmetyttää, että miksi kristillinen media aina menee näiden mukaan niin helposti?
http://www.youtube.com/watch?v=upM4fe1-4Uo
Tietenkin joka seurakunnassa on aina on muutamia niitä, jotka kulkevat ihmisten perässä ja tutkimatta työn hedelmää ja Raamatun opista piittaamatta sekä show:ta sekä suuria massoja rakastavia vaikka ilman totuutta.
Jeesus varoitti uskomasta, jokaista, joka sanoo Herra Herra... (Matt. 7:15-29), ottamatta kantaa sen enempää kyseiseen henkilöön eli tuntematta hänen uskoaan. Tosin Jumala tuo kerran tilille oikeuden mukaisesti, mutta toki meidän pitää aina arvostella puhujan toiminta ja opetus Jeesuksen käskyn mukaan. Benny Hinn ei vaikuta, että hän olisi minkään vanhemmiston alaisuudessa ja meno ja epämääräiset vastaukset näytti sen. Muutenkin hän vaikutti mieheltä, joka ottamassa ihan kaiken täällä maanpäällä, ollen suorastaan irvikuva Jeesuksen ja apostolien opetuksesta ja esimerkistä käytännön uskon elämälle. Tosin filmillä voidaan esiintyä, vaikka millaisena hyvän tekijänä, mutta nekin vaikuttavat kovin farisealaisilta, jos vertaat häntä lähetystyötekijöiden elämäkertoihin.
Matt. 7: 13-29
"3 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.
"- merihukka
Eikö UT:n pelastusoppi ole suurinta menestysteologiaa, mitä maailmassa voi olla?
Siinä luvataan sellaista mitä maailman timanteillakaan ole saatavana. Palkkiohoukutuksena on ikuinen elämä.
Tämä jos mikä sumentaa vahvojenkin ajattelukyvyn. - enkäsitä
merihukka kirjoitti:
Eikö UT:n pelastusoppi ole suurinta menestysteologiaa, mitä maailmassa voi olla?
Siinä luvataan sellaista mitä maailman timanteillakaan ole saatavana. Palkkiohoukutuksena on ikuinen elämä.
Tämä jos mikä sumentaa vahvojenkin ajattelukyvyn.Siis väitätkö että UT olisi menestysteologiaa ?
Missä kohtaa uudessa testamentissa kirjoitetaan JDS-opista ???
Missä kohtaa uudessa testamentissa kerrotaan että Jeesuksesta tuli saatanan alamainen ???
Missä kohtaa uudessa testamentissa kerrotaan että Jeesus on juoksupoika ja ihmisella on suurempi valta kuin Jeesuksella ?
Kumpaa sinä et tunne ? Menestysteologiaako et tunne ? Vaiko et tunne Uutta Testamenttia ? - merihukka
enkäsitä kirjoitti:
Siis väitätkö että UT olisi menestysteologiaa ?
Missä kohtaa uudessa testamentissa kirjoitetaan JDS-opista ???
Missä kohtaa uudessa testamentissa kerrotaan että Jeesuksesta tuli saatanan alamainen ???
Missä kohtaa uudessa testamentissa kerrotaan että Jeesus on juoksupoika ja ihmisella on suurempi valta kuin Jeesuksella ?
Kumpaa sinä et tunne ? Menestysteologiaako et tunne ? Vaiko et tunne Uutta Testamenttia ?Väitteeni oli järjellinen. Ei uskonnollinen. UT:n uskonnollnen väite ikuisesta elämästä on maallinen kuvitelma. Tiedollisesti se perustuu kaiken elollisen kuoleman tiedostamiseen ja sen kautta ikuisen elämän haaveeseen.
UT: Jos uskot, kuolet, mutta sitten saat maailman suurimman palkkion, ikuisen elämän. Väliä sillä miten olet elänyt, kunhan ennen kuolemaasi vannot Jeesuksen nimiin.
UT: Jos et usko, kuolet, mutta rangaistukseksi saat hirmuisen elämän kuolemasi jälkeen.
Jos uskot, menestyksesi on taattu ikuisesti
Jos et usko, tuhosi on ikuinen.
Hengellisyydessä usko on taivaallista eli Jumalasta. Tieto on maallista eli Saatanasta.
Ikuisen elämän haave on mitä maallisin oppi eli se on Saatanasta.
Usko on uskomuksia eli maallinen selitys sille, mistä ei ole tietoa eli se on Saatanasta
Tieto on maallinen selitys tiedostetulle todellisuudelle eli se on Saatanasta.
UT:ssa ei mitään taivaallista tietoa. Kaikki UT:n kirjoitukset on laadittu maallisen tiedostuksen lähtökohdista.
Jos UT:ssa olisi taivaallista tietoa, silloin siinä olisi kumottu luomiskertomus, vedenpaisumuskertomus, pahat henget sairauksien syinä, kerrottu elämän synty ja keitys evoluution avulla, kumottu omaisuuskansateoria, kerrottu maapallolaisten olevan tasa-arvoisia toistensa suhteen ja monta muuta.
UT teki Jumalasta tiedon suhteen valehtelijan ja nykyisistä monista palstalla olijoista kiivaita tiedon vastustajia.
UT:n maallisesta ja siten saatanallisesta luonteesta ei ole epäselvyyttä.
Jeesus oli todella juoksupoika. Se on selvästi nähtävissä. Eivätkö uskovat sitä huomaa? Jeesus vannoi Mooseksen lakikokoelman nimiin. Paavali tuli ja kumosi sen. Pavali kumosi Jeesuksen uskonnon ja jumalan. Jeesus tallottiin uskonasioissa jalkoihin.
UT uhkaa hirmuisella tuomiolla ja lupaa mahtavaa palkintoa. Tässä on usko. Uskoa ei siis ole. On vain tottelemisen teologia: Karkki vai kepponen. Täysin maallisia ajatelmia.
- rau-ha
Miten se nyt näin kävi, kun monen suomalaisenkin idoli näin töppää?
Kohta on uusi Mrs. Hinn valokeiloissa and new show rolls!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772578On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole512560Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682513Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732422Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl381938Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051769Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko271267Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve101267Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411065Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054