kysymys irtisanomisesta

??????!!????

loukkaannuin tapaturmaisesti viime syksynä ja olen siitä saakka joutunut olemaan s-lomalla. Tällä välin työnantajani on vaihtunut ja hän on ilmoittanut minulle, että heti kun kuntoudun työkuntoon minut irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä, asiaan ei vaikuta nyt s-lomani pituus vaan minut olisi sanottu irti heti kun työnantaja vaihtui jos siis olisin silloin ollut töissä. Kysymykseni kuuluukin; jos saan työnantajan kanssa sovittua, että hän irtisanoo minut nyt s-lomani aikani (jolloin en luonnolisesti joutuisi karenssiin) enkä tietenkään asiaa mitenkään riitauttaisi vaan voisin lähteä opiskelemaan ihan uutta alaa, koska tod.näk vanhaa työtäni en voi enää tehdä johtuen tapaturmasti ja uuden lain mukaan voi opiskella ansiosidonnaisella niin aiheutuuko tästä minulle jotain seurauksia yms? Kiitos vastauksista.

5

347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irtisanotaan

Jos työnantajasi irtisanoo sinut tu-ta -perusteilla, et saa lainkaan karenssia. Kun sairauslomasi päättyy, palaa töihin, ota irtisanomislappu ja ilmoittaudu työkkäriin. Jos sinulla on tarpeeksi työuraa takana, saat vielä korotetun ansiosidonnaisen päivärahankin.

Ehdotukseni perustuu siihen, että kuvaamallani tavalla maksimoit tulosi ja että tuotannollinen ja taloudellinen irtisanomisperuste on sinun mielestäsi laillinen. Ehdit kyllä mainiosti opiskella ansiosidonnaisella senkin jälkeen, kun työnantajasi on sinut irtisanonut.

Eli älä ehdottele työnantajallesi yhtään mitään, vaan selaile sairauslomasi aikana eri oppilaitosten nettisivuja ja tutki niiden pääsyvaatimuksia.

• ??????!!????

ymmärrän kyllä nuo edellä mainitsemasi seikat, mutta ongelma tässä on se että voin joutua olemaan s-lomalla vielä pitkään kenties tämän vuoden loppuun, oikein huonolla tuurilla vielä pidempäänkin ja en ole enää mikään nuori ja haluaisin siksi päästä mahdollisimman nopeasti opiskelemaan. Siksi tämä pohdinta.

• opiskella
        ??????!!???? kirjoitti:

ymmärrän kyllä nuo edellä mainitsemasi seikat, mutta ongelma tässä on se että voin joutua olemaan s-lomalla vielä pitkään kenties tämän vuoden loppuun, oikein huonolla tuurilla vielä pidempäänkin ja en ole enää mikään nuori ja haluaisin siksi päästä mahdollisimman nopeasti opiskelemaan. Siksi tämä pohdinta.

En oikein ymmärrä, miten voisit opiskella sairausloman aikana ylipäätään, mutta ehkä sellainenkin on mahdollista. Mutta jos sinun on mahdollista sopia lääkärisi kanssa siitä, milloin sairauslomasi loppuu, niin eikö sinun ensin kannata varmistaa opiskelupaikkasi, ja vasta sitten heittäytyä pois sairauspäivärahalta ansiosidonnaiselle. Vai onko sinun mahdollista saada jotain kuntoutustyyppistä koulutusta.

Ehkä sinun kannattaa soittaa vaikkapa Kelaan ja/tai työkkäriin ja kysyä sieltä neuvoa. Sinun on hyvä muistaa, että jos itse hoputat työnantajaasi sinut irtisanomaan ja jos siitä jäät kiinni, saat varmuudella karenssin.

• ?
      • ??????!!????

tarkoitukseni ei todellakaan ole opiskella s-lomalla enkä käsittääkseni ole myöskään sellaista väittänyt! Kuntoutuksesta kiistellään nyt vakuutusyhtiön kanssa. Ja selitä minulle miten voin lääkärini kanssa sopia milloin s-lomani loppuu kun et edes tiedä vammani vakavuutta tai sitä miten siitä on mahdollista toipua työkuntoiseksi jos koskaan! Tarkoitus on opiskella vasta kun työsopimukseni irtisanotaan. Kiitos teille jotka asiallisesti ja asiaan liittyen olette minulle vastanneet. Keskustelu osaltani saa päättyä tähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      38
      3545
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      32
      2315
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2243
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      45
      2111
    5. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1484
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      18
      1445
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1396
    8. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      957
    9. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      48
      945
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      823
    Aihe