Hei,
Olen ruvennut miettimään, josko tuo meidän ilmastointi kones on jotenkin rikki.
Ollaan parisen vuotta asuttu ja nyt tänä talvena viimeistään olen havainnut ongelmia.
Poisto ei oikein toimi vaikka on 100%.
Koneen pitää olla max nopeudella, eli 8 pykälällä - imaisee talouspaperin vasta parista sentistä kiinni venttiiliin.
Muutenkin tuntuu, että venttiileistä tule sillai "kylmänraikasta" ilmaa, kun mitä muutto vaiheessa.
Kyllä sieltä ilmaa puhaltaa, muttei niin kovaa.
Suodattimet on kertaalleen vaihettu - muuten on niitäkin imuroita aina säännöllisesti.
Vallox digit se
4
717
Vastaukset
- nupaha
ja kyllä mula imaisee paperin samalta etäisyydeltä jo kakkos-nopeudella kiinni.
Jotain häippää täytyy olla, mutta jos suodattimet vaihdettu, niin vaikea sanoa mitä. Asetuksiahan noissa vehkeissä on vaikka kuinka paljon. Ootko tarkistanut sen lämmönvaihtimen eli sen kennon. Sehän tulee sieltä vetämällä ja mä olen sitä pessyt pari kertaa vuodessa kuumalla vedellä ja saippualla. - 23
Ymmärsinkö oikein että suodattimet on vaihdettu vain kerran kahdessa vuodessa? Minulla on erimerkkinen kone, mutta siinä osa suodattimista vaihdetaan neljä kertaa vuodessa ja osa kahdesti vuodessa valmistajan ohjeen mukaan. Imurilla suodattimia ei saa puhtaaksi.
Sinänsä joka ventiilille on talon IV-suunnittelija määritellyt oman arvonsa, joten jossain samankokoisesta ventiilistä otetaan ilmaa enemmän kuin jossain toisessa kohtaa. Paraneeko imu merkittävästi jos avaat ikkunan/ulko-oven? Silloin ongelma olisikin tulopuolella.
Kennoa ei pitäisi pestä saippualla. Sitä varten on ihan oma aineensa, joka huuhtoutuu hyvin eikä jää saippuan tavoin pintaan keräämään likaa ja eristämään. - ååå.
Unohda se prosenttisäätö se ei toimi perusoneissa! Ei sitä missään mainita, mutta koneessa pitäis olla DC-moottorit jotta se toimis. Otan osaa !!
- Miikuli
Olen pessyt suodattimet noin 4kk välein. Vaihtanut olen ne vuoden välein uusiin.
Kennoa en ole pessyt.. Katsoin itse asias tänään tuhannen kerran niitä miljooonia asetuksia ohjekirjasta ja huomasin kans sen kennon pesu mahdollisuuden..
Pitää koittaa, josko sillä lähtis imemään paremmin..
Ja en ole kokeillu tuota, jos ikkunan aukaisee.. pitää kokeilla..
Tosi paska homma, kun jos takkaa lämminttää ja tulee turkasen kuuma, niin ois kiva jos puhaltais pikksen paremmin ilmaa taloon.. ja sama jos emännän wokit palaa pannulla pohjaan, eikä kaikki mene lieskariin, niin ois ilmastoinnista jotain apua, mutta nyt ei khyl ole..
Pitää kokeilla sitten vaikka soittaa tuonne valloxin päähän, josko niillä ois jokin konsti..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192206Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi412107Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä301999Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471406- 741346
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46883Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56822Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8751- 52733
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32718