Laitetaanko vastaanottaja työhakemukseen muodossa
Pekka Pomo
Helsingin kaupunki, keskushallinto
vai
Helsingin kaupunki, keskushallinto
Pekka Pomo?
Ehkä pientä pilkunnussintaa, mutta jäin miettimään asiaa ;) Tittelinkin tietysti voisi laittaa, tosin tässä kyseisessä työpaikkailmoituksessa ei ollut mainittu vastaanottajan asemaa, joten ehkä sen googlettelu on turhaa.
Vastaanottajan titteli työhakemuksessa
8
2963
Vastaukset
- 1457893
henkilön nimi on ensin, kirje menee hänelle, jos on virasto/yksikkö tms. ensin ja nimi vasta sitten, kirje voi mennä muittenkin käsiin käsiteltäväksi. Jos henkilön nimi ensin, kirjeen käsittelee hän.
Sinänsä yks ja hailee, koska kirjeet menevät joka tapauksessa kirjaamon kautta, eli ne avaa joku muu kuin tuo henkilö joka on mainittu, vaikka ne sitten siirretäänkin hänen työpöydälleen.
Lähetetään keskushallintoon ja osoitetaan henkilölle se ja se. - Työnhakija!
Nykyään iso osa työhakemuksista lähetetään netin kautta sähköpostin liitetiedostona. Onko jotain tiettyä tapaa, jolla liitteenä lähetettävät tiedostot kannattaisi nimetä? Nimiksi toki varmaan riittää ihan "Työhakemus" ja "CV", mutta olisiko hakemusten käsittelijän kannalta mukavampaa laittaa nimeksi esim. "Työhakemus_Matti_Meikäläinen" tms.?
- 124578936
olen laittanut sen oman nimeni jotenkin siihen liitteen otsikkoon just esim. cv_fjldfdl_fjdlfjldfjldsfj
Niin ja mä kyllä olen tehnyt hakemuksen sähköpostin viestiosioon ja vain cv liitteenä, mutta makuasia. - 16+16
124578936 kirjoitti:
olen laittanut sen oman nimeni jotenkin siihen liitteen otsikkoon just esim. cv_fjldfdl_fjdlfjldfjldsfj
Niin ja mä kyllä olen tehnyt hakemuksen sähköpostin viestiosioon ja vain cv liitteenä, mutta makuasia.Mä oon aina tehnyt näin:
Otsikko: Työhakemus: laiturintolppa
"Terve/Hei/Moi,
liitteenä työhakemukseni avoinna olevaan laiturintolpan tehtävään.
Terveisin
Heikki Hakija"
Liitteenä sitten hakemus CV yhtenä pdf:nä. Hakemuskirje 1. sivu ja seuraavat sivut CV:tä. Nuo hakemukseni pidän pdf:nä tallessa, niin muistan sitten myöhemmin mitä on tullut missäkin hakemuksessa kerrottua/mihin firmaan olen hakenut.
- jdkljsfljsldjfklsdjk
Ei vaan näin:
Toimipaikan Mulkku
Helsingin kaupunki, keskushallinto- mökökkökökökökö kö
on kirjekuoren päällä, sitä kirjettä ei avaa kukaan muu kuin se M.
Mutta asia siis riippuu miten on pyydetty toimimaan. Jos sanotaan, että osoitetaan sille ja sille, ja lähetetään sinne ja sinne, silloin kirjekuoreen ei laiteta henkilön nimeä vaan se tulee sitten sinne hakemuskirjeen vastaanottajakenttään.
Kirjekuoressa siis esim.
Hgin kaupunki, keskushallinto, kirjaamo
Kirjeessä
Hra M
Hgin kaupunki, virasto se ja se
- työnhakija!
Mihin väliin tungen sen, että Pekka Pomo on toimitusjohtaja?
Pekka Pomo
toimitusjohtaja
Firma Oy
vai
toimitusjohtaja Pekka Pomo
Firma Oy
vai miten?- ljflfjldsfjlljsdf
juu.
P.s. on olemassa asiakirjaoppaita - löytyy vaikka kirjastoista.
Ja nuo osoitekentän asiat, ne varmaankin on selitetty asiakirjastandardissa - löytynee googlaamalla, mallikirje meinaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544035On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742437Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732332Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221826Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801653- 801610
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?811197Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581111